Állati zenék

Állati zenék

2009.02.17. | katácska!

A közvélemény és a kritikusok úgy tartják, hogy filmben (vagy reklámban!) állatot szerepeltetni garantált kasszasiker. Legyen az kutya (Beethoven), delfin (Flipper), csimpánz (Charlie), elefánt (Hatalmas aranyos), oroszlán (Elza és kölykei), egyszerű sertés (Babe), vagy egy helyes kis szöszi (hernyó a Sivatagi Showból).

Joggal merül fel a kérdés, mi a helyzet, ha a zenei élet képviselői szerepeltetnek állatokat klipjeikben? Nézettebb lesz a videó? Szimpatikusabb a banda? Növekszik a rajongótábor? Ha valaki utálja a Fatboy Slimet, de macskarajongó, meg fogja szeretni a "Joker" című dalt? Biztos válasz nincsen, de én gondoltam egyet és összegyűjtöttem pár arcot a zenészek közül, akik az állatvilag  egyik-másik képviselőjét vonultatták fel klipjeikben. Apró morzsák következnek az evolúció történetéből, nem evolúciós sorrendben. :-)

Kutya

Itt van máris egy megható történet Lajkáról, az orosz űrhajósok kísérleti alanyáról. Anno az a hír járta, hogy a kutya fájdalmak nélkül múlt ki a Szputnyik2 fedélzetén, 1957. novemberében. Ez nyilván abszurdisztán. Előtte több olyan kísérletnek is alávetették a többi „szerencsés” kiválasztott ebbel együtt, melyek nem voltak fájdalommentesek de a legújabban napvilágra került információk szerint is, a Szputnyik kabinja kilövés után annyira felforrósodott, hogy alig pár órával élhette csak túl az állat a kilövést. A projekt a kutatók számára mindenesetre sikeres volt, hisz kiderült, hogy egy élőlény is kibírhatja a súlytalanság állapotát. Ennek a „missziónak” állított emléket a dán DJ, Trentemoller (ejtsd: Trentemöller).

Macska

Töredelmesen bevallom, jómagam nem szeretem a közelségüket, és ha forwardolva kapok egy .pps fájlt cuki cicák névvel, bontatlanul és menthetetlenül törlöm a postafiókomból.
Norman Cookot (Fatboy Slim) szeretem és ő valamiért vonzódik a macskákhoz, vagy csak ez volt a koncepció... A Steve Miller Band 1973-as "Joker" c. világsikerének feldolgozásában egy halom macskát vonultat fel, különböző élethelyzetekben (boksz, utazás, buli) és maskarákban. Érdekes. Miért pont macskák? Tudja valaki?

Csimpánz

Maradunk az emlősöknél (közös jellemzőjük, hogy a nőstények kicsinyeiket tejjel táplálják). A Fall Out Boy 8 éve alakult Amerikában, hivatalosan alternatív rock és pop-punk zenét játszanak. 2005-ben megjelent lemezük, a "From Under the Cork Tree" másfél évig szerepelt a Bilboard 200-as listáján. A zenecsatornák 2007-ben kezdték játszani a "Thank for the Memories"-t, melyben csimpánzok borzolják a kedélyeket.

Jasper, Mackó, Kacsa, Nyuszi

Itt máris teszek egy kis kitérőt, hazai vizekre evezünk... egy igazi kakukktojás következik. Kitalált állatokról lesz szó, mégis kihagyatlan a posztból úgy érzem. :-) Találós kérdés: kihez kapcsolódnak az alábbi „alkotások”: Csovi Csovi Jasper, Kuckó Mackó, Hápi Kacsa, Nyuszi Muszi. Szabad a gazda? Á, szerintem tudjátok.
Pap Rita és Bodnár Attila. Az egykor sztárpár állítólag ma Ausztriában alkot, de jó pár évvel ezelőtt még a magyar gyereket riogatták slágereikkel. A legnagyobb fejtörést szerintem mindenkinek az okozta, hogy mi a fenét jelent a csovi-csovi?! Google jó barátunk: állítólag elhunyt kutyusuk farokcsóválását hívták így. Bizarr, nem?
Szerencsére alig maradt fent videó a dalocskákról, kettőt mégis találtam. Íme Hápi Kacsa és Nyuszi Muszi. Hááát... Halász Juditnak legalább az egyénisége szerethető...

Gyilkos bálna

Vissza a nagy sztárokhoz. Michael Jackson - akinek saját állatkertje is volt, míg el nem árverezték Neverlanddal együtt - nyilván nem maradhat ki a sorból. A Free Willy (Szabadítsátok ki Willyt) filmzenéje  okán szerepel a listán. Willy, aki nem egy veréb, hanem egy kardszárnyú delfin (gyilkos bálna), egy kisvárosi delfináriumban raboskodik ennek ellenére, természetesen a legtöbb amcsi filmhez hasonlóan happy enddel végződik a története. A Will you be there a 91-ben megjelent Dangerous (7-szeres platina!) albumon szerepel.

Pithon (?), vagy valami hüllő

Mivel a közelmúltban igen népszerűek lettek az eurodances cikkek a B-oldalon, kerestem valami idevágót és rábukkantam a Pharao együttesre. Semmit nem tudok róluk, csak annyi biztos, hogy szerettem őket tinikoromban. A jól bevált felállásban működtek: fekete rapper és egy csinos énekesnő, aki ráadásul az I show you secrets c. videóban, kígyót melenget a keblén. Rendszertanilag nem tudom besorolni milyen fajta, talán pithon, de ha tévednék, a hozzáértők majd kijavítanak! :-)

+1 állati zene különösebb kommentár nélkül

Ki ne emlékezne a Bloodhound Gang majombőrbe (-szőrbe) bújt zenészeire. Mondjuk én az "Along comes Mary"-t jobban szeretem, de ez mégiscsak egy állatos poszt. A "Bad Touch" talán legfontosabb üzenete: "Let's do it like they do on Discovery Channel." :-)

... és ha valakinek ezek után sem lenne elég az élővilágból, megnézheti a teljes evolúciót, naná, hogy Fatboy Slimtől!

 

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr1942178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddypicker 2009.02.17. 13:39:01

a fatboy slim joker c. klipjét ha jól tudom egy rajongója készítette. volt talán valami pályázat és az a valaki megnyerte, aztán ez lett a klip. már nem emlékszem igazán rá, de valahogy így lehetett.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.02.17. 14:40:26

nem sikerült belöknöm a pingvint a Queen I'm going slightly mad-jéből :)))

www.youtube.com/watch?v=rNBWf54RvsI

elfogult vagyok és nincs az a téma, amire nem lenne egy Queen linkem.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.02.17. 17:14:12

Valami összekeveredett, ez csak úgy kezdődik, mint az evolúciós Fatboy Slim klipp.

Ez lesz az igazi:

www.youtube.com/watch?v=DajTbUhRykU

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.17. 17:52:40

@arcticmonkey:

fbs több klipje is rajongói, asszem a legtöbb pályamű a That Old Pair of Jeansre készült, ez futott be, nem csoda: www.youtube.com/watch?v=L5ZThA1cR4I

De Right Here Right Now is faja, köszönet érte ...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.17. 18:04:18

@JClayton: köszi a linket! Sajnos ezt nem tudjuk beágyazni, mert ezen a klipen az embed funkció le lett tiltva, szerintem ezért tettünk be másikat, de nem voltam jelen. Ez az embed tiltás is pont olyan rohadékság, mint a lenémítás. Azokon a YouTube lapokon, ahol van egy nagy banner meg valami kampány, a videón és a kommenteken kívül egyéb tartalom, playlist, csatorna, egy kiadó/zenecsatorna/zenekar logója, még megértem, de egy közönséges semminél. Ezt alighanem a feltöltőnek köszönhetjük.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.17. 18:09:40

@nosferato:

én sem találtam embeddelhető videót, de jó ez ...

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.02.17. 18:29:48

kullancs? (de macska is van benne egy picit : )
www.youtube.com/watch?v=oJfPdlKjZcQ&feature=related
amúgy meg tök jó összeállítás :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.17. 18:35:48

Amúgy meg ziccer.

Pink Floyd: Animals

:-)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.17. 19:04:04

@mavo: vagy akkor The Animals - bármi :)) Mondjuk annak az időnek a klipjeiben nincsenek más szereplők, csak a zenészek, a Gazdálkodj okosan rajzaira emlékeztető stúdiódíszlet, és a Röltex öltönyök. Nem, nem Rolex.

Ha Flat Eric állatnak számít, akkor nekem ez forevör:
www.youtube.com/watch?v=Kv6Ewqx3PMs

Illetve van egy Azzido Da Bass vs. TKS - Fly Bi Night (Bootleg), amiben erre még egy nagyon durva MC is brokvájldkodik, de azt nem találom a youtin.

Hegylako 66 2009.02.17. 19:07:11

Elza oroszlán volt és a kölykei is :)

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.17. 19:47:36

Sziasztok!

Na akkor szépen, sorjában. :-)

Kezdem a végén (az újságolvasást is mindig ott kezdtem).

Hegylako 66: valóban, máris javítjuk!

Nosferato: Muppet-show rajongó révén, szerintem is szenzációs Flat Eric, tuti rokonok!? :D Ő is a Levi's arca volt, véletlen egybeesés a napokban írtam egy másik Levi's posztot...

JClayton: nem találtam beilleszthető videót, próbálkoztam videáról is, de annak borzalmas volt a minősége. Azért köszi a linket!

Overdrive: de alig totyogott benne pár pillanatra... :-))) igazság szerint már bánom, klassz az a zene!

~dá~: szia! :-)

VerHalal 2009.02.17. 19:48:57

Hehe. A GWAR - Fucking an animal kimaradt? Pedig aranyos. Mondjuk az állatok nem túl igaziak, de ez adja a klip romantikus zamatát :D

Link:
www.youtube.com/watch?v=aWoAXXbzFBg

Toymao 2009.02.17. 19:57:48

@arcticmonkey: Én úgy tudom, a Joker klipnek csak az ötlete rajongói (az az valaki beküldte, hogy legyenek benne cicák), és ez lett belőle. Szerintem nem lehet maga a klip rajongói mert szemmel láthatóan rengeteg pénzből, sok odafigyeléssel készült. De nagyon jópofa klip.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.17. 20:27:19

ló..., hölgy..., tigris...
klip sajnos nincs...:(((

neurotic: A SOHA NEM LÁTOTT HÖLGYET

a soha nem látott hölgyet keresem
néha egzaltáltan és hevesen
igazán nem értik csak kevesen
lehet hogy én sem értem
de szeretem tetszik nekem

megyek a csajomon a lovamhoz
megyek a lovamon a csajomhoz
itt közeleg az autón valahol
micsoda szerencsés
véletlen karambol

a sarkon tigrisek fordulnak
most már nem tehetünk nem tehetünk semmit
talán egy másik utcában kéne lakni
vagy egy másik kerületben
az se baj már azt hiszem

New York fényei és zuhanás
ne félj most már örökké tart a hatás
egy pillanatra se képzeld azt hogy csalás
csak rohansz és mindent úgy látsz
hogy rohanást és semmi mást

a soha nem látott hölgyet keresem
néha egzaltáltan és hevesen
igazán nem értik csak kevesen
de azt hiszem én már értem
szeretem tetszik nekem

Lencse. 2009.02.17. 20:52:53

"Maradunk az emlősöknél (közös jellemzőjük, hogy a nőstények kicsinyeiket tejjel táplálják)."

...akkor már:
www.youtube.com/watch?v=MiuimDNlyuQ

irrelevant 2009.02.17. 21:13:22

Egyik kedvenc zenekarom klipje döglött állatokkal (és a lelkeikkel):

www.youtube.com/watch?v=MC6aAs4kkbY

irrelevant 2009.02.17. 21:18:06

@Lencse.: bazmeg, téged ütni kéne az ilyen linkekért :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.17. 21:32:58

@otvospeter: azé' te is elég hard vagy...
könyörgöm, kispál&theborzot ne...

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.17. 22:35:13

@freestate:

Hát ez jópofa. :-)
Hogy lehet, hogy még nem láttam?!

Lencse. 2009.02.18. 00:41:38

@otvospeter: némítva néztem, és közben az Arthur Brown’s Whiskey Bar szólt a Troubletől, egészen sajátos élmény. :)

Tényleg, lehetne poszt a nagymellű énekesnőkről is, Samanthán kívül nem jutott eszembe hirtelen olyan, akinek kifejezetten ez lett volna a védjegye. Britney I. és II. szüzessége között volt téma egy időben, hogy mekkora cicije van, és hogy miből van, de ő azóta már sokmindent letett az asztalra.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.18. 07:55:35

@Lencse.:

Természetesen SABRINA is az a nő, aki ebbe a kasztba tartozik! :-)

www.youtube.com/watch?v=S_ZJ1bEYeYY

chakabelus 2009.02.18. 09:02:12

@katatones: emiatt jártunk dizsibe a 80-as években :)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.02.18. 09:42:25

@Lencse.: ha nem is nagymellűekről, de a 80-as évek szexszimbólumairól lesz (S. Fox, Sandra, Sabrina....)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.18. 12:27:15

Úristen Röyksopp és Snoop Dogg mekkora tanár! :)

@otvospeter: na ez különlegesség, nagyon komoly klip. Rettenetes, a zenére először nem is tudtam figyelni.

A nagymellű énekesnőkkel foglalkozó "szakblog": bustysingers.blogspot.com/ - termézetesen ettől még honosíthatjuk a témát és elsüthetjük sajátunkként, de úgy tűnik, van, aki ebbe sokkal több munkát fektetett már, mint indokolt volna :D

Lencse. 2009.02.18. 13:12:20

@nosferato: köszönöm, van itt mindenféle kincs. Különösen ez a norvég lány tűnik nagy tehetségűnek, aki a Sillycone Valley című slágerrel indult az Eurovíziós dalfesztiválon.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.18. 19:13:34

@Interstellar Overdrive:

Tegnap épp Sandra klipeket néztünk youtube-on barátnőmmel és azon nevettünk, hogy... á, ezt itt nem, Overdrive, jól jöhet eme adalék a leendő cikkhez.
Amúgy elképesztő mekkora a nézettsége például a Maria Magdalenanak.

Flankerr 2009.02.19. 18:10:07

Hát még a Boysnak mekkora a nézettsége...:)

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.19. 21:01:18

@Flankerr:

Írtam neked emilkét, nem kaptad meg??? :-)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása