TOP5 Queen dal EVÖR

TOP5 Queen dal EVÖR

Áh, lehetetlen. TOP5 Queen dalt összeállítani kb. olyan nehéz, mint Freddie Mercury-t pótolni. Azaz akkor nem is nehéz, hanem lehetetlen. Mivel 8 éves korom óta rajongásig szeretem a zenekart, kimondhatom, hogy már nem is kell hallgatnom őket ahhoz, hogy halljam a zenéjüket. A CD-k, DVD-k, könyvek szépen, leltárszerűen sorakoznak a polcomon. Volt idő, mikor még az utolsó gagyi minőségű, közönség által felvett koncertfelvételeket is letöltöttem, Excel táblába felvezetve, hogy mi van meg és mit kell még megszereznem. Emlékszem arra az időre, amikor az Internet megnyitotta a kapuit előttem és rájöttem, hogy mi minden létezik és nekem mi minden nincs meg. Demók, interjúk, koncertek, dokumentumfilmek, vendégszereplések, kiadatlan verziók. Talán több kiadatlan videó felvételem, interjúrészletem, koncertem van (volt), mint amikről Brian May-ék eleve tudnak, hogy létezik. Ha a nyilvántartásom nem csal, akkor 90 olyan DVD-nek kell valahol a szobámban lennie, melyen valamilyen nem hivatalos kiadású Queen felvétel van.

Határozottan emlékszem rá, hogy az első bootleg - és ráadásul kifejezetten jó minőségű - felvételt, egész pontosan egy 1979-es Budokan koncertet, egy angol fickótól szereztem be, DVD-n. Volt idő, mikor az 1977-es houstoni koncert felvételét - védve a ritkaság tartalmát - nem lehetett senkitől beszerezni, annyira szűk körnek volt meg a világon (!). Ma már szerintem bármelyik torrent oldalról letölthető és szerintem 2-nél többször én sem néztem végig.

Na, de mielőtt végleg begolyóztam volna, szerencsére a Pink Floyd is helyet követelt az életemben, tulajdonképpen megmentve a teljes csőlátástól. Azóta is folyamatosan szívom magamba a különféle zenei hatásokat, de tudom, a Queen örökre megmarad. "Csak" két dolog maradt ki az életemből. Nem láthattam őket EGYÜTT és nem érezhettem azt az érzést, hogy "1 hét múlva Queen album jelenik meg, vajon milyen lesz." (Eltekintve a 95-ös "Made in Heaven" albumtól és a Paul Rodgers-es együttműködéstől.)

Melyek a Queen legnagyobb dalai? Lehet-e egyáltalán kiemelni öt dalt, egy olyan zenekartól, mely albumról-albumra váltott, újított, újabb és újabb stílusokat épített be zenéjébe a glam rocktól az operáig?! Kell-e bármilyen, a zenekarral kapcsolatos információval traktálnom benneteket, hiszen a Queen-nek legalább 30 olyan olyan dala van, melyeket a kiscsoportos óvódástól a nyugdíjas, galambősz bácsiig mindenki felismer.

Megpróbáltam. Kicsit hadat is szeretnék üzenni mindazon médiának, akinek a Queen csak a Radio Ga Ga-ból, vagy a We are the Champions-ből áll. Nagyon sok érdekes, innovatív daluk volt már a 70-es évek elején is, melyeket élőben folyamatosan újraértelmezték. Ezeket sajnos nem nagyon lehet hallani.

A recept így visszanézve nagyon egyszerű volt. Vegyünk négy zenészt, melyek közül mindegyik ír zenét, mindegyik ír szöveget, és ott van a középpontban egy néha balettruhás, néha félmeztelen, néha hosszú hajú, néha bajszos figura, aki lángra lobbantja az egészet. A többiek nélkül neki sem sikerülhetett volna.

TOP5 Queen klasszikus EVÖR:

1. Bohemian rhapsody (1975)
2. The show must go on (1991)
3. Another one bites the dust (1980)
4. Somebody to love (1976)
5. Innuendo (1991)

TOP5 ismeretlen Queen dal EVÖR:

1. In the lap of the Gods... revisited (1974)
2. White Queen (As it began) (1974)
3. Mother Love (1995)
4. I'm in love with my car (1975)
5. The millionaire waltz (1976)

108 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr47973345

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: B-oldal » TOP10 Depeche Mode dal EVÖR 2009.06.23. 07:27:02

[...]pár napja a zarándokolni vágyó rajongóknak. TOP5 Queen dal EVÖR |[...]

Pingback: B-oldal » Álom: Dream Theater Budapesten 2009.03.03. 08:21:20

[...]lép fel. A progresszív metálbanda iránti rajongásom - a tegnap bemutatott Queen őrülethez képest főleg - gyerekcipőben jár, ugyanakkor intő[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chupa (törölt) 2009.03.02. 09:46:18

A we will rock you minden idők legjobb hangulatcsináló nótája. Más zenekaroknak is van hasonló, de ez az esszencia :) Amikor többezer ember egyszerre dobbant...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.03.02. 09:47:07

Nekem is az Innuendo a top, de a lista úgy pörfikt, ahogy van.

Ja, az első videón levő cuccot úgy tizenöt éve hallottam először, és csak most jöttem rá, hogy ez az, ami. Hát, hát, hát ...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.02. 09:48:43

és a legeslegismertebb?

we will rock you

yeah:)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.03.02. 09:54:47

Ehh, most jut eszembe, hogy a Those Were The Days of Our Lives nekem szívem csücske, hiába jobb nála sok más számuk amúgy ...

szamarhegy 2009.03.02. 09:58:13

Valamikor 10-15 éve az MTV-n Queen napot tartottak, vagy 3 órát néztem klippeket és nem akartam hinni a szememnek és fülemnek, hogy létezik egy zenekar, amelyiknek olyan originális, világklasszis számaik és klippjeik vannak, hogy hosszú órákon át egyszer sem éreztem, hogy bármelyik szám kilógott volna a sorból. Óriási hatású zenekar.

LWPLICM 2009.03.02. 10:04:54

Már hogy lenne benne az Innuendo a TOP5 Queen klasszikus EVÖR -ben, ha a népszerűség szerint érted? Ha meg nem, akkor nincs értelme szétszedni ismert és kevésbé ismert számokat ...IMO.

Amúgy népszerűség / ismertség alapján szerintem:

1. Bohemian Rhapsody
2. We Will Rock you
3. We Are The Champions
4. Killer Queen
5. Radio Gaga

A saját kedvenc 5 már nehezebb.. ezen most nincs időm gondolkodni. :-)

atlbilbaoo 2009.03.02. 10:08:10

No.:1- We will rock you !!
No.:2- Innuendo
No.:3- Bohemian rapsody
No.:4- Somebody to love
No.:5- Friends will be friends
És akkor még nem bicikliztem! :-)

atlbilbaoo 2009.03.02. 10:14:38

www.youtube.com/watch?v=NuxS-9t3tnY
Miért van, hogy ha hallgatom libabőrös leszek, elszorul a torkom?
www.youtube.com/watch?v=cpys1c3jCNs&playnext=1&playnext_from=QL
Miért van az, hogyha hallgatom, lepereg az életem?

Kaján Halász 2009.03.02. 10:17:05

Azért a Ride the Wild Windről se feledkezzünk meg...

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2009.03.02. 10:20:16

Nagyon szép!

Nyilván nem fér be a top 5-be, de a cikk szerzőjének ajánlanám az I was born to love you című számot. Aki érti, érti. :)

(Ez valójában nem egy "meleg vagyok" coming out, esküszöm!)

greggrant 2009.03.02. 10:20:21

Saját top5:
Don't Stop Me Now (Jazz, nem is lehetett őket)
You Take My Breath Away (A Day At The Races, elég ismeretlen, minimalista hangszerelés)
The Prophet's Song (A Night At The Opera, jobb, mint a Bohemian Rhapsody)
Ride The Wild Wind (Innuendo, a koncertfíling miatt)
Now I'm Here (a koncertverzió a Live Killers-ről)

xboxer 2009.03.02. 10:22:51

18 év alatt 16 nagyszerű lemez, tagcsre és szakítások nélkül. a "könnyűzene" legjobb énekese, a valaha volt egyik legnagyobb frontember és négy diplomás(!) zenész. A Led Zeppelin mellett a legnagyobb színpadi show. Egy bajom van velük: hogy nem hagyták abba 1991-ben, amikor kellett volna.
Freddie HIÁNYZOL!

Az én listám:
Bohemian rapsody
Somebody to love
Killer Queen
Under Pressure
We Will Rock you
Love of my Life
I want to break free
Another one bites to dust
Don' stop me now
Kind of magic
Bicycle race

Ribizlee 2009.03.02. 10:24:17

Meg ott van még a Spread your wings... a Love of my life...a Show must go on...a Who Wants to live forever...Crazy little thing called love

meg még 20-30 klasszikus :-)

Rob67 2009.03.02. 10:26:31

Az hogy egy gyerek milyen zenei ízlésű lesz, az szintén szülői felelősség kérdése.
Gondolom nem kérdés, hogy azok a szülők akik a 90-es 2000-es évtizedek paty és papírzsebkendőzenéjén nevelkedett az hasonló értékrendet közvetít mostanság a csemetéinek. Ezeknek a gyerekeknek sajnos elég kevés alkalmuk lesz találkozni bármely ma már klasszikusnak és megtermékenyítő hatásúnak nevezhető zenekar felvételeivel.
Britneytől és a Scooterstől nehéz lesz eljutni a Beatles-Rolling Stones-Pink Floyd-Queen-stb vonalig vagy akár a mára szintén történelminek mondható punk-new wave legendákig.
Az én 7 éves fiam szerencsére mindet énekli a Hard days nighttól a We are the champions-on át, a Soft Cell Tainded love-jáig.
Mindegyikhez fűzök neki egy-egy rövid származás vagy zenekar sztorit. Ha más nem legalább megismeri a könnyűzene-történetet.

Gazz 2009.03.02. 10:26:31

Huh, nálam a Keep yourself alive nem csak Top Queen, hanem Top World is egyben.

xboxer 2009.03.02. 10:29:42

két dolgot elfelejtettem. a legjobb "búcsúbuli" is a Queenhez köthető, amikor '91-ben szintem mindenki fellépett a Wemblyben a Freddie emlékkoncerten.
A listámról meg lemaradt az It's a hard life.

vasasnyul 2009.03.02. 10:30:03

Top 5Lemez:1.A Night at the Opera 2.Sheer Heart Attack3.A Kind of Magic 4.Innuendo 5.Queen 1.
Top 5 szám:1.Bohemian Rhapsody 2.Innuendo 3.Killer Queen 4.I want it all 5:A kind of magic De szerintem 5 perc múlva teljesen más listát állítanék fel!:) Ők voltak a legnagyobbak,talán még a Beatles lehetett volna ilyen magasságokban!

DartagnanX 2009.03.02. 10:30:37

Don't try so hard. Az Innuendo albumról.

Tommmi 2009.03.02. 10:32:25

Nekem, folyamatosan változik, hogy melyik a kedvenc Queen számom. Kb. fél éve szinte minden nap megnézem a Youtube-on a Love of My Life-ot és most elég nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy ezt a számot bármi le tudná szorítani az első helyről. Bár ki tudja.. Minden meglehet.. Van hasonló jellegű számot amit ajánlani tudtok meghallgatára? Csak mert azért még minden Queen számot nem ismerek..

P.S: És a tavaszi szél vizet árasztot senki nem teszi fel a listájára???? :-) Na jó ott nem a Queen volt az eredeti szerző:-)

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.03.02. 10:41:04

@GálKristóf: Azért az I was born to love you csak a Made in Heaven-en "lett Queen", mivel eredetileg Freddie szólólemezén volt. Mondjuk a nyolcvanas évek közepének legjobb diszkónótája volt :)

Was it all worth it a Miracle-ről, anyone?

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.03.02. 10:43:00

@Interstellar Overdrive: Esetleg nincs meg neked a New York, New York a Highlanderből? A filmben rövid ideig lehet csak hallani, de önálló számként sajnos még nem futottam össze vele.

Újabb ismeretlen tipp: My life has been saved... nem a Made in Heaven-es verzió, hanem az, amelyik valamelyik kislemez B oldalán jelent meg mér korábban. Vagy a Stealing, ugyancsak B oldalas szám.

xboxer 2009.03.02. 10:44:09

@Tommmi: hasonlót nehéz. meg azt nem írtad, hogy a Queentől hasonlót vagy mástól? de ami a hangulatról beugrik:
John Lennon: Love
Pink Floyd: Wish you were here

microgold · http://www.csillagvarazslo.hu 2009.03.02. 10:44:26

Nekem az (egyik) csúcs a Queen-től a második albumukról ez a trió, ahogyan jönnek egymás után.

6. Ogre Battle
7. The Fairy Feller's Master Stroke
8. Nevermore

Ők amúgy is baromi erősek voltak abban, hogy egy album meg legyen "koreografálva". fontos, ahogyan a számok követik egymást. Fel van építve az egész. Erre egy másik kitűnő példa a Jazz album, ahonnan egy-egy nóta a "szövegkörnyezetéből" kiragadva sokkal kevésbé üt, sokkal gyengébb, mint az egész albumot folyamatosan hallgatva. Példa: 11. Leaving Home Aint Easy
12. Don't Stop Me Now

Nekem a 'Don't Stop Me Now' ha bárhol hallom rádióban kicsit "gyengus", mert hiányzik előle a 'Leaving Home Aint Easy', ami egy érzelmes, lírai, lassú szám, és ennek ellenpontozásaként üt igazán a 'Don't Stop Me Now'.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.03.02. 10:47:07

www.youtube.com/watch?v=ljuHG9pI4XY
Az az I still love you ott a végén a jó öreg ripacs Freddie egyik legnagyobb alakítása, pár héttel a halála előtt.

SzocsO 2009.03.02. 10:57:51

Someday, one day
It's too late

egyik sem nagy durranás, de engem megfogtak : )
és a breakthru is bejön.
meg persze sok más is : )

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2009.03.02. 10:57:59

@LWPLICM: 1984-ben utaztunk buszon kirándulásra Gyöngyösről_Visegrádra, s a rádióban azt hiszem a Poptarisznya szólt, amikor azt mondtam, most jó lenne egy Queen. És a következő szám a Radio Ga Ga volt (akkor volt új) Az országot bejártuk egy-egy Queen lemezért.
1986 Este Szeged, Jézus Krisztus Szupersztár, hajnalban első-utolsó vonat Bp-re, este Queen a Népstadionban.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.03.02. 10:59:12

@microgold: Igazad lehet, engem is kiráz a hideg, ahogy a Sheer Heart Attack-en a Tenement FUnster átmegy Flick of the wrist-be, majd az a Lily of the valley-be.

Újabb jelölt: We will rock you, a gyors verzió.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 11:04:27

@LWPLICM: Már bocsánat ne a népszerűség szót leírtam valahol?
Amúgy minden sora a cikkeknek "szerintem" van. Mint az összes más posztomban. Szóval szerintem ez.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 11:05:24

@GálKristóf: És mi van a Living on my own-nal? :))))))))))))))))

2009.03.02. 11:06:14

@mavo:
@Kaján Halász:
@DartagnanX:

(És mások)

Ja, szerintem is, az egész Innuendo album kifejezetten jól sikerült. A 80-as évek eleji, közepei lötyögésből visszatérve 20 év után még mindig képesek voltak valami érdemlegeset alkotni, igaz utoljára. A These are the days... és a Ride the Wild Wind is nagy kedvencem.

Az egyébként a lenézett The Miracle albumon is van egy-két nagy kedvencem:
-The Invisible Man
-Breakthru
-Scandal
-Was It All Worth It

Crom77 2009.03.02. 11:10:29

9-10 éves korom óta szeretem a Queen-t. Megvolt tőlük az összes stúdióalbum kazettán, aztán mikor meg tudtam szerezni őket mp3-ban, azonnal megtettem. A kazettákat időnként át kellett másolni mert ronggyá hallgattam őket. De szerintem is lehetetlen felállítani top rangsort a Queen számokból, sokszor hangulatfüggő melyik tetszik éppen. Tisztán szubjektív alapokon nálam általában:
1. We Are The Champions
2. I Want it All
3. Hammer To Fall
4. Headlong
5. Spread Your Wings
6. Tear It Up
7. Ride The Wild Wind
8. Let Me Live
9. Bohemian Rhapsody
10. Gimme The Prize

A listából is kitűnik, én jobban szeretem a kemény, rockosabb Queen-t. De ez a mostani felállás Rodgers-el, hááát... nekem nem jön be. Deacon is kiszállt a csapatból, mert ő se értett egyet azzal hogy bárki is pótolja Freddie-t, mert őt lehetetlen. :-( Biztos vannak olyanok akik nem ismerték a régi Queen-t és ezt az újat meg tudják kedvelni, de én (és még itt szerintem sokan) Freddie hangján nőttem fel és bárki jöhetne ebbe a zenekarba, az már nem lesz soha a régi...és én a régi Queen-t akarom hallani. Ezért marad a régi számok és slágerek hallgatása....

Takika 2009.03.02. 11:13:31

1. Love Of My Life: amikor a TELJES Wembley vele enekel, az azt hiszem feledhetetlen. www.youtube.com/watch?v=QtqADo-D3mQ
2. Is This The World We Created: mint a legtobb Queen dal, ma is aktualis. www.youtube.com/watch?v=OM0g-7sZeSo
3. Don't Stop Me Now: Egy nagy-nagy rohanas az egesz. www.youtube.com/watch?v=58CJih1iYC0
4. These Are The Days Of Our Lives: www.youtube.com/watch?v=YOJPvxgkvn8
5. Under Pressure: www.youtube.com/watch?v=d-xVb1qsPCw

2009.03.02. 11:18:19

Roger Taylor: Rock It (Prime Jive)

Szerintem attól is nagy volt a Queen, hogy egyikük sem volt töltelékember.

ulver 2009.03.02. 11:24:31

Egy időben kissé túlhallgattam / túljátszották a rádiók. Még a kilencvenes évek elején vettem meg majdnem az összeset lengyel másolt műsoros kazettán (takt - valakinek ismerős ez a márka? :). Mostanában már szinte csak a korai lemezket hallgatom (az első négy-öt lemezt), így a jelenlegi kedvencek is ott vannak.

great king rat
the march of the black queen
now i'm here
death on two legs
ogre battle


amik nagyon jók, de már saját akaratból már nem hallgatom meg:

friends will be friends
we are...
we will rock you
bohemian rhapsody
a kind of magic

mélypont (ilyen is van):

radio ga-ga
made in heaven (a teljes lemez)
under pressure

gonzo 2009.03.02. 11:30:40

Hali, remek cikk, nálam a Prophet Song a favorit éppen most. De nem tudnék egyértelmű toplistát felállítani.
A másik ok amiért örülök ennek a bejegyzésnek, mert itt végre remélem végére érek a keresésemnek. Nos én azt a kiadványt keresem ami asszem a Lover of Life, Singer of Songs címert viseli(bocs ha nem pontos a cím). Létezik ez valakinek feliratosba, tudtok róla valamit, honnan lehetne beszerezni? Bearanyoznátok a napomat:)

Hans Lopkowitz 2009.03.02. 11:36:15

Hála Istennek, nekem megadatott, hogy összesen (a budapestivel együtt) öt konverten vehettem részt. Ami lehet, az minden megvan tőlük, persze kalózból csak kevés, de ami hivatalosan kijött, az igen. (Pl. egy első nyomású Queen I., ott még nagyon kezdők voltak és a bakelitet tartó papíron még más, akkor ismertebb zenekarokat reklámoztak)

Az "új" (mi???) nekem nem jön be. Annyira felesleges Freddie-t pótolni. Brian és Roger és akár Freddie szólólemezeire ők sem mondták, hogy az Queen. Kár ezért, így.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 11:37:07

@gonzo: Szia! Hivatatols DVD-n megjelent kiadványról beszélünk, szerintem Media Markt, vagy valamelyik netes cd/dvd boltból meg tudod rendelni. (1. DVD: dokumentum film; 2. DVD: klippek)

Mondjuk abban igazad lehet, hogy magyar felirat a hivatalos DVD-n nincs, de angol az tuti van.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 11:37:53

@Hans Lopkowitz: Melyik Queen koncerteken voltál kinn? Képed, bármid van? :)

VVM 2009.03.02. 11:40:39

Top5? Nekem Top1 van: amit éppen hallgatok.... annyira jó az összes. Olvasva a címeket, most kedvet kaptam az összeshez. Bár a Don't stop me now a csengőhangom...
Akinek nem adatott meg a koncertélmény, annak ajánlottam volna szívesen (csak már nem játszák, vagy nem tudom hol) a We will rock you musicalt, Londonban láttam, óriási élmény volt. A 86-os budapesti koncertnél még 2 éves sem voltam, szóval rosszkor születtem :-(

RobinH · http://unsigned.blog.hu 2009.03.02. 11:45:34

Nem akarom elhinni, hogy a Liar-t még senki nem írta!!!!
Egyébként szerintem egy top50 listát símán lehetne írni, annyi kiváló számuk van. El sem kezdek kedvenceket felsorolni mert nincs sok értelme. Ahogy a korábbi kommentekben is látható, szinte mindenkinek megvan a maga toplistája Queen dalokból.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 11:46:24

@VVM: Játszák azt még, sőt szerte a világon már legalább 6-8 helyen. Londonban én is láttam, sőt a Musical az UK-ban turnéra is indul.

sandrativadar · http://queenfan.gportal.hu 2009.03.02. 11:46:36

Én még a TOP 20-at is nehezen tudnám megnevezni:)) olvasom itt, hogy képet kéne a mostani koncertről. Nos a honlapomon nemcsak, hogy sok-sok kép, de videó és interjú, meg személyes (nem az enyém) élménybeszámoló is van. Ja és persze rengeteg Queen rajongó, meg nagydumás tagok a fórumban:)) Az oldal elsősorban Freddie emlékére készült, de persze ott vannak a többiek is.
Nagyon hálás lennék, ha bekukkantanátok ti is hozzám.
queenfan.gportal.hu/

totyatotya 2009.03.02. 11:47:45

@VVM: Londonban megy az folyamatosan.
Top5:

*****
*****
*****
*****
*****

asszem ezek.

Hans Lopkowitz 2009.03.02. 11:52:25

@Interstellar Overdrive:

1984: Bécs
1986: 2x Bécs, 1 Bp.
1992: Tribute, Wembley.

Nincs sok képem, ebből 2 itt van fent: www.photoshelter.com
Nem ingyenes...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.03.02. 11:53:06

Nem gondoltam volna, hogy ebből a témából
1. ennyi komment kerekedik
2. azon belül is legkulturáltabb pozitiviti példa komment stílus EVÖR, meg kéne mutatni a Subba kommentelőinek, hogy ilyen is van.

Büszke vagyok rátok. Én a Queenben a legjobban a rajongóit szeretem. Ennyi "szöveg tudását" prosztó proletár országok egyszerű átlagemberei még nem produkáltak. Talán a Queens sújtja legkevésbé az a jelenség, hogy azt hiszik, tudja a közönség, miről énekelnek, de közben nem is.

És a Bohemian továbbra is a világtörténelem második legjobb száma.

Pont amiatt a 30 mindenki által ismert dal miatt én nem is tudom, mit szeressek. Én egyúttal főleg ezekből gazdálkodom, mert egyáltalán nem vagyok Queen rajongó. Ráadásul a Freddie-re való emlékezés rányomja a bélyegét a zenekar megítélésére, ami potitív érzelmeket ad, de szinte képtelenség ennek figyelmen kívül hagyásával hallgatni ezeket a számokat, halála előttről meg még a saját nyaralásaimra is alig emlékszem. A saját 3-asom:

1. Who wants to live forever
2. Don't stop me now
3. Show must go on

LWPLICM 2009.03.02. 11:56:25

Interstellar Overdrive,

Ja, akkor a kommentem 2. részénél maradok, azaz szerintem felesleges szétszedni az ismert és a nem ismert számokat. (Ki ne ismerné az In the Lap of the Gods-t? ) De tulajdonképp lehet, hogy igazad van és ezzel a logikával elküldöm az én 2 Top5 listámat.

Classic Queen Top 5 - azaz a Greatest Hits-ben megjelent, mindenki által ismert számok legjobbjai - szerinte... :-)

1.Bohemian Rhapsody
2.Killer Queen
3.Spread Your Wings
4.The Show Must Go On
5. Play the Game

Kevésbé ismert Queen Top 5:
1.The Millionaire Waltz
2.Stone Cold Crazy
3.My Melancholy Blues
4.Seven Seas of Rhye
5.'39

...de igazából már holnap más 5-ös listát írnék - lehetetlen csak öt számot választani.

2009.03.02. 11:59:38

@VVM:

> Top5? Nekem Top1 van: amit éppen hallgatok.... annyira jó az összes.

Azért sajnos voltak olyan korszakaik, amivel nem tudok megbékélni, pl. a korai túlművészkedős, és a 80-as évek közepi ló túlsó oldalára átesős igénytelen.

Hans Lopkowitz 2009.03.02. 12:06:50

@Űrlény Lajos:
Sweet Lady: ezt nem tudtam megszeretni...

chakabelus 2009.03.02. 12:08:38

The Prophets song...Ettől hetekig nem tértem magamhoz. Ez és a rapszódia vokálisan nem hiszem, hogy űberelhető. 1976-ban jugóból importáltuk az operát és a részizt. (ehhh, milyen vén vagyok!!!)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.02. 12:25:38

@nosferato: melyik az első?
(biztos nem vagyok elég alapos b-oldal olvasó...)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 13:27:12

@LWPLICM: Pont az volt a célom, hogy ma mélyebbre ássunk a szokásos Kind of Magic / Radio Ga Ga / I want to break free típusú Queen-nél és felhívjuk a saját és mások figyelmét a többi oly csodálatos, de méltatlanul nem "nyomott" számokra.

Itt van pl az In the lap of the gods, amit ki tudja miért vettek elő a 86-os Magic Tour-on. Nyilván nem csak hardcore Queen rajongók olvassák a mai cikket, szóval itt ez a szám, tessék megismerni.

De nagyon jók a kommentek, mindenkinek nagyon köszönöm!

Hans Lopkowitz pedig....hát irigyellek :)))

atlbilbaoo 2009.03.02. 13:45:23

Megvan a komplett Queen, lemezborítóstul, dalszövegestül mp3 formában, képekkel egyebekkel egy cd-n!
Ha valakit érdekel írjon email címet!
atlbilbaoo@gmail.com

atlbilbaoo 2009.03.02. 13:47:56

Ja és a budapesti koncert is megvan filmen. Ha valakit érdekel.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.03.02. 14:24:08

Én tulajdonképpen kicsit (eléggé) szégyellem magam, amiért nem ismerem a Queen életművet... bírom a zenéjüket de mivel teljesen más stílusokban mozgolódom, nem voltam sosem a rajongójuk. Viszont mentségemre legyen szólva, hogy legalább az általatok felsorolt 20-30 Queen klasszikus nagy részét (el)ismerem.
És ha más nem, hát annyival most gazdagabb lettem, hogy "megkaparintottam" a Greatest Hits albumot, azt nem tudom melyiket, mert gyanítom több is volt...
Mellesleg nekem:

Innuendo, de nagyon

LWPLICM 2009.03.02. 14:37:38

Interstellar Overdrive ,

Jó kezdeményezés. A lelkesedésed miatt lenne 2 kérdésem - akár másokhoz is:

1., Nincs magyar rajongói weboldal? Nekem ugyan tökéletesen megfelel a külföldi is, de biztos vannak, akik nem beszélnek jól angolul. Ha jól tudom (ennek kb.2 éve néztem utána), a HQFC megszűnt (legalábbis az oldal a neten biztos), és azóta nincs igazi Queen-es fórum.

2., Egyszer szavaztunk a Top 5 Queen albumról is

Vad.Korte (törölt) 2009.03.02. 14:39:30

Nem könnyű válogatni. Amikor valami besztoff megjelenik, csak akkor lehet mondani ötöt, ami lemaradt róla, de kár. (Katatones, volt 3, bár a harmadik elég gáz. Brian Maynek a kezére kéne csapni a fejes vonalzóval alkalmanként.)

Mi a legjobb 5? Ha csak 5, hát ne csak jó legyen, hanem jellemző is rájuk. A Sláger Rádió (sicc!) nem mérvadó -- sose volt az a saját közönségükön kívül.

Csak így rögtönözve, csak így hirtelen felindulásból:

Bohemian Rhapsody
Innuendo
Under Pressure
Love of My Life
Breakthru

Szándékosan nem írok sorszámot.

Amúgy indíthatnánk egy szavazást itt erről a témáról... Hmm?

Vad.Korte (törölt) 2009.03.02. 14:41:30

LWPLICM:
Van itt egy Queen-es fórum az Indexen, de engem zavar az az igénytelen ömlengés, ami ott folyik. Bár lehet, hogy olyan az igazi rajongó, mindegy mi, mindegy milyen, csak rá legyen írva az az 5 betű... :-(

Vad.Korte (törölt) 2009.03.02. 14:43:33

@nosferato: Mi a világtörténelem _első_ legjobb száma szerinted? (Nálam ez sosem abszolut, mindig hanghulatfüggő. Mondjuk a másodk is.)

Vad.Korte (törölt) 2009.03.02. 14:45:26

@atlbilbaoo:

Ráfért 1 CD-re???
Nekem is van ilyen -- nem kevés óra munkám van benne a keresgélésben, letöltésben, design-ban. De az 2CD. És már van, ami azóta jött ki, úgyhogy rajta sincs. Nem, nem ez a PR-féle izé.

Fandor 2009.03.02. 15:07:07

1. Hammer to fall (sosem felejtem el, egy "Pulzus" című műsorban láttam először a klipjét, '84-ben)

2. I want it all (Algériában éltem akkor, olvastam, hogy van új Queen lemez, napokig hallgattam a helyi és marokkói rádiókat, hogy na, valami..... és igen!

3. Fat bottomed girls (annyira örültem, hogy játszották a 2005-ös és a tavalyi turnén is)

4. Radio Ga-ga (sorry guys, ha ott voltatok '86-ban a Népstadionban, akkor tudjátok miért...)

5. Was it all worth it (örömmel látom, hogy többünk titkos favoritja....)

ezenfelül a top 10-be még befér:

- Las palabras de amor
- It's late
- Rock it
- Save me
- In the lap of the gods (revisited)

4.

atlbilbaoo 2009.03.02. 15:20:37

@Vad.Korte: Küldj egy címet, elküldöm, megnézed, mert elmondani nehéz, de egy cd-n van.Képekkel, dalszövegekkel, lemeborítókkal és természetesen a dalokkal.

Hans Lopkowitz 2009.03.02. 15:29:04

@atlbilbaoo:

Abban még in szerepelek... :-)

Hans Lopkowitz 2009.03.02. 15:31:05

@Interstellar Overdrive:

Igen, léteznek. Még én alapítottam a klubot...

LWPLICM 2009.03.02. 15:36:59

Interstellar Overdrive,
Köszönöm a linket...Gyorsan megnéztem, fórum már van. Ez egy elvi lehetőség lehet hasonló beszélgetésekhez. "Tagozódni" én se szoktam, de az internetes fórumoknál nem is kell hivatalos tagsági ..... Remélem, nem csak képeket cserélgetnek rajta. Attól falra mászom.

Vad.Korte (törölt) 2009.03.02. 15:44:38

@Hans Lopkowitz:

A hiányzó számot. Azt írtad, egy nincs meg.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 15:50:20

@LWPLICM: Letöltésekre a www.queenzone.com jó elosztó oldal, ott van sok torrent dolog, meg rapidshare link, az egyik fórum rész a "sharing"-gel foglalkozik. Én már lusta vagyok a letöltésekhez...

Vad.Korte (törölt) 2009.03.02. 15:55:57

@atlbilbaoo:

Persze megnézem szívesen, de ez tiszta matematika: ami 2 CD-t még éppen elviselhető tömörítés mellett púposan megtölt, az nem férhet rá 1 CD-re. Az vagy nem minden, vagy annyira tömörített, hogy csak na. Pl. csak a stúdió albumok vannak rajta, megfosztva a fogyasztót a sok remek koncertfelvételtől, amelyek mellesleg a hivatalos diszkográfia részei:
- Live Killers
- Live Magic
- Wembley
- Queen on Fire
- Montreal

A Greatest Hitsből csak a harmadikon van olyasmi, ami a sorlemezeken nincs -- ha nem számítjuk a Flash címűt a GH1-en, amit ide másképpp vágtak meg, és pár számot a GH2-n meg az USA kiadáson, amiket újrakevertek (ugye nem kéred, hogy felsoroljam?)

Vagy nagyon nagy a CD, mondjuk DVD...

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 16:07:45

Szebben mutat a diszkográfia a polcon, mint egy dvd-n, mp3-ban....

LWPLICM 2009.03.02. 17:12:19

@Interstellar Overdrive:
Köszi a letöltő linket...
Én a Youtube-ról ajánlok 2 felhasználót: DavRFuller és zippo112.
Mindkettő az eddig DVD-n megjelent , TV-n bemutatott és rádióról felvett Queen koncert, dokumentumfilm, dal, remix és interjú feltöltésével foglalkozik.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 17:17:18

@LWPLICM: Nagyon köszi, de én már amit akartam szerintem megszereztem... most már csak a hivatalosan kiadott dolgok érdekelnek, telitődtem szarka koromban. mondom, 90 olyan koncert (képi felvétel!) és egyéb dvd-m van, amiket már pár éve ki se nyitottam. Köztük koncertek a 70-es évekből, 80-as évek elejéről. Jobb a békesség, és már nem csak Queen van a világon.

holdfoglaló 2009.03.02. 20:55:36

1993-ban, 13 évesen egy egész intenzív angol tanfolyamom arra ment rá, hogy a mellettem ülő srác által hozott teljes Queen dalszöveg-könyvből másoltam a szövegeket (a tanfolyam végén mégis én írtam a legjobb záródolgozatot, úgyhogy tanulni is lehetett belőle :)). Aztán egyszer Görörögországban eljött a paradicsom: megvettem a Live at Wembley-t dupla CD-n, meg egy szerényebb szövegkönyvet, amiben aztán görögül is benne voltak a szövegek, sőt még néhány kotta is :))
A top 5 pedig:
1. Innuendo
2. The Show Must Go On
3. Bohemian Rhapsody
4. Scandal (miért nem adják a rádiók, sose értem)
5. White Queen
De ilyen nincs, hogy top 5, mert nem lehet CSAK ötöt kiválasztani... :(

larry 2009.03.02. 21:21:57

@LWPLICM: DaveRFuller tényleg elképesztő dolgokat képes feltölteni, nem tudni, honnan szedi. Zippo112 se rossz, de ami nála van, az Fullernél már korábban megvan általában. Sajnos az utóbbi 1-2 hónapbab egyik se túl aktív.:(

larry 2009.03.02. 21:26:03

Én elég hardcore rajongó vagyok, és csak azt tudom ajánlani, hogy ne számokat, hanem albumokat hallgasson meg az, aki ismerkedni akar a Queen "nemslágerrádiós" arcával. Nálam a Sheer Heart Attack album az első, de bármelyik '70-es évekbeli jöhet. Később se rossz, de egy kicsit izzadságszagúnak érzem azokat, bár áltisisként nyílván ezek miatt szerettem meg őket.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.02. 21:34:11

@larry: Az általa feltöltött koncertek, pl. Budokan 79, Paris 79, Earls Court 77, Rainbow 74, vagy éppen a 81-es Dél-Amerikai turné (Sao Paolo, Buenos Aires, stb.) könnyen beszerezhető már DVD-n. Kis kutakodás, kis ismerkedés, vagy torrent oldalak. Ezek a koncertek 4-5 éve még CSAK ismeretség útján voltak elérhetőek.

larry 2009.03.02. 21:53:55

@Interstellar Overdrive: Én a demókra meg a félkész stúdióanyagokra gondoltam, ami aztán tényleg csúcsritkaság volt pár éve még.

Rengeteg koncertvideó teljes anyaga megnézhető itt is egyébként:
www.youtube.com/user/Oberon1966

RobinH · http://unsigned.blog.hu 2009.03.02. 22:50:23

Kedves mindenki!

A HQFC weboldal és FÓRUM tavaly ősz óta ismét él, az alábbi címen elérhető:

www.hqfc.hu

Bátran látogassátok, minden rajongót/érdeklődőt szeretettel várunk!

(Robin Hood néven szerény személyem az egyik ottani fórum-moderátor :D )

Hans Lopkowitz 2009.03.03. 11:45:51

@Interstellar Overdrive:

Ne tudd meg, hogy 20 évvel ezelőtt milyen nehézség volt beszerezni mondjuk Japánból valamit...

Hans Lopkowitz 2009.03.03. 11:46:51

@Vad.Korte:

Nem emlékszem és nem is találom... mit írtam, mi hiányzik?
(Bocs, de felejtek...)

Hans Lopkowitz 2009.03.03. 11:49:58

@Interstellar Overdrive:

De jó lett volna ez 20-25 évvel ezelőtt...

Hans Lopkowitz 2009.03.03. 12:02:06

@Interstellar Overdrive:

:-) Igaz. Most minden könnyebb... igaz Queen koncertre eljutni nehezebb. (Behozhatatlan előnyöm van...)
De ha cukkolsz: épp most szkenneltem be egy képet Rogerrel vagyunk rajta és Brian fotózta... :-)

Mitya Ivanov 2009.03.03. 13:02:02

@ulver: Takt Music tényleg. De jó volt, én az összes U2-t szereztem be lengyel testvéreinktól 90-ben

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.03. 13:59:20

@nosferato: tnx

(én nem hiszem, hogy tudnék mondani egyetlenegyet ...ha mégis, talán az én No1 lemezemről - Regatta De Blanc- a Message in the bottle)

itt a tizes pop-rock listám:
hannibal.blogter.hu/114755/itt_vagyok_ilyen_vagyok

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.03.03. 14:15:38

@A Hannibal Lektűr-attitűd: nincs egy YouTube linked amin pont a Regatta de blanc és a Message in the bottle egymás után van? Vagy egy olyan, amin jó minőségben? :D

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.04. 00:06:04

@nosferato: a lemezen pl. egymás után vannak:)

De épp a címadó dal (a Regatta) a leggyengébb (ill. az egyetlen gyengébb) dal azon a lemezen

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.04. 00:12:40

off

ha már fikáztam a progrock monumentalitását

a Police-ban pl azt is nagyn bírtam, hogy pár akkord, baromi egyszerűen hangzik, ...azután ha le akarod játszani, akkor jön a "hol az egy, vazze'

vagyis hogy meg van ám csavarva rendesen
de nem hivalkodóan...

on

vincere 2010.01.14. 14:40:21

a The Prophet's Song-ot én is beletenném a a top ismeretlen dal közé.
és a Love of My Life-ot is valahová, életem egyik meghatározó élménye volt, mikor hallhattam élőben Brian May előadásában...

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása