Álom: Dream Theater Budapesten

Álom: Dream Theater Budapesten

Na, ez bréking! Július 1-én a Dream Theater Budapesten, a Papp László Sportarénában lép fel. A progresszív metálbanda iránti rajongásom - a tegnap bemutatott Queen őrülethez képest főleg - gyerekcipőben jár, ugyanakkor intő jel, hogy jobb kezem ügyében a kölcsön kapott Live at Budokan, míg polcomra pillantva a saját tulajdonú Score DVD képe villan fel.

Előző turnéjukon 1 év + 1 nap alatt 115 koncertet adtak, 105 városban, azaz 35 országban és egész pontosan 5 kontinensen. Hozzánk sem először jönnek. A hardcore rajongók nyilván picit legyintenek, hiszen a zenekar már többször tiszteletét tette hazánkban. Egész pontosan hatodszor jönnek (1998, 2000, 2002, 2005, 2007 után), de ez most kivételes lesz. A PeCsa színpadját kinőve, a szokásos szabadtéri, gyönyörű nyáreste helyett az Arénában lépnek fel. A különbség nem csak ebben lesz: éppen készülő, 10. albumuk budapesti bemutatatójára valószínűsíthetően hozzák a monumentális fény- és videótechnikát is, ami eddig a PeCsa színpadára nem fért fel. És én most fogom látni őket először. Fú, mi lesz a fülünkben másnap (csütörtök!)...

John Petrucci megint el fogja keseríteni a kezdő gitárosokat, míg Mike Portnoy talán ismét magyar mezben fog dobolni... John Myung feketében lesz, az biztos. (Talán még sosem volt másban.) De vajon ki lesz az előzenekar? Mert lesz.

Aki esetleg nem ismeri a Dream Theater-t, annak egy "dalon" keresztül próbálom bemutatni a zenekar alfáját és omegáját. Six Degrees of Inner Turbulence. 42 perces, nyolc tételből álló mű, a komolyzenétől, a fülbemászó balladán át, a kemény fülsüketítő progresszív metálig. Én ezen keresztül szerettem meg őket.

"Six Degrees of Inner Turbulence" (2002)

    I. "Overture"
    II. "About to Crash"
    III. "War Inside My Head"
    IV. "The Test That Stumped Them All"
    V. "Goodnight Kiss"
    VI. "Solitary Shell"
    VII. "About to Crash (Reprise)"
    VIII. "Losing Time" / "Grand Finale"

Aki pedig az új albumra kíváncsi... B-oldal premier, egyenesen az USA-ból. Tádám!
Metal Summit on the Eddie Trunk Show with Mike Portnoy - részlet az új albumból (3:24)*
Metal Summit on the Eddie Trunk Show with Mike Portnoy - teljes interjú (125:16)*

 * Köszönet Fazék barátunknak!

Dream Theater - The Test That Stumped Them All


13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr70976062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Salvatore Bonanno 2009.03.03. 09:27:00

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!

Ott kell lenni!

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.03.03. 11:37:11

Overdrive,

ülő vagy álló jegyed lesz?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.03. 11:46:41

@katatones: Álló, ugráló. Csakis. Tudom is kik fognak mellettem állni :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.03. 13:46:01

nem leszek most túl népszerű..:)

de ez a hatásvadász monumentalista giccs nekem nagyon nemgyerebe

már hogy a műfaj* sem, a dream teather maga sem, és ez még megspékelve egy szinfonikus zenekarral...

grrbrr


*: (a progresszív rock megérne egy külön posztot... lenne mit fikáz.. kritizálnom:))

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.03. 14:57:17

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Nem mondom, hogy nincs benne giccs. Azért nem csak abból áll...nem lehet kézlegyintéssel elintézni, már csak a világ legjobb progresszív rock dobosának állandóan megválasztott Portnoy és a világ egyik legjobb gitárosa Petrucci miatt sem (aki Satriani+Vai duóval G3-ban is volt!).

De ezt is lehet "nem szeretni", azzal nincs gond.

potter 2009.03.03. 19:52:38

Ízlések és pofonok. Nálam 1996-tól 10 éven át a DT volt a csúcs, kb. mint Overdrive-nak a Queen. Most már leszállóágban vannak nálam, mert millió másfajta zenét kezdtem hallgatni, de mindig ott lesznek a TOP5-ben.Én szeretem, ha a zene keretei rugalmasak, mint náluk, ugyanakkor megértem, hogy sokaknak kifordul a belük tőlük. Ezen vitatkozni kár. Listázni pedig, hogy miért nem szereted őket, a stílust, szerintem szintén kicsit felesleges. Ez persze nem jelenti azt, hogy megmondóember lennék, írd le nyugodtan, el fogom olvasni. :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.03. 23:41:10

@Interstellar Overdrive: nem is vontam kétségbe a technikai felkészültségüket, pl

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.03. 23:43:09

@potter: Van, aki a lakodalmas rockot imádja. Másoknak meg 'kifordul a belük tőle'.
Ízlés kérdése?:)

gyz 2009.03.17. 12:41:00

@Interstellar Overdrive:

én olyan öreg vagyok, hogy emlékszem, amikor megjelent az első DT lemez. Akkor teljeses elájultam, mennyire nagyszerű. Aztán a csodálat hamar elmúlt, és közönnyé változott.

most úgy gondolom, rendkívül teátrális, melodramatikus, mindent a technikára, az elképesztésre és a virtuozitásra kihegyező és ebből fakadóan sekélyes zene. Valahogy magam elé képzelem, amikor alkotnak, hoz valaki egy dalötletet, de az max 4 és fél perc, ezért pánikba esnek, és addig agyalnak, míg tele nem nyomják 23 szólóval és ritmusváltással, hogy minimum 10 perc legyen, mert akkor már igazi "komoly" műnek látszik. És majd mindenki hanyatt vágja magát, hogy "azannya" ezek aztán a művészek :-)

De ez csak az én véleményem, jó koncertezést!

A blog viszont nagyon klassz, most találtam rá, olvasni fogom :-)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.17. 15:33:24

@gyz: köszi és köszi!
(amúgy ilyesmi érzésem nekem is van a dream-mel kapcsolatban)

sickofitall 2009.04.07. 12:46:30

Sziasztok. Ha minden igaz, az előzenekar a Cynic. Szóval szerintem a DT fanyalgók (én is ilyesmi vagyok) is fontolják meg ezt a koncertet.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása