Itt járt a király - Matisyahu Budapesten

Itt járt a király - Matisyahu Budapesten

2010.09.06. | Rálf atya

Matisyahut a hasszid reggae királyának mondják, tegnap este koncertet adott a Zsidó nyári fesztivál keretein belül a Syma csarnokban. A korona kicsit megbillent a fején, félrecsúszott, de ottmaradt. Elmondom én mit láttam.

Ahogy felröppent a hír, hogy jön Matisyahu, teljes lázban égtem, kb 4 éve a koncert kívánság listám dobogóján áll stabilan. Elismerem, nehéz helyzetben van a zenész, ha  a színpad előtt olyan emberek állnak, akik felfokozott izgalmi állapotban vannak, komoly elvárásokkal érkeztek, stabilan nagyot kell hozni, de ezt ilyen szinten illik megoldani, tegnap este ez számomra felemásan sikerült.

Részt vettem életem első olyan koncertjén, ahol fémdetektor kapukon kell átmenni a bejutáshoz. Ez sikerült. Sörhöz jutni, azt már nem. A Syma csarnok erős félházon volt, két szolid büfépulttal, fejenként kb 20 méteres tömött sorral. Ahogy beálltam a végére, már indult is a koncert, a jegyen 19:00-s kezdés volt megadva, ehhez képest lezser 19:15-kor jött az intro. Ez váratlanul ért, de szerencsére nem felkészületlenül. Csak én álltam ki a sorból...

Rosszabb pillanataimban a legutóbbi lemezt egy decens diszkólemeznek titulálom, megszerettem, de nem elsőre, mást vártam, mint ahogy most is a koncerttől. Kis naivan azt hittem, hogy ha szerencsénk lesz, a Live at Stubb's koncertlemez meg a No Place To Be DVD hangulatát fogja elhozni és mindenki erősen elkapja a fonalat. Hát nem ez történt. Időközben Matish lecserélte kísérő zenekarát a Dub Trio-ra, akik egyébként nagyon tehetséges gyerekek, de ez a tény, illetve, hogy Light lemez erősebb elektronikában, mint élő hangszerekben, predesztinálta azt, amitől titkon tartottam. Majd minden számban hátracsapta a gityós és a basszusgitáros a hangszert és a melléjük készített keyboardokon és egyéb kütyükön elkezdtek rosszalkodni. Néha konkrétan az jutott eszembe, amikor anno az Ali G Showban Ali a zenész vendégek előadásai közben rájuk eresztett különféle effekteket meg loopot meg basszust, meg épp amit talált. Ha a buli "Matisyahu & the Dub Trio" néven futott volna, nem ráncolnám a szemöldököm, de így ráncolom. Azokat a jó kis dalokat nekem teljesen kiherélték ezek az elektronikus kitérők. Így járt a Warrior, az Ancient Lullaby, meg sok másik. Egyedül valamiért a Jerusalem nem kapott, számomra ez volt a csúcs a koncerten. A másik kételyt maga Matisyahu adta. Soha nem szokta felszántani a deszkákat, de azért ennél kicsit jobban odatehette volna magát, ha már kifejezetten csak erre a koncertre repült ide Amerikából, amiért egyébként neki és a szervezőknek is riszpekt. A beatbox hatalmas volt, néha elfeledkezett magáról és táncolt, mozgott, de ennél azért több kellett volna. Volt egy-két udvarias mondat, egy-két "Thank You", ennyi. Kicsit steril volt a buli, nem éreztem az izzadságot, a dub betétek pedig többször kifejezetten untattak.

El lehet engedni az ökölbe szorított kezeket, a fentiek ellenére tudtam élvezni a koncertet, szeretetem és tiszteletem töretlen, Matisyahu számomra továbbra is a trónon van. Voltak kifejezetten olyan pillanatok, amikért érdemes koncertekre látogatni, csak sajnos hullámzott a produkció. Több, mint 2 órás volt a koncert, így szerencsére belefért sok igazi gitározás is. Kevesebb dub-al kóserebb lett volna, ebből sokkal többet ki lehetett volna hozni, de így is köszönet! 

Remélem lesz épkézláb felvétel a budapesti koncertről, addig is jöjjön egy tévés fellépés a jelenlegi, dub trio-s felállással.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr472273990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.09.06. 09:43:22

Szerintem nagyon jó koncert volt: immortalis.blog.hu/2010/09/06/matisyahu_5

Nem mellesleg tényleg kicsit sok volt az elektronika, de hiába...2010 van. :)

ph34rb0t 2010.09.06. 13:38:43

leirasod alapjan jo lehetett a koncert. igaz, en olyan dolgokat is pozitivan ertekeltem amit te negativumkent irtal (pl dub)
nagyon szerettem volna menni, de nem fert bele sem idobe (tavolsag miatt) sem anyagiakba (jegyar+tavolsag megint).

dzsefi 2010.09.06. 20:20:59

korrekt cikk, valahogy így voltam vele én is. Igaz, egy 2006-os belga koncert után engem az is meglepett (pozitívan), hogy több helyen egészen zúzós gitárriffek is voltak, ami azért a lemezekről többnyire hiányzik.

darabolos pingvin 2010.09.06. 21:37:30

Egy Leib nevű jóember az óceán másik oldaláról intézkedett, hogy vendég listán legyek, igy a teljes koncert fel van véve atom minőségben hangban.

Hamarosan fenn lesz az archive.org-on vagy az bt.etree.org/-on

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.09.06. 21:45:56

Én ezt találtam: http://www.youtube.com/watch?v=pnZI7ZLQkQM&feature=player_embedded#!

Nilmar 2010.09.06. 22:49:10

www.youtube.com/watch?v=ztbGx90GbDs

Nekem csak ilyesmit sikerült összehozni. Jó koncert volt, de nem csodálom, hogy sokakat meglepett ez az újszerű hangzás a Dub Trio-val. Aaron Dugan nevű gitárzseni (ő játszik pl. a Stubb's-on) nagyon hiányzott a zenekarból. 2004 óta zenélt Matissal, ez az első év amit kihagy azóta. Elmaradt a megszokott stage dive, illetve színpadra invitálás. Nagyon fáradtak voltak, ennek ellenére meglepett, hogy koncert után egyből a parkolóban voltak a zenészek és álltak mindenki rendelkezésére. Ritka az ilyen közvetlenség.

El Argentino 2010.09.09. 00:28:47

Remélem nem ez volt az uccsó fellépése kis hazánkban. A következő lemezét itt is népszerűsítheti, mert remélem lesz még új lemez. :D

Mitya Ivanov 2010.09.09. 09:30:09

sajnálom hogy nem voltam ott, a kicsit kritikai cikk ellenére is. Én pont a dub trio-s hangzás miatt figyeltem fel rá.

dzsefi 2010.09.17. 11:33:22

@darabolos pingvin: van valami fejlemény ezzel kapcsolatban? lesem az etree-t rendszeresen, de nem láttam még a magyar koncertet.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása