TOP10 rap-metal banda EVÖR

TOP10 rap-metal banda EVÖR

2010.11.01. | Péter Bócsi

Korántsem vagyok szakavatott ismerője a rap-metalnak, a rap-nek meg aztán végképp nem, de mégis veszem a bátorságot, hogy ilyen témában kalózkodjak. Egy dolgot tudok felhozni mentségemül: hamarosan élőben zúzhatunk a Stuck Mojo-ra a Dürer-ben (nov. 2.)! Én pedig már annyira várom ezt a koncertet, hogy ráhangolódásként kicsit kitekintettem, hogy a korábban annyira népszerű műfajból mi az, amire még ma is jó szívvel azt lehet mondani, hogy fasza, illetve kik azok, akik még ma is igyekeznek életben tartani ezt a stílust.

Személyes tapasztalataimat tekintve az első rock-rap élmény minden bizonnyal a Beastie Boys-hoz és a kamaszkorhoz kell, hogy kapcsolódjon. Persze, ahogy akkoriban a legtöbb rock/metal rajongó, én is gyanakodva és talán lenézően hallgattam a furcsa egyveleget. Ma már persze simán elismerem, hogy nem is volt az rossz, de akkor még nagyon más idők jártak, nem volt divat keverni a dolgokat.

A következő momentum, ami beugrik, illetve egyből kettő, mert az időzítésre már nem tudok visszaemlékezni, az Aerosmith-Run DMC zseniális Walk This Way-je, illetve a nem kevésbé telitalálat I am the Man az Anthrax-től (ebből a korszakból még Fenyő Miki break kísérlete jelent megrázó élményt).

Aztán innentől sokáig semmi, majd Red Hot Chili, Faith No More stb., majd rám talált a Stuck Mojo is, akik az összes rap metal brigád közül talán a leghűségesebb, legkitartóbb képviselői a stílusnak. Mellesleg pedig kurva jók. Súlyosak, mint egy perforálódott vakbélgyulladás, de dallamaik, néha táncos ritmusaik igazán dögössé és lazává teszik a produkciót. Persze nagy kérdés, hogy 2010-ben Zámbó Jimmy hazájában hányan akarnak még rap metal-t hallgatni…

Aki (hozzám hasonlóan) ismerkedni akar a műfajjal, annak nagy segítségére lehet a Judgement Night soundtrack: a nagyágyúk közül jónéhányan szerepelnek rajta. Emellett nagyot nem hibázol, ha az alábbi, általam TOP10 rap-metal bandának jelölt zenekarral is megismerkedsz:

A koncertre készülve én is előveszem a Dél(pest)i Büszkeségemet, ahogy egy igazi southern motherfucker-höz illik. Stuck Mojo - Southern Pride

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr742410780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.11.01. 10:40:37

Body Count is adja! :)

YzolSZ 2010.11.01. 10:47:13

üdvözlet!

hát ice t testvérünk hogy maradhatott le erről a listáról!!??

jó jó tom mondtad nem is vágod az alapokat..DD

www.youtube.com/watch?v=X-kwNNLmhd8&feature=related

www.youtube.com/watch?v=p5gRIud57jQ&feature=related

hogy mást ne említsek

Melchi Zadok 2010.11.01. 10:53:48

bazmeg a ratm-t megkönnyeztem. mekkora koncert volt már ez???

YzolSZ 2010.11.01. 11:16:40

én is megkönnyeztem,..tom szentimántális vagyok de én má ezen sírok
www.youtube.com/watch?v=XtztvaGN92A&feature=related

YzolSZ 2010.11.01. 11:24:56

köszönönet posztíró!!!! nagy reggelt hoztál!! :Dd

w a s d 2010.11.01. 11:42:03

@somewhat damaged: Én azzal úgy vagyok, hogy csak pár számot hallottam tőlük, de valahogy nem alakult ki túl jó kép bennem. Kicsit mintha rasszisták lennének, ráadásul számomra a lehető legrosszabb irányba...

ixub 2010.11.01. 12:25:37

Sick of it all - Scratch the surface ?

mook 2010.11.01. 12:59:43

Szerintem az Anthrax-Public Enemy összefogásból inkább a "Bring the noise"-t akartad írni:
www.youtube.com/watch?v=RBA-xi8WuCU

totyizselé 2010.11.01. 13:35:24

A Judgement Night A oldala (bocs :), az a 4-5 szám szerintem a legjobb rap metal anyag EVÖR. Gyilkos nóták!!! Helmet/House of Pain, Slayer IceT, Faith No More/Boo-Ya-Tribe... gyilkos darabok.
A B oldal ezekhez képest langyos, ellaposodik.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.11.01. 23:08:00

Senki nem veszi észre a különbséget a metal és a rock közt?

bbking 2010.11.02. 09:37:53

Van más magyar is:
FreshFabrik - Goofy with a Gun 1995
www.youtube.com/watch?v=wwV77WB4WdQ

Judgement Night király, a film viszont milyen sz-r. Úgy mentem el a moziba, hogy már hallottam előtte a soundtrack-et, ez hiba volt.

Versember · http://koncertez.blog.hu/ 2010.11.02. 17:27:12

Hát bevallom férfiasan úgy meglepődtem, mikor olvastam, hogy rap-metál meg, hogy RHCP, hogy majdnem besza-behugyoztam. Én Linkin Park meg Limp Bizkit meg Slaves on dope-ot kerestem a szemeimmel, de úgy látszik én vagyok nem tisztában a stílusokkal. Erre szeretnék választ kérni és nem viccelek, komolyan tevődik bennem fel a kérdés, hogy én vagyok a hülye?!
(Elhamarkodott válaszokat nem kérek.)

satch 2010.11.03. 00:00:26

Nem mintha számítana, de ezeknek a fele se metál.
A Body Count szerintem is kéne a listára viszont Kid Rock egy vicc

satch 2010.11.03. 00:04:43

+ Germán barátainkról se feledkezzünk meg :)
www.youtube.com/watch?v=w5N7NKPO7C4

Evil Dick 2010.11.03. 13:23:21

Rap-metál vagy rapper-metálos kollaboráció? Mert nem mindegy. Utóbbira jó példa a Judgment Night soundtrack (a film egyszer azért nézhető volt, Denis Leary rulez, meg Everlast is "játszik" benne).

YzolSZ 2010.11.04. 13:17:55

@Versember: nem bírok tovább várni a válaszommal, pedig talán még nem kész egészen ;) rhcp t magam sem nagyon értöm ... a többi banda szerintem már generációs kérdés miatt nem került itten szóba.. én is megvallok neked valamit, slaves on dope ról pl nem is hallottam még. ellenben mostmár látom , hogy simán befér top 10 be! köszönet érte!

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása