Trio Ricardo - Menü 890

Trio Ricardo - Menü 890

2010.11.23. | Horváth Oszkár

A lemez nem, de a menü csak 890.- Ezt a címet választotta ez a friss összeállítású magyar jazz trió. A Révész Richárd zongoristából, eredetileg Kip Reed basszusgitárosból és Szendőfi Péter dobosból álló hármas lemezét én utóbbi miatt hallgattam végig, ugyanis ő volt az, aki miatt 1995-ben még talán az első Fusio Quartet lemez után inkább átnyargaltam a dobról a billentyűre, mondván, hogy "na nekem ennyire úgyse fog menni". Azóta pedig csak higgadtabban dobol, de gondolhatjátok, hogy nem gyengébben. A trióban a basszugitár posztját közben Kolta Gergő vette át, és a hétfői lemezbemutatón is vele láthatjuk a zenekart.

Maga a formáció latin jazz trio: mindhárom hangszer jellegzetes latin mintákat követ, teljesen hitelesen, de nem erőszakosan. Rádióképes, emészthető, de nem gyereknek való: olyan lemez, ami rengeteg jazzidegen hangszeres zenészben keltheti fel az érdeklődést a stílus iránt. A címadó dal (és egyben a lemez első száma) alapján kicsit megijedtem, hogy egy politikailag korrekt, óvatos lemez lesz, mert annyira közízlésre lett igazítva. Akkordváltások, modális skála után kutattam ebben a címadó dalban, de úgy oldották meg, hogy ilyesmi csak az összes többi számban legyen: a második számtól megnyugodtam, nagyon jó a lemez. A kezdő nótában pedig pont az jó, hogy ami nekem egyébként nem tetszik benne, az jazzy-képessé teszi: repetatív, pop-os, visszajön felismerhető refrén, szerintem jóval több zenehallgatónak ezen keresztül válik befogadhatóbbá.

A folytatás jelentős megidézése Michel Camilonak, ami minőségi garancia. Camilo koncertjén zenészekkel körülvéve csak azt hallottam a szünetekben, hogy "na jó ilyen nincs, én hazamegyek", az ember egyszerűen olyan zenét csinál, hogy már csak azért is elmentem a fellépésére, hogy megnézzem, ilyen tényleg van-e.

A lemezbe első sorban a kiadó Beagle Beat honlapján érdemes belehallgatni, ez ugyanis informatív és értelmesen összeállított információt, és online beszerzési lehetőségeket kínál. Ha több számba is belefülelnétek, a CDBaby.com jó eséllyel segít, valamint viszonylag kevés herce-hurcával a JazzyShop-ból lehet beszerezni a korongot, ahonnan (dobpergés) az is kiderül, hogy a CD tömege 0,1kg/db, vagy hogy a cikkszáma unas_672082, de az mondjuk nem, hogy Szendőfi is játszik a lemezen... Én már párszor meghallgattam, legnagyobb megelégedésemre, a 9 pont a 10 helyett azért indokolt, mert a továbbiakban is a kettestől a kilences trackig fogom hallgatni a lemezt.

A Trio Ricardo hétfőn, 2010. november 29-én az U26 Clubshopban játszik a Nyugatinál, a Teréz krt. 55-57-ben, 21:00 órától.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr772372691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása