Apa kocsit hajt - In memoriam Bada Dada

Apa kocsit hajt - In memoriam Bada Dada

Tudosók - Apa kocsi hajt című blődlidal engem az egyetemi időkre emlékeztet és most újra előkerült, magától. Nem tudom honnan, de a postafiókomban találta magát, majd idekerült a blogra, vázlatként. Oda pedig véletlenül nem kerülhetett.

Anno, először az egyetem számítógéptermében láthattam / hallhattam a dalt és persze abban az időben mindenki ezt nyomta, dúdolta, idézte, továbbküldte, jópofáskodta. A mai generáció - ha figyelne az ilyen örökérvényű szösszenetekre - már a villamoson cigánhifizné, hogy "Apa kocsit hajt, figyelmesssen, tapasztaltan, türelmesssen"...

Ahogy a dalt most újraéltem, a szerző után is elkezdtem kutakodni, anno biztos nem tettem. Az Apa kocsit hajt című klasszikust egy bizonyos Bada Tibor (művésznevén: Bada Dada) írta, aki korábban festőművészettel és költészettel is foglalkozott. Egészen 2006-ig...

Nyugodj békében Bada Dada, hiszen "Apa a szememben egy hős személy"!

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr252410397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oszkar00 2010.12.04. 13:30:22

Egy másik klasszikus:

Bada Dada: Szegény Szabó Rozáliát agyonbaszta a villám

Szabó Rozáliát agyonbaszta a villám.
Ez a szomorú történet Szabó Rozáliáról szól,
akit hazafelé menet agyonbaszott a villám.

- Szabó Rozika vagyok és megyek a réten hazafelé.
Voltam Novi Sad-on a halpiacon.
Sietek haza, mert korán otthon akarok lenni,
és ahogy így megyek a réten,
egyszercsak fejenbasz egy nagy villám, én pedig meghalok.

Szabó Rozália! Korán ragadott el a halál.
Pedig még számos hasznos dolgot bírtál volna csinálni.
A jövő fonalai kifürkészhetetlenek.
Jézus Mária! Jézus Mária!

Még 90-ben vagy 91-ben hallottam először egy Waszlavik koncerten Egerben. Megdöbbentő élmény volt úgy hirtelen.

kilobike 2010.12.04. 14:20:55

Ez akkoriban is nagyon, meg most is...:-)

pazola 2010.12.04. 14:21:41

1998-ban kaptam meg a Tudosok kazettat. Az elmult 12 evben egyetlen egyszer sem birtam meghallgatni az elejetol a vegeig :)

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.12.04. 14:57:02

Ez de súlyos volt, középiskolában napokra kiütötte az egész osztályt az egyszeri meghallgatása is.

2010.12.04. 14:58:07

@oszkar00: www.youtube.com/watch?v=P5_cuL8ECQM

"- Szabó Rozika vagyok és megyek a réten hazafelé.
Voltam Novi Sad-on a halpiacon."

Mr. Hilter 2010.12.04. 15:08:54

A Kádár korszakban elnyomták a tudósokat, míg az elmúlt húsz évben a gazdaság gondjai sújtották őket. De idén tavasztól jobbra fordult az ország sorsa és Apa kocsit hajt.

Mr. Hilter 2010.12.04. 15:13:46

@kingStreetboyz: Ááá, ez nagyon durva! Tele van rakva subliminal inzertekkel, érdemes kikockázni! Pl.: "Painful intercourse may be caused by injury to or disease of vagina".

nagysuhi 2010.12.04. 16:08:05

Bátor ventillátor, mindhiába morogsz, mindhiába mozogsz, ha egy helyben forogsz!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.12.04. 16:16:08

Maga a felvétel egyébként 1993-as. Geszti Péter akkori műsorában, a Megáll az észben adták le, méghozzá a szilveszteri adásban.

kultúrpesszimista 2010.12.04. 16:42:44

Szegény Bada Dada... Szerette a Joy Divisiont is. A képeit nem ismerik el (még). De eljön az idő... Nyugodjon békében!

sish 2010.12.04. 17:53:26

bátor ventillátor

Sákif za morro? 2010.12.04. 17:55:54

Én még voltam tudósok koncerten. A Szigeten hajnal 3-4 körülre csúszott a program, de megérte, mert nagyon szar volt. :-DDDDD

sish 2010.12.04. 17:56:07

ja, ez már volt. akkor: a halál kamionja mindenkit elgázol, la la la

JeffreyD 2010.12.04. 18:46:19

Ez nem az a Bada akiről a Menyhárt beszélt h. felakasztotta magát?
index.hu/video/2007/03/24/itt_a_tavasz_dagad_a_fasz/

kultúrpesszimista 2010.12.04. 18:53:25

@JeffreyD:

Öngyilkos lett. Tökmindegy ki mit mond.

oszkar00 2010.12.04. 19:02:47

@sish: Az inkább így van:

A halál metrója mindenkit elgázol.
Ha fára mászol, akkor is elgázol,
Ha falra mászol, akkor is elgázol.
A halál metrója mindenkit elgázol.

(Ha jól emlékszem.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.04. 19:31:29

@JeffreyD:
csak indavideot ne

apa kocsit hajt az verehetetlen
/en azt sem tudtam, hogy meghalt/

ganxta77 2010.12.04. 21:13:52

A Badel konyak és a Jelen pivo jótékony együtthálásának eredményei a dolgozó jugoszláv népre.

Ja: "Voltam noviszádon a halpiacon", ez így helyes.

Valamint, te vagy a legszebb nyúl a halpiacon Tibor. Legyen néked könnyű a föld.

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.12.04. 21:38:27

@oszkar00: kamion volt az, a kedvenc számom volt tőlük, hiába, az nagyon slágeres volt. :)
ja, és a szigeten megidézték Liszt Ferenc szellemét pár zacskó liszt szétszórása által.

bada dadával civilben is találkoztunk, beszélgettünk, csini svájci sapka volt rajta, aminek a csúcsán (vagy mijén) egy ló sakkfigura volt.

a képei is csodállllatosssakk!

igyatok egy (vagy sok) felest az emlékére!

missbungle · http://www.pozor.hu 2010.12.04. 22:01:13

@Ben Zinkoot:
utoljára talán 2005ben én is voltam koncerten Szigeten, zuhogott az eső és bemenekült egy csomó ember a sátorba, na aztán öröm volt nézni az ijedt vagy hátilyennincsis arcokat, ahogy sokan inkább visszamentek az esőbe :D

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.12.04. 22:20:26

@oszkar00: "Hiába ha a faszomra mászol, akkor is elgázol." Mármint a halál kamionja.

Én nem vagyok különösen fogékony ilyen-olyan celebek halálhírére, de Bada Dadáétól valami elszakadt bennem. Nem ismertem személyesen (mondjuk nagyon sok közös ismerősünk van, pl. Dr. Máriással haveri köszönőben vagyunk, de nem ezért, hanem) valahogy a Tudósok munkásságából nekem az jön le, ami ebből a kib. világból k. hiányzik, hogy valami igazit csinálnak, nem pénzért, nem önfényért, nem csak szórakoztatásból (persze legtöbb produkciójuk igencsak szórakoztató), hanem úgy, ahogyan érdemes csinálni.

Pl. a Szabó Rozália - ha már eleget kacagtatok rajta, és tudjátok nagyjából tárgyilagosan elemezni - egy remekmű. Egy iszonyatosan dögös, vastag ballada az, kérem szépen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.12.04. 23:07:20

Ez valami annyira ostoba, hogy az már szenzációs.Mikor először láttam percekig fetrengtem utána, de most is sírok írás közben... :D Szegény faszi, télleg kár érte...

Takacsi 2010.12.05. 00:02:25

nekem ez kimaradt, de most youtub-on sorba hallgatom a Tudósok számait (ma fevételek) és nagyon bejön.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.12.05. 00:36:44

@oszkar00:

Szegény Szabó Rozáliát agyonbaszta a villám
szövegét köszönöm.
szívem csücske az a dal....

ha valami tökéletes, és zseniális egyszerűségében és minimalizmusában, hááát ez az.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.12.05. 00:43:34

@oszkar00:
"@sish: Az inkább így van:
A halál metrója mindenkit elgázol " - neeeem.

A halál kamionja, határozottan kamion és nem metró...
"„a halál kamionja mindenkit elgázol,
akkor is elér, hogyha fára mászol”

még a jeges (szintén kultikus kretén... zenekar) is beépítette
Mi vagyunk az arabok c. színt-vonalas alap-dalába
"A halál kamionja mindenkit elgázol,
Akkor is megdöglesz , ha a fára mászol.
Ha rajta vagy a listán a sorsodon a pecsét,
Megtalálunk bárhol vagy és leverjük a veséd."

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.12.05. 00:50:01

@JeffreyD:

de igen, volt közös kiállításuk is:
DR. MÁRIÁS BÉLA és MENYHÁRT MENYUS TAMÁS KIÁLLÍTÁSA

www.youtube.com/watch?v=fdkkEYStss4&feature=related

Zsola777 2010.12.05. 00:59:12

@hüjehalyó: A szilveszteri valszeg "ismétlés" volt, eredetileg egy iskola aulájából (sportcsarnokából) jelentkezett az adás, valamikor nyár végén. Élőben adták elő. Ez megmaradt.

2010.12.05. 01:14:51

itt mindenki gimnazista?

N.Zoli 2010.12.05. 01:16:42

A mi a tudomany? cimu kerdezz-felelek szam a legnagyobb. Korkerdes formajaban mindenkihez es a valaszok:
-Pok laban az izzadtsagszag
-A tudomany a Metal Hammer ujsag
-Traktortudomany.
es meg vagy 25 kulonfele valasz arra, hogy mi a tudomany.

Hogyha neked kockas fejed, szamtanfuzet legyen a te neved. De ha neked vonalas a fejed, akkoris szamtanfuzet legyen a te neved.

Kezemben notesszel es detektiv kabatban, igy mentem be a zajos Disco barba.

Pinceeeeeer

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.12.05. 02:11:53

A MESTER egyik legzseniálisabb beszélős+éneklős videoja

Bada Dada leveszi a kalapjat a Boney M elott
video.google.com/videoplay?docid=-8541754048261222122#

"megneveltek"..
"elláttak engem egy életre való kultúrával"

bandigyerek 2010.12.05. 06:52:57

egy poénzenekar ökörködése nehogy már művészeti kategória legyen.

hattyú 2010.12.05. 09:11:42

Ne haragudj kedves blogíró, de sem az "Apa kocsit hajt" sem a többi Bada Dada szerzemény nem "blődli"... Ez szerintem sértő, rád bízom, hogy felülbírálod-e vagy sem amit írtál, de Bada szerzeményeinek nagyon is van értelmük, ha valaki nem érti őket attól még nem biztos, hogy blődlinek kell nevezni...

Daniel Ortega 2010.12.05. 10:14:42

Szabó Rozália: www.youtube.com/watch?v=P5_cuL8ECQM
Azért a Belga-féle Gombahölgyben nyújtott alakítása sem semmi :)

oszkar00 2010.12.05. 10:26:07

@szorokin:
Én szintén a már említett Waszlavik koncerten hallottam 1990-ben vagy 1991-ben. Waszlavik a számok között nyomta azzal a szöveggel őket, hogy "egy nagyon kedves újvidéki barátom verse". Ott az a verzió hangzott el, amit leírtam. Aztán hogy az évek során mi lett belőle, azt nem tudhatom. Annak idején elemi erővel hatott, ezért tudom a mai napig az ott elhangzott szöveget.

Szintén ott hallottam, de nem tudom, ez is Bada-e:

Ez a gyerek az apjára ütött.
A csákánnyal.
Meg még egyszer.
Meg még egyszer.
Aztán elment valami értelmesebb elfoglaltságot keresni.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.12.05. 11:36:00

@hattyú: A blődli szóban rejlő pozitív gondolatokat nem akarom kifejteni, szerintem érted.

redriot77 2014.01.27. 17:41:09

1995-ös Szigeten Tudósok koncert - életem egyik meghatározó koncertélménye. Míg élek nem felejtem. RIP Bada. (Return If Possible!)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása