TOP5 zenetörténeti pillanat, amit megéltem

TOP5 zenetörténeti pillanat, amit megéltem

2012.01.02. | Rálf atya

Imádok könyveket olvasni zenei témában, (ön)életrajzokat, gyakorlatilag csak ez érdekel. Sajnálom, hogy nem hamarabb születtem, vagy nem hamarabb kezdtem el tudatosan követni és kutatni a zenéket és ami mögöttük van. Zenei vonatkozású élmények, történések megélése különösen nagy hatással szokott rám lenni. Ezek lehet, hogy akkor és a legtöbb embernek jelentéktelenek, de nem is baj, a lényeg, hogy én tudom, hogy mi is volt azokba a pillanatokba zárva. Mindig mosolyogva hallgatom, ahogy Overdrive meséli apukája sztoriját, hogy egy angyalföldi, szemben lévő erkélyen adott gitár leckéket Radics Béla a fiatal Tátrai Tibusznak. Vagy ahogy apósa sztoriját meséli, arról, hogy ő ott állt egy kamera mögött a 86-os Queen koncerten és nemcsak, hogy kiemelt helyről nézte, de rögzítette is a bulit, az ő felvételei is rajta vannak a koncertfilmen.

Ezek hatására (is) igyekeztem összeszedni azt az 5 pillanatot, élményt, amit ha nem is személyesen, de megéltem, amit el tudok majd mesélni, mint szüleink, nagyszüleink a Holdra szállást, ha persze érdekelni is fog akárkit:

Live8 - újra együtt zenél a Pink Floyd: bár 2005 már elég régen volt, de tisztán emlékszem, hogy Gyékényesen nyaraltam és és este az ágyban vártam, hogy a Pink Floyd lépjen a Live8 londoni színpadára. Amikor elsötétült minden és a 4 öregember elkezdett játszani, kb. a könnyeimmel küzködtem. Tessék megnézni a lenti videót. A Youtube-on ha csak ez az egy video lenne, az is elég lenne.

Kurt Cobain halála: még  gimis voltam, ha tévét néztem, az 90%-ban az MTV volt, akkor még zenét adtak, talán egyedül Ray Cokes műsora volt beszélgetős. Nyilván onnan értesültem először, hogy Kurt Cobain öngyilkos lett. Most is nagyon szeretem a Nirvana-t, akkor is nagyon szerettem, nem törtem össze a halálhírére, de éreztem a veszteséget, hogy ez egy nagy pofon a zenének. Emlékszem a Cobain-ék házát körülvevő és a környéken összetörten álldogáló és ücsörgő fiatalokra, akik nálam jóval nagyobb veszteségnek élték meg Kurt halálát. Napokig bennem volt a döbbenet, ugyanúgy mint Dimebag és Layne Staley hálálhíre után.

Frusciante visszatér a Chilibe: A Chili iránti rajongáson balek módon akkor jelent meg, mire Frusciante kilépett a bandából. A Kisstadionban már Navarro-val láttam őket. Már fel is adtam, hogy John visszatérjen a bandába, hogy együtt lássam őket színpadon, de szerencsére Flea, Anthony és Chad nem adta fel ilyen könnyen. Arra nem emlékszem pontosan hogy kitől és hol hallottam elősször, hogy John visszatért, de arra igen, hogy nem akartam elhinni, valami hivatalos forrás megerősítésére vártam. A Népszabadságban megjelent UP cikk beleégett a retinámba: "A halott ember gitározik". Nyilván szubjektív, de nekem John Frusciante a legnagyobb zenész.

Magyar banda klipjét láttam az MTV-n! A már említett MTV abszolút mértékadó volt, stílustól függetlenül. Akkor még kevesebb szar zene volt, nem volt szükség VIVA-ra. A legszebb emlékek közé tartozik, amikor "úristen" felkiáltással konstatáltuk, hogy bizony magyar zenekar klipje is adásidőt kapott, Sexepil, FreshFabrik

A Fal az Arénában. A rocktörténelem egyik klasszikus (dupla) albumát nem akármilyen színpadi show-val adta elő a lemez kreatív géniusza, Roger Waters. Bár kezdetben úgy volt, hogy ez lesz a turné utolsó állomása, később szerveztek még további dátumokat, sőt jövőre is csinálnak még egy kört. Szóval nem itt láthattuk nagy valószínűséggel utoljára egyben ezt a mesterművet, így annyira nem volt rocktörténelmi fellépés, de akkor is megadom, mert nem sűrűn látni ezt a produkciót így és a jövőben sem lépnek fel minden második falunapon. Végül is az én korosztályom, akik az első generációs Pink Floyd rajongóktól örökölhettük a Floyd szeretetét, most láthatta elsőként (és valószínű utoljára) a Floyd hagyatékát autentikus előadásban (illetve 2007-ben a Dark Side-ot). Gilmour, villants még valamit!

Na, ennyit rólam. De biztos volt köztetek, aki az E-klubban látta az Iron Maident, talán ott volt a Pecsás Nirvana-bulin (na jó, Ted), kapott jegyet a Margitszigeti Buena Vista Social Club koncertre, ott ugrálhatott Prince mellett a Sziget nagyszínpadán, ott volt a hajón Jackie Orszáczky utolsó hazai koncertjén, esetleg a Népstadionban a Queen vagy a Guns koncerten. Vagy jöhet egy jazzőrült emléke arról, amikor elsőként olvasott, halott Miles haláláról. Mindegy mi, a lényeg, hogy ti annak éreztétek, szóval szívesen vesszük, ha megosztjátok velünk és egymás között a kommentekben a ti zenetörténeti pillanataitokat. 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a B-oldal Facebook csoporthoz!

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr972540875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rettentó 2012.01.02. 09:40:12

Én Cobain halálának másnapján feketében mentem a gimibe. Ilyen jó posztokat kívánok az új évre!

narmer 2012.01.02. 10:18:17

1. Amikor az Illést először hallottam az Egyetemi Szinpadon
2.Amikor a Rolling Stonest először hallottam
egy Grundig magnón.
3. Amikor a Bee Geestől meghallottam a Massachusats-t
4. Amikor Rod Stewart világgá küldte a Seelinget
5. Amikor a Pink Floyd kihozta a Wish You Where here-t
.

potter 2012.01.02. 10:39:41

Amikor Dream Theater - The Dance Of Eternity-re dugtam. Majdnem szívrohamot kaptam...

Amúgy óriási tényleg a PF reunited videó, főleg a Comfortably Numb vége, libabőr. Egy dolog mellett azonban nem tudok elmenni, és felháborítónak találom: Rick Wright-ot egyszer sem mutatták közeliben. Érthetetlen. Azt hitte a rendező, hogy ő csak egy session billentyűs? Faszkorbácsot neki.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2012.01.02. 10:50:47

Hát én csak azzal a "gyenge" sztorival tudok büszkélkedni, hogy a családdal nézzük az FM tribute koncertet, én 11 vagyok, fogalmam sincs semmiről, de kapok egy lengyel kamu Miracle kazit (elég jól szólt), meg egy Queen naptárat. A suliban mindenki Bonanzás, én nem.

Gabi megmondja a tutit... 2012.01.02. 11:09:03

1985. július 23., Volán pálya - Depeche Mode
Elénekeltük, hogy Happy birthday, Martin! Bár nekem fogalmam sem volt róla, hogy ki az a Martin. :) De a zene tetszett...

rettentó 2012.01.02. 11:39:03

@potter: "Dream Theater - The Dance Of Eternity-re dugtam" Ha már így bevatsz bennünket... Nálad az előjáték is belefért a 6 percbe vagy ez már a tényleges aktus volt? :-)

A posztra visszatérve, nagyon is igaz, hogy "A már említett MTV abszolút mértékadó volt, stílustól függetlenül." - aki nem látta akkor, nem is értheti. Sok mindentől el voltunk vágva a rendszerváltásig, és aki figyelt, az a 70-es évekig bepótolhatta. Abszolút progresszív dolog volt az MTV. Hozzá kell tenni, hogy ez az MTV Europe volt, az amerikain akkoriban a Yo! MTV Raps-en kívül is pl. rengeteg rappet adtak, én meg nem értettem, miért utálják annyira a rockerek, miért fikázza minden amerikai zenész az interjúkban ezt a csodás adót.

rettentó 2012.01.02. 11:45:36

Pl. az Aerosmith-ről soha nem hallottam addig, ott meg valami istenekként kezelték őket (na, ja, az ismert okok miatt sokáig nem tudtak összehozni egy épkézláb európai turnét sem a fénykorukban).
Innen is rengeteg zenét ismertem meg, sajnos később Feró ebben a műsorban is kicsit elment szélsőjobbra, túl sok lett a skinhead zene a műsorban, aztán egyre lehetetlenebb időpontokban ment, végül megszünt, pedig Ferónak volt tehetsége a rádiós műsorvezetéshez:
youtu.be/l-FOpuO2s08

rettentó 2012.01.02. 11:52:39

8-ikosok voltunk, amikor az MTV bejött és az érettségi utáni nyáron vált kódolttá (1995), azaz a kábelszolgáltatók az alapcsomagba már nem sorolhatták. Na, ez nekem tényleg zenetörténeti pillanat volt. Onnantól kezdve a net megjelenéséig kicsit dezorientált lettem az új zenék felkutatását illetően, nem tudtam, mit lenne érdemes meghallgatni. Azt hiszem, akkoriban kezdtem el igazán régebbi zenéket is hallgatni, szeretni (Sabbath, Zeppelin).

Motorhead 2012.01.02. 12:06:09

1984 MTK Pálya : MOTORHEAD.
Overkill, Aces Of Spades, Bomber, stb ... Az rajongók fürtökben lógtak mindenütt. Örületes , földbedöngölő zene. És azóta is Ők az Istenek.....Az a koncert egy életre meghatározott nekem mindent .És már 7x voltak itt.

Lost Z 2012.01.02. 12:10:34

13 éves voltam, szombat esténként Csiszár Jenő Apukám világa c. műsorát hallgattam, és ott hallottam, hogy Michael Hutchence felakasztotta magát. Akkoriban alig ismertem a zenéjét, mégis ledöbbentem, mert róla aztán soha nem gondoltam volna, legalábbis a zenéje alapján. Vannak melankolikus dalaik, de alapvetően majd szétrobbanak az energiától, még a Suicide Blonde is. Zseni volt a csávó, fantasztikus hanggal és ha volna egy kis igazság, akkor élne és most az INXS lenne a U2 helyén - de mellette biztosan. Kibaszottul megérdemelnék. A Live Baby Live DVD az egyik legjobb koncertfilm, amit valaha láttam, azon az INXS egy hiteles és emberi arénazenekar, bármekkora ellentmondás is ez - pláne a U2 ismeretében...

kilobike 2012.01.02. 12:20:59

Bob Dylan a Kisstadionban, 1987-ben, ha jól emlékszem, és '88-ban Miles Davis Varsóban. Magyaroktól az LGT búcsú és egy Cseszneki Bill-jamboree (1988?), klasszis nevekkel, ingyen, csak sörért.

kilobike 2012.01.02. 12:22:36

Ja és 79-ben a Fal. Egy életre.

rettentó 2012.01.02. 12:32:34

@Lost Z: Hutchence-en én is meglepődtem annak idején. Hát, igen, az image és a valóság különbsége.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.01.02. 12:41:19

79: A londoni (szombati) megjelenés után kedden a Szabad Európa leadta a teljes The Wall-t.

80: Először hallottam Reggatta de Blanc-ot (a poptörténelem egyik legjobb albuma)

85 - napkainkig: Dresch Quartet koncert

88?: Elliot Sharp trio a Kinizsi utcában

2003: Tuck & Patti az A38-on

+1: bármilyen élő, hangszeres zene:)

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.01.02. 12:58:08

emlékeztek mikor lépett föl először a therapy? a sziget nagyszinpadon? én nem pontosan tudom az évet, de annyira tomboltam az első sorban, hogy andy az énekes felhivott a szinpadra, ahol az utolsó pár számot tombolhattam végig. ej be szép vót fiatalnak lenni!
magyar vonatkozásban pedig történelminek nevezem, amikor valamikor a 90-es évek legelején az akkor legmenőbb pál utcai fiúk BS koncertjén 2-3 számot játszhatott a kispál és a borz. akkor még nem csiptük/ismertük, igy kimentünk sörért. haha....

pengnui 2012.01.02. 13:13:31

2005-ben a live8 alatt pont londonban voltam, és láttam is a koncertet, igaz nem teljesen szemtől szemben

pengnui 2012.01.02. 13:17:10

ha már koncertélmények, akkor massive attack mezzazine koncert, pecsa

Rálf atya 2012.01.02. 13:23:33

@bandirepublic:
Ha jól emlékszem az a fellépés 1996-ban volt.
Nem tudom menniyre városi legenda, nekem egy akkora főiskolás haverom mesélte, hogy egy csaj állítólag azt mondta, hogy "nem biztos, hogy lesz Therapy koncert, mert egy ot van egy kérdőjel"

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.01.02. 13:32:25

@Lost Z: Azon az estén mint a pécsi Joe's Pubban kevertem a zenéket, amikor elért hozzám a halálhíre. A legméltóbb megemlékezés részemről egy három lassú számos INXS-blokk lejátszása volt. Töredékes emlékeim szerint By My Side - Kill The Pain vagy Full Moon, Dirty Hearts - Never Tear Us Apart volt a sorrend.

Számomra a legmeghatározóbb zenetörténeti pillanatok (nem meglepően az MTV-generáció kollektív tudatával összhangban):

1. 1992. május 22.: Guns 'N Roses koncert a Népstadionban. Véletlen jutottam jegyhez, addig csak messziről figyeltem Slashék munkásságát, de onnantól kezdve megrögzött Gunner lettem. Az akkor horribilisnek számító 800 forintos áron vett pólóm kicsit már feszül rajtam, de a mai napig nagy becsben áll. Nem mellesleg azóta sem voltam ennél gigantikusabb stadionkoncerten. A húsz éves évfordulóra tervezett cikket már lefoglaltam a B-oldal admin-felületén :)

2. Freddie Mercury halálának bejelentése az MTV-n, majd az azt követő Queen-klipdömping és emlékkoncert.

3. Az MTV Fresh klipbemutató műsorban teljesen véletlenül elcsíptem a U2-tól az One bölényes klipjét. Az élménytől kiütve ültem két-három óra hosszat a tévé előtt, mire újra leadták. Utána U2-rajongó lettem, de szigorúan csak az Achtung Baby-vel bezárólag.

4. Robbie Williams mint lelki rokon felfedezése a 2000-es évek elején. Mai eszemmel már mosolygok ezen, de az akkori kiegyensúlyozatlan lelkivilágomat igen jól tükrözte. A 2003-as Aréna-koncertje nagyon ütős volt, bár a knebworth-i etalon-előadástól csak a magyar zászló buli végi lobogtatásával különbözött. A "szeretlek titeket!" felkiáltás (így, magyarul!) az Angels refrénje előtt pedig ott és akkor mindent vitt. Williams 8-as póló természetesen beszerezve.

5. Az 1988-1992 közti időszak, amikor rámzúdult a nosztalgiahullám és felfedeztem a rocktörténelmet.

stopper 2012.01.02. 13:37:43

Az 1992-es Guns n'Roses koncertre emlékszem. Az előzenekar a Faith No More és talán a Soundgarden volt. Be akartunk mászni, mert nem volt jegyünk, de a biztonságiak résen voltak. Teljesen lelombozva ültünk a Földtani Intézet lépcsőjén, amikor egy teljesen részeg ember támolygott el előttünk, a Népstadiontól távolodva (szerintem nem engedték be, annyira részeg volt). Elejtett valami cetlit, amit végignézett legalább 50, a lépcsősoron üldögélő ember, de én voltam az egyetlen, aki pár perc múlva odament megnézni, hogy mi is az. Hát egy jegy volt, úgyhogy el is búcsúztam a többiektől, és trappoltam be a koncertre. Az előzenekarokat lekéstem, de a főkoncert csak akkor kezdődött. Az első szám első riffjeinél kitört a vihar is, és a villámcsapkodás a színpad fölött/mögött elég látványossá tette az egészet.
Amúgy azon a nyáron a csapból is guns folyt.

rettentó 2012.01.02. 14:06:53

@stopper: "Elejtett valami cetlit, amit végignézett legalább 50, a lépcsősoron üldögélő ember" Tipikus pesti közöny, már akkor is, ember!!! :-))) Ide vezet! Egyébként is óriási sztori. Az is elég magyaros, hogy a koncertre már nem jutott be a korán kifulladt versenyző :-)

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2012.01.02. 14:23:34

Csak szubjektív élményről tudok beszámolni.

1. 1980. április 1.-én megjelent a Heaven and Hell c. album.

2. Amikor a Napster elindul.
Ugyanis akkor szembesültünk azzal a ténnyel, hogy a három T (Tűrünk, Tiltunk, Támogatunk) jegyében milyen aljas módon fosztott meg minket rockereket, az Aczél-féle banda olyan metal-, és rockzenei élményektől, amikről addig nem is hallottunk! (Cacumen, Speed Limit, Baron Rojo, Vicious Rumors, és még 100 és ezer kiváló bandától.)

3. 1983-ban a Nazareth koncert a Pilisben. Talán akkor nyitott a keleti blokk a nyugat felé először, a kemény zene terén.

4. Lőrinci Ifjúsági Park. Aki járt ott a 80-as években, annak nem kell leírnom, hogy miért. Aki meg nem járt ott, vagy nem élt akkor, annak hiába is írnám le.

5. Ronnie James Dio halála. "Mindig a jók mennek el!"

fakeplastic 2012.01.02. 14:24:36

a top 5 radiohead-koncert élmény ;)

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2012.01.02. 14:26:56

Amikor a Pantera dedikálta a Vulgar Display of Power cd-met és két poszteremet az MCD zeneboltban, és amikor Ronnie James Dioval fotózkodtam ugyanott. Addig is nagy élmény volt, amíg Dimebag és Dio élt.
Csodálom, hogy a b-oldalon hogy maradhatott ki ebből a posztból az emtévé által közvetített Freddie Emlékkoncert, én onnan ismertem meg a Guns N Rosest és a Metallicát. És nem volt megállás :)

bogaaar 2012.01.02. 14:31:09

- amikor a kilencvenes évek közepén végre eltünnek a 2Unlimited-ek (anyám, osztálykiránduláson egy végtelenített 2Unlimited remixes kazettát kellett hallgatnom a buszon, mert pár embertől eltekintve mindenki imádta) és "kokódzsámbó"-k. emlékszem évekig nem hallgattam semmi új zenét,
- Freddie Mercury halála, bár még nagyon pici voltam, de arra emlékszem, hogy egész nap Queen számok mentek az MTV-n,
- a youtube megjelenése. bár imádtam zenetévéket nézni, sőt egész nap csak az ment nálunk, de mégis, emlékszem olyan zenéket és klippeket fedeztem fel, amikről régen csak álmodoztam,
- 2003-ban újra koncertezik a Heart,
- 2005 május 27 (azt hiszem, de a május az biztos) Nightwish koncert a PECSÁ-ban. nem csak azért emlékezetes számomra, mert életem első igazi koncertje volt, hanem mert akkor láttam utoljára a Nightwish élén Tarja Turunent...vagyis fogalmazzunk úgy, hogy még senki nem sejtette, hogy akkor látjuk őt utoljára a Nightwishben

Agent Cooper 2012.01.02. 14:43:27

A legfontosabb élményem a Wish You Were Here album megismerése volt. Ha ez nem lett volna, ma teljesen más életet élnék. Pl. másként tanultam volna tovább. De az is biztos, hogy sokkal szarabb ember lennék.

Egyébként volt sok fontos, de az összes eredendő élményem mind a 2000-es évek elejéig bezárólag született, azóta nincs olyan zene, amit új, intellektuálisan kielégítő, és színvonalas is lenne.

bande\' · http://kardigan.blog.hu 2012.01.02. 14:55:48

1. Még gimis voltam akkor volt egy "Hazudós zenekarok" turné - Kispál&Tankcsapda&PUF az nagyon ütött
2. Sonic Youth a Szigeten
3. Guns dupla album - konkrétan szarrá hallgattam a kazettát
4. Nirvana unplugged az MTV-n - az akkordokat lestük egyfolytában

z003 2012.01.02. 14:56:37

Számomra minden nap történelmi mert Iggy Pop és Keith Richards még mindig él. Bár lehet, hogy ez nem is zenei bravúr.
Bármikor elmehetsz és megnézheted őket ahogy zenélnek. És ez mindig nagyszerű.

pengnui 2012.01.02. 14:58:34

@stopper: így van soundgarden, faith no more és gnr volt
jó kis buli
a november rain alatt az eső is megérkezett :)

pengnui 2012.01.02. 15:00:05

@pengnui: oh bazz, akkor volt a ballagásom

bande\' · http://kardigan.blog.hu 2012.01.02. 15:00:55

ja és Sziget istentudjavalahányban Morcheeba még a régi énekes csajjal

pengnui 2012.01.02. 15:01:17

@Metálszív: lőrinc, akkor a rózsa művház aqupunkturával, leukámiával meg nem tudom már milyen zenekarokkal a nyolcvanas évek végén

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2012.01.02. 15:05:10

Órák óta azon gondolkodom h tudom-e überelni, hiszen ugyanannyi idősek vagyunk Ralph Atyával kb. Nem mentem ki a superbowlra amikor gloria estefan lépett fel a halftime showban, de egy osztálytársam volt :D talán még amikor a Beatlest tavaly elkezdték árulni az iTuneson az nagy pillanat volt (Apple kiadó vs Apple cég, per). Vagy amikor az 1000-edik kalózkiadványunkat töltöttem fel a netre. Meg mikor bezárt a napster.

És amikor az A38-on valami reggae bulin voltunk 2009. júniusban, talán Kasai énekelt rá, és azt hittem, viccel amikor bemondta az éjszaka közepén, hogy Michael Jackson meghalt.

Cobain halálakor még itthon voltam, most nézem (94-95-ben külföldön laktam). Pedig tökre rémlett h milyen depis volt a kinti zenekarban egy osztálytársam (szintén ütős), ő szerette még rajtam kívül az bandából. De aztán rájöttem hogy ő mindig depis volt, és később gyógykezelésre küldték a szülei :)

Nekem zenei helyett egy filmmel kapcsolatos fontos emlékem van: 1994-ben Palm Beach és Dade megye majdnem minden mozijában voltunk már az unokatesómmal, és minden filmet láttunk, amit bemutattak. A Forrest Gumpot 14x láttam moziban, a Ponyvaregényt 10x, mire márciusban 1995-ben kiosztották az Oscarokat. Az volt az egyetlen olyan év, amikor minden filmet láttam kivétel nélkül amiről szó volt, és nem volt ez a fasszopó “hát ezt még nálunk nem mutatták be”. És nem kellett sokáig fennmaradni se, egyszerűen este megnéztük. Az jó volt.

Így megy ez.

ShanklyGates 2012.01.02. 15:07:30

Sonic Youth, 1996, Sziget

Minden pillanatában azt éreztem, h ebből fogok élni évtizedek múlva amikor a gyerekek a nagy flashek után faggatnak. 19 évesen az ottani Diamond Sea lett nálam a benchmark élő zenében.

ki vagyok találva 2012.01.02. 15:32:54

2003:
életem első igazi metál koncertje; Iron Maiden
2005:
lesz net hozzáférésem, s tágulni kezd az univerzum zenék terén
2005:
The Cure koncert Szegeden, akkoriban istenként tekintettem Robert-re
2008:
Nick Cave, PECSA
2010 - 2011:
-VHK koncertek, az elme felszabadítása a test elszabadítása
-először hallok a Neurosis-ról, azóta is életem legnagyobb hatású zenekara, majd 2011 júliusában beteljesedés a koncerten + dedikálás + pengető megkaparintása
-Kyuss koncert
-A Fal, az Arénában

(25 vagyok, 2000 előtt még nem tudtam mi a jó :) )

ezek csak a jók, rosszakat direkt nem akartam írni (pl: Peter Steele halála)

pengnui 2012.01.02. 15:36:34

nick cave let love in koncert ..

robian 2012.01.02. 15:41:32

1: kozsó levágatta a tincsét
2: feloszlott az UFO
3: kiderült hogy freshandi nem is énekel csak tátog
4: berobbant a TNT
5: újra összeállt az UFO

_karmapolice_ 2012.01.02. 15:42:23

Hetvenes évek végefelé született, MTV generáció tagjaként sokmindent osztok az előttem szólókkal, de néhány olyan, amire én is mindig emlékezni fogok:

- Freddie Mercury halála - ált. iskolás voltam, az angoltanárom nagy rajongó volt (én nem), ezért vagy 3 órán keresztül Queen dalokat hallgattunk és dalszövegeket fordítottunk + megtudtuk, milyen veszélyes is az az AIDS

- Freddie Mercury emlékkoncert - hatalmas G'N'R rajongó voltam előtte is, de utána pláne + anyámtól megtudtam, hogy a Knockin' On Heavens Door egy feldolgozás, és megtudtam, ki az a Bob Dylan

- Kurt Cobain halála - bár én ős-Pearl Jam rajongó voltam, azért megrázott a dolog, szüleim bánatára vagy egy hónapig csak Nirvanát hallgattam otthon

- Pearl Jam koncert a Budapest Sportcsarnokban 1996-ban

- U2 koncert Szaravejóvan 1997-ben (most már nem tudom meghallgatni sem őket, de a POP-ig nagy fan voltam)

- NIN koncert a Szigeten 2007-ben, ami valójában csalódás volt, mert őket is a Született gyilkosok idején szerettem, az meg régen volt, de Trent mérföldkő, őt látni és hallani kellett élőben is

- Michael Jackson halála - soha nem voltam nagy rajongó, SOHA, de valljuk be, hogy utána fél évig szinte csak róla szólt minden...

olvasó080906 2012.01.02. 15:44:33

Nagy pillanatok:
Ez korszakonként változik.
1984-85-ben a csúcs volt élőben látni Blackmore-t, Knopflert, Jethro Tullt.
1994-ben élőben látni Therapyt, RHCP, Ozzyt Zakk Wilddal
2004-ben leeastem székről, amikor SOAD Waterfall lehangolt gitár riffjeit meghallottam
Most egy ideje Dream Theater összes lemeze van a telefonomon, azóta Pink Floydot nem hallgatok.

Az általam nagyon elkúrt történelmi pillanat: 1994 körül talán a Brigde rádiban nyertem 2db Bon Jovi jegyet Prágába. Át sem vettem, nem igazán kedvelem. Idén jöttem rá, hogy az előzenekaruk a Van Halen volt, na ezt bánom, hogy kihagytam.

Fandor 2012.01.02. 15:55:17

analóg popnyugdíjasként:
1979: Disco-Disco-Disco - az első nyugati pop-esztrádműsor a Magyar Televízióban (paródiája azóta legendássá vált - Pooorból születtem....) - Color Star tv-n
1985: Live Aid, fekete-fehér Junoszty tv-n
1985: Paul Hardcastle: 19 - az első bakelit amit "nyugaton" vettem
1986: Queen Népstadion
1991: INXS Kisstadion

+1: 2001: Run DMC - Sziget
+2: Sky és Super Channel beindulás 1988 körül.....

:-)))))

johevi 2012.01.02. 15:58:37

Az első Live Aid - amikor még nem volt elcsépelve ez az összeállós koncepció
Queen Budapesten
Dire Straits - Alchemy Budapesten
És két személyes:
Ultravox- Return to Eden 2011 tour
Satöbbi, Ladánybene27, Wei Wu Wei a Lángban a 80-as években

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2012.01.02. 15:58:51

Még valamit elfelejtettem megemlíteni:

Hair.

Nem is kell többet róla írni...

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2012.01.02. 16:03:13

@ki vagyok találva:

"...-VHK koncertek, az elme felszabadítása a test elszabadítása..."

És akkor!

Csokonai Vitéz Műhely
Lopakodó Vasutas
GM49 (Bélát itt ne keressék..)

De szép idők is voltak!

Thresher 2012.01.02. 16:11:23

Általános iskola 7-ik osztály, '99, Offspringtól az Americana album, nyilván kazin, és elkezdődött egy új korszak az életemben: rock, válogatás kazi csinálás, zenehallgatás még a vécén is.

kristofxx 2012.01.02. 16:17:52

1. 2007. december London, O2 a dal ugyanaz maradt
2. előtte pár hónappal Pecsa Plant 2 méterről. Whola Lotta Love
3. 2003 körül Annie Lennox előben
4. 2011. Prince alázata
5. 1975 Mountreus Nina Simone elszbadulás igaz csak DVD-ről

- U2 360
- sajnos nekem a GNR is élőben

Agent Midnite Cooper 2012.01.02. 16:26:10

Nem zenetörténet, csak a sajátom:

1970 - Megjelenik a Hungária együttes Koncert a Marson című lemeze, és valami fényleni kezd - Barta Tamás gitározik.

1972 - 13 éves vagyok, tánciskolába járok. Két menet között a zenekar a szünetben egy lassú bluest játszik. Abban a pillanatban rájövök, hogy ezt a zenét keresem.

1976 - Pink Floyd Ummagummá-tól fölfelé. Egy gimnáziumi lányismerős nagybátyja Franciaországban él, egy rádiónál dolgozik, naprakészen küldi a lemezeket. Nem csak Pink Floydot, hanem mindant, ami akkor „trendi”: ELP, Mike Oldfield, John Mayall, dippörpül, ilyesmik. Sorsom megpecsételődik.

1982/83 - Bizottság. Rájövök, hogy a zene nem csak zene. Bónusznak Európa Kiadó.

1985 - Rory Gallagher a (régi) Sportcsarnokban. A kezdés már egy fél órát csúszik (egy erősítő leégett), Gallagher kiüzen a türelmetlen publikumnak: amennyivel később kezd, annyival többet fog játszani. Közel négy órán keresztül játszik, szünet nélkül. Semmi köd, semmi lézer, még effekt sincs a gitárjához.

stb.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2012.01.02. 16:26:40

Milyen vicces - most épp ez ugrott be - hogy többen írták a GNR Népstadiont... ha nem vigyázunk, 2012 (2013)-ban ezek újra összeállnak :)) aztán másnak az lesz a történelmi esemény.

- SunDisc - 2012.01.02. 16:32:43

1. Amikor meghallottam a Pink Floydtól a Comfortably Numb-ot az 1994-es Royal Albert Hall felvételén
2. Richard Wright halála: megtudtam, hogy a Live 8 után, amit a tévében élőben végigkövettem, sosem fogom a PF-t hallani élőben...
3. Iron Maiden, Debrecen 2003
4. Paul Oakenfold 1999-es liverpooli szettjének 96kbps-s beszerzése és meghallgatása
5. A tavalyi The Wall sportcsarnokos koncertje

JanDítě 2012.01.02. 16:33:54

repatarurgyán.eléggé meghatározó

boorch 2012.01.02. 16:43:10

1. Anno a 60-as években, az akkori Jugoszláv TV-ben "élőben" látni Jimi Hendrixet.
2. 1970. szeptember 18-án, a 18. születésnapi házibulimon a luxemburgi rádió adásából értesültünk Jimi haláláról. Véget ért a 20. század.
3. 1972-ben mint katona, a körlet folyosóján 16 mm-es, fekete-fehér kópiáról nézhettük a Woodstock-filmet, melyet az USA-követség segítségével szerzett be a politikai tiszt.(!!!)
4. Megélni azt a korszakot, mikor még valódi zenészek, valódi hangszereken valódi zenét játszottak.

JanDítě 2012.01.02. 16:43:51

viccet félretéve:
1.GNR-use your illusion 1-2
2.Freddie Mercury halála és az azutáni MTV reakció
3.Felfedezni a 80-90-es évek háromakkordos punkját
4.Az első GU lemez(Nick Warren-Brazil)
5.Az első szabadtéri táncos rituálé (goa) a Kerekerdőn.

van még rengeteg bár kicsit elszomorít hogy az utóbbi néhány évben nem hallottam semmi olyat amit eldobtam volna az agyam.

Deworde 2012.01.02. 17:05:17

Kb '85, először hallom a Floyd-tól a The Piper at the Gates of Dawnt egy tanárom kollégiumi szobájában. Hetekig nem térek magamhoz. Pár héttel később egy filmklubban megnézem a Fal-at.

'90-es évek, Győr, első Mediawave-élményem egy Grencsó koncert. Az az egy koncert rászoktatott a jazz-re. Attól fogva az osztálykirándulások helyett jazzfesztiválokra, a gimnáziumi bizonyítványosztó helyett pedig Chick Corea koncertre megyek.

'96: Crimson, Thrakattak turné a PECSA-ban. Elkezdett esni az eső, ezért elmaradt az előzenekar. Hatalmas élmény volt hallani a Crimsont, mert lemezminőséget (na jó, kazettaminőséget) nyomtak a koncerten. Egy egész hónapig éheztem, hogy a jegyet meg tudjam venni, és nem bántam meg.

Szintén 90-es évek, második DIÁKsziget, valamikor hajnal: Paleo Acid koncert napfelkeltéig. A koncertnek az egyik zenész vet véget azzal, hogy elkezd egy bekapcsolt láncfűrésszel sétálni.

Hogy legyen egy viszonylag új is, pár éve, Wittemberg, Cantus Buranus (és pont nem esett az eső)

És még a Peter Hammil a Szigeten, és az első Balanescu-Kovács Ferenc, és az első orgonapárbaj a MUPA-ban, bár az nem rocktörténeti ( viszont a második már az, mert Lady Gagá-ra is improvizáltak), és a Creative Art Trio még Budán, az Árpád hídhoz közel Bontovics Katival, de ez nem fér bele az ötbe már...

N.Zoli 2012.01.02. 17:44:54

Azt hiszem az elso magyar videoklip az MTV-n az az Andersentol volt a Budapest.
www.youtube.com/watch?v=jgdRflkMF48&feature=results_video&playnext=1&list=PL1C02E7F0AF4DF8CB

Szinten a 120 Minutesben volt Sexepil, asszem az Angel, majd mas alkalommal az Eroding Europe.A video vegen Paul King szol par szot a hallottakrol.
www.youtube.com/watch?v=k7n6GSq6cKg

gabroncs 2012.01.02. 17:52:35

'89-ben Zalaegerszegen a vmk-ban Pokolgép koncert (máig nem értem, hogyan engedett el jóanyám 14 évesen).
'92 guns koncert
'94 eurowoodstock (életem legjobb fesztiválja)
A 90es évek elején, mikor először láttam Oliver Stone Doors filmjét.
2005 Sendaiban Morning Musume koncert. Még tag volt Ishikawa, Yaguchi, Kamei, Fujimoto...ennyi szép punát egy rakáson ^^

És valahányszor meghallom az iron man kezdő riffjeit...hát borsózik, zacsi összehúzódik :)

Göndör 2012.01.02. 17:56:01

@ki vagyok találva: 2003 Iron Maiden? PECSA, Summer Rocks? Akkor kb egyforma idősek vagyunk.

- 2003 Sziget, Slayer, állítólag 60000 ember, én valahogy azon kapom magam, hogy előre keveredtem a tömegben, és Kerry King olyan 3 méterre van tőlem, és kezdi játszani a Bloodline riffjét.

- 2004 egyetem első év, vizsgaidőszak. Valami idióta lelövi Dimebag Darrelt. Egész hétvégén Panterát hallgatunk, és nagyon berúgunk. Kedden bukom az első matek vizsgám.

- 2005 nyár - Black Sabbath koncert Prágában, eredeti felállás, előzenekar Soulfly és Velvet Revolver. Slash avgy 120 kiló, de gitározni, azt rohadtul tud, Ozzy a színpadon egyáltalán nem tűnik olyan leélt fasznak mint az MTVn.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2012.01.02. 19:01:52

- 1991: találkoztam Frank Zappával, Budapesten: egy kézfogás, egy autogram, és egy életreszóló élmény (az aznapi rövid fellépés) :-)

frankzappa.blog.hu/2010/11/15/zappa_budapesten

szoszsoszoszo 2012.01.02. 19:07:29

1) The Cure 1989. május Kisstadion 3 óra
2) David Byrne (Talking Heads) a Pecsában
3) 1994. szeptember eleje Mute Fesztivál a Pecsában: Moby, Inspiral Carpets, Miranda Sex Garden ( elrettentésül: vele egy időben a Népstadionban Klaus Meine és Kóbor jános félmeztelenül bőrmellényben, illetve fejkendőben énekelte a Gyöngyhajú lányt magyarul és angolul)
4) Sonic Youth Sziget
5) The Cure 2005. Szeged 3 és fél óra

narmer 2012.01.02. 19:35:09

Érdekes, hogy a Pink Floyd mennyiőtöknek okozott no.1-es élményt.

Marquise d'Aiglemont 2012.01.02. 23:22:56

@Agent Midnite Cooper: "Nem zenetörténet, csak a sajátom"
Szerencsére. Ezért volt érdekes végigolvasni a kommenteket is.

Ezek a szubjektív zenetörténelmi események mentik meg az embert attól, hogy ha megkérdezik tőle, milyen zenét szeret, azt kelljen válaszolnia: "mindenevő vagyok" (=zenegyűlölő/csak bevásárlóközpontban hall zenét/még csak olyat hallott amit az éppen piacvezető rádió ad).

A lengyel piacos Takt kazetták, amelyeket olyan olcsón lehetett kapni, hogy simán belefért, ha az aktuális Bravo sz

Marquise d'Aiglemont 2012.01.02. 23:56:51

@Marquise d'Aiglemont:
[bocs] sztárok mellett 3-4 ismeretlen régi előadót megkockáztattunk, sok később fontos talált zenét adtak a 90-es évek elején. Az ilyen Ace of Base félékre pedig még mindig lehetett később valamit rávenni.

A 2000-es évek közepén ugyanilyen találtzene forrás lett a youtube.

A kettő között valamikor meg az a "zenekritikus" (=érdektelen rétegújság lemezrovatába, túlreklámozott előadókról reklámszagú ajnározó cikkeket író) fiú, aki ismerkedni jött oda egy koncerten, és vagy egy tucat CD-t nekem adott azzal, hogy ezekről úgysem fog írni.
(Ezúttal üzenem neki, hogy nem azért nem hívtam fel, mert elvesztettem a telefonszámát: ma is ott van az egyik belső borítón. Azért nem hívtam fel, mert meghallgatva a lemezeket iszonyú dühös lettem az ilyen ffejekre, akik miatt nem jelent meg egyetlen egy magyar nyelvű méltató szó sem kurva jó albumokról. Csak azért, mert akinek a dolga lett volna meghallgatni és írni róla, valami felszedni kívánt kis húszéves picsának ajándékozta :)

rettentó 2012.01.03. 09:49:58

Nagyon jó kommentek, főleg azok a 70-es évekbeliek, amikor még nem jött minden az arcodba, érvényesülhetett a vadászösztön!

Meggyőztetek, letöltöm azt a Wish You Were Here-t :-)

aranyláz 2012.01.03. 16:24:57

-Mikor először hallottam a Sultans of Swinget a Dire Straitstől, s felvettem a kazettás magnóval-húszegynéhány év se volt elég megunni
-90es évek közepén egy lemezboltban fejhallgatóval meghallani a Jethro Tull: Aqualungjának első hangjait-totál döbbenet, szerelem első hallásra
-Jethro koncert a Pecsa szabadtéri színpadán, alig ismertem még őket, mégis lenyűgözött(95 körül)
-Sziget 98-99 körül, nagyszínpad elé keveredve végigtáncoltam a Korai Öröm koncertet egyfajta önkívületben-addig azt sem tudtam, hogy van ilyen zenekar
-Európa Kiadó az agárdi Popstrandon 90 előtt
-Human Rights Now a Népstadionban 1988-ban
Sting, Bruce Springsteen, Peter Gabriel, Tracy Chapman, Youssou N'Dour, Hobó, Bródy János omg!!!
-Neil Young Ausztriában egyedül vonattal
-Pál Utcai Fiúk egy fehérvári suli kistermében, punkok táncolnak a színpad előtt, végén jön a takarítónéni, hogy be kell fejezni, mire a Lecsó vigyorogva mutatja, csak még egy számot :))
-Henry Rollins a Szigeten-döbbenet, ki ez az ember?!
-Egy Kiss Erzsi zene Taliándörögdön a romoknál

kicsit több lett, de ezek mint felejthetetlenek :)

alvering2 2012.01.04. 00:39:04

@szoszsoszoszo: Irigyellek, pont akkor v oltam Angliában amikor MSG nálunk.

alvering2 2012.01.04. 00:52:45

TOP 5? Nagyon nehéz.
- Beastie Boys a Lyuk fölött. Először közönség tetején, félmeztelen, bakancsom talpa leszakadt.
- Peter Gabriel - Arena
- Massive Attack - Mezzanine, nem Neo volt előttük?
- Nick Cave - Pecsa szabadtér
- Chumbawamba - Pecsa 1994

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása