Chili klip magyar szereplőkkel!

Chili klip magyar szereplőkkel!

2012.03.28. | Rálf atya

A Red Hot Chili Peppers Snow című számára készült klipet bárki megnézheti, de mától fogva ez felesleges, mert van saját, magyar verziók, hála Dórinak, a lelkes és kreatív Chili rajongónak. A fejébe vette, hogy az eredeti klip alapján készít egy hazait, amiben a "kinti" rajongókat magyarokra cseréli. Ezt közhírré tétette a legmértékadóbb magyar Red Hot Chili Peppers rajongói oldalon, a 4. szülinapját ünneplő Funkyforum-on, szereplőket toborzott, majd meg is csinálta. De beszéljen erről inkább ő:

Hogyan pattant ki a fejedből ez az ötlet?

Mikor kijött a Snow klipje, első jelenet után (cirka 2 másodperc) arra gondoltam, hogy mi az, hogy én nem vagyok ott???? Szóval majdhogynem sértve éreztem magam, hogy képes vagyok mindig jókor jó helyen lenni, de valahogy ez elkerült. Később megismertem egy Chili tribute zenekart, az egyik tagjával beszélgettünk róla, hogy milyen klipet lehetne csinálni nekik. Felajánlottam neki ezt az ötletet, hogy ha előadják a Snow-t, felvenném több kameraállásból privátban is és koncerten is, aztán végigszaladnék az ismerősökön, hogy meglegyenek azok a bizonyos "idegen emberek" jelenetek, és összeraknám úgy, ahogy a Snow van eredetileg. Ebből sajna nem lett semmi, a zenekar is időközben megszűnt. Szóval az ötlet függőben maradt. Úgyhogy ez már nem mai gondolat. Kb. két éve vagyok Funkyforumos, elég sok embert megismertem, idén néhányukat megkérdeztem, mit szólnának egy ilyen kezdeményezéshez. Mivel eléggé motiváltak voltak a megkérdezettek (volt aki rá 10 percre már küldte a videóját) úgy voltam vele, hogy miért is ne csináljam akkor meg. Egy mondatban összefoglalva, nem is az a kérdés, hogy hogy pattant ki a fejemből, hanem az, hogy másnak eddig hogy nem???

Szerinted mitől Chili rajongó egy Chili rajongó?


Van az a dalrészlet a Valahol Európában című musicalből, hogy: "a dal egy biztos hely". Akinek ez a biztos hely a Chili, az a Chili rajongó.

Mennyi idődbe telt a klip elkészítése?

Február 5-én hirdettem ki a megmozdulást, március 20-án fogadtam az utolsó videókat, tehát egy jó másfél hónap kellett ahhoz, hogy egyáltalán el tudjam kezdeni összerakni, és hogy március 28-án, a Funkyforum születésnapján meg tudjam jelentetni. Ez nem azt jelenti, hogy 8 napos melót igényel a dolog, csak a fene se tudta mikor fogok ráérni leülni elé. Tulajdonképpen maga a késztermék 4-5 órányi munka alatt született meg, ebből 1 órát vett igénybe, hogy a nem megfelelő képarányú, minőségű videókon javítsak valamennyit, mivel nem minden beküldő áll a technikai eszközök magaslatán. További 1 óra volt, míg szétvagdostam az eredeti Snow-t, hogy lássam, melyik részekre kell videókat tenni, és hogy hogyan tudom majd elosztani a meglévő  25 felvételt. Még egy óra alatt berakosgattam és a megfelelő hosszúságúra vágtam a jeleneteket, majd egy negyed óra alatt elmentette nekem a program a teljes videót. Aztán megnéztem, rájöttem, hogy sz@r az egész, mert a javítgatott videókat nem kezelte rendesen, tehát azt a részt újra kellett kezdeni :D. Szóval mindennel együtt 5 óra volt max összerakni, nem nagyon néztem az órát.

El fogod-e küldeni külföldi rajongói oldalaknak, a zenekanak?


Külföldi rajongói oldalaknak csak később, maradjon eredeti a dolog amíg tud. De természetesen a zenekarnak elküldöm, legalábbis Flea Twitterét addig spamelem vele, amíg nem reagál rá. Clara Balzary-nak nyilvános az e-mail címe, akkor már oda is ellinkelem, meg mivel Blackie-t is könnyen utol lehet érni, neki is elküldöm. Háromból egy csak betalál.

Kedvenc Chili album, kedvenc dal?


Változó. Nyilván a Snow-t most nem fogom egy darabig hallgatni, tekintve, hogy csak a múlt héten legalább 800-szor végighallgattam.  Kedvenc album talán a Stadium Arcadium, a lágyabb dallamaival, de ez nem állja meg egészen a helyét, mert a By the Way dalait és épp annyira szeretem, mint a Blood Sugar nótákat, vagy az One Hot Minute számai, de imádom az új lemezt is. A régi albumokat is szívesen hallgatom, azok között a kedvenc az Uplift Mofo Party Plan, erről is hozzá fűződő emlékek miatt a Fight Like a Brave. Feldolgozások között az If You Want Me to Stay az örök dobogós. Most az éppen aktuális kedvenc dal a Did I Let You Know - be is sorsolta épp a lejátszó, táncolnom kell rá. Táncolok is.

A klip nem csak azért lett bitang jó, mert félig magyar, vagy mert az RHCP zenél rajta, vagy mert én is feltűnök benne pár vágóképen, hanem egyszerűen nagyon profi munkát végzett Dóri.

A B-oldal büszkén ajánlja és bemutatja:

Red Hot Chili Peppers - Snow (Hungarian fan version) from nmirika on Vimeo.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr554344552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása