Koncertbeszámoló 20 év késéssel - a Guns N' Roses  a Népstadionban

Koncertbeszámoló 20 év késéssel - a Guns N' Roses a Népstadionban

1992. május 22. A dátum, amely a születésnapom után talán a legjobban belém égett. Egy koncert, amely határozottabb irányba terelte könnyűzenei ízlésemet és belém kódolta az igazi rock n' roll életérzést, legalábbis azt, amit én annak hittem és hiszek a mai napig. Már az is kisebbfajta csoda volt, hogy eljuthattam a koncertre. Húgom éppen kikosarazott hódolója úgy gondolta, hogy ha szíve hölgyének két GNR-koncertjegyet ajándékoz azzal a nagylelkű felajánlással, hogy azzal megy el a Népstadionba, akivel akar, akkor valószínűleg az ő társaságát választja majd. Az egyébként nagyon szimpatikus és intelligens srác ezt benézte, ugyanis húgom ehelyett rám ruházta az egyik jegyet, a másikat pedig Zsivkov cimborámnak adta el a rányomtatott, akkoriban horribilisnek számító 1200 forintos áron. ("Zsivkov" szüleivel az előző évben Bulgáriában szilveszterezett, így a nem sokkal korábban megbuktatott helyi kommunista vezető nevét kapta becenévként a mindig humoros Szőcs tanár úrtól.) Neki még annyi köze sem volt a rockzenéhez, mint nekem, de kalandvágyó emberként érdekelte egy igazi nagy stadionkoncert hangulata.

Akkoriban még nem voltam a keményebb rockzene híve. Az MTV-n keresztül közvetített nyugati világra még éppen csak rácsodálkozó generációm tagjaként már elég széles zenei palettához férhettem hozzá, de mint korabeli "emós", azaz érzékeny lelkű és határozatlan kamasz inkább a csúnya műszóval "lájtosabbnak" nevezett muzsikák felé fordultam. A gimnáziumi zenekar wannabe-frontembereként mutáló hangom és erősen limitált gitártudásom  csak az öt akkordnál nem komplexebb dalok eljátszását tette lehetővé, így értelemszerűen ilyesmikért rajongtam. Kezdetben volt a Beatles, aztán a szülők lemez- és magnószalag-gyűjteményének teljes körű újrahasznosításával végigküzdöttem magam a rocktörténeten, és beálltam egy Beatles-Rolling Stones-Illés-Omega-Edda-Republic csapásirányra, némi Lorddal és U2-val fűszerezve. Húgom alapvetően LGT-rajongó volt, de mint az új trendekre nálam fogékonyabb lélek, először ő hozta haza a Use Your Illusion albumokat másolt kazettán, nem túl jó minőségben. Első hallgatásra talán a Knockin' On Heaven's Door fogott meg, de akkor még nem jött be W. Axl Rose nyávogós-rekedt hangkaraktere, és különben is a U2 Achtung Baby albumának (eredeti műsoros kazetta, 500 Ft!) bűvöletében éltem éppen. Aztán az MTV-n a lecsengőben lévő Freddie Mercury-mánia szüneteiben fel-felbukkanó zseniális klipek (You Could Be Mine, Patience, Don't Cry) egy kicsit közelebb hozták hozzám a bandát, de még mindig nem lettem a rajongójuk. Ehhez az a bizonyos húsz évvel ezelőtti nap kellett...

Zsivkov elvtárssal felpattantunk tehát a Maestral expresszre - melynek nevét a fonyódi állomás hangosbemondója következetesen Mesztrálnak ejtette - és a két harmadikos gimnazista srác nekivágott a nagy kalandnak. Valami volt a levegőben, mert sokan tartottak ugyanoda, és országos esemény jellege volt a bulinak, legalábbis ami a hangulatot illeti. Még a hatvanas évek zenei világában ragadt, a fővárosban élő elvált édesapám is képben volt, például azt is tudta a hírekből, hogy nagyon jó előzenekarok lesznek. Férfiasan bevallom, akkor még nem nagyon jegyeztem őket. Soundgarden? Seattle-ből elég volt a Nirvana és a Pearl Jam, mindkettőt a beteg klipjeik miatt tartottam csak számon még akkor, nem annyira a zenéjük miatt. Faith No More? Idegbeteg csattogás... Mondom, nagyon nem voltam még képben a modern rockzene terén. (Ez egyébként a mai napig jellemző rám, évekkel az aktualitásuk után kattanok csak rá bizonyos zenékre.) A Stadionba kiérve megdöbbentő volt az embertömeg, utoljára kettős rangadón és május elsejei felvonuláson láttam hasonlót. A lelátóra felérve egy rendőr bökött hasba az adóvevője antennájával, kiderült, hogy ő is balatonfenyvesi srác. A Soundgardent lekéstük (állítólag nem szóltak túl jól és a késő délutáni verőfény sem tett túl jót a shownak), a Faith No More-ból pedig az maradt csak meg, hogy Mike Patton ciroksöprűvel verte a dobfelszerelést és több vödör vizet zúdított a közönségre.

Természetesen a jegyünkre nyomtatott, ülőhelyünket jelölő számok semmit sem értek, mindenki oda tolakodott a szektoron belül, ahová tudott. Miközben Slashék színpadra lépésére várakoztunk, mellettünk öreg rockerek azon vitatkoztak, hogy Ritchie Blackmore vajon a bécsi Deep Purple-koncerten volt-e jobb '86-ban, vagy Pesten. Egy még nálam is kevésbé tájékozott apuka tizenéves fiával pedig azt találgatta, hogy játsszák-e azt a fütyülős számot... Az estére jósolt vihar is közeledett, bár bíztunk benne, hogy megússzuk szárazon - mint hamarosan kiderült, ez nem jött be. A várakozás közben U2- és Metallica-klipek mentek a videofalon, ami kelet-európai szemmel nézve nagyon nyugatinak és menőnek tűnt.

Aztán hosszas várakozás után - mint utólag kiderült, a koncertszervezők átmeneti likviditási problémája miatt (értsd: nem tudtak kápéban fizetni) - felrobbant egy évtizednyi augusztus 20-ra elég pirotechnika, és megszólalt a Nightrain. A színpadkép ütősre sikeredett: a kifutón egy, az Iron Maiden Eddie-jére halványan emlékeztető rákszerű szörny csattogtatta ollóit és csápjait, a lábdobon a klasszikus koponyás-pisztolyos-rózsás molinó feszült, a színpad hátterében pedig jó magasan, finom utalásféleképpen magyar, szovjet, jugoszláv és - milyen meglepő! - déli konföderációs zászlók lengtek az egyre erősödő szélben. - Fuckin' Budapest! - szólt a kígyózó mozgású Axl Rose, a mindig finom és disztingvált úriember, majd zúztak tovább a Mr. Brownstone-nal. A teljes setlist itt vagy itt tekinthető meg. Hogy a villámlással és mennydörgéssel gazdagon fűszerezett trópusi jellegű eső pontosan mikor szakadt le ránk, nem emlékszem, de a Don't Cry alatt már bőrig áztunk. Előtte azonban a tőlünk délre javában zajló polgár- és etnikai háború fájdalmas aktualitást adott a Civil War-nak, melyben Axl Rose először amerikai polgárháborús, majd a gitárszóló alatt átöltözve szerb csetnikegyenruhában pózolt. Tőlünk nem messze különböző jugoszláv utódállamokból érkezett fiatalok ölelgették egymást könnyes szemekkel...

Sorra jöttek a slágerek, melyeket a viharral hősiesen dacoló hetvenezres közönség hálásan fogadott: Welcome To The Jugle, Patience, November Rain (ekkor még nem jött ki a zseniális videoklip, helyette a Természet gondoskodott special effectről egy irdatlan villámcsapás formájában), You Could Be Mine (ezt viszont a Terminátor 2-ből mindenki ismerte), majd ezután jött a koncert meglepetés-csúcspontja: Axl Slash gitárkíséretével elénekelte a Freddie Mercury által hat évvel korábban itt már előadott Tavaszi szél vizet áraszt című magyar népdalt, a Queen előző évben elhunyt legendás énekese előtti tisztelgésként. 

A tévében akkor már leadott és kötelező jelleggel videóra vett, majd kölcsönadott és másolgatott (hol volt még akkor a Youtube!) '86-os Queen-koncertfelvétel alapján Freddie azért jobb volt, de Axl szőrös hangján is hátborzongató volt hallani ezt a dalt. Érdekes momentuma volt még a bulinak, amikor Axl megkérdezte, hogy van-e itt valaki Bulgáriából, a közönség angolul nem értő elsöprő többsége (beleértve bennünket is) üvöltötte válaszul, hogy YEEEAAAH :)

Aztán jött a kellemesen elnyújtott és közönségénekeltetéssel feldobott Knockin' On Heaven's Door után jött a Paradise City, majd ráadás helyett egyszer csak azt láttuk az eredményjelzőn: THANK YOU. GOOD NIGHT. WE LOVE YOU. Némi hiányérzettel, cserébe bőrig ázva (szó szerint, mert a turkálós bőrkabátom kb. 10 kilóval lett nehezebb) botorkáltunk ki a Stadionból. A koncertélményt a hivatalos mechandise-pultnál csillagászati 800 forintos áron vett "Guns N' Fuckin' Roses" feliratú Use Your Illusion 1991-92 turnépólóval és egy illegális árusnál beszerzett hamis  kazettákkal teljesítettem be. A póló a mai napig megvan, de annyira nem voltam bátor, hogy ma ebben menjek be tanítani, ugyanis azon túl, hogy komoly megbotránkozást váltott volna ki, kissé szoros is lett, lévén az elmúlt két évtizedben ugyanannyit híztam, mint Axl Rose. A Stefánián hömpölygött a tömeg, újjáéledt a szülők generációjának hatvanas évek végi, számunkra csak délibábos nosztalgiázásokból és Hobo könyveiből ismert hippi-testvérisége: ismeretlenek ölelgették egymást, cigit és piát kínálgattak a szembejövőknek. Igazán ekkor jöttem rá, hogy mekkora buliba is keveredtem.

Az éjszakai buszon még összefutottunk Gyalog Peti barátommal, akivel együtt nőttünk föl az újpalotai lakótelepen, és egy évvel korábban a PeCsában még Republic-lemezbemutatón csápoltunk együtt, aztán apám kímélő és diétás  rántott velővel várt bőven éjfél után. Másnap még bóklásztunk egy kicsit a városban, majd a vonaton hazafelé a felettünk egy évvel járó és a koncerten szintén jelen volt gimnáziumi haverokkal elemeztük az elmúlt este történéseit, arra a következtetésre jutva, hogy "fucking good" volt minden.

A koncert utóélete talán még magánál a bulinál is érdekesebb, de nem akarom untatni az idáig eljutott és joggal megfáradt olvasót. Angol szókincsem az Axl-től eltanult alpári fordulatoknak ("Get in the ring, motherfucker" és társai) köszönhetően rohamosan fejlődött, bár nem a legjobb irányba. Előszeretettel hordtam piros fejkendőt és kockás inget a nagy becsben tartott GNR-pólómhoz, megismertem életem nagy szerelmét és a November Rain-hez társítottam rövid románcunkat, majd gőzerővel a kemény, de feelinges zenék felé fordultam. Aztán teltek-múltak az évek, a hajam rövidem és ritkább lett, a derékbőségem pedig nagyobb, a klasszikus Guns-felállás szétesett, ráadásul Axl még a Rock & Roll Hall of Fame-beiktatásra sem volt hajlandó elmenni. Sic transit gloria mundi.

Most pedig itt ülök a gép előtt hulla fáradtan, és ötödszörre hallgatom meg különböző verziókban az agyonfikázott Chinese Democracy album egyetlen számomra befogadható dalát.

(A tévedés és a rosszul vagy elfogultan emlékezés jogát fenntartom, kiegészítéseket szívesen veszek.)

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr992920882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitya Ivanov 2012.05.24. 08:36:47

Noha nem voltam azon a koncerten (akkor még nem szerettem a GnR-t és inkább U2-n voltam de egy évvel később) de ez a leírás tökéletesen szubjektív és így a jó.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.05.24. 09:55:19

@TomAce: Én is megtettem volna, de a Bee Gees és a szőrös szívű szerkesztők felülírták ebbéli szándékomat :( Sebaj, így legalább többet tudtam írni!

Giskard07 (törölt) 2012.05.24. 11:55:13

Én sem voltam a koncerten, pedig akkoriban sajnos engem is elkapott egy időre a GNR-láz. Azt viszont már akkor sem értettem, hogy tud ilyen Axl Rose féle beteg állatokat kitermelni az ipar.

abdulesmia 2012.05.24. 11:58:42

sajnos nem lehettem ott, mert akkor még csak 13 éves voltam és szüleim nem engedtek el

baloo784 2012.05.24. 11:58:53

Sziasztok,
korszakos élmény volt a koncert, az egyszer biztos.
Néhány furcsaság azért megmaradt bennem.
Először is a Faith No More frontembere nemes egyszerűséggel úgy kezdte, hogy "Bazd meg!", így magyarul.
A Roses nagyon sokára jött csak ki a színpadra. Emlékszem, hogy 6-ra mentünk, már a két előzenekar között is elég sok idő telt el, de mire Axl Rose kinyitotta a száját, volt már vagy fél 10 is.
A vége pedig nagyon szürreális volt. Lenyomtak néhány tényleg nagy ráadásszámot, aztán egyszer csak benyomtak a kétoldalt felállított kivetítőre valami idióta rajzfilmet, amelyben húsvágó bárddal szeleteltek sonkákat, vagy miket.
A Stadiontól a Kármán Tódor kollégiumig (Petőfi-híd, Budai hídfő) gyalog kutyagoltunk el. Hullafáradtak voltunk, de ez akkor senkit nem zavart.

Mózsi bá (törölt) 2012.05.24. 12:20:43

Ott voltam. Duff "tokás" McKagan szteccsgatyában. Kicsit gáz volt. Slash pengén játszott, a sweet-nél egyszer hibázott. Axl a tavaszi széllel akarta énekeltetni a közönséget, de arra nem jött rá, hogy a közönség nem énekelni akar, hanem azt szeretné hallani, hogy ő miképp énekli a népdalt. "Knockingolás" ment ezerrel, hatalmas hangulat, minden oké volt, kellemes emlék.
Kösz a bejegyzést.

Enok mester 2012.05.24. 12:36:12

"Természetesen a jegyünkre nyomtatott, ülőhelyünket jelölő számok semmit sem értek, mindenki oda tolakodott a szektoron belül, ahová tudott."

Ez sajnos nagyon jellemző nálunk.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.05.24. 12:49:34

Az akkori 1200 Ft ma kb. 7000 Ft-nak felel meg.

(Már csak az akkori meg a mai nettó átlagkeresetet tekintve.)

Szóval nagyon nem volt az horribilis.
Ennyiért ma is sokan elmennének erre a 3 zenekarra (pláne ha mindhárom épp a csúcson lenne, mint akkoriban).

@baloo784:
A Kármán Tódok kollégiumig biztos nem, mert akkor még nem az volt a neve.
Mondjuk aki ekkora gyaloglástól (kb. 4 km) hulla fáradt lesz, az meg is érdemli.

Pepin bácsi 2012.05.24. 12:50:16

ott voltam.
nagy élmény volt
örök emlék

vizisajt 2012.05.24. 12:57:30

Volt szerencsém ott lenni, de úgy emlékszem nem volt telt ház, olyan 63 ezer körül volt a nézőszám a telt házat jelentő 70 helyett. Ennek ellenére a 94-es Stones koncert után vszinű a második leglátogatottabb koncert volt, a U2 és Jean-Michel Jarre sem vonzott ennyi nézőt, utána pedig lezárták a felső tribünöket...
A koncert baromi jó volt, az eső viszont nem hiányzott...

vizisajt 2012.05.24. 12:58:48

@dr. Közbiztonság Szilárd: én 92 őszén léptem be a kolesz kapuján, akkor már Kármán Tódor volt...

toroloco 2012.05.24. 13:05:10

A két előzenekart a közönség mind számban mind figyelemben csúnyán kezelte. a Garden alatt a közönség negyede se szivárgott még be és igazából a franc se halgatta őket. Hangosítás is kriminális volt. A Faith No More leheletnyivel nagyobb figyelem mellett derekasan kitett magáért.

A GNR bár késve és azért nagyobb részt betépve de nagyon jó volt.

Másnap pest egy prominens közterületén reggel fél 9 magasságában miközben a portékát pakoltuk ki egyszercsak felnézek mert valami furcsa érzés fogott el. Egy valami oltári túlméretezett benga fekete vigyorgó atomlaza fazon és egy hasonlóan colos szikár idegbeteg öltönyös (rendőr? esetleg valami különleges szolgálatos) között tőllem 1 méterre áll Duff McKagan. Atombelőve motyog valamit amit a feka vidáman fordít angolról angolra. Napszemüveget akart. Választott, adtuk neki ajándékba ó meg dedikált nekünk zokszó nélkül vagy 10-12 GNR CD-t.

vizsla74 2012.05.24. 13:06:53

Voltunk..Miskolcról különbusszal.A buszsofőr penge volt, amikor bemondta, hogy a HANGVERSENY után mikor és hol lesz a találkozó. Persze ekkor be volt már állva a társaság fele, ezért a koncert után 3 órával lett meg mindenki.
A koncert penge volt, a fentebb említett bazmeg indítás nekem is megvan még.
Maga a koncert nekem is életem egyik legjobb koncertje volt(talán a monsters of rock volt még ilyen), azóta nem volt nagykoncerteken ehhez fogható élményem.
Az olyan dolgok, hogy nem a helyeden ülhetsz, meg qrvára nem zavart senkit, nem fanyalogni mentünk a koncertre, hanem bulizni, nem általánosságban véve sem nyávogott annyit senki az országban, mint mostanában...
ja, a jegy nekem is megvan még, egyéb ereklye heléyett inkább sörre költöttük a kevéske pénzünket

Enok mester 2012.05.24. 13:13:15

Engem mondjuk zavar, amikor a helyemen ülnek, és a pofámba vágják, hogy keressek magamnak máshol helyet. Hol? Ha más helyére ülök, az is joggal kezd el berzenkedni, hogy miért ülök a helyén.

Crear_alien 2012.05.24. 13:25:10

de jo volt ezt olvasni. a regi fuckin' szep emlekek! a jegyem azota is bekeretezve disziti a falat, a monsters of rock jegy tarsasagaban :)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.05.24. 13:25:16

Nagy öröm számomra olvasni a párhuzamos emlékeket és élményeket.

károly szántana 2012.05.24. 13:25:32

@baloo784: "aztán egyszer csak benyomtak a kétoldalt felállított kivetítőre valami idióta rajzfilmet, amelyben húsvágó bárddal szeleteltek sonkákat, vagy miket."
a rajzfilm alatt ez szólt: www.youtube.com/watch?v=vCHQwtiBbc0 sajnos a rajfilmet nem leltem sehol

Én vagyok az apád 2012.05.24. 13:45:27

Köszi az írást, életem egyik meghatározó koncertje volt...
Áhh, kijönnek a pattanásaim:))

seahawks 2012.05.24. 14:12:20

ott voltam, de csalódtam. cd-n jobbak voltak, mint élőben. utána még megnéztem őket 2x, először münchenben, majd rotterdamban, de ugyanazt a fost nyomták a színpadon. pedig imádtam őket, de tény, hogy ők inkább stúdiózenekar voltak.

kristofxx 2012.05.24. 14:13:58

Tudom meg fogtok ölni azért, amit írok. Nekem élőben a G'N'R óriási csalódás volt, nem játszottak, jól össze-vissza csúsztak. Ez sajnos tisztán lejön a turnáról készült videókról meg a jóval később kiadott Live Cd-ről is.
Ok ez csak az én véleményem:)

Mr. Jerkow 2012.05.24. 14:14:50

Én valami köcsög osztálytársam miatt nem tudtam ott lenni. Pedig a jegyem is megvolt. Valami apróságon összezördültünk (kissé pszicho volt a csávó) aztán besértődtem és nem mentem. Voltam vagy 15 és anyámék meg - érthető okokból - nem engedtek fel Pestre egyedül. Picsába! Nagyon bánom, de főleg a Soundgarden és legfőképpen a FNM miatt!

Vorg a Halhatatlan Báró 2012.05.24. 14:15:01

voltam! voltam! életem első koncertje volt :) jegy eltéve természetesen.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.05.24. 14:15:20

"Egy még nálam is kevésbé tájékozott apuka tizenéves fiával pedig azt találgatta, hogy játsszák-e azt a fütyülős számot..."

Végül is nem tévedtek, és nem is voltak hiába, hisz volt Patience... :-DDDD

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.05.24. 14:17:59

@kristofxx: Utólag meghallgatva a bootleg felvételeket (gnrwold.com) igazad van a zenei minőséget tekintve, de a visszaemlékezők nagy része inkább az élmények és az érzések, na meg az ezeket megnemesítő két évtizedes nosztalgia miatt van annyira oda ezért az 1992-es koncertért - ahogy én is.

mildi 2012.05.24. 14:43:14

pénteken volt, és el kellett volna lógnom utolsó óráról, hogy szegedről felérjek. de addigra annyi hiányzott órám volt, h ofő aszonta, ha még egyről hiányzok, akkor osztályozó. szal, térdenállva adtam elő magam a töritanárnak a jegyet lobogtatva, nem írt be. de hétfőn kurvanagy egyest kaptam, mikor kiszólított. :)
a jegyem a lelátóra szólt (megbízott pesti rokon oda vette, mert ő jót akart), haveroké a tombolóba. persze, nem akartak beengedni velük. végül úgy lógtam be.
késtek. sokat.
és még szarrá is áztunk.
de azért jó volt.
(ez a tegnap is 20éve volt, de rohadt öreg lettem)
vas sátánkeresztes nyakláncot máig őrzöm, amit ott kaptam egy alkalmi jóbarátnőtől.

Marco Soprano 2012.05.24. 15:10:28

Ott voltam en is , es egy evvel kesobb Becsben is, ahol 1 koncert hijan meg Izzyt is elcsiphettem volna mert beallt 1-2 koncertre. Az Athenin meg o nyomta Becsben viszont mar nem, sajnos. Igy tortent az, h haromszor lattam oket eloben, Izzyt egyszer sem. O volt a kedvencem.

szobakutty 2012.05.24. 15:12:52

emlékeim szerint a dühöngőben a közönség felszedte a műanyag burkolatot esernyő gyanánt. az előzenekarok még a szarr hangosítás ellenére is jobbak voltak mint a főzenekar, (bár mondjuk én eleve miattuk voltam ott lehet hogy kicsit elfogult vagyok :) )

thetriggerhappy 2012.05.24. 15:31:35

két értékelhető zenekar játszott aznap: a soundgarden, akit a nagyon okos és a zenében már akkor is roppant tájékozott honfitársaink szó szerint leköpködtek a színpadról és az fnm, ők viszont elég sokszor jártak itt.
utánuk jött valami, egykor rockzenét játszó pózolós hajmetál banda, de rájuk én már nem voltam annyira kíváncsi.

msadmin 2012.05.24. 15:32:42

nekem ülöhelyem volt és lemásztunk a keritésen az állóhelyre. emlékszem a szöges korlát tök véres volt. a másik amire emlékszem hogy olyan közel voltam h láttam axl lábán a szőr vörös volt:-)
amúgy a koncert nekem annyira nem tetszett a nosztalgia sem szépiti meg. határozottan emlékszem h csalódottan megyek haza

kristofxx 2012.05.24. 15:33:46

@szobakutty: Ez így volt mi is azt csinátuk, de akkor még nem műanyaglap volt, hanem egyszerű pozdorja, ami rohadt nehéz volt és az összes víz a legalacsonyabb nyakába folyt:) de ez volt a legkevesebb.

msadmin 2012.05.24. 15:36:07

ja és volt vmi legenda hogy nálunk csak fél cuccal játszottak a félpénz miatt. erről tud vki?

krasfanec 2012.05.24. 15:40:07

@szobakutty: Én is az előzenekarok miatt mentem. A Gunsból ilyenek maradtak meg, hogy az első számuk alatt valaki kifújt egy flakon gázsprayt, és a tömeg úgy vitt hátra kb 50-60 métert, hogy előrefelé néztem, és a lábam nem érintette a földet. A koncert után valaki úgy akart sorállás nélkül kimenni a dühöngőből, hogy átmászott a 3 méter magas kerítésen, de visszaesett, és úgy maradt.
Ja igen, és Axl Rose a zuhogó eső alatt a November Rain refrénjét "cold Budapest rain-nek" énekelte.

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2012.05.24. 15:44:02

Bárcsak '92-ben jutottam volna el Guns 'N Roses koncertre, de nekem ez majd csak egy hét múlva adatik meg!

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.05.24. 15:44:25

@msadmin: Állítólag a programot kurtították meg, utána Bécsben többet játszottak. Itt vannak a turné setlistjei: http://www.setlist.fm/search?page=3&query=artist:%28guns+n'+roses%29+tour:%28use+your+illusion+tour%29

hindpilot 2012.05.24. 15:59:06

én is ott voltam.bazira berágtam a csúszás miatt,mert már nagyon jött a vihar,és tudtam,hogy bőrig fogok ázni.mondjuk élete szóló élmény volt.rajtuk kívül két koncertre vágytam még:michael jackson és madonna.szerencsére mindkettőt átélhettem.

hindpilot 2012.05.24. 16:13:19

ja,az 1200ft nem volt olyan drága.emlékszem a fizetésem kezdő harcihelikopter-pilótaként 21000ft volt.a madonnára mondanám,hogy drága volt,a gold jegyet 35000-ért vettem.

Pas de probleme 2012.05.24. 16:16:02

Huhú, bizony így volt.

Évekig hallgattam a Use Your Illusion-t szinte folyamatosan. És még az asszonynak is tetszett, holott egyébként nem egy "metálos" a lelkem. Nagyjából ebben az egy lemezben értettünk egyet.

Az eső valóban bibliai volt, nekem egy fél évnyi egyetemi jegyzetem ázott szét a csukott hátitatyómban. (Épp vizsgára készültem...). :-)

Az azért nem volt rossz, amikor Axl meg direkt kijött a zuhéba, hogy szolidarítson.

Kösz a posztot. Mennyi mindenre emlékszel! Gratula!

nbsz 2012.05.24. 16:19:01

Én nem voltam ott, aznap vettem a bringám,
a Blahán lépni sem lehetett a kockás ingesektől :)

karikaV43 2012.05.24. 16:38:10

Bírom,hogy valaki az előzenekar miatt ment ki meg ilyenek,a Soundgardent jó ha tízezren látták én végig a színpad előtt voltam és a közelébe sem volt senki,a FNM-nál volt némi tömeg az elején azt se több a Gunsnál meg alig bírtuk tartani az előre nyomuló tömeget.Még hogy rossz volt akkor nekem eredeti műsoros kazin volt meg minden amit kiadtak,élőben szerintem jók voltak az akkori hangfelvételek miatt főleg jobban szólt. Én nagyon szeretem a Queent annál ezerszer jobban szólt és a 2010-es Metallicánál is. AZ említet előzenekarok közül csak a FNM játszik normális zenét a másik pont olyan mint a többi grunge pocsék.

karikaV43 2012.05.24. 16:40:00

Még némi kiegészítés a füvet zöld műanyag lappal takarták,legalábbis a színpad előtt az volt.

thetriggerhappy 2012.05.24. 16:47:53

@karikaV43:

a guns pont olyanoknak való, akik madonna és michael jackson koncertre vágynak axl mellett.
egyébként uazt mondjuk. a sok tajparaszt, aki a november rain és a knockin on heaven's door miatt mentek, még jó, hogy nem ugráltak az akkoriban feljövő soundgardenre és az ereje teljében lévő fnm-re. nekik a tavaszi szél kellett.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.05.24. 16:56:41

@thetriggerhappy: Ebben a blogban alapvetően pozitívan közelítjük meg a dolgokat, így ez a hozzászólás eléggé disszonáns az előzőekhez képest. Lehet egyet nem érteni ízlésekkel és pofonokkal, de arrogánsan fikázni azokat, akiknek esetleg ez volt az első komolyabb rockzenei élménye - mint például nekem - nem szép dolog.

karikaV43 2012.05.24. 17:30:49

@thetriggerhappy: nem tudom én szerettem őket,de a welcome,sweet child,nighttrain és ilyen számaikért,a soundgarden meg nekem se jött be és most sem a FNM meg igen,a guns igazi tombolós zenét nyomott még akkor,mondjuk én akkor a Skid Row-t vártam előzenekarnak mert a második albumuk ütős lett,de hát a guns volt a lényeg azon a koncerten.

thetriggerhappy 2012.05.24. 17:37:11

@Bukott Rockzenész:

nem fikázom őket, max sajnálom. :-)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.05.24. 17:41:41

@thetriggerhappy: És a nagybetűket is a mondatok elejéről, ahogy látom... Mi pedig, szegény mainstreamen elbutult lúzerek alázatosan kérünk engedélyt létezni! De félre az oltást, béke van :) Virágozzék minden virág, és mindenki hallgasson olyan zenét, ami neki tetszik!

pocaklakó minimanó 2012.06.01. 00:57:41

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Idézet: "dr. Közbiztonság Szilárd 2012.05.24 12:49:34 - A Kármán Tódok kollégiumig biztos nem, mert akkor még nem az volt a neve. Mondjuk aki ekkora gyaloglástól (kb. 4 km) hulla fáradt lesz, az meg is érdemli."

Másik idézet: "dr. Közbiztonság Szilárd 2012.05.15 19:31:07 - Sosem értettem, hogy aki ennyire nagy magyar, az hogy nem bír megtanulni helyesen írni a saját anyanyelvén. Elég ciki..."

Hulla és fáradt lettem, mire bemásoltam. ;)

gébence · http://soraim.blog.hu 2012.09.16. 15:57:05

Kedves Bukott Rockzenész,

szeretjük a Guns N' Roses-t a haverommal. Annyira, hogy írtam egy poénos időutazásos sztorit, amiben visszamegyünk a budapesti koncertre. Mi még csak huszonegy évesek vagyunk, béjbifészek voltunk mi még akkor. Jó sok információt a b-oldalas koncertbeszámolós postodból, és annak kommentjeiből nyertem, amihez a közvetett segítsétek köszönök. Ezzel az írással csak a haveromnak okozok egy kis örömet, de ha már így alakult, neked is elküldöm, a sztori itt található, négy részben:
soraim.blog.hu/2012/08/31/budapest_92
soraim.blog.hu/2012/09/09/budapest_92_446
soraim.blog.hu/2012/09/16/where_do_we_go_budapest_92_iii
soraim.blog.hu/2012/09/16/where_do_we_go_budapest_92_iv_iv
A tárgyi tévedésekért elnézést, mint mondtam, gyerekcipőben SEM jártam még akkor. Úgyhogy sokat módosíthatott az egyszerűsítés és a fantáziám.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása