35 éves a Star Wars

35 éves a Star Wars

Május 25. Mennyi minden történt ezen a napon...? Megszületett Robert Ludlum (1927) Frank Oz (1944), Mike Myers (1963) Anne Heche (1969). Meghalt Robert Capa (1954), Fedák Sári (1955), Asta Nielsen (1972). Ráadásul ez Afrika napja, valamint Douglas Adams emlékére a Nemzetközi törölköző napja is egyben. Ha komolyak akarunk lenni és fitogtatni akarjuk töritudásunkat, akkor azt mondjuk: ez a nap, az Argentin köztársaság függetlenségi forradalmának évfordulója.

Mégis azt mondjuk, ez a nap azért fontos, ugyanis ezen a napon, egészen pontosan 1977. május 25-én mutatták be először a Star Wars IV. epizódját (született: Csillagok háborúja), melyről annyi mindent lehetne mondani, mégis felesleges, hiszen itt egy kép, melyre pár dolgot felpakoltunk. Beszéljen ez helyettünk.

46 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr874544154

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: FILM: Star Wars: Új remény – Újranézve 2012.05.25. 13:34:10

Hogy mire nem képes egy elszánt rajongó… Éppen ma 35 esztendeje, hogy mozikba került a tengerentúlon George Lucas űroperájának első filmje, a Csillagok háborúja IV. része, az Új remény. Hogy mi minden következett ezután, az külön könyvet érdeme...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.25. 13:00:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shawshank 2012.05.25. 17:39:30

És sikerült ehhez a dátumhoz egy Jedi Visszatér elkészülte után készült képet találni? Gratulálok...

dukeekud 2012.05.25. 18:57:20

Talalkoztam ma egy buckalakoval a belvarosban. Nem ertettem, de mostmar igen, valoszinuleg az evforduloval fugg ossze a dolog. Mert egyebbkent viszonylag ritkan latni oket varosban.

Hertelendi 2012.05.25. 19:43:46

Megharagszotok ha azt mondom, hogy tele van a tököm a Csillagok háborújával?

Vata111 2012.05.25. 20:11:08

Nem haragszunk meg, csak nem értjük minek olvasod, kommenteled ha ez így van.

Vata111 2012.05.25. 20:16:42

Emlékeim szerint nálunk 79 szeptemberében mutatták be. Előtte végig kellett szenvedni az aktuális filmhíradót, aztán egy rövidfilmet a Varsói Szerződés katona fiataljainak találkozójáról, majd egy 40 perces dokumentumfilmet "Harap-e a jogszabály" címmel.
Viszont egy 77-es Rakéta regényújságban hosszú cikk volt a filmről, rengeteg képpel. Mikor az osztálytársaimnak meséltem róla, nemes egyszerűséggel hazugnak kiáltottak ki, mondván ilyen film biztosan nincs.

Hertelendi 2012.05.25. 20:18:19

@Vata111: Egyszer megnéztem, elég volt...
Azóta, ha valamelyik csatornának nincs ötlete, benyomja a Csillagokat...
Ennyire azért nem jó...szerintem.

Vata111 2012.05.25. 20:22:00

Értem én, nem gáz ha nem vagy rajongója, ízlések és pofonok különbözőek. Csak tudod, én sem kommentlek pl. Született feleségek vagy Szex és New York posztokon, illetve valójában azt sem tudom, van-e olyan, mert nem érdekel.

Hertelendi 2012.05.25. 20:24:53

Ezeket én se nézem, amúgy akár igazad is lehetne, csak amikor megláttam a posztot, nem tudtam kihagyni...
Vannak igazán nagy filmek, amiket sokan látnának szívesen, mondhatni klasszikusok...azokat nem adják:(

dukeekud 2012.05.25. 20:25:00

@Hertelendi:
Igen haragszunk. Hogy kepzeled ezt, mit kepzelsz te magadrol ?
Meg ne lasalak megegyszer az interneten. Igen is gyakrabban kene beszelni Star Wars-rol. Felhaborito, hogy az index nem a cimlapon hozza a hirt, es hogy majus 25. nem munkaszuneti nap, vagy inkabb munkaszuneti het.

nyílméregbéka 2012.05.25. 20:25:19

Olvastam valamikor egy korabeli kritikát a filmről, amelyben kb. fanyalogtak, hogy milyen szar, meg milyen nemjó, meg mennyire nem érdekli ez a magyar embereket. De asszem ezt még a magyarországi bemutató előtt írták, mert mikor itt bemutatták, enyhén szólva siker lett (gyerek voltam, de az oviban is erről beszélt a többi kölyök :-)))

Hertelendi 2012.05.25. 20:29:40

@dukeekud: Bocsánat...már itt se vagyok...:)))

Vata111 2012.05.25. 20:30:38

Szerencsére manapság bármit meg tudsz nézni neten, dvd-n akármin. Nem kell ahhoz a TV. Én talán hetente 1x ha bekapcsolom, csak azért nem dobjuk ki mert az asszony nem tudná hová tenni a vázát (ez még nem lapos TV, sok minden elfér a tetején).
Star Wars meg az elmúlt 35 évben klasszikussá vált, ez viszont tény.

Vata111 2012.05.25. 20:34:53

Ja, én kisvárosban éltem, nálunk is több tucat pótszéket tettek be az moziba, és kb 1 hétig volt műsoron ami vidéki filmszínházban nagy szó volt. A prolongált előadás budapesti kiváltságnak számított.

lutria 2012.05.25. 20:40:11

Vajon manapság hol lehetnek a képen látható makettek?

Pötty1 2012.05.25. 20:41:00

Tipikus magyar mentalitás. Bár nem láttam/utálom/nem értem, de azért csak fikázom.
Ez egy mára klasszikussá vált film bemutatásának évfordulója, ha úgy tetszik ünnepe. Ha valakit nem érdekel vagy nem szereti, mi a f*szért jön ide??
Vagy ezek az emberek végig mennek a létező összes cikkel, és mivel egyik sem érdekli őket, mindenhol le is írják, hogy hű én ezt egyszer se bírtam megnézni/megcsinálni/azt sem tudom miről van szó, de én ezt egyébként úgy utálom, szarnak tartom!
Szánalmas.

Én sem vagyok nagy rajongója, főleg az új filmeknek, de annak idején mindet megnéztem, egynek elmentek.
Nem értem miért kell idekeverni más filmeket. Kinek mi tetszik. Aki a keresztapára izgul, annak nyilván az a legjobb. Aki másra annak meg az. De csak azért leszólni egy filmet mert az pont nem a mi kedvencünk, nagyon kicsinyes dolog. Ez le is írni meg hülyeség.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.05.25. 20:44:55

@Pötty1: Már biztosan bánja, hogy fájdalmat okozott neked.

Pötty1 2012.05.25. 20:52:02

@Zigomer Trubahin: Mint írtam nem vagyok rajongó, így nem fáj, ha fikázzák a star warst. Csak unalmas mindenhol az első kommentek között azt olvasni, hogy mennyire utálja vagy van tele a f*sza az adott témával. Szíve joga. De akkor minek nézi meg? Ha engem nem érdekel valami, főleg ha rühellem, nem is olvasom el. Pláne nem kommentelem. Szerintem ez a normális. De lehet tévedek.

scottish 2012.05.25. 21:00:28

Ha érdekel valakit a Bartók rádión 22:00 futó Celluloidák filmzenéről szóló műsorában ma a STAR WARS-ra emlékeznek meg. Szerintem szép ötlet. Meg lehet hallgatni online is, meg a hangtárban felvételről, asszem fent vannak még a régebbi adások anyagai is, két hetenként megy a műsor.

bucbuc 2012.05.25. 21:03:22

Még mindig nem tudom megszokni, hogy van amit elégszer kell ismételni és igazzá válik.

Többek között ilyen az is, hogy ez a 4. epizódként indult.

Darkcomet 2012.05.25. 21:49:23

@Vata111: Én az azóta jobb létre szenderült Alfa első számában olvastam róla. IT ne mondjak. Nyolc évesen rendesen be voltam gerjedve az írásról.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.05.25. 21:49:59

szerintem a trónok közt sokkal jobb és hosszabb is, ezért jobb

a filmsorozatok sokkal jobbak

a barátok közt is jó

Gabba 2012.05.25. 22:13:48

Az megvan, hogy anno az volt a pletyka, hogy a korábbi 3 részt Nyugaton már bemutatták, nálunk (értsd: a vasfüggöny mögött) viszont azért adták csak a 4. résztől, mert az első háromban szovjet katonai egyenruhába öltözött szereplők voltak.

Amúgy természetesen főkedvenc az eredeti trilógia, amint a nickem is mutatja.

Ormi 2012.05.25. 22:30:59

Volt egy állandó kísérőfilm hozzá, animációs, Reisenbüchler Sándor "Pánik" c. filmje. (Elég nyomasztó volt.)
Azért, mert a rohadtak a 115 perces filmet két részesként mutatták be...a magasabb bevételek miatt.
A kisfilm nélkül pedig rövid lett volna...

Mérlegképes Tűznyelő 2012.05.25. 22:34:24

@Darkcomet: :-))) Nekem dettó ugyanez a sztori! Én is az Alfa első számából értesültem először a filmről, és szintén csúnyán rá voltam kattanva. (Jelentem: Alfa Magazin összes számát a mai napig őrzöm :-) )
A filmet már a pesti premier előtt vetítették a Balatonnál. 5 forintot perkáltam le a jegypénztárnál és izgatottan ültem be a Balatonalmádi mozi vetítőtermébe. A film után delejezetten tántorogtam ki a nyári koraestébe.

S azt meg végképp nem gondoltam volna, hogy 35 évvel később, kölykeimre is nagy hatással lesz a SW.

HanSolo 2012.05.25. 22:57:23

A mozi nambervanja, akárhogy is nézzük. Isten éltesse.

rockjano 2012.05.25. 23:20:53

10 év körül lehettem emlékszem 3X néztem meg a moziban.

Imádtuk nagyon... ma már nem érthető hogy akkoriban mennyire újszerű volt, és mennyire jó.

Addig az Alfa Holdbázis volt a viszonyítási alap és ahhoz képest :-)))))

TothLali 2012.05.25. 23:55:08

@Ormi: pedig szerintem jó. Érdemes Reisenbüchler Sándor többi animációját is megnézni.

<a href=www.youtube.com/watch?v=8b2dmywijGo&gt;
A Nap és a Hold elrablása</a>

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.05.26. 00:17:46

@bucbuc: Hát pedig tényleg 4. epizódként indult, pontosabban az eredeti A birodalom visszavág főcíméhez ki van írva, hogy 5. epizód.

abdulesmia 2012.05.26. 07:06:56

Már gyerekként magával ragadott a trilógia és azóta sem múlt el a rajongásom. Az újabb három részt nyögve nyelősen kellett megnéznem, mára már azokkal is sikerült megbarátkoznom, de alapvetően csalódás volt az eredeti háromhoz képest. A mi generációnknak kitörölhetetlen élmény, az biztos.

webnazi 2012.05.26. 07:34:15

Az úgy volt eredetileg, hogy George Lucas a forgatókönyvvel több filmgyártót is megkeresett, hogy történetéhez komolyabb anyagi támogatást szerezzen, de mindenütt csak kinevették és elhajtották gyermeteg csillagháborús történetével, ráadásul mindezt 6 részes történés keretében.
Aztán Steven Spielberg végre meglátott valami rációt a dologban, de szerinte az egész inkább a hülyeség kategória.
Félvén a nagy bukástól, a végére csak abban egyeztek meg, hogy - mintegy kisérletképpen - a 4. részt forgatják le Csillagok háborúja címen ... aztán majd meglátjuk ...

Hát megláttuk! Hatalmas mozisiker lett belőle, így ma már elmondható, hogy a filmtörténelem egy klasszikus de új profilja indulhatott el ezzel.

Az elfújta a szél bárgyú kis szerelmi története is egyik meghatározója volt a jelenkori filmtörténelemnek, pedig a főszereplő egy ismeretlen senkiként indult, ráadásul nem is amerikai volt. Aztán - ha jól emlékszem rá - a budapesti Filmúzeumban csaknem két évig ment, de sosem lehetett rá jegyet kapni ...

a_tom 2012.05.26. 07:50:02

Nem 35 éves a Star Wars, csak 35 éves lenne, ha Lucas nem gyilkolja meg 22 évesen az első résszel. Száradna ki az agya és a pénztárcája ...

nemecsek ernő áruló 2012.05.26. 08:33:57

@a_tom: Ugyanmár - egyrészt tetszett volna a Foxnak nem dilettáns idiótákból állni lemondva minden Franchise jogról, másfelől ha megnézed a IV. epizódot, az is ugyanolyan bárgyú mese, mint az I. epizód. Mondom ezt úgy, hogy imádom a sorozatot, és évente megnézem a 6 epizódot.

Gasztonyi_Ádám 2012.05.26. 09:33:54

@webnazi: annó a SW, vhs felújított változatú kiadásában arról beszélt lucas, hogy eredetileg 9 részes a történet 3x3 blokra osztotta és a középső blokk készült el elsőként

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.26. 10:58:17

Vazzeg, 5 évvel idősebb mint én! :))))
Én ezen nőttem fel, a mai napig nem tudott elmúlni a rajongásom, a 4-6 rész minden perce zseniális és megunhatatlan. Valószínűleg ez miatt még az 1-3 részeket is lenyeltem és bár vannak pillanatok amiket látva én kérek elnézést (Jar-Jar, hentergés a zöld mezőn, stb.) az újakban is volt olyan amit imádtam (végső párbaj, Vader megszületése, stb. hihetetlen nagy).

Martian (törölt) 2012.05.26. 11:21:24

@dukeekud: én egy kisebb falkát is láttam belőlük, láthatóan begyűjthető fémet kerestek... biztosan nem javák voltak, mert nem homokfutóból szálltak ki, hanem kockaladából. :)

Martian (törölt) 2012.05.26. 11:26:00

@csizsikpizsik - pique takarodj!: az első (IV.) résznek voltak a legszarabb dialógusai, ehhez képest a Sith (III.) már szinte Shakespeare-esen drámai volt.

Martian (törölt) 2012.05.26. 11:29:01

@dukeekud: a kritikuskám nagyon belezavarodott a részek sorszámozásába...

Nati Walter 2012.05.26. 12:20:32

Pedig baromi egyszerü...minden film elején ott van a számozás !
Az új trilogia fanyalgoinak meg csak annyit hogy mégis mit vártak?Elözményfilmek kb 25 évvel elöbb játszodnak,se hangulatban,se környezetben nem volt várhato hogy ugyanaz lesz.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása