TOP30 zenés jelenet filmekben EVÖR - 2. rész

TOP30 zenés jelenet filmekben EVÖR - 2. rész

2013.11.25. | B-vendégszerző

Aki azt hiszi, hogy a tegnapelőtti cikket musical-ekkel folytatjuk, az most akkor kattintson az X-re a sarokban. A TOP30 zenés jelenet filmekből EVÖR első 15 helyezettje következik, tökéletesnél tökéletesebb zene+kép házasságokkal. Most már lehet vitatkozni, na mi maradt ki?

Platoon_Elias.jpg

15. A 2001: Űrodüsszeiából a legendás bedokkolás a Kék Duna keringőre is jöhetett volna, de inkább az emberiség hajnalát választottam

14. A Star Wars-ban számos jó zene hallható, de kép és zene ebben fél percben talált leginkább egymásra

13. A Mullholland Drive is bővelkedik klipszerű és zenés jelenetekben, talán ezt illik megemlíteni

12. Hát persze, hogy Twin Peaks is kerül a listára (erősen korhatáros látnivaló!)

11. Vissza a jövőbe! A TENGERMÉLYI VARÁZS nevezetű bálon Marty McFly szülei végül mégis csókolóznak (Marvin Barry & The Starlighters, zenekarnév ELEVE!)

10. Ki akar örökké élni ugyebár, ha a szerelmed viszont nem birtokosa eme képességnek... majdnem Zorán is ezt énekelte.

9. Zeneileg az Eredet úgy ahogy van egy végtelen, burjánzó Wagner opera. Nagyon sokáig kellene visszautazni az időben, hogy jobb soundtracket találjunk.

8. Rocky Balboa nagy futása még nagymamámék régi, fekete-fehér tévéjén is ütött

7. Belovagolás Candielandbe (Django Unchained). Jerry Goldsmith szerzeménye támad fel poraiból, eredetileg a sehol sem jegyzett Under Fire (1983) című b-moziban volt hallható. + Samuel L. Jackson nézése mekkora már

6. Charlie Babbitt és bátyja meghódítják Las Vegast

5. Egy asszony illata és a tango jelenet

4. Úristen, ez minden idők legdurvább lassított jelenete a tökéletes filmből

3. A Kill Bill-t szinte úgy ahogy van bestreamelhetnénk ide, de tessék, ez a csúcs, így kell ezt csinálni

2. „Tudod a világon kétféle ember van, barátom. Az, akinek töltve van a pisztolya, és az, aki ás. Te ásol.” Na de előtte a kincset is meg kellett ám találni! A jó, a rossz és a csúf, mutatom...

1. Képtelenség volna olyan filmzenei listát összerakni, amit ne ez nyerne meg. Mi sem tudtunk, sőt!  Valószínűleg ennél jobbat soha, senki sem fog már készíteni. „Keep your loving brother happy!”

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr955656259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purple rain 2013.11.26. 08:06:33

Pont a hétvégén néztem meg A szakaszt, de alig bírtam végig olyan baromi unalmas volt... Viszont a győztes "személye" valóban egyértelmű.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2013.11.26. 10:14:50

Nem mindenhol értek egyet a listával, de az első helyezett és az Eredet jó szereplése kárpótolt! :)

Csé 2013.11.26. 17:59:41

Én betettem volna a 15-be a Promentory-t az Utolsó Mohikánból, dehát nem vagyunk egyformák :D

lollipop lollipop 2013.11.26. 18:10:17

Jó lista , de én betettem volna az Apokalipszis most nyitójelenetét is:D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.11.26. 19:09:51

Legalább egy John Murphy lehetett volna benne, vagy a Sunshineból vagy a 28 Days Later-ből.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2013.11.26. 19:23:20

@danialves:
b-oldal.blog.hu/2013/11/24/top_30_zenes_jelenet_filmekben_evor_1_resz

"A lista összeállításánál nem feltétlenül a jó filmet vagy a jó zenét (főleg nem csak a jó filmzenét) kerestem csupán, itt a lényeg a zene és kép összhangja. Amikor az adott jelenetben a zenének szinte (vigyázat: modorosság jön) rendező ereje van és az adott néhány perc akár a filmből kiemelve, mint videoklip is élvezetes marad."

Don Quixote de la Ferko 2013.11.26. 19:37:27

Korrekt összeállítás, egyéni vehemencia és ízlés alapján biztosan fognak vele vitatkozni. Annyit fűznék hozzá, hogy Eli futása a világegyetem leghosszabb jelenete amiről zene nélkül kimenekültek volna a nézők, de ebben a moziban a zenekaros jelenet viszi a prímet, szerintem az jobban illett volna ide.
Az első helyezett smakkol, oda talán annyit, vágó nélkül az sem ütne ekkorát.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.11.26. 19:47:17

@Interstellar Overdrive: És mi ezzel a probléma? Az Adagio In D Minor vagy az In a House In A Heartbeat is rohadt jó jelenetek alatt megy, utóbbi főleg a 28 Weeks Laterben.

Rich.mond 2013.11.26. 19:51:04

Alkonyattól pirkadatig (from dusk till dawn)
Salma tánca alap -
www.youtube.com/watch?v=UYxxgvA8rlM

de nekem a Dark night és főleg a Tito and Tarantulla báros belépője is az egyik nagy kedvencem
www.youtube.com/watch?v=ffNvntwn8RI

Amúgy korrekt összeállítás

Ad Dio 2013.11.26. 20:14:26

Ólvéjz luk on dö brájt sá-ájd of lájf, türü-türütürütürü...

Ez kimaradt.

Pedig.

Cat_the_cat · http://rockonlelkek.hu/ 2013.11.26. 20:18:45

Nekem az egyik legnagyobb kedvencem az Once-ből a When your minds made up, a stúdiófelvétel, és amikor utána kimennek a kocsival és meghallgatják amit felvettek. Imádom, ahogy az unott hangmérnök átalakul a jelenet végére :)
www.youtube.com/watch?v=IPL5Qk4JufU

Kaplar 2013.11.26. 20:27:49

Szerintem jó az összeállítás. Az én egyik kedvencem a Mission Impossible-ből az injection.
www.youtube.com/watch?v=vDkzwKj4_NI

McLawrence 2013.11.26. 20:38:42

Szerintem az Ocean's trilógiában is szépen kiadja jópárszor. Nem olyan fajsúlyos alkotás talán, mint az itt lévők, de nekem pont a jól összehozott hangulata miatt tetszik. Álljon itt egy jelenet a 12-esből, de nem az, ami mindenkinek rögtön az eszébe jut. :-)
www.youtube.com/watch?v=e9J6YZuTb3U

FPetronella 2013.11.26. 20:47:36

én mondjuk a Djangot becserélném a Reservoir dogs Stuck in the middle with you-jára
www.youtube.com/watch?v=gGkXI6jRpvA

2013.11.26. 21:03:18

Jó kis összeállítás.
Mondjuk a 2001: Űrodüsszeiából Én azért csak a Kék Duna keringős részt raktam volna be, azt videoklip-szerűbbnek gondolnám.
Az Esőember zenéjétől sose voltam elájulva (pedig imádom Hans Zimmer munkáit), azt nem is értem, hogy hogy került top 10-be, illetve egy észrevétel az előző részhez, ahol szóba került a Rammstein: a xXx első jelenete egy R+ koncert, ahol kinyírnak egy ügynököt, gyakorlatilag zenére - na az klip-szerű. Az -szerintem- sokkal jobban passzolt volna ebbe a listába, mint az Útvesztőben-jelenet.
Ja és még egy, amikor a poszt címét láttam csak, akkor egyből ez jutott eszembe igaz, ez már-már a musical kategória, még ha csak ez az egy jelenet is ilyen a filmben:
Magnólia
www.youtube.com/watch?v=T5PDlfig2U8

Ez meg a Rammstein az xXx-ben:
www.youtube.com/watch?v=NzjEQ3iEK-Q

2013.11.26. 21:04:40

@FPetronella:
Valójában a fél Tarantino filmográfiát be lehetne linkelni.

RobertJ 2013.11.26. 21:34:58

Én az első két helyet felcserélnén, de elfogult vagyok. Meg ezek a listák a spaghetti westerneknek voltak teremtve. Még legalább két Clint Eastwood film felférne ide pl. a Django helyére is.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.11.26. 21:51:34

Ha már Vietnam, akkor a Hair ending scene?
Ghost ending scene?
stb...
Simán lehetett volna 100-as a lista. :D

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.11.26. 22:28:03

Már kezdtem átkozódni, hogy a legjobbak sehol sem szerepelnek, mikor eljutottam az első kettőig, és azt mondtam, hogy na ne bassz, én is erre a kettőre gondoltam, és ilyen sorrendben.

johevi 2013.11.26. 22:29:59

Nálam az a katarzis, amikor a Hairben Berger megy be ( más helyett ) a gépbe százak társaságában, nyeli el őket a gép, és biztos hogy mind meghal, közben énekli hogy "I believe in God"

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.11.26. 23:03:36

Remek válogatás.

Kubrickból én többet raktam volna, ő rohadt nagy mester volt ebben:

www.youtube.com/watch?v=WehoPJtnH30

Ez pl. zseniális választás :)

Kaputykin · http://kittenberger.blog.hu 2013.11.26. 23:53:22

Furcsa, hogy kimaradt, de a Blade Runner - Roy Batty halála-jelenet Vangelis zenéjével - szerintem felülmúlhatatlan:

www.youtube.com/watch?v=JdUq2opPY-Q

minyimaaa 2013.11.27. 00:11:24

@Rich.mond: "Alkonyattól pirkadatig (from dusk till dawn) Salma tánca alap -
www.youtube.com/watch?v=UYxxgvA8rlM, - igen, ez odab.sz :)

Hol a Keresztapa ?????

Több Morricone: a zseniális fütty-zenés Még pár dollárral többeért (Lee van Cleef, Clint..) www.youtube.com/watch?v=FN9YLAcT6io

Vadászat a vörös októberre:szovjet himnusz - www.youtube.com/watch?v=zsC2ETsZL0g

Mátrix, nem a prepellerheads... az nem nagy lövés, ellenben Rob d - clubbed to death (kurayamino mix)-ét folyamatosan előszedegetik, használják tévések, rádiósok, mert gyönyörű, tényleg _ a film jelenete: Woman in red/a piros ruhás nő: www.youtube.com/watch?v=rosl8W73hus

TetraB 2013.11.27. 00:36:46

az új Solarisban is van pár jól eltalált jelenet/filmezene, Cliff Martinez nagyon hangulatos zenét rakott alá.
www.youtube.com/watch?v=vGiPlzcNpws
sajnos filmklipet nem találtam hozzá, csak a zenét.

Csigataposó 2013.11.27. 00:42:28

Megha a filmet nem is szeretem, azert valljuk be a tuzszekerek jlenete abszolut ikonikussa notte magat. Es fuggetleul attol, hogy ember emelyeg tole annyiszor hallotta mar, de talan azert jatszottak unos untalan mert annyira alapnak szamitott. Igy listat amelyen nem szerpel megovom. :P

Csigataposó 2013.11.27. 00:44:20

(Egybkent meg en Djaongot siman csereltem volna alkonyadtol pirk-ra., meg hair es keresztapa is bezsufolodott volna listamra).

RobertThorn_ 2013.11.27. 03:20:29

A kárhozat útja is szerintem egy olyan film, ami érdemes arra, hogy meg legyen említve, habár ott a pálmát már önmagában a fényképezés is elviszi.
Aztán ott van még A király visszatérben a segélyhívó láng-meggyújtós jelenet..
Meg az Elveszett frigyláda fosztogatóiban a térképtermes jelenet.

Ja és öröm olvasni, hogy más is írta a Blade Runnert, bár nekem ott a Zhora lelövése alatti zene sokkal jobban üt.

Tarantino meg a vásárolt betétdalai meg borzasztóan túl vannak értékelve..

RobertThorn_ 2013.11.27. 03:24:17

Ja és a Conan a barbár, mielőtt még elfelejtem.. Hát ott egyszerűen bármelyik jelenet, ami alatt zene van.

Beren 2013.11.27. 08:09:15

Az utolsó mohikán befejező jelenete nálam dobogós lenne.

Oregordog 2013.11.27. 08:49:55

Tetszetős lista, nem mondom, de ami nagyon hiányzik nekem nagyon, az a Braveheart zárójelenete... www.youtube.com/watch?v=S3ubag7dtn4

Stumpi 2013.11.27. 08:57:27

Esetleg a üvegtigris valahányból a részeg autós jelenete elférne.

Peske 2013.11.27. 09:11:07

Aki látta a Cinema Paradiso-t, az talán érti miért óriási ez a jelenet is. Film nélkül lehet nem jön át.

www.youtube.com/watch?v=TflvNm22cpk

A lista amúgy tényleg lehetne 100-as is akár. És hangulattól függően változna a sorrend még nálam is. Kivéve az első helyet. Mert az valóban elkelt örökre. :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.11.27. 10:01:19

Említsünk meg egy magyart is:

Rózsa Miklós: Ben Hur - a kocsiversenyzők felvonulása...

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2013.11.27. 12:42:27

kár, hogy az Equilibrium nem került be, imádom a zenéjét, bár nem találtam jó részletet a youtube-on. azért itt van egy csak zene:
www.youtube.com/watch?v=2sY0bvZuhiQ

JanDítě 2013.11.27. 13:00:00

@(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller:
vagy kétszázas:) nyilván azok a zenék maradnak meg benned és fognak tetszeni amik egy jó filmhez kötődnek, felsorolni is lehetetlen de ami hirtelen eszembe jut Trainspotting kb minden,Donnie Darko-Mad World, Harcosok klubja-The Pixies,Zuhanás - Beethoven,This Is England - The Specials,Bárányok hallgatnak-Goodbye Horses,Terminátor2-Guns dzsézusz az mekkora,az Amerikai szépség zenéi, az egész Amadeus Mozart zenéivel vagy a Blue Velvet Lync filmjében..abba is hagyom mert egész nap ezen gondolkodnék a gazdaság építése meg nemhalad semerre

marand22 2013.11.27. 13:10:28

Halál ötven órája, Panzerlied hol van?

minyimaaa 2013.11.27. 14:23:22

@marand22: igen. Mad World (Donnie) és Where is my mind (Fight Club) www.youtube.com/watch?v=vVof0qj7SOw

Illés Béla 2013.11.27. 17:18:08

Jó a blog és jó a lista,nagyon tetszett.

SarahConnor 2013.11.27. 18:06:09

Rengeteg jót tudok még, de nagyon tetszett a lista. Imádom Tarantino-t, és a Candieland-be való bevonulást is, de tudok a rendező úrtól jobbat.

==T== 2013.11.28. 09:18:10

A Spencer-Hill filmek hiánya - lévén a lista Magyarországon készült - kissé fájó. Ráadásul van, amihez Moriccone írta a zenét.

Az American Graffiti is felkerülhetett volna listára,

A Twin Peaks nem egy sorozat véletlenül?

Amúgy nem egy rossz lista, de ugye a témában minden szubjektív.

Nálam befért volna a T2- is (vagy az, amikor Arnold kijön talpig bőrben a kocsmából, vagy az első két üldözéses jelenet) valamint az Ágyúgolyó futam nyitójelenete (a Lambós).

exilis 2013.11.30. 20:35:48

A cinema paradiso és a Conan a barbár egyértelműen a listára való. A Conanból az a jelenet és alatta a zene amikor lerohanják a falut, a valaha komponált egyik legjobb filmzene szvsz, itt a hatodik perctől:

www.youtube.com/watch?v=-_OkMan3kkM

A kick ass-ból, big daddy halála mindent visz az elmúlt évekből 2:50 től kezdődik:

www.youtube.com/watch?v=3pbuEujuirY

És egy nagy kedvenc, Darjiling limited elején, amikor futnak a vonatra, de Wes Anderson több filmjében is eszméletlen jó a zene és kép koreográfiája, pl. nagyon szeretem a Holdfény királyság nyitójelenetét is:

www.youtube.com/watch?v=eqm5UUEGl9Y

És még annyi az eszembe jutna , persze ez mind szubjektív :)

exilis 2013.11.30. 22:03:51

És egy magyar is eszembe jutott: Tarr Bélától a Werckmeister Harmóniák alatt, amikor körbesétálja a kitömött bálnát és Víg Béla egyszerű de zseniális melódiája szól 40:25-től:

www.youtube.com/watch?v=eqm5UUEGl9Y

NiceGuy London 2013.12.02. 21:52:06

Ezt senki nem latta? Szerintem az egyik legjobb, leg dobbenetes film befejezes... persze ugy jo csak ha lattad az egesz filmet de azert valami lejon ha vegig nezed ezt a klippet... a zene 7.23 korul kezdodik..
The Mist.
www.youtube.com/watch?v=SY1ULaOciIc

Music :Dead Can Dance ; The Host of Seraphim
www.youtube.com/results?search_query=dead+can+dance+host+of+seraphim&sm=1

NiceGuy London 2013.12.03. 20:39:44

Ne meg persze ez is
The Fountain
www.youtube.com/watch?v=cC_Z7QvghJs

Music; The Fountain - Death is the Road to Awe
www.youtube.com/results?search_query=the+fountain+death+is+the+road+to+awe&sm=1

Nem talaltam meg az eredeti film reszletet, csak egy csomo hazi video klipett ami azt bizonyitja, hogy nagyon nepszeru

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása