Top 5 díszletdramaturgiai zenekari tag, featuring

Top 5 díszletdramaturgiai zenekari tag, featuring

2017.11.26. | Rálf atya

Schuszter Lóri

Madness

Mighty Mighty Bosstones

Nirvana - táncos csávó

Soeri&Pulek - majdnem mindenki

Bobby Farell - Boney M

(playback csaj és fiúbandákról nem beszélünk)

3 komment

Bűnügyi sorozatok kliséi

Bűnügyi sorozatok kliséi

2017.11.26. | Horváth Oszkár

 

  • DERRICK letartóztatás! 1 szál REVOLVERREL megkéri, hogy jöjjön vele. És megy!
  • Minden elkapott bűnöző úriember levés, tudás veszíteni!
  • A golyókat már előzőleg kivevés. "Vaktöltény." Mi mindig az elkövető előtt járunk egy lépéssel, a nyomozó pedig előttünk eggyel.
  • A kocsiban nincsenek ujjlemyomatok. Se egy hajszál, semmi. Mintha most gördült volna ki a gyárból. Profikkal van dolgunk.
  • Nem ő égett a kocsiban. Meghamisította a fogászati kartonokat.

Szólj hozzá!

Western klisék

Western klisék

2017.11.21. | Horváth Oszkár

 saloon

El paso
félszemű kurva
“tudom, hogy van egy rövidcsövű a pult alatt, ne mozdul”
“mutasd a lapodat”
Pisztolytáskán meggyújtás gyufa
 

Szólj hozzá!

TOP10 zenész cameo EVÖR

TOP10 zenész cameo EVÖR

2017.09.28. | Interstellar Overdrive

E

Anthony Kiedis – Holtpont

Michael Jackson – Men in Black II

Bruce Springsteen – High Fidelity

David Bowie – Zoolander

Chris Martin – Bruno

Flea – Pszichó / Back in the future

Billy Idol, “The Wedding Singer

Dave Grohl – Tenacious D

George Harrison – Life of Brian

Alice Cooper – ‘Wayne’s World’

 

Justin Bieber - CSI

2 komment

TOP10 Hitchcock-fim EVÖR

TOP10 Hitchcock-fim EVÖR

2017.02.21. | Interstellar Overdrive

Szólj hozzá!

Sziget: hommage á David Bowie

Sziget: hommage á David Bowie

2016.08.09. | Interstellar Overdrive

Nincs a kirakatban a sok sztárfellépő mellett, de egy nagyon érdekes koncerttel kezdődik augusztus 10-én 23 órakor az idei Magic Mirror programja a Szigeten.

29906170001_4703749259001_thumb-buzz60video7746364742175984183.jpg

Színészek és zenészek tisztelegnek David Bowie életműve előtt egy ígéretes főhajtással: Blackstar, Absolute Beginners, China Girl, Fashion, Rebel Rebel, Wild is the Wind, Tonight, Modern Love, Heroes és más klasszikusok csendülnek majd fel ezen az estén, emlékezve a tragikus hirtelenséggel elhunyt legendára.

„Ashes to Ashes” – Bowie legendás dalát választottuk a koncert címadójának. Porból lettünk, porrá leszünk” – meséli Salamon András, az előadás rendezője.” És az alcím: hommage – tehát egy főhajtás a XX. század ikonja előtt, akinek életműve műfajokon ível át, és akinek talán a legnagyobb hatása volt mindannyiunkra, akik ezen a produkción dolgozunk attól a naptól kezdve, hogy január 10-én a halálhírére ébredtünk.”

Bowie legendás dalait az alábbi előadók fogják tolmácsolni: Ónodi Eszter, Hámori Gabriella, Jónás Vera, Németh Juci, Varga Zsuzsa, Másik János, Müller Péter Sziámi, Gyabronka József, Thuróczy Szabolcs, Kamarás Iván, Kiss Llaci, Nina Josephs, valamint Frank Scuderi, de említsük meg a kísérő zenekar tagjait is: Juhász Gábor – gitár, Nagy Ádám – gitár, Gátos Iván – zongora, Gátos Bálint – basszus és Gerendás Dániel – dob. 

Szólj hozzá!

IAMX koncert vasárnap - TOP5 élőben várható dal

IAMX koncert vasárnap - TOP5 élőben várható dal

2016.03.12. | B-vendégszerző

A sötét elektronika rajongói ezen a hétvégén sem pihenhetnek, az IAMX negyedik alkalommal is fellép Budapesten. Aki korábban már járt a koncertjükön, tudja, hogy Chris Corner ripacs vándorcirkuszához még csak hasonlót sem látni minden héten. Pávatollak, koszos papírcsákó, a zsinórokban felbukó Chris és egyéb kabaré elemek, pofoznivaló modoroskodás és a karakteresen beteges IAMX hangzás lesznek aznap az A38 hajó g-pontjai. Illetve a dalmenet ismeretében részünkről az alábbi, "TOP 5 élőben várható IAMX dal"-ra fogunk vasárnap este a leginkább megőrülni.

fb-og-image.jpg

Szólj hozzá!

Front Line Assembly koncert Budapesten

Front Line Assembly koncert Budapesten

2016.03.01. | B-vendégszerző

Nagyot változott a világ az utóbbi 10 évben. 1994-ben a fél kezünket adtuk volna, ha fellépnek nálunk, de hiába... Az utóbbi 10 évben viszont menetrendszerűen látogatnak el hozzánk: csütörtök este rendezik az ötödik FLA koncertet Magyarországon! Nem is akárhogy, eleve a turné itt indul majd, a zenekar idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját, ennek örömére a turnéhoz állítólag végre a legendás Rhys Fulber is csatlakozik! A hazai rendezvényen leginkább az ipari zenék magyarországi hódolói teszik majd tiszteletüket, pedig lényegében az egyik legnagyobb, a világon mindenki által ismert trance slágert is "nekik" köszönhetjük, vagy legalábbis DJ Tiesto: 

front_line_assembly.jpg

Szerda este a már megszokott hatalmas bugi várható, reméljük az idei műsor még az elsöprő erejű 2013-as koncertet is túlszárnyalja majd, még kevesebb gitárt és még több elektronikát várunk, pláne, hogy már Rhys is eljön! Továbbá minél többet az alábbi 5 nótából:

 

2 komment

Sziget 2015 – Világzenei ajánló

Sziget 2015 – Világzenei ajánló

2015.08.11. | Horváth Oszkár

roypaciamparetuska.jpgA Világzenei színpad mindig is a Sziget ékkövének számított és bár az utóbbi években mintha picit mostohagyerekként lenne kezelve, idén is számos érdekes koncert várja az eklektikus muzsikára ropni vágyókat. B-oldal 2015-ös világzenei ajánlója - avagy minden napra egy kis világzene:

Szerda - 19:45 Che Sudaka (ES)
Melyik világ? Barcelona rezidens argentin és kolumbiai utcazenészek.
Milyen zene? Utcazene punkkal, reggea-vel, skaval vegyítve.

Csütörtök - 19:45 Roy Paci & Aretuska Allstars (IT)
Melyik világ? Szicília.
Milyen zene? Trombita-központú ska.

Péntek - 21:15 Mariza (P)
Melyik világ? Portugália, mozambiki felmenõkkel.
Milyen zene? Fado, jazz, flamenco.

Szombat 21:15 - Goran Bregovic Wedding and Funeral Band (SRB)
Melyik világ? Szarajevó.
Milyen zene? Rézfúvos roma muzsika temetések és mennyegzõk aláfestésére.

Vasárnap 18:15 HK & Les Saltimbanks (F)
Melyik világ? Algériai gyökerû franciák.
Milyen zene? Francia sanzon, hiphop és pop.

Szólj hozzá!

TOP10 Robbie Williams-dal EVÖR

TOP10 Robbie Williams-dal EVÖR

2015.08.10. | Interstellar Overdrive

robbie_williams.jpgKezdõdik a Sziget! A mínusz nap beharangozásában nincs nehéz dolgom, hiszen azt hiszem Robbie Williams-et nem kell senkinek bemutatnom. Kicsi a valószínûsége, hogy a rajongók zsebeiben nem lapulna már több hete, hónapja jegy, mely a Take That egykori fenegyerekének "szigetes" bulijára szól. Statisztikusoknak és azoknak, akik átaludták az elmúlt 20 évet: Robbie a Take That-bõl való kiválása után szépen fokozatosan szivárgott be a (fõleg) európai slágerlistákra, a fiúbandás gyökereket ledobva a 2000-es évek elejére Nagy Britannia elsõ számú pop bálványa lett, melyet az is bizonyít, hogy az eladott albumok és a rádiós játszások tekintetében is a brittek legsikeresebb szólóénekese lett.

Robbie 2006-ban 1 nap alatt adott el 1,6 millió koncertjegyet, most pedig a Let me entertain you turné keretében érkezik a legnagyobb hazai fesztiválra, mely turnét egyébként nem sokkal kisfia megszületése után jelentett be a rajongóknak. A koncertkörút Robbie eddigi pályafutását ünnepli, igazi greatest hits megmozdulás Európán Ázsián és Ausztrálián át, mely érint több fesztivált is, köztük a Szigetet. Ha nem is a modern zene legkifinomúltabb zenei eseménye lesz ma, de kiváló szórakoztatás várható, igazi standion pop-rock-ra lehet számítani, mely koncertrõl nagy bizonyossággal a lenti hergelõ TOP10 dalból sem fog sok hiányozni.

TOP10 Robbie Williams-dal EVÖR

1. Feel

2. Eternety

3. Supreme

4. Angels

5. Come Undone

6. Road To Mandarlay

7. Me and my Monkey

8. She is the one

9. Let me entertain You

10. No regrets

4 komment

Björk – Vulnicura (2015)

Björk – Vulnicura (2015)

2015.04.28. | B-vendégszerző

A 2015-ös év első nagy albuma Björk sorban következő kilencedik dobása, a Vulnicura, amellyel kapcsolatban nagyon sok mindent érdemes és kell elmondani, amely útmutatóul szolgálhat annak értelmezéséhez, úgyhogy csapjunk is bele.

bj.jpg

Björk nagyon nehéz eset. A szó szoros értelmében vett Kemény Dió. Személyéről, megjelenéséről a milleneumi generáció minden tagjának van véleménye, negatív oldalon a legmegengedőbb megfogalmazás szerint is ELÉG FURA A NŐ. Az idén 50. születésnapját ünneplő énekesnő számos szerepbe bújtatta magát és zenéjét is pályafutása során, de az, hogy biztos kézzel választ magának témákat, melyeket teljes lényén átszűr és nagyon eredeti végeredményre jut, elvitathatatlan. Eddigi munkássága zeneileg nagyjából 2 részre osztható: az első korszakban számos hangszerrel, zenei világgal (közel-keleti, nyugat-afrikai), műfajjal kísérletezett (Debut, Post, Homogenic), majd figyelme egyre inkább összpontosult, amellyel hangzása is karakteresebbé (Vespertine), puritánabbá (Medúlla), elektronikusabbá, ütemvezéreltebbé (Volta) vált. Legutóbbi, Biophilia albumát egy komplett filozófiai koncepció kontextusába ágyazta (ember - technológia –zene –természet - univerzum egymásra hatása mentén), ami kétségkívül nagyon eredeti ötlet, de egyesek szerint jócskán túlméretezett dimenzió egy albumnak. Azt viszont mindenképp el lehet mondani, hogy Björk a Homogenic jelentette fordulópont óta újra és újra következetesen igyekszik ellenszegülni annak az eltelt időben folyamatosan gyengülő dogmának, mely szerint az elektronikus zene lélektelen. Ezzel párhuzamosan igyekszik azt is bizonyítani, hogy zenéjével a természet, valamint az érzelmek leírhatóak, érzékeltethetőek, az elemek ereje a zenén keresztül közvetíthető. Egy olyan ország leányának, amely geológiailag vad, zabolátlan, de legfőképp független, ezek teljesen magától értetődő ambíciók.

A Vulnicura album mondanivalóját nem jellemzi az a sajátos (tágabb értelemben vett) politikai állásfoglalás, amely úgy általában minden Björk projektet szokott. Nincs globális mondanivaló (pl: feminizmus), nincs regionális, vagy lokális misszió (a Dániához tartozó autonóm területek függetlenségének bátorítása- Declare Independence a Voltáról). Tulajdonképpen az irányvonal már a borítóról kiderül: Björk ezúttal a saját belső világát teszi közszemlére. Az album a kritikusokat is meglepő módon nagyon személyesre sikerült, a 3 részre bontott szerkezetnek megfelelően egy kapcsolat végének 3 szakaszát taglalja: nyugtalanság, trauma, felépülés. A téma maga, de főleg ez a fajta feltárása a manapság az összes művészeti ágban megfigyelhető keményvonalas realizmus (truism) nyomvonalán halad, amelytől az album eléggé kortárs és aktuális (zenei kivitelezésében pedig a jelenen is túlmutat), de sokkal nagyobb erénye, hogy őszinte, és érthető.

Azok, akik alapvetően nem fogékonyak Björk zenéjére, de kíváncsiak rá, keresik a fogást az albumon, vegyenek erőt magukon és figyeljenek meg egy pár alapvető tényezőt.

A HANGULAT: A hármas tagolásnak köszönhetően az albumon három különböző minőségű, de külön-külön is nagyon erős atmoszféra teremtődik meg, amely teljes odafigyelést, és odaadást kíván. Vagyis ne csináljunk mást közben, vegyük fel a lemez ritmusát. Elképzelhető, hogy napokig tart mire gyökeret ver bennünk, de meg fogunk érkezni. Fontos leszögezni, a Vulnicura (sem) egy péntek délutáni „feelgood” album - hétfőn pedig hajlamos végképp agyonnyomni -, szóval az időzítés sem mindegy.

A SZÖVEG: Minden dalnál erős személyes utalások, költői képek jelennek meg, kár ezekről lemaradni. Björk esetében nagyon kell figyelni még az edzettebbeknek is, mert az izlandi akcentus néha akcióba lendül (egyébként az egy külön mise, hogy ez mennyire harmonizál az alapvetően szikár dalelemekkel), és ennek okán kell egy szövegkönyv is az egész mondanivaló megértéséhez.

A KONTEXTUS: Általában is - és Björknél is - nagyon igaz, hogy megéri kicsit feltérképezni a dalok indíttatását. Az eredő ebben az esetben egy zátonyra futott kapcsolat, de ha értelmezzük a dalok szövegét, ne adj isten az énekesnővel készült ritkaságszámba menő interjúkat is elolvassuk, és megfeleltetjük azt a hallottaknak, jóval többet kaphatunk, mint egy tucat motivációs jó tanácsot.

A VONÓSOK: Az egész Björk jelenségben személyes kedvencem, a hazai folklórban is eléggé hangsúlyos (következésképp talán számunkra könnyebben befogadható), és általában az ember szívéhez elég közel álló vonóstémák. Ezek minden albumon nehezek, részlet gazdagok, kivilágítják a legfontosabb mondanivalót. Az énekesnő saját bevallása szerint is sokszor sikerül sziruposra vennie a vonóstémákat (főként hegedűre és csellóra írja őket), de azok mindig tökéletes ellenpontjai a néhol vad és nyers, néhol baljós ütemeknek. Utóbbi tökéletes példája (a Homogenic album húzódalának, a Jógának egyenes ági leszármazottja) a Stone Milker, a Vulnicura nyitódala.

AZ ÜTEMEK: Björk azok közé az előadók közé tartozik, akik nem veszik félvállról a dalok alapjait. Számos helyen olvasható, hogy minden dal minden ütemkészletét az épített, vagy a természetes környezetben keletkezett (és rögzített) hangminták adják, amelyekkel izlandi házi stúdiójában Björk hónapokon át kísérletezik, míg olyanná nem formálódik, amely eléggé tápanyag dús ahhoz, hogy a megszelídítésére képes dallamvezetést magába fogadja. Mint ahogyan a dalok minden elemében, az ütemekben is visszaköszönnek az izlandi tájak neszei, a lassan csúszó tektonikus lemezek és gleccserek morajlása, a vulkanikus működés atipikus zajai.

Végezetül pedig AZ ÉNEK: Hát igen. Björk szenvedélyes énekstílusa néhol - nincs mit kertelni- artikulálatlan ordítás a sarki télbe. Viszont a szövegek alapján ez mindig alátámasztódik; célja, funkciója van. Ráadásul erről maga a művésznő is sokszor nevetve csak annyit mond: „jó-jó tudom, hogy ordítok, de úgy elkap a hév”. Mi meg nem vitatkozunk ezzel. Na, a Vulnicurán ilyen nincs. Helyette viszont van suttogás, némi recitálás, mindenféle játék a hangképzéssel. Az effajta változatosság gyökere az izlandi történelemben keresendő, mivel a szigetországban a múlt század közepéig tilos volt (az összetartozás-tudat kialakításában kulcsfontosságú szerepet betöltő) népdalok éneklése. Ezeken kívül viszont nagyon nem volt mást mit énekelniük az izlandiaknak, így amikor feloldották a korlátokat, az első „szabad” generáció, ha kellett, ha nem, zenélt meg énekelt. Na ezért énekel Björk teli torokból, meg úgy általában mindenféleképpen, ahogy tud. Egy nagyon jó oka biztosan van rá.

A közreműködők kiválasztásában vasakarattal bíró Björk, az album programozási munkálataiba főként a venezuelai származású, undergroundban ünnepelt Arcát, valamint a londoni Haxan Cloakot (Family) vonta be, de feltűnik Antony Heagarty (Atom Dance) is. Így együtt sikerrel tették le a jövő hangzásának kísérleti alapköveit, amelyekre Björk a rá jellemző megfontoltsággal építi fel saját koncepcióját, és így válik az egész koherens, de főként tartalmas egésszé. Az egyébként is rettenetesen erős albumról szinte lehetetlen bármelyik számot külön kiemelni, de a Stone Milker, és a Black Lake a Björk életműhöz képest is nagyon erős víziót közvetítenek.

Björköt szeretni nem könnyű, és nem is mindenki képes rá, még akkor sem, ha nagyon (nagyon!) kinyitja magát. Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy ez nem baj! Vannak előadók, műfajok akiket stílusuk, egyéniségük alapján egyszerűen képtelenek vagyunk befogadni. Ugyanakkor én a zene miatt mégis bátorítanék mindenkit, hogy tegyen egy próbát, tekintve, hogy manapság kicsit kevesebb olyan album jelenik meg, amire szánnak időt. A Vulnicura pedig ilyen. Következésképp mélysége, rétegei, részletei vannak; el lehet vele bíbelődni. Azt pedig már rég tudjuk, hogy amivel sokat lehet foglalkozni, az hosszabb távon jól a szívünkhöz nő.

Szólj hozzá!

Ozric Tentacles az Akváriumban

Ozric Tentacles az Akváriumban

2015.04.27. | Interstellar Overdrive

Van egy listám, melyen zenekarok / előadók szerepelnek, akiket még látnom kell élőben. Az egyik név az Ozric Tentacles, akiket már simán láthattam is volna, hiszen felléptek pár éve az A38-on, sőt, ha jól emlékszem, Ozorán is.

ozric_akvarium_2-4.jpg

A legendás banda új albumával április 28-án az Akváriumban lép fel, így itt az újabb alkalom, amit már nem kéne kihagyni. Aki nem ismerné őket, azoknak csak túlvilági effekteket ígérhetek, miközben ambient, groove és dub elemek keverednek pszichedelikus rock-kal. Igazi stíluskavalkád, amit az "Ozrics" ad, hiszen élő hangszerek segítségével kapunk tőlük elektronikus hangzást és teljes elszállást.

A zenekar több, mint 30 éves múltra tekinthet vissza, ellenben mostani koncertjük nem csak múltidézés lesz, hanem lemezbemutató is, hiszen májusban jelenik meg a banda tizenötödik lemeze, a Technicians of the Sacred, ami ugyanúgy duplalemez, mint az 1990-ben megjelent Erpland című album.

Az "Ozrics" kb. 22 órakor fog színpadra állni, előtte a turnét végigkísérő - és természetesen hasonló hangzásvilágú - dán Natan Lenski aka MantisMash kép fel. Az estét a magyar Óperentzia együttes nyitja, szóval szerdán pszichedelia túladagolásra lehet számítani. Menjünk.

 

Szólj hozzá!

Martin Gore új szólóalbuma

Martin Gore új szólóalbuma

2015.04.27. | B-vendégszerző

Martin Gore anyazenekara már rendszeresen négy évente jelentkezik friss anyaggal, így a két lemezmegjelenés közötti szünetekben kénytelen szólóanyag formájában a világra szabadítani kreatív energiáit. A rémült rajongók ilyenkor természetesen megpróbálnak a közelgő (állítólag már dolgozik rajta…---> 2017) DM anyag hangzására következteni, többnyire tévesen. Legújabb korongja, az MGxMG pont a mai napon lát napvilágot, hallgassunk hát bele!

mg.jpg

Ha volna még, aki most is egy újabb „Somebody”-t vagy „A Question Of Lust”-ot várt, azt azonnal ébressze csókkal a vándorló királyfi a Csipkerózsika-álmából! De ha nincs ekkora szerencséje, akkor úgyis megteszi helyette az első 5 szám rideg, minimalista, dallamtalan, vészjósló ambient-zajszobrászkodása. Az utóbbi Mode albumokon Gore megmutatta már, hogy ilyen vérfagyasztásra is képes, néhány b-oldal, bonus, filler tétel formájában. Pontosan ezek azok a DM néven kiadott track-ek, amikre amúgy a kutya sem szokott emlékezni. Egyetlen meglepetés, hogy bár Mart pont nem egy nagy „studio-jedi”, ezek a zörejek most mégis dúsabban, atmoszferikusabban szólnak, mint amit a fő-zenekar hasonló maszatolásainál megszokhattunk.

A ricsajozást csupán az „Elk” szakítja meg két percre. A jól ismert Martin féle melankólia, egy kis Twin Peaks-el (már megint), az album egyetlen dala, amit akár vokális résszel is el tudnánk képzelni. Nem véletlenül, ez az egyik olyan szerzemény, amit a zenész az előző Depeche album felvételeinél is már megmutatott a srácoknak, hogy ők aztán megvonják tőle a megjelenés jogát. Ezidáig!

Nehezen indult a lemez, nem könnyű letolni az első ötöst. De ha sikerült, akkor most is jár a megérdemelt jutalom: egy igazán fülbemászó, dallamos mű csendül fel, végre! Szerintem mostantól csalni fogok és eleve innen indítom majd a CD-t. Az „Europa Hymn” egy kitalált, kidolgozott, kellemesen hangszerelt darab. Van eleje, közepe és vége. Tart valahonnan valahová és az előzetesen beígért „űrutazás” bullshit is beigazolódni látszik. Hallgassuk is meg:

 Igen, kifejezetten atmoszferikus lemezzel van dolgunk. Nagyon ajánlatos fülessel hallgatni, minden bizonnyal környezetünk amúgy sem tolerálja majd máshogyan. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a „Creeper”. Tetszik, ahogy ez az elnevezés jelzi a korong „creepy” hangvételét. Martin egyébként semmit sem hajlandó elárulni a dalok címeinek eredetéről, de ennél egészen biztosra veszem, hogy 12 éves fia sokat játszik a MINECRAFT c. videójátékkal. 

„Spiral”, most vált magasabb sebességre a lemez. A bevállalósabb darabok következnek, ez az etap a kedvencem. A hangzás ismerős lehet, Mr. Gore szokása újabban a DM koncertre várakozó közönségét ilyen nem evilági zenékkel ijesztgetni. Tökéletes kontrasztot képezve így az egyre korszerűtlenebbre, olcsóbbra butított, fantáziátlan élő rock-dm hangzással. Sőt, hősünk néha még DJ munkákat is vállal (igen, van olyan hely a világon, ahol ezekre TÁNCOLNAK!), ez itt egy az egyben az az absztrakt zenei világ. „Stealth”, „Hum”, „Islet” és „Crowly”, zenei sznoboknak mind-mind kiváló hangok, hangzás és kellemesen feszülő elektronika. Folytatódik az űrutazás és néhány pillanatra az Aphex Twin: Selected Ambient Works lemezeinek legjobb momentumai is mintha megidéződnének. Remek percek. Ahogy az elmúlt 35 évben már számtalanszor, úgy Martin most is a kortárs elektronika felé integet. Meg kell emlírsem azt is, hogy szemben pályatársaival, MG nem duzzasztja feleslegesen 6-8 percesre műveit, a leghosszabb munkák sem tartanak tovább 4 percnél.

"Csak azért hallgatjátok, mert a Martin Gore név alatt jelent meg!" Mondják majd lekezelően, sokan. De ez nem igaz! Ha például az "Islet"-et Magnar Delacroix (most találom ki) névvel hallottam volna először, akkor is biztosan kíváncsi lettem volna a kitalált előadó egyéb alkotásaira. Az album közepe egy különleges zenei kirándulás, nagyon érdemes arra, hogy a modern elektronikára nyitott füleket megtalálja.

Hangulatilag mint egy jó fogalmazás, három fő részre bontható a korong. Az izgalmas tárgyalást a „Trysting” zárja. Reméljük lesz olyan Depeche Mode rajongó, aki kibírta idáig, ugyanis ez a dal lebegteti tovább őket a számukra kétségtelenül legkedvesebb 10 percbe, vagyis a befejezéshez! MG állítólag néhány sokkal korábbi, befejezetlen/kiadatlan DM nótát is talált titkos zenés ládikájában. A „Southerly” egészen biztosan az első, vagy a második DM albumról maradt le és férne vissza most bármelyikre mégiscsak. De még a Jean Michel Jarre/Vangelis rajongók is elégedetten fognak csettinteni a hallatán. 

Az album végén még további két kedves kikacsintás a hűséges módosokhoz és vége is. Megvallom, én pont még szívesen hallgatnám tovább!

Sok depeses fogja megvenni a lemezt, a gyűjteménybe, hogy „legyen meg!” és teszi majd fel, -jó esetben legalább egy hallgatás után- a polcra. Pedig a 15-ből legalább 4 dal már megint nekik szól! De szerencsére nem is ez a lényeg. A szokatlan, különleges zenei élményekre nyitott vájtfülűek járnak majd a legjobban. És állítólag van még egy kisebb marék lemaradt track, amik valamilyen kísérő kiadvány formájában fognak előkerülni, tehát hamarosan folytatódik az utazás! Ettől függetlenül már most belátható, hogy a szerző nem az MGxMG projektből fog még jobban meggazdagodni. A lemezeladásból származó bevétel jó, ha Mart santa barbarai házikójának fél havi rezsijét fedezi majd… (szegény…) 
Örömzene ez! Öröm neki és öröm nekünk, rajongóknak, hogy az 54 éves kedvenc még mindig nyitott az új és izgalmas zenék, zenei formák iránt. Sőt, aktuális munkája a nevesebb IDM előadók lemezei mellett sem fog szégyent vallani!

Ha kedvet kaptál hozzá, az anyagot mától megrendelheted itt:

 http://martingore.com/

 vagy sétálj be ide és vedd át személyesen:

https://www.metro-nom.eu/

Szólj hozzá!

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

Hirdetés


A hét dala

Kövess a Facebookon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...