Lécci valami latint!

Lécci valami latint!

A Fish! zenekarral való találkozásunk már-már a történelmi időkbe vezet vissza, talán csak a legősibb B-oldal olvasók emlékeznek, hogy anno egy A38-as bulijuk előtt egy jó hangulatú, humoros interjút készítettünk a zenekarral. Május elején a Dürerben fogtunk aranyhalat, majd kreatív osztályunk agyából kipattant, hogy mi lenne, ha a frontemberrel, Krisztiánnal (aka DJ Senior Hal) készítenénk egy újabb interjút, melyben másodállásáról, a lemezlovaskodásról kérdezgettük.

Ez lett.


B-oldal: Mióta DJ-zel és milyen stílus kavalkád jellemez?
DJ Senior Hal: Négy-öt éve. A legtöbb koncert után sosem volt semmi, mindenki mehetett haza a francba, én meg úgy gondoltam, inkább legyen buli reggelig. Érted, veszel belépőt, aztán a koncert végén meg elzavarnak, pedig mindenki hőrölne még. Fish! koncertek utáni rockdiszkóval kezdődött, meg a 90-es évek cikidiszkó zenéivel, aztán szépen lassan bővült a repertoár. Mindig is szerettem a jó tánczenéket, funk, dub, drum'n'bass, break, hiphop, nem vagyok egyik felé sem elkötelezve, nálam az a lényeg, hogy buli legyen. Egy este ezerféle zene szól, gagyimentes vegyesfelvágott, de szépen megcsinálva.

B-oldal: Bakelit, vagy cd gyűjtő vagy? Hogyan szerzed be a zenéidet?
DJ Senior Hal: Cd, egyrészt sokkal egyszerűbb, olcsóbb és könnyebb beszerezni, cserélni, újítani, ennyi stílus mellett ez fontos. Másrészt nem vagyok technikás arc, inkább a parti érdekel. Persze mixelni tudni kell, meg vannak apró finomságok, de nincs villogás, a jó ízlés és az interaktivitás többet számít nálam. Net, használt cd bolt, cserebere, fizetem a jogdíjakat, ami elég zavaros ugyan, de mindegy. A bakelites arcokat egyébként tisztelem, ők igazi dj-k, én inkább amolyan partivezérnek tartom magam, mint ahogy a zenekarral a színpadon is.

B-oldal: Milyen rituális gyilkosságokba hajszolnád azokat, akik folyamatosan jönnek számot kérni? (És nem értik, hogy "az nincs meg!")
DJ Senior Hal: Hát bazmeg, próbálkoztam sok mindennel. Ugye, az eklektikus bulik hátulütője, hogy sok ízlésficamos hülye azt hiszi, mindent lehet. Van egy "NEM" feliratú kártyám, azt szoktam felmutatni, de nyomtattam már A4-es lapot, hogy mit ne kérjenek: r'n'b, Shakira-féle fosok, de a kedvencem a "valami latin" szóösszetétel. Ezt általában akkor kérik szőkített pénztáros lányok, amikor éppen a tömeg szétrúgja a ház oldalát valami hajtós zenére. Azt hiszem kitépném a karukat és megkérném Shreket, hogy azzal verje őket agyon. Régebben megkérdeztem, hogy baszki, nézz rám, úgy nézek ki, mint aki Beyonce slágereket játszik? Ma már nem zavar: ha valaki nem lát tovább a Rádió 1 slágerlistánál és azt akarja este is, amit naponta ötször hall a melóhelyén, az menjen máshova.

B-oldal: Milyen furcsa élményeid vannak dj-zés közben? (pl. sörrel / tejjel leöntés, feléd dobott öngyújtó, melltartó, műmell, esetleg félbehajtott Brigitte Nielsen a dj pult alatt / mellett)
DJ Senior Hal: Volt, hogy megígértem valamit, aztán más irányba ment a buli és nem tettem fel a számot. És bazmeg a csávó megsértődött, verte a pultot, de hát egy ilyennel mit kezdesz? A legjobb, amikor odajön a részeg és kér két sört. Ilyenkor ránézek és megkérdezem, hogy melyikből csapoljak, mutasson rá. Elképesztő szociológiai tanulmányokat lehetne írni egyébként ilyen sztorikról...de az is jó, amikor valaki odajön, hogy a hangzavarban eldúdolja a kedvenc számát, mert nem tudja az előadót meg a címet sem, de "tavaly nyáron ment, tudod". Beszarsz egyébként, tényleg, vagy az, hogy "Szia, van Dub Pistolsod?", igen, van, éppen az szól, "ja tényleg, köszi". Meg amikor a csávó a nőjének kér valami tényleg keservesen szar zenét és fizetni akar érte, elképesztő. Szóval nem unatkozom, imádom.

B-oldal: Melyik dalokat teszed be, ha lassút kérnek?
DJ Senior Hal: Nálam nincs ilyen, legfeljebb akkor van lassú zene, ha buli vége van, vagy az elején iszogatós zenék, de az is hiphop vagy ilyen finomabb lounge jazz szarok. Előttem ne smároljanak izzadt ingben, legyen buli, aztán, ha elfáradtunk, akkor lehet hazamenni nyugiban, mert jó volt. Ez a lassúztatás távol áll tőlem. Múltkor valami 40-es idióta meg akarta magyarázni, hogy én azért vagyok, hogy őt szórakoztassam és a nőjével akar táncolni. Felvilágosítottam, hogy nem, én nem azért vagyok ott, hanem a többi 250 táncoló ember miatt, ami lássuk be, nagy különbség.

B-oldal: Melyik dal az, amivel egyszerre tudod a tánctérre kényszeríteni a legantiszociálisabb rendszergazdákat, bölcsészeket, metálosokat és a szingli plázacicákat?
DJ Senior Hal: Vagy valami nagyon nyilvánvaló sláger, vagy valami olyan mashup, amire mindenki felkapja a fejét, de például a Pendulum - Voodoo People remix a mai napig működik bármelyik buliban, kivéve a kifejezetten d'n'b partikat, de olyanokon meg ugye nem játszom. Változó, figyelni kell egy ideig, hogy mivel lehet elkapni a fonalat, aztán meg rajta tartani az arcokat.


B-oldal: Mely "klasszikus" tánc elemeket / koreográfiákat alkalmazzák a legtöbben szettjeid alatt?

DJ Senior Hal: Mindent, amit el tudsz képzelni, már csak a zenei sokszínűség miatt is. A kedvencem a körbe álló lányok, két kéz mozog csak, láb egyhelyben, max térdrogyasztás. Vagy aki gyémántrészegen rájön, hogy breakelni szeretne és meg is próbálja. Óriási!

B-oldal: Szoktál játszani Fish!-t?
DJ Senior Hal: Csak, ha olyan bulin vagyok, ahol mondjuk ilyen MR2 zenéket vesznek az arcok, például a Zöld Pardonban, vagy ha annyi ismerős van valahol, akkor viccből. Egyébként sokan járnak bulikra, akik a zenekarból ismernek és soha nem volt olyan kérdés, hogy én mit diszkózom itt a rockzenekar mellett. A jó zenék jó zenék, én meg próbálok olyanokat játszani.

B-oldal: Mi az két szám, amitől hánynod kell, de az egyiket még éppen lejátszod, a másikat már épp nem?
DJ Senior Hal: Rockosabb buliban a Jet - Are you gonna be my girl-től agyfaszt kapok, de amikor megszólal, tök jó, ellenben egy RATM – Killing In The Name-t már nem vagyok hajlandó, esetleg a drum’n’bass remixét. Kommerszebb buliban Pink – U And Your Hand lemegy, mert sajnos kurva jó popdal, viszont egy Katy Perry - I Kissed A Girl már nem fér bele. Annak is van egy ritkaság déenbé remixe egyébként, az nem rossz. Szóval kompromisszumra hajlandó vagyok. Sokszor van az is, hogy elmegy a bál vicces irányba, Terence Hill / Bud Spencer filmzenék, idétlen feldolgozások, mashupok, az ilyet is nagyon bírom, bizarr.

B-oldal: Szoktál-e a mikrofonba beszélni (dévényitibibáskodás) a szám közben?
DJ Senior Hal: Hülyék vagytok? Vigyenek börtönbe, ha igen. Vagy dobáljanak meg piros pöttyös labdákkal.

B-oldal:  Melyik évben lettél volna legszívesebben DJ? Mondj 5 számot, amit akkor biztosan lejátszottál volna!
DJ Senior Hal: 1998 táján. Ezekre bólogattam akkor és csalok, mert a mai napig szívesen tolom őket: Audioweb – Policeman Skank, Freestylers – Ruffneck, Wildchild – Renegade Master (Fatboy Slim Old Skool Edit), Sol Brothers – That Elvis Track, ezek ilyen koszos, funk alapú bigbeat cuccok, igazi pólólengetős, sörvedelős partizenék voltak, kakukktojás meg legyen a Lo-Fidelity Allstars – Many Tentacles Pimping On The Keys, ami egy savasabb, pumpálós vadulás, egy kurva jó basszustémára építve. Régi szép idők, mindjárt sírok, baszki.

B-oldal: Mit teszel be, ha azt akarod, hogy végre hazamenjenek?
DJ Senior Hal: Próbálkoztam mindennel, Refused mondjuk, de akkor előkerül pár hc fej és lebontják egymást, vagy valami jazz ügy, akkor meg felébrednek a részeg zenész haverok és kezdődik a kívánságműsor, nincs tuti recept. Ha tudom, mi a buli vége, akkor lassan levezetem a bált egy fél órában.

B-oldal: És mit teszel be, ha végre hazamész?
DJ Senior Hal: Egy sört az arcomba és a habtestemet az ágyba, a taxiban is lekapcsoltatom a zenét.

Szakmává alázzuk-e a DJ-zést? | TOP5 kimegyek a tánctérről, ha meghallom EVÖR

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr291127654

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ulf 2009.05.20. 21:25:16

"kitépném a karukat és megkérném Shreket, hogy azzal verje őket agyon"

Az I kissed a girlt viszont a FISH! is játszotta az MR2 Acousticban. Nem kell azt szégyellni, jó volt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.05.21. 18:36:30

Eddigi legjobb interjú az oldalon, riszpekt!

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása