TOP20 indokolt művésznév EVÖR

TOP20 indokolt művésznév EVÖR

2009.08.26. | Horváth Oszkár

Az internetnek hála majd' mindannyiunknak kellett nicket, becenevet választania. Kinek szellemesen, kinek modorosan sikerült ezt megtennie. Van, aki titkolja az eredetit, és van, aki nem csinál belőle ügyet. Egyeseknek egy van, vagy egy sincs, mások több tíz néven futnak.

Így van ez a zenészekkel is. A mai nap kérdése azonban az, hogy a művésznév választás INDOKOLT volt-e, azaz jóval szarabb, avagy elhíresülésre alkalmatlanabb-e az illető eredeti neve, vagy nem.

TOP20 INDOKOLT művésznév EVÖR

Avagy azok, akik jól tették, hogy nem könnyelműen, hanem álnéven fogtak a húrok pengetésihez.

  1. Akon - Aliaune Damala Bouga Time Puru Nacka Lu Lu Lu Badara Akon Thiam
  2. Snoop Dogg – Cordazer Calvin Broadus
  3. Seal - Henry Olusegun Olumide Samuel
  4. Dusty Springfield - Mary Isobel Catherine Bernadette O'Brien
  5. Kiki - Patkó Béla
  6. Dopeman - Pityinger László
  7. Maria Callas - Maria Kalogeropoulos
  8. Elvis Costello - Declan Patrick Aloysius McManus
  9. Kozsó - Kocsor Zsolt
  10. Falco - Johann Hans Hölzel
  11. Jimmy - Zámbó Imre
  12. MC Hammer - Stanley Burrel
  13. George Michael - Yorgos Panayiotou
  14. Freddie Mercury – Farrokh Bulsara
  15. WestBam - Maximillian Lenz
  16. Sade - Helen Folasade Adu
  17. C.C. Catch - Caroline Catherine Müller
  18. Ringo Starr - Richard Starkey
  19. Madonna - Madonna Louise Veronica Ciccone
  20. Sting - Gordon Matthew Sumner

Snoopról csak annyit, hogy soha nála menőbb fellépésű embert nem láttam, maximum fikcióban (képen, kicsiben, az se az vót). Jellemző, hogy neki van olyan keresztneve, amit még az életben nem is hallottam, nemhogy ritka. Olyan, mint női névben a Sándor. Nemcsak a gyerek gyémántgizda, de a szülők is! Érdekesség más művészeti ágakból, hogy Dolly Buster kevésbé találó neve Kateřina Nora Bochníčková, Natalie Portmané pedig Natalie Herschlag (ezzel a névvel inkább csokit lehetne eladni, vagy autóalkatrészt). Ja... mondjuk ha ők ketten egy napra melót cserélnének, ne romoljon el a tévém. Tom Cruise pedig született Thomas Cruise Mapother, IV, azaz ifj. ifj. ifj. Mapotárius Tamás. Annyira bejövős ez a név tényleg, hogy négy generáción át nem tudtak tőle eltérni ősapáék. Nevezzük még indokoltnak Renczi Mária művésznevét is, aki zenekarával egyébként a Szigeten percek alatt varázsolt 20 évvel ezelőttre, és a Tipi-tapi dínó óta méltóságteljesen hallgat és ezáltal nem hagyja legendáját összetöpörödni, mint hadd ne soroljam, kik. Igen, Dollyról van szó.

A gizdák gizdája, a kedvenc emberem, Snoop a Legyen Ön is milliomosban :)

TOP10 INDOKOLATLAN művésznév EVÖR

Na ez kész. Ők azok, akiknek vagy irgalmatlan szar a művésznevük, vagy egyszerűen névváltoztatás nélkül is ugyanúgy szerettük volna őket. Mint amikor a viccben Hugyozó János megváltoztatja a nevét Hugyozó Bélára.

  1. Engelbert Humperdinck - Arnold Dorsey
  2. Me'shell Ndegeocello - Michelle Johnson
  3. Bono - Paul Hewson
  4. Meat Loaf - Marvin Lee Aday
  5. DJ Bobo - Peter René Baumann
  6. Vanilla Ice - Robert Van Winkle
  7. Lady Gaga - Stefani Joanne Angelina Germanotta
  8. Bery - Sugár Bertalan (Berci)
  9. Tupac Shakur - Lesane Parish Crooks
  10. Flipper Öcsi - Jeszenszky Béla Tibor

Mielőtt bárki elvetemült álszent vehemens jótét lélek ki merné nyitni a száját, hogy "halottról vagy jót, vagy semmit", figyelmeztetem, hogy a mondás helyesen halottról jól (=igazat) vagy semmit, valamint olvassa el, mit írtunk Flipper Öcsiről. Szerettük.

Érdekesség... Tia Carrere eredeti neve Althea Rae Duhinio Janairo. Fenomenális. Fenék Tibi barátom üzeni, hogy ezeket a neveket egyesével is dugná, nemhogy így egyben. Sunáznám! :))))

Engem meg ugye Horváth Oszkárnak hívnak, talán a nosferato is indokolt. ;) Örvendtem!

Engelbert a neves német operaszerző után vette fel nevét.

TOP20 István EVÖR | TOP20 öldöklés EVÖR

102 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr521324325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter Bócsi 2009.08.26. 11:29:17

Klassz!:)

Én mondjuk hoznék egy olyan szabályt, hogy aki német, és híres ember akar lenni, az elsőként forduljon az anyakönyvi hivatalhoz.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.26. 11:32:41

Én visszaosztanám az eredeti neveket. mikor pl Lady Gaga nevet akar a csaj, megkapná h "Kocsor Zsolt".

2009.08.26. 12:33:51

Engelbert Humperdinck. Eszméletlen. :)
Főleg a "Humper" része. Normális ez? :)))

Millabell 2009.08.26. 12:34:52

Dolly Roll koncert nekem is bejövős volt, és annyira megfertőztem a retro-őrületemmel a barátaimat, hogy vasárnap a Neoton-ra már ők akartak menni :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.26. 12:45:58

@keeroy: a parasztja azzal lett híres, hogy ő szorította a Beatles Strawberry Fields / Penny Lane-jét elsőként csupán a 2. helyre Angliában. Durva.

És "The Edge"? Ilyen hülye név is kevés van.

Flipper Öcsi meg tényleg a legjobb volt.

raoul_duke 2009.08.26. 13:06:58

Tupac esetében azért a Tupac Shakur nem művészként felvett név, hanem már gyerekkorában ezt kapta. Shakur a nevelőapja családneve (oké, az is felvett név :)), Tupac Amaru meg valami perui v. chilei forradalmár volt.
Snoop viszont tényleg a legmenőbb arc.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.26. 13:27:24

Skid Row énekese: Sebastian Bach. Eredeti: Sebastian Philip Bierk

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.08.26. 13:29:43

@keeroy: Engelbert Humperdinck (1 September 1854 – 27 September 1921) was a German composer, best known for his opera, Hänsel und Gretel (ca. 1891). Humperdinck was born at Siegburg, in the Rhine Province.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.26. 13:30:25

Vangelis - Evenghelos Papathanassiou

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.08.26. 13:30:27

@raoul_duke: Túpac Amaru (Thupaq Amaru in modern Quechua) (died 1572), was the last indigenous leader of the Inca state in Peru.

yarisugi 2009.08.26. 13:36:08

@raoul_duke:
Peru a nyerő, a forradalmár is stimmel: az utolsó inka uralkodó, Túpac Amaru dédunokájáról van szó, aki felvette a dédnagyfater nevét és kirobbantotta a legnagyobb indián felkelést a spanyolok ellen. Szegényt ugyanott fejezték le, ahol az eredeti Tupac Amarut.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.08.26. 13:38:48

Érdekes, nem is tudtam, hogy F. Mercury indus származású, most utnawikiztem.

Snoop viszont nem éppen egy észkombájn szegény... Viszont tényleg nagyon laza.

Ainult Mina 2009.08.26. 13:42:38

Gaylord Focker - Shaqille Beckur

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 13:43:48

@Interstellar Overdrive: rohadjál meg, év kommentje!! :)) OK, negyedév.

@Modor Tibi: a The Edge név geci modoros. Olyan, mint amikor általánosból gimibe mész, és a gólyatáborban megkérdezik, hogy:
- És téged hogy szólíthatunk, Dani?

És itt adódik egy egyedülálló lehetőség, amit Dani kihasznál:
- Hát engem eddig általánosban The Edge-nek hívtak, hívjatok nyugodtan annak.

Ilyen név lehet még a Szultán, Spider, Bökős, Kígyós, Bunyós, bármi, ami tetszőleges lineáris gizdáskodási skálán 2-vel feljebb van, mint a hordozója. Hányás.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 13:46:37

@pikula: köszönöm, hogy létezéseddel emelted a kommentek fényét. Csűry Lajos... Torgyán, Dévényi, Rózsa Gyuri, Edvin Marton, nem tudok nem röhögni :)

Dester 2009.08.26. 13:47:03

Annyit tennék hozzá, hogy Falconak az eredeti neve simán csak Johann Hölzel, a Hans a Johann becézése. Johann Hans Hölzel kb. annyit tesz, mint a Horváth Oszi Oszkár. :)

Mellesleg kíváncsi lennék, hogy vezette volna-e a Der Komissar az AMERIKAI toplistákat (német nyelvű zene addig és azóta sem ismételte meg ezt a produkciót), ha nem a Falco művésznevet használta volna... :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 13:51:30

@flegman: FYI Hänsel und Gretel = Jancsi és Juliska. Nem utolsó operatéma... "lapáááátra lapáááátra gyereeeek, ééén vagyok a vasorrú bába, és mindenkinek beütök jóóóóóól".

Nekem természetesen van Engelbert Humperdinck CD-m, mármint az énekesé, és teljesen kurvajó. Kicsit kevésbé erőlködős, mint Tom Jones, viszont kicsit gyengébb, mint Elvis Costello vagy Michel Bublé. Természetesen ezt nem a hajára értem, az egyedülálló.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 13:52:52

@Dester: és a FONZI minek a beceneve? Az annyira jó :)) Meg a Detlev, meg a Timo. Meg a Jutta... fúúú, Mefityisztónak volt igaza a németekkel kapcsolatban.

miezitt (törölt) 2009.08.26. 13:57:34

bocs, de a dzsordzsmajkel nem georgious kyriakou panayotou?

tt.ktamas 2009.08.26. 13:58:30

Na, végre modoroskodhatok én is:

"a mondás helyesen halottról jól (=igazat) vagy semmit"
De nem. A mondás helyesen bizony "de mortuis nil nisi bonum (dicendum est)", vagyis halottakról semmi mást, csak a jót. Mégpedig olyan jogi megfontolásból, hogy a halott nem tud védekezni, _ergo_ vádolni sem lehet.

Hajj, de jól esett ez.

miezitt (törölt) 2009.08.26. 14:04:09

hja, engelbertrol itt egy kis fani eddie izzard eloadasaban:
www.youtube.com/watch?v=ckGmMO0zbJo

lápi lidérc 2009.08.26. 14:05:44

Mondjuk nem tudom, miért indokoltabb a Stanley Burrel álnéven, mint a Paul Henson, de azért szólnék, hogy Bono eredetileg Bono Vox álnéven futott, ami annyit tesz: jó hang.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.26. 14:12:16

@nosferato: Egyetemi gólyatábor, Keleti pályaudvar, utazás előtti kis csapatépítés, megy a bemutatkozás.

- Hát téged hogy hívnak?
- PJ! (Pííídzséééj)

Hátulról egy női hang, félig kiabálja:
- Debrecenben még Papp Jani voltál...

budai zöld 2009.08.26. 14:15:37

Na és Bugyik Imre, a sztárdídzsé?
Indokolt a müvésznév?

blr 2009.08.26. 14:16:55

Az elmúlt pár hétben többször találkoztam a "Hugyozó János" viccel (mindenféle nevekkel), de az eredeti a Rákosi-éra vicce, szereplője (névváltoztatás előtt) Szaros Mátyás. (Különben a vicc elveszti az értelmét.)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.26. 14:17:19

@nosferato: Bono meg The Edge neveinek az is állhat a hátterében, hogy az egész bandából csakis Larry Mullen családneve ír eredetű.

Paul Hewson > angol
David Evans > velszi
Adam Clayton > angol
Larry Mullen > ír

Biztos ez volt a feltétele, hogy támogassa őket az írek országimázs-központja :))

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.08.26. 14:17:35

Snoop lehet, hogy roppant cool, de egy egy kicsit-csöppet müveletlen, hogy még a legközismertebb pszichológiai teszt nevét sem ismeri.. :D

Andie 2009.08.26. 14:20:31

Remek post, szinte mind új volt nekem. (mondjuk nem vagyok nagy zene-fan)
Viszont nagyon érdekelne a nevek eredete! Mármint a választott neveké.
Miért pont ezt választotta? Mi alapján? Pl mi az a "Bono", vagy miért Falco? Snoop Doggy pl a Snoopy kutyáról vette a nevet?
Amin leakadtam, hogy a Miska Gyuri görög??...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 14:22:06

@tt.ktamas: vhol azt írják, hogy De mortuis nil nisi BENE (mittudomén, lehet h benum), és abból jön, hogy jól. Mindig ezt mondják, h nem tud védekezni, jogos, logikus, és nagyon figyelmes, de ha igazat mondasz, nem kell védekezzen. Ezért nekem utóbbi a szimpatikusabb. De mindkettő elterjedt, és én ugyanúgy elfogadom mindkettőt, mint ahogy permanens vita van arról, hogy túlspilázni vagy túlspirázni.

en.wikiquote.org/wiki/Talk:Latin_proverbs#De_mortuis_nihil_nisi_bene_.5Bsic.5D

Hatványpatkány 2009.08.26. 14:26:45

Remek poszt, köszi :)
A U2-val kapcsolatban annyi pontosítást a Tibi által írottakhoz, hogy a U2-ból "hivatalosan" csak ketten írek: Mullin és Bono. Ugyanis bár Bono (Hewson) neve valóban angol, de ő már Írországban született -- a múltkor kapott egy magas kitüntetést, ami kb. azonos a lovaggá ütéssel, de nem nevezheti magát Sir-nek, mint pl. Paul McCarthy vagy Cliff Richard, mert azt a címet csak Angliában született személy kaphatja, így valami más titulus dukál neki, de kb. ugyanaz az értéke..
Edge (Evans) valóban Wales-ben született, bár az ő szülei írek. Clayton pedig angol, születési helyileg is. Mullin meg dublini teljesen.
Azért jó, hogy így összefutottak mégis :)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.26. 14:35:03

Flea (RHCP) eredeti nevén Michael Peter Balzary. Ez is szép.

meow? 2009.08.26. 14:35:43

@miezitt: Kozben meg azt hittem, csak nekem ugrott be azonnal Eddie, mikor Engelbert Humperdinck nevet elolvastam :))

Hatványpatkány 2009.08.26. 14:36:44

Jah, még annyit, hogy miért Edge és Bono. Evans azért lett Edge (valaminek a széle, pereme), mert vékony arcélű volt fiatalkorában és emiatt ragasztották rá a többiek e nevet.
Bono művészneve egyebekben teljes alakjában Bono Vox, mert valaki azt mondta neki, hogy ez azt jelenti: jó hang, és megtetszett neki. A kifejezés latin, de a "keresztapa" nyelvtanilag pontatlan volt, mert helyesen a név "bona vox" lenne, mivel a vox egy nőnemű főnév a latinban.
De azért jó, hogy így alakult, mert egy pasit Bona-nak nevezni elég ... hm.. fura lenne :)

Hatványpatkány 2009.08.26. 14:37:51

@Andie:
Az ám, mégpedig ciprusi görög

camera_anderson 2009.08.26. 14:39:30

A korábbi Black Out-ból majd saját bandájából ismert KOWALSKY-nak az eredeti neve Balázs Gyula. Talán ő is jól döntött, hogy váltott.

Andie 2009.08.26. 14:41:52

@Hatványpatkány: Köszi a 2 magyarázatot! A többiét is kérem :P
A Bono meg lehet pont ezért lett Bono, mert a-val nöies.

Csillagközi doromboló 2009.08.26. 14:43:30

Kihagytad korunk egyik legnagyobb művészét, akinek eredeti neve Lapite Oludayo.

camera_anderson 2009.08.26. 14:44:23

BILLY IDOL - William Michael Albert Broad

Olcsi8803 2009.08.26. 14:44:47

Maxim Reality alias Keith Andrew Palmer a Prodigy MC-je.
A dolog erdekessege, hogy a masik tag neve Keith Flint. egy ido utan nyilvan sok lett volna a sok Keith-bol egy rakason...:)

Iggy Pop alias James Jewell Osterberg, Jr

Shakira Isabel Mebarak Ripoll. lehet en is lehagytam volna a nevem tobbi reszet...:)

Olcsi8803 2009.08.26. 14:45:39

@Csillagközi doromboló: fekete és didi rajongó? ez nem lehet más csak Fekete Pákóóó! :)

aston9k 2009.08.26. 14:49:15

@nosferato: Fonzi - Arthur Fonzarelli, a Happy Days-ből. Én is csak a Chanukah songból tudom, ami egyébként kötelező anyag. :D
www.youtube.com/watch?v=Vrd9p47MPHg

camera_anderson 2009.08.26. 14:50:12

EDDIE VEDDER - Edward Louis Severson III
azt nem értem miért jobb ha a neve végén szerepel, hogy harmadik miért nem csaptak hozzá inkább még egy nevet

dr. Wilbur Swain 2009.08.26. 14:50:59

Patkó Béla mindent visz
meg Kalapács Józsi, bár ő maradt ennél a névnél

raoul_duke 2009.08.26. 14:51:39

@Andie: Snoopot az anyja szólította Snoopy-nak gyerekkorában (igen, a kutya miatt, a fene se érti: totallylookslike.com/2009/08/14/snoop-dachshund-totally-looks-like-snoop-dogg/). Amikor elkezdett dolgozni a Death Row kiadónál, felvette a Snoop Doggy Dogg nevet, majd amikor lelépett onnan, elhagyta a Doggy-t.

@flegman: @yarisugi: jah, akkor nagyjából jól emlékeztem, lusta voltam utánanézni. Köszi.

gosford 2009.08.26. 14:52:22

@Hatványpatkány: no és Richard Bona? ;) hehe.

AjTb 2009.08.26. 15:06:03

Dolly eredeti neve Renczi és nem Penczi.

Blackrock (törölt) 2009.08.26. 15:07:13

Snoop az a fajta fószer, akinek teljesen fura módon jól áll a gizdaság. Igaz, hogy amikor beszél, olyan, mintha 10 perce kelt volna ki az ágyból, de még az is bejön neki.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.08.26. 15:08:49

Hö, én Dolly eredeti vezetéknevét gyerekkorom óta U-val ismerem...


Nina Hagen eredetileg Catharina Hagen volt.
Cliff Richard pedig Harry Roger Webb.
Elton John - Reginald Kenneth Dwight

Enok mester (törölt) 2009.08.26. 15:10:47

Érdekesek azok a nüansznyi névváltoztatások is, hogy pl. Keith Richard azért lett Keith Richards anno, hogy ne keverjék össze Cliff Richarddal.

Nem szintén zenész, de ha az lenne, akkor Bugyik Bernadett névváltoztatása is az első 20-as szériába tartozna.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.26. 15:14:00

@Sundance-: Ez sima becézés, az Evangeloszokat tényleg Vangelisznek nevezik. Félig görög vagyok, van ilyen nevű rokonom.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2009.08.26. 15:19:18

Baszki, én mostanig azt hittem, hogy a Dusty Springfield nevű illető pasas.

kb. kognitív disszonancia · http://hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia 2009.08.26. 15:26:32

"Ja... mondjuk ha ők ketten egy napra melót cserélnének"
Úgy érted, megnéznéd Dolly Bustert valami oszkár gyanús társadaqlmi drámában?

fene az ízlésedet ;)

HgGina 2009.08.26. 15:35:52

@Péter Bócsi:

Igazad van. Ilyen hülye hangzású német nevekkel nem lehet híressé válni: Beethoven, Schumann, Beckenbauer, Hoeness, Witt, Schumacher, Euler, Gauss, Benz, Porsche, Hindenburg... áhhhh. Lehetetlenség.

jah-man 2009.08.26. 15:45:02

érdekességképpen Björk eredeti neve Björk Guðmundsdóttir
hu.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rk

papugaja 2009.08.26. 15:46:16

Cherylin Sarkisian La Pierre

Mercyful Fate 2009.08.26. 15:54:42

Eric Adams(ManOwaR) eredeti neve Louis Marullo

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.26. 15:59:52

@HgGina: A VH II-s tiszteket jóhogy nem sorolod fel :))) Nyilván Beckenbauer sem a neve, a haja, vagy a klasszik adidas rövidgatyája miatt lett híres....Mondjuk top10-es dala neki sem volt.

Zozi79 2009.08.26. 16:07:12

@dr. Wilbur Swain: A Kalapács Józsi név szerintem tökéletes egy metálénekesnek.

Csakén (törölt) 2009.08.26. 16:11:28

Én svájcnégerrel értek egyet.
Mikor szóltak neki a producerek ,hogy kéne valami emészthetőbb név közőlte:"Majd megtanúlják'.És megtanulták.

Grgabácsi 2009.08.26. 16:18:35

Ha meg már Gene Simmons (éljen soká!) egy másik postban szóba került:
Paul Stanley - született Stanley Harvey Eisen
Ace Frehley - sz. Paul Daniel Frehley
Gene Simmons - sz. Chaim Witz, majd (Eu)Gene Klein
Peter Criss - sz. John Peter Criscuola
Csak hogy az eredeti felállás tagjait vegyük :)

error56 2009.08.26. 16:32:19

Még egy jó művésznév:
error56-Fuith József

error56 2009.08.26. 16:34:02

Mé nem küldte el elsőre, nem tom...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 16:34:45

@jah-man: simán el tudom képzelni, hogy Björk nevében az a wikipedia link is benne van, amit mögéírtál...

@Cook kapitány: én is ebből dolgoztam részben :)

Fishtax 2009.08.26. 16:39:27

@nosferato: A Fonzi szinte 100%, hogy az Alfonz beceneve. A Jutta, Detle_F_(!) és Timo meg talán már teljes értékű nevek, nem becézett alakok, legalább is az első kettő nagyon esélyes.

Állandóan változó 2009.08.26. 16:54:05

@jah-man: Izlandon minden férfi vezetékneve vége "-son", ("-fia") és minden nő vezetékneve vége "-dottir" ("-lánya") az apja keresztneve után, vagyis nem öröklik a gyerekek a családneveket, igazából náluk a vezetéknév nem is családnév hanem un. "apai név", nincs is a mi értelmünkben használt családnévük.

Az egész ország annyira kicsi, hogy simán azonosítják így egymást az emberek, vagyis "Guðmunds lánya, Björk" :-)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.26. 16:56:02

@Állandóan változó: Ezt egyszer szegény Knézy Jenő mesélte el még a Mo-Izland válogatott meccsen, valahol a 90-es évek elején....nagyon megvan!!! köszi!

Fishtax 2009.08.26. 17:02:28

off

@Interstellar: a wikipedia szerint 1935-55. között a legkedveltebb férfi keresztnév volt a németeknél,azóta kicsit kiment a divatból. Jelentése "a nép fia", és abban igaza van nosferato-nak,hogy Detlev-nek is írják, ez nekem is új volt!.

Ez a hivatkozás felsorol még jópár Detlefet is Schrempf-en kívül, de tény, nekem sem ismerős egyik sem a kosarason kívül.

on

Napirajzrajongó 2009.08.26. 17:04:33

Ha már Snoop-ot annyira bírod, láttad azt a Monk-részt, amiben szerepel (és a Jungle Out There főcímdalt rappeli) ???? nagyon király.

önkéntes jogkövető 2009.08.26. 17:25:41

@nosferato:

Detlef ősi germán név, semminek sem a becézése.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 17:39:41

@Állandóan változó: "Guðmunds lánya, Björk" - kicsit gyűrűk urás :))

@mf_laca: csak véletlenül nézek Monkot, láttam pár részt, de egy híres emberes sem volt közte. Ellenben a Kiképzésben bársony tréningruhában és kerekesszékben csodás szerepe van Snoopnak + a Sulihuligánokban fellép egy ilyen gamma béta delta echo foxtrot zulu omega "kisebb fajta kolibulin".

lápi lidérc 2009.08.26. 17:50:49

@tt.ktamas:
Hülyeséget írsz. A magyar fordítás egy tipikus mellényúlás, az eredeti ugyanis az, hogy "halottról csak jól (azaz az igazat) vagy semmit".

Vö. a bene és a bonum latin szavakat.
A te verziód szerint az utóbbinak kellene lennie, de az előbbi van a mondásban.

lápi lidérc 2009.08.26. 17:52:53

@Állandóan változó:
Gudmundé, nem Gudmundsé. Az s a birtokos.

Patreides · patreides.blog.hu 2009.08.26. 17:54:34

Még az is lehet, hogy az simán "Gudmund lánya, Björk", ha az "s" a birtokosjelző a "Gudmunds"-ban.

Dester 2009.08.26. 17:55:51

Kis francia infó: Mylène Farmer eredetileg Mylène Jeanne Gautier, Alizée pedig Alizée Jacotey. Vanessa Paradis meglepő módon Vanessa Chantal Paradis :)

KopaszMercis 2009.08.26. 18:05:46

Flipper Öcsinek nem Flipper Öchárd vót a rendes pógári neve?

Mitya Ivanov 2009.08.26. 18:20:52

@KopaszMercis: asszem ez gigalol vagy mi a rák.....

Patreides · patreides.blog.hu 2009.08.26. 18:22:45

Valószínűleg a ქეთევან მელუა név is elég kevéssé ismert, a Ketevan Melua már inkább, de azért az igazi a Katie Melua. :)
www.youtube.com/watch?v=-X4T7bgqkUU&fmt=18
www.youtube.com/watch?v=eAMmY-u689M&fmt=18
Nincs rossz neve Tékozló Marcsának sem, azaz Polly Scattergood-nak:
www.indavideo.hu/video/Polly_Scattergood_-_Bunny_Club_slide_show
:)

Mitya Ivanov 2009.08.26. 18:25:34

deedar-Deedar Zaman
Dr Das-Annirudha Das
SunJ-Sanjay Taylor
Chandrasonic-Steve Chandra Savale
PanditG-John Ashok Pandit
Spex-Afjal Miah
Aktarvator-Aktar Ahmed

na kb ennyi

Patreides · patreides.blog.hu 2009.08.26. 18:48:35

Michael Gerard Tyson - Mike Tyson
Randall Rudy Quaid - Randy Quaid
Charles Dennis Buchinsky - Charles Bronson
William Henry Gates - Bill Gates
Solomon Joel Cohen - Sid(ney) James (a Folytassa... filmekből)
Julie Anne Smith - Julianne Moore
Józef Teodor Konrad Korzeniowski - Joseph Conrad (hoppá, ő író volt)
Sir Reginald Carey Harrison - Rex Harrison

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.26. 19:22:09

@Patreides: van egy olyan is, aki valami Ric Chimcsumcsam, és Rich Chimcsumcsamról "magyarosított" sztárrá, tehát egy H-t tett hozzá. Biztosan megérte érte járkálni a hálivudi okmányirodába. :D

Patreides · patreides.blog.hu 2009.08.26. 20:01:43

Mondjuk, ha valakit mondjuk szabo peternek hívnak, elég, ha egyszerűen megfordítja a nevét, és azt használja. És rögtön sokkal érdekesebb lesz. Persze nem úgy, hogy peter szabo, nyilván. Hanem valahogy így:
ɹǝʇǝd oqɐzs
:)

settlehead 2009.08.26. 21:01:43

Axl Rose - William Bailey
Izzy Stradlin - Jeffrey Isabelle

settlehead 2009.08.26. 21:05:14

meg persze Lemmy - Ian Fraiser :D

Mitya Ivanov 2009.08.26. 21:21:42

@Patreides: el kell árulnod, hogy hogyan csináltad ezt

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.26. 21:48:32

@lápi lidérc: Egész pontosan Guðmundur lehet az apuka. Az -ur végződést levágják ilyenkor, meg amúgy is ragozásnál nagyon sokszor. Pontosan nem tudom, mik a szabályok, de ennyi rámragadt, amíg körbejártam Izlandot :-)

amax 2009.08.27. 12:30:51

@dr. Wilbur Swain: A Kalapács József is egy felvett név. Az eredetit sajnos elfelejtettem, mert végig arra koncentráltam, hogy ne felejtsem el, hogy a Kalapács csak felvett név, haha.

phl 2009.08.28. 16:34:26

George Michael eredeti neve valojaban Georgios Kyriacos Panayiotou, de persze ugyanugy indokolt a muvesznev :)

kicsigee 2009.08.28. 18:35:06

Kajagoogoo énekese Christopher Hamill - Limahl.
Hamill visszafelé olvasva plusz az L betű a végére rakva.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása