Metallica koncert és a kritikák

Metallica koncert és a kritikák

A koncert után éjjel 2 körül sétáltam haza és járt az agyam, még futott a koncert filmje. Tudtam, hogy akarok róla írni és azt is, hogy fogok, de akkor még nem ilyen jellegű cikkre gondoltam. A koncert utáni nap számos kritikát és fórum hozzászólást elolvastam és eléggé elszomorodtam. A legtöbb helyen azt lehet olvasni, hogy a koncert egy lapos hakni volt, a setlist nem volt elég jó, az új dalok szarok, Lars Ulrich maga és lábdobja pontatlan volt, kevés volt a fény és így tovább.

Hát, gyerekek, nem tudom. Azt eddig is tudtuk, hogy mi magyarok a 10 millió szövetségi kapitány országa vagyunk, valamint professzionális szinten értünk makrogazdasági és politikai kérdésekhez is, de azt nem gondoltam volna, hogy már a zenéhez is ilyen profin konyítunk. Sok mindent nem értek, de azóta hagytam időt átgondolni és azt hiszem megértettem: mi magyarok lófaszt érdemlünk, nem legendákat és nem szórakoztatást. A negatív kritika olyan fokára és magaslati lépcsőfokára léptünk, ahol a mindennapi életben is mindent jobban tudunk a másiknál, semminek sem tudunk örülni, féltékenyek vagyunk, nincs bennünk empátia, ellenségesek vagyunk és persze mindent körülvesz és beágyaz a NEGATÍV KRITIKA. A kulcsszó: negatív. Megéri 15 ezer forintért jegyet venni és utána CSAK kritizálni? Ennyiért megéri NEM JÓL ÉREZNI magunkat? Hát, nem tudom. A koncert előtt 3 nappal megnéztem a Metallica: Francais Pour Une Nuit című DVD-t, mely egy római kori amfiteátrumban, az Arenes de Nimes-ben adott előadás filmje. Mivel nem tartom magam elfogult metalikásnak - csak szeretem a zenéjüket - annak ellenére, hogy a DVD nézése közben már elállt a lélegzetem, mondtam magamban (én is negatív voltam!), "lássuk csak ezt meg élőben, ez mégis csak egy DVD, szépen meg van keverve, meg minden, az élő koncert AZ MÉGIS MÁS".

Mivel rendszeres koncertre járó vagyok, így tudom, stílustól függetlenül nem mindig tör elő a gonosz, mely lecsapja a fejünket és lesüvíti hajunkat. Aki valaha adott elő bármit is, aki kiállt emberek elé (versmondó verseny, céges prezentáció, KONCERT), az ezt még jobban tudja és meg tudja erősíteni. Elképzelhető, hogy nem a pénteki volt a Metallica legnagyobb koncertje. Az olvasható kritikák szerint a koncert lapos volt. Nos, elárulom: nem volt az. Szerintem nem volt kritikus probléma a hangosítással (az előzenekarként szereplő szegény Volbeatra ez nem vonatkozik...), nem volt probléma a fényekkel és nem volt probléma a zenekarral. Miket írok??? Nem volt probléma??? Kijelentem: a Metallica 2010. május 14-én a Népstadionban fantasztikus koncertet adott. A koncerten túl ÉLMÉNYT, az élményen túl EMLÉKET. Nem voltam ott 93-ban az MTK stadionban, de akinek a pénteki koncertről csak annyi emléke van, hogy néha szarul szólt a lábdob és Lars Ulrich pontatlan volt, az nem tudja jól érezni magát és ez már így is marad... Egyet remélek: ezért a velős kritikáért remélem, minden kritikus legalább fizetett és nem VIP jeggyel ment be!

Bazdmeg, ez nem Kapcsolat koncert. Aki nem tudná, a Metallica világkörüli turnén van, a vulkáni hamu miatt néha busszal utazva, hogy mindenhová odaérjenek és mindenhol szórakoztassanak. Ezek a vénülő, milliomos urak megtehetnék, hogy nem izzadnak már nekünk őszülő halántékkal és nem csinálnak 100 békaügetést a koncert alatt. BELESZARHATNÁNAK. Belénk! Szerencsére nem teszik, hanem mennek, szórakoztatnak, olyanokat is, akik nem voltak ott 93-ban, vagy 89-ben, vagy sehol sem május 14 előtt! A Metallica jött, beköszönt, adott, szórakoztatott és biztos elkövetett hibákat is. Még a szerelmünkkel sem szerelmeskedünk 200-szor ugyanolyan jól, engedjük már meg, hogy Lars Ulrich, vagy Hetfield bácsi is hibázzon. Ráadásul azt gondolom, ez nem a jazz tanszak és nem is valami svájci ugróiskola...

Fény menüpont. Egyesek szerint kevés és puritán volt és csak kiszúrták a szemünket a tüzijátékkal? Mi van? Hékás, ez nem augusztus 20. Minek a cicoma a metálhoz? Ez nem Lady Ga Ga-projekt és nem is Madonna, ahol a mindennapi szemfényvesztés része a 46 átöltözés és a fényorgia. Pontosan elég volt a fekete póló, a kivetítő és semmilyen effekt, VJ atomfizika és semmilyen más cirkusz nem hiányzott, mert ez kérem színtiszta rock'n'roll, néha rock, néha metal és néha trash öltözetben.

Persze a zenekar nem szorul a védelmemre. Aki viszont csak annyit tud mondani egy legendás együttesről, hogy jobbak voltak a 80-as években, vagy szar volt a setlist, meg miért nem volt a Load-ról és a Reload-ról dal, annak felteszem a kérdést: mit a jó fenét vártak az együttestől és a koncerttől? Tessék beírni a Google-be: Metallica setlist. Kijön egy oldal, ahol a turné összes állomásának programját meg lehet nézni. Hoppácska: pár alapdalon kívül gördülő a setlist, azaz minden koncerten változik a műsor. Ó. Ugye? Megvan már? A Metallica egy 1981-ben alakult együttes, több mint 10 stúdió albummal és megannyi koncerttel, változással. Ennek ellenére BÁRMILYEN setlist-et kaptunk volna, mi magyarok fanyalogtunk volna. Innentől kezdve ez a téma lezárva. Mint a film, ami könyvben jobb volt...

A koncert számomra egy nagy ÉLMÉNY volt. Ott voltam és láttam, nem csak nekem. Köszönöm, hogy hallhattam élőben a Harvester of sorrow, a Fade to black, a One és a Blackened című dalokat, a többi nóta mellett, amit pénteken nekünk szántak. A Metallica küldetése számomra teljesült. Ahogy pedig Hetfield a koncert végén mondta: ha mi boldogok vagyunk, ők is azok. Nem tudom sajnálni azokat, akik egy ilyen koncert után nem boldogok...

Gondolatjel. Az egy főre eső toi toi mennyiségéről, a kapunál történő beengedési procedúráról egyszer még lehet, hogy értekeznünk kéne...

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr582005815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.05.16. 08:23:49

Nekem végleg tele lett azokkal, akik mindenről csak a szart írják meg. Olyankor miért nem dőlnek le egy órára? Annyival egyszerűbb NEM írni arról, ami nem tetszik. Az ilyenek áldozzák a vasárnapjaikat arra, hogy tüntetni járjanak, aztán rádverik, hogy az a te érdeked is :)) Legjobb.

Nem a koncert volt szar... drágák a jegyek. Na az lehet! Azért ha összeveted, hogy 15.000 Ft-ért milyen fesztiválokra jutsz be 50 zenekart megnézni (+költőpénz), vagy milyen nemzenei szórakozásra költheted, akkor előbújik a kritikus. A "kicsi volt a tűzijáték" a legnagyobb :)

Mondom a további lehetséges negatív megnyilvánulásokat :))
- Ennyi pénzért a biztonsági őr lehetett volna kicsit magasabb.
- Ez a zene nem méltó Puskás Ferenc nevéhez
- Nem tudom, miért kell esőben játszani, miért nem teszik át akkor szerdára
- A metró sem a stadionnál áll meg, hanem az Arénánál
- Ennyi pénzért lehetett volna a koncert közelebb ahhoz, ahol én lakom
- Hetfield tetkója elég kicsi ahhoz képest, amennyit keres.
- Letöltöttem az albumukat, aztán mégis beengedtek.
- Ha tudták, hogy esni fog, minek vizezték fel a sört előre?
- Ennyi pénzért lehetett volna olcsóbb a jegy...
- A Madonna koncert olcsóbb volt, és sokkal jobban énekel.
- A klipben nem így volt ez a szám.

Egy hasonlóval értenék egyet, éspedig: "miért nem ők jönnek az Iron Maiden helyett a Szigetre?"

irrelevant 2010.05.16. 11:06:45

Nem voltam ott a koncerten, úgyhogy nem tudom, milyen volt, de aki a pirotechnikára panaszkodik egy Metallica-koncerten, az valóban hatalmas seggfej :))))

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.05.16. 11:26:32

Nem voltam a koncerten, nem érdekel a metállica, de amit a második bekezdésben a manapság Magyarországon mindent elöntő fikaáradatról írsz (és amit @nosferato: kolléga is alátámasztani látszik), az mélyen a szívemből szól. Az én pályámon (film) ugyanez a helyzet, vagy még inkább. Köszi, hogy mondatokat szenteltél ennek.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.05.16. 11:28:13

Ez a DVD nekem is kell! Pöpec nagyon.
A koncert is biztos fain volt, de ha Hetfield tetkója tényleg nem mutatja mennyit keres, akkor biztos bennem is maradt volna hiányérzet... :D

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.05.16. 11:33:22

@nosferato: :D - Nem úgy játszották az Enter the Sandmant, ahogy a videklipben...

BOTii 2010.05.16. 12:42:41

Nem voltam a koncerten, de olvastam tegnap az index-en a cikket... Hát felidegesített rendesen, csak azért ment oda, hogy végig azt fülelje, hogy ki mit ront el? Ivott volna pár sört aztán élvezte volna a koncertet mint mindenki más körülötte! :D

Meg sajnos ez az igazság, ilyenek a magyar emberek, semmi se jó nekik, semminek se örülnek...:S

Rálf atya 2010.05.16. 12:52:52

Egyetértek.
A koncert egy nagyon profi munka volt, a munka pejoratív jelentése maximum néha-néha érződött, de az is csak Hetfield és Hammett kollegákon. Lars? Ugyanmár. Mint egy kisgyerek az első nap a játszótéren.
De az vesse a követ elősször ezekre az emberekre, akik ennyi idő és koncert után minden bulit 100%-ra hozna.
És az hogy koncert nézés közben egy metronómot is elindítok a fejemben és strigulázok, hogy ho-hó, megint nem volt pontos, az már vicc.
Ilyen üzem a stadion rock. A Metallica már megszokta, mi még nem.

Asszem 2010.05.16. 13:04:45

Nem voltam ott a koncerten, nem szeretem a Metallicát, elolvastam az indexes cikket és ezt is és szerintem sokkal gázabb az, ha valamit azért akarunk élvezni, mert drága volt ez a cikk meg számomra ezt sugallta, meg azt, hogy aki csalódott az hülye, ami szerintem hülyeség.

Sierpe (törölt) 2010.05.16. 13:16:25

A pirotechnikás véleménnyel én is egyetértek, Ramstein emlegetésére meg röhögni tudok csak, persze ők csinálják a nagy sót mert arra a szarra nem lenne érdemes elmenni másképp. Csak hogy valami fikázás is legyen.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.05.16. 14:22:21

@efes: és az öreg a klipből nem is annyi idős, mint a klipen, hanem 20 évvel idősebb. Átverés! Tuti, hogy társkereső oldalakon is 65 éves képpel van fent, közben 84. Fake :)

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.05.16. 14:34:22

Remek írás.

Mindenben egyetértek. Valóban remek megfogalmazás. És ha nem kellene ragaszkodnom a látottakhoz és hallottakhoz, annyit mindenképpen el szeretnék mondani, hogy a magyar ember valóban ilyen, és ahogy azt írtad: lófaszt érdemel.

A koncertről csak annyi a véleményem hogy az "R" szektorban semmit, ismétlem semmit nem lehetett hallani (és látni sem sokat). Ezért is mentem át egy közép szektorba. Onnan viszont mindent látni és hallani. Nagyon jó volt.

Voltam már metallicán prágában, bécsben többször is, nickelsdorfban, Mtk-ban, wr. neustadtban, és ezzel a hangosítási gonddal sajnos már találkoztam a rotundenplatzon. Mérges is voltam miatta. Valamit viszont nem szabad elfelejteni. A fiúk (Hetfieldék) valóban csinálhatnának valami egészen mást is ahelyett, hogy ötvenévesen két naponként fellépnek, mert hiszen van pénzük elegendő. Ha megtisztelnek bennünket a jelenlétükkel, igenis viszonoznunk kell a tiszteletet. Főleg azok után, amilyen szar közönséget kaptak tőlünk 1999-ben az Mtk-ban.

A kritikus-magyarnak pedig egy nagy lófaszt...

2010.05.16. 16:38:06

@nosferato:
"- Ennyi pénzért lehetett volna olcsóbb a jegy..."

Ez kész... Legjobb. :))

rezmann 2010.05.16. 18:05:40

Asszem Bandi írását és az egész koncertet csak annak van joga kommentálni, aki ott volt péntek este a Puskásban! Asszem mindenki más mehet a picsába...Asszem!

mir78 2010.05.16. 18:31:00

Semmi gond nem volt a koncerttel nagyon király volt. A fanyalgóknak meg nyasgem!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.16. 20:02:46

Az S szektorban felismerhetőek voltak a számok, élvezhető a koncert, lelkes a közönség. (És még saját hullámot is indítottunk, ami legyőzte a szembe-szektor hullámát! :) )

A pirotechnika két hónappal ezelőtt volt, a Rammsteinen.

Fények a diszkóba kellenek.

A fikázók meg vagy maradjanak otthon, vagy írják meg a fikázást, aztán töröljék ki! (Ó, mennyi öncélúan kötekedő, fikázó kommentemmel, emailemmel tettem már így!)

A Magnetic részt én is untam, ezzel együtt legnagyobb negatívumként azt érzem, hogy ilyen retro-bulit kaptunk. De ebben az országban ez kell - itt mindenki a tegnapban él.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.16. 20:54:07

a fényekkel/pirotechnikával kapcsolatban teljesen egyetértek.

a koncert maga szerintem (is) inkább egy jó iparos munka volt

tették, amit tenniük kellett, se több, se kevesebb.

csabez999 2010.05.16. 21:14:04

a legundoritobb dolog a metallicaval kapcsolatban mindig a veresszaju rajongoi voltak, akik a legaprobb kritikara is kizarolag a magas lorol tudnak visszaugatni. aki fanatikus, az vallalja fel, hogy rajong, nem "beszamolot" ir (en is voltam mar kedvenc zenekarom objektiven nezve szar koncertjen, amit attol fuggetlenul vegigtomboltam). nem, bazdmeg, nem volt tokeletes a koncert csak azert, mert veletlenul pont ez a negy csavo adta. nekem, mint "untrue rajongonak" (=nem tudom fejbol az osszes szoveget, vagy ilyesmi, de az eletmu nagy reszet ismerem-szeretem) egy atlag feletti, nagyon jo koncert volt, de mind a "nagy rakas szar hakni", mind a "most mar boldogan halok meg" hozzaallas nevetseges. egy jo koncert volt, de ennyi. mondjuk tizes skalan 7,5-8 pont. pont egy picivel tobb, mint tisztesseges iparosmunka (egy olyan turnerol, ahol ez volt a mittudomenhanyszazadik koncert). jol ereztem magam, de az orgazmus elmaradt.

a setlistet pedig lehet szidni (sot), nekem sem tetszett, hogy abba a 4-5 rotacioban levo szamba, ami a kotelezok melett mentek, most pont ezeket dobta a gep, de hat ez van, igy is siman megvolt a libabor a musor fele alatt. mellesleg en azt sem erzem problemanak, hogy a _lemezbemutato turnen_ jatszottak az ujrol negy dalt...

es itt jegyeznem meg, hogy az altalam olvasott kritikak tulnyomo resze nem magat a zenekart, hanem a szervezest/magat a letesitmenyt ostorozta, ami viszont teljesen jogos, de ez a koncerten magan mit sem valtoztat se pro, se kontra.

(es akkor a vegen trollkodnek egy kicsit: pont a harom legundergroundabb lemezrol nem jatszottak. hisz mind a load/reload, mind a szennytenger kevesebb peldanyban ment el, mint a master vagy a justice... :-D )

Pocak84 2010.05.16. 22:32:55

Tisztelt Hozzászólók!

Életem első véleménye ez egy blogon, mert úgy felhúzott ez a barom sixx, aki az indexen írt a koncertről.
Nemelég, hogy ez a hírportál is kezd egyre szarabb lenni, mert már a Blikk-től szednek infókat és headline cikkekben jelenik meg.

Először is, a Ramstein-es megszólalás és pirotechnika....hát valakinek ez kell ahhoz hogy egy koncertet élvezzen???
Mert ezek nélkül amúgy a Raimsein sem több mint valami átlag szar...

Másodszor: de rohadt gyors volt ez a sixx,,egyszerre mindenhol hallotta a koncertet. Mindenki tudja, hogy a hangosító sátrak körül szól a legjobban és mindenhol szarabbul...
Ezért van különbség az jegyárak között.

Harmadszor: ezek emberek...nem gépek...vegye meg a popDVD összest és húzzon haza az 5.1-es rendszerébe ott dolgozzon az ágyékán:)

Negyedszer: Az összes időszakukból merítettek a srácok...teljes körű képet adtak munkásságukból. Ez illik egy ilyen hírnévhez.

Ötödször: Szért mert tudtak csinálni egy interjúk a basszos újfiúval...attól még nem ő a nap hőse...
Tudja mindenki, hogy a basszeros és a dobos viszi a hátán a muzsikát és királyi felsőt a többiek adják rá.

Hatodszor: igen sixx egy hülye, igénytelen, bunkó par.....aszt, tipikus magyar...aki csak fikázni tud és így saját magát égette le...na meg az INDEX....
Mert egy széteső stadion is kevés volt...bazzeg...szabadtéren minden jobban szól...ez egy stadion...ja és többen jöttek volna, ha több a hely...de nekünk ez van és örüljünk neki...nem fikázunk...úgy mint amikor meglátták a szlovák zászlót....barmok...inkább örülnének, hogy itt költik a pénzüket...

Szerintem óriási volt a koncert és bánhatja mindenki, hogy egy ilyen zenekar csak ilyen ritkán jön. De hozzánk így minek is jöjjön...miért ezek adják a véleményt.

Én ott voltam...és életre szóló élményt kaptam...nem kell hozzá tűz, gépi pontosságú zene...stb, hanem ŐK és azok a búcsúzó szemek a zenészektől és a szavaik....és az élmény hogy szétnyomtak, mert mindenki ugyan azt akarta....hogy közelebb és közelebb jusson hozzájuk.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.16. 23:00:51

a koncert a másik oldalról:

www.metontour.com/portal/journal/journal.asp?id=14209

bár kicsit várni kell még a tartalomra..

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.05.16. 23:05:08

@rezmann: így!!! ha kimegyek hozzátok halljam majd gitárt!

2010.05.16. 23:11:01

@nosferato: a fentebb említett kritizáló és legnagyobb publicitást kapó beszámolók írója egyébként (ismét) a négybetűs nickjéről ismerős kolléga volt.

2010.05.16. 23:11:38

Ja, most látom, hogy fentebb már emlegetik is serényen. Elnézést! :)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.05.16. 23:13:22

Nem mindig annak van igaza, aki a leghangosabb...

lurko 2010.05.17. 07:32:19

én is azt látom, hogy sixx egy megkeseredett öregember lett (bár nem ismerem), ezt abból gondolom, hogy a "93-as koncerten lefosta a bokáját", most meg a kákán is csomót keres, és egy olyan cikknek nevezett valamit írt, ami a blikk színvonalát sem üti meg.

(nem voltam ott 93-ban, sem 99-ben, de abban biztos vagyok, hogy egyik se volt tökéletes koncert, mindegyikben lehetett [volna] hibát találni. tökéletes nincs is. ja és tudom ne dumáljak ha nem voltam ott.)

úgy érzem, hogy 17 évvel ezelőtt ott ki is fosta az összes objektivitást magából és egyből meg is savanyodott :)

iljo 2010.05.17. 09:05:12

Azt hiszem, életem első kommentje, kéretik türelmesnek lenni, majd biztos belejövök:)
Amikor végigolvastam az index cikket,és jó pár máshol fellehető fórumhozzászólást és kommentet persze, hogy felment bennem is a pumpa a sokszor méltatlan vádaskodásokkal, amit inkább nem ismételnék meg. De! Könyörgöm, csak egy vélemény volt, egy ember véleménye.. Lehet neki helyeselni, avagy más véleményen lenni. Én ott voltam, 40 évesen életem első Metallica koncertjén, nekem hatalmas élmény volt, hogy halhattam és láthattam őket élőben. Gondolom sokak szerint ez igénytelenség, legyünk maximalisták, és követeljük meg a stúdióalbum közeli minőséget. Nekem elég volt annyi, hogy mindent összevetve a számok ott ahol voltam jól szóltak, és nem éreztem azt az érzést, amikor egy addig csak hanghordozókon hallott, és kedvelt zenekar élőben annyira rossz, hogy az ember kiábrándul belőlük.Erről ennyit..
Ami leginkább elszomorít, hogy mindkét oldalon megy az über fikázás, acsarkodás. Hangsúlyozom, nem a "szeressük egymást gyerekek" operett feeling harcos szószólója vagyok, de jól látszik, hogy mindkét oldalon vannak mentalitásbeli problémák. A koncertet lehúzók fanyalgása (szerintem) mondvacsinált, ízlés és zeneszakmai elemezgetésekkel, vagy azzal, hogy milyen szar volt a hangulat,mert a magyarok már csak ilyenek, sőt ezt is érdemlik, a másik oldalon pedig az előzőek hasonló stílusú mocskolása, és szintén a megállapítás, hogy a magyarok már csak ilyenek, fikáznak mindent, semmi nem jó nekik stb..
Tehát, ugyanolyan eszközökkel és módszerekkel folyik a fikázók fikázása, és a közös nevező: mi magyarok már csak ilyen szar népség vagyunk.
Nem szeretném azt gondolni, hogy addig mondogattuk magunknak éveken, évtizedeken, évszázadokon (kinek hogy tetszik) át,hogy aljanép vagyunk, hogy végképp elhitettük magunkkal az alacsonyabbrendűségünket, aminek az a következménye, hogy lenézzük egymást, tudat alatt magunkat, és a nálunk összetartóbb népek, ha az érdekük éppen úgy kívánja, nagy kedvteléssel és minden jelentősebb következmény nélkül törölhetik belénk a lábukat. Biztos hogy jó közös nevezőt találtunk?

djsanyi · http://borbanavigasz.blog.hu/ 2010.05.17. 10:30:26

Ezeken a fikázókon csak röhögni lehet. Az egyik legjobb ilyen témában, amikor három kis gonosz,szemüveges, herpeszes idióta azt fejtegette bőszen egy Dream Theater bulin, hogy a basszusgitár túl van vezérelve...! A kedves Mama volt túlvezérelve, amikor ezeket a világra hozta!

rettento 2010.05.17. 10:51:00

@Interstellar Overdrive: Ide jutott a B-oldal, hogy indexes cikkeket linkel be? ;-) Ugyan már, nem kell fikázni a fikázókat.
Én a Pesti Est és az Exit mozikritikáit is el szoktam olvasni, mert sokszor olyan, mintha nem is ugyanazt a filmet látták volna. Csak soha nem tudom a végén, hogy én megnézzem-e.
Nem voltam a koncerten, Ozzyra gyűjtök, ha megéri... (szójátékot ne keress).

purcimanó 2010.05.17. 11:11:08

Na végre egy normális kritika, minden szavával egyetértek.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.05.17. 12:00:10

@rettento: én nem linkeltem be. nincs nekem bajom az index-szel, amúgy, azért linkeltem be a hozzászólások közé, mert olvasgatni lehet. ha valakit érdekel, más szemszögből is...

rettento 2010.05.17. 12:20:52

@Interstellar Overdrive: A hozzászólásra gondoltam, természetesen.

rettento 2010.05.17. 12:33:00

@djsanyi: Az index cikket pont ilyenek írták. Nem tudom, az ilyen radarfülű embereket nem lehetne az index helyett a honvédségnél alkalmazni, mindannyiunk megelégedésére? :-)
Persze, ő hallja, hogy hol hibázik Lars Ulrich a kétlábdobos témáknál.... Ha nem hibázna, az lenne a baja, hogy nem elég spontán. Ez stadionrock, nem agysebészet! :-) Lehet, hogy néha elkamuzza a témákat, amiket a stúdióban könnyebb volt feljátszani, de kíváncsi lennék, hogy ez 1982-ben kit érdekelt volna egy friscói klubban. Mert hogy onnan jöttek.

markus.b 2010.05.17. 13:11:51

@rettento: sajnos a One-t tényleg nagyon rosszul játszotta Lars bácsi (youtube-on már fenn van tessék meghallgatni), mondom ezt úgy hogy én iszonyúan élveztem a koncertet, fos-jegyem volt, ott jól is szólt (kivéve tán a basszus), és frenetikus hangulat volt. Az a rész se zavart volna, ha nem egy kultikus dob rész lenne.

Econom 2010.05.17. 13:32:52

Szevasztok... nekem a sok duma közül az tetszett, hogy valahol írták, hogy a lelátókon a családban megereszkedett 40-sek kaptak helyet... úúúúúúúúristen, ez tök vicces. Mennyire tudja mindenki, hogy a másik 39999 (ha éppen a 40000-es nézőszám megjelölést vesszük alapnak) miért oda vett jegyet és hogyan is érezte magát.
Én állati jól éreztem magamat, nem is tudom hányadik alkalommal.
Az első Metallica koncertemen tizenéves fejjel ájultam el, a másodikon már kicsit idősebben fogadtam meg, hogy oldalra nem veszek soha többé jegyet, a harmadikon a kislányom 26 hetes volt a pocakomban és pénteken meg a p szektor alsó lépcsőjén ráztam magam. És mindegyik koncerten állati jól éreztem magam. Nekem pölö teljesen az jött át, hogy ezek a zenészek még az "iparos munkát" is nemtomtizedszerre is lelkesen, az éppen bennük dúló érzelmeken lovagolva, vagy azokat elfojtva, NEKÜNK játszanak. Veszik a bátorságot és kiállnak, bár tudják, hogy kapnak hideget-meleget. Mégis megteszik. És én megköszönöm ezt nekik.
Nekem úgy tűnt, hogy James tényleg nagyon felszabadult. Amikor a Novarockon játszottak 2006-ban, ott az érződött, hogy éppen túl vannak egy nagy válságon és hogy állatira élvezik, amit csinálnak és nagyon-nagyon hálásak a közönségnek... Az ember normál élethelyzeteken végighaladva is válságok sorát éli át. Ezt nézve, sokkal erőteljesebb ezek meg- és átélése, ha némi művészi érzékenységgel megáldott és úgy veti ide-oda az élet. Szerintem természetes, hogy mindenki változik, így ezek a zenészek is és nekik is esetenként egészen mást jelent a One 2010-ben, mint amikor maga a nóta első alkalommal összeállt.
Szóval, félredobolt és elrontotta, ilyen és olyan volt a fénytechnika és a hangtechnika, de aki jól érezte magát ennek ellenére, annak ez jó lehet, aki meg csalódott, az rossz érzésekkel ment haza, majd ragadott billentyűzetet.
Bennem nagy hiányérzet tátongott és ilyenkor szeretnék menni minden egyes további koncerthelyszínre, míg meg nem unom (vagy meg nem süketülök).
Szép napot!!!!

zsebyzsú84 2010.05.17. 14:42:28

Sziasztok!
Én abszolút kezdő vagyok,ez volt az első koncertem,ráadásul úgy,hogy én soha nem hallgattam METALLIC-át!Mivel nyitott vagyok,és zenei ízlésvilágom sokrétű,miért ne.Kétségeim voltak hangulatommal kapcsolatosan,tulajdonképp,én ezt nem is szeretem!Nekem ez túl kemény muzsika.De kérem-szépen !!!Ezt akkor sem hagyhatom ki!!(Hagyhatjuk ki).Azt sem tudtam mire számítsak!Úgy izgultam,mint egy kisgyerek!!!!!!!!
Életem legnagyobb élménye volt!!Ráéreztem a zenére,és nem tudok hozzáfogható érzést,annál,hogy ott lehettem,és átélhettem!Ennyi ember nem tévedhet!!!!Ennyi éven keresztül.Ők szívből játszottak nekünk,és szerintem nem anyagi okok miatt!Ponnt eléldegélhetnének nyugodtan életük végéig,hisz már letettek pár dolgot az asztalra,és nem hiszem hogy meg kellene mozdulniuk.
Aki kritizálja az előadást,a hangtechnikát,annak lehet hogy kevesebbet kellet volna innia előtte,vagy tényleg Lady Gaga koncertre készült!!!!!!!
Én madonna Őrült vagyok,de ha azt kérdeznék Madonna koncert,vagy még-egyszer átélhetem ezt,én a Metallica mellet voksolok!Nem leszek,Rock őrült ezentúl,de le a kalappal az előadók előtt!
Ha én,mint avatatlan így éreztem magam,képzelem ,aki fanatikus rajongó,mit élhetett át:)Szóval semmi baj nem volt ott!És szabadtéren ennél jobb hangtechnikát tud produkálni,az zseni!!!

Hírhozó 2010.05.17. 16:51:18

Úgy látszik, ebben az országban csak akkor lehet általánosítani, ha magyarokról van szó. Ha azt írnád, hogy valamelyik etnikum csak lófaszt érdemel, már a priccsen ülnél. Hozzáteszem jogosan, mert max. anyád érdemel lófaszt, nem az a 10 millió ember, akiket a fotelből oltasz. Milyen jogon ugatsz le egy országot, mert pár ember vette a bátorságot, és kritizálta egy koncertet?
Ebben az országban 15 ezer forint rengeteg pénz, igen sokat és jól kell dolgozni ahhoz, hogy félre tudd tenni. Méltán vár el az ember hasonló teljesítményt cserében...
Mindenesetre hüjeségek miatt negatív kritikát megfogalmazni legalább annyira primitív dolog, mint kitalálni magunkról, hogy újságírók (uram bocsá' bloggerek) vagyunk, aztán minden harmadik mondatot háttal, meg bazdmeggel kezdeni.
Öncélú vagy aranyapám, ráadásul hibásan és jellegtelenül írsz. Sebaj, azt is az igénytelenségednek köszönheted, hogy nem érzed magad átbaszva, mint a sok szövetségi kapitány.
Amúgy a védőbeszédedet remekül felépítetted. Holnap én is arra hivatkozom majd a munkahelyemen, hogy azért dolgozom szarul, mert busszal jöttem a hamu miatt...

a katona fehérben 2010.05.17. 16:54:59

Oké, hogy van itthon valamelyes fikakultúra, de szerintem a helyzet alapvetően az, hogy ha egy koncert magával ragad, és nem csak egyes embereket vagy valahány százalékot, hanem szinte mindenkit, akkor egyáltalán nem születnek olyan kritikák, mint amit kifogásolsz. Például a tavalyi szigetes FNM-nél senki se emlegette a hangminőséget, a színpadképet, a fényeket vagy a zenészek pontosságát, eszünkbe nem jutott, hiszen az elgurult fejünket keresgéltük. Erre a bizonyos "hangulat" nevű elemre hivatkozott sixx is a kritikájában. Egyazon koncert nyilván nincs egyforma hatással mindenkire, de az azért érződik, hogy az elsöprő többség milyen mértékben élvezi a bulit. Az meg a legnagyobb hülyeség, amikor bloggerek úgy vesznek össze, hogy "ez szar koncert volt", "dehogyis, fikagép vagy, mer' kurvajó volt". Jobb lenne egy kicsivel több ízlésdemokrácia ahelyett, hogy rögtön összeesküvést vagy jellemhibát vetítünk a másikba csak azért, mert nem ugyanolyannak látta ugyanazt az eseményt. Én nem voltam jelen, de az eddig olvasott különböző blogbejegyzések alapján olyan benyomásom keletkezett, hogy ez a koncert oké volt, de nem történt korszakalkotó, tíz év múlva is _sokak_ által megemlegetett csoda.

A negyedik bekezdéssel pedig mélységesen nem értek egyet, főleg emiatt szólok bele. Azért légyszi ne kelljen már leborulni, mert egy zenekar zenészei zenélnek! Gondolom Interstellar mesternek se rázzák minden nap hosszasan a kezét, amiért méltóztatik megjelenni a munkahelyén. Ők ebből élnek, nem ingyen és nem karitatív célból teszik, hanem gázsiért, kvázi szolgáltatnak neked. És tökmindegy, hogy hány évesek meg hány milliójuk van már (BTW ezt különösen a Metallica esetében fura felemlegetni...sose felejtem el nekik a Napster-ügy kapcsán bemutatott harácsparádét - és milyen szép, hogy pont a fájlcsere miatt váltak értékesebbé és fontosabbá az élő koncertek), ha ugyanis szar a buli, akkor legközelebb nem fogsz rá jegyet váltani, és mégannyira se veszed a lemezüket, ha meg jó volt, talán elmész rá Prágában vagy Bécsben is, és elviszed három haverodat, ők pedig még egyet hozzárakhatnak a meglévő millióikhoz, nem mellesleg művészként is jobban fogják érezni magukat. Mindenki akar valamit, a koncertlátogató a pénzéért jól szeretné érezni magát, az is, aki felfigyel egy harmincketteddel elkéső lábdobra, meg az is, akinek seggmindegy, csak legyen inni, és dübörögjön. Kinek sikerül, kinek nem - ez ugyan nem teljes mértékben, de legnagyobbrészt igenis a show-n múlik.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.05.17. 17:11:42

@a katona fehérben: ez egy tökéletesen populista komment volt, de köszönöm. nem tudok vitatkozni veled, mert azt írtad le, hogy ha esik az eső, akkor esik. :)))

ettől függetlenül olvasok a sorok között, és értelek. az én cikkem nem valaki, vagy valakik ellen szólt, hanem valami mellett. és amúgy, de, igenis örülni kell, ha valaki elindul és koncertezik milliómos módjára, mert több fiatal srác, csak akkor láthatja őket és nem 93-ban. Felelősséggel is jár ez a rock n roll...

és ha már konkrétum tőlem is. Engem a tavaly FNM egyáltalán nem nyűgözött le. de nincs igényem telekürtölni a világot, hogy MENNYIRE egy ótvar volt és eleve milyen szar a nagyszínpad a szigeten. Tudom, hogy másnak igencsak tetszett.

Olyan ez, mint amikor valaki leírta h milyen szar a Queen + Paul Rodgers, hiszen Freddie-vel az egész jobb volt... háháhá aki ezt előre nem tudta, az már nem ért hozzá... + nyilván könnyű leírni h Paul Rodgers nem egyenlő Freddie, de merőben rosszindulatú leírni, hogy ő egy mekkora seggfej, hogy énekelni mer. Miközben kirángatott 2 olyan Queen tagot az otthonából, akiket fiatal gyerekek most láthattak először. A legendát ők is kockára tették, mint ahogy a Metallica is teszi. Szerintem a teljesítmény (még) őket igazolja.

Szerintem te is értesz.

Titan 2010.05.17. 18:43:33

Köszi ezt a pozitív cikket, már kezdtem szégyellni magamat, hogy Metallica koncerten voltam. Tényleg hatalmas élmény volt élőben látni őket. Az igaz, hogy olyan hangos volt a zene hogy az első dalról fél perc után derült ki számomra, hogy melyik, de ez egyáltalán nem zavart :) Hozzászokott a fülem.
Az is igaz, hogy ez bizony már nem az első koncertjük volt, és a spontán lelkesedést egy idő után felváltja a profizmus, de ezzel se volt problémám, lelkes amatőröket láthatok minden hétvégén 500ft-ért.
Az is igaz, hogy az egyes gitárszólók nem emelkedtek Santanai magasságokba, erre nincs mentség, de ez a két órából olyan 2-3 percet jelentett, addig legalább lehetett pihenni.
Az, hogy a dob nem tá-titi, hanem tititá volt, egy pillanatra sem tűnt fel.
Vagy az a helyzet, hogy egyszerűen a fikázós cikkekre többen kattintanak, vagyis többen kíváncsiak az ikonok állítólagos porba hullására, kiégésére, mint egy "átlagos" király koncertre, vagy az, hogy a sokévnyi fikázásban megőszült kritikusok már ugyanúgy nem a régiek, mint ahogy szerintük pl. a Metallica.

Titan 2010.05.17. 18:56:09

Annyit még hozzátennék, hogy magánemberek többnyire pozitívan értékelték a koncertet, a hivatásosak húzták le. Valószínű bemérgesedtek mert nem kaptak 30 ingyenjegyet fejenként.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.05.17. 19:54:46

@Interstellar Overdrive: a Queen Freddie-vel is szar volt :DDDD Sztem kra semmi baj azzal, ha vki (akár ingyen, akár kifizetett jeggyel) bemegy egy koncertre, és ha szerinte az szar volt, megírja, hogy szerinte szar volt. Ne vegyünk már magunkra mindent, ha a sixx azt írja, h szerinte szar volt a koncert, az nem azt jelenti, h ha szerinted meg nem volt szar, akkor te egy fasz vagy.

Egyébként is mi játszottunk a Metallica helyett is.

CDTI 2010.05.17. 20:41:19

Maxirespect haver, nem tudtam volna jobban leírni amit gondolok a sok pöcs kritikáról. Nem vagyok egy élethalál nagy Metallica fan, de nagyon szeretem őket, nagy élmény volt a koncert, jól esett ahogy elbúcsúztak, stb.

CDTI 2010.05.17. 20:43:25

Ja és előttem állt egy 50es matektanár néni alkatú hölgy, aki végig ugrálta, meg kért sört a mellette dőlöngélő fiataloktól, beszarás volt!

marky@life 2010.05.17. 21:50:39

GRATULÁLOK az íráshoz, fantasztikus!!! Szívemből szól...
nem tartozom a Metallica legnagyobb rajongói közé, de rockerkorom hajnala óta - 1987-től - folyamatosan adta az impulzusokat a csapat munkássága. 91-ben ott voltam a Monsters Of Rockon, és pénteken másodszor megnéztem őket.
SETLIST: Szerintem kiváló konci volt. Creeping Death, From Whom, Through the Never....behaltam már az első negyed órában! Egyedül a Helplessnél volt egy iszonyat megtorpanás, az a szám nem kellett volna, teljesen leblokkolt mindenki.
KÖZÖNSÉG: vicc! Néha hülyén néztem körbe hogy alig headbangel, tombol, ugrál valaki rajtam kívül. Sok iidóta az hitte, hogy valami Megasztáros bulin van. A nagy videókivetítőn is láttam hogy nagyon gyatra a tombolás elöl is. Híg volt a közönség, na!
METALLICA faces: maximal respect! Ilyen hosszas, emberi és baráti búcsúzást amit előadtak...ájulat.
HANG: volume up next time FUCK! ennyi!
PONTATLAN JÁTÉK: magasról leszarom a Lars pontatlan játékát, bocsi gyerekek, de amikor az ember extázisba esik egy One vagy Fade To Black alatt akkor nehogymár észrevegyem - sőt nem is érdekel - hogy félrever a dán miniember. Kirk Hammet szólóit is kritika érte, sőt Reb Beach(Winger) szerint pocsék gitáros. Hammet játéka nekem teljesen jól lejött, a szép gitárjai mellett, egy-két szólót is megkönnyeztem. Trujillo már a Suicidalban nagy favoritom volt, kicsit kakukktojásként hat a csapatban - kinézet, mozgás - de mégis iszonyat nagy plussz, tartást ad a csapatnak. Egy főnyeremény az ember. James pedig SZUPERCOOL arc. Keveset, de jól beszélt.
a Seek And Destroy t opedig így éneklte:
Scannin' the scene in the city tonight helyett
Scannin' the scene in the Budapest Night!
METALLICA...csupa NAGYBETŰVEL...furcsa, de nagyobb rajongással vagyok értük a koncert óta.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.17. 22:04:31

@Trujillo már a Suicidalban nagy favoritom volt, kicsit kakukktojásként hat a csapatban

ezzel tökéletesen egyetértek

nagy arc, jó basszeros, de (sztem) nem illik a zenekarba

Pocak84 2010.05.17. 22:53:09

Aki azt mondja,hogy szerinte valami szar...az mondhatja...de újságíró...vagy mi a szösz...van erről valami papírja amivel a seggét kitörölheti, aki egy igen széleskörűen ismert és olvasott helyen ilyet ír...az bírja...és a többiek is fogadják el.
A koncert megosztotta az embereket...vagy a pár ember a 40000-től...ami azt jelenti hogy hatással volt az emberekre.
Ezért is megérte ott lenni...mert tudom mi az igazság....hogy ahogy már előttem is írták....ennyien NEM TÉVEDHETNEK....
Én nem láttam bőgő anyákat, meg törni-zúzni vágyó, felbőszült adócsalókat:)
Mert megkapták amiért fizettek!
METALLICA-T

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.05.17. 23:17:18

@Pocak84: miért, az újságíró nem írhatja azt, ha szerinte szar, na ne röhögtess már. Kra örülnék, ha azért fizetne vki, h megírjam, mi a véleményem, tök természetes, h az újságíró is örül, és megírja. Mi ezzel a baj, komolyan? Szarjuk már le, v röhögjünk rajta együtt, v vmi. Ha meg szerintünk is igaza van, akkor bólogassunk. Kib unalmas lenne, ha minden koncertről csak rajongók írnának, akik azt se veszik észre elvakultságukban, ha James Hetfield helyett én gitározom.

zen monkey · http://seleccion.blog.hu/ 2010.05.18. 03:10:13

még oké is lenne, amit a magyar negatív hozzáállásról írsz (nagyon sokszor megállja a helyét ez a kifakadás), de ezt a magaslabdát muszáj lecsapni:

"Megéri 15 ezer forintért jegyet venni és utána CSAK kritizálni? Ennyiért megéri NEM JÓL ÉREZNI magunkat?"

tehát ha elköltesz 15-20 ezer forintot, KÖTELEZŐ jól érezned magad? akkor is, ha amúgy nem tetszik, amit látsz? ha ne adj isten ennyi rohadt sok pénzért (mert ez bizony iszonyatos pénz, ha az itthoni átlagfizetéseket nézzük) minőséget vársz a pénzedért? vagy hogy mondjuk a dobos ne gyalázza meg az egyik legkedvesebb témádat? azt KELL mondanod magadnak, hogy elköltöttem ennyi pénzt, nem fogok figyelni a hibákra, mert akkor megbánnám, hogy kiadtam rá ennyit? ne buzdítsuk már az embereket arra, hogy hülyék és elvakultak legyenek, akkor se, ha egyébként az a boldogság kulcsa.

el tudom képzelni, hogy tök jó volt a koncert, de nem értem, hogy miért lenne érinthetetlen, vagy fikázhatatlan, csak azért, mert ez a metallica, és drága volt a jegy. pont ezért kell nagyon is kritikusan közelíteni hozzá, mert a mérce iszonyú magasan van.
én tudom milyen, amikor az indexen megy a nagyotmondás, és fáj az embernek személyesen, pl amikor a velvet revolvert lehúzták, mert szerintük scott weiland gyenge énekes axl rose-hoz képest, és egyébként is több gnr számot vártak, az pl kibaszta nálam a biztosítékot. de ez a metallica cikk sixx-től így látatlanba is teljesen hitelesnek tűnik. és figyelem, ez nem azt jelenti, hogy biztos vagyok benne, hogy egyetértettem volna vele, ha kimegyek a bulira, bár nagyon tartok tőle, hogy de, ezért sem fordult meg a fejemben, hogy ott legyek. szerencsétlen (?) újságíróknak viszont kötelező.
a quartos írás viszont rém szar.

rettentó 2010.05.18. 08:03:47

Kirúgták Dave Mustaine-t, az a baj :-)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.05.18. 08:24:39

Örülök, ha van vélemény.

Ellenben 3 dolgot tisztázzunk:

1) A jelenség nem a Metallica koncerttel kezdődött, és nem is ott végződik. A negatív hozzáállásra gondolok. Nem az a lényeg itt, hogy a lábdob volt-e szar. Ha az nem lett volna szar a One-ban, akkor más lett volna a szar.

2) Zen monkey kérdése: "tehát ha elköltesz 15-20 ezer forintot, KÖTELEZŐ jól érezned magad? akkor is, ha amúgy nem tetszik, amit látsz?"

Erre pedig a következő a gondolatom. Minden zenekarnak vannak rajongói. Ugyanakkor minden zenekarnak megvannak azon rajongói, akik már annyira szeretik az együttest, hogy utálják. Ilyen ez, amikor kitalálja a rajongó, hogy a The Wall rossz, a Justice óta a Metallica-nak nincs jó albuma, stb stb. Odáig oké, hogy ez egy vélemény. De akkor pl minek megy ki a koncertre? Minek fizet 15e ft-t, ha tudja mit kaphat? Az összes világkörüli turné setlistje elérhető. Előre tudni, mit lehet kapni. Nem a kötelező vs. nem kötelező a kérdés. Hanem az, hogy tudd, mitől érzed jól magad. Én pl tudom. Pl eldöntöttem h 3000 Ft-os jegyár alatt nem megyek ki többet Quimby koncertre. Azért, mert ha ingyenbuli van, akkor ott a sikongató tömeg, a babakocsi és a szotyiárus. Nekem az nem kell, nem érzem jól magam. Ez nem sznobizmus, hanem tudd, hogy neked mi a jó.

3) Tőlem mindenki azt ír, amit akar. Lehet címeres újságíró, rézandrás, vagy csak én. Illetve ti.

köszi

booogeyman666 2010.05.18. 08:40:17

Emberek mi van veletek? Ez a METALLICA volt 11 év után,egy nagy válsággal a háta mögött /és nem a gazdasági válságra gondoltam/amiből 100-ból 1 zenekarnak sikerül visszatérni! Hakni mi? 30 éves zenekarról beszélünk! Az aki ide jegyet vett és tisztában volt azzal a névvel hogy ki is az a METALLICA,az pontosan tudta hogy mire számíthat!Én is féltem egy kicsit előtte hogy milyen lesz,De! amikor felhangzott az első nóta már nyomtam is.A sok ember körülöttem meg ezek szerint azért vett állójegyet mert közelebbről akarta látni a tüzijátékot? Meg rosszul szólt ,meg nem volt show? Mégis mire gondoltak mi fog történni? Hetfield vért iszik koponyából,miközben lars nirvana módón szétrúgja a dobokat,ezalatt Kirk felgyújtja a gitárját? Na ez nem volt.Mert ezek nem ők.Akinek efféle látvány kell és nem a zene a fontos az nézze meg a KISS koncertet nemsokára! Igaz ők 15 éve nem csináltak semmit ,de az nem fontos,meg a zene sem,ott viszont lesz show!!!!! A másik lényeges dolog: elfáradtak: A végén a ráadásnál már én is észrevettem hogy fáradtak egy kicsit.De én már a közepénél elfáradtam pedig csak léggitároztam ,és 33 éves vagyok,ők meg 50 és minden 3.napon más és más országban kell bizonyítani az igenis finnyás közönségnek.Valóban megtehetnék hogy otthon maradnak és számolják a pénzt ,és nevelik a gyerekeket,de nekik ez az életük. MÉG 30 ilyen évet srácok,és ahogy a dal is mondja semmi sem számít!!!!!!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.05.18. 09:00:28

A negatív hozzáállás tényleg nem egyedi, hanem egy trend. Persze ha pl. a Quartnak semmi nem jó, de aztán valami mégis nagyon tetszik nekik, az többet ér, mert kiemelkedik valamiből, ez is egy taktika.

De éppen a fikázás és negatív attitűd miatt nem osztogatják már két kézzel a fesztiváljegyeket a sajtósoknak. Ez két különböző vélemény, valakik szerint az a jó, ha mindenről van rengeteg cikk, olyan dolgokra is, amik jelentéktelenek, ugyanúgy ráhúzzák a vizes lepedőt. Szerintem meg ami szar, az ne is kapjon nyilvánosságot, túl sok minden történik ahhoz, hogy mindennel foglalkozni kelljen, ami nem tetszett. Elég azzal foglalkozni, ami jó. És ha egy koncert mondjuk nem jó, és nem ír róla senki, mert nem érezte jól magát, vagy nincs mit mondjon róla, akkor arra majd 1-5 év múlva nem megy senki. Ha meg rohadt jó, akkor mindenki magától ír róla.

Az érdekelt pedig ne azt akarja elérni szerintem, hogy írjanak róla, és szó legyen róla, ez elég oldszkúl + közhelyes, hanem azt, hogy jót írjanak róla. Hosszú távon több a haszna - mondjuk egy 10 évente idelátogató zenekar esetében a rövid táv érdekes, egy fesztivál vagy egy magyar zenekar esetében a hosszú táv. Érétkesítés-központúság vs. ügyfélközpontúság, értékesítés-növelés vs. jó reputáció.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.05.18. 09:13:52

@nosferato: van, amiben egyetértek, én pl. sosem írok vmiről csak azért, mert azt akarom elmondani, h szar. Viszont ha elmentem vmire, mert érdekelt (és csak azért megyek el bárhová is, mert érdekel), és szar volt, akkor hajlamos vagyok ezt megírni, alátámasztva érvekkel, h sztem miért volt szar, és egy pillanatig nem gondolom, h mindenkinek ezt kéne gondolnia. Az 'ami szar, ne kapjon nyilvánosságot' meg igazán akkor lenne kivitelezhető, ha vmi szar-o-méterrel meg lehetne állapítani vmiről kétségen felül, h szar, addig sajnos csak abból derül ki, h szar-e v nem-e szar, h ki mit ír róla.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.18. 10:51:42

@a Justice óta a Metallica-nak nincs jó albuma, stb stb

oh ez én vagyok :]

pottomcarol 2010.05.18. 11:16:18

** előre szólók kommenteket nem olvastam el, mert csak felba**om magam rajtuk...(máramelyiken)

IstenKirályCSászár vagy !!!! Annyira egyetértek veled hogy "hűha"
... nem lehettem ott, de tudom (biztos forrásból) hogy aki ott volt és szereti a Metallicát annak ez egy olyan élmény volt amit soha nem fog elfelejteni.. de ezek a fa****opó "magyarok" (én is magyar vagyok, de ismerem a fajtáját...) megpróbálják más élvezetét is elrontani (dögöljön meg a szomszéd tehene is) és ez UNDORÍTÓ!!! Basszus térjetek már észhez... tipikus gusztustalan gondolkodásmód... bárki akinek egy rossz szava van ezzel kapcsolatban ...nézzen magába, hány éves és mit ért el... Vajon soha nem fog megváltozni ez a nép? Már soha nem lesznek normálisak? Nem is csodálkoznék, ha miattatok nem jönnének többet ide... és nemcsak ők, hanem más nagy együttesek is... ezt senki nem szeretni... bassz ...kritizálni azt tudtok, de felmutatni valamit ...azt nem..

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.05.18. 11:24:02

@pottomcarol: azért ugye nem azt várjuk, h egy koncertre csak az mehessen el, v írhasson róla, aki maga is eladott x millió lemezt? az 'akkor pofázz, ha jobbat tudsz' is elég röhejes álláspont.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.18. 11:32:47

@Lamorak: mondja úgy, hogy ott se volt

@pottomcarol én meg biztos forrásból tudom, hogy szar volt, akkor mi van?

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.18. 11:35:55

@pottomcarol: amúgy a biztos forrásod adott el több millió lemezt?
ha nem, akkor hogy tudná már megítélni..?

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.05.18. 11:46:25

@pingwin: annak meg mi köze hozzá, akár lehettem volna, és akkor is kra kiröhögném, ha vki szerint csak akkor mondhatok véleményt, ha eladok x millió lemezt.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.05.18. 12:15:46

Én fiatal koromban SP típúsú zenét játszottam, brahiból, írhatok SP-ről? (Pl. azt h a kurva anyját? :)) Nem írok, mert fárasztana. (Illetve azért nem, mert én vagyok SP.)

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.18. 12:34:55

@Lamorak: :] igaz

csak kicsit felnyomta az agyamba a pumpat
es nomyta az orromat is

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.05.18. 13:46:23

@rettentó: te a dave-es lemezeiket szereted? :]

huey1971 2010.05.18. 15:59:31

@csabez999:

Jól beszélsz!!!!!!!!!!!
Hülyeség volna azt állítani,hogy ez volt a Metallica legjobb koncertje,viszont felháborító amikor idióta, hülye bal***ok,"csakazértis"
lehúzzák a bulit.
Nem volt a legjobb:igaz. Ennek ellenére baromi jól éreztem magam,bár nem a dühöngőben voltam (sajnos!).
Az előzenekarok szarul szóltak,az már igaz,de a Metallica-val nem volt semmi gond. Középen a lelátó közepéről hallgattuk a koncertet.
A show pont annyi volt amennyit még elvisel egy jó érzésű rocker.
Itt a zene a lényeg és az a rengeteg év ami azóta telt el amióta először hallhattuk ezt a csapatot.
Nem ma kezdték és döbbenet hová fejlődtek.
Beleborzongok ha arra gondolok mióta hallgatom őket.
Ma hallottam hogy meghalt "DIO",Nyugodj Békében...

Elvé 2010.05.18. 16:52:29

Lehet hogy elvakült fanatikus vagyok, de mit számít. Nekem állatira bejött a koncert. Lehetett volna még hangosabb, és még hosszabb és még többször jöhetnének. Kábé ennyi a problémám a péntekkel. Pont leszarom ha másnak nem tetszett, az bizony az ő baja. És ha hülye vagyok mert nekem bejön, azt is leszarom. Egy ilyen buli után csak a durván jó számok vízhangoztak a fejemben még napokkal később is. Még akkor is, amikor pont másra kéne koncentrálnom. Leszarom azt is.

Hydas 2010.05.18. 18:12:59

Teljesen egyetértek veled, kurvanagy volt! :D
Az, hogy Lars elbaszta a ONE-t? Ő is ember, Ő is hibázhat, főleg hogy 2 naponta vannak a koncertek....
Szóval, még egyszer, hatalmas élmény volt, a következőn is ott leszek! :D
Metal Up Your Ass Motherf*ckers!

(Nimes, Mexico DVD-ket rongyosra néztem :D )

Spajzi 2010.05.18. 20:29:16

Interstellar Overdrive: a szívemből szóltál! Pont ugyanezt írtam volna le, ha blogolnék.

kinkio 2010.05.18. 20:35:40

teljesen egyetértek a beszámoló írójával.
nekem is egy életre szóló élmény volt ez a koncert. jó volt a hangulat, a színpadkép, a zene, ... kérdem én, kell ennél több?
nekem nagyon szimpatikus volt az is, hogy james rengeteget kommunikált a közönséggel, és a legvégén az együttes minden tagja "valamilyen szinten" elköszönt tőlünk.
mindenkinek csak ilyen élményt kívánok az életben, mint amilyen számomra a pénteki Metallica koncert volt!

Theremin 2010.05.19. 22:23:17

szerintem szar volt,
bár nem voltam ott :)

Angyalka11 2010.06.04. 16:57:22

Teljesen egyetértek a cikkíróval! Nekem ez volt életem első Metallica koncertje, így összehasonlítási alapom nincs, de nekem nagyon tetszett!!!
Az Unforgiven viszont hiányzott, de remélem majd legközelebb lesz szerencsém. Egy kritika, szegény Hetfield-ék még nem öregedők 40+ osan!!! Merthogy ez is keleti dolog, csak itt számít ám ez kornak.

Soo8526 2011.07.14. 17:01:10

Na. Én csak azt akartam írni, az írásod olvasva. Nem volt rossz a koncert, de jó sem! A látvánnyal nem volt baj, de ha azt nézed hogy ugyanezért vagy hasonló pénzért, más országban/városban lényegesen több látványt vonultatnak fel, akkor jogosan mondja bárki azt hogy: hakni! Én néztem a setlist-eket. Vágom a banda dolgait a DM turné kapcsán. Nekünk hoztak egy fesztivál látképet. Csak ez nem egy fesztivál fellépés volt! Hanem egy metallica koncert. És mi nem azt a látványt kaptuk mint más városok. Ez van! Ezért jogosan érezheti mindenki hogy:IGEN! EZ EGY HAKNI VOLT! Hogy Lars rossz dobos, vagy inkább nem dobos, azt mindenki tudja! De amit a One-ban művelt, az kritikán alúli. Szerintem ezt még ő sem engedheti meg magának. Főleg ennyi pénzért. Arra a részre reagálva hogy, beleszarhatnának, figyelj, a zenekar az egyik legkomolyabb sikerszériáját futja mostanában! Hülyék lennének nem kihasználni. Fogy a lemezük mint a cukor, kajálják az élő fellépéseiket, dollármilliók folynak be! Szerintem ez elég ok ahhoz hogy megizzadjanak! Ha azt nézzük máshol hogy játszanak/játszottak, meg pesten mit műveltek, akkor én is csak keserű szájizzel tudok visszagondolni. Nagyon vártam magát a koncertet. Azt hittem egy csoda lesz. Mint 3 évvel azelött bécsben. De sokszor csak ott álltam, és azon gondolkodtam hogy: a kedvenc bandám tud még ennél is gagyibb lenni? És akkor jött a One, és Lars megmutatta hogy igen. Le tudja még jobban húzni a többiek teljesítményét! De a legjobb, leszedtem mp3-ba a koncertet, és csodák csodájára a One alatt szépen megy a kétlábdob! Szóval azért vágták hogy ez nem vállalható. A setlist jó volt, de az is fesztiválfellépéseken használt összeállítást tükrözte. De ez nem fesztiválfellépés volt! Nem akarom őket teljesen lehúzni, de nem lehet senkinek a szemére vetni ha rossznak ítélte meg a koncertet. Mert sok hiányosság volt, a turné többi állomásához képest. Sok mindenbe bele lehet kötni, persze. Lehet őket védeni, persze. De emlegetted a legenda szót, én a legendáktól többet vártam 11 év után. És nem én voltam az egyetlen. És ennek hangot adtak. Ennyi! Nem volt rossz ez a koncert, de jó sem. 2007-ben bécsben még ennyi látvány sem volt, de nagyon jól játszottak! Szinte égtek a szinpadon, áradt az energia tőlük. Én most is ezt vártam. Nem a látvány érdekelt, hanem a hangzás meg az hogy hogyan játszanak. És szerintem, mivel hogy a lábdob meg a basszus mellet sokszor alig hallottam a gitárokat és az éneket, ezért azt mondom hogy nem szóltak jól! Bár olvastam hogy bérelt cuccon játszottak, és akkor használták először, szóval ez nem is olyan vészes, elnézhető nekik. De hogy ilyen rosszul játszottak, azt nem lehet nekik elnézni! 2 naponta van pár óra hogy oda kellene tenniük a tutit. Közben pihengetnek, és mégis ha kiállnak a szinpadra, nem hozzák azt a szintet ami elvárható. És ha már fizetünk valamiért, hadd legyenek elvárásaink! Csak ennyit akartam.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása