TOP10 Underground magyar rapszám EVÖR

TOP10 Underground magyar rapszám EVÖR

2010.01.04. | B-vendégszerző

A téma tehát adott, minekutána mostanság egyre inkább elmerülök a hip-hop körökben és egyre kevésbé tetszik már az amerikai -muthafucka- gengszterkedés (Eminemnek azért respekt), így a műfaj honi kínálatába igyekszem minél mélyebbre belevetni magamat. Tetszik a magyar rap, a szép magyar szavak végtelen tárháza lehetővé teszi a mély értelmű, választékos szövegű rappelést. (Az már más kérdés, hogy ezt a lehetőséget nem mindenki használja ki, de ez mindegy is.)

Nem akarok dogmatikus kijelentésekbe bocsátkozni, hogy a mainstream fos, az underground meg a legesleg. ("Kár, hogy a teteje a legalja".) Nem, én ezt nem vallom, de az tény, hogy amit a tévében nyomnak, az nem tartalmaz olyan üzeneteket, mint az ándörgránd előadók (szókimondó, találó, odapörkölő) dalai.

Ja igen, azt is szeretném előrebocsájtani, hogy a lista teljes mértékben szubjektív, vannak előadók, akiket nemigen csipázok, így ők vagy lemaradtak, vagy hátul végeztek a rangsorban.

Nem szaporítom tovább a szót, jöjjön a lista inkább:

10. Siska Finuccsi - Halott Finuccsi
Igaz, ami igaz, ez már régi, egész pontosan 2005-ös dal, amely óta már nagyot fordult a világ... Ezekben az időkben Siska még a Night Child-ban nyomta, Fankával, MC Gőzzel, meg a többi fain gyerekkel. Azóta barátokból ellenségekké lettek, hogy ki hibája, én innen nem tudom megítélni, Siskának mocskos a szája, ez kétségtelen, de az sem lehet véletlen, hogy Fankát szép lassan mindenki otthagyta. Na, de ez nem a mi dolgunk.

9. Bankos km. NKS - Territórium
Megint egy nem mai szám, ezen igazából nincs is mit kommentálni, Bankos állat, NKS-ben mindenki fantasztikus, az alapzene is frankó, szépen szóló basszusok. Odapörkölős szöveg.

8. Hősök km. NKS, Tibbah & Deego - Flashback
Hm, Hősök.. Ugye négyen vannak, ebből azért az igazság szerint ketten tudnak igazán jól reppelni, Mentha meg Eckü. Az NKS hihetetlen, milyen flow-val tolják, nagyot dobnak a számon. Ugye az eredeti Flashback ennyi is volt. Aztán készült ez a "bővített változat", új zenére, megtoldva két repperrel még. Deego-t bírom, nagyon is, tetszik a hangja, meg jók a szövegei is, viszont Tibbah-tól hányok, ki nem állhatom azt az embert. És nem (csak) azért, mert visszataszító a kinézete, hanem a szövegei meg a "stílusa" miatt ellenszenves. Néha nagyon szemét dolgokra ragadtatja el magát a szövegeiben, de hát ő megteheti, hiszen ő a megtestesült Bloose Broavaz. Tibbah-ról ennyit, a szám fasza ettől függetlenül, real-life az egész.

7. Fluor Filigran - Háromból Három
"Három-háromból kettő lány kurva / A harmadik azér' nem, mert a haverod is dugja / A másik kettőt nem tudja" És így tovább. Fluor (hálistennek) soha nem akarta játszani a keménytökű gengsztert, megmaradt kisfiúnak, igaz kicsit komisz, kicsit alkesz. De ő ettől jó. Ő Tudinni, mi szeretjük a marhulásait hallgatni. (A lemezek mellett az AP! rádióban is maradandót alkot rendszerint.) Olvasóim! Ha ezt a számot hallgatjátok, csak engedjétek, hogy magával vigyen ez a kis butaság, nem kell mindig mindent véresen komolyan venni..

6. Fankadeli - Álmodtam
Éles kontraszt a hetedik helyezetthez képest. Bizony ő az, Fankadeli. Egy 2006-os dalát be kellett, hogy válasszam a listámba, ugyanis nagyon szeretem ezt a számot. Vannak konkrét gondolatai, szép képeket használ a szövegeiben, nem beszél levegőt. Előadásmódjában nem egetrengető, de ez az imázs neki nem is áll rosszul. Mármint, hogy nem olyan, mint a többiek. A dolog hátulütője, hogy ő teljesen úgy gondolja, hogy ő nem olyan, mint a többiek. Az a baj, hogy ő mindenkinél mindent jobban tud. Ettől függetlenül ez a trekk nagyon kedves az én szívemnek. Fanka, nyugi... (Update: a szám Reck verziója is jó!)

5. Barbárbárfivérek km. Tirpa, Saiid - Utcadiploma
Alapjában véve nem szeretem a Barbárfivéreket. Pontosabban Tibbah-t nem szeretem. De ezt a részt gyorsan ugorjuk is át. Ez a szám nagyon el lett találva. Fasza a (samplerezett...) zene alatta, Tirpa, Deego és Saiid nagyot szövegel benne. Nekem, aki Akkezdet-szerető vagyok, Saiid része tetszik leginkább. Érdekes ember ez a Saiid. Sok-sok cigány szót használ (kokeró, szovelok, dzsukel, kamelok, stb.), nyíltan beszél zsidóságáról (biboldó vagyok), és raccsol (bürokrata), ennek ellenére a szavak használatával és a flow-jával annyira magával ragadó az ő reppje, hogy az már fáj. A számot érdekessé teszi még a refrén, melyet Deego énekel ilyen ragga(?) stílusban. Mindegy is, milyen, nekem tetszik, jó zene.

4. Akkezdet Phiai - Zenebuddhizmus
A legújabb számuk nekem még akkezdetben nem tetszett, szép lassan fogadtam be, és szerettem meg. Sokkal kevésbé tűnik céltalan, "szabadasszociációs" rím-szó lövöldözésnek. Letisztulni látszik a kép, és a téma is szépen kirajzolódik. Saiid és Újonc.. Nemigen tudok ennél jobb párosítást elképzelni. Ja igen, ehhez a számhoz már klip is készült végre, érdemes nézni, remekmű.

3. Funktasztikus km. Sub Bass Monster - Fanyarország
Nos, Funk egy külön történet. Elképesztő technika, még ha ebben a számban nem a szópörgetés-tehetségét villogtatja meg (nem úgy, mint itt), de nála nem csak ez az, ami páholja a mezőny nagy részét, hanem a mondanivaló is nagyon ott van. Minden száma konkrét, jól eltalált, és jól közvetített. Nagyon jó szövegeket ír. Sub Bass pedig szintén garancia a minőségre.

2. Fluor Filigran - Van Sok Söröd
Nekem aggyá'! Ismét egy Fluor-féle agymenés. Májer Dolbeats-zene, Fatboy Slim - Funk Soul Brother című klasszikusának átfluorosítása. Tomi egyébként jó arc,  én is beszéltem már vele, igaz, csak msn-en, de igen közvetlen a forma. Igényes, színkavalkádos, post-it-es, táncolós a klip. Egyedülálló a stílusa itthon (house hip-hop?), poénosak a szövegek, szórakoztató a dal. Ezekkel a szavakkal tudnám leginkább jellemezni ezt a számot, és Fluort.

1. Akkezdet Phiai - Akkezdet
Az abszolút első, Akkezdet. Nálam ez a dolgoknak az alfája és ómegája. Nincs apelláta. Tessék meghallgatni, aztán rázni a fejet, hogy "héé.. mi volt ez?", aztán tessék mégegyszer, meg mégegyszer meghallgatni, aztán szép lassan bólogatni, a végén pedig "ezazbaszki"-t érezni. Köszönöm szépen.

A listám gondolom korántsem teljes, simán elképzelhető, hogy valaki olyat is kihagytam, akit bűn kihagyni. Ha valami égbekiáltó hibát követtem volna el, kérem kommentekben jelezni! :) Békesség mindenkinek!

Írta: Zaltee (vasszoli.blog.hu)

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr871628133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.01.04. 09:33:21

Óriási. A hiphip és a rap nem tartozik a mindennapi rutinokhoz, de kell a kitekintés!

2010.01.04. 09:35:53

Azért érdemes lenne kicsit visszábbásnod, és Mega Sound Systemet hallgatnod.
A legjobb pécsi panelprolirap a kilencvenes évek elejéről, egyszerre korrajz, guilty pleasure, és kultzene. Youtubeon szerintem van, érdemes rámenni, ha valami csoda folytán kimaradt ediig az életedből.

larry 2010.01.04. 09:36:18

Nálam Bobafett simán odafért volna még. Talán nem égbekiáltó, de hiányzik.

Almaspite 2010.01.04. 09:37:20

MegaSound System - Új sportok

Illés Béla 2010.01.04. 09:48:05

Nekem is Bobafett ugrott be,hát ideteszem mert megérdemli. :

www.youtube.com/watch?v=2rAezGqeEpM

ragamust 2010.01.04. 09:55:16

Bankos,Norba -MLKK is fasza.Meg én is faszám nyomom satu mc-be, pár sör meg feles után:D.

gaucho.magiar 2010.01.04. 09:59:31

szerintem kimaradt a neurotic (brék), de biztos azért mert a 80-as évek közepén ők voltak az elsők. régen volt már.
www.youtube.com/watch?v=BgdXW9Z-M5o

ragamust 2010.01.04. 10:05:03

gaucho.magiar:jogos észrevétel, alapmű:D

Falshang 2010.01.04. 10:06:15

Nálam hijányzik a listáról norba, kilakikitt, vanis & crain, bobakrome, phészek.
Sub bass, mint underground? Vicces vagy

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.01.04. 10:09:30

Nekem mindig az ugrik be, h van ez az Akkezdet Phiai, akkor kéne legyen Akkurva Anhad is, v ilyesmi.

Bálint #15 2010.01.04. 10:10:16

köszönöm a válogatást, nem vagyok nagy hip-hop-rap hallgató, persze Neurotic rulez még mindig, de jól esett hallani, hogy vannak igényes rap itthon is.

"nyíltan beszél zsidóságáról (biboldó vagyok), és raccsol (bürökrata)"

két apró megjegyzés: mi az a bürö? :) biztos minden hivatalnoknak raccsolnia kell? tuti nem arisztokratát akartál írni? :)

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.01.04. 10:28:31

Nincs gond a listával, szerintem korrekt. Talán annyi, hogy egy Hősök & Connections - Honfoglalók, vagy Connections- Mindenütt jó még elfért volna valahol :)

Agagag 2010.01.04. 10:36:27

Bobafett alap, csonka a lista

Viktus 2010.01.04. 10:41:21

Akkezdet Phiai - Akkezdet

"héé.. mi volt ez?"

Sz*r

Viktus 2010.01.04. 10:47:26

Mentha & Gabó - Áldozat www.youtube.com/watch?v=fDr9trDPjq8
Deniz - Kislány (átírt változat) www.youtube.com/watch?v=B2KmXFKnXHc
Busta, Fanka, Mes - Honnan Jöttél? www.youtube.com/watch?v=hj_zMBPF67s

Flankerr 2010.01.04. 10:55:31

A lista alapján akkor Copy Con már nem is undergound..:)

andris-z 2010.01.04. 11:02:56

Kamu lista! Idő Urainak -akik mindezek a nyomi nevek előtt csinálták azt amit Te most szeretnél visszahallani ezekben a dalokban - az első 5-ben a helye ( ha tényleg értesz a raphez és nem csak olyan kocarepper vagy aminek most gondollak, megérted - mondjuk az egyik Kezdet helyére Krome, a fluort meg nemhogy kétszer de egyszer sem raktam volna fel -pfuj micsoda szar név !!!
AkKezdet ügyes csak kár hogy nemtudnak elszakadni már végre az unalmas és béna zsidóskodástól..ezért én max a lista végére tenném büntiből..

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.01.04. 11:03:54

klassz

(bár szerintem van jobb Akkezdet Phiai szám, mint az Akkezdet)

tommybravo 2010.01.04. 11:08:34

@andris-z: Ez egy blog, ami az írója véleményét tartalmazza, nem a Tudományos Akadémia állásfoglalása. Neked lehet lehet más véleményed, sőt, ha összeállítasz egy top10 listát, én szívesen meghallgatom. De azért cinkelni egy reppert, mert neked nem tetszik a neve, elég gáz. Nem vagyok egy nagy Akkezdet ismerő, konkrétan egy albumukat hallgattam csak ronggyá, de abból nem jött át a "zsidóskodás", nekem ebből a számból derült ki ez a körülmény (és?). Esetleg hallgass többet őket, és utána mondj véleményt.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.04. 11:36:57

Na. Nagyon üdvölöm a hip-hop témát a B-oldalon. Sub Bass nekem azért fér bele undergroundba, mert volt az, mint ahogy sztem a Hősök SEM underground már, és ennek nagyon kell örülni, mert 1ik legjobb.

Ezek a gyerekek nagyon sokat tettek azért, hogy a fülem megszokja magyarul ezt a műfajt, úgy is mondhatnám, szépen kiültem a szélen, amíg mások dolgoztak, most meg mennék ingyen élvezni a gyümölcsét. És hát ezért csinálták, úgyhogy kösz nekik.

@Equinoxe: Modor Tibi nagyon pörög, hogy legyen nálunk egy Mega Sound System interjú :) Mert még élnek a srácok és megvannak, és a számítógéppel terjesztett kulturális tartalom egyik ikonja a munkásságuk, csak úgy, mint a csoves.exe, meg ilyenek.

Volt még vmi hasonló 10 éve, magyar rappelés, 1 hang jó volt, a többiek nem igazán, és ilyenek voltak benne, hogy "csicska vagy az angyalban, akit megbasznak", majd egy nagyon hadaró, teljesen érthetetlen szövegű úr következett, azon sírtunk. Az mi volt? :))

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.04. 11:43:46

Akarom mondani "üdvöZlöm". Meg mondjuk üdvözöltük már párszor:
b-oldal.blog.hu/tags/hiphop/

3aTi3 2010.01.04. 11:54:00

nekem ez ugrott be: rhyme project - földalatti beatek

www.youtube.com/watch?v=-hkQJcgus-A

zaltee · http://www.nevemzolika.blogspot.com 2010.01.04. 13:50:27

@Bálint #15:
a "bürökrata" szónál érzékelhető leginkább a raccsolás, azért emeltem ki :)

egyébként örülök, hogy ilyen sokan ennyiféle véleménnyel vagytok a témáról.. és ismét köszönet, amiért kikerülhettem.

hát igen, a kimaradtak.. a mega sound system-témánál be kell valljam, én fiatal vagyok már hozzájuk. :) vicces ez egy itthon húsz év körüli műfajnál.
bobakrome hiányolása jogos, bobafett-től max. a "híradó" kerülhetett volna be, aztán a connections-t, meg a punnany-t nem csipázom. ilyen ez a szubjektivitás! :)

ha minden igaz, érkeznek még tőlem hip-hop témából cikkek, már ha kiteszik azokat a tisztelt szerkesztők. (egy már van tarsolyban elvileg)

köszönet mégegyszer!

zaltee · http://www.nevemzolika.blogspot.com 2010.01.04. 13:56:27

@nosferato:
Sub Bass Monster, a legutóbbi, self titled lemezében rengeteget fikázta a médiát, kicsiben odamondogatott, egy ideig nyomták, aztán azóta ő kikerült a tévéből.. legutóbb a cool-on láttam mc dc-vel, merthogy neki subba a példaképe. de amúgy ő már nyugodtan vehető underground előadónak, a sok ug vendégszereplés csak hab a tortán.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.01.04. 15:24:17

Nálam sok hip-hop volt, de vagy tíz éve és akkor is inkább a tengerentúli fekete.
1-2 éve vettem észre, hogy vannak hazai arcok is, akik már érzik. Jó alapok, jó flow-k és már nincs a kényszeres erőlködés, hogy hazai környezetben bénán álljunk egy égő olajoshordó mellett, talpig fukszban, 3 ordas kurvával, cöcögtetve a suzuki első teleszkópját.

Szóval a következő hip-hop karűcsony már kötelező program lesz. Ugye b-oldal szerkesztőség?

Viktus: ezt a Gabót egész jó hanggal verte meg az isten.
Találtam egy ilyet is:
www.youtube.com/watch?v=6QxYG2pyX_k&feature=related

Stinkfist 2010.01.04. 16:47:16

csakkhazenimölkhennibölsz!!!

Ernoke 2010.01.04. 19:11:53

nagyon jó olyan zenékről is olvasni/hallgatni bejegyzést, amikhez közöm nincsen... (tényleg!) nem árt művelődni néha.:)

raoul_duke 2010.01.05. 00:18:05

Sokat próbáltam, tényleg, de valahogy magyar nyelvű "komoly hiphopot" (vagy mondjuk úgy akkor, hogy underground hiphopot) nem sikerült megszeretnem. Pedig egyébként meg szeretem (angolul, spanyolul, csehül pl.).

Mitya Ivanov 2010.01.05. 09:51:13

jó összeállítás, fogalmam sem volt, hogy ennyi ilyen előadó létezik ebben az országban. A Belgát ismertem egyedül, de ők nincsenek a listán. A Belga azért nem került ide mert komolytalan, vagy mert nem hiphop/rap?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.05. 11:16:15

Szerintem Belga azért nincs benne, mert 10-nél jóval több jót lehetne írni egy listára, és tök szubjektív, hogy a szerzőnek mi tetszik, így is megjegyezte 2-nél is, hogy nem is szereti, de benne van nála a TOP10-ben :) Az talán luxus, hogy valaki 2x legyen rajta. Illetve a Belga 99-ben volt underground, szerintem az elmúlt 5-6 évben minden létező fesztiválon, diákbulin, gólyabálon, házibuliban, esküvőn és családi napon felléptek, 4 albumnál járnak, vagy hol, klip is done, hála az égnek, úgyhogy nem underground. Amúgy a faszom tudja, mi számít undergroundnak, és meddig, de nálunk ezt is biztosan olyan "elegánsan" lehetne csak meghatározni, mint a platinalemez küszöbértékét, abból meg kösz nem kérek.

Szerintem egylemezes, egyklipes társaság, évi 5 fizetett fellépésnél kevesebbel underground. Vagy akiknek a facebook csoportjában X-nél kevesebben vannak :)))

raoul_duke 2010.01.05. 11:20:16

@nosferato: na igen, tulajdonképp az egész hiphop underground, mer a nem underground az a Crystal a Nox meg a Sas kabaré :).

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.05. 11:34:59

@raoul_duke: Sas kabarénak odabasz a flowja! :))) Bennük a David Lynch rajongásra utaló háttér tetszik, az állandó bordó bársonyfüggöny! Művészi magasságok, hogy fosná össze magát az egész társaság. Ilyet tényleg már csak akkor mondok, ha muszáj.

raoul_duke 2010.01.05. 13:55:49

"Humorbonbon a Mikroszkópban
Robban minden éjjel.
Ellenőrizzétek most a flómat
APEH ellenőrrel!"

A dallamot gondolom nem kell kifejteni :). Lehet, hogy a Budapest TV-ben is a hullámosra BEVETT hátterek voltak jók.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.05. 14:08:51

Havi 200 pengő fixszel a gixer, hogy zsebbe megy,
hogy lopom vagy elcsalom az egyre megy,
a közönségem olyan, mint az egyszer egy,
közönség-esss, ha szemükbe vegyszer megy
csak akkor sírnak, de azt hazudják bírnak.
A műsoromba nálam is szarabb fejek írnak,
és tényleg azt hittem a sikkasztás helyes
vagy ne legyen a nevem Öreg Vörhenyeees!
reprezeeent

raoul_duke 2010.01.05. 15:38:43

é yo-yo-yo
Nagymező az utca és Böröczky a Jóska,
A Mennyi30ban Clintonnak még elnéztelek volna.
Pesti kabaré bazmeg, erre vered magad?
A pofám miattatok gyakran összeragad
A csulától, amit nektek gyűjtök,
Pattan a takonycukor, látom, hogy gyűltök
A bordó függöny előtt, hiszen ökörsütés készül,
Selmeczi a fluffer, Heller Tamás végül
Beáll a sorba és a vastapsra várva
Hacsek és Sajó Lorán Lenkét visítva húzza a faszára.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.05. 16:55:00

Be vagy véve, MC kék ruha piros karszalag! Ökörsütés :))

nitro1 2010.01.05. 17:40:13

Ez a Saiid amúgy is haccsol vagy csak a hap kedvééht phodukálja ezt a hangot? Ha az előbbi, az elég gáz. Hogy raccsolhat egy rapper? Ez olyan, mintha a tévében a hírolvasó félszemű lenne, vagy nem lennének rendben a fogai...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.05. 18:36:14

@nitro1: vagy tájszólása lenne, vagy elállna a füle? :)) Szerintem nem gáz, az amcsik nagyon sokszor ilyen Verebes István hangúak, és attól lesznek jók, és nem feltétlenül artikulálnak, csak jó az orgánumuk, meg jó a dumájuk. Némelyiknek kifejezetten műveletlen beszédhangja van, és nem tűnik hátránynak. Illetve Busta Rhymes hadar, a dnb és 2-step MC-k meg angol kiejtéssel nyomják, nem hagyományőrzésből, nem beszélve a patois-ul meg kreolul rappelőkről... szerintem ez működik magyarul is.

Mondjuk tény, hogy a rap/hap és a hip-hop/rip-rop dolgot nehéz megfejteni, de majd akkor azt nem mondja, vagy úgyis tudjuk, hogy nem rip-rop.

Ernoke 2010.01.05. 21:04:49

@nosferato: a dnb meg 2step MC az egyik legfeleslegesebb emberfajta a világon, szerintem... én mindig azt kívánom, hallgatnának már el, zavarják a zenét.:D
nem vagyok nagy hiphop-barát, asszem.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.05. 22:23:32

@Ernoke: Krég Dávidot azé tolnád, mint a lopott biciklit, nem? :) Nekem a szólógitározáson kívül minden tetszik a világon amivel csajokat lehet beszélgetés nélkül megfektetni, Barry White zenéjétől a futballsztárságon keresztül az zsiráfbénító lövedékig, és ez az emsziskedés is ilyen lehet. Rodosz volt tele angolokkal, és volt egy hely, ahol ilyen zene ment este 11-től reggelig, élőben tolta rá egy úr és rohadt jó volt. Valamint _egy alkalommal_ vagy 7-8 éve a faszfej főnökömmel Londonban betértünk valami lakossági helyre, ott volt egy 1-2 órás UK garage blokk, csak a lélekjelenlétemen múlott, hogy nem hugyoztam be.

Ernoke 2010.01.05. 22:47:48

@nosferato: krég vinnyogó dávid (baszki, még nálam is fiatalabb az a fasz) helyett inkább mondjunk Robert Del Naját, és akkor igazad is van.:)
tényleg van, aki jól csinálja, de valahogy nem bírom megszokni.

carpete 2010.01.06. 10:46:02

nekem csak annyi az szúrt szemet, h ezek a számok, szinte egytől-egyik "újabbak". szerintem befért volna még filarapjames korszak néhány előadója, gondolok itt pl.
- klikkre (néha egyedül),
- trogazra majd későbbi dózisra (néhány repper, mindenhol jobb),
- machos (csak a fény)...

hirtelen ennyi jutott eszembe a gyerekkorból (meg persze árral szemben, nonsense kampani, funk'n'stein azaz funktasztikus). kíváncsi lennék, vlaki ismeri/emléxik-e még rájuk!!!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.06. 12:16:49

@Mitya Ivanov: semmi, Raoullal elkezdtünk kommentfrísztáljkodni. Eleve, feltaláltuk a műfajt. Főleg ő. Nyomjuk a strófákat, aztán wu-tang szent turulnemzetségként felreppeljük vmi alapra, USA for Africa feat. B-oldal all stars... :)) amúgy én is kérném azonnal

Mitya Ivanov 2010.01.06. 12:44:02

@nosferato: bazz, pedig már a zenei alapot is elképzeltem, hogy milyen lehet:)) sőt még amatőr videoklipet is

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.06. 13:03:36

@Mitya Ivanov: a VUK-ból lehet samplingelni hozzá, és egy vörös bársonyfüggöny előtt adják elő. Fő rapper Scully boncolószemüvegében felnéz egy labormikroszkópból és úgy folytatja, nagyon sok iratmegsemmisítőzés (let it snow let it snow let it snow), és a végén az APEH székház lépcsőjén bronxi ülés keménykedve jeeee.

raoul_duke 2010.01.06. 13:05:59

:D

Én azon aszalok, ahogy elképzelem nosferatot a színpad elején, amikor a kiabálja, hogy "öreg vööörhenyees", és közben tudod, ilyen egyenes háttal, egyenes lábakkal ugrál egyik lábáról a másikba, ahogy pl. Eminem szokott :).

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.01.06. 13:51:36

Én inkább a Hősök féle dallamosabb vonulatot kedvelem, nem Akkezdet féle kevésbé dallamosat, de a Zenebuddhizmus elsőre hanyatt vágott, nagyon jó. A listába én még beletettem volna a Westprém City Allstarz-ról akármelyik számot, az nagyon nagy lemez volt, de ezeknek kb felét nem ismerem, mindjárt meg is hallgatom...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.06. 14:00:10

@raoul_duke: there ain't no such thing as half way crooksba! Vagy still here saying fuck the Free World. :) Legalább 9 centi a súlypontemelkedésem... nagyobb, mint a faszom...

Ernoke 2010.01.06. 14:12:51

@nosferato: megállapítom, h te nem vagy normális. csak így tovább!:D

raoul_duke 2010.01.06. 14:54:50

@nosferato: akkor a te stage neved lesz a monsta cok. Abban bíztam, hogy megmarad nekem az első sorban sipítozó kispicsák szvaffolási joga, de hát ezek szerint nem.
(Asszem kezdünk távolodni a magyar underground raptől.)

Ernoke 2010.01.06. 15:02:07

@raoul_duke: szerintem ez már egy ideje nosferato "hogyan dugjunk jó nőket különösebb erőbefektetés nélkül" projektje, csak titkolta:D

turospuliszka 2010.02.17. 10:08:04

THE STEVE az isten az underground mufajban .nagyon nagyon jo az albuma ajanlom n=mindenkinek

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása