Legnagyobb öncélúskodás EVÖR

Legnagyobb öncélúskodás EVÖR

Aki eddig azt hitte, hogy a 10 perces gitárszólók, vagy a véget nem érő dobszolók a legnagyobb öncélú megoldások a színpadon, az nézze meg az alábbi videót, melyen Mike Patton és csapata prezentálja a feleslegesség csimborasszóját. Fantomas, avagy kép- és hangjáték, 2:08-tól katarzis.

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr652571330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guMe_._e · http://www.last.fm/user/gumee 2011.01.09. 12:00:44

Akkor az összes Fantomas lemez összes dala öncélúskodás? :)

Mitya Ivanov 2011.01.09. 13:28:53

én ehhez nem vagyok eléggé bölcsész

RobinH · http://unsigned.blog.hu 2011.01.09. 14:33:34

És volt aki tapsolt a végén... hihetetlen...

dukeekud 2011.01.09. 22:40:02

jo zene ez, csak hat aki gyoziken meg feketepakon nevelkedett, es az neki a csucs, az persze hogy nem tudja ertekelni minosegi zenet

Rhythmeen (törölt) 2011.01.09. 22:44:55

zseniális!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.01.09. 22:57:09

@dukeekud: nézzél körbe a blogon. rajongókkal nem vitatkozom.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.01.09. 23:08:35

ezt így nem lehet megítélni, ismerni kéne az egész számot/albumot/munkásságukat

persze a győzikén meg mónikán meg a loston nevelkedettek nem érthetik hogy miért is

gyz 2011.01.09. 23:14:08

ez elég régi, amúgy meg Patton akármit csinál, ő a király.

mondjuk nem feltétlenül a fenti két és fél percért kedvelem :)

nem Lombardo dobol itt véletlenül?

karosszékely 2011.01.09. 23:22:40

@dukeekud: A Scorpionson meg hasonlón nevelkedett tufa rockerek sem értik ezt.

moTmeN 2011.01.09. 23:26:14

Lombardo dobolt anno, mar nem. De a legnagyobb, igy is, ugy is!

AvgDvl 2011.01.09. 23:29:08

Ez nem "öncélú", ez a Fantomas!

Egész új szintre emelhetné az általános iskolai zeneoktatást pár ilyen szám az órákon.

ugus 2011.01.09. 23:37:21

Jó szám :::)
de nem baj ha inkább Chuck Brown-t hallgatok ?
www.youtube.com/watch?v=GWij10i6D24

FlybyWire 2011.01.09. 23:52:54

2,5 perc az életemből egy nulla fosra. Megérdemlem :)

tof 2011.01.10. 00:04:29

szerintem meg a postba beírt három sor a világ legnagyobb öncélúskodása, nem a beágyazott video.
az öncélúskodás ott kezdődik, hogy valaki nagyon fontos akar lenni azzal amit- és ahogy csinál
de a felvételen látható emberek szerintem csak szimplán hülyéskedtek egy jót és egy pillanatig sem vették véresen komolyan az egészet

frontember876 2011.01.10. 00:12:56

télleg öncélú, nem is akármilyen. Ettől még illik odaírni, hogy a csávó amúgy nem szarral gurigázik, mert aki csak ennyit lát belőletek, esetleg azt gondolja, hogy valami kisstílű irigy majdnemsikeres majdnemzenészek vagytok, akik rámentek az öncélú fikázásra.

vagy ilyesmi. Csak egy tanács.

guy2 2011.01.10. 00:23:54

Kicsit hasonlít ahhoz a vicchez, mikor két orosz disszidáns művész egy párizsi kávéházban megfáradtan italoznak, és az egyik megkérdezi a másiktól, hogy beleszarjon-e a zongorába, mire a másik: á, úgysem értenék.

Én sem értem.

FIGO 2011.01.10. 00:47:30

qva jó.Faith No More

lokoop 2011.01.10. 01:54:31

mit nem lehet ezen érteni? tele van feszültséggel, és megmutatja, hogy a csendben mennyi erő lakozik.

pucros 2011.01.10. 02:59:01

Jó ez. Nem ismertem, de ha valaki Pink Floydon nevelkedett (ld. pl. "Interstellar Overdrive", éppen:) ), annak belefér a zene fogalmába simán.

Storyteller 2011.01.10. 03:25:42

Nem tudom, alapvetően Patton szerintem egy tébolyodott, de ebből a klipből én azt láttam, mennyire figyel Patton a dobosra... mintha szívatták volna egymást, valami jelre várt volna mindkettő, mint a Kent-kupé nevű örökbecsű kártyajátékban. Öncélú? Hogy a viharba ne. De mégiscsak játék volt szerintem, semmi több.

bandigyerek 2011.01.10. 04:50:57

a sikoltozós csávó be van pipázva,mint állat,szerintem.

Magon_ 2011.01.10. 05:48:45

@bandigyerek: Patton még inni sem nagyon szokott, biztos lehetsz benne, hogy tök józanul csinálja ezt.

Amúgy a performansz meg üt, nekem tetszik, dugig van feszkóval, isteni.

Miizu 2011.01.10. 06:42:03

Ez egy értékelhetetlen fos, nem zene. Sajnálom :C

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2011.01.10. 06:49:12

Cipőfűző evés a szigeten? Nincs meg? Az dermesztő volt...

guga 2011.01.10. 06:58:51

Modern Talking-on nevelkedett, C.C.Catch-re andalgók, PA-DÖ-DÖ-re headbang-elők miért is próbálnak meg emocionálisan azonosulni, esetleg a kiforratlan világképükbe beilleszteni, definiálni?

Hallgassátok Majka Papát, azt még talán le tudjátok követni :)

De viccet félretéve, ez a kis performance csak kockacukor azok számára, akik lélekben velük vannak, s általában igényt tartanak rájuk.
Mike Oldfield is szokott ilyesmit ajándékozni egy-egy nehéz album után, amolyan köszönet-féle, hogy kibírtad.

Deadasfak 2011.01.10. 07:17:16

WTF? Ez kurvajó. Öncélú? Lehet. De poén? AZ HÁT!

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2011.01.10. 07:45:28

Ez a poszt a legnagyobb baromság EVÖR. Amúgy egy Patton formátumú zenésztől mit vársz? Playbacket? Akiknek ez öncélú, inkább hallgasson magyar nótát és megaszart, az nem borítja fel lelki egyensúlyát!

venszivar 2011.01.10. 08:00:47

Ez nem zene ! Ez zörej,zaj !Annyira jók a srácok,hogy én betakarnám őket két méter sóval,hogy más már ne tudja meg.Mi eddigi kiváltságosok,majd mesélünk........

potter 2011.01.10. 08:03:44

Húúú, de sokan érzik megszólítva magukat! Többször is elolvastam a videóhoz mellékelt 3 sort, nekem sehol sem jött le, hogy bárki is fikázná Mike Pattont, Dave Lombardo-t, a Fantomast. Ezt a konkrét 2 és fél percet aposztrofálta úgy a szerző, hogy öncélú. Egyetértek, kurvára az.

Én többször is láttam a teljes koncertet (2000-ben vagy 2001-ben adta le a Viva többször, de mindig este 11 után, és még plusz interjú is volt egy bárpultnál, ahol vidáman fikázták egyébként a többi Slayer-es arcot, hogy mekkora kibaszott seggfejek), és a koncert egy igazi élmény volt. De ez a szelete kiveri a biztosítékot nálam is.

Úgyhogy részemről egyetértek Overdrive-val.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.10. 08:07:37

én kozmixon, nap keltén és pumuklin nevelkedtem de én sem értem :(

kennimekkormikk 2011.01.10. 08:09:28

Győzike is szar, a magyarnóta is szar, C.C. Catch is szar, a Modern Talking is szar, Ákos is szar, meg ez is szar.
Aki szerint ez jó, az halgassa meg legújabb performaszomat, címe: A bableves lelke. 10 percig csak lófrálok a színpadon, aztán belefingok a mikrofonba... lehet rajongani.
Anno eljártunk a Bizottság, meg Kontroll Csoport, meg más marhák koncertjeire, de csak röhögni.
Ha zene kell akkor inkább Pink Floyd, King Crimson, Focus, Camel, SBB, ilyesmi...
De akinek ez a művészet, az hallgassa egészséggel.

Turanga Leela 2011.01.10. 08:27:33

Nem értem,miért álltok neki olyan dologról vitázni,mint az ízlés! Ez csak trollkodás. Mindenkinek más tetszik.

Egyébként meg fasza:D

mr. 2011.01.10. 08:29:36

Többször is napokat utaztam, hogy ezt az "öncélúskodást" megnézzem élőben. Persze valóban nem könnyű hallgatnivaló. PLáne annak nem, aki nem foglalkozik a zenével, és nincs humora.

venszivar 2011.01.10. 08:37:12

@mr.: meg ha nincs nála fű,fa,"víz"......vagy egy jó füldugó : DDDD

pfekete101 2011.01.10. 09:08:53

Hat sok hulye van meg a vilagon ugy latszik.
Egyesek ugy gondoljak, hogy valaki vagy gyoziket szereti vagy ezt, azaz akinek ez nem tetszik, az biztosan a gyoziket szereti. "Normalis?!" :-)
Igen, biztos en vagyok a hulye, hogy nem ertem ezt a "zenet".

Gluteus Maximus 2011.01.10. 10:06:54

Áááá, ilyet mi is csináltunk! Tizenkét üveg "rövid nyakú" Zöldszilváni után...

johevi 2011.01.10. 10:11:24

Azt hittem, ezek koncert közben hangolnak.

Überspannung 2011.01.10. 10:16:03

ez a rothadó kapitalizmus halálhörgése

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.01.10. 10:43:10

@pucros: jaja, a korai Floydokon simán voltak efféle "öncélúskodások".

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2011.01.10. 10:44:40

Szerintem egyébéként a 10 perces gitárszólók, meg dobszólók nem öncélúskodások, hanem önfeláldozások, mert addig a zenekarok többi tagja pihentetheti a cigitől, és mindenmástól legyengült szervezetét. Érdemes lett volna benézni egy Slash szóló alatt mondjuk a színpad mögé... Tutira azt láttuk volna, hogy Axelék épp a fülükön is levegőt, meg vizet próbálnak magukba juttatni. Én legalábbis így tennék egy "Get in the ring" után is.

laardavid 2011.01.10. 11:28:05

Valóban öncélú, amit itt láthatunk, de a zene szabad, és nagyon sok öncélú dolog van a világon, amin senki sem akad fenn.
Nagyon sok zene öncélú, hiszen a zeneszerző a saját lelkét, saját dolgait írja ki magából. Ez független attól, hogy tetszik-e valakinek, vagy nem. Vannak emészthető öncélú zenék, vannak nehezen emészthető és kevésbé értékelhető öncélú zenék, sőt vannak pénz és rajongás célú, megélhetési zenék.
Ha úgy nézzük, bátorságnak is tekinthető, hogy valaki olyat csinál, ami a "többség" számára értékelhetetlen és nem szívesen ad rá pénzt.
Ugyanakkor öncélú zenéből is van profi, minőséget, értéket felmutató, és van olyan, ami semmiféle tudást nem tükröz, pusztán azt, hogy csináljunk valami "szart", és próbáljuk eladni.
Ez a részlet, amit láthatunk, szerintem a maga módján igenis minőségi, ugyanis ritka összhang van a zenészek között. Egyszerre kezdik és ezredmásodpercre egyszerre fejezik be az "állatias őrjöngést", minden egyes alkalommal, egymásra tökéletesen odafigyelve.
Hogy ez kinek tetszik, kinek nem, más kérdés. Nekem sem ez a kedvenc zeném Mike Patton munkásságából, de úgy gondolom, hogy neki, egy olyan embernek, aki ezermillió minőségi, "értelmes" zenét lerakott az asztalra, és az egyik legsokoldalúbb és legtermékenyebb zeneszerző a mai zenészmezőnyben, nos egy olyan embernek simán belefér az életművébe ez is, meg a többi meghökkentő hülyesége.
Én magam is zenélek, és ezzel együtt azt mondom, ezt a kis "szösszenetet", akár impro, akár egy "megírt" dal, nos, nem könnyű így, összhangban megcsinálni és max respect, hogy ezt ilyen profin elő is adták élőben.
Ez az én véleményem.

Ja, és szerintem egy tízperces dob- vagy gitárszólóban sem az az elsődlegesen érdekes, hogy öncélú-e vagy sem, hanem sokkal inkább az, hogy technikailag jól van-e kivitelezve, vagy pedig egy nagy fos. Van jó dobszóló tízpercben, hogy eltátod a szád, és van szar dobszóló 1percben, hogy legszívesebben a dobjával együtt bezúznád azt, aki püföli.

A zene alapvetően szabad. ismétlem. SZABAD
ha valakinek meg tetszik is, amit zenélsz, nos, az külön öröm. Mindenkinek.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása