Filmek, amiket ajánlok 4.

Filmek, amiket ajánlok 4.

A következő szemináriumra az alábbi filmcsodákat hoztam nektek, kicsit azon filmekből csemegézve, melyet azért annyira nem kerülték el az érdeklődőbb típusú filmrajongókat. Persze, ki tudja, épp ezért szaladjunk végig rajtuk.

1. Gyűlölet (La haine), 1995

Nehéz és felkavaró darab a francia külvárosban tengődő fiatalokról, melyek közül a Vincent Cassel által alakított erőszakos utcagyerek úgy akarja kivívni a társai elismerét, hogy bosszúból rendőrt akar ölni...

2. Őfelsége pincére voltam (Obsluhoval jsem anglického krále), 2006

Sör, pénz, szex, avagy egy nagyravágyó pikolófiú mókás mindennapjai. Groteszt történelmi lecke, egyben nagyon szórakoztató filmszatíra Jirí Menzeltől (író természetesen Bohumil Hrabal).

3. Út a vadonba (Into the Wild), 2007

Anno, mikor a moziban ment e igaz történetet feldolgozó film, kicsit hatásvadásznak tartottam a történetet. A filmet idén télen pótoltam, rendesen bele is süppedtem a fotelba. Road movie a javából, kiváló zenével, csodás tájakkal és mellékszereplőkkel. Egyet ajánlok: mindenképpen hétvégére essen a megnézés, ne munkanap legyen a másnap...

4. Oldboy (Oldboy), 2003

A dél-koreai thrillerben a főszereplő Oh Dae-soo-nak kijut a jóból, hiszen 15 évre privát cellába zárják, bónuszból pedig felesége meggyilkolásával is vádolják. Oh Dae-soo barátunk szeme előtt szabadulása után már csak egy cél lebeghet: a bosszú. Persze, ha ez az egész ilyen egyszerű lenne, akkor nem ajánlottam volna a filmet. 

5. Visszafordíthatatlan (Irréversible), 2002

A film, amelyben Monica Belucci-t az aluljáróban megerőszakolják. Ugye? Na, azért nem csak ennyi, sőt. Kifejezetten feszült és nyomasztó film, melyre az egyedi történetvezetés rendesen rátesz egy lapáttal, hiszen a sztori visszafelé pörög le előttünk...

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr972836823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2011.04.19. 08:21:06

Ezekből az Oldboy-t láttam, hát nem kispálya.. viszont jó film..:)

Mitya Ivanov 2011.04.19. 08:42:48

én csak a La Haine-t, annak nagyon súlyos a vége, de összességében kicsit erőltetett a sztori.

totyizselé 2011.04.19. 12:36:39

A Gyűlöletet nagyon vártam már :)
Az Út a vadonba meg kurvajó film, de a legtutibb a vége, mikor az eredeti fényképet mutatják a srácról. Akkora boldogság sugárzik az arcáról, amiért meghalni is érdemes.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.04.19. 15:11:07

@totyizselé: még van bennem 2-3 rész, de ennyi, aztán várom a javaslatokat, mi maradt ki. (Cobra, Véres Játék :)))

Ernoke 2011.04.20. 10:34:27

csak pár hónapja láttam az Őfelsége pincérét, és meglepődtem rajta, h mennyire jó, pedig nem rajongok az ilyen cseh cuccokért. a legszórakoztatóbb film, amit az utóbbi időben láttam.

Ernoke 2011.04.20. 10:39:39

elnézést, a filmet nem láttam, most nézem csak, h ott is:)

totyizselé 2011.04.20. 12:00:13

@Ernoke: Hát azért írtam :) Én Krakauer könyvével kezdtem, azaz előbb olvastam, mint a filmet. Általában ilyenkor jön az "a könyv jobb volt" frázis, de nem enné a filmnél.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása