A kultúrsznobság csúcsa

A kultúrsznobság csúcsa

Az alábbi videó a nyugalom megzavarására alkalmas. Ez nem zene, ez vallás. Tulajdonképpen az urak mit és miért csinálnak? Lássuk csak.

Öt helyre is beletekertem, de nem hallani zenét, de a végén csak sikerült játékot találnom. Olyan ez, mikor feliratot próbálok ellenőrizni egy filmhez, de az ötödik belekattintásra sem olyan részhez érek, ahol beszélnek és nem kicsit cseszem fel az agyam. Látom magam előtt a Theater Nestroyhofban felállított székeket, amin mindenféle úr és úrhölgy ül, áhitattal tapsol, majd a büfében egy presszó kávé mellett, váll fölött átdobott sálban értékelik Radu és Tobias játékát. Kétségkívül nagy művészek lehetnek, vagy a szülői munkaközösség elnökei. Egyik sem derül ki. De vajon mi van a kottában? Valószínűleg az gyerekek rajzai, hiszen a kotta itt felesleges lenne.

Remélem más is örömét leli a lenti fesztiválhangulatban, nagyon vagabund arc ez a Radu és Tobias. Szilansz, szilvuplé.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a B-oldal Facebook csoporthoz!

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr713519720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.01.07. 16:14:38

atyaég...
a legjobb a vége, amikor zavartan mosolyognak, mert látják, hogy a közönségnek nem esik le, hogy vége az előadásnak :D
triangulummal még viccesebb lenne:D

Ortisz · http://brog.blog.hu 2012.01.07. 16:33:26

Hehe, simán el tudom képzelni, hogy poén :o) Egy "pretentious - moi?" publikum meg talán el is tudja fogadni művészetnek.

De lehet, hogy innen az ötlet (6:50-től):
www.youtube.com/watch?v=TebUMhJAKSM

TroppauerHümér 2012.01.07. 17:46:25

Ezt a darabot már sokkal régebben megírták, Üresség címen, de az zongorára volt :-).

Mrs.Columbo 2012.01.07. 18:54:17

Akkor lett volna stílusos, ha a taps olyan, mint az előadás..:p

larry 2012.01.07. 19:37:25

Asztalnál meghalnának.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.01.07. 21:02:51

nem értetek a zenéhez az a baj.
ebben a műben a lét már már elviselhetetlen üressége, hiábavalósága testesül zenévé, sőt ZENÉVÉ e remek muzsikusok által. vad örvényként áramolva tölti be a teret, a hallójáratokat, az agyunkban ekszaktikus lüktetéssé fokozódva éri el csúcspontját, hogy aztán lágyan aléljon a végtelenbe. (2:17-nél - mintegy kikacsintva a hallgatókra - még egy kis improvizációt is belecsempésznek a játékos fiúk az egyébként kötött tematikába. én csak felsőfokon tudok nyilatkozni erről az előadásról!

Golem 2012.01.07. 21:47:00

Ez inkább performance mint zenemű előadás.
Amúgy fúvós hangszeren rohadt nehéz halkan tiszta hangot adni. De ez már nem tartozik ide.

redriot77 2012.01.07. 22:22:12

Állat szám! Kár hogy Raduék nem jönnek errefelé koncertezni, tuti hogy az első sorban pogóznám végig a bulit! Lehet hogy stagediveolnék is.

Ez is gecijó nóta, ma már nyolcszor meghallgattam:
www.youtube.com/watch?v=DqhFZGgl8jk&feature=results_video&playnext=1&list=PL4E1ABF13196411B5

Ezek meg a világ legjobb gitárosai. Beware, these motherfuckers will rock your fuckin' socks off! \m/
www.youtube.com/watch?v=2fdkEnsizPg&feature=related

üvöltő dervis 2012.01.07. 23:37:57

Lehet, hogy én vagyok az egyszerű, de egy forintot nem adnék egy ilyen műsorért. Mondjuk eszembe se jutott...

Intizar 2012.01.08. 00:59:19

Ejnye. Ennek a darabnak van egy titkos címe. Aki kitalálja, jutalomból továbbra is okos embernek hiheti magát. Most elárulom, hiszen hazánk úgysem áll ezen a szellemi színvonalon. A cím így hangzik: "A császár új ruhája". A közönség között nem volt gyerek. A két zenész szerintem az, ahogy a vigyorgásukat elnézem (én nem láttam zavartnak).

Frick László Emlékzenekar 2012.01.08. 06:37:00

Elmondanám, hogy egy lopott John Cage kottából játszanak, csak ezekszerint nincsen a zsűriből [zenész szlengben a közönség neve] senki, aki ezt a pofájukba vágja!

Frick László Emlékzenekar 2012.01.08. 06:38:58

Most nem keresgéltem, de ez a fickó kotzta és minden nélkül el tudja játszani Cage egyik művét:
6:30 k. kezdődik maga a mű:
www.youtube.com/watch?v=7KKE0f1FGiw

redriot77 2012.01.08. 07:52:42

Két orosz avantgard művész sétál Párizsban.
-Te, ideszarjak a kirakat elé?
-Hagyd, úgysem értenék...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.01.08. 23:51:45

A B-oldal olvasók (és írók!!) mind ennyire műveletlenek? (kivéve Frick L. EZ-t)

hu.wikipedia.org/wiki/John_Cage

Intizar 2012.01.09. 13:22:36

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Ja. Műveletlenségből nem emlegetik Cage urat, nem pedig azért, mert akkora közhely (nem az ötlete, az jó ötlet volt akkor, hanem a fölemlegetése).
Mellesleg az Ön által idézett wikipédiás cikkből külön kitűnik, hogy az ő művében EGYETLEN hangot sem szólaltat meg az előadó, tehát ez a műalkotás itt nyilvánvalóan nem az a műalkotás.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.01.09. 16:25:19

@Intizar: nyilvánvalóan

már hogy itt mindenki annyira nyilvánvalóan művelt:)

azért a fenti művel kapcsolatban mindenkinek - nyilvánvalóan azokak, akik ismerik:) - nyilvánvalóan beugrik a 4:33

Intizar 2012.01.09. 16:32:47

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Igen. Pontosan. MINDENKINEK eszébe jut, épp ezért fölösleges külön emlegetni (kivéve, ha szellemesen tesszük, mint Frick úr).
Emlegetése hiányát műveletlenségnek betudni szerintem nevetséges. Mindezt wikipédiával alátámasztani, hát, hümm.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.01.09. 23:36:24

@Intizar: wikipédia pont megfelel ide

(nem bántásból mondom:)

amúgy meg akinek nem inge... - ez is eszébe juthatnak MINDENKINEK

písz

Intizar 2012.01.09. 23:39:07

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Nagyra becsülöm a Wikipédiát és sokat tanulok belőle. És nem én voltam az, aki másokat műveletlennek szeretett volna tudni.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.01.09. 23:49:23

@Intizar: Nem szeretnék senkit műveletlennek tudni, sőt.. Viszont a poszt címe felháborított (biztos találva éreztem magam:))

És olvasom a b-oldalt (amilyen igénytelen vagyok:), és nagyjából be tudom lőni az itteni átlagos zenei ízlést (xx. századi klasszikusok nincsenek a top tízben, ebben nincs vita, ugye?)

És még egy személyes dolog: keress rá a "sznob" szóra a gúglin.
(Nem azért, mert nem azt feltételezem, hogy nem érted. De meg fogod érteni(sic!:) - második találat:)

Újra meghallgattam a fenti művet. Szerintem metál.

Intizar 2012.01.10. 00:10:11

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Ezt nem sikerült megértenem. Mármint a sznobos célzást (persze azt a szándékot nyilván, hogy én űbersznob vagyok). A második találat a gúglin a magassarkú cipőkről szól. Az első meg a wikipédia meghatározása.
Én (mint az első hozzászólásomban is kifejtettem) nem tartom eltévesztettnek a sznobság emlegetését, mivel viccnek, illetve polgárpukkasztó gesztusnak éreztem az előadást. Ráadásul, bár megállapítanom nem sikerült, hogy mikor került rá sor, annyi bizonyos, hogy igen sokkal Cage úr műve után, hiszen a fiatalabbik zenész még egy kéjes gondolat sem volt akkor (lám, mennyire támaszkodom a wikipédiára), amikor ez még forradalmi ötletnek minősült (bár továbbra is fönntartom, hogy AZ valóban forradalmi ötlet volt, míg ez a tülkölés inkább idétlenség).
Az viszont történelmi tény, hogy te minősítettél műveletlennek mindenkit, aki ennek a videónak a kapcsán nem emlegette J. Cage-et. Engem aztán ez a könnyedén elszórt ítélkezés háborított föl.
Igaz, nekem annyira lövésem sincs a zenéről, hogy azt se tudom, mi az a b-oldal (mingyárt utána nézek, persze).

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.01.10. 11:21:47

@Intizar: a második találat ÉN vagyok:)
(pontosabban egy régi bejegyzésem egy régi blogomból)
www.google.hu/?q=sznob

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása