Zenekaros tetkó verseny: eredményhirdetés

Zenekaros tetkó verseny: eredményhirdetés

2009.03.06. | Rálf atya

Üdv mindenkinek!

Eljött az ideje a B-oldal első játékának eredményhirdetésére. Emlékeztetőül, zenekaros tetoválásokat kerestünk, kértünk. Minél jobbakat, minél többet.

Sajnos annak ellenére, hogy több, mint ezren elolvasták a felhívást, jelentkezés nemigen érkezett, vagyis alig, vagyis egy darab. Így a boldog nyertesnek nem volt szüksége nemes küzdelemre, szoros befutóra, csak ki kellett várnia a beküldések határidejének végét. Kivárta, nyert. Inni fog. Sokat. Mivel több zenekaros tetoválása is van, a különdíjat is besöpörte, így összesen 4 tálca, azaz 96 dobozt sört kell meginnia. Becsületére legyen mondva, nagyon szép mintákkal nyert, ha lett is volna több induló, fel kellett volna kötni a gatyájukat.

Szóval a nyertes a 23 éves Balázs Tatabányáról, főiskolára jár, és a zene iránti elkötelezettsége nem csak a tetoválásokban ölt testet, basszusgitározik is egy bandában, a Cadaveres-ben.

Váltottam vele pár szót, a következőket tudtam meg:


B-oldal:
Pontosan milyen zenekaros tetoválások vannak rajtad?
Balázs: Hello! Az egyik egy Neck Sprain lemezcím, ”True Soul in Dead Body” szöveg. Nagyon szeretem ezt a bandát sok más magyar underground bandával együtt. Akartam egy feliratot és ezt éreztem a leginkább magaménak. Ez volt a legelső tetoválásom. Még középiskolás koromban csináltattam kb. 6 éve, persze rögtön alkarra, mindkettőre. Pár kretén tanárom ki is volt akadva, hogy majd biztos a börtönben végzem, ilyen külsővel… meg nem lesz belőlem semmi… stb. Mindegy, az évek alatt szépen összegyűltek a minták. Ha úgy veszem van, egy Cadaveres tetoválásom is, a bal alkaromon az angyal az első lemezünk borítójából lőttük. Aztán van egy Sepultura - Roots lemezborító a vállamon. Ugye ez nem kérdés abban a műfajban amit a legjobban szeretek ez az egyik alapmű. Mindig is szerettem a durvább zenéket, amikor a haverjaimmal régen kezdő metalosok voltunk, én kb. 10 perc alatt léptem túl a dallamos glam meg lovaglós metalon ami akkor ment, megtaláltam a Seputól az Arise lemezt és onnantól kezdve vége. Aztán jöttek a többiek, Machine Head, Korn, Deftones stb. Akkor tudtam, hogy ez a lesz nekem az utam. Kibaszott gyors volt, meg durva, mondtam is a haverjaimnak, ez az amit kerestünk srácok! Azok meg néztek, hogy mi a faszról beszélek :). Persze azóta sokat fejlődtem ezen a szinten, nem csak brutalizálást hallgatom egész nap:).

B-oldal: Az ember viccből vagy hirtelen felindulásból nem csináltat zenekaros tetkót. Miért pont ezek?
Balázs: Engem elsősorban a zene szeretete motivál. A tisztelet mások és a munkájuk iránt. Az hogy nekem jelent valami mélyet a mondanivalója. Csak azért nem csináltatnék egy mintát, mert fudejó az a logó, vagy borító. Én sokat nem agyaltam, hogy melyikek legyenek, adott volt mind.

B-oldal: Milyen más tetoválásaid vannak?
Balázs:
Van egy imádkozó kéz a felkaromon, belül, azt eredetileg édesapám emlékére csináltattam, mikor elment közülünk, aztán még Dénes barátommal kitaláltunk - Ő a tetoválóm, 6 éve csak ő csinálja a mintáimat, a legelsőt kivéve - egy plusz szalagot alá a családtagjaim nevével. Van egy nagy napraforgó a karomon, mindig akartam egy virágot magamra. Ez szimbolizálja számomra az életemben azokat a dolgokat, amikért érdemes küzdeni, az összes pozitív dolgot, ami elé a sors elvezet. Tudod… mindig az élet napos oldalát kell nézni. Aztán van két darab halak csillagjegy valahol a vállaim és a mellkasom között félúton, ugye az a horoszkópomra utal. Végül a lábszáramon körben négy maszk. Azon még dolgozunk.

B-oldal: Tervezel még zenekaros tetoválásokat?
Balázs: Hátőőő… igen! Egy Deftones és egy Neurosis mintára mindenképpen rávállalok a jobb karomon, vagy valahol.

B-oldal: Örök kérdés: mit szólt anyukád?
Balázs: Ááá, nagyon bírta! Mikor az elsőt csináltattam, akkor leültünk, megbeszéltük mit hova, mekkorában. Tök jó fej volt. Annyit kért, hogy érettségi után csináltassam. Faterom is tök laza volt mindig. Vele terveztünk is egy közös mintát.
Az első tetoválásnál még ismerték is a tetoválót, mert ő volt az általánosban a padtársam évekig. Szóval megcsináltuk, nála otthon, örültem, mint majom a farkának. Anyámnak is nagyon tetszett. Aztán rá két hétre találkoztam Dénessel, együtt játszottunk velük (akkor még Septic, most Stiff Bastard néven), Ő meg mondogatta,milyen jól nézne ki a felirat, ezzel meg azzal, én meg néztem ki ez az őrült :). Aztán este kiderült, hogy tetovál, menjek le hozzá kitalál valamit, megcsinálta a tüzet, meg a jeget a felirat köré, ott el is dőlt, hogy onnantól csak vele akarok csináltatni. Ami részben össze is jött. De a Szigeten sikerült Max Cavalerával aláirtani az akkor még félkész Roots borítót, és Dénes nem volt itthon akkor, így a kollegája, Geriboy csinálta meg ő húzta át az aláírást másnap reggel.

B-oldal: Pár mondatban mutasd be magad, a hétköznapokban milyen egy ember, aki Sepultura lemezborítót varrat magára?
Balázs: Jelenleg gyesen vagyok, a férjem pultos, és van 3 csodálatos gyerekünk:). Hehe.
A hétköznapjaim most felváltva a nyelvvizsgáról és a diplomamunkámról. Nyelvvizsga nélkül nem engednek államvizsgázni, úgyhogy gyúrok rá rendesen. Ebből következik, hogy most vagyok végzős. Veszprémbe járok fősulira. Negyedik éve nyomom a kolesz túlélő programot, úgyhogy a sör pont jól fog jönni:). Már látom előre a szobát, hogy fog kinézni.
Suli után vége a linkelésnek, lövök egy állást, család, gyerekek, autó:)! Persze nyomom a rákenrollt a Cadaveresben.

B-oldal: Bár én ismerem a Cadaveres-t, de valószínű, hogy olvasóink közül sokan nem. Hova helyezzenek benneteket, mire számíthat az, aki elmegy egy koncertetekre?
Balázs: Az a zene amit mi játszunk az élben tud a legjobban érvényesülni. Az idősebb metalosoknak ez modern zene, a fiataloknak meg éppen hogy nem az. Főleg a mai dömpingben, ahol a zenekarok mintha azon versenyeznének, hogy ki tud még lejjebb hangolni és még gyorsabban játszani. Én mondjuk bírom azt is, de ha akarnék se tudnék úgy nyomulni :). Szóval Cadaveres: energikus előadás, remek ütemek (dob + perka), hol dallamos, hol üvöltős ének, karcos riffekkel. Plusz a lehető legbrutálabb hajpörgetés :). Nem állunk távol a Soulfly és társai vonaltól, bár azoknál jóval dallamosabbak próbálunk lenni. Fasz tudja. Nehéz leírni a saját zenédet, no.

B-oldal: Top 5 kedvenc zenekar EVÖR?
Balázs: Szintén megválaszolhatatlan, de teszek egy próbát:

1. Sepultura / Soulfly / Slipknot
2. Deftones / Pantera / Korn
(itt csalok mert bele kell néznem a winamp-ba...)
3. CDT / Replika / Ektomorf / Neck Sprain / Blind Myself
4. Placebo / Kate Nash
5.Hatebreed / Whitechapel

Igazából nem tudok erre válaszolni, mert azt érzem, a többi kedvencemet sértem meg, ha ők lemaradnak. Szinte egyfolytában bújom a myspace-t, keresem az új zenekarokat, nagyon sok tetszik is. Rengeteg stílusban (olyanban is, ami nem metal) megtalálom a nagy kedvenceimet. Igazából, hülyének is néznek sokszor, hogy nekem simán megy a Team Sleep után a Brutal Truth. Fogalmam sincs mi a top öt kedvencem, mindig más. Na jó az elsőre tényleg beírhatjuk a Sepulturát, mert ő volt az első nagy szerelem :)

B-oldal: Volt valaha valami kellemetlenséged, vagy esetleg valami kellemes élményed a tetkókból kifolyólag?
Balázs: Hajaj. Kellemes sokkal több van, jól esik, ha odajönnek, megnézegetik, megdicsérik, ez azt is mutatja hogy Dénes jól dolgozik :). Amúgy én ilyen mániás tetoválásnézegető vagyok, ha valakin meglátok valamit, már csavargatom is a karját nézegetem, mi hol van :).
Koncerteken előfordul, hogy a közönségből valaki kiszúrja a Seput, buli után meg jön, hogy milyen jó, és mutogatja ő is a sajátját! Innen meg egyenes út a pulthoz :). Sajnos kellemetlen is volt, itt a fősulin is egyik tanárom mondogatta mindig, hogy meg fogom bánni, meg így ebben a szakmában (szociális munka) nem lehet majd munkát kapni. De bekaphatja. Simán lehet, ma már csak a dinoszauruszok nézik ezt meg ezt, ők meg kezdenek kihalni végre. Jó lenne ha az emberek azt néznék, ki hogy teszi a dolgát, és nem azt, hogy mi van ráfirkálva :).
Olyan is volt hogy szomszéd Gizi néni nem köszönt, mert azt hitte sittes vagyok. De mondom, ezek ritkaságok, hál' istennek. Németországban agyig varrt csávók meg jányok rohangálnak az utcán, és Günter papa meg Ingrid mama leszarják, hogy néz ki amíg, teszi a dolgát a kölök. Ezt a szemléletet kéne átvenni végre. Leggyakoribb kérdés: nem fogod megbánni Balika? :) Ettől szoktam kiborulni.

B-oldal: Végül küldhetsz egy számot az olvasóinknak, de sajátot nem ér! Mi legyen az?
Balázs: Dejó! Legyen az M.W.S.-től egy klip. Lakótelep Metal Solymárról! Minden idők legjobb magyar klipje :)! Kötelező végignézni!

B-oldal: Köszönjük az interjút!

M.W.S. - Die Fetten Jahre sind forbei

[A képeket Balázs bocsátotta a B-oldal rendelkezésére, a Tattoo magazinban is megjelent képeiből]

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr85982034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.03.06. 10:53:18

"Már látom előre a szobát, hogy fog kinézni." :))

Balázs, fehér galléros munka vs. tetoválás ügyben Rálf atya, az egyik üzletágigazgató kollégám és nem utolsó sorban a hosszú ujjú ing majd elindítják a csónakodat. Ha meg esetleg fiatalokkal fogsz foglalkozni, akkor ez még hiteles is, olyan urban legendet nyomsz magad köré, amivel könnyebben kihúzod őket a szarból.

A klip jó, kicsit Sabotage vs. Gyűlölet. Ha taggelőket ruháznak az elején, akkor azt társadalmilag támogatom, amúgy amolyan polgárőr anthem. 2:18-nál többször visszatekertem, hogy special effektet láttam-e vagy csak egy gumimaszkot. Mondjuk minden idők legjobb klipje az Álmodj királylány Homonyik Sándortól, de mindegy akkor legyen ez.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.03.09. 08:06:14

@nosferato:

2:05-nél nekem a Donnie Darko nyula jut az eszembe.

Egyébként a klip korrekt a Steppenwolf poénos, és vége nem csak hörög egy metál énekes.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása