TOP50 rock-metal dobos EVÖR

TOP50 rock-metal dobos EVÖR

Foglalkoztunk már a témával, sőt, anno titeket is megkérdeztünk a legjobb dobos kilétét illetően. Az alábbi videó kitörési pontként a metal vonalat is megnyitja, a sorrenden ismét lehet vitatkozni!

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr632114038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foma 2010.07.05. 09:28:50

Jók mind, csak Carl Palmer kutyaütő. Az első 49-en lehet vitatkozni.

Asidotus 2010.07.05. 09:42:46

Aki kimaradt:
Pete Commando Sandoval a Morbid Angel-ből
(asszem, most már éppen nem tag, de ez valami új hír.)

CosmoBacsika 2010.07.05. 09:43:05

Nice, de nekem a listáról nagyon hiányzik David Silveria (KoRn), valamint John Otto (LB)

Zep 2010.07.05. 09:48:39

Huhh, nagyon izgultam, hogy Neil legyen az első, bejött:)

Persze lehetne sorolni, hogy kimaradt ki, de nekem elég sok az ismeretlen név ebben a listában.
Viszont itt van három, akik játéka igencsak karakteres, mitöbb meghatározó volt anno és most is:

Bill Ward
Nicko Mcbrain
Alain White

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.07.05. 09:49:53

Én mellőzném a 'és hol van X' kezdetű hülyeséget, csak azt jegyezném meg, h a kísérőcinezést kiirtanám és bemondanám a Tilos Rádióban.

Nitr-O 2010.07.05. 09:53:24

Ezen a listán legalább rajta van Neil Peart és a megérdemelt helyén. Nem értem az előzőből hogy maradt ki.

kaamir 2010.07.05. 10:08:42

Az első hárommal nehéz vitatkozni, bár én Danny Carey-t Portnoy elé raknám. Utóbbiból kicsit kifogytak az ötletek az elmúlt pár lemezen.

Ja, és Martin Lopez-t, az Opeth korábbi dobosát nagyon hiányolom.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.05. 10:26:45

nem vagyok dobos, csak két kérdésem van:

1. Ez mitől metal-lista? (the Shadows? Santana? Police?)
2. Miért jó dobos valaki attól, hogy áll a kétlábgépen?

markus.b 2010.07.05. 10:27:10

@Zep: gondolom a Yes dobosára gondoltál, nem az Oasis-éra :D

SzocsO 2010.07.05. 10:32:27

pica,
ROCK és metál.

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.07.05. 10:40:21

derek roddy, gene hoglan ott figyel! ye!
de nick barker nem tudom mit keres ennyire elől!

NAR 2010.07.05. 11:03:21

A mezőny fele jazzdobos, nem? Különben is, hol van Tommy Lee? :-)

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.07.05. 11:22:54

@Interstellar Overdrive: úgy általában azt gondolom, h a lábcinen meg mondjuk két beütőn kívül tökéletesen fölösleges több cint gyűjteni, de mondjuk én a dobszerkót eleve a lábdob-pergő-állótam hármasban képzelem el, minden más tök fölösleges, mint az ötödik húr a basszusgitáron.

cooper82 2010.07.05. 11:23:23

Nick Mason?
Vagy csak én vagyok vak/süket, hogy nem vettem észre és mégis benne volt?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.07.05. 11:24:58

Az elsőn és a másodikon nem lepődök meg, Terrana és Lombardo azonban még a 7. és az 5. hellyel is alul van értékelve. Lars Ulrich viszont biztos nem a tudása miatt csípett még meg egy helyet... részemről James Kottack és Ian Paice hiányzik.

Tiger Woods 2010.07.05. 11:31:15

Mike Bordin is helyet kaphatott volna vagy benne van?
Esetleg Danny Heifetz.

storm · http://napirokk.blog.hu 2010.07.05. 11:32:37

niko mcbrain mellé még egy strigula, nem értem, hol maradt, ha egyszer lars is szerepel... :)

Asidotus 2010.07.05. 11:32:45

@Lamorak:
ehhez a listához pedig érdemben nem lehet mást hozzátenni. Kiváló dobosok, de még páran lemaradtak.

krferi 2010.07.05. 11:38:00

@Lamorak: Sok sikert egy egy lábdob-pergő-állótam dobucchoz, sokáig nem mész el vele mondjuk egy Rushnál. A zenétől függ a dob kihasználtsága is. Pont ahogy egy 5 (vagy 6) húros basszusgitár is szükséges, ha a zene megköveteli. Nem lehet minden bunkórock.

Illés Béla 2010.07.05. 11:38:14

A Sepu-bol hiányolom Igort.
Szerintem simán fenn kéne lennie.

Retexis 2010.07.05. 11:40:16

Ekkora faszságot. Minden best evör/top 50 videó hülyeség. Aki fogott már hangszert a kezébe, az tudja, hogy ez nem lóverseny. Másrészt hogy a picsába keveredik Lombardo és Dennis Chambers. Ha meg már igen, akkor hol vannak a többiek? Ian Paice, Nick Menza, Buddy Rich, Jojo Mayer, Jack DeJohnette, Phil Collins, Cozy Powell, Steve Gadd, Dave Weckl, stb...

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.07.05. 11:41:23

@krferi: Abban azért igaza van Lamoraknak, hogy aki nagyon tud, annak elég akár egy pergő és pár cin... míg a kisfaszúak bazdmeg kiraknak 20 egyforma tamot és ki sem látszanak a szerkótól, el sem érik a tamok 80%-t... lásd még Terry Bozzio, akitől konkrétan kiver a víz. Valaki meg szereti..

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.07.05. 11:44:56

@krferi: ezzel az erővel nem lehet minden há-ó-emm-ószekszuálisrokk se, a 4-nél több húros basszusgitár az coming out. Felesleges nyilván azon vitatkozni, h mondjuk a Birthday Party egy teljesen minimál dobcuccal mérföldekkel gonoszabb és durvább-e minden kétlábdobos szarnál, szerintem igen, de túlélem, ha mások szerint nem. Viszont azt aláírom, h Dave Lombardo kib zseniális, amit a tavalyi Slayer-lemezen csinál, az szó szerint poétikus.

krferi 2010.07.05. 11:52:55

@Lamorak: Jó, hát engem egyáltalán nem érdekel, mi a gonoszabb meg a durvább, a minimál vagy a százlábgép. Azt mondom, hogy pl. a Slayer nem működne egy állótammal-lábdobbal. Mindennek megvan a helye, nagyon szeretem a minimált is, oda az kell, death/grindba meg nem, egyik se jobb/rosszabb a másiknál. Ha meg lejjebb akarsz hangolni, kell a plusz húr gitárra, basszra, nincs mese. Lehet ezt coming outnak csúfolni is, szerintem nem az.

krferi 2010.07.05. 11:56:06

@Interstellar Overdrive: Ja, aki nagyon tud, annak elég egy pergő meg pár cin, így van. De aki annyira tud, az tudja használni ízléssel a többit is. A sok cin nem feltétetlen egyenlő a kis fasszal, ahogy egy tamtól sem lesz negyven centis.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.07.05. 11:58:43

@krferi: ha lejjebb akarsz menni a basszuson, húrozd H-E-A-D-re, a G amúgy is felesleges :) De egyébként én k szívesen meghallgatnám Lombardót mondjuk egy minimálcuccon.

krferi 2010.07.05. 12:14:11

@Lamorak: Lejjebb lehet menni úgy is, csak épp sokkal feszesebb a H (pláne az A) 5 húroson, ugyanis azt pont ezért találták ki, nem véletlenül. Egyik haverom meg éppenséggel a magasabb játék miatt használ 5 húrost, de az meg jazz. Ezért mondom, hogy stílustól függ minden. Ha azt mondod, hogy legyen minden minimál, az olyan mintha azt mondanád, hogy végezzen mindenki zenekonzervatóriumot. Ugyanaz pepitában.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.07.05. 12:29:36

@krferi: ja, ha jazz, akkor abba bele se megyek. :)))

krferi 2010.07.05. 12:43:59

@Lamorak: Ne legyél zenefasiszta :))) Az a jazzerek terepe :)

from 90\'s 2010.07.05. 13:03:10

Tényleg Deen Castronovo, Nick Menza, Nico Mcbrain, Scott Travis, Raymond Herrera és Scott "the clock" Rockenfield hova lettek?
Sőt, ha Lars, aki sem itt, sem Prágában nem volt képes a saját számaikat (még az egyszerűbbeket se!) eldobolni tisztességgel belefér a listába, akkor Tommy Leenek és mondjuk Eric Singernek (az ESP-Projectre gondoltam) is kurvára itt lenne a helye.
Mellesleg az tök jó, hogy Peart, Menza, Terrana az őket megillető helyre kerültek, de hogy Mike Mangini a végén legyen, Virgil Donati, Rod Morgenstein meg középen a bohóc Jordison pedig 4?

Hát aki a listát csinálta az nem biztos, hogy látta őket élőben...

markus.b 2010.07.05. 15:22:49

Igen, bele kell számítani az élő játékot is, emiatt pl Lombardo lenne nálam az első, úgy hogy kb nem is szeretem a zenéjüket. Viszont a Rushos csávó első helye túlzás, hiába ismerem el, hogy egy zseni.
Aki viszont szerintem nagyon underrated az a Will Ferrel gyerek, szerintem ő mehetett volna feljebb is a 40 valahánynál. Ő tipikusan a nem nagy szerkós, viszont hihetetlen dögös szólamokat nyomó dobos.
www.youtube.com/watch?v=LuibdktNlWQ

R.M.E. 2010.07.05. 15:30:21

Lars Ulrich szerintem nem kéne erre a listára. Amúgy ha már szükség van black metalosra, (amivel egyet is értek), akkor szerintem Nick Barker helyett jobb lenne Frost vagy Hellhammer.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2010.07.05. 21:03:14

@krferi: hát micsinájjak, a jazzt nem bírom elviselni, pláne mellette az ideológiát (és mindenképp mutass rá, h én pont ugyanígy ideológiát teszek az antitechnika alá, de hát micsinájjak, pank vagyok, na).

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása