Napokon - Are You Happy

Napokon - Are You Happy

2010.07.23. | Rálf atya

Még májusban láttam az Azokon a napokon zenekart a Dürerben, először. Nagyon fasza bulit nyomtak, illeve kaptak egy tortát a 10. szülinapjuk alkalmából. A jubileumi évben sikerült az első albumot is kihozni, immáron Napokon név alatt, Are You Happy címmel. A név változás oka számomra ismeretlen, de mivel fordult már velem elő, hogy barátnőmről kiderült, hogy nem is az az igazi neve, ahogy nekem bemutatkozott, nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget.

A Düreres buliról olyan emlékeim vannak, hogy egy zajosabb, pszichedelikus, elszállós settet prezentáltak, ehhez képest a lemez meglepetést okozott. Lehet, hogy be voltam rúgva, mert az elszállások, pszichedelia nyomokban megjelennek ugyan, de ez egy jól fésült, de fickós rock lemez. Azok közül is a jobb fajtából. Annyira zajos, hogy felkapd a fejed, annyira technikás, hogy hegyezd a füled és annyira színes és hangulatos, hogy mosolyra görbítsd a szád. Ha lenne egy sörözőm, tuti sokszor pörgetném ezt a lemezt, mert a "maradjunk, igyunk még egy kört" hozzáállás nagy táptalaja.

A nyitó dalt kezdő riffelés közben abban reménykedtem, hogy van a srácoknál színes ceruza is, nemcsak fekete filc. És volt, ahogy bejön a másik gitár, egyértelművé tette, hogy ők nem a verse-refrén-bridge iskolát járták, ami nemcsak jól esik a fülnek, de számomra alapkövetelmény egy komoly szándékú zenekartól. Dal dalt követett és gyenge pontnak nyoma sincs. Minden számot izgalmassá tudtak tenni, mindig jó dramaturgiai érzékkel és megfelelő hangszereléssel oldották meg figyelmem lekötését. Itt jegyezném meg, hogy faszentosan alkalmazzák az "perkákat", sokat dob az összképen. Bár nem igazán fair bárkit is kiemelni, ez a nagyszerű lemez jó zenészek igazi csapatmunkája, de nem állhatom meg, hogy ne tegyek említést Heppes Miklós basszusgitáros kiemelkedően ízes játékáról. 

Nem csak engem nyert meg magának a banda, én még tévedhetek is, de több hazai és külföldi tehetségkutató zsűrije nem, ugyanis ezeken is arattak a srácok. 

A zenekar myspace-én bele lehet hallgatni, a honlapon lehet lemezt rendelni, képeket nézegetni, itt lentebb pedig meg lehet nézni az Inside nem kevésbé jól sikerült klipjét. Ha pedig kicsit is tetszik a zene, ma este el lehet menni a Zöld Pardonba megnézni őket a Turbo-val.

Még valami. Nem is emlékszem rá, hogy mikor volt utoljára ilyen zseniális borítója magyar lemeznek, utolsó mohikánként én CD vásárló vagyok, nekem fontos a tálalás is. Az artwork egyszerűen telitalálat, Storm Thorgerson legjobb pillanatait idézi, ha a mesternek egyszer a kezébe akad az Are You Happy lemez, egy-két Fuck-ot elmormol, hogy nem neki jutott eszébe ez a koncepció. 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr302169644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megvagy hadnagy 2010.07.27. 21:42:30

Hm, izé, gondoltam szólok: Heppes M-t pár éve menesztették, Miklós Milán (ld. még Jazzékiel) tolja a bass-t.

zsebike 2010.07.28. 21:18:07

Igen, de a lemezen még H.M. játszott...

Rálf atya 2010.07.29. 13:08:02

@megvagy hadnagy:
Számomra sem volt egyértelmű a helyzet, rá is kérdeztem a legmegfelelőbb helyen. Ők megerősítették a sejtésemet, hogy ha már a lemezborítón az ő neve van, amit hallunk, azt tényleg Heppes Miklós tolta fel.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása