Már a "házistúdiója" is kiverte nálam a biztosítékot, és ha az nem volt elég, most itt van Pat Metheny 42 húros eszköze, amit történetesen gitározásra használ. A túlzás-skálán nálam 10/8-as.
Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: Overdrive
Munka mellett különböző szöveges és audiovizuális tartalmakat állítunk elő, lehet blog, mikroblog, facebook, zene, film. Ezekre találsz néhány linket a B-oldal random Önök kérték generátor oldalunkon. És ha már arra jársz, kattints a "MÉG KÉREK!" gombra, és pörgess magadnak egy ízléses kívánságot! »
2009-ben B-oldal.tv néven kezdünk klipeket készíteni, majd új tapasztalatok, új szakmai kapcsolatok, új eszközök jöttek, végül mindez külön céggé formálódott. Ma FunkyMedia Kft. néven a csapat imázsfilmeket, 2-3 perces online videókat gyárt. Van szép irodánk is, meg minden. Éljen! Ha filmes csapat kell, írj e-mailt! »
A blog.hu Premium Selection a CEMP Sales House által legjobbnak tartott 60 bloggal indult. Olyan felületekkel, amelyek évek óta megbízható, minőségi tartalmat szállítanak. Ezek közé tartozik a B-oldal is, ha érdekli a CEMP ajánlata, írjon a sales@cemp.hu címre! »
Már a "házistúdiója" is kiverte nálam a biztosítékot, és ha az nem volt elég, most itt van Pat Metheny 42 húros eszköze, amit történetesen gitározásra használ. A túlzás-skálán nálam 10/8-as.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.01.22. 08:55:45
És azért bosszantó ez, mert amúgy kurva jó gitáros lenne, lásd 80/81, vagy az Eric Bonával készített lemezeit.
Rálf atya 2011.01.22. 10:56:50
Agagag 2011.01.22. 12:47:59
nehogymárne 2011.01.22. 12:58:48
Somoskovy 2011.01.22. 13:02:16
nagyat 2011.01.22. 13:04:49
iovialis 2011.01.22. 13:06:14
Tetszik viszont a nyúlfarknyi szöveg freudi elszólása... (Illene a nevet kijavítani, annak ellenére, hogy gitárosként szerintem is "nagyon állat":)
dark future · http://www.andocsek.hu 2011.01.22. 13:06:31
2011.01.22. 13:22:16
SzocsO 2011.01.22. 13:26:36
Amúgy tökrégi cucc, 90-es években használta főképp, de még a quiet nighton is előkerül.
Aki azt mondja, hogy cirkuszi mutatvány, az menjen, és képezze magát egy kicsit összhangból. A csóka elég tudatosan játszik, nagyon jól tudja, hogy rakja fel az akkordokat, nyilván a menzura nélküli részek vagy harmóniára, vagy skálára vannak hangolva. És van ám szólamvezetés is, lehet figyelni a belső regosztereket, ok, nem egy kettős ellenpont, de nem is csikicsuki megy, meg skála/arpeggio kombó 500 hang/másodperc alapon.
A finom elhangolás előadói/zeneszerzői okokból is lehet, illetve akusztikus effekt, lehet odafigyelni erre péel Steve Reichnél. Persze pár centről van szó, ami inkább érzetbeli, mint tudatos, aztán ki tudja, lehet elég jó füle van : )
SzocsO 2011.01.22. 13:31:27
amúgy Stanley Jordan is cirkusz, mi?
www.youtube.com/watch?v=wmlbFLt_kko
most azt nem linkeltem, amikor két gitáron játszik egyszerre, de rá lehet keresni.
gyurma6 2011.01.22. 13:42:03
röntgenszeműlány 2011.01.22. 14:05:42
rokafogtacsuka 2011.01.22. 14:35:31
Remélem úgy érted, 10 a maximális 8-ból.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.01.22. 14:43:57
Cooler 2011.01.22. 15:28:12
SzocsO 2011.01.22. 15:30:47
Értelmetlen összehasonlítani a két dolgot, Methenyt és azt akit te ajánlottál. Meghallgattam, mondom fehér blues számomra kb. olyan, mint a magyar népzenében az új stílusú népdalok - nem lebecsülni akarom persze, ki vagyok én ahhoz - de hamár blues akkor Son House, péel, vagy Leadbelly, Johnson.
www.youtube.com/watch?v=8jN5vqEyV7g
www.youtube.com/watch?v=kbje6cyAzqY&feature=related
megvan a jogod persze, hogy hülyének tarts, és véleményünk erősen különbözhet, a lényeg, hogy kafa zene a blues és Metheny is, kinek mi tetszik :D
Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.01.22. 17:35:50
b-oldal.blog.hu/2010/08/29/pat_metheny_hazistudioja
SzocsO 2011.01.22. 17:37:38
en.wikipedia.org/wiki/Pikasso_guitar
Goompah 2011.01.22. 18:14:54
Szerintem pár cent elhangolódás a létező legrosszabb. Ha ui. valami egyértelműen hamis, akkor az tudatosul benned, és akkor a hangszert hibáztatod, nem az előadót. Pár centnél viszont nem hamisnak hallod, hanem a legjobb előadás is valami lepukkadt, lehangoló, üres benyomást kelt.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.01.22. 18:32:25
SzocsO 2011.01.22. 18:36:12
a temperált hangzás lényege pont az, hogy a fülünket becsapjuk, ugyanannak halljuk azt a két hangot. Egy reneszénsz fül pont hogy hallotta a differenciát pl. (temperált hangzás a XVII század második fele óta van), de hogy ne menjünk messzire, a gitároknál pl. elméletileg pontos hangolás nincs is (van, egy olyan klasszikus gitár nyaka 6-8000 euro), ott van a nagyterc a g-h között, a hangszer konstrukciójából adódóan. Most ebbe nem mennék bele, meg ennél bonyolultabb a dolog, és nem ide tartozik, itt a zenét szeretjük, nem mindenféle apróságon vitatkozunk : )
amúgy pl. a blues az ami nem is jó tisztán, kell bele egy kis hamisság. Az arab zenékben többféle terc jólhangzó, egymáshoz egész közeli frekvenciák, de tisztán intonálják őket. Vagy ott a chorus/flanger effekt gitárokon, pont ezt a minimális hangolódást használják ki, vagy szintetizátoroknál az egyik jelet egy picit odébbtolják, hogy lebegőbb legyen a hang, főleg ha az egyik a másiknak a felhangja, stb. Na de tényleg elég, eleget okoskodtam, lehet, hogy nem is így van : )
Goompah 2011.01.22. 19:21:21
A zongora e téren különösen kényes, mivel a legtöbb hangot nem egy, hanem több húr adja. A művészet a hangolásában éppen az, hogy az egyes hangok húrjait úgy hangolják, hogy ne jöjjön létre zavaró lebegés. :)
És igen, érzékelem a különbséget, főképp akkor, amikor gordonka játszik zongorakísérettel, bár nem világos, ilyenkor miért a gordonkánál hallom az eltérést. Érdekes módon a hegedű-zongora felállásnál nem.
Döbbenj meg, én is hallottam már valami temperálásnak nevezett bűvészkedésről, sőt valami Back Sebestyén is mintha írt volna erről valami szösszenetet. De lehet, hogy Tinóssynak hítták. Azt se feledd, hogy kezdetben többféle temperálás is létezett, a mostani lényegében kompromisszum a kompromisszumok között.
"nem mindenféle apróságon vitatkozunk"
Bocsáss meg, nem tudtam, hogy vannak tiltott témák. Eddig azt hittem, hogy egy-egy előadás kiválósága igen gyakran bizony apróságokon is múlik. Hallottam már kiváló zongoristától lehangoló koncertet a rosszul hangolt zongora hibájából.
"Az arab zenékben többféle terc"
Nem csak ott. És a mi 12 fokozatú skálánk sem általános. Az én fülemnek igen furcsa, de többször hallottam már "hamisnak" hangzó idegen zenéket, aztán rá kellett jönnöm, hogy nem hamis, csak más skálát használ.
SzocsO 2011.01.22. 22:23:22
Azért a gordonkánál hallod az eltérést, mert nincsen beosztva a menzúra, mint a gitárnál vagy a gambánál például, és ha egy picurkát is téved, már hamis a hang (ha a vonós sokat vibrál, akkor lehet, hogy a hangot keresi : ) A hegedűnél dettó, talán Heifetz volt az egyetlen hegedűs, aki még elrontani sem tudta a hangot (erről van egy vicces youtube video is). A vonósok fél élete abből áll, hogy az intonációt gyakorolják, lehet még keveset is mondtam. Gordonnál mélyebb a regiszter, és alacsonyabb rezgésszámnál jobban hallatszik a hamisság, és az "lebegés". Vonósnak tényleg csak az menjen, akinek nagyon kifinomult a hallása, vagy abszolút.
Zongora esetében pl. ott van az ún. honky-tonk piano sound, pont az a lényeg, hogy el vannak hangolódva a húrok egymáshoz képest, mégis van ugye olyan zene amibe az kell (pl. ugye a bluesban némelyik stílus, vagy country).
Nem vontam kétségbe az ismereteidet, bocs, ha esetleg kioktatónak érezted a hozzászólásom. Az hogy "nem mindenféle apróságon vitatkozunk" nem arra vonatkozott, hogy semmibe veszem ezeket a dolgokat, hanem el lehet ezen vitatkozni, meg okoskodni (ahogy én is teszem : ) de a lényeg a zene : )
Az arab zenét csak példának hoztam fel, az európai műzene nem nagyon bírja ezt, 12 fokú kromatika van és kész Kivéve a reneszánsz, barokk (Bach előtt főképp) és azelőtti zenéket, vagy XX. századi és kortárs + népzenék, pl. magyar (igen, régi stílusúak), de a népzene nem is műzenei kategória. Pl. a hamisnak hallatszó idegen zene sem a skála miatt az. A hang mindenhol ugyanazokkal a fizikai tulajdonságokkal bír, csak más kultúrákban nem az általunk mondjuk kistercként nevezett hangköz, hanem "egy kicsivel felette", és ez aztán bármitől lehet, sose nem tudjuk meg : ) Kultúra, szokás, stb.?
A skála megint más dolog, európai zeneelméleti rendszerrel nem lehet igazán leírni más kontinensek, kultúrák stb. zenéjét, csak hozzávetőlegesen, kb., pont az általad említett okok miatt. Más a rendszer, ami itt hamis, ott teljesen konszonáns.
dark future · http://www.andocsek.hu 2011.01.23. 00:05:10
Hát.. szerintem ez nem néhány cent. Néha ugyan kimondottan "szitáros" a hangzás, ez lehet koncepció, de a felső, fogólap nélküli részen egyértelműen van néhány rosszul hangolt húr, ott ráadásul korrigálni sem tud menet közben. Pl. a 2:22 környékén elég jól hallatszik, hogy mire gondolok. Veszélyes szerszám ez :-).
Goompah 2011.01.23. 01:05:51
"Nem Bach írt erről, és nem ő találta ki, csak népszerűsítette, a Wohltemperierte Clavierrel"
Tudom. :) Megvan jópár előadásban. Amúgy kb. jól írod, Bach még C-vel írta, bár ha elhagyod a Das-t, akkor erősen kell ragozni a melléknevet, de ez itt nem a német nyelvtan blog. :)
Én tökhülye vagyok a zeneelmélethez, csak igen sok klasszikus zenét és jazzt hallgatok. Mellesleg épp Pat Methenyt én csak fenntartásokkal merném jazz-zenésznek nevezni, az én ízlésemnek túl kommersz, már-már a smooth jazz határát súrolja - de ez ízlés dolga, nem érdemes erről vitatkozni.
Azért az érdekes, hogy amit mi más kultúrák zenéjében hamisnak hallunk, az náluk harmonikus. Az ember azt hinné, hogy a felharmonikusok automatikusan megadják, mi lehet harmonikus és mi nem. De mégsem.
SzocsO 2011.01.23. 04:04:00
Pl. az indiaiak az oktávot nem 12 félhangra, hanem 22-re osztották, és nem a XVII. században, jóóóóval korábban : ) Ezért is írtam, hogy lehet az európai értelemben vett skálákhoz viszonyítani a dolgot, csak nem az az eredmény jön ki ugye, amit az európai rendszer alapján elvárnánk.
Az arab zene szintén nem a mi rendszerünket használja, és még persze sorolhatnám. A magyar népzene régi rétegei is ide tartoznak, az öregek a régi felvételeken nem hamisan énekelnek ám, archaikus intonáció.
És hogy ezek hogy, miért, arról már nekem is csak sejtéseim, feltételezéseim vannak, vagy olvastam róluk, de nem vagyok zenetörténész, vagy népzenekutató, úgyhogy a teóriáimat inkább megtartom magamnak : )
Van egy nagyon jó könyv erről, ha érdekel a téma: Kárpáti János: Kelet zenéje.
SzocsO 2011.01.23. 04:04:32
Pl. az indiaiak az oktávot nem 12 félhangra, hanem 22-re osztották, és nem a XVII. században, jóóóóval korábban : ) Ezért is írtam, hogy lehet az európai értelemben vett skálákhoz viszonyítani a dolgot, csak nem az az eredmény jön ki ugye, amit az európai rendszer alapján elvárnánk.
Az arab zene szintén nem a mi rendszerünket használja, és még persze sorolhatnám. A magyar népzene régi rétegei is ide tartoznak, az öregek a régi felvételeken nem hamisan énekelnek ám, archaikus intonáció.
És hogy ezek hogy, miért, arról már nekem is csak sejtéseim, feltételezéseim vannak, vagy olvastam róluk, de nem vagyok zenetörténész, vagy népzenekutató, úgyhogy a teóriáimat inkább megtartom magamnak : )
Van egy nagyon jó könyv erről, ha érdekel a téma: Kárpáti János: Kelet zenéje.
SzocsO 2011.01.23. 04:05:17
Pl. az indiaiak az oktávot nem 12 félhangra, hanem 22-re osztották, és nem a XVII. században, jóóóóval korábban : ) Ezért is írtam, hogy lehet az európai értelemben vett skálákhoz viszonyítani a dolgot, csak nem az az eredmény jön ki ugye, amit az európai rendszer alapján elvárnánk.
Az arab zene szintén nem a mi rendszerünket használja, és még persze sorolhatnám. A magyar népzene régi rétegei is ide tartoznak, az öregek a régi felvételeken nem hamisan énekelnek ám, archaikus intonáció.
És hogy ezek hogy, miért, arról már nekem is csak sejtéseim, feltételezéseim vannak, vagy olvastam róluk, de nem vagyok zenetörténész, vagy népzenekutató, úgyhogy a teóriáimat inkább megtartom magamnak : )
Van egy nagyon jó könyv erről, ha érdekel a téma: Kárpáti János: Kelet zenéje.
SzocsO 2011.01.23. 04:06:37
Pl. az indiaiak az oktávot nem 12 félhangra, hanem 22-re osztották, és nem a XVII. században, jóóóóval korábban : ) Ezért is írtam, hogy lehet az európai értelemben vett skálákhoz viszonyítani a dolgot, csak nem az az eredmény jön ki ugye, amit az európai rendszer alapján elvárnánk.
Az arab zene szintén nem a mi rendszerünket használja, és még persze sorolhatnám. A magyar népzene régi rétegei is ide tartoznak, az öregek a régi felvételeken nem hamisan énekelnek ám, archaikus intonáció.
És hogy ezek hogy, miért, arról már nekem is csak sejtéseim, feltételezéseim vannak, vagy olvastam róluk, de nem vagyok zenetörténész, vagy népzenekutató, úgyhogy a teóriáimat inkább megtartom magamnak : )
Van egy nagyon jó könyv erről, ha érdekel a téma: Kárpáti János: Kelet zenéje.
SzocsO 2011.01.23. 04:06:48
Pl. az indiaiak az oktávot nem 12 félhangra, hanem 22-re osztották, és nem a XVII. században, jóóóóval korábban : ) Ezért is írtam, hogy lehet az európai értelemben vett skálákhoz viszonyítani a dolgot, csak nem az az eredmény jön ki ugye, amit az európai rendszer alapján elvárnánk.
Az arab zene szintén nem a mi rendszerünket használja, és még persze sorolhatnám. A magyar népzene régi rétegei is ide tartoznak, az öregek a régi felvételeken nem hamisan énekelnek ám, archaikus intonáció.
És hogy ezek hogy, miért, arról már nekem is csak sejtéseim, feltételezéseim vannak, vagy olvastam róluk, de nem vagyok zenetörténész, vagy népzenekutató, úgyhogy a teóriáimat inkább megtartom magamnak : )
Van egy nagyon jó könyv erről, ha érdekel a téma: Kárpáti János: Kelet zenéje.
SzocsO 2011.01.23. 04:07:48
Pl. az indiaiak az oktávot nem 12 félhangra, hanem 22-re osztották, és nem a XVII. században, jóóóóval korábban : ) Ezért is írtam, hogy lehet az európai értelemben vett skálákhoz viszonyítani a dolgot, csak nem az az eredmény jön ki ugye, amit az európai rendszer alapján elvárnánk.
Az arab zene szintén nem a mi rendszerünket használja, és még persze sorolhatnám. A magyar népzene régi rétegei is ide tartoznak, az öregek a régi felvételeken nem hamisan énekelnek ám, archaikus intonáció.
És hogy ezek hogy, miért, arról már nekem is csak sejtéseim, feltételezéseim vannak, vagy olvastam róluk, de nem vagyok zenetörténész, vagy népzenekutató, úgyhogy a teóriáimat inkább megtartom magamnak : )
Van egy nagyon jó könyv erről, ha érdekel a téma: Kárpáti János: Kelet zenéje.
SzocsO 2011.01.23. 04:08:36
Pl. az indiaiak az oktávot nem 12 félhangra, hanem 22-re osztották, és nem a XVII. században, jóóóóval korábban : ) Ezért is írtam, hogy lehet az európai értelemben vett skálákhoz viszonyítani a dolgot, csak nem az az eredmény jön ki ugye, amit az európai rendszer alapján elvárnánk.
Az arab zene szintén nem a mi rendszerünket használja, és még persze sorolhatnám. A magyar népzene régi rétegei is ide tartoznak, az öregek a régi felvételeken nem hamisan énekelnek ám, archaikus intonáció.
És hogy ezek hogy, miért, arról már nekem is csak sejtéseim, feltételezéseim vannak, vagy olvastam róluk, de nem vagyok zenetörténész, vagy népzenekutató, úgyhogy a teóriáimat inkább megtartom magamnak : )
Van egy nagyon jó könyv erről, ha érdekel a téma: Kárpáti János: Kelet zenéje.
Goompah 2011.01.23. 23:10:12
Látom, működött a blogmotor. :(
Köszönöm a tippet, utánanézek, le tudom-e tölteni.
goj.ko.mit.ich 2011.01.26. 22:06:34
Már én sem tudom hogy keveredtem ide,-de a macsekok-cicaoldal miatt - már mindeképp érdemes volt, mert ez a picasso gitár tényleg nem mai dolog. De ugyebár ízlésekről..., viszont írtad hogy sok jazzt is hallgatsz a klasszikus mellett, ennek ellenére Methenyt csak fenntarásokkal jazz zenész neked, és túl kommersz. Legyen!
((magánvéleményemként motyogom az orrom elé, hogy nekem sokszor a „mainstreem jazz” a már már kommersz. talán érthető hasonlat az hogy, pl. 7db Oscar Peterson lemez után már nem küzdenék a pénztárnál a nyolcadik megszerzéséért. Természetesen ez nem O.P ellen szól, legfeljebb ellenem, hogy messze vagyok a jazz-től, és én is kapok egy ilyen levelet:)) De ez persze nem menti fel Kenny G.-t. De idefirkantok néhány címet, hátha kevésbé lesznek fenntartásaid ha már JAZZ, és annak holdudvaráról van szó.
Már itt emlegették a 80/81 lemezt. Ő sosem akart a langyos vízben lubickolni, ezért nincsennek standard sorlemezei szerintem. A 75-82-ig lemezei progresszív lemezek voltak legyen az jazz-rock, fuziós jazz, vagy amit akartok, és kinek mennyire fos lemezek, az most nem ide tartozik.
Bright size life (74)
Song X (85) (az is a jazz egy vonulata... vagy Sign of 4 Derek Bailey-vel!!! (ennél bizonyos kockázatokra hívnám fel a figyelmet...)
Question and Answer (89 - trio)
trio 99-00 (99) / és a live
Day Trip (2005)
Mehldau-val.
De leginkább különböző formációkban demonstrálja a jazzhez a vonzódását, I Can See Your House From Here (94 - Scofield-al)
H.Hancock, Kenny Garrett, Joshua Redman, Gary Thomas, M. Brecker, C.Haden, G.Burton Stb. és rengeteg koncerten - vendégzenészként -nem hagy kétséget afelől hogy milyen műfaj markáns képviselője. Egyszer azt mondta, hogy ő nem akarja eljátszani a Giant Steps-et mert azt eljátsza otthon, vagy meghallgatja Coltrane-tól, ő a saját zenéjét akarja játszani. (Azért, csak eljátszotta a G.Stepset 99-00 lemezen - nem is könnyű ráismerni) Olyan védőbeszédnek hangzik ez, de ha már csak ez volt a kifogás, akkor legyen teljesebb a kép. Ha pedig ismered ezeket, akkor nem szóltam. Igazából ez a picasso gitár „projekt” nekem sem jön be, mert értem én hogy mit akar, csak nekem nem élvezhető, amit ezzel alkot, ha csak nem összhangzattani tanulmányt akar(né)k.