TOP10 RHCP-dal EVÖR

TOP10 RHCP-dal EVÖR

A 2011-es év egyik legrosszabb pillanata eddig az volt, mikor kinyitottam a Slane Castle DVD tokját és nem volt benne a DVD. Lejátszóban? Nem, ott sincs. Azóta sem találom. (Nyilván valamelyik barátom annyira megszerette, hogy azóta is a lejátszójában csücsül. Nincs éppen pont nálad?)

A 2011-es év egyik legjobb pillanata viszont az volt, mikor megérkezett az email-es visszaigazolás arról, hogy sikeresen lefoglaltam 2 jegyet a bécsi RHCP koncertre.

Hát, ilyen év ez, ráadásul, miközben ezen sorokat írom, a Corvintetőn RHCP - lemezmegjelenési buli van, hiszen a napokban világszerte megjelenik a banda tizedik albuma, az I'm with You. Az új albumot valószínűleg a torrent oldalakról már rég megszerezhettem volna, de valahogy nem fűlt hozzá a fogam. Bevallom, picit félek tőle. Az előjelek annyira nem jók (értsd: pop), bár megígértem magamnak, hogy csak az album teljes meghallgatása után ítélkezem. De most ne az új albumon lamentáljunk...

A zenekar számos felálláson keresztül ívelő karrierjében egy dolog mindig közös volt: zenéjükben mindig ott volt az a dög, melyet sok együttes sem orvosi precizitással, sem spontán, vagy spontánnak tűnő (többszöri) próbálkozással sem ér el. Ezek a kaliforniai idióták meg nem akarnak felnőni, pózolnak, ugrálnak, grimaszolnak, megbotránkoztatnak és persze kurva jó koncerteket adnak. (Ilyen például a fent is említett 2003-as Slane Castle című kötelező darab. Nincs véletlenül nálad a DVD?)

Egy ilyen életművel rendelkező banda esetében nyilván mindenkinek megvan a saját kedvence. Én azt mondom, hogy kifejezetten Blood Sugar Sex Magik-es Chili-rajongó vagyok, hiszen minden amit addig alkottak, szerintem ott állt össze számukra és a közönség számára is. Zseniális, ritka pillanat lehetett, amit 1991-ben érezhettek és még mindig fantasztikus azokat a dalokat egymás után hallgatni, így 20 év távlatából is. (Kötelező darab: Funky Monks DVD, melyet az előbb ellenőriztem, a tokjában van.)

Aztán jöttek azok a pillanatok, melyekkel kapcsolatos emlékeik lehet már a drog homályába vesztek. A One Hot Minute - Californication - By the Way albumhármassal egyszerűen számolatlanul pörgették ki a slágereket és valószínűleg hasonló mértékben vették igénybe a drogok szolgálatát is. (Kötelező olvasmány: Anthony Kiedis önéletrajzi könyve, mely tulajdonképpen egy drogszótár is egyben.)

Van egy furcsa elméletem, miszerint, ha egy zenekar (vagy zeneszerző) legnagyobb dalait drogos befolyás alatt szerzi, az a cuccról való lejövés után nem tudja megismételni sikereit. Sajnos, ez az elv pont a Chili-nél tűnik igaznak. Én legalábbis a Stadium Arcadium albummal már nem tudtam mit kezdeni... Aztán Frusciante - aki az egyik legegyedibb gitáros eme planétán - bejelentette, másodszor is kiszállt. Remélem, jól van. Nyilván most okoskodásba is foghatnék, hogy itt a vége, ez már nem az a banda, de ezt nyilván hülyeség most kimondani. Azaz végül is kimondhatjuk: ez már nem az a banda. De a jövővel elég lesz a bécsi koncert után foglalkozni.

Hiszen bármit is hozzon ez az új album, a Red Hot Chili Peppers egy egyedi és műfajteremtő zenekar marad. Ráadásul kurva nehéz volt a legjobb tíz dal listáját összeállítani. (Közben aki megtalálja a Slane Castle DVD-met, az tudja, hol talál meg.)

TOP10 RHCP-dal EVÖR - Overdrive szerint:

1. Give it away
2. Suck My Kiss
3. Otherside
4. Coffee Shop
5. Don't forget me
6. Venice Queen
7. My Friends
8. Aeroplane
9. Blood Sugar Sex Magik
10. Around the World

TOP10 RHCP-dal EVÖR - Rálf atya szerint:

1. Soul to Squeeze
2. Can't Stop
3. Behind the Sun
4. Give It Away
5. Around the World
6. Suck My Kiss
7. Aeroplane
8. Dani California
9. The Power of Equality
10. Knock Me Down

Red Hot Chili Peppers - Californication + Soul to Squeeze HD
(Live @ The Roxy Theatre 22-08-2011)

 

 

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr12963214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2011.08.30. 08:50:36

Akkor jöjjön a saját listám, ha már poszt-ügyileg erősen inaktív vagyok az utóbbi időben:

1. Don't Forget Me
2. I Could Have Lied
3. Otherside
4. Around The World
5. Havana Affair (The Ramones Tribute)
6. Can't Stop
7. Californication
8. Give It Away
9. Dani California
10. My Friends
Bonus Track: Pea

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.08.30. 09:53:39

Olyan szépen összeraktátok, hogy hirtelen megkedveltem őket. Na jó, egyet nem tudok kihagyni: Breaking The Girl, szerintem a legjobb.

Leadfoot 2011.08.30. 10:38:15

Szerintem:

1. Save the population
2. Soul to squeeze
3. Give it away
4. Under the bridge
5. Can't stop
6. Road trippin'
7. Breaking the girl
8. Around the world
9. Tell me baby
10. Otherside

De erősen hangulatfüggő. És érdekes, hogy az én kedvencemet hármótok közül senki nem vette föl a listára.

komment_komment 2011.08.30. 11:45:41

1. A keresett DVD nekem sincs meg
2. Funky Monks a tokjában van - nálam is.

BOTii 2011.08.30. 12:31:41

Higher ground
Knock me down
Under the bridge
Suck my kiss
Scar tissue
Universal speaking
Can't stop
Soul to squeeze
Hollywood
Torture me

rettentó 2011.08.30. 14:15:35

@BOTii: A Higher Ground feldolgozás, ezt azért megjegyezném www.youtube.com/watch?v=QnbdXWvmysg

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2011.08.30. 14:45:25

Blood Sugar Sex Magic rulez.

Egyszer (régesrég) egy fénymásolatból legépeltem magamnak a szövegeket, és csak a szavaknak, a soroknak olyan ritmusa van, hogy ihaj, majd ledobott a szék.

what I got i gotta give it to yo' mama

Kivlov 2011.08.30. 16:26:40

Snow, By the way, Otherside, Californication, Road Trippin, Zephy Song, Dani California, Under the bridge, Scar Tissue, Around the world

chordpower · http://facebook.com/grabanc 2011.08.30. 16:36:37

Nehéz 10-et választani ... A Blood Sugar után azért lejtmenet, igaz jó pár kivétellel.

chordpower · http://facebook.com/grabanc 2011.08.30. 16:37:33

Fogadjunk, hogy nem 30-as, 40-es vagy :)

chordpower · http://facebook.com/grabanc 2011.08.30. 16:38:13

@Kivlov: Fogadjunk, hogy nem 30-as, 40-es vagy :)

G_P 2011.08.30. 16:46:58

1. Power of equality
2. Blood Sugar Sex Magik
3. Good time boys
4. Taste the pain
5. Give it away
6. Mellowship slinky in B Major
7. Jungle man
8. EASILY
9. This is the place
10. Wet sand

kuki123 2011.08.30. 17:13:36

hát én meghallgattam az új albumot...hát a legjobb szám is talál 4/10
nem vicc!!!
a többi még ezt se üti meg 2-3/10
valami eszméletlen szar az új RHCP album, meg se közelíti a régi számok színvonalát.

MakoG 2011.08.30. 17:54:46

A True Men Don't Kill Coyotes, a Magic Johnson és a Police Helicopter csak nekem jön be?

catshannon 2011.08.30. 18:05:35

Baromi nehéz volt ám top10-et összeválogatni:) Nem is sikerült, muszáj vagyok tartalékot kijelölni a keretbe:)

1. Funky monks
2. Don't forget me
3. Easily
4. Californication
5. Parallel Universe
6. Right on time
7. Cabron
8. Blood Sugar Sex Magik
9. Snow
10. Aeroplane

+1. Fight like a brave
+2. Higher ground

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2011.08.30. 18:35:35

A By The Way idejében már nem nagyon toltak semmit. Fruttinak meg a szóló anyagai erősek, és jól tette hogy otthagyta az RHCP-t, ezen az anyagon látszik is. Amit ő csinál, az még most is megalkuvás nélküli zene, nem egy ilyen maszatolós popfunkyvalami.

Ja és top 10?

BSSM úgy ahogy van :) Meg a Knock Me Down. Meg a Fight like a brave.
Azért a Californicationt is ronggyá hallgattam. A Stadium meg, nem is tudom, sokan szarnak tartják, én mégis csípem.

aranyláz 2011.08.30. 19:21:32

tízet nem írok, de a Californication és a Cant stop mindenképpen benne van

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2011.08.30. 19:26:40

1. Otherside
2. Parallel Universe
3. Give it away
4. Under the bridge
5. Breaking the girl
6. Universally speaking
7. Can't stop
8. Scar tissue
9. Emit remmus
10. By the way

asithos 2011.08.30. 19:55:15

na nézzük sorjában:
get up and jump
jungleman
fight like a brave
subway to venus, taste the pain, pretty little ditty
bssmről az összes szám a kedvencek közé tartozik
my friends
parallel universe, otherside(kedvenc!!!), purple stain
by the way, can't stop, minor thing, venice queen
especially in michigan, hard to concentrate
soul to squeeze, quixoticelixer, bunker hill, leverage of space
stb.stb.
igy is kicsúsztam a 10-ből, de a aki ezeket végighallgatja, biztos nem jár rosszul ;)

Bushpilot 2011.08.30. 20:20:43

True Men Don't Kill Coyotes-t én is kedvelem, de kitaszítják a 10-ből a többiek.
Etalon a BSSM, erről szinte minden, de ami nagyon nagy kedvenc és még nem volt az

Apache Rose Peacock
Aztán...
Sir Psycho Sexy
Breaking The Girl
Suck My Kiss
I Could Have Lied

Soul To Squeeze
Aeroplane
Otherside
Savior
Road Trippin'
Universally Speaking

+
Give It Away
Under The Bridge

parrre 2011.08.30. 20:43:46

A knock me down a legjobb. Pont.

parrre 2011.08.30. 20:44:56

Ja meg a higher ground bocsi

szesze92 2011.08.30. 20:50:42

Sorrend nélkül, így is baromi nehéz volt:
Higher Ground
Knock Me Down
BSSM album egészben
Coffe Shop
Californication
By the Way
Can't Stop
Venice Queen
Torture Me
Slow Cheetah

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.08.30. 21:42:47

@Interstellar Overdrive:

háááááát. izé.

Under The Bridge
- hogy a jóúristenbe hagyhattátok ki ??????????

atika85 · http://funkyforum.hu 2011.08.30. 21:57:24

Pont egy ilyen top10 topicot olvasgattam a minap egy külföldi fórumon, akkor nekem is kedvem lett megint átgondolni. Sorrend nincs.

If You Want Me To Stay
Taste The Pain
If You Have To Ask
My Lovely Man
This Velvet Glove
Minor Thing
Don't Forget Me
Soul To Squeeze
Bunker Hill

Egyébként az új lemez számomra egy csoda, az elejétől a végéig imádom, de valószínűleg csak azért van így, mert nem is vártam semmit a lemeztől, csak annyit, hogy élvezzem. És gecire élvezem :D

english grandma in use 2011.08.30. 22:09:44

már le is töröltem az újat...szerencsére élőben nem erőltették...

Trotter 2011.08.30. 22:44:25

Don't forget me - mert erre stagedivingoltam.
Torture me - mert benne van az RHCP esszenciája.
Eskimo - mert nagysokára jutottam hozzá.

Amúgy hangulatfüggő, de a One Hot Minute nagyon ritkán kerül a lejátszóba... Pedig a Walkabout nem rossz.

Lyt 2011.08.30. 22:51:22

Az uj album szar.

Eastbay1 2011.08.30. 23:28:35

1. Higher Ground
1. Out in L.A.
1. Give It Away
1. Buckle Down
1. Naked in the Rain
1. The Power of Equality
1. Shallow Be Thy Game
1. Warped
1. Deep Kick
1. Jungle Man

colonel Tigh 2011.08.30. 23:44:55

Trotter: Szerintem meg a One Hot Minute egy indokolatlanul alulértékelt lemez. Amikor kijött először nekem is furcsa volt (egy Blood Sugar után ez nem is csoda), de gyorsan megszerettem, szerintem zseniális. Nevezzetek ortodoxnak, de nekem a OHM-ig "red hot a Chilli", Frusciante tribute ide vagy oda, én már a Californicationt se tudom semmire sem értékelni, pedig mindent megtettem hogy legalább egy kicsit megszeressem! Ez van :(

pokesz70 2011.08.30. 23:56:32

A BSSM album egészében a legjobb szám. Az a lemez megállíthatatlan. Hendrix elismerően csettintene arra a lemezre. Aztán jöhet a One Hot Minute, amiben meg a Dave Navarro agya száll el teljesen, hálistennek.

Takacsi 2011.08.31. 00:47:23

listát nem írok

az új album nagy csalódás nekem... 1 azaz egy olyan szám volt amibe nem tekertem bele :((((

Takacsi 2011.08.31. 00:48:51

ja és az az egy szám a 6. a Look Around volt

rollin76 2011.08.31. 08:29:38

A Higher Ground feldolgozás brutális, felejthetetlen, nekem ez jelenti a Chili lényegét. Még azért a Me & My Friends megér egy misét szerintem. Az utóbbi albumokat nem értékelném, a korosztályom talán megérti mit akarok ezzel mondani :-)

Nagy életmű, óriási zenékkel.

seahawks 2011.08.31. 08:35:04

jó az új album, persze nem annyira slágeres, mint amit legtöbben vártak tőle...

Magon_ 2011.08.31. 08:46:43

Suck My Kiss az életmű csúcsa, ezt kár is lenne tagadni.

potter 2011.08.31. 08:50:51

Nehéz, és kurvára hangulatfüggő, hogy mi a TOP10-ed (épp ez benne a szép). Nálam ma reggel a "fat, tasty or groovy bassline" hangulatom alapján így fest:

Paralell Universe
Around The World
Suck My Kiss
By The Way
Readymade
Higher Ground
Knock Me Down
Coffee Shop
Power of Equality
Right on Time

És a végére ez KELL: www.youtube.com/watch?v=5FrI5lNvCnQ

AkovácsApéter 2011.08.31. 09:37:23

Sajnálom, hogy az új album olyan, mint egy olyan Elton John mű, amit szégyelltek, és jól eldugták az ágy alá, de valahogyan mégis megkerült...

TOP10-be jó régen került RHCP dal, tán '95-ben

Fight like a brave
Johnny, kick a hole in the sky
Higher Ground
Power of Equality
Walkabout
Backwoods
If you want me to stay
My lovely man
Under the bridge
Give it away

bad_boomer 2011.08.31. 10:23:36

1. rollercoster
2. knock me down
3. higher ground
4. scar tissue
5. dani california
6. by the way
7. around the world
8. universally speaking
9. otherside
10. road trippin'

megvagy hadnagy 2011.08.31. 10:58:07

Nekem TOP 1 EVÖR az Aeroplane

(Volt alkalmam megtanulni az utolsó hangig basszusgitáron, sőt, előadni is, több alkalommal. Valami irgalmatlanul nehéz visszaadni a feelinget.)

Takacsi 2011.08.31. 19:59:44

update a tegnapi kommentemhez:

Bár elsőre tényleg csalódást éreztem, de azért csak meghallgattam a lemezt még egy párszor és kezdem megszeretni :)
Kezdem észrevenni a finomságokat...

sthumb 2011.08.31. 21:53:40

Frusciante nélkül rhcp-zni, olyan mint farok nélkül nőt dugni...
nekem már csak így jön le

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2011.09.02. 22:25:07

TOP10 RHCP-dal EVÖR - convar szerint:

1. Give It Away

innentől a sorrend lényegtelen, ahogy eszembe jutnak:

Suck My Kiss
Breaking The Girl
My Friends
Coffee Shop
Easily
Road Trippin
Around The World
Paralell Universe (de a Californicationről szinte minden)
On Mercury
Hump De Bump

Hoppá, ez 11 lett, de mondjuk a TOP10et vegyük az "innentől a sorrend lényegtelen"-től, mert nálam van a Give It Away és van a többi :)

Érdekes am hogy szinte mindenki BSSM-es. Hát én Californication-os vagyok. Nálam messze az a csúcs, tökéletes az elsőtől az utolsó akkordig, egy deka töltelék nélkül (a többin azért mindig van egypár), fantasztikus nyitó és záró tétellel. Mestermű.

Tényleg, akkor egy album TOP5 mondjuk:

1. Californication
.
.
.
2. One Hot Minute
3. Stadium Arcadium
4. Blood Sugar Sex Magik
5. By The Way

Az új albummal kapcs.ban nem hiszem hogy nagy csalódás érhetne, mivel már régóta nincsenek semmilyen elvárásaim a RHCP kapcs.ban. Az oka annyi, hogy egy együttes egy életben csak egy Give It Awayt írhat :) Ill. nem várom el tőlük hogy csináljanak a Californicationnél egy még jobbat, mert tudom hogy az lehetetlen kérés volna :)

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2011.09.02. 22:30:33

@MakoG: Nyilván nem csak neked, de pl. nekem különösebben nem :) A korai RHCP nekem túl komolytalan, túl olyan "nemistudomhogymondjam" :)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása