Prince Ital Joe + Marky Mark: United

Prince Ital Joe + Marky Mark: United

Sok szemetet összehordott az eurodance korszak szele, de egy album határozottan az emlékeimbe fúródott. Prince Ital Joe és Marky Mark duett albuma, a "Life in the streets".

Az 1994-es album megjelenésekor Marky Mark többször szerepelt a Popcorn nagy poszterén, mint a slágerlistákon (vagy mint manapság a filmek főszerepében), és csak annyi emlékem maradt meg vele kapcsolatban, hogy minduntalan a kockahasával akarták eladni, szerepeltetve őt megannyi alsógatya reklámban. A lányok a részletekre és a gofrisütő hasizmaira biztos jobban emlékeznek, én piros fénybe néztem. Prince Ital Joe-ról pedig egyedül az ugrik be, hogy tuti ITAL-nak ejtettem a nevét. Mondjuk én anno ének óra előtt fogadtam általános iskolai osztálytársnőmmel, hogy a Culture Beat-et nem kálcsör bít-nek kell ejteni, hanem kúltúr bít-nek. Sokkal arisztokratább hangzású az utóbbi, nem?!

Kálcsör bít, áh.

A lemez követte a dancefloor kliséket. Rajoskodó rapper, valamint rasztáskodó, bölcsebb megjelenésű társa, kicsit reggae hatás és az elmaradhatatlan női kórus a refrénben.

Sajnos, az album sikere ellenére nem következett folytatás (csak egy remix album), hiába "turnéztak" pár Bravo bulin 95-ben. De elmennék egy ilyenre most... Joe barátunk még próbálkozott különféle kiadóknál (Dr. Dre felé is kacsingatott), de sikertelenül. A 90-es évek végén habzóból pár sorozatban is feltűnt, és ez a nyom nekem elég volt, hogy rátaláljak egy 1990-es Steven Seagal filmre, amiben epizódszerepet játszott (Halálra jelölve). A filmben Seagal különleges ügynök (legalább nem geológus, vagy régész), "de amikor azonban egy utcai lövöldözés során lelövik a legjobb barátját, úgy érzi, betelt a pohár." Gondolhatjátok... Hiába a "sikergyanús" beharangozó, Joe nem talált vissza a siker útjára. Marky Mark eközben ismét büszkén kezdte viselni a Wahlberg nevet, átnyergelt a filmiparba, ahol a Boogie Nights-ban már megint alsónadrágot villantott. (Persze a félmeztelenkedés azóta is kötelező elem a filmjeiben.) Hol volt ekkor már a duett album. Az igazi - nosztalgiázó - dancefloor rajongók persze sosem felejtették el.

Prince Ital Joe eközben pedig... Restellem, de nem tudtam, hogy cikkem dominikai származású főszereplője 2001. május 16-án egy szerencsétlenül végződő autóbalesetben életét vesztette... Csak 38 éves volt. RIP. Remélem, hogy a Life in the streets album szelleme továbbra is élni fog, mint ahogy a papi cölibátus is apáról fiúra szállt, khm.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr33907359

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: B-oldal » Visszatér a Roxette 2009.05.11. 07:41:12

[...]a helyes, itt olvasható. Prince Ital Joe + Marky Mark: United |[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2009.02.12. 10:40:11

Ne csapjuk be egymást! Egyértelmű, hogy a trendi kiejtés annakidején "prinsz itál dzsó" volt.
Marky Mark "szólókarrierjéből" a gizdáskodó bokszolós No Mercy (The Fist Of The Tiger). (Számnak nagyon ütős alcím adás!)

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2009.02.12. 10:48:20

De mi a békásmegyeri játszótereken west coast nyelvjárásban beszéltünk. Ennyi.

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2009.02.12. 11:59:37

Ismét egy elfeledett gyöngyszem, köszi! Marky Mark zenei pályafutása amúgy is súlyosan alulértékelt, pedig a Music For The People és a You Gotta Believe nagyon is jó albumok voltak, a Good Vibrations pedig a mai napig megállja a helyét!

Penya666 2009.02.12. 12:13:12

Hat ez a formacio nekem is az agyamba ekelodott anno:)

teddypicker 2009.02.12. 12:57:29

oohh..ismét egy gyöngyszemről szóló cikk

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.12. 14:06:31

@Penya666: Sírok :)) A Techno Cool Rapid kazettán középen álló csávó egy az egyben Jerry a recepciós a Vészhelyzetből! Óriás ember, óriás haj!

Kikiáltási ár 90Ft. Villámár 100Ft. Látom, ahogy megy rá az aukció... 91, 92... 94 (bátor, kettőt ugrik!), 96... Á FASZOM 100! A piros kalapos hölgyé, gratulálok! (Többi kockásöltönyös tapsol a tranzakcióhoz, egy sárga-fekete csíkos selyemmelényes hátrafésült hajú inas hátraviszi a tárgyat a függöny mögé, és előhozza a következő tárgyat: Horváth Vili - Isten véled rántottcsirke)

Anni* 2009.02.12. 15:14:27

Hihi, a bevezetőről eszembe jutott, nekem általános iskola nyolcadikban azt akarta bemagyarázni egy osztálytársam, hogy a Four non blonds "magyar neve" Légy nem szőke, én mondtam, hogy ez hülyeség, ő leteremtett, hogy én ehhez nem érthetek, mert kéziedzés helyett angolszakkörre járok, így nem vagyok ott, mikor ő meg a többiek a menő dolgokról beszélgetnek.

És én sem tudtam, hogy Prince Ital Joe már nem él. Pedig még az a könnyűzenei korszak, amelynek a sztárjai még kifejezetten érdekeltek.

Kiejtésügyileg egyébként nekem "prinszitál dzsó" maradt meg.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.12. 15:33:56

Természetesen én sem mondtam jól. :) Úgy látom, végül a cikkben mellőztük az okoskodást, úgyhogy akkor röviden tiszta vizet öntök a pohárba.

A kiejtés: "ájtal", jelentése pedig a raszta étkezési kultúrára vonatkozik (I-tal). Olyasmire gondoljatok, mint a kosher. Én csak kispadról szurkolok ennek a kultúrának, mivel ateista vagyok, de azért elmondom, létezik szigorúbb és enyhébb betartása. A lényeg a természetes eredetű tiszta étel (tartósítók, nem természetes színezékek elutasítása). Van, aki a sózást is elutasítja, vegetáriánus, vagy teljesen biotermeléshez ragaszkodik (semmi trágyázás). Gondolom nem meglepő, hogy a disznóhús kerülése is az elvei közé tartozik.

Maga a szó a vital ("vájtal") = vitális, életteli, életrevaló, ha úgy tetszik, egészséges szóból jön, csak a raszta szavakban elég gyakori, hogy ahol lehetőség van I betűvel kezdeni vagy befejezni egy szót, azt meg is teszik. Oka: az áj az egyszerre az Isten (Jah), mindenki más, és én: az I&I (nyilván: ájánáj) kifejezés ezek együvé tartozást jelképzei.

Akit érdekel:
en.wikipedia.org/wiki/Rastafarian_vocabulary

Peace & Inity ;)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.12. 15:39:28

Visszaolvasva, akit nem hat meg annak a gondolatnak a nyelvbe integrálása, hogy ami neked jó, az nekem is jó, és az Istennek is jó, annak nincs is szíve. Szóval ha otthon a gyerek elkezdi nem mosni a haját, akkor nézd meg nincs-e nála kereskedelmi mennyiségű fű, és amúgy hagyd békén. Hacsak nem valam-I tanulóközösségbe vagy tudományos szakkörbe I-lleszkedik be, zene-I közösség alapon ennél jobb üzenettel rendelkezőt nem talál.

Flankerr 2009.02.12. 15:45:56

A Techno Cool Rapid rövid de velős emléket ébreszt bennem, ahogy egy műsorban (kazetta reklámban?) mondják hogy " Mi vagyunk a Techno szünet Cool szünet Rapid!" Ez naggyon menő lehetett, mert nem sokkal később a Hip Hop Boys tgjai ugyanezt követik el Márton Csabával egy "interjúban", ahol minden kérdésére a "Mi vagyunk a (első tag) Hip (második tag) Hop (harmadik tag) Boys!" szöveg eldarálásval válaszolnak..:)

Penya666 2009.02.12. 15:59:50

Amugy a teknokol repid nem is volt olyan gaz anno. Megvan nekem maxell ur60 kazettan. (is). Geszti se volt sokkal jobb abban az idoben.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.12. 17:16:18

@Penya666:

Gesztinél egyetlen egy zene volt ami még mai is viszi a prímet, de csak azért mert vagy tíz év elteltével jöttem rá, hogy is hangzik a szöveg pontosan. Serdülőkoromban nem értettem, biztosan állandóan szerelmes voltam, azért nem:

Hurrá everybody! Jön a holiday!
A Balaton ez itt, vagy nem?!
Az!
Kicsi, de üdít, és elég ciki,
Hogy olyan amilyen. Hát van ilyen.
Van!
Kölni, zizi, fagyi, sör, a holiday.
Guggolunk a mélyvízben.
Ben!
Nem kell se London, se New York City,
Már itt sem ért meg minket senki sem.
Nem!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.12. 17:26:29

Ví ár goinona
számöhálidéj
ifjuvanago JÓ SZVEN
vir goingtu Lándön enNyújóksziti
envi tékalilü pisz of Emsztödem! :)

A jó Amszti most már hivatalosan is harmadik otthonom :) Első kettőt ne kérdezzétek.

Nagyon kéne ez most ide, nem ordenáré YouTube minőségben... éshoppá meg is van a cédé, szevasztok!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.02.12. 17:48:43

@katatones: bántó, hogy offtopic Geszti lett itt úrrá...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.12. 22:27:43

Most értem el odáig, hogy elolvassam (ó bocs), és szénné röhögtem magamat mind a poston, mind kommenteken.

(Bevallom, a Geszti szövegen is. Ciki.)

@nosferato:

könyörgöm, fogadj örökbe, szeretnék Emsztödemben lakni!!! Plíz!!!

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.12. 22:36:51

@Interstellar Overdrive:

elnézést kívánok

az az igazság, hogy prinszitáldzsó (mi így ejtettük) etalon és szavakba sem tudom önteni túlcsorduló érzéseimet, az összes létező zenéjét szerettem, szeretem és szeretni is fogom, éppúgy mint márkimárkét meg a fánkibáncsét és nem értem, hogy miért nem unom meg, ha tizenháromszor hallgatom meg egymás után akkor sem... ezt azért nem írtam le két kommenttel feljebb mert annyira egyértelmű

örökzöld na, mese nincs, már indítom is

strange fruit 2009.02.14. 00:50:01

Wahlberg állítólag nem dicsekszik a gyerekeinek, hogy egykor popsztár volt.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.02.14. 14:21:09

@strange fruit:

Miért nem? Szégyenkezni semmi oka. Ki a felesége? Milyen gyermekei vannak? Mennyien vannak? Mekkorák? És én erről miért nem hallottam?
Linkeeeeeet. :-)

strange fruit 2009.02.14. 16:58:08

Nem hiszem, hogy ebben olvastam, de itt egy cikk.

Az elején zsugorstory, majd a mókás nyilatkozat. :-D
www.music.hu/news.php?cikk=7358

Mitya Ivanov 2009.02.17. 19:24:10

király
egyszer egy buszon mellettem utazott egy lány, ezt a cédét hallgaatta, elkezdtem vele beszélgetni leszállás utá, hogy még nem láttam egy olyan láynt sem, aki az Unitedet egymás után 3x meghallgatta volna. visszakérdezett hogy ez égő? Mondtam neki hogy egyáltalán nem, sőt, és elkérhetem-e a CDt lemásolni. Felkisértem a koleszig, sokat beszélgettünk, végül odaadta, megmondta azt is hogy melyik szobában lakik a koleszban. Két hétig jártunk utána. Jó volt na:)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.02.18. 14:40:07

@Mitya Ivanov: ez szép :) Tényleg jó volt, na! Benne van a BKV-n ismerkedés bája, ami mindenkinek titkos álma, és benne van a "miért jöttetek össze? - Mert jó volt a zene" jelenség is.

Mitya Ivanov 2009.02.18. 15:53:40

nem BKV volt, hanem a Balaton Volán Veszprém-Pécs viszonylata, amúgy stimmt. Ja és kazettára vettem át a CD-t, mert másolásvédett volt

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása