Egyenáram / Váltóáram Budapesten

Egyenáram / Váltóáram Budapesten

2009.03.24. | Rálf atya

Én vagyok az élő bizonyíték arra, hogy az AC/DC nem paktált le a sátánnal vagy bármely más gonosz erővel, mert ha ez így lenne, akkor nem hívott volna fel a haverom ma este 6-kor, hogy egy ismerőse barátnője beteg lett, nem tud menni AC/DC-re, van egy szabad jegy, kell-e? Kellett. Mi ez, ha nem az AC/DC és az isteni gondviselés szimbiózisa. Vagy én is velejéig romlott vagyok és az ördöggel cimborálok.

Fél nyolckor több ember volt még az Arénán kívül, mint egy Fidesz nagygyűlésen, így pont az előbanda, a The Answer elköszönését láthattam, nem tudtam meg mire adnak választ. Kérdésem mondjuk nem volt, nagyjából tudtam mi vár rám az elkövetkezendő 2 órában, azt is sejtettem, hogy élvezni fogom.

Ez gyakorlatilag az első két másodperc után eldőlt, amint az első riff meg lett pengetve és az első pergő és lábdob hang megdörrentette az Arénát. Egy igazi rock n roll show-t láthattunk, mozdonnyal, több méteres felfújható Rosieval, egészestés csöcsökkel persze. Volt harang, ágyúk, meg minden, amit előre bárki elsorol, aki kicsit is ismeri őket. Azt viszont amit ott érez az ember, azt visszaadni nem lehet, nyilván ettől működik az egész még most is.

Mert ezek az emberek nagyon öregek és nagyon csúnyák, de kivételesen szerintem nem is akarnak fiatalok, pláne szépek lenni. Ők olyanok akarnak lenni, akiktől egy arénányi ember ennyire megőrül. És megőrült. Ennyi embert koncertről kivezetni még nem láttam, mondjuk az átlag nagyon rég lehetett szomjas.

A pontos setlist-et írják meg azok, akik ebből élnek, egyébként nem volt más, mint amit játszanak ezen a turnén. Biztos akad olyan, aki hiányolt egy-két számot, mint én is pl, de ne legyünk telhetetlenek, több mint 30 év termését 120 percbe nehéz beleszorítani, pláne, ha Angus Youngba áramot vezetnek és ettől egy őrült, véget nem érő gitárszólót nyom.

Ma este mindenki, aki ott volt, vagy a mennybe, vagy a pokolba jutott. Egy ilyen este után nekem mindegy is.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr141021502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atika85 · http://funkyforum.hu 2009.03.24. 09:31:36

Okosok szerint ez volt a setlist:

01 Intro
02 Rock'n'Roll Train
03 Hell Ain't A Bad Place To Be
04 Back In Black
05 Big Jack
06 Dirty Deeds (Done Dirt Cheap)
07 Anything Goes
08 Shot Down In Flames
09 Thunderstruck
10 Black Ice
11 The Jack
12 Hells Bells
13 Shoot To Thrill
14 War Machine
15 You Shook Me All Night Long
16 T.N.T.
17 Whole Lotta Rosie
18 Let There Be Rock
19 Angus Young Solo
20 Highway To Hell
21 For Those About To Rock (We Salute You)

☉ ☾ 2009.03.24. 09:46:43

Nagyon jó ez a gitáros, föld primitív módon egyszerű, mint egy fideszes, de azzal ellentétben tartalmas is.

Transylvanianmixedgrill 2009.03.24. 09:47:28

Fájdítom a szívem, hogy nem lehettem ott! :(((

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.03.24. 09:52:06

anyád....! >:-@

"egy ismerőse barátnője beteg lett, nem tud menni AC/DC-re, van egy szabad jegy, kell-e? "

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.24. 09:57:50

klassz+++

...lehetett:) én már csak elvből sem járok megakoncertre

Nash vs. Keynes 2009.03.24. 10:09:22

@1478 97 277: légyszi ne akard itt is elkúrni a faszságaiddal. Maradjunk a zenénél. Zseniálisak voltak

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.03.24. 10:14:36

"...ismerőse barátnője beteg lett, nem tud menni AC/DC-re..."
nő, b+...
nem tudom mi baja lehetett, de én csak bubópestist, avagy több végtag egyidejű amputációját tudom elképzelni reális akadályként egy ilyen koncert esetében.

Preis · http://www.glasso.hu 2009.03.24. 10:22:01

Igen..tipikus nő! Ilyen koncertet kihagyni! Mire észbe kaptam, már nem lehetett jegyet kapni! 3x4 áron pedig nem akartam elmenni! :(
Transylvanianmixedgrill: nagyon jó kis video! Grat!

Egyszeri Lovag 2009.03.24. 10:22:57

Letérdeltem akkora volt. A zenéjüktől még hazáig (Miskolc) lúdbőröztem. Elképesztő volt látni, mit csináltak a tömeggel, főleg az a marha Agnus, mikor az ujjait szarvakká formálja...

Az Answer nem lett volna rossz, de sztem a legnagyobb sikerüket az AC/DC nevének kimondásával érték el.

powerage 2009.03.24. 10:27:51

Jó volt az előzenekar is.

Az AC/DC meg szokás szerint kibaszottul ott volt, még akkor is, ha a You shook me all night longba belecsúszott némi malőr... :)


Egyedül azt a pár olcsósörön meg vörösboroskólán feltankolt, eredeti helyükről átpofátlankodott, köpködő, csikkdobáló parasztgyereket tudnám csak feledni, de ezt az estét még ők se tudták elrontani.

kislo (törölt) 2009.03.24. 10:28:51

bocs, de rossz a cím ac(váltóáram)/dc(egyenáram) ...
amugy csak irigykedek:)

Rálf atya 2009.03.24. 10:47:15

Atika, a setlist pontos,
powerage: igen, én a kordon mellett álltam, és feltűnően sok csávót basztak ki. Valakit csak kísértek, valakit négyen vittek. Értem, hogy AC/DC, de azért maradjunk kulturáltak!
kislo: igazad van és köszönöm a helyesbítést. Éjfélkor írtam, még a koncert járt a fejemben, de ez nem mentség!

mickeyknox 2009.03.24. 10:49:16

@powerage: rock-koncerten voltál, nem? :D

powerage 2009.03.24. 10:55:22

@mickeyknox:
Na ja, de az ilyenek inkább maradtak volna kint a klotyóban...

☉ ☾ 2009.03.24. 10:55:45

xxx_xxx 2009.03.24. 10:09:22

- ne légy gyökér, olvad el a cikket és megtudod mire válaszolt a bejegyzésem. Vagy légy gyökér, nekem mindegy, szórj homokot a fejedre és bömböltesd a metált anyád sírján.

☉ ☾ 2009.03.24. 10:58:12

"a legnagyobb sikerüket az AC/DC nevének kimondásával érték el. " - hipnózisban minden koncert a világ legnagyobb megmozdulása. Végül is ebből élnek.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.24. 10:58:49

@1478 97 277: Na, elég a tojásfeszültségből. Értem? Értem.

twilight zone 2009.03.24. 11:09:08

jól van. nem volt a razor's edge. jól van. :)

mindenkinek grat, aki bejutott, örülök, h jól sikerült, és szóljon az a k.rva rock még nagyon sokáig! :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.03.24. 11:14:37

Jól értem nagyjából, hogy a Rálf által említett "Ennyi embert koncertről kivezetni még nem láttam" és powerage féle bevörösboroskólázott rétegeknek lehetett valami metszete? Kiszedegettek embereket a tömegből? Nincs felvétel arra a munkára? Én inkább éhen és szomjan halok, de 1-nél többször át nem mászom az embermasszán. Érdekes.

Angus lábfehérség, óriási. Csoda hogy él. Lehet, hogy az ugrálás miatt 100 évig fog élni. Ha még pálinkázik is mellé, akkor 103.

persicsbalint 2009.03.24. 11:22:11

Amúgy a cikk címe helyesen Váltóáram / Egyenáram lehetne, mert így helyes.

catica 2009.03.24. 11:24:20

Idióták! A bécsi koncertre még néhány hete is lehetett jegyet kapni 55 euroért!!!!
SZABADTÉR, 80000 EMBER!!! A sok barom meg hagyta magát lehúzni, a szaros ufóban 4xeres jegyárért!
Sötét egy brigád!

InteriorLulu 2009.03.24. 11:27:26

@nosferato: szerintem Angus már évtizedekkel ezelőtt aláírt egy szerződést arról, hogy a koncerteken és a fotózkodásokon kívül kizárólag hosszú naciban lehet, így őrizve a fehérségét. :-)))

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.24. 11:30:21

@InteriorLulu: Angusnál fehérebb ember: Iniesta, a Barcelona focistája.

Csillás-palé 2009.03.24. 12:07:13

Nagyon nagy volt, bár elől a korlátnál egy "hangyányit" nyomott a tömeg...
Én több embert láttam elájulni és nem feltétlenül az alkoholtól.

bzzuspajk · http://worldmusic.blog.hu/ 2009.03.24. 12:25:29

nagyon bánom hogy nem tudtam elmenni :(

altero 2009.03.24. 12:26:25

Na ezért nem megyek én többet az Arénába koncertre, ahogy ezen sem voltam, más kérdés, h nekem az AC/DC nem jelent olyan sokat. Mi az, hogy egy rockkoncerten kikísérnek, kidobnak valakit? Ez egy vicc, a Guns koncerten is ezt csinálták pár éve, enélkül kevésbé lett volna szar.
Úgyhogy remélem, ha egyszer eljön még hozzánk a Metallica, az sem ilyen csarnokbuli lesz.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.03.24. 13:14:36

@InteriorLulu: Volt egy csaj, aki ötödikes koromban el akart szédíteni, de persze nem tudott, mert féltem a lányoktól. Na ő minden nyáron a lábára írta naptejjel, hogy LOVE, és gyorsan lebarnult "rá". Angus ugyanest csinálja, csak egy római kettest ír, egyik vonást az egyik lábára, másikat a másikra, jó nagy betűtípussal. Talán a kettő közé még tol egy aposztrófot.

@altero: biztosan lehet úgy viselkedni, ami zavar párezer embert, de ilyet még tényleg én sem hallottam, hogy mazsolázgassanak a közönségből kitessékelendőket. Azért ilyen tömegben állva, amíg szól a zene, nekem is megnő a toleranciaszintem, a rámöntött sörnek még valahogy örülök is. Ha elhallgat a zene, akkor persze észreveszem, hol vagyok, és akkor nem vagyok valami vidám. De amilyen koordinálatlan gyökér tud lenni egy beboroskólázott szerencsétlen, annyira nehezen képzelem el, hogy finom és arányos volt a kitessékelés. Ilyenkor azért a szervkereskedelembe szépen lehet csendesen donorokat "toborozni", kutyának nem hiányzik órákig, aki ott elveszik. Én is így kaptam agyat.

Pomme 2009.03.24. 13:18:12

Bazmeg, volt a Dirty Deeds is én meg nem voltam ott.
Elsírom magam komolyan mondom...

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.03.24. 13:18:30

@altero: Most akkor mi van a Metallicával, tényleg? Nem valami május volt a pletyka?

System Volume Information (törölt) 2009.03.24. 13:36:40

18 éve vártam erre a bulira... 91'-ben 13 évesen nem engedett ki az anyám, pedig én a Thunderstruck-el szerettem meg a rockot, az volt az a szám, ami után rocker lettem. :)
és pont egy hete hétfőn - a szülinapomon szólt egy ismerősöm, hogy elutazik és kell-e a jegy. Ez hihetetlen, pont erről álmodoztam, hogy a szülinapomra valahogy kéne szerezni egyet és tessék! Az isteni gondviselés...
ja és a legjobb helyen voltam a lelátón, a színpad mellett.
Persze a nagypapakorú közönség csak ült mellettem jobbára, de én persze egyhelyben ugrálva végigbuliztam az egészet. Nem is értem, hogy hogy lehet az AC/DC-t ülve nézni... NEM ÉRTEM.

Pomme 2009.03.24. 13:38:20

Még jó, hogy a riff-raff nem volt, mert akkor aztán tényleg...

2009.03.24. 13:41:00

Metallica: a júniusi Novarockon ők a headlinerek. Hegyeshalom baromira nincs messze (bocs, Nickelsdorf), és lesz mellé még Faith No More is, meg NIN, szerintem erre a 117 €-s bérlet megéri.
www.novarock.at/

altero 2009.03.24. 13:42:21

@Interstellar Overdrive: Pletyka az volt, de mostmár teljesen valószínűtlen, hogy lenne idén nálunk koncert. Sokan reménykedtek még egy nyári buliban, mert volt egy üres hét, de nemrég bejelentették az idei utolsó európai koncertjüket is, úgyhogy szerintem semmi esély. Viszont a Nova Rockon ott lesznek, ami nincs messze, csakhát megszervezni egy utazást meg minden. Nemtom még :)
@nosferato: A Gunson olyan is volt, hogy ha valaki a nyakába vette a csaját, kb 3 másodperc mulva leszedték onnan meg ilyenek. Tényleg mintha bábszínházban lettünk volna, teljesen elbaszták a kedvem. Úgyhogy Aréna nálam bannolva. Azért sem értem én ezt, mert akit zavar az első néhány sor őrjöngése, az nyugodtan hátrébb mehet. Akela koncerteken sem lett semmi baja annak, aki nem akarta, hogy valaki lehányja VBK-val. Én mindig rizikóztam elöl, de megúsztam :D

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.03.24. 17:08:33

Akkor most megtudhattuk, hogy az Aréna szar, remélem, elolvassák, és átgondolják ezt. Nincs az a gitárkoncert ahol ne lenne egy félmeztelen csaj valakinek a nyakában kb. végig. Ki a faszt érdekel hogy leesik és agyontapossák? Ha pánik tör ki, azon is átmennek, aki addig állt. Még jó, hogy biztonsági övet nem kell bekapcsolni a nézőtéren.

Nem az Akela közönsége volt aki újragondolta a Nagycirkusz nézőterét belsőépítészetileg a kor elvárásainak megfelelően, és a kvitelezést is on the spot vállalta? Nem voltam ott, de a Vér-szenny-húgy-sperma című szám közben tulajdonképpen ezt könnyebb elképzelni, mint azt, hogy egy kutyaidomár egy uszkárt végigterel a manézs peremén :)))

Az is fasz aki "csak ülős" helyre farkasokat terel be. Hm. Fixálva vagyok a fasz szóhoz. Pina. Pina. Most jobb.

dr. Johansson

altero 2009.03.24. 21:23:51

@nosferato:
A szám címe: A Fenevad, és nem vér-szenny, hanem bélszenny! Klasszikusokat csak pontosan, és ez nem vicc!

hangtarnok · http://hangtarnok.hu 2009.03.24. 21:42:46

@powerage:
nekem is tetszett az előzenekar, főleg az utolsó szám, amit szájharmónikával kezdett...
Az én nagy kedvencem a Whole Lotta Rosie és a The Jack is elhangzott, de finom kis zene mindkettő...:-)

aneclectica 2009.03.24. 22:56:46

Sír minden tagom, hogy nem lehettem ott. Ezek után Pomme bedobja a két nagy kedvenc címet. Most meghasonuljak vagy mi van? Mi lenne a harmadik? Mindenkinek őszinte elismerésem, aki ott lehetett! Tegyétek el egy jó időre, bár zsibbad a bal tenyerem, úgyhogy lesz még a közelben pár év múlva koncertjük. Hiszek Nektek, hogy zseniális volt!

potter 2009.03.24. 23:16:25

Nana! Én vagyok a haver, aki Rálfnak a jegyet szerezte, és a hölgy tényleg lebetegedett, úgyhogy nem bántani őt!

Voltak félmeztelen csajok a bulin?

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása