Új Queen dvd: régi minőség

Új Queen dvd: régi minőség

Annak ellenére, hogy a Saturn telefonos ügyfélszolgálatának fogalma sincsen, megjelent a Queen + Paul Rodgers: Live in Ukraine DVD, melyet természetesen bezsebeltem, miközben egy barátom 30. születésnapjára kerestem ajándékokat. Az is megérne egy cikket, hogy milyen fogalmatlan emberek dolgoznak a lemezboltokban... Például mikor a David Gilmour: Remember that night DVD-t kerestem anno, az eladó a Pink Floydra visszakérdezett, hogy "ez egy film?", majd Gilmour nevét sem tudta beütni a keresőbe. Persze, hogy nem találta meg.

Na, elkalandoztam.

Szóval volt egyszer egy 2008-as Queen + Paul Rodgers turné, melynek első állomása Ukrajnában, Kharkov fő terén (Freedom Square) volt. Páran eljöttek, összesen 350.000-en. Akik nem tudták sem élőben, sem tv-n, sem Interneten követni, azoknak itt a DVD. És még kiknek?

  • akik ott voltak, esetleg tv-n, vagy Interneten nézték
  • akiket érdekel, hogy a Queen hogyan vált az egyetemes kultúra részévé, dalaik hogyan őrjítik meg az embereket, még úgy is, hogy Freddie ott sincs (ott van)
  • akik mosolygós zenészeket akarnak látni, akik örülnek, hogy még zenélhetnek és megtisztelve érzik magukat, hogy ez még valakit (sőt!) érdekel
  • akit érdekel, hogy dobol az élete legjobb formájában lévő Roger Taylor (komolyan istentelen)
  • akik szép ukrán lányokat akarnak látni a közönség soraiban (jesszus)

Mikor megvettem ezt a DVD-t, azt gondoltam, "á, sok újat már nem tudnak nekem nyújtani". De. Pont ez a lényeg a Queenben. Megunhatatlan. Pedig hányszor hallhattam már életemben a Bohemian Rhapsody szólóját?! Vagy úristen, a Love of my life. Miért énekeljük még mindig, ha Brian belecsap? És jönnek egymás után a legendás számok. Sajnos, a múltba már nem tudunk visszautazni, de én mindig arra gondolok, hogy Freddie mi' showt csapna most az asztalra e 21. századi technikával... a fanyalgóknak (belőlük is szép számmal van), meg legyen elég konc az, hogy Paul Rodgers ebben az évben a Bad Companyval szeretne újra dolgozni, így le lehet írni, "hogy feloszlott a Queen + Paul Rodgers"...

Annak ellenére, hogy ez a legjobban filmezett Queen koncert EVÖR, kritikával is kell élnem. Nem igazán értem, hogy a Queen Productions Ltd. hogyan gondolta, hogy a 21. században egy 40 koncertből álló sorozat után ki lehet adni egy DVD-t extrák nélkül?! Miközben a turné alatt "végig" forgott a kamera. Teljesen érthetetlen. Mint ahogy az is, hogy miért nem hallják a rajongók hangját? Mikor jön már egy hivatalos DVD a 70-es évekből? (Már csak annak nincsenek meg a legendás koncertek torrent oldalakról, akiknek nincs helye a vinyón.) Azóta ígérgetik a grandiózus Anthology CD+DVD box set-et (demok, ritkaságok), amióta először felmentem az Internetre. Nem jön az sem. Frissítettem a CV-met, elküldtem nekik, mert most már ELÉG! :)

Addig is, hess-hess, Live in Ukraine DVD megvesz, betesz, néz, hallgat, ámul! Én is ezt teszem.
 

Queen BudapestenTOP5 Queen dal EVÖR

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr331198599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddypicker 2009.06.22. 14:04:31

nekem az 1986-os magyarországi koncert van meg dvd-n. Viszont még nem láttam :S..nagyon restellem is magam e miatt. Pedig biztos hogy nagyon jó lehet, meg Freddievel...na most majd nyáron

RobinH · http://unsigned.blog.hu 2009.06.22. 21:28:44

Roger tényleg élete formáját hozta ezen a turnén. Már 2005-ben is nagyon jól tolta, de most döbbenetesen energikus volt. kb 2 méterről láttam, úgyhogy nem a levegőbe beszélek :D

gallileo 2009.06.24. 17:38:28

Érdekes a ride játéka. Azokon a részeken amikor régebben a ride szélét ütötte, az új dvd-n nagyon gyakran felmegy a kúpra. Pl a Hammer To Fall-ban nagyon feltünő. Az új dobszóló fenomenális! Az atomórákat még mindig Rogerhez igazítják :-) Talán az I Want it All gyors témaja elötti beszámolás volt pontatlan, de ebben nem vagyok biztos.
Engem meglepett a magyar felirat is, pár helyen megemlítettem, de úgy látszik másoknat nem izgat.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása