2009-ben ezt hallgattam legtöbbször

2009-ben ezt hallgattam legtöbbször

Pár nap és véget ér a 2009-es év... Az utolsó hetekben sok helyen lehetett áttekintéseket olvasni az évtizedről, valamint magáról a 2009-es évről, de a legfontosabb, hogy mi magunk átgondoljuk, hogy mit is hallgattunk idén.

Rájöttem, hogy egyszer sem hallgattam meg az Edda Lírákat, nem tudok számot mondani Lady Ga Ga-tól, még mindig inkább a múltban élek és próbálom felfedezni a különféle stílusok gyöngyszemeit. Nem nézek klipeket, inkább koncertekre járok, a Gödör - A38 - Dürer kert Bermuda háromszögben mozgok, hihetetlen sok hatás ért, azaz mégsem a múltban élek. Szégyen gyalázat, de a Pink Floydtól még mindig nincs meg minden lemez eredetiben. Nyáron beszippantott a fesztiválszezon és alig várom, hogy minden elölről kezdődjön. Idén először láthattam élőben a Depeche Mode-ot, a Dream Theatert, Gary Moore-t, Al di Meolát, ugyanakkor 9 Quimby koncerten is voltam. Még mindig nem láttam David Gilmourt és Phil Collinst. Ők sem engem. Lehet, már sosem láthatom az igazi RHCP-t... Ha megjelenik egy kiadvány a Queen-nel kapcsolatban, még mindig Gollam módjára gyűjtöm be a drágassszágot, hiába nem tartalmaz semmi újdonságot...

Az alábbi listáimon jól látszik, hogy a 2009-es év csak imitt-amott hagyott nyomot a zenehallgatási szokásaimon... Amit továbbra is nagyon bánok, hogy a The Mars Volta életművébe még mindig nem szagoltam bele, legyen az az újévi fogadalmam, jövőre esküszöm, megteszem.

Jöhet a következő!

2009-ben ezt hallgattam legtöbbször:

1. Dream Theater - Metropolis part I.
2. Esclin Syndo - Folklore
3. Depeche Mode - Walking in my shoes
4. Pink Floyd - Echoes
5. Quimby - Magam adom
6. Anima Sound System - Vigyél el
7. Muse - Knights of Cydonia
8. Queen - Scandal
9. Realistic Crew - Strays, storm
10. Al di Meola - Race with the devil on a spanish highway

2009-ben legtöbbször meghallgatott album:

1. Esclin Syndo - Sleeping Traveler
2. Dream Theater - Score
3. Realistic Crew - Freedom eats the soul
4. Depeche Mode - Best of
5. Pink Floyd - Wish you were here

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr771622822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atika85 · http://funkyforum.hu 2009.12.29. 08:10:56

Pont ezt nézegettem last.fm-en, én ezeket hallgattam legtöbbször:

Album:
1. Mando Diao - Give Me Fire
2. John Frusciante – The Empyrean
3. The Mars Volta – Octahedron
4. ColorStar – colorStar
5. The Carbonfools – Carbon Heart

Számok
1. Red Hot Chili Peppers – Give It Away
2. Red Hot Chili Peppers – Scar Tissue
3. Mando Diao – Gloria
4. Mando Diao – Dance With Somebody
5. The Mars Volta – Cotopaxi

Kár, hogy a telefonomat nem tudja skroblizni a last, akkor biztos más lenne az eredmény, az IHM-Kényelmetlen lemez mindent ledarált volna.

Szégyenletesen összesen csak két fesztiválon voltam, azon kívül egyszer sem semmi koncerten. Pedig egy bécsi Mando koncert is tervben volt, de rohadt zh-k...

Rálf atya 2009.12.29. 09:20:19

Nálam nem vitás, hogy a Rancid vitte a prímet idén a legtöbb hallgatás kategóriájában, de dobogós lett még az új Alice in Chains album és az Óriás akusztik is. A kényelmetlen lemez is ott lohol ám a nyomukban. Na meg a Fish! és a Junkies idei korongjai. Több magyar zenét hallgattam volna mint külföldit?
(az Octahedron is pörgött sokat, de a Bedlam in Goliath-hoz mindig visszatérek)

bbking 2009.12.29. 09:45:20

Sokmindent hallgattam (Faithless, Moby, Tankcsapda (ki tudja mikor jelenik meg a DVD a nyári szigeti koncertről?), Hobo, RHCP, DM, Asian Dub Foundation, GNR, George Michael, Morcheeba, Prodigy), amiket szoktam.

De a lényeg, amit idén fedeztem fel (néha nektek, néha másnak köszönhetően):
Parov Stelar Chambermaid Swing
Ganxsta Zolee Tengertánc
Nemjuci Runaway (ezt meg is vettem, hogy támogassam a magyar zenét)
Nouvelle Vague Ever Fallen In Love
Fish! Majdnem Kalifornia
Moloko The Time is Now
Kajagoogoo Too Shy
Yello The Expert

Ez egy jó év volt!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.12.29. 10:22:10

Nálam asszem a top hallgatott album:

- Bob Marley & The Wailers - Best of milliószor
- Benny Golson - Groovin' with Golson (1959) milliószor

- Thievery, Massive Attack (2006 előtti albumok) számtalanszor
- DJ Bootsie , Hősök és Vanis & Crain nagyon szokszor
- LTJ Bukem - Journey Inwards (2000) sokszor
- Saatio Organisatio - Avaruus Ihmiset Seka Luonto (2008) még többször

- Forteba - Space between us (2007) sokszor
- Terry Lee Brown Jr. - Repack (2009) sokszor
- The Timewriter - Deep Train 5 (2007) annál többször

És amúgy is az idei év hozadéka, hogy HALLGATTAM albumokat, mert nem szoktam. Jó vót.

weekthor · http://budapestkave.blog.hu 2009.12.29. 10:22:31

Beszippantott a fesztiválszezon? Melyik fertálya tette ezt veled mégis? :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.29. 10:38:22

Örülök, hogy végre ismerős címeket is látok :)) Nálam a DM - Sounds of the Universe tarolt egyértelműen.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.12.29. 10:43:37

Ezt a lasztefemet nem használom, de múgy sejtésre nekem elég retró évem volt. Pontos listát nem is próbálnék felállítani, de körülbelül ez lehetett a sorrend:

IQ - Ever
Vince Neil - Exposed
P. Box - Kő kövön
Joe Satriani - Is there love in space?
Machinae Supremacy - *.* (már hogy nem album, hanem a számaik összerendezve egy playlistbe az ipodon)

Számok (vannak, ahol nem tudom eldönteni):
IQ - Fading Senses / Just changing Hands
Joe Satriani - The Souls of Distorsion
P. Box - Soha nem elég/Ómen
Megadeth - Hangar 18 / Return to Hangar
Gamma Ray - Rebellion in Dreamland

Túl öreg lennék már friss zenékhez? :)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.12.29. 11:40:50

@atika85: ez a last.fm hogy működik? most hülyeséget kérdek, persze, de én ha winampon hallgatok zenét, akkor hogy számolná? (sehogy :)

és még mire jó ez a last.fm?

Taraj (törölt) 2009.12.29. 12:46:11

iTunes-on én is meglestem. Így alakult:
1. Protest The Hero - Sequoia Throne
2. Radiohead -All I Need
3. blessthefall - To Hell and Back & Witness (ez 2 szám lenne)
4. Bloodhound Gang - I Hope You Die
5. Enter Shikari - Sorry You're not a Winner
6. Kimnowak - Gyémánt
7. Roadrunner United - The End
8. Alice in Chains - Check My Brain
9. Opeth - Porcelain Heart
10. Tankcsapda - A 3 Grácia (ezen meglepődtem)
akik szerepelhetnének még:
Rise Against - Savior (mondjuk iPod-on biztos ez a legtöbbször hallgatott, csak nem viszi át az adatokat iTunes-ba...)
Wendigo - Heroes
Bon Jovi - You Give Love a Bad Name
Creed - Overcome (év száma)
Escape The Fate - This War Is Ours (The Guillotine Pt. 2)
Slipknot - Psychosocial & Snuff
Dreadful Peace - Black Plague
Maximum The Hormone - Zetsubou Billy & Tsume Tsume Tsume
Rohadthosszú lista lenne. :D

atika85 · http://funkyforum.hu 2009.12.29. 15:55:22

@Interstellar Overdrive: Én is winampot használok. Annyi az egész, hogy regisztrálsz a last-on, letöltesz egy programot, az magától felteszi azt ami kell a winamphoz, és ennyi, onnantól "skroblizza", hogy mit hallgatsz.

A fő vonal mindenképpen az, hogy nyomon követi mennyi zenét hallgatsz, de ez is egy közösségi oldal valahol, tehát a fórumok, egymásnak zene ajánlás, ilyesmi dolgok itt is megvannak, de a last automatikusan ajánlgat neked zenéket az ízlésed alapján. Nem mindig találja el mi jönne be, de akadtam itt már gyöngyszemekre.
Ha nem tették volna fizetőssé a rádió részt, akkor ráadásul címke alapján lehetne zenét is hallgatni, ez most kis euróba kerül.

Asidotus 2009.12.31. 10:52:33

Nekem a legtöbbet hallgatott idei lemezeim:
Arkona: Goi, Rode Goi!
(Orosz nyelvű folk-pagan metal, női énekkel és női hörgéssel. Súlyos, vad metal keveredik magával ragadó orosz (nép)zenei elemekkel)
Cage: Science of Annihilation
(Painkiller - metal, némi Iced Earth ízzel. (Laikusoknak: alapvetően nagyon gyors, zúzós, de mégis dallamokat is tartalmazó heavy metal, magasabb tartományokban mozgó énekessel.)

Ernoke 2010.01.02. 04:51:13

Mr. Bungle - California (ez mindig az első, a többi nem sorrendben van)
Peeping Tom - Peeping Tom
Secret Chiefs3 - Book of Horizon (csak ez van meg egyelőre, de istenkirály lehet a többi is)
DJ Krush - Jaku
Air - Pocket Symphony
Korai Öröm 2009 (szerintem ez meglepően jó album lett)
Meat Beat Manifesto - Autoimmune
Amon Tobin - The Bridge és Supermodified

még volt egy csomó dal meg mix meg ilyesmi, de az többezres lista lenne:D

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.02. 10:50:03

@Interstellar Overdrive: last.fm helyett én továbbra is mp3-at fogok hallgatni, de winamp helyett iTunes. Nem büszkeségből, hanem mert az új gépen ez van. Már most utálom, de megfogadom, hogy ezt fogom használni, csak valaki küldjön egy linket, ahol elmagyarázzák, hogy tudom úgy használni, hogy:

- ne másolja le minden zenémet 2x (erre rájöttem)
- ha szét is dob egy válogatásalbumot 15 mappába, előadónként, én újra összerakhassam őket 1 mappába, ha ki akarom írni DVD-re... ez a legnagyobb bajom, ha összerakok 80 giga zenét, nehogy már ABC sorrendben kelljen kiírnom...
- albumartot kézzel is hozzá tudjak adni

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.01.02. 10:59:01

@nosferato: Winamp-on nyomom, de amit letöltöttem progit a last fm-ről, az számolja a lejátszást az iTunes-on is. Meg a Win Median is. Szóval mindegy, érdekes statisztikák lesznek.

Taraj (törölt) 2010.01.03. 13:37:35

@nosferato: további két problémára
-én asszem úgy csináltam, hogy jobbklikk, "Get info", és az "album artists"-hoz various artists kerül, " artist"-hoz pedig érthetően a tényleges előadó. Mondjuk ekkor is csak "album" sorolással mutatja teljes egészében a válogatáslemezt. Tiszta ratyi... Én csak ezért utálom az iTunes-t, de iPod-om van, nem akarok más szoftverrel szarakodni, így a legkönnyebb.
-albumart: 'get info', 'artwork', ezután sima másolás-beillesztés a fehér részbe. Ha több számot jelölsz ki, akkor elég a 'get info', jobb oldalon lesz a fehér négyzet.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása