Edda klisék

Edda klisék

30 éve jelent meg az Edda Művek első albuma, illő, hogy pár klisé formájában átgondoljuk a zenekarral kapcsolatos álláspontunkat.

  • Mindig is és ezután is ujjatlan póló, a zenekarban legalább egy tag Edda zenekaros pólót visel.
  • A legnagyobb klasszikus mozdulat, ami tulajdonképpen "AZ eddázás", amikor Gömöry előrejön a színpadon és együtt rázza a hajat az éppen aktuális gitárossal, miközben nyakba akasztható billentyűt visel. (Lásd illusztráció.)
  • Az Edda aktuális dobosának mindig nagyon sok tamja és cinje van. A dobos mindig is környezettudatos volt a bandában, egy cintányért sem dobott ki. Ha vesz egy új cint, a mai napig odarakja a többi mellé. (Megint csak lásd illusztráció.)
  • Pataky 30 éve (többé-kevésbé) cicanadrágban van!
  • LÍRÁK! Ha ballada, akkor szerelmesség, de inkább akkor már szakítás, elveszett illúziók, fájdalom.
  • Táltoskodás, saját világmagyarázat, közös vallás, egy ez a tábor gondolatok.
  • Magyar zászló behozása a színpadra, Himnusz éneklés, politizálás a színpadon (Ellenben Patakyra senki nem szól rá. Sem a zenekarból, sem a közönségből...
  • Pataky magát mindig is rocklegendaként bemutatás (melyben azért néha igaza is van), aki a rendszer felett áll (ebben nincs igaza). Mondjuk, ő látott már UFO-t, mi nem.
  • Ha tábor, akkor Agárd! (Szegény Kun Péter... RIP!)
  • Pálinka, bor, egyre megy, és talán Pataky 21. századi színpadi jeleneteinek nagy része magyarázható a módosult tudatállapottal...
  • Ne felejtsük el: néha tökös kis zenekarként funkcionál(t). Mindenki döntse el, neki mióta nem AZ.

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr331625964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vin 2010.05.29. 08:59:47

nekem ez a pataky 20 éve egy vicc. mint amikor az öregúr pepit hord és jaguar-t villant. röhej. jobb pasinak tartanám, ha nem csinálna hülyét magából.

stars7726 2010.05.29. 09:15:34

és még az ufók is elrabolták....

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.05.29. 09:15:45

egyetértek spamdoggal, 90 körül kellett volna abbahagyni, és Patakiként szólózva röhögtetni ki magát...

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.29. 09:19:23

a nagy rocker közben cigány lakodalmas rockot énekel. MEGA CIKI

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.05.29. 09:20:20

@stars7726: de úgy látszik, nekik sem kellett, mert visszahozták

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2010.05.29. 09:29:08

lancelotbeka.ingyenblog.hu/
Danászik a szegínrokker életérzésről,közben meg a zálogházai milliókat honak neki...Nagy Feró sem különb,szinte naponta celebkedik valahol....

A nép fia 2010.05.29. 09:40:13

Úgy élnek meg, ahogy tudnak. Ha zálogházból, hát abból. Különben meg nagyon is jó zenét csinálnak/csináltak, kb. a '90-es évek közepéig szuper albumaik voltak.

És tagadhatatlan, hogy egy-egy daluk örökzöldé vált.

NextChat · http://nextchat.hu 2010.05.29. 09:50:53

Szerintem jól csinálta, csak már kiöregedett!

Gazz 2010.05.29. 10:04:15

Az Edda igazából nem zenekar, hanem munkahely. Egy pszihopata és hiteltelen főnökkel.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.05.29. 10:06:05

Azert annyira nem gaz az EDDA.
Igy 30-on feluli fejjel mar van par vallalhato szamuk.

Rézfaszú Bagoly 2010.05.29. 10:10:01

Nekem az első két lemez jelenti az Eddát, utána már csak elvétve 1-1 szám tetszett, a 90-es évek után aztán már semmi.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.29. 10:12:41

Sziasztok!
Az én véleményem az, hogy Pataky egyáltalán nem öregedett ki. Mutatok egy-két videót, nézzétek meg mit művel a színpadon, aztán ha nem hisztek nekem legfeljebb azt mondjátok: nincs igazam :)

www.youtube.com/watch?v=P2bAR6nFHyU
Gyere őrült (itt vendég Csuka..)

www.youtube.com/watch?v=xMd6LimAJl4
Engedjetek saját utamon

www.youtube.com/watch?v=Lz37wFlsoCg
Érzés

Szerintetek ő már öreg a színpadra? A közönség megőrül érte, a hangja még mindig csodálatos.. Az egy dolog hogy meghülyült az évek alatt, de a zenei munkásságát azért illik tiszteletben tartani. Elismerem, 97 óta nem volt igazán ütős EDDA lemez, de azért születtek elég jók. Gondolok itt például az Örökségre (amivel az EDDA új aranykorát éri 2003 óta..), és a most meg jelent Átok és Áldásra.. (Lehet ezért megköveznek, de nekem a lírai Nekem nem kell más lemez is a kedvenceim közé tartozik..) Lehet sok rosszat mondani Pataky (én is szoktam, rajongó létemre. De ha buta, hát buta..), de azt el kell ismerni hogy amit letett az asztalra az már valami. Egy zenekart nem annyira nehéz befuttatni, neki ez sikerült, de ami még fontosabb: életben tartotta. 2-3 évet leszámítva (1998-2001, bár ekkora minden valamire való élőben játszó zenekar szenvedett..) az EDDA ott van a toppon. Minden lemezük aranylemez, van platina, gyémánt.. 6 millió eladott album.. Ez azért csak elismerés, nem? :)
Egyébként ez a cikk nagyon tetszik, látszik hogy az illető azért valamilyen szinten otthon van Eddában. Mindenféle bántás nélkül kérdezem: Neki mióta nem tökös zenekar az EDDA? :)
A véleményemmel persze lehet vitatkozni, de én ezeket így gondolom. Mindenkinek ajánlok egy EDDA bulit, és megbizonyosodhat arról hogy Pataky egyáltalán nincs kiöregedve, a zenekar meg nagyon ott van.
(Ha Pataky már nem is érdekel, akkor Alapi miatt menj el.. Nagyooon tud!)
Üdv.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.05.29. 10:13:52

Én addig bírtam az Eddát, amíg Slamó benne volt, de nem elsősorban miatta. Ez a korszak talán a bakancsasárban (az EDDA 2) bakelit első megjelenése utánig tartott. És bírtam a Pink Floyd nyúlásokat is, kifejezetten menőnek és korszerűnek tartottam. Utána már nem tartom számon a zenekart... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.29. 10:16:11

83 óta nem az!!!!
Slamovits,Zselencz,Barta,Csapó.és persze Pataky

thazta 2010.05.29. 11:05:42

Van jó pár száma, ami tényleg sikerült!
Ez a "A Keselyű" c. szám pl. erőtlen (és erőltetett), mint egy nyugdíjas-fing! Ennél jó pár 80-as évekbeli szintipop is húzósabb!
Hangsúlyozom: sok számukat szeretem ennek ellenére!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.05.29. 11:11:21

'83 után meghalt az Edda Művek. Ami utána van, az már csaj egy élőhalott zombi.

jazig 2010.05.29. 11:26:00

Nagyon sokszor előfordul, hogy a közönséget énekelteti, ő pedig pihenteti a hangját. Ez egy-két szám erejéig még elmegy, de ha a koncert egyharmada így telik el, az nagyon bosszantó. Nem azért fizetek, hogy a közönséget hallgassam.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.05.29. 11:33:21

@immortalis: "az csaK egy élőhalott...", akartam írni.

N.Zoli 2010.05.29. 12:08:57

Meg ket klise.
1. "lassam a kezeket, mert szuksegem van a kezekre...a tiszta kezekre!"
2. Rojtosujju bordzsekszonban madar szarnycsapasok utanzasa karral.

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.05.29. 12:34:54

Hát ez nagyon-nagyon...:D
jó kis összefoglaló:)

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.05.29. 12:51:25

Az első 2 lemez simán belefér a mindenkori magyar rock top20-ba. Az más kérdés, hogy nagyon sok embernek nehéz elfogadnia, hogy az idő múlásával ő is változik, nem kéne leragadni a húsz évvel azelőtti személyiségénél...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.29. 13:19:35

@csabber-18: osztom a véleményed, kicsit fel van fújva ez az "első két lemez nagyszerű volt, azóta semmi" dolog. Az Edda még most is óriási koncerteket tud adni, és Pataky mögött is kiváló zenészek állnak.

Pataky hülyeségei (nóta, zálogház, celebesedés) meg más lapra tartoznak. Attól még nagyon jó frontember.

atila68 (törölt) 2010.05.29. 14:03:18

Edda I.
Edda II.
Még bakeliten.
Azóta síri csend.

reccs 2010.05.29. 14:10:07

@Droli: Pataky hülyeségei (nóta, zálogház, celebesedés) meg más lapra tartoznak. Attól még nagyon jó frontember.

Akkor menjen háborúba.

raindog ¤ 2010.05.29. 14:11:33

addig tartott az Edda, amíg Slamó ott volt. A harmadik lemez már Slamóval együtt is szar. Azóta meg csak egy bágyadt utánérzés. Megélhetési rock.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.29. 14:16:32

@raindog ¤: A harmadik lemezen olyan csodás dalok szerepelnek mint az Érzés, Oh, azok az éjszakák, vagy a Játék véget ért.. Ami ez után következett: Ünnep, Barbárok, Barát, Éjjel érkezem, Megfulladok, Veled vagyok, Fohász, Tűzközelben, Szaga van, Ha meghal a nap, Győzni fogunk, Ördögi kör, Szélvihar, 2000 év, Nostradamus, Szellemvilág, Utolsó érintés, Elveszett illúziók, Ez más, Örökség, Csend igazsága..

És ez csak egy töredéke az EDDA munkásságának. Ez most komolyan megélhetési rock?

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.05.29. 14:22:44

Egyébként nekem mindig az az érzésem, hogy akik azt állítják, hogy az első 2 lemezig tartott az Edda, azok kis túlzással soha nem is hallgattak bele az újabb albumokba. Esetleg csak nagyon felületesen, vagy előítéletekkel álltak hozzá. Számomra a 6, 7 és 8-as lemez a csúcs. Mindenkinek ajánlom. Persze ezeken is vannak gyengébben sikerült számok, de ez Slamo idejében is így volt.

raindog ¤ 2010.05.29. 14:25:37

@csabber-18: szerintem az. erőtlen, rémesen gyenge dolgok ahhoz képest, hogy "minden sarkon álltam már".

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.29. 14:29:09

@raindog ¤: Rendben, akkor mond meg hogy ezek közül szerinted pl. melyik erőtlen, rémgyenge, akár szövegileg vagy zeneileg.. (Na jó, azt én is elismerem hogy a Barát zeneileg nagyon gyenge, szövegileg viszont kurvajó..)

Celtic 2010.05.29. 17:56:50

@efes: +1. 85-ben jott egy uj lemez, az tetszett egy ideig, de azota lovesem sincs, mit adtak ki es el.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.05.29. 18:09:34

@Celtic:
elég magabiztos kijelentés ez annak fényében, hogy azt sem tudod, hogy 85 után miket adtak ki.

Celtic 2010.05.29. 18:49:04

@peter135: Jo, akkor az EDDA zeneje nem megelhetesi rock, csak Pataky megelhetesi rocker. Ehhez nem kell a zenejet ismerni, eleg egyeb munkassagat. Egy megelhetesi politikusnal sem az a lenyeg, hogy milyen torvenyjavaslatot nyujt be/szavaz meg vagy milyen bizottsagban ul, hanem az, hoyg mellette milyen cegek/ismerosok kapnak lehetoseget.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.29. 19:03:04

@Celtic: Ezekszerint kopasz barátunk már a szent Bakancsos EDDA idejében is megélhetési rocker volt, hiszen már akkoris csak énekelt, meg Eddázott.

Celtic 2010.05.29. 22:28:50

@csabber-18: Nemigazan, hiszen akkoriban egy videki, kezdo egyuttes volt. Mondjuk, az is igaz, hoyg _nagyon sok:_ videki kezdo egyuttes volt akkoriban, hogy miert pont az Edda futott be, az a mai napig rejtely elottem. Annyira azert nem voltak jok.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.29. 23:15:45

@Celtic: Arra nem gondoltál még, hogy ANNYIRA jók voltak? Olyan dalokat játszottak mint a Minden sarkon, Hosszú az út (kiadatlan..), vagy Fémszívű, és még sorolhatnám..
"miert pont az Edda futott be" ---> egyszerű a válasz: Pataky intézte a zenekar ügyeit látástól vakulásig, nem adta fel soha. Ez bizony az ő egyéniségén, és ellentmondást nem tűrésén múlt. Más zenekarok valószínűleg könnyen feladták. Arról már nem is beszélek hogy remek zenészeket vonultatott fel az Edda, egy erőtől majd szétrobbanó és zseniális hangú énekessel. Én nem csodálkozok.

Celtic 2010.05.30. 00:41:06

@csabber-18: De annak idejen eszembe jutott, de aztan gyorsan kinottem a tinedzser-koromat. Nagy valoszinuseggel az elso lemezek meghallgatasa is kinzas lenne jelenleg, csak az ifjukor nosztalgiaja teszi, hogy akkoriban jok voltak.

Megegyszer: szerintem legalabb 10 sokkal jobb zenekar volt, akik nem futottak be. Valamiert nem.

Nemnem, abban az atkozott atkosban nem talpalni kellett, ott mas szerve volt a foszerep...

darabolos pingvin 2010.05.30. 09:58:59

Tabán 2010 , Lement a Hütlent. A végén Pataky bemutatja Gömét.

"Szerzőtársam Gömöry Zsolt"

Bazze ez annyira nem kóser igy :)

raindog ¤ 2010.05.30. 10:15:24

@csabber-18: ha a korai Eddához hasonlítom, akkor mind nagyon gyenge. A régi Eddában volt valami ellenállhatatlan, vad őserő, ami egészen egyszerűen a harmadik lemez idejére elfogyott. Azóta sincs sehol. Slágerek vannak, ezt nem vitatom.
A másikban meg @Celtic:-nek tök igaza van. A talpalástól annó senki sem jutott előbbre, már ha előrejutáson lemezt, tévészereplést, újságcikkeket értünk. TTT volt, Tiltás, Tűrés, Támogatás - és nem volt pardon. (Nem véletlen, hogy jópár korai Edda szám nem kerülhetett sokáig lemezre.)

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.30. 10:33:39

@raindog ¤: Úgy látom nem sikerült meggyőznőm, de nem is baj, hiszen a véleményünk különbözhet..

@darabolos pingvin: Olyankor a szerzőtársát mutatja be, nem a Hűtlen szerzőjét.

raindog ¤ 2010.05.30. 11:48:18

@csabber-18: attól (is) színes a világ, hogy nem gondolkodunk egyformán. nincs ezzel baj, persze.

Coyote82 2010.05.30. 13:23:51

Pataky és az Edda egészen addig legenda volt számomra, míg el nem kezdett nótázni a gagyiműsorokban, és celebbé nem avanzsált. Nagy Feró meg sosem volt hiteles számomra, így az ő celebségét pont leszarom.

aranyláz 2010.05.30. 15:08:43

Kamaszkorom egyik legnagyobb kedvencei voltak, akkoriban nagyon sokat jelentett a zenéjük, emlékszem volt hogy az építőtáborban kukoricacímerezés közben hangosan énekeltem a dalaikat :) Még az átalakulás utáni egy-két lemez tetszett, de azóta annyira megváltozott az ízlésem, hogy egyáltalán nem hallgatom őket. Szerintem az az öt ember, akkor és ott a 80-as évek elején, az volt az Edda, úgy együtt. Slamovits zsenije nélkül nincs Edda, ahogy Doors sincs Morrison vagy Queen Mercury nélkül.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 21:39:49

Azta! Napokban a 13-as meg az Elveszett illúziók pörög a lejátszóban ezerrel.

Spandex-spandex. Pataky tolta azért Axl Rózsis biciklinaci-stílben is rendesen.

Abszolút, de abszolút mélypont, nem zeneileg, hanem Pataky magán jellegét illetően, mikor vasárnap este, Hajdú Péternek magyarázza, hogy ő társalog az ufókkal!!! És még tán szegény Gömöryt is belekeverte. :/

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.31. 22:02:15

@neccharisnyás útonálló: Azért, mert '86-ban koncert után volt az egyik ufóélménye, aminek Göme is részese volt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 22:08:11

@csabber-18: Náccerű. De azt vágod, hogy a Szellemvilág a kólás vízióiból íródott... Hallottam már emberektől, mi mindent behaluztak. Csak ők nem állnak ki ország-világ elé, főleg nem az egyébként is híres petyabohóc műsorába, híresztelni. Bár őket nem is ismeri az egész ország. Ez tény.

Á, porcikám kivan ezzel az image rombolással. Zenéljen azt kész. Ne tolja az arcomba a grupiból lett ex-feleségét, meg a mittomén mit, mert nem érdekel.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.31. 22:12:44

@neccharisnyás útonálló: Milyen kólás vízió? Én úgy tudom, hogy az a dal a drogozásról szól, amitől felszáll.

A másik.. Ha nem érdekelné az embereket, akkor nem is beszélne ilyeneket. De mint látod, Attila szinte naponta szerepel a TV-ben.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 22:28:37

Edda-Kecskéd összefonódásról tud valaki relevánsat mondani nekem?

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.06.01. 14:55:55

@neccharisnyás útonálló:
"Kunos után az elõdje, Alapi István érkezett újra. A régi sérelmeket félretették, és július 31-én 5-6 ezer Edda rajongó elõtt Kecskéden, a kápolna tövében megrendezett koncerten a zenekar a színpadon is elbúcsúzott Petitõl. A koncertrõl a Tatabányai városi tv készített felvételt, amit aztán több regionális televízió is átvett hosszabb-rövidebb terjedelemben." (edda-muvek.fw.hu)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.06.01. 15:01:20

@csabber-18: Előtte is koncerteztek ott. Láttam én Kunost kecskédi turnépólóban. Folyton ott jótékonykodtak? Vagy mi van?

Mellesleg érdekelne ez a felvétel.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.06.01. 15:22:44

@neccharisnyás útonálló: A "Kunos-korszak" kezdetétől kezdve, jótékonysági koncertet adtak (úgy tudom..) minden évben Kecskéden egy Kápolna megsegítésért.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása