A KISS Budapesten

A KISS Budapesten

2010.05.31. | B-vendégszerző

Régi idők rákenrollja.

Kitörő erővel és energiájuk teljében adott jó hangulatú koncertet 28-án pénteken a Sportarénában a KISS együttes. Látványos SHOW elemeket felvonultató színpadi produkciójukra régi és új lemezeikről egyaránt válogattak számokat de a 36 év alatt kiadott 37 lemez minden számát természetesen nem tudták a 2 óra alatt eljátszani. Így maradt az öncélú válogatás de arányaiban természetesen sokkal súlyosabban szerepelt legújabb Sonic Boom albumuk melynek apropóján érkeztek el hozzánk is.

Bemelegítésként a Hard együttes hangolta a közönséget majd utánuk a szünetben olyan híres előadók számai következtek mint a Who, Rolling Stones vagy a Led Zeppelin.

Kezdőszámként a Modern Day Delilah-ot játszották de még előtte a sötét színpad két oldalán lévő kivetítőkön láthattuk amint az öltözőből kilépve felénk tartanak. Egy hatalmas ordítás jelezte Paul Stanley részéről, hogy kezdődik a buli és biztosított minket afelől hogy a legjobbat kapjuk tőlük. Hatalmas robbanás és már emelkedtek is az ég felé színes lángokkal körülvéve.

Az első pillanattól kezdve megpróbálták lehengerelni a (sajnos nem telt házas) közönséget, előadásuk cirkuszi fellépésre emlékeztetett mert világításban és pirotechnikában minden kezük ügyébe kerülőt bevetettek. A kötelező óriás kivetítőn kívül volt itt vagy félszáz hatalmas reflektor, felemelhető színpad mely közben rakétaként füstöt fújt magából, petárdák és mindenféle robbanó/durranó/csillagszóróként égő szerkentyű amitől néha olyan volt a színpad mint egy augusztus 20-i tüzijáték. Még a zenészeknek is alig lehetett elférni a színpadon mert a kellékeken kívül egy 2 méteres világító KISS felirat és vagy 40 kisebb monitor is ki volt pakolva.

Az élő közvetítésnek köszönhetően a hátrébb állók vagy az ülőhelyekre jegyet vásárlók is láthattak mindent mert a hátsó kivetítőn pontosan nyomon lehetett követni éppen mi is történik. Sőt ennél még többet is kaptunk, egyenes adásban vágták a színpad képét olyan lendületes videó klipre hogy azt mindenféle változtatás nélkül átvehette volna bármely ezzel foglalkozó tévéműsor. Az alkalmazott technikára jellemző hogy előadás után a kijáratnál azonnal meg is lehetett venni az együttes logójával szitázott pendrájvot melyen mp3-as kódolásban a most elhangzott koncert hangteljes anyaga rajta volt, ráadásként mindezt díszdobozban adták át így minden igazi rajongó polcán ott lenne a helye.

Visszatérve a számokhoz a hetedikként megszólaló Crazy, Crazy Nights volt az ami felrázta a közönséget és oly mértékben sikerült összehangolódni, hogy a küzdőterén heveny csápolás is kezdődött jelezve a szám ismertségét. Ez után a ritmusos Calling Dr. Love jött ami a látványos fényeffektekkel és húzós szólóval még dobott egyet a jó hangulaton. A 100.000 Years jó kis dobolós közepe adta magát a közönség hergelésére, teli torokból lehetett bal és jobb oldalon kiabálni, én úgy vettem észre a hangerőből ítélve döntetlen lett az állás mert mindkét oldal kitett magáért.

Ezután az I Love It Loud következett de még előtte Gene Simmons (némi vérhányás után, felrepülve a színpad tetejére) felszólította a közönséget hogy énekelje el vele az „Az a szép, az a szép...” kezdetű magyar csárdást. Mindezt tette ékes magyar nyelven így aki nem volt tudatában származásának az eléggé meglepődött.

Szívet melengető érzés, hogy a világ egyik legnagyobb rock együttesében is találhatunk magyar származású előadót aki nemhogy szégyellné azt hanem még büszke is rá. Szerintem itt vette meg kilóra a magyar közönséget a KISS, ettől kezdve akármit is játszhattak volna, azt is hatalmas tapssal jutalmaztuk volna meg. Nem estek túlzásba mert olyan számok következtek melyek méltán kaphattak helyet a műsorban, a Love Gun következett és hallhattuk a legendás Detroit Rock City-t is mégpedig olyan pazar előadásban, hogy szemünk, szánk elállt.

A ráadásban a szintén kedvelt Shout It Out Loud után játszották el a másik híres számukat melyet szerintem nincs ember a földön aki nem ismerne, ez az I Was Made For Lovin You. Itt jött egy kis magánszám melyben Paul Stanley gitáros átrepült a közönség fölött és a keverőpultnál egy forgó színpadon adta elő a számot. Megcsodálhattuk legendásan vastag talpú ezüstcsizmáját melyben nem csak körbesétált hanem még táncolt is pár lépést és a szerencsések közelről is láthatták híres gitárját.

Zenéjük dallamos, számaik jól énekelhetőek, stílusukban a 80-as éveket idézik de mivel akkor voltak pályafutásuk csúcsán most hogy tombol a retró eszük ágában sincs ezen változtatni. Nincs is szükségük erre mert a koncertlátogatók jelentős része kedvenc zenésze sminkjére hasonlító arcfestéssel jelent meg és az állóhelyeken az első pillanattól kezdve csápolva ünnepelte kedvenceit. A siker tehát adott volt a jó számokkal, a koncert tálalása elképesztően látványosra sikerült és akit még ezzel sem tudtak meggyőzni annak a közösen elénekelt csárdás lágyította el a szívét.

Koncert végén a hátsó kivetítőre az volt kiírva hogy Loves Budapest és ennek mintájára én is csak annyit mondhatok, mi is szeretünk titeket, sokat vártunk rátok de megérte.

[A cikk szerzője: dinnye]

További videókat (1, 2) találtok a koncertről foronghy YouTube csatornáján.

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr202043914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.05.31. 08:15:33

Úrtisten ez a színpad :))) Örülök h kezdenek rájönni a kivetítő fontosságára.

rettentó 2010.05.31. 08:22:21

Kedves dinnye! Köszönöm a beszámolót és a videókat, én nem voltam ott, így csak a nyálamat csorgatom kilógó nyelvvel :-)
Egy normális világban csakis a KISS stage crew bonyolíthatná le az augusztus 20-ai tűzijátékot!
Viszont kifejtenéd bővebben miért a 80-as években volt a KISS a csúcson? Nem 70-es éveket akartál írni?

Tökibá 2010.05.31. 20:30:43

"..arányaiban természetesen sokkal súlyosabban szerepelt legújabb Sonic Boom albumuk melynek apropóján érkeztek el hozzánk is."
Emlékeim szerint összesen 3 szám volt az új albumról..

S.P.Q.R. 2010.05.31. 20:56:52

Végre-valahára egy korrekt és mértékadó blog! Már elnézést, de ugyanezen híroldalon sixx beszámolója jórészt fikázta a Kiss-t, olcsó bazári show-al meg ilyesmi szamárságokkal vádolva Simmonsékat. A Kiss performansza a leglátványosabb, ennyi. Az amerikai szupergroup-ok közöl nagyon kedvelem még a Van Halent (szigorúan David Lee Roth-szal, Sammy Hagar egy gyenge hangú erőlködő pojáca), az Aerosmith-et és Bon Jovit, sőt még a ZZ Top-ot is, dehát Simmonsék a királyok. Nekem azért hiányzott a God of Thunder, a Thrills in the Night és a Beth is. De azért maximális élméynben volt részünk. Köszönet!

S.P.Q.R. 2010.05.31. 21:06:47

Még egy személyes élmény, ha megengeditek. :) 1980-ban Jugoszláviában nyaraltam, Trogirban szüleimmel. 12 éves voltam. Ott vettem meg életem első Kiss lemezét, a Dynasty-t. Annyira nem tudtam, hogyan kell vásárolni és annyira fanatikus voltam, hogy az albumot átadó nőnek fizettem rögtön a pultnál, noha a pénztárnál kellett volna, mely az áruház földszintjén, középen volt. Ingatták is a fejüket: ezek a gyökér magyarok... De nem bánom. Szóval írjatok ide, tesókáim!

natu (törölt) 2010.05.31. 21:58:34

Dave Lee Roth egy csimpánz, Hagar papa bármikor túltesz rajta. Igen, ö nem csinál olyan show-t, mint Dave, de legalább van hangja. Dont tell me, érted?
A többivel egyetértek.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.31. 22:01:08

Egy 10 évestől elég szép fogalmazás házi feladat, rengeteg helyesírási hibával, amit a tanító néni majd jól kijavít a következő órára.

Azért a cikkíráshoz még vagy 15-20 évet nem árt gyakorolni meg sokat olvasni (lehetőleg ne a Lángoló gitárokat meg a Quartot, mert azok is ugyanez az általános iskola alsó tagozatos szint), és ha nagy leszel, majd lehetsz menő blogger. Vagy akár újságíró.
Mondom: 15-20 év múlva. Ha sokat gyakorolsz.

gitáros 2010.05.31. 22:16:45

"Egy 10 évestől elég szép fogalmazás házi feladat"

Ezt hogy is kéne helyesen írni, tanár úr?
Hülye.

S.P.Q.R. 2010.05.31. 22:18:11

@natu: Ízlések és pofonok. De én épp fordítva gondolom. Nézd csak meg a Halen lemezeladásait a fénykorukban. DLR idelében két 10 millió felett fogyó albumuk is született (az első, és a Jump!), Hagar ezekhez a sikerekhez képest sajnos csak gyenge utánzat volt, a kritikusok és a rajongók épp hogy csak elfogadták, mert nem akarták, hogy megszűnjön egy ekkora zenekar. Nem véletlen, hogy már ki is alázták az újraalakult bandából, és újra DLR a frontember. Igen, kissé nyúzott a mester, de hát neki elnézzük ezt. :) A hangja a régi.

lajafix 2010.05.31. 22:27:35

Pofa be Quentin montázsiból! :)

from 90\'s 2010.05.31. 23:17:54

Nos az elhíresült szöveg a következő:
You Wanted the Best,
You've Got the Best,
the Hottest Band in the World: KISS

Mindig ezzel kezdődik, minden koncertjük, de MINDIG GENE SIMMONS MONDJA.

A Sonic Boom-ról csak a Modern Day Delilah, a Say Yeah és az I'm an Animal dalokat játszották.

Kedves a cikked, tényleg komolyan mondom, de azért egy kicsit utánanézhettél volna a KISS-nek...

Egyébként való igaz, kiemelkedően jó koncert volt, pedig már közel járok a századik nagy bulihoz (nem ma kezdtem) és ezek között elég sok KISS volt 1988 óta.

jürgen baromartz 2010.05.31. 23:42:57

"Bemelegítésként a Hard együttes hangolta a közönséget..."

gondolom megint volt "héjjéj, én vagyok a rokk".... hányni tudnék azoktól a pancserektől

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2010.05.31. 23:44:39

@Quentin vagyok Montargis-ból:

Azért a gúny megértéséhez még vagy 15-20 évet nem árt gyakorolni meg sokat olvasni (lehetőleg ne a Lángoló gitárokat meg a Quartot, mert azok is ugyanez az általános iskola alsó tagozatos szint), és ha nagy leszel, majd lehetsz menő. Vagy akár újságíró.
Mondom: 15-20 év múlva. Ha sokat gyakorolsz.

Bellagio 2010.06.01. 00:24:38

Quentin szimplan egy fasz

Dr. Cica75 2010.06.01. 00:33:15

Vendegszerzo bazdmeg tanulj meg irni ez a cikk kurva szar.

MCMLIX 2010.06.01. 00:33:48

@rettentó:
A KISS (Rammstein, ACDC, stb) piróját és sfx-eit én engedélyeztettem,
van rálátásom.
A crew tényleg ügyes, de a látványt (vagy inkább 'hangványt') a jó
anyag biztosította. Szakmailag az volt tökéletes, hogy nem volt
telezsúfolva, ott és akkor volt anyag, ahova és amikor kellett.
(Röhögőgörcsöt kaptam a szombati indexes cikktől, mert a szerző
sztem ott se volt, és a piróról is csak baromságot írt...)
Aug. 20. egészen más műfaj. Ebből a koncertből - szakmailag -
egyáltalán nem lehet lemérni, hogy ott mit tudnának csinálni

Joindulat SC 2010.06.01. 08:53:28

Nekem volt szerencsém a küzdőtérről megnézni.!
A kivetítők is nagyon ott voltak! Ami furcsa volt, hogy nem volt teltház.Mondjuk én örültem neki.
A Depeche Mode-ból alig láttam valamit, de itt éles volt a kép a két oldalsó és a középső kivetítőn is.

from 90\'s 2010.06.01. 10:02:10

Az volt a furcsa - legalábbis nekem - ,hogy egyáltalán ennyien voltak. Örültem, hogy legalább 8.000 embert érdekelt a KISS. A Rammsteinen sem volt hering-feeling, úgy tudom ott 12.000-en voltunk. Két hete volt a Metallica megegyező árkategóriájú jegyekkel. Oké, nem ugyanaz a közönség, de pont az a két-háromezer ember hiányzott az Arénából, akik mindkettőt megnézték volna, de most épp a Metallica mellett döntöttek. Biztos, hogy így sem volt veszteséges a buli, a hangulat mindenesetre bomba volt.
Mellesleg a Papp Laci szerintem sosem lesz fullházas, egyrészt mert a tűzoltóság és a bizt. szolg. nem engedi. Másrészt vannak lelátók, ahonnan semmit sem lehet rendesen hallani, még ha látni lehetne is.
Mondjuk ha a kiemelt állót veszed, akkor megkapod plusz szolgáltatásként a tuti hangzás és a látvány mellé azt is, hogy nem olajoshalként kell elálldigálni a 10. sorban - ellentétben a normál állóhellyel...

rettentó 2010.06.01. 10:08:56

"Quentin vagyok Montargis-ból 0 bejegyzést írt és 60 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."
Adjunk a véleményére?

Igen, ez egy általános iskolai fogalmazás, ezt én is érzékeltem, annak viszont nagyon jó. Kicsit túl kerek, és még a b-oldalhoz képest is kicsit túl pozitív ;-)
A KISS nem akar több lenni, mint egy rock and roll cirkusz, úgyhogy teljesen adekvát az írás stílusa, mert egy rajongó írta, nem egy ingyenjegyet kapott kritikus, aki ott sem volt. De ezt már a Metallicánál hosszasan kitárgyaltuk a kommentekben. A Detroit Rock City című filmben szereplő rajongó srácok se írtak volna jobbat, és én örülök, hogy olyan valaki írt a koncertről, aki akár annak a filmnek az egyik főszereplője lehetne.

G. Capelluti 2010.06.01. 15:46:25

Örülök, hogy valaki írt erről a koncertről, annak viszont nem, hogy rengeteg tárgyi tévedéssel akár a jelen, akár a múltat tekintve.
Azt azért hadd kérdezzem meg, hogy hol is láttad kifelé menet a díszbozos mp3 stickek árusítását? Vagy csak elolvastad a szórólapot ("available right after the show")?
Minket is megtévesztett a szórólap, sokat keresgéltük, nem árulták a helyszínen. Sőt a neten is csak előrendelést lehetett leadni rá. Szombat este, vasárnap reggel óta azonban már valóban lehet kapni, ismert tracklist-tel, 128 percnyi anyaggal 3 féle kiszerelésben: mp3 letöltés, dupla CD díszcsomagolásban, 1GB KISS USB stick díszcsomagolásban.
simfylive.com/en/shop/29371/live-recordings/KISS.html

Zuár 2010.06.01. 20:53:51

19 éves koromban a szobám faláról Paul Stanley nézett le rám szexysen-sen, most pedig az első sorból láthattam. Fantasztikus élmény volt, alapmentalitásomat meghazuttolva sikítoztam, énekeltem, táncoltam végig a koncertet. és közben áldottam az eszemet (és a barátom pénztárcáját), hogy kiemelt állójegyet vehettem, mert kb. 5 méter válaszott el minket egymástól!!! Sajnos ő rám sem nézett, de helyette Gene Simmons küldött egy csókot :))))
A Kiss-t nem igazán a zenéjük miatt szerettem tizenévesen (arra ott volt nekem a queen), hanem Paul és a látványvilága fogott meg.
Életem nagy élnye volt a koncert, külön örültem, a sok sok kiss-es pólót viselő rajongónak (én is vettem egyett ott a helyszínen) és a sok kifestett arcnak.
Depeche Mode-on nagyon hiányoltam a régi depece-es arcokat, helyette megfáradt családapákat láttam, itt viszont mindenki 20 éves volt, de legalábbis annak érzte magát két órára. És még valami: jó lenne ha a magyar 60 éves férfi korosztály, legalább hasonló formában lenne, mint a KISS, rettegtem, hogy a szexisten Paul Stanley helyett egy bácsit fogok látni, de szerencsére csalódnom kellett, és jó-jó már nem fiatal, de ma is szívesen ébrednék melette :))))

rettentó 2010.06.02. 08:08:58

"jó lenne ha a magyar 60 éves férfi korosztály, legalább hasonló formában lenne, mint a KISS"

Elmondom, mi a titkok: nem alkoholizálnak (Simmons tudtommal egyáltalán nem iszik), nem dohányoznak. Engem is rendszeresen 10 évvel fiatalabbnak néznek emiatt (bár ma már ritkábban, mint pár éve :-)). Ace Frehley megtette, amit ebben a zenekarban nem szabad. Mint Gene elmondta: ezekben a 20 kilós cipőkben meg nehéz jelmezekben nem lehet részegen fellépni.

Diana:) 2010.06.02. 16:49:36

@rettentó: Ezt én is így hallottam, mármint, hogy egyáltalán nem iszik Gene. Amúgy szerintem az sem véletlen, hogy nem lehetett dohányozni a koncert alatt. :)

rettentó 2010.06.03. 12:02:07

Diana:): joeysworld.blog.hu/2010/05/29/budapest_rock_city_2
Mondhatnád, hogy te is írtál róla...
Ez az antialkoholizmus Simmonsnál családi örökség lehet, ti. hogy a szülei zsidók. A régi Magyarországon ők voltak azok, akik között egyszerűen nem nagyon láttál részeges ember. Gondolom, ez az asszimilációval, meg a 20. századdal változott.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása