Pink Floyd-illúzió az Arénában

Pink Floyd-illúzió az Arénában

Mikor az The Australian Pink Floyd koncertjére készültem, azon gondolkodtam, vajon mennyien leszünk a nézőtéren. Ha mondjuk lesz 5000 ember - gondolkodtam -, akkor abból vajon mennyien hitték azt a jegyvásárláskor, hogy az “igazi” Pink Floyd jön majd és vajon mennyien fogják a koncert után azt hinni ebből a populációból, hogy tényleg az “igazi” Pink Floyd-ot látták. Hm.

Amit rögtön saját bőrünkön éreztünk: a beengedés magyaros volt. Valószínűleg kevés jegy fogyott el, ami miatt az utolsó pillanatban kiderült, a színpad "középen" lesz és ennek köszönhetően az előre eladott jegyeken lévő szektor-sor-szék számokat el is felejthettük. A masszává összesűrösödő tömeg egy 30 méteres, hostesszekkel kirakott pulthoz próbált odaférni, hogy megtudja, hova ülhet. A hölgyek a jegyekre tollal írták rá (!!!), hol is lesz az új helyünk. Banális pillanatok voltak.

Ahogy elkezdődött a koncert, a problematikus beengedés élménye már el is illant... A The Australian Pink Floyd fantasztikus előadást adott. Aki szereti az eredeti zenekart és ezt az élményt kihagyta, igencsak sajnálhatja. A csapat mindenféle erőlködés és izzadás nélkül hozta a Pink Floyd dalait és a dalokon keresztül az érzést is. Betartották, amit a B-oldalnak adott interjúban megígértek nekünk. Látszott, a srácok időt és pénzt sem spóroltak a produkciótól. Volt itt minden: repülő malac, 3D videók (amikhez kaptunk 3D szemüveget), színpadon felfújódó rózsaszín kenguru (hehe), a The Wallból ismert óriási Teacher-bábú és olyan fénytechnika, mely az eredeti zenekar előadását idézte meg számunkra. (A Pulse DVD-vel érdemes összehasonlítani a fényeket, pl. a Sorrow gitártémánál.) 

A koncert alatt az járt a fejemben, hogy tudtam, hogy zeneileg nem lesz kínos, de hogy ennyire tökéletes lesz, azt nem gondoltam volna. Egymás után jöttek a dalok, régi-új-régebbi-újabb sorrendben. A csúcspontot nekem a nem várt Careful With That Axe, Eugene, a Time, a One of these days és a Comfortably Numb jelentette, de a színvonal végig egységes volt. A két gitáros pöccre hozta a témákat, az énekhangok rendben voltak, basszus, billentyűk ötös, talán csak a dobos volt egy kicsit visszafogottabb.

Sokszor kételkedem a tribute bandák létjogosultságában, de azt gondolom, ezeknek a srácoknak CSAK ezzel kell foglalkozniuk. Pink Floyd-élményt és illúziót kaptunk és ha ezt vesszük, talán az sem baj, ha valaki úgy ment haza, hogy azt hitte, az eredeti zenekart látta...

A koncerten elhangzó dalok*:

Shine On You Crazy Diamond (Parts I-V)
Welcome To The Machine
Coming Back To Life
Arnold Layne
Sorrow
Learning To Fly
Dogs

SZÜNET

Speak To Me
Breathe
On The Run
Time
Breathe (Reprise)
The Great Gig in the Sky
What Do You Want From Me?
Careful With That Axe, Eugene
Money
The Happiest Days Of Our Lives
Another Brick in the Wall, Part II
One Of These Days
Wish You Were Here
Comfortably Numb

Run Like Hell

* ha valamit kifelejtettem, jelezze, aki ott volt!

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr692639748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gitáros 2011.02.07. 16:12:43

"Ezeknek a srácoknak CSAK ezzel kell foglalkozniuk"

Azért a világ legelismertebb PF-tribute zenekaráról ez egy kicsit vállveregetősnek tűnik... :) Huszonpár éve nyomják már az ipart, érdemes megnézni a honlapjukat is: aussiefloyd.com

DeToXXX 2011.02.07. 16:20:41

qrva jó volt. megérte. mondjuk a qvadró hangzásra még gyúrhattak volna

KaPé 2011.02.07. 16:22:49

Hát... Én nem voltam a koncerten, csak ezt a beágyazott videót hallgattam meg, de ez nekem nagyon távolinak tűnik az eredetitől.

Türkménbasi 2011.02.07. 16:29:49

Kövezzetek meg, de a belinkelt Time nem volt túl meggyőző. Korrekt iparosmunka de semmi több. Főleg az énekes hangja nem fogott meg.

Persze lehet, hogy élőben más volt.

Hetero Sapiens 2011.02.07. 16:42:26

Na ja, Gilmour után fura kissé a nóta, de a hangszerelés nagyon ott van, pontos, korrekt, originálban sem szólhatna sokkal jobban.
Kár, hogy nem tudtam elmenni

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2011.02.07. 16:47:33

@Türkménbasi: hát ezért kellett volna ott lenni))) hibátlan volt, és ezt mint több évtizedes, az eredetiségre borzasztóan háklis pink floyd rajongó állítom. Először nem akartam elmenni a koncertre, mert azt hittem 10 perc után felállok és hazamegyek. Ehhez képest valóban hibátlan volt mind hangilag, mind vizuálisan. Aki pedig David Gilmour hangját és gitárjátékát hiányolja egy nem pink floyd koncerten: no comment....

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.02.07. 16:52:24

@Türkménbasi: Ne ebből az egy dalból induljatok ki. Bevallom ahogy most visszanéztem a csávót, a dal kezdése nekem sem tetszik, kicsit erőszakos. Ebben a dalban.

Teszek be új videót.

Abdab 2011.02.07. 16:53:04

Ez szigorúan az én magánvéleményem, de soha nem értettem a tribute zenekarokat. Ha szeretem a Pink Floydot (márpedig én nagyon, nagyon, nagyon...), miért mennék el egy koncertre, ahol PF dalokat játszanak valakik, aki lehetnek bármilyen tehetségesek, nem a PF? A kérdés másik oldala: ha annyira tehetséges zenész vagyok, hogy a nem feltétlenül egyszerű PF dalokat is el tudom játszani, miért nem írok saját zenét?

Persze, biztos vagyok benne, hogy a hangulat élőben klassz volt, de azt hiszem, az ilyesmi egyszerűen nem nekem való.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 16:54:21

az énekes olyan, amilyen, de amúgy kurva korrekt!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 16:55:05

@Abdab:

érdekes, ezek a kérdések a "komolyzenében" fel sem merülnek.

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2011.02.07. 17:00:28

@Abdab: mire leirtam, pont leirtad ugyanazt a választ!)) sajnos, Abdab commentjét nem értem, illetve főleg azt, hogy ezt most ide minek írta le)))))) egyébként a Time nem tartozott a csúcspontok közé...

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2011.02.07. 17:04:38

illetve, bocsánat, mavo irta le... kissé szét vagyok ma esve...

Abdab 2011.02.07. 17:04:54

@NadeApaaa!!!: Jól van, jól van, nem is mondtam én semmit. :) Tisztelem a nyitottságodat, hogy adtál egy esélyt a dolognak, én nem mertem kockáztatni.

Türkménbasi 2011.02.07. 17:05:33

@Interstellar Overdrive: Pontos megfogalmazás, erőszakos, tényleg.
De mondom, nem voltam ott, így hát nem is ugatok többet bele:-)
Örülök, hogy nagy élmény volt a helyszínen!

Abdab 2011.02.07. 17:08:18

@NadeApaaa!!!: Én értettem, hogy nem engem dicsérsz meg, szerintem mavo is. :) Mavo érve egyébként teljesen áll, én állok hozzá rosszul a kérdéshez. Én is örülök, hogy élőben méltó volt az örökséghez.

Balián 2011.02.07. 17:09:36

@KaPé: Hát igen úgy néz ki,hogy igazad van.

Leporello (törölt) 2011.02.07. 17:12:11

Tavaly láttam őket valahol Európában, én akkor éltem át a leeső áll élményét.. "lost for words", hogy stílszerű legyek. Most tudtam, mire jövök haza, és nem csalódtam - talán csak annyiban, hogy míg itt kint tizenötezer jegyet adtak el néhány nap alatt az előadásra és egy tűt nem lehetett leejteni a sportcsarnokban (ezért is rendeltem jegyet még ősszel a mostani koncertre neten, nehogy lemaradjak), otthon megdöbbenve láttam, hogy alig párezer ember vett jegyet egy ilyen kaliberű show-ra. Apámat is megleptem ezzel a koncerttel, azt hiszem, élete egyik legnagyobb koncert-élményével lett gazdagabb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 17:12:41

@Interstellar Overdrive:

ebben tényleg jobb, de nem tudom nem elfelejteni gilmour hangját. :)

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2011.02.07. 17:16:19

@Abdab: Akkor mindenki boldog))) legközelebb ha van rá lehetőséged, ne hagyd ki)))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 17:19:36

@Interstellar Overdrive:

comfortably numb szólóit gyakorolgathatta egy darabig a csóka. :)

Abdab 2011.02.07. 17:22:54

@NadeApaaa!!!: Igen, azért gyanús, hogy ha mindenki imádta a csapatot, akinek Pink Floyd rajongóra valló neve és/vagy profilképe van, akkor én vagyok, aki széllel szemben pisil. :) Egyelőre ismerkedem Interstellar Overdrive linkjeivel, aztán lehet, hogy egy szép napon átlépek az előítéleteimen. :)

rockjano_ 2011.02.07. 17:24:48

Nem volt rossz amíg el nem kezdett énekelni az énekes..ott felvonyítottam.

Igen zenélni meg lehet tanulni de az ének az más.

isssti 2011.02.07. 17:26:18

Hú, ez az élő felvétel, amit belinkeltek nagyon ütős..mondhatni tökéletes ....mindaddig, amig az énekes meg nem szólal -- hát az biza nem egy Gilmour. Kicsit kiábránditólag hatott ...

kilobike 2011.02.07. 17:36:05

Ez nagyon durva lehetett... A budapesti felvételt nem Ti csináltátok, ugye?

gyurma6 2011.02.07. 17:41:53

Hát ha valaki ugy ment haza, hogy azt hitte az eredeti Floydot látta , ott nagy a baj. Az nem ismeri a Floydot, csak a hirét hallotta. Sajnos halott ember nem játszhat, igy Floyd sincs már régota.
Ettöl még lehetett jo a zene, de nekem volt részem 2 élö igazi Floyd koncertben, igy a másolatra nem voltam, vagyok, kiváncsi.

BAR0KKER 2011.02.07. 17:46:08

A jó plasztikai műtét olyan, hogy amikor meglátnak utána, akkor azt mondják: "De jól nézel ki, mintha nyaraltál volna!"
Ilyesmi a jó tribute banda koncertje is :)

mrs. white 2011.02.07. 17:49:55

Én is gondolkodtam egy pár napot hogy elmenjeke-e egy tribute zenekarra (ráadásul a maga nemében pont a legnehezebben utánozhatóra) de you tube felvételek meggyőztek. A zene nagyon rendben volt, a hangzás szintén. Én személyes problémám ,hogy nem középen ültem hanem pont a qudros hangfalak mellett ezért nekem kicsit néha sok volt de amúgy valszeg az egyik legjobban kihangosított koncert lehetett magyarországon. Az énekhang meg sajnos a legnehezebben utánozható. Még a liv 8 on sem volt olyan a wish you were here mert ott nem Gilmour hanem Waters énekelte. Nem ugyanaz pedig attól pinkebb floyd nem lehetett mint az az énekes csere., Nekem érdekes módon a a coming back to life nem jött át az ének miatt a többi úgy ahogy rendben volt. A 10 éves lányomnak tetszett és ha már annyit tettem hogy nem az csak idióta mai zenék felé fordul, hanem kellő érettség után számba veszi később ezt a vonalat, akkor már ne volt hiába.
Másnap megnéztem a pulse-t. Nyílván az utánozhatatlan már csak amiatt, hogy színpad kb az ötszöröse volt költségvetésről stb nem is beszélve. Viszont nekem aki soha nem láthattam élőben őket (és már nem is fogom) adott fogalmat arról hogy kb miről maradtam le. Talán ez igazolja hogy miért vannak tribute zenekarok és azt hogy a pink floyd-ból miért van a világon több mint ezer, amiből mi valószínüleg a legjobbat láttuk.

tof 2011.02.07. 17:56:24

Aki finnyáskodik - mondván: ez nem az igaz PF, annak csak annyit, hogy menjen el egy profi zenekar által prezentált Bach, vagy Beethowen hangversenyre. Ott sem az eredeti előadót fogja hallani, mégis zenei élményben fog részesülni, mivel azok a darabok messze túlélték a szerzőiket. Szerintem egy profi tribute banda létezése is méltó tiszteletadás lehet a szerzőknek. Sajnálom, hogy nem lehettem ott.

ZWS 2011.02.07. 18:01:10

Nekik van az egyik legpuccosabb karaoke-szerkójuk a világon, és elég menő bárokban nyomják. :-) És még pénzt is kapnak érte!
Ott voltam, a magyar rendezés megint kibukott.

Rálf atya 2011.02.07. 18:07:36

Én a 3D vevtítést találtam teljesen feleslegesnek, mert szerintem nem tett hozzá az élményhez, ahhoz meg túl drága mulatság, hogy csak úgy elmondhassák, hogy náluk ilyen is van. Amikor osztották a szemüveget, meg is kérdeztem Overdrive kollegát, hogy amúgy a zenekar 2D-ban lép fel?
A koncert szerintem is nagy élmény volt.
Amikor belekezdtek a Great Gig in the Sky-ba, Overdrive kollega odasúgta, hogy most jön a vizsga. Jött a csaj, elénekelte, majd egymásra néztünk (nem a csajjal) és biccentettünk, hogy átment. Nem Gilmour meg Waters hangjának hozása itt a szűk keresztmetszet.

dzsefi 2011.02.07. 18:12:41

@kilobike: nem, ők profibbat csináltak volna, ez csak egy mobillal készített emlékféle. van még shine on you crazy diamond is (és egy comfortably numb), ott szerintem jobb volt az ének is, csak kicsit belelóg a képbe a két sorral lejjebb ülő forma, aki a barátnőjével minden alkalommal felpattant, ha történt valami a színpadon: www.youtube.com/watch?v=sW_K7JSACFk

gyurma6 2011.02.07. 18:18:37

@tof: Azért az más, ott Bach, Beethowen pontosan megirt, megszerkesztett minden hangot, hangszert, nem improvizáciorol szol, hanem amit el kell játszani, ha lehet jól.Az improvizáciot pedig ugye nem szokták lekottázni, azt nem lehet lemásolni, az érzésböl jön, persze szrosan a zenéhez tartozobol.Na ezt egy tribute zenekar sose játszhatja ugy el. Azért azt tartom, hogy attol még jo, de nekem nem ez kell.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.02.07. 18:30:47

@kilobike: Nem mi csináltuk a felvételt, én még sosem kameráztam koncerten...

InteriorLulu 2011.02.07. 18:36:05

A gyenge láncszemnek - a belinkelt Time és Comfortably Numb alapján - én is az énekest érzem. Pontosabban a Gilmourt "helyettesítőt". Mondom ezt úgy, hogy én sem voltam a koncerten. Szerintem igenis jogos Gilmour énekhangjához minél hasonlóbbat számonkérni. Tudjuk, a tribute bandák, de különösen az olyan magas színvonalú zenét játszó előadók, mint a Floyd előtt tisztelgők koncertjeinek a lényege pont nem az újszerű megszólaltatás - rossz esetben az eredetieskedés -, hanem a minél hűbb és tökéletesebb megszólalás. Amibe éppúgy beletartozik a zene, minden egyes hangszer helyénlévősége, mint a háttérvokál és a szólóének. Mert miért is kéne pont az éneknek nem ehhez a kívánalomhoz igazodnia? Nyilván nehéz találni Gilmourhoz hasonló énekhangot. Na és? Helló, az élet nehéz! Tessék megtalálni a hasonló hangot, ha már a zenében a tökéletes hasonlóságot hozni akarjuk és tudjuk! A Yes is talált a koncerjeihez egy Anderson hangját tökéletesen hozó arcot, pedig Jon hangja mérföldekkel unikálisabb Gilmourénál. Ha már ennyire tökéletesek vagyunk! Nem azt mondom, hogy ezen vérzik el a produkció, mert nyilván nem, és egész biztosan jól éreztem volna ott magam is. A baj itt inkább az, hogy az énekes hangja kifejezetten gyenge. Nem csupán nem hasonlít, hanem nem is énekhang. És ők a legnagyobb PF-tribute?! Persze, biztos alapítótag, nélküle nem menne a szekér (tényleg nem?), de talán már a kezdetekkor illett volna erre figyelni. Ha már, ugye.

@Interstellar: Amit az első bekezdésben írtál... Nekem eszembe nem jutna, hogy valaki úgy megy el a koncertre, hogy a Pink Floydot fogja látni-hallani. Persze, elméletileg lehetséges, de én abból indulok ki, hogy a Floyd zenéje után való érdeklődés már eleve egy bizonyos szellemi szintet feltételez (t.i. mondjuk a plakátról nem csupán azt olvassa le, hogy Pink Floyd és hogy koncert), és csak erre jön egy átlag 10-15 ezres jegyár.

@mavo: A tribute bandák létjogosultságát - szerintem is némileg joggal - feszegető kérdések gondolom azért nem merülnek fel a komolyzenét illetően, mert annak komponálói döntően (tehát nem mindenki!) már hosszú-hosszú ideje nem tudnak zenélni. Átlagosan mondjuk minimum egy évszázada. Nos, biztos vagyok benne, bármely mostani, könnyűzenei előadó zenéjét egy évszázad múlva játszó zenekar létét senki nem fogja megkérdőjelezni... :-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 18:46:01

@InteriorLulu:

"A tribute bandák létjogosultságát - szerintem is némileg joggal - feszegető kérdések gondolom azért nem merülnek fel a komolyzenét illetően, mert annak komponálói döntően (tehát nem mindenki!) már hosszú-hosszú ideje nem tudnak zenélni."

jogos lenne a két pont, ha mócártot csak mócárt játszott volna, amíg élt. de nem.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 18:53:00

@gyurma6:

"Azért az más, ott Bach, Beethowen pontosan megirt, megszerkesztett minden hangot, hangszert, nem improvizáciorol szol, hanem amit el kell játszani, ha lehet jól."

huh, azért ez így egy kicsit durva. :) ugyanaz a bach/beethoven darab nagyon másként tud ám szólni két eltérő felfogású előadótól. egy bwv 565 D moll toccata és fúga már orgonától függően is tök más bír lenni. Aminek amúgy asszem Bach pont nem örülne, tudtommal nemigen szerette a díszes firlefrancokat a zenében. :) asszem talán lehotka előadása tetszett volna neki, de a fene se emlékszik már.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 18:53:50

@gyurma6:

ja, és akkor a feldolgozásokat nem is emlegettem. a muszorgszkij - ravel - elp vonal magáért beszél. :)

mrs. white 2011.02.07. 18:55:46

@InteriorLulu: Részben egyetértek veled. Az énekes hangja volt a gyenge látszem de gitárosok amikor énekeltek azok teljesen rendbe voltak, ahogy a vokalista is amikor szólózott. Mondjuk tök úgy néz ki mint a pulse koncerten az eredeti szőke csaj. Az durva lenne ha tényleg Ő lenne. A yes-nél nemtom mire gondoltál. Amkir jon elment akkot a drama-n Trevor Horn hangja még nyomokban sem emlékeztetett rá. Pont ezért is lépett ki mert nem bírta az állandó összehasonlítást leginkább a saját elvárásaival szemben. Ha a gitásosra gondolsz Trevor Rabin-ra, neki tényleg hasonlít a hangja, sok csapatba szóló énekesnek lazán beférne. Viszont amikor Ő odakerült már Jon visszajött és Őt igazából Stewe Howe helyett szervezték be.
Nehéz elképzelni, hogy bárki Pink Floyd koncertre ment volna, de hát Isaura-nak is gyüjtöttek pénzt.

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2011.02.07. 19:02:59

még mindig nem értem: ha nem Gilmour énekelt, akkor milyen alapon lehetne elvárni az ő hangját?))) aki igy állt hozzá, annak persze csakis csalódás lehetett a koncert. egyértelmű h nem az ének vitte a hátán a produkciót, de azért a többi zenész, a látvány stb sikeresen elterelte a figyelmet Gilmour hiányáról...mint már mondtam, borzasztó háklis, rigolyás vagyok pink floyd témában, és az én figyelmemet sikerült elvonniuk David hiányáról (már ha hiánynak lehet ezt nevezni ugyebár...)))))

3x 2011.02.07. 19:26:44

Hát az énekes olykor hamiskás mindig, de a szinpad az más, és ez meg nem a Pink Floyd. DE!!! Libabőrös lettem a Comfortably Numb-tól, ahogy mindig! És ez nagy szó, jók ezek a fiúk, kár hogy sose hallottam róluk, sajnálom hogy kihagytam.

InteriorLulu 2011.02.07. 19:32:37

@mavo: Akkor mondok mást. Mozart és sok más kortárs kollégája nyilvánvalóan nem tudott volna, de nem is akart eljutni koncertezni minden olyan helyre, ahol a zenéjére igény lett volna. Az oka ennek leginkább a maihoz képest nagyságrendekkel nehezebb közekedési viszonyokban kereshető.
Ezért is van az, hogy ilyen tribute értelemben talán nem érdemes a komoly- és a könnyűzenét összehasonlítani. Túl azon persze, amit már írtam. :-)

@mrs white: Benoit Davidről beszéltem. 2008 óta Jon helyett ő az énekes a Yes koncertjein. Nem linkelek most semmit, de könnyen letesztelheted, miről is beszélek. :-)

@NadeApaaa!!!: Mint írtam: Gilmour hangjához való minél nagyobb hasonóságot (!) várom el egy olyan bandától, akik a világ legjobb PF-tribute bandája. Ha már, nagyon helyesen persze, annyira ügyelnek a tökéletességre.
Figyi, végignéztem én már pár éve élőben az állítólag legjobb európai PF-tribute koncertjét (a német Echoes of PF), és ott egyáltalán nem tűnt fel az énekhangok gyengesége. Sem az nem volt, sem pedig az, hogy jó hang meg minden, de semmi köze G.-hoz/W.-höz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 20:05:15

@InteriorLulu:

"Mozart és sok más kortárs kollégája nyilvánvalóan nem tudott volna, de nem is akart eljutni koncertezni minden olyan helyre, ahol a zenéjére igény lett volna."

pont, hogy egy jól menő zenész akkoriban végigjárta fél európát mócárttól lisztig, de ne vesszünk össze a részleteken.

mrs. white 2011.02.07. 20:06:37

@InteriorLulu: Ott a pont. Megnéztem tényleg hasonlít. Mentségemre legyen mondva az összes lemezük megvan és tudomásom szerint a Magnification óta nem csináltak studio lemezt. (bár most már semmiben sem vagyok biztos) Azt meg a fene se gondolta, hogy azután koncerteznek még, hogy howe visszament az asia-ba és megcsinálták a phonixet 2008-ba. A 2007 koncert dvd-jük pedig megvan még rick-el és jon-al. Benoit Davidet még a wikipedia se hozza. Gratulálok a szakértelmedhez.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 20:26:02

@mrs. white:

"Benoit Davidet még a wikipedia se hozza."

nana, ez így nem igaz, csak éppen benoittal nem találsz rá, mert Benoît David néven szerepel a wikiben. :)

„The band's current lineup are Squire, Howe, White, Oliver Wakeman (keyboards) and Benoît David (lead vocals).” (en.wikipedia.org/wiki/Yes_%28band%29 ), és van saját szócikke is: en.wikipedia.org/wiki/Beno%C3%AEt_David

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.02.07. 20:29:36

Az az erős gyerekek hogy a világ egyik legjobb gitárosának a hiányakor nem arról beszélünk, hogy mennyire hiányzott a gitárjátéka, hanem hogy mennyire hiányzott a hangja...

A másik, hogy aki ott volt, állítjuk hogy kurvajó volt, nem hisztek nekünk? :)

mrs. white 2011.02.07. 21:54:21

@mavo: Úgy értettem, hogy a Yes-nél nem hozza a wiki (a magyar). Így az is meglepi, hogy Oliver Wakeman a billentyűs. Mondjuk hasonlit az öregre csak szebb kiadásban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.07. 23:20:53

@mrs. white:

a kapcsolódó zenekarok, személyek résznél ott van oliver wakeman is. ;-) Benoît valóban nincs ott, de ez valahol jellemző a magyar wiki trehányságára: az angol szócikk fordítása pont elég lenne, na mindegy.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.02.08. 02:39:02

Hát... nem is tudom. A rendszerváltás utáni berlini Fal-koncertnél pinkfloydosabb :-). Kérdés, hogy érdemes-e ennyire az eredetit utánozni, ha az úgyis utánozhatatlan, vagy érdemes belevinni saját ötleteket, némi "hozzáadott értéket" is. A jó megoldás szerintem valahol félúton lehet.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.02.08. 02:54:08

Megnéztem a Shine likelt videóját is. Hangzásilag-hangszertudásilag oké, de énekhangilag azért elég x-faktoros... Bár ha lett volna egyszer "öregfiúk" Pink Floyd emlékkoncert az eredeti felállásban, lehet, hogy arra is ezt mondanám :-).

3x 2011.02.08. 10:06:20

A Gilmour szólókat 12 évesen kezdtem hallgatni, szerettem nagyon, de csak 35 után kezdtem megérteni, felfogni. Közben metál, jazz, flamenco, klasszikus, minden jött, gitároztam, zenekar is volt, stb. Aztán egyszercsak a Wish You Were Here közben azt vettem észre, hogy megjöttünk, ott vagyunk.

Nati Walter 2011.02.09. 07:44:07

Lényeg az hogy a rajongoknak jó volt....és 10xer inkább ilyen koncertek legyenek mint Lady Gaga féle percemberek zenéi.

gyz 2011.02.10. 11:44:13

én előtte nézegettem youtube-os felvételeket, és az alapján döntöttem úgy, hogy inkább nem megyek.
Tribute-együtteseket max. kocsmában, ingyen.

még ha hangról hangra ugyanolyan, ne adj' Isten, jobb is az eredetinél, akkor is bennem van az a szar érzés, hogy van, ami már soha többé nem lesz.

Amúgy kb. ezért a jegyárért jön idén is Mo-ra a Riverside. Ott alig lesznek, pedig nagyon megérdemelnék a sok nézőt.

www.youtube.com/watch?v=Qmrbudn5v5A

www.youtube.com/watch?v=9WlskIa9XDU

gyz 2011.02.10. 12:00:25

@Interstellar Overdrive: az mondjuk tény, hogy a CN-szólója már-már...

egyszer láttam egy Dream Theater-változatot, na az engem kicsit felbosszantott: Petrucci játékában minden van, kivéve lélek, a nyafogó hangú énekesükkel meg a világból ki lehetne űzni. Szóval annál ez sokkal jobb.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása