Sziget 2011 - élményösszegzés

Sziget 2011 - élményösszegzés

Fesztiváldepresszió és fájdalom sújtotta testemet alig tudtam rávenni, hogy megírjam a 2011-es Sziget fesztivállal kapcsolatos érzéseimet.

Mondjuk egyáltalán van-e erre szükség? Hiszen nyilván mindenki el tudja dönteni, hogy jól érezte-e magát, a nagyszínpados műsor kielégítette, vagy sem, drága-e a napijegy, vagy korrekt áron van, avagy jól szóltak-e a színpadok, vagy megint minden csak recsegett és halk volt. Persze, fontos kérdések ezek, de mivel nem csak a 10 millió futballedző, hanem a 10 millió közgazdász és hangmérnök országa is vagyunk, ezekkel a kérdésekkel annyira nincs kedvem foglalkozni, de tegyünk helyre 1-2 dolgot. (Amúgy szerintem kurvajól szóltak a színpadok, pont.)

Mivel a Szigetet már (régóta) nem lehet azzal elintézni, hogy "sár van és punkok", így azon gondolkodom, min lehet még bosszankodni. Oké, a benti árak és az, hogy maholnap megtudjuk, veszteséges volt a Sziget. (A drágaság ellenére én a költségtervemnél kevesebbet költöttem, így az én Szigetem NYERESÉGES volt. Ennyi.) Aztán lehet idegeskedni a féktelenül "szórakozó" külföldi hordán... no igen, ez legyen, vagy a punkok? Mert tény, a Sziget a külföldiek fesztiválja lett, így - a fő zenei felhozatallal karöltve - kaptunk jó sok 16-20 éves viháncoló holland lányt, valamint félmeztelenül óbégató francia srácot. A lengén öltözködő lányokkal kapcsolatos félmondat tulajdonképpen a Sziget erénye is lehetne, khm...

A programmal kapcsolatban fanyalgó, ÁMDE kinn lévő polgártársaimat meg végképp nem értem. Hónap óta nyilvános, hogy kik a fellépők, éppen melyik indie rock pojáca csapat jön a Nagyszínpadra, vagy az, hogy hazajár a Prodigy és a 30 Seconds to Mars. A -1. nap kivételével minden estét végigcsináltam és találtam annyi jó programot, hogy azt mondjam: bassza meg, aki nem tudja jól érezni magát és ezért még hajlandó ilyen sokat fizetni. Valószínűleg ez már mindig így lesz, hiszen tavaly is így volt.

Na, akkor felsorolom, mi volt az én programom, fért is bele és ki is maradt belőle. Lábamban sok-sok kilométer, fülemben még több napig visszhangzó zene, az alábbi koncertek miatt:

-1. nap: Bojkottáltam a Gesztivált.

0. nap: Prince

1. nap:
Láttam: Rise Against, Les Hurlements d'Leo, Ojos de Brujo, Motörhead, Quimby
Kimaradt: Suicidal Tendencies

2. nap:
Láttam: Lajkó Félix, Irie Maffia, Gotan Project, Chemical Brothers
Kimaradt: ColorStar

3. nap:
Láttam: Szubjektív Panasz, Turbo, Skunk Anansie, Zagar, Deftones, Prodigy, Bin-Jip
Kimaradt: Oi Va Voi, Dizzie Rascal

4. nap:
Láttam: Ska Cubano, Debout Sur Le Zinc, Csík Zenekar, Goran Bregovic
Kimaradt: Digital Mystikz, Gaslamp Killer

5. nap:
Láttam: Choc Quib Town, Kerekes Band, Cheikh Lô, Sadant, Selah Sue
Kimaradt: már nem éreztem, hogy bármi is kimaradt volna...

Ahogy látszik, pár eltervezett dolog sajnos kimaradt, ennek ellenére én elégedett vagyok, mind a saját, mind a fesztivál teljesítményével. Eső és sár nem volt, a fesztiválkártya jól működött, sérülést nem szereztem. Összefoglalásképpen annyit tudok még, hogy mélyebbre kell ásnom a Kerekes Band, az Ojos de Brujo, a Digital Mystikz, valamint Selah Sue jelenlegi és múltbeli munkásságában.

Tulajdonképpen mondatnám azt, hogy kiégtem, de lássuk be: 2-3 nap pihenő után ismét kezdődhetne elölről. Jövőre úgyis lesz, ráadásul a 20. Sziget-fesztivál...

73 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr933155912

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bűnös Sziget 2011.08.17. 08:58:45

Az idei Sziget fesztiválon több száz adag drogot foglaltak le és közel 30 dealert kaptak. A rendezvényen 321 bejelentett bűncselekmény történt. 121 embert loptak meg és 139 sátrat fosztottak ki. Majd nem 60 fesztiválozó ellen intézkedtek a hatóságok.Is...

Trackback: F*sztivál 2011.08.16. 16:40:46

Már megint itt nyomatja a faszparaszt Gerendai a sírós dumát, hogy idén is veszteséges lett ez a köcsögség. Nem elég, hogy fél Nyugat-Európa legalja parasztjai okádják tele Budapestet apuci pénzéből, még sajnálnom is kellene azt a nyomorékot aki idecső...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.08.16. 09:42:16

Én sokkal elégedettebb lennék, ha végre felszámolnák ezt az állítólag veszteséges randalírozást itt a város belsejében.

erdészpista 2011.08.16. 09:58:30

Újabb 3 perc elveszett az életemből.

Démonmac1 2011.08.16. 10:06:19

átfutottam, mínusz 1 perc az életemből, node adok is valamit:)
"és találtam annyi jó programot, hogy azt mondjam: bassza meg, aki nem tudja jól érezni magát"
Volt psytrance vagy goa? nem volt. baszd meg te.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2011.08.16. 10:07:13

Én tavaly eldöntöttem, hogy idén Orfű a prioritás, mert ott még nem voltam, a többi szuvenír. Megcsináltam, oké volt. Idén az fogalmazódott meg bennem, hogy jövőre elég a Sound+Sziget. Az idei egymást érő Orfű-VOLT-Sound-Hegyalja sorozat már nem az én szervezetemnek való, és értsd úgy, hogy még a Hegyalján is meg tudtam magamat úgy csinálni, hogy másfél órát ültem egy padon, és nem a buszra vártam.

De nem kell a hetijegy. Elmondom hogy kéne nekem a Sziget minden nap: délután 3-tól este 10-ig tartó etapokkal, és CSAK a külföldi fellépők. Mert minek nézzem meg az Irie-t, Sadantot, Lajkó Félixet, bármit sokadszorra, ha közben van valami, amit nem ismerek. Még ha kiderül közben, hogy szar is. + a jazzprogramok, ebben 12-15 éve nincs társam, lehet hogy a nyakukban gyereket cipelő szakállas apukák között kellene új barátokat keresnem. Vagy Rubint Rékával menni Szigetre.

Állat amúgy. Én kérném, h jövőre ne forszírozzuk a VOLT-ot (ami egyébként még mindig az egyik legjobb!), TUDJUK elengedni a jó dolgokat is, és helyette találjunk már ki a kibaszott Ozorára, vagy hagyjuk az egészet a picsába és menjünk el 1 külföldi fesztiválra, ahol mi lennénk a vonattal érkezett hangoskodó hülye külföldi, akinek szervezték.

A fesztiválkártya amúgy big up részemről is, teljesen jól működött, tudni kellett, mikor kell tölteni/üríteni. Az viszont de szép volt, hogy a VOLT-ot lehoztam kb. egy fillér borravaló nélkül, az újdonság varázsával, ó mondom, ez jó lesz, a Soundon viszont már svájci finomsággal mondták nagyon szépen a beszélgetésbe fűzve a pultosok, hogy a kártyáról is lehet ám jattot otthagyni. Volt emiatt egy kellemetlen délelőttöm, amely során a strandon többet költöttem, mint előző este.

Büszke a pozitív pénzügyi mérleg miatt, kezdünk lehiggadni.

Kérdés: amikor veszteséges a Sziget, akkor azt ki bukja el? És miből, és látszik-e rajta? ...

Démonmac1 2011.08.16. 10:08:33

hopsz egy betű kimaradt, nem szoktam ilyet írni.:)

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.08.16. 10:08:42

Szerintem is király volt a Sziget!

A sok fanyalgó meg tényleg bassza meg.

SciNu 2011.08.16. 10:09:52

@Démonmac1: Ne ragadd ki egy darabját a mondatnak.
"...és ezért még hajlandó ilyen sokat fizetni."
A program előre tudható volt úgyhogy aki megvette a jegyét (tudva hogy mi lesz) és utána siránkozik arra vonatkozott.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 10:13:03

@SciNuBob -I hear you, mon!-: Köszi! Sajnos a szövegértés nem nagyon megy nekünk (lásd PISA felmérések...)

bruno futuro 2011.08.16. 10:21:29

"Amúgy szerintem kurvajól szóltak a színpadok, pont."

ezek szerint nem jártál az a38-wan2 színpadon, mert az maga volt a katasztrófa, márpedig ez nem illik egyik nagy zenei vállalkozáshoz sem, ami adta a nevét ehhez a helyszínhez. azért ez nem intéztem volna el egy "ponttal."

Aradebil 2011.08.16. 10:26:07

azért aki elmegy egy Chemicalra Judas helyett akik simán lehet h sose lesznek itt többet,CB meg minden évben jön...azt csak sajnálni tudom :S főleg h az egyik legjobb koncert volt,és nem csak másfél órás hakni volt

Vad_Alma · http://hatodikelem.blog.hu/ 2011.08.16. 10:26:41

vegyes érzésekkel jöttem haza a pénteki napról. felszedtem egy gyönyörű angol csajt, fantasztikusan éreztem vele magam. a prodigyn kívül csak magyar előadok koncertjét néztem, frenetikusak voltak. viszont ellopták a fotós felszerelésemet, amitől kissé depis lettem...
beszámoló itt: hatodikelem.blog.hu/2011/08/15/fesztivallatok
@nosferato: a drága jegyet tényleg nem érdemes kifizetni olyan magyar előadókért, akiket tucatszor láthatunk egész évben, néha akár ingyen is. viszont ha jön egy nagyon nagy külföldi, aki egyébként 20ezres belépőért vagy drágábban lépne fel az arénában, akkor érdemes egy napijegyet rászánni...

Celtic 2011.08.16. 10:35:51

@nosferato: Ha veszteseges a Sziget, akkor a Sziget Kft bukja. Latszani meg ugy fog, hogy jovore sporolnak rajta majd valamin. Mittomen, nem lesz Prince :) vagy 100 darabbal kevesebb Toi-toi vagy nem tudom, min lehet sporolni. Ahog ytettek ezt 1995-ben is.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 10:36:48

@Celtic: Mondjuk én a totán felesleges délutáni nagyszínpados koncerteken spórolnék. teljesen feleslegesek.

Hiller Józsué 2011.08.16. 10:47:30

Nincs még egy olyan ország a földön, amelyik más országoknak rendezne a saját fővárosában egy fesztivált és itt a "másoknak" alatt mindent értek, az Auchanos áremelésektől a 80%-os külföldi hetijegyesekig. Sok erénye van ennek az országnak de Feri igazat mondott, ez tényleg kurvaország. Ez az egy igaz volt az öszödi beszédben. Még ha Gerendai azt mondja, hogy a magyar személyivel rendelkezőknek legyen 12 helyett 10 ezer a napijegy, már az is egy olyan gesztus lett volna, amellyel az amúgy vadkapitalista bevételre rejszoló embert kicsit megkedvelhettük volna. Nincs igaza azoknak az újgazdag gyökereknek akik nyavajognak otthon és betömik a pofájukat pénzzel, miszerint mit tépjük a pofánk az árak miatt, mert csak a pofatépésből lesz valami. A sziget nem ezeknek az újgazdag gyökereknek és a külföldi tahóknak lett kitalálva, de ha már erre ment a gépezet akkor is szar érzés, hogy nincs a szigetnek egy olyan érzése amikor kimész, hogy igen ,ez basszátok meg a miénk. Én úgy éreztem magam Szombaton mintha Németországban vagy Angliában lennék és a tévhittel ellentétben a holland és egyéb csajok nem ismerkednek csak úgy a büdös napijegyes magyarokkal. A szigeten látni merre megy. A napijegy mégdrágább lesz jövőre és jövőre nem 80 hanem 90%-a külföldi lesz a hetijegyeseknek. Pár év múlva elérünk oda, hogy nyomorult napijegyesek leszünk egy külföldi fesztiválon Budapesten, de részben ez már most is így van. Eltudunk képzelni bárhol a világon ilyet? És megjelennek ilyen reflex fasisztázó reakciósok, hogy én akkor utálom a külföldieket és nacionalista vagyok és a saját fajtám fontosabb meg ilyen baromságok. Gerendaiék se utálják a magyarokat, egyszerűen az üzlet nem tér ki ilyenekre, de pont ennek kellene már végetérnie a világon, hogy mindig csak a haszon. Sehol Európában nem dolgoznak ennyit, ilyen kevés évi szabadsággal ilyen kevés pénzért mint itt és a pénz értéke stagnál a 90-es évek szintjén. Ez komplex próbléma csak egyszerűen zavar a másik blogon is ez a szöveg, hogy mit szólnak majd a külföldiek. Mindig ez az ország a külföldiek picsáján csüngött és habzó szájjal szólt: "várj, még nem nyaltam ki a segged teljesen, van ott még egy kis szar" - A külföldi csak kussoljon, hogy 1000 euróval ami ott egy ócska átlag kb itteni szinten 60-70.000ft-nek megfelelő minimálbér, idejön és még mi aggódunk, hogy nem stimmel neki valami, de az aki pofázni mer, hogy a szigetnek(ami azért szerethető) irreális árai vannak a hazai keresetekhez akkor meg kapjuk a pofánkba a szarrágó magyarozást. Nem kell aggódni a külföldiek miatt, nagyonis megéri nekik itt, nincs még egy olyan ország amely ilyen jól tud nyalni.

Celtic 2011.08.16. 10:51:53

@Interstellar Overdrive: Hat, nem sokat lattam beloluk :) De nekem nem remlik, hogy eddig du. haromkor kezdodott volna a Nagyszinpadon koncert...

Amugy nekem a legnagyobbb elmenyem (mar megint :) az utcaszinhazak voltak es a legjobb koncertet a Blocko X adta (vagy otven dobos, szambat jatszanak :) es az egyik legnagyobb buli az volt, amikor a Hungaricum faluban egyik nap ejfel korul a Blocko X par dobosa es magyar nepzeneszek adtak kozos jamet :) Spontan volt es olyan elvezetes, hogy mar ezert megerte az egesz het. Amit nagyon sajnalok, az a Gogol Bordello volt, mindenkeppen meg akartam nezni, de eppen par ujdonsult ismerossel ittam a Froccsligetben :( Na, majd legkozelebb. (Bevallom, a Nagyszinpadrol iden sem lattam senkit, Flogging Molly erdekelt volna, de mashol voltam, szoval egyszeruen keptelen vagyok megerteni azokat az embereket, akik a Nagyszinpad musora miatt nyavalyognak folyton)

Celtic 2011.08.16. 10:54:38

@Hiller Józsué: Nezd, en diak hetijeggyel voltam kint. 28e Ft-ert nekem megerte. Draga a napijegy, hat ez van. Nem a Sziget a hibas benne, hogy az emberek csak ennyit keresnek (azert en mondjuk iden sokkal tobb magyar szot hallottam, mint tavaly...es nem minden magyar volt napijegyes)

Hiller Józsué 2011.08.16. 11:00:33

@Celtic: én ittam 6 pohár ócska koccintós fröccsöt 3000ft-ért. Szerintem nem reálisak az árak. A diákos akció jó ötlet volt, ez tény.

Riz Ottó 2011.08.16. 11:15:12

@Aradebil: egyetértek, Judas óriási volt, nem kérdés, hogy az aznapi csúcskoncert.

@Hiller Józsué: hát igen, azt sem tudnám elképzelni, hogy bármelyik ország a fesztiválján nem engedne fel egy zenekart sem a sajátjai közül a nagyszínpadára. Kicsit furának tartom ezt.

@Interstellar Overdrive: mondjuk, a Gogol Bordello délután 16:30-tól a dögmelegben akkora bulit csinált, hogy én ezt azért nem jelenteném ki. Tény, hogy meg kellene nézni, ki lesz nagyszínpados. A fellépők 85 %-a nyavalygós indie.

Riz Ottó 2011.08.16. 11:17:59

@Celtic: 2008-ban a nagyszínpadon a PASO délután háromkor kezdődött és nagyon jó hangulatú koncertet adott, kifejezetten sokan voltak

Türkménbasi 2011.08.16. 11:18:46

@nosferato: A nyakukban gyereket cipelő szakállas apukák nevében jelzem, hogy várunk szeretettel:-)

Szerintem a 19 Szigetből úgy 15-ön kint voltam (sőt, még a 0. Szigeten is, amit még Viszlát Iván fesztiválnak hívtak). Azért csak ennyin, mert az utóbbi években már csak akkoir megyek ki, ha valami kihagyhatatlan koncertet látok a programban. Idén nekem az a Motörhead és méginkább a Judas Priest volt.

Hihetetlenül megváltozott a Sziget az elmúlt 20 évben. Családias punkfesztiválból egy multi rockpláza lett. Szerintem a kulturális jellegét elvesztette, de mint vurstli működik. Ha nem vársz tőle többet, jól érzed magad.

Mondjuk 92-ben még nem mertem volna gyerekkel kimenni (persze nem is volt), most viszont simán a nyakamba kaptam a 7 évest és együtt toltuk végig a Motörhead-et, minden gond nélkül.

clipper 2011.08.16. 11:19:38

@Démonmac1: volt barátom. Külön sátorban. Folyamatosan.

Celtic 2011.08.16. 11:19:49

@Hiller Józsué: Igen, az arak nehol magasak. De pl. a legjobb kaja (sokacbab) elso nap 1300 volt, a vegere 1000-re lement. Nagyon kiados etkezes. De pl. nekem is kevesebb penzem fogyott, mint amire szamitottam, valoszinuleg azert, mert attertem a sorrol a borra, palinkat pedig meg sem szagoltam (Unikumot meg vittem be egy fellitert, eleg volt egesz hetre). A langos szimplan 400, sajtos-tejfolos kivitelben meg 600 volt Mangal Icanal. 1-2 eve volt egy langosos a cirkuszi vandorvurstlinal, ott asszem 500 (vagy 450) volt a sajtos-tejfolos, nagyon finom. Asszem, Langossziget volt a neve. Szoval igazabol keresni kellett helyet, ahol az ember egyen-igyon, nem az elso helyre beulni :)

clipper 2011.08.16. 11:29:20

Nem értem miért sír mindenki a külföldiek miatt. A glastonbury-n sincs 50% angol, a Burning Man-en 23 ezer külföldi, a Boomon se látni sok spanyolt... van még sok jó fesztivál magyaroknak. Ez világfesztivál. Like a "10 millió hangmérnök" -ért :D tényleg recsegett párszor de kinem szarja le. csónakházban 350 volt a sör, a retro burger kurvajó volt és szereztem rise against meg kasabian pengetőt. én élveztem. örülök hogy más is azért.

guMe_._e · http://www.last.fm/user/gumee 2011.08.16. 11:34:34

@Hiller Józsué: Arra esetleg nem jutottál még el, hogy az átlag magyar zenei ízlése több éves lemaradásban van, míg a sziget fellépő javarészt ugyanazok, mint a többi külföldi fesztiválon és külföldi pajtásainknak nagyon megéri idejönni? Majd ha guns, metallica maiden judas priest rammstein faithless prodigy chemical brothers tiesto guetta lesz a szigeten + minden nap tankcsapda, akkor biztos nem ebbe az irányba fog menni, hanem tele lesz magyarral.
Nem a külföldieknek rendezik a fesztivált, csak az átlag telepi suttyó még életében nem hallott a white lies-ról, crystal castles-ről, gogol bordellorol, kasabianről, vagy akármelyik fellépőről...akkor meg minek jönne?

Riz Ottó 2011.08.16. 11:46:08

@guMe_e: szerintem ezek inkább stílusbeli kérdések. A metál rétegzene, az indie meg mainstream. Nem hinném, hogy attól lenne több magyar, hogy pl. Metallica vagy Judas jön. Az átlag telepi suttyó meg valószínűleg hallott pl. a Kasabianról, csak nem bírja az indie nyávogást.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 11:52:10

@Riz Ottó: Ízlés is és érdeklődés is. Mert sajnos ott tartunk, hogy az érdeklődés eléggé vezetve van, lásd tegnapi Aktív vagy mi, ahol annyit tudtak mondani a Szigetről, hogy fellépett a Tankcsapda. Világzenei, vagy egyéb trendekről persze hogy nem hall az "átlagember" / telepi suttyó / akárki. Csak, ha van saját identitása, érdeklődése, és veszi a fáradtságot. De ha nincs és eljön az augusztus, ránéz a plakátra és azt mondja: "hú de drága, sok a 12e hogy megnézzem a Csapdát, meg a Kordáékat". Persze hogy drága így.

Riz Ottó 2011.08.16. 12:00:00

@Interstellar Overdrive: igen, így drága, pedig teljesen alkalmas lenne ez a hely is arra, hogy tágítsa a zenei érdeklődését az embernek...én pl. számos előadót a Szigeten ismertem meg, mert épp arrafelé kóvályogtunk, megtetszett, azóta hallgatom, ha erre járnak, lehetőség szerint elmegyek a koncertjükre. Általában úgy választok a Szigeten is, hogy magyar zenekart bármikor láthatok, inkább a külföldieket nézem meg.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.08.16. 12:01:08

Csütörtökön voltam kint, Júdás Pap volt a nap csúcspontja, egyértelműen odabaszott, de még előtte a Helloween is kellemes bulit tolt.

Aki itt a pénzen sír: nem lett a Sziget semmivel sem drágább, Magyarországon lett szegényebb sok ember, de erről nehogy már a Sziget tegyen. Európában ezek tök normál árak. Amúgy meg vigyázzatok kurvára erre a Szigetre, mert nagy kultúrkincs, talán az utolsók egyike, amely még Magyarországot a mai Európához köti manapság, egy kontextus, amikor az országot nem az egybites nácik miatt emlegetik.

Hattory Hanzo 2011.08.16. 12:08:21

Lehet, hogy csak én látom így, de teljesen felesleges a Nagyszínpadon délután 3-tól kezdeni, elég lenne egy 5-7-9 órai, 3 zenekaros felállás mindennap, de az a 3 legyen olyan. Prince-t nem szeretem, de borzasztó profi volt, Judas Priest, Skunk meg beszarás jó volt.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.08.16. 12:11:39

@Hiller Józsué: jaja, ez így van, a magyarok nagy része (főleg az értelmiség) nagy külföldsegg-nyaló. Legyen az kultúra, szlováktej stb. És még bükszék is erre, főleg az értelmiség. Persze ebben sáros a szélsőjobb is az ostoba magyarkodásával. De ez nem menti a szélsőliberális semmihezseértő sosedolgozott értelmiségi városi bulizósfiatalokat, akik úgy gondolkodnak hogy "ha baj lesz itthon, húzok külföldre". És erre is büszke.

Hattory Hanzo 2011.08.16. 12:18:06

@endike: Legközelebb próbáld meg a "főleg az értelmiség" formulát picit többet használni, 4,5 sorban alig háromszor nem elég meggyőző. Egyébként meglepne, ha a magyar nagy része főleg értelmiség lenne.

Riz Ottó 2011.08.16. 12:18:21

@Hattory Hanzo: nem szoktak olyan korán kezdeni, de 2008-ban szombatra valamiért betették 15 órára a PASO-t. Idén 16 óra után kezdődtek a koncertek, ami szerintem is korai, a Gogolon konkrétan odasült az ember.

bandos 2011.08.16. 12:20:50

Csak azért írom ide, mert sok ezzel kapcsolatos baromságot olvasok, hogy "persze, veszteséges!" meg "szar, meg veszteséges, akkor minek csinálják?".
Nagyon persze nem látok bele, de alapvetően a Sziget Kft. valóban veszteséges lehet, ugyanis ez a cég fizeti ki az összes fellépőt, a teljes technikát, a bérleti díjat és mindent, cserébe a belépőkért.
Azonban van egy másik Kft.-je ugyanazen tulajdonosoknak ezen felül, amely a fesztiválokon a teljes italforgalmat csinálja, nagyon nagy profittal. A nyereség az ott termelődik, és az természetesen sok-sok millió forint, szerintem százmilliós nagyságrend lehet. (4-600 milla?)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.08.16. 12:26:11

@endike: István király és Széchenyi gróf is "külföldsegg-nyaló" volt?
Csak, mert Magyarországra hoztak gondolatokat ami kint is működik?

Én azt mondom, minél több ilyen Sziget-jellegű akció kellene Magyarországra, hogy ez a homogén, xenofób gondolkodás, ami nagyon is ijesztő méreteket ölt már, visszaszorulhasson.
Európa ma a Szigetről szól és nem a nacionalista bezárkózásról. Hajrá Sziget, hajrá magyarok!

Hattory Hanzo 2011.08.16. 12:29:48

@Riz Ottó: Oké, én 5-6 előtt nem értem ki, csak ahogy néztem a programot, szerintem az 5 fellépő/nap a Nagyszínpadon felesleges. Az 5 fellépő gázsiját költsék el 3-ra, de az csapjon oda!

cdrom70 2011.08.16. 12:35:32

@endike:
Csodálkozol? igy-úgy rendelkeznek nyelvtudással, anyagi háttérrel kapcsolatokkal és elegük van abból ami itt van....
Ne gondold, hogy nagyvezíreink gyerekei nem külföldön fognak tanulni és ott vállalkozni úgy, hogy az itthoni forrásokat (termőföld, emberi munka, stb) külföldre eladják, persze ebből nem az ország, hanem ők fognak meggazdagodni, másnak pedig nem hagyják meg ezt a lehetőséget.
Kevés olyan dolgot lehetne találni itthon amit nem a nyugattól vettünk át.

Malachi 2011.08.16. 12:36:08

sokat gondolkodtam utóbb erről az egész folyamatról, mármint, hogy az utóbbi 19 évben hogyan, miért alakult úgy a Sziget, ahogy.

az könnyen belátható, hogy működik a dolog, Európa egyik legnagyobb, legjobb fesztiváljává nőtte ki magát, minden évben közel 400 ezer látogatóval, a franc tudja hány fellépővel, világsztárokkal. persze, hogy drágult is mellé, persze, hogy lassan itthoni keresetekből megfizethetetlen szintre.

megmondjam miért? mert Magyarországon a Sziget egyike azoknak a ritka dolgoknak, amik kb. úgy működnek, ahogy a világ bármely más, normálisabb részén működnének. fejlődik, lépést tart, mondjuk rá, hogy naprakész (nem annyira, de mindegy) és egyszerűen TÚLNŐTT Magyarországon. normális esetben most senki nem nyafogna, hogy drága, meg sok a külföldi, mert ha az ország is olyan ütemben fejlődött volna ahogy a Sziget és nem lopták volna szanaszét, nem züllesztették volna szarba az ostobaságukkal kedves vezetőink, meg a csókosok, meg a korruptak, meg hát sokan mások, mindenki röhögve pengetné a hetijegy árát és verekednének a helyekért.

ez van emberek, nézzétek meg, hol tart ma a Sziget, ami kb. a rendszerváltás körül indult és nézzétek meg, hol tart az ország. Gerendai túl jól csinálja, vagy egyszerűen csak normálisan, úgy ahogy azt kell, meg is lett az eredménye. a Sziget kinőtt minket. ezt gondolom én.

kekszilva 2011.08.16. 12:45:17

Nagyjából ugyanezeket koncerteket céloztam meg én is. :) Én mondjuk kimondottan arra törekszem, hogy új, vagy általam kevésbé ismert előadókat, csapatokat hallgassak meg. Az évek során jó pár, azóta kedvenc fellépőt ismertem meg a Szigeten. A hangosítással kapcsolatban pedig az A38-Wan2 színpad szerintem is kritikán aluli volt. Pl. a Kerekes Bandről egyenesen kimenekültem annyira bántotta a fülemet, a nagyon várt Crystal Castles-ből pedig szinte semmi nem jött át, az énekes lány hangja valahol elveszett a mikrofon és a hangfalak között. Ja, és én szeretem a Szigetet. :)

Murlo 2011.08.16. 12:57:41

Én sem értem, miért probléma az, hogy nemzetközi fesztivállá érett a sziget(érts "sok a kűfödi") Van a fővárosunkban egy főleg fiatal turistákat vonzó esemény. Lehet én vagyok hülye, de ez most nem jó nekünk túlképpen? Ráadásul, millió fesztivál van már az országban, tehát aki válogatós, még az is el tud menni 2-3-ra a nyár folyamán, olcsóbbért, kevesebb külföldivel, ha alergiás rájuk.

@bandos: megelőztél:) hihetetlen, hogy még mindig sokan nincsenek tisztában hogyan működik ez az üzleti modell. meg kell nézni a kapott számla hátoldalán a cégnevet...na majd ha az lesz veszteséges, akkor kell csodálkozni:) a sziget kft, meg érthetően arra törekszik, hogy kicsit veszteséges, vagy kicsit nyereséges legyen.

asd123321dsa 2011.08.16. 12:59:14

Az A38 színpad gyalázat volt, mind a hajóra, mind Digital Mystikzre, mind a közönségre nézve. Máskülönben az egyetlen előadó volt akire kifziettem 6 rongyot (még a Deftonesra szántam volna ugyanennyit, de 12-t már nap, a perjegy meg no comment). A sátor amúgy közel úgyanúgy szólt elől középen mint hátul, az már vicc, hogy elől normál hangon lehetett beszélgetni, nagyon kínos volt, voltam is vagy 30-40 percet. De hát fesztiválra nem zenét hallgatni járunk, tanuló pénz megvolt...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.08.16. 13:21:12

Kurvaöreg vagyok ha a felsoroltak közül kb a háromnegyedéről sose hallottam, a maradék meg nagyrészt érdektelen?

Gyermekláncfűrész 2011.08.16. 13:25:59

Pár gondolat, ami gyakran felvetődik:
Régen más volt. Persze, de nyilván mi is változtunk ennyi idő alatt. Ami bejött nekem 93-ban 18 évesen attól ma sírva menekülnék, bár maga az emlék csodálatos.
Drága. Akkor is az volt,de sokunknak, fater dobott némi extrát, hagy éljen a gyerek. Jegyzem a mozijegyek arányában többet drágultak.
Hangos. Igen, egy fesztivál az. A közönség más oldalát nézi, mint az ott élők. Mivel most is közel vagyok hozzá, hallom Én is. Talán mert még néha kinézek, toleránsabb vagyok a többségnél, de nem halálos a zaj. Aki nem lovalja bele magát, hajlamos elfelejtkezni a morajlásról.
Jegyzem anyósomnak sikerül évente belefutni egy másik rendezvénybe ahol szó szerint 30m-re lakik a rock színpadtól. Gyakorlatilag 3 napig egyenesben osztozik a rajongók élményeivel. Mégsem jelent fel, harcol hogy szüntessék meg. Sem Ő, sem az a néhány szomszéd, aki szintén ott lakik.
Sok a külföldi: Hála az égnek. Hozzák ide a pénzüket. Ekkora ország, /sajnos/ nem gazdag lakói nem tudnak csak maguknak eltartani ekkora rendezvényt. Akinél meg szempont hogy nem turistáknak tartják fent a szigetet, menjen zárasa be a repteret is. Rohadt kevés vecsési használja.
Veszteséges. Kit érdekel? Max annyiban hogy ha nagyon az, nem lesz több. mindenki derékig mászik Gerendaiék zsebébe, és ordít hogy mit vélt látni. Tudom, hogy sokan nem érik fel ésszel, de lehet úgy is veszteséges, hogy mégis megéri csinálni. Ilyen volt Woodstock is. Hatalmas bukta /mert nem volt kerítés :)) /, aztán máshol mégis hozott pénzt.Ha meg nyereséges, ekkora munka igenis érjen pénzt. Nem irigykedni kell, utánozni.
Minden tekintetben szegényebbek lennénk, ha nem lenne sziget. Akkor is, ha esetleg személy szerint nem nekünk szól. Szerintem, és csak szerintem.
Üdv: Én, egy látogató aki már többet volt, mint lesz, de örülnék ha a srácom is láthatná..majd.

meszi 2011.08.16. 13:31:46

"Fesztiváldepresszió és fájdalom sújtotta testemet
alig tudtam rávenni, hogy megírjam a 2011-es Sziget fesztivállal kapcsolatos érzéseimet."

ezt a rémtettet a gesztitől lested?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 13:33:46

@meszi: Nem, én vagyok Geszti. Ágyalágyaláz. Üdv, Peti

demján marley 2011.08.16. 13:40:51

az a38 mindig gyalázat. párszor voltam csak szigeten, mindig napijeggyel és volt, hogy egyenesen egy a38-as koncert miatt pengettem ki a 10 ropit. most már tudom, hogy oda be nem szabad tenni a lábam, bármennyire is vonzó a felhozatal.

Gyermekláncfűrész 2011.08.16. 13:49:57

@Interstellar Overdrive: Nem jobban. :) Csak apró kifakadás, mert tényleg rossz látni mennyi köpködést kaphat valami, ami nem egy apró lokális villantás, hanem valóban nagy és jó. Messze nem tökéletes, csak szimplán jó.

'cos_am_free 2011.08.16. 14:00:08

No szasztok!

Szerintem ez a sziget fesztiválosdi már rég nem arról szól, hogy hazánk fiai jól érezzék magukat (diáksziget...pepsisziget...stb) A Holland, Franszia és egyre több Ír meg Britt túrista kölöknek van szervezve.
A zenei felhozatal szerintem a 2002-2005 közti ídőszakhoz képest elég xar volt :( Ennél lehetett volna nagyobbat ütni....és monnyuk a ripőacspapi Prince helyett (az ő tiszteletdíjából) 2-3 kevésbé túlfizetett, zeneileg nagyobb rétegeket vonzó csapatot meghívni.....
KAJA ÉS PIA SZIGETEN: No kérem ettől áll égnek a hajam! a 600 Ft-os hotdog az még ok, mert volt benne kraft, DE! Utso nap kiírták, VOKT POFÁJUK kiírni a gigaburgerre, hogy 1500 helyett 1000Ft (egész héten 1000Ft volt.....) Egy nyomvadt 10dkás kolbászért és egy marék krumpliért 2500Ft-ot elkérni.... Remélem patikára költik a bevételt!+!!!!
PIA árak! a közértben kapható 190-230Ft közt kapható dobozos sörök 700Ft-ba kerültek :D :D a rövid ital meg 800Ft ( a detox sátorban volt olyan nap, hogy csak holland /nem kicsit egomán és öntelt....lenézős/ kölköket lehetett "foglalkoztatni" Akik másnap pont olyan matarészegre vedelték szívták magukat mint azelőtt.....
Szal! Melózni kint egy állatjó poén, mert gyakorlatilag, csak a szórakozást kell állnui, de önköltségből fedezni egy átlag Magyar fizetésből.....lehetetlen....

Music Pix · http://www.musicpix.hu 2011.08.16. 14:01:12

Itt vannak és lesznek még fotók az idei Szigetről:

www.musicpix.hu

B78 2011.08.16. 14:04:48

@Gyermekláncfűrész: Végre egy épkézláb hozzászólás a millió fika között...

Murlo 2011.08.16. 14:27:28

@Gyermekláncfűrész:

"Veszteséges. Kit érdekel? Max annyiban hogy ha nagyon az, nem lesz több. mindenki derékig mászik Gerendaiék zsebébe, és ordít hogy mit vélt látni."

Azért azt hozzátenném, annak ellenére hogy nagyrészt egyetértek a mondanivalóddal, etikai szempontból, van azért ezen mit kifogásolni. Konkrétan, hogy a szervező cég tulajdonosi köre, egy másik cégen keresztűl veszi ki a hasznot a rendezvényből(a fentebb említett italokat biztosító cég, ami monopol helyzetben van. tehát te csak tőlük vásárolhatod meg a piát) Én sem tartom teljesen korrektnek, hogy ebben a felállásban valaki a veszteséget hangoztatja és kultúrmissziónak állítja be a tevékenységét.
Ettől még persze jó, hogy van a sziget, meg a külföldiek, ebben egyet is értünk, csak legyünk tisztában a dolgokkal.

Gyermekláncfűrész 2011.08.16. 14:59:50

@Murlo: Annak van egy kis rossz íze hogy „más cégen keresztül veszi ki a hasznot” . Pedig úgy is nevezhetjük hogy egy másik cégen keresztül is realizál hasznot. Másfajtát, másképpen, de ne vitassuk el hogy ez is megfizeti a járulékos költségeket. Ez inkább ésszerű következmény, mint az ördögi csalás.
Logikusnak tűnik, hogy kezdetben nagy vita volt hogy a betelepült vállalkozók mi módon fizessenek bérleti díjat. Keveset nem akartak kérni, mert az elején hatalmas veszteséget termelt a sziget, drágán meg a vendéglátók nem merték vállalni a kockázatot. Így alakult ki hogy alacsonyabb bérleti díj, és forgalom után némi extra. Ez a fogyasztáson tökéletesen mérhető. Abba persze egy percig nem érdemes bízni, hogy bevallják a tutit. Ez a rendszer viszonylag garantált megoldást kínál. Persze volt példa hogy a kocsmáros idő előtt elásta a pia egy jó részét a szigeten. :)) Továbbá sok italforgalmazó hajlandó volt fizetni azért hogy bizonyos termékei kizárólagosságot élvezzenek a szigeten. Ha mindenki szabadon hordja be a készleteit, ezt nem lehetett volna garantálni. Így van egy nagyker, fix kínálattal.
Minden vállalkozó tudja a játékszabályokat, ennek tudatában települ ki. Sokaknak így is megéri.
Ettől függetlenül a sziget lehet veszteséges. Pedig ez a cég termel hasznot. Soha nem azt kérdezik mennyit keresett a Gerendai. Nyilván arra is más a válasz.
Kultúrmisszió is csak felfogás kérdése. Minden fajta zene, része a kultúrának. Mint magánvállalkozás, kénytelen üzleti alapon értékesíteni. Egyébként ezt a szót –ha jól tudom – 15 éve nem használták.

Celtic 2011.08.16. 15:00:50

@Riz Ottó: Lehet, en azt mondtam, hogy en nem emlekszem :) Egyebkent iden is (es tavaly is) a PASO zarta az MR2-t es egyszeruen nem tudnak hibazni :) Mondjuk, PASO es Budapest Bar volt a ketto, ami magyar volt es megneztem, bar mar ezerszer hallottam, de keptelen vagyok betelni veluk (es mogottem hollandok tancoltak a Budapest Barra, asse volt semmi :)

De szokas szerint koboroltam a Szigeten es ami tetszett, azt megneztem (es megjegyeztem, hogy beszerzendo, bar iden csak egy francia csapat tetszett a Vilagzenein), de konkretan a Rotfrontot tavaly hallottam eloszor (Szigeten) es ezen a nyaron fix program volt, hogy ha kell, hasonfekve is , de odamegyek a koncertjukre, szinten annyira jok. Engem ezert nem erdekel abszolut, kik lesznek a fellepok, mert tudom, hogy biztos fogok latni es hallani annyi erdekeset, amiert megeri a 28e Ft-os (egbekialtoan draga! rajtam nyereszkednek, csoro magyaron!, stb) hetijegy.

Celtic 2011.08.16. 15:08:55

@Gyermekláncfűrész: Na, koszi, en is ezt magyarazom mashol a sok idiotanak. Meg azt, hogy ha itt mindenki adot csal, miert pont a Szigetnek kellene allnia a szamlat? (Azert azt hiszem, a Gamma Trade Kft eleg szep adot fizet...)

Plusz nem kellene elfelejteni az AFA-t : jegyen, kajan, pian, mindenen. 25% allam bacsi zsebebe vandorol. Nem akarok hasrautni, de erzesem szerint a GDP 1%-a hianyozna kb, ha nem lenne Sziget. Aztan lehetne sirni nyugdij-emelesert meg jobb korhazi ellatasert, ha nincs mibol....

Celtic 2011.08.16. 15:09:28

@Gyermekláncfűrész: +1. Ehhez nem tudok hozzafuzni ujat.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2011.08.16. 15:20:45

oszt egy hét alatt mennyi malnát tapsoltál el?

Pici Bob a hangya · http://baratiajanlat.hu 2011.08.16. 15:21:46

Csak jó buli ez! A legjobb cuccokat a Baráti Ajánlaton vettem hozzá. Csak ott érdemes.

Dr_utcai_arcos 2011.08.16. 16:21:25

@'cos_am_free: szevasz free.Pár dologgal azért vitába szállnék:a gigaburger TÉNYLEG 1500 volt végig, nem tudsz meggyőzni, kb 7-8 helyen láttam 7 nap alatt, csak vasárnap lett 1000. Ne egyél kolbászt 2500-ért, én 98 kilo vagyok, de 1600ért annyit adtak az indiai kajáldában, hogy alig bírtam megenni, és akár 3 fajtát is kombinálhattál. 700 a sör. ÉS?Mit vártál, hogy majd Tesco-s áron fogod megvenni?MInt sokan mondták a vendéglőben feléért megvehetted (ki is volt írva a max vásárolható mennyiség :DD) . A pálinka tényleg nem volt olcsó, de szerintem az átlag ember nagyon jól elvolt a sörrel -borral. És olyan fröccsöket is kevertek, hogy az csak na. Valaki valahol azt mondta, hogy ótvar szar kocsisborokat mértek mindenhol, annak azt üzenném, az almabor nem top kategória...A slambucos kifőzdénél 190-ért mérték a Hilltop kék oportót a "gépből". Jó is volt!!És az utolsó a pénz kategória. Hát. Egy év telik el a két Sziget között, ha addig nem jön össze egy Szigetre való, -nem bántásból mondom -de akkor annak az embernek nem a Sziget való. Ott van Hegyalja, a FEZEN, az EFOTT meg egy csomó helyi kis fesztivál ahol szintén jól lehet szórakozni.

Dr_utcai_arcos 2011.08.16. 16:23:27

Ja!És ilyen hangosítás mellett is eszméletlen volt a Kerekes :DDD!!(Majd egyszer nézzétek meg, milyen atombomba a fotósuk, űűűűűűűűűűű)

puffatag 2011.08.16. 16:54:28

nem értem a fanyalgókat... a nagyszinpadon fellépők koncertjére egyenként legalább annyi a belépőjegy magyarországon, mint az egésznapos jegy (12000 ft) .... ha meg valaki a tankcsapda és a többi magyar nagyágyúra kiváncsi, az másutt párezer forintért megnézheti azokat... ha valaki mondjuk nyitott több műfajra, az tobzódhat 1 hétig 46000 forintért, ez napi 6700 forint... ezért mehet mondjuk délután 5-től pop-rock nagyágyúk + világzene nagyágyúk, aztán este 11 után kb 10 különböző szinpad bulijaira reggel 5-ig, ahogy tetszik... de semmi nem kötelező... de miért kell szídni a szigetet, ezt nem értem

english grandma in use 2011.08.16. 17:03:40

@Gyermekláncfűrész: Akinél meg szempont hogy nem turistáknak tartják fent a szigetet, menjen zárasa be a repteret is. Rohadt kevés vecsési használja. lol

Pierre Ironman 2011.08.16. 17:24:42

A Judas Priest énekese a köcsög?

finalNmbr 2011.08.16. 17:25:38

Csak én tartom kurva igénytelennek a szigetet?

aranyláz 2011.08.16. 19:18:49

@Malachi: nálad a pont, teljesen igazad van

Bár minden legalább ilyen jól működne ebben az országban, mint a sziget

Celtic 2011.08.16. 20:44:21

@aranyláz: Egen, ezen en is sokat gondolkodtam. Mi a futyiert tud ilyen jol mukodni ebben a szerencsetlen orszagban valami, tizezer masik meg nem :( Volt baratnom varosgazdalkodasi mernok, es amikor meg volt penze kijonni, mindig amulva nezte, hogyan mukodhez az egesz. Mert itt csak az a fontos, hogy kaja-pia-zene legyen, de hogy van eleg wc, zuhanyzo, energia, stb, az a kutyat sem erdekli, pedig azok sem az egbol zuhannak oda, meg kell tervezni. Lsd. Belvarosi fesztival, ingyenes, jo zenekarok, kaja-pia dosztig es osszesen 6 db (!) wc. Furcsa volt, hogy a kapualjakbol csorgott a pisi, dehat a masik verzio az volt, hoyg az ember a nadragjaba ereszti...Pedig nyilvan azt is valami onkormanyzati (vagy onkormanyzat-kozeli) ceg szervezte....

szigetmasszemmel 2011.08.16. 21:26:14

Egy másik nézőpont, érdemes elolvasni: szigetmasszemmel.blog.hu/

Dr_utcai_arcos 2011.08.16. 21:49:00

@szigetmasszemmel: igen,csak te gondolod,hogy balkán de meghallgatnám a véleményed:MEDDIG biztosítsa a Sziget a környéket?A HÉV-ig, a Batthyány-ig? A Keletiig? Esetleg a repülőtérig??Ugye ezt nem gondolod komolyan, hogy egy Fradi-UTE után, a stadion 4-5 kilométeres körzetében a személyzet takarít?

szigetmasszemmel 2011.08.16. 22:35:03

@utcai_arcos: Szia, nem erről szólt az írás, még ha te ezt is szűrted le belőle. Üdv.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása