Fesztiváldepresszió és fájdalom sújtotta testemet alig tudtam rávenni, hogy megírjam a 2011-es Sziget fesztivállal kapcsolatos érzéseimet.
Mondjuk egyáltalán van-e erre szükség? Hiszen nyilván mindenki el tudja dönteni, hogy jól érezte-e magát, a nagyszínpados műsor kielégítette, vagy sem, drága-e a napijegy, vagy korrekt áron van, avagy jól szóltak-e a színpadok, vagy megint minden csak recsegett és halk volt. Persze, fontos kérdések ezek, de mivel nem csak a 10 millió futballedző, hanem a 10 millió közgazdász és hangmérnök országa is vagyunk, ezekkel a kérdésekkel annyira nincs kedvem foglalkozni, de tegyünk helyre 1-2 dolgot. (Amúgy szerintem kurvajól szóltak a színpadok, pont.)
Mivel a Szigetet már (régóta) nem lehet azzal elintézni, hogy "sár van és punkok", így azon gondolkodom, min lehet még bosszankodni. Oké, a benti árak és az, hogy maholnap megtudjuk, veszteséges volt a Sziget. (A drágaság ellenére én a költségtervemnél kevesebbet költöttem, így az én Szigetem NYERESÉGES volt. Ennyi.) Aztán lehet idegeskedni a féktelenül "szórakozó" külföldi hordán... no igen, ez legyen, vagy a punkok? Mert tény, a Sziget a külföldiek fesztiválja lett, így - a fő zenei felhozatallal karöltve - kaptunk jó sok 16-20 éves viháncoló holland lányt, valamint félmeztelenül óbégató francia srácot. A lengén öltözködő lányokkal kapcsolatos félmondat tulajdonképpen a Sziget erénye is lehetne, khm...
A programmal kapcsolatban fanyalgó, ÁMDE kinn lévő polgártársaimat meg végképp nem értem. Hónap óta nyilvános, hogy kik a fellépők, éppen melyik indie rock pojáca csapat jön a Nagyszínpadra, vagy az, hogy hazajár a Prodigy és a 30 Seconds to Mars. A -1. nap kivételével minden estét végigcsináltam és találtam annyi jó programot, hogy azt mondjam: bassza meg, aki nem tudja jól érezni magát és ezért még hajlandó ilyen sokat fizetni. Valószínűleg ez már mindig így lesz, hiszen tavaly is így volt.
Na, akkor felsorolom, mi volt az én programom, fért is bele és ki is maradt belőle. Lábamban sok-sok kilométer, fülemben még több napig visszhangzó zene, az alábbi koncertek miatt:
-1. nap: Bojkottáltam a Gesztivált.
0. nap: Prince
1. nap:
Láttam: Rise Against, Les Hurlements d'Leo, Ojos de Brujo, Motörhead, Quimby
Kimaradt: Suicidal Tendencies
2. nap:
Láttam: Lajkó Félix, Irie Maffia, Gotan Project, Chemical Brothers
Kimaradt: ColorStar
3. nap:
Láttam: Szubjektív Panasz, Turbo, Skunk Anansie, Zagar, Deftones, Prodigy, Bin-Jip
Kimaradt: Oi Va Voi, Dizzie Rascal
4. nap:
Láttam: Ska Cubano, Debout Sur Le Zinc, Csík Zenekar, Goran Bregovic
Kimaradt: Digital Mystikz, Gaslamp Killer
5. nap:
Láttam: Choc Quib Town, Kerekes Band, Cheikh Lô, Sadant, Selah Sue
Kimaradt: már nem éreztem, hogy bármi is kimaradt volna...
Ahogy látszik, pár eltervezett dolog sajnos kimaradt, ennek ellenére én elégedett vagyok, mind a saját, mind a fesztivál teljesítményével. Eső és sár nem volt, a fesztiválkártya jól működött, sérülést nem szereztem. Összefoglalásképpen annyit tudok még, hogy mélyebbre kell ásnom a Kerekes Band, az Ojos de Brujo, a Digital Mystikz, valamint Selah Sue jelenlegi és múltbeli munkásságában.
Tulajdonképpen mondatnám azt, hogy kiégtem, de lássuk be: 2-3 nap pihenő után ismét kezdődhetne elölről. Jövőre úgyis lesz, ráadásul a 20. Sziget-fesztivál...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Bűnös Sziget 2011.08.17. 08:58:45
Trackback: F*sztivál 2011.08.16. 16:40:46
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fidesz = házmesterek pártja 2011.08.16. 09:42:16
erdészpista 2011.08.16. 09:58:30
Démonmac1 2011.08.16. 10:06:19
"és találtam annyi jó programot, hogy azt mondjam: bassza meg, aki nem tudja jól érezni magát"
Volt psytrance vagy goa? nem volt. baszd meg te.
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2011.08.16. 10:07:13
De nem kell a hetijegy. Elmondom hogy kéne nekem a Sziget minden nap: délután 3-tól este 10-ig tartó etapokkal, és CSAK a külföldi fellépők. Mert minek nézzem meg az Irie-t, Sadantot, Lajkó Félixet, bármit sokadszorra, ha közben van valami, amit nem ismerek. Még ha kiderül közben, hogy szar is. + a jazzprogramok, ebben 12-15 éve nincs társam, lehet hogy a nyakukban gyereket cipelő szakállas apukák között kellene új barátokat keresnem. Vagy Rubint Rékával menni Szigetre.
Állat amúgy. Én kérném, h jövőre ne forszírozzuk a VOLT-ot (ami egyébként még mindig az egyik legjobb!), TUDJUK elengedni a jó dolgokat is, és helyette találjunk már ki a kibaszott Ozorára, vagy hagyjuk az egészet a picsába és menjünk el 1 külföldi fesztiválra, ahol mi lennénk a vonattal érkezett hangoskodó hülye külföldi, akinek szervezték.
A fesztiválkártya amúgy big up részemről is, teljesen jól működött, tudni kellett, mikor kell tölteni/üríteni. Az viszont de szép volt, hogy a VOLT-ot lehoztam kb. egy fillér borravaló nélkül, az újdonság varázsával, ó mondom, ez jó lesz, a Soundon viszont már svájci finomsággal mondták nagyon szépen a beszélgetésbe fűzve a pultosok, hogy a kártyáról is lehet ám jattot otthagyni. Volt emiatt egy kellemetlen délelőttöm, amely során a strandon többet költöttem, mint előző este.
Büszke a pozitív pénzügyi mérleg miatt, kezdünk lehiggadni.
Kérdés: amikor veszteséges a Sziget, akkor azt ki bukja el? És miből, és látszik-e rajta? ...
Démonmac1 2011.08.16. 10:08:33
Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.08.16. 10:08:42
A sok fanyalgó meg tényleg bassza meg.
SciNu 2011.08.16. 10:09:52
"...és ezért még hajlandó ilyen sokat fizetni."
A program előre tudható volt úgyhogy aki megvette a jegyét (tudva hogy mi lesz) és utána siránkozik arra vonatkozott.
Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 10:13:03
bruno futuro 2011.08.16. 10:21:29
ezek szerint nem jártál az a38-wan2 színpadon, mert az maga volt a katasztrófa, márpedig ez nem illik egyik nagy zenei vállalkozáshoz sem, ami adta a nevét ehhez a helyszínhez. azért ez nem intéztem volna el egy "ponttal."
Aradebil 2011.08.16. 10:26:07
Vad_Alma · http://hatodikelem.blog.hu/ 2011.08.16. 10:26:41
beszámoló itt: hatodikelem.blog.hu/2011/08/15/fesztivallatok
@nosferato: a drága jegyet tényleg nem érdemes kifizetni olyan magyar előadókért, akiket tucatszor láthatunk egész évben, néha akár ingyen is. viszont ha jön egy nagyon nagy külföldi, aki egyébként 20ezres belépőért vagy drágábban lépne fel az arénában, akkor érdemes egy napijegyet rászánni...
Celtic 2011.08.16. 10:35:51
Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 10:36:48
Hiller Józsué 2011.08.16. 10:47:30
Celtic 2011.08.16. 10:51:53
Amugy nekem a legnagyobbb elmenyem (mar megint :) az utcaszinhazak voltak es a legjobb koncertet a Blocko X adta (vagy otven dobos, szambat jatszanak :) es az egyik legnagyobb buli az volt, amikor a Hungaricum faluban egyik nap ejfel korul a Blocko X par dobosa es magyar nepzeneszek adtak kozos jamet :) Spontan volt es olyan elvezetes, hogy mar ezert megerte az egesz het. Amit nagyon sajnalok, az a Gogol Bordello volt, mindenkeppen meg akartam nezni, de eppen par ujdonsult ismerossel ittam a Froccsligetben :( Na, majd legkozelebb. (Bevallom, a Nagyszinpadrol iden sem lattam senkit, Flogging Molly erdekelt volna, de mashol voltam, szoval egyszeruen keptelen vagyok megerteni azokat az embereket, akik a Nagyszinpad musora miatt nyavalyognak folyton)
Celtic 2011.08.16. 10:54:38
Hiller Józsué 2011.08.16. 11:00:33
Riz Ottó 2011.08.16. 11:15:12
@Hiller Józsué: hát igen, azt sem tudnám elképzelni, hogy bármelyik ország a fesztiválján nem engedne fel egy zenekart sem a sajátjai közül a nagyszínpadára. Kicsit furának tartom ezt.
@Interstellar Overdrive: mondjuk, a Gogol Bordello délután 16:30-tól a dögmelegben akkora bulit csinált, hogy én ezt azért nem jelenteném ki. Tény, hogy meg kellene nézni, ki lesz nagyszínpados. A fellépők 85 %-a nyavalygós indie.
Riz Ottó 2011.08.16. 11:17:59
Türkménbasi 2011.08.16. 11:18:46
Szerintem a 19 Szigetből úgy 15-ön kint voltam (sőt, még a 0. Szigeten is, amit még Viszlát Iván fesztiválnak hívtak). Azért csak ennyin, mert az utóbbi években már csak akkoir megyek ki, ha valami kihagyhatatlan koncertet látok a programban. Idén nekem az a Motörhead és méginkább a Judas Priest volt.
Hihetetlenül megváltozott a Sziget az elmúlt 20 évben. Családias punkfesztiválból egy multi rockpláza lett. Szerintem a kulturális jellegét elvesztette, de mint vurstli működik. Ha nem vársz tőle többet, jól érzed magad.
Mondjuk 92-ben még nem mertem volna gyerekkel kimenni (persze nem is volt), most viszont simán a nyakamba kaptam a 7 évest és együtt toltuk végig a Motörhead-et, minden gond nélkül.
clipper 2011.08.16. 11:19:38
Celtic 2011.08.16. 11:19:49
clipper 2011.08.16. 11:29:20
guMe_._e · http://www.last.fm/user/gumee 2011.08.16. 11:34:34
Nem a külföldieknek rendezik a fesztivált, csak az átlag telepi suttyó még életében nem hallott a white lies-ról, crystal castles-ről, gogol bordellorol, kasabianről, vagy akármelyik fellépőről...akkor meg minek jönne?
Riz Ottó 2011.08.16. 11:46:08
Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 11:52:10
Riz Ottó 2011.08.16. 12:00:00
Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.08.16. 12:01:08
Aki itt a pénzen sír: nem lett a Sziget semmivel sem drágább, Magyarországon lett szegényebb sok ember, de erről nehogy már a Sziget tegyen. Európában ezek tök normál árak. Amúgy meg vigyázzatok kurvára erre a Szigetre, mert nagy kultúrkincs, talán az utolsók egyike, amely még Magyarországot a mai Európához köti manapság, egy kontextus, amikor az országot nem az egybites nácik miatt emlegetik.
Hattory Hanzo 2011.08.16. 12:08:21
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.08.16. 12:11:39
Hattory Hanzo 2011.08.16. 12:18:06
Riz Ottó 2011.08.16. 12:18:21
bandos 2011.08.16. 12:20:50
Nagyon persze nem látok bele, de alapvetően a Sziget Kft. valóban veszteséges lehet, ugyanis ez a cég fizeti ki az összes fellépőt, a teljes technikát, a bérleti díjat és mindent, cserébe a belépőkért.
Azonban van egy másik Kft.-je ugyanazen tulajdonosoknak ezen felül, amely a fesztiválokon a teljes italforgalmat csinálja, nagyon nagy profittal. A nyereség az ott termelődik, és az természetesen sok-sok millió forint, szerintem százmilliós nagyságrend lehet. (4-600 milla?)
Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.08.16. 12:26:11
Csak, mert Magyarországra hoztak gondolatokat ami kint is működik?
Én azt mondom, minél több ilyen Sziget-jellegű akció kellene Magyarországra, hogy ez a homogén, xenofób gondolkodás, ami nagyon is ijesztő méreteket ölt már, visszaszorulhasson.
Európa ma a Szigetről szól és nem a nacionalista bezárkózásról. Hajrá Sziget, hajrá magyarok!
Hattory Hanzo 2011.08.16. 12:29:48
cdrom70 2011.08.16. 12:35:32
Csodálkozol? igy-úgy rendelkeznek nyelvtudással, anyagi háttérrel kapcsolatokkal és elegük van abból ami itt van....
Ne gondold, hogy nagyvezíreink gyerekei nem külföldön fognak tanulni és ott vállalkozni úgy, hogy az itthoni forrásokat (termőföld, emberi munka, stb) külföldre eladják, persze ebből nem az ország, hanem ők fognak meggazdagodni, másnak pedig nem hagyják meg ezt a lehetőséget.
Kevés olyan dolgot lehetne találni itthon amit nem a nyugattól vettünk át.
Malachi 2011.08.16. 12:36:08
az könnyen belátható, hogy működik a dolog, Európa egyik legnagyobb, legjobb fesztiváljává nőtte ki magát, minden évben közel 400 ezer látogatóval, a franc tudja hány fellépővel, világsztárokkal. persze, hogy drágult is mellé, persze, hogy lassan itthoni keresetekből megfizethetetlen szintre.
megmondjam miért? mert Magyarországon a Sziget egyike azoknak a ritka dolgoknak, amik kb. úgy működnek, ahogy a világ bármely más, normálisabb részén működnének. fejlődik, lépést tart, mondjuk rá, hogy naprakész (nem annyira, de mindegy) és egyszerűen TÚLNŐTT Magyarországon. normális esetben most senki nem nyafogna, hogy drága, meg sok a külföldi, mert ha az ország is olyan ütemben fejlődött volna ahogy a Sziget és nem lopták volna szanaszét, nem züllesztették volna szarba az ostobaságukkal kedves vezetőink, meg a csókosok, meg a korruptak, meg hát sokan mások, mindenki röhögve pengetné a hetijegy árát és verekednének a helyekért.
ez van emberek, nézzétek meg, hol tart ma a Sziget, ami kb. a rendszerváltás körül indult és nézzétek meg, hol tart az ország. Gerendai túl jól csinálja, vagy egyszerűen csak normálisan, úgy ahogy azt kell, meg is lett az eredménye. a Sziget kinőtt minket. ezt gondolom én.
kekszilva 2011.08.16. 12:45:17
Murlo 2011.08.16. 12:57:41
@bandos: megelőztél:) hihetetlen, hogy még mindig sokan nincsenek tisztában hogyan működik ez az üzleti modell. meg kell nézni a kapott számla hátoldalán a cégnevet...na majd ha az lesz veszteséges, akkor kell csodálkozni:) a sziget kft, meg érthetően arra törekszik, hogy kicsit veszteséges, vagy kicsit nyereséges legyen.
asd123321dsa 2011.08.16. 12:59:14
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.08.16. 13:21:12
Gyermekláncfűrész 2011.08.16. 13:25:59
Régen más volt. Persze, de nyilván mi is változtunk ennyi idő alatt. Ami bejött nekem 93-ban 18 évesen attól ma sírva menekülnék, bár maga az emlék csodálatos.
Drága. Akkor is az volt,de sokunknak, fater dobott némi extrát, hagy éljen a gyerek. Jegyzem a mozijegyek arányában többet drágultak.
Hangos. Igen, egy fesztivál az. A közönség más oldalát nézi, mint az ott élők. Mivel most is közel vagyok hozzá, hallom Én is. Talán mert még néha kinézek, toleránsabb vagyok a többségnél, de nem halálos a zaj. Aki nem lovalja bele magát, hajlamos elfelejtkezni a morajlásról.
Jegyzem anyósomnak sikerül évente belefutni egy másik rendezvénybe ahol szó szerint 30m-re lakik a rock színpadtól. Gyakorlatilag 3 napig egyenesben osztozik a rajongók élményeivel. Mégsem jelent fel, harcol hogy szüntessék meg. Sem Ő, sem az a néhány szomszéd, aki szintén ott lakik.
Sok a külföldi: Hála az égnek. Hozzák ide a pénzüket. Ekkora ország, /sajnos/ nem gazdag lakói nem tudnak csak maguknak eltartani ekkora rendezvényt. Akinél meg szempont hogy nem turistáknak tartják fent a szigetet, menjen zárasa be a repteret is. Rohadt kevés vecsési használja.
Veszteséges. Kit érdekel? Max annyiban hogy ha nagyon az, nem lesz több. mindenki derékig mászik Gerendaiék zsebébe, és ordít hogy mit vélt látni. Tudom, hogy sokan nem érik fel ésszel, de lehet úgy is veszteséges, hogy mégis megéri csinálni. Ilyen volt Woodstock is. Hatalmas bukta /mert nem volt kerítés :)) /, aztán máshol mégis hozott pénzt.Ha meg nyereséges, ekkora munka igenis érjen pénzt. Nem irigykedni kell, utánozni.
Minden tekintetben szegényebbek lennénk, ha nem lenne sziget. Akkor is, ha esetleg személy szerint nem nekünk szól. Szerintem, és csak szerintem.
Üdv: Én, egy látogató aki már többet volt, mint lesz, de örülnék ha a srácom is láthatná..majd.
michhuli · http://kerdesek.hu 2011.08.16. 13:31:12
meszi 2011.08.16. 13:31:46
alig tudtam rávenni, hogy megírjam a 2011-es Sziget fesztivállal kapcsolatos érzéseimet."
ezt a rémtettet a gesztitől lested?
Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 13:33:46
Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.08.16. 13:34:16
demján marley 2011.08.16. 13:40:51
Gyermekláncfűrész 2011.08.16. 13:49:57
'cos_am_free 2011.08.16. 14:00:08
Szerintem ez a sziget fesztiválosdi már rég nem arról szól, hogy hazánk fiai jól érezzék magukat (diáksziget...pepsisziget...stb) A Holland, Franszia és egyre több Ír meg Britt túrista kölöknek van szervezve.
A zenei felhozatal szerintem a 2002-2005 közti ídőszakhoz képest elég xar volt :( Ennél lehetett volna nagyobbat ütni....és monnyuk a ripőacspapi Prince helyett (az ő tiszteletdíjából) 2-3 kevésbé túlfizetett, zeneileg nagyobb rétegeket vonzó csapatot meghívni.....
KAJA ÉS PIA SZIGETEN: No kérem ettől áll égnek a hajam! a 600 Ft-os hotdog az még ok, mert volt benne kraft, DE! Utso nap kiírták, VOKT POFÁJUK kiírni a gigaburgerre, hogy 1500 helyett 1000Ft (egész héten 1000Ft volt.....) Egy nyomvadt 10dkás kolbászért és egy marék krumpliért 2500Ft-ot elkérni.... Remélem patikára költik a bevételt!+!!!!
PIA árak! a közértben kapható 190-230Ft közt kapható dobozos sörök 700Ft-ba kerültek :D :D a rövid ital meg 800Ft ( a detox sátorban volt olyan nap, hogy csak holland /nem kicsit egomán és öntelt....lenézős/ kölköket lehetett "foglalkoztatni" Akik másnap pont olyan matarészegre vedelték szívták magukat mint azelőtt.....
Szal! Melózni kint egy állatjó poén, mert gyakorlatilag, csak a szórakozást kell állnui, de önköltségből fedezni egy átlag Magyar fizetésből.....lehetetlen....
Music Pix · http://www.musicpix.hu 2011.08.16. 14:01:12
www.musicpix.hu
B78 2011.08.16. 14:04:48
Murlo 2011.08.16. 14:27:28
"Veszteséges. Kit érdekel? Max annyiban hogy ha nagyon az, nem lesz több. mindenki derékig mászik Gerendaiék zsebébe, és ordít hogy mit vélt látni."
Azért azt hozzátenném, annak ellenére hogy nagyrészt egyetértek a mondanivalóddal, etikai szempontból, van azért ezen mit kifogásolni. Konkrétan, hogy a szervező cég tulajdonosi köre, egy másik cégen keresztűl veszi ki a hasznot a rendezvényből(a fentebb említett italokat biztosító cég, ami monopol helyzetben van. tehát te csak tőlük vásárolhatod meg a piát) Én sem tartom teljesen korrektnek, hogy ebben a felállásban valaki a veszteséget hangoztatja és kultúrmissziónak állítja be a tevékenységét.
Ettől még persze jó, hogy van a sziget, meg a külföldiek, ebben egyet is értünk, csak legyünk tisztában a dolgokkal.
Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.08.16. 14:49:39
Gyermekláncfűrész 2011.08.16. 14:59:50
Logikusnak tűnik, hogy kezdetben nagy vita volt hogy a betelepült vállalkozók mi módon fizessenek bérleti díjat. Keveset nem akartak kérni, mert az elején hatalmas veszteséget termelt a sziget, drágán meg a vendéglátók nem merték vállalni a kockázatot. Így alakult ki hogy alacsonyabb bérleti díj, és forgalom után némi extra. Ez a fogyasztáson tökéletesen mérhető. Abba persze egy percig nem érdemes bízni, hogy bevallják a tutit. Ez a rendszer viszonylag garantált megoldást kínál. Persze volt példa hogy a kocsmáros idő előtt elásta a pia egy jó részét a szigeten. :)) Továbbá sok italforgalmazó hajlandó volt fizetni azért hogy bizonyos termékei kizárólagosságot élvezzenek a szigeten. Ha mindenki szabadon hordja be a készleteit, ezt nem lehetett volna garantálni. Így van egy nagyker, fix kínálattal.
Minden vállalkozó tudja a játékszabályokat, ennek tudatában települ ki. Sokaknak így is megéri.
Ettől függetlenül a sziget lehet veszteséges. Pedig ez a cég termel hasznot. Soha nem azt kérdezik mennyit keresett a Gerendai. Nyilván arra is más a válasz.
Kultúrmisszió is csak felfogás kérdése. Minden fajta zene, része a kultúrának. Mint magánvállalkozás, kénytelen üzleti alapon értékesíteni. Egyébként ezt a szót –ha jól tudom – 15 éve nem használták.
Celtic 2011.08.16. 15:00:50
De szokas szerint koboroltam a Szigeten es ami tetszett, azt megneztem (es megjegyeztem, hogy beszerzendo, bar iden csak egy francia csapat tetszett a Vilagzenein), de konkretan a Rotfrontot tavaly hallottam eloszor (Szigeten) es ezen a nyaron fix program volt, hogy ha kell, hasonfekve is , de odamegyek a koncertjukre, szinten annyira jok. Engem ezert nem erdekel abszolut, kik lesznek a fellepok, mert tudom, hogy biztos fogok latni es hallani annyi erdekeset, amiert megeri a 28e Ft-os (egbekialtoan draga! rajtam nyereszkednek, csoro magyaron!, stb) hetijegy.
Celtic 2011.08.16. 15:08:55
Plusz nem kellene elfelejteni az AFA-t : jegyen, kajan, pian, mindenen. 25% allam bacsi zsebebe vandorol. Nem akarok hasrautni, de erzesem szerint a GDP 1%-a hianyozna kb, ha nem lenne Sziget. Aztan lehetne sirni nyugdij-emelesert meg jobb korhazi ellatasert, ha nincs mibol....
Celtic 2011.08.16. 15:09:28
szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2011.08.16. 15:20:45
Pici Bob a hangya · http://baratiajanlat.hu 2011.08.16. 15:21:46
agent_x 2011.08.16. 15:47:07
sexmachine 2011.08.16. 16:16:48
Dr_utcai_arcos 2011.08.16. 16:21:25
Dr_utcai_arcos 2011.08.16. 16:23:27
abaka 2011.08.16. 16:29:27
puffatag 2011.08.16. 16:54:28
english grandma in use 2011.08.16. 17:03:40
Pierre Ironman 2011.08.16. 17:24:42
finalNmbr 2011.08.16. 17:25:38
aranyláz 2011.08.16. 19:18:49
Bár minden legalább ilyen jól működne ebben az országban, mint a sziget
Celtic 2011.08.16. 20:44:21
szigetmasszemmel 2011.08.16. 21:26:14
Dr_utcai_arcos 2011.08.16. 21:49:00
szigetmasszemmel 2011.08.16. 22:35:03