Ezzel a két kazettával indultam el egy évre külföldre, ahol mindenféle külső behatás nélkül a helyi könyvtárból elég szépen átalakítottam a zenei ízlésemet. Emlékszem, utána 16-18 éves korunk között rongyosra hallgattuk a Jazz on a summer's dayt a srácokkal, akikkel zenéltünk.
Nem tudnám azt mondani rá: "miii ez a bárzene?", és szüljön sünt, aki igen. Viszont a szemüvegkeretekre azt hiszem, egy szolid esztétikai diskurzus keretében kitérhetünk!
A Take Five az egyetlen olyan felvétel, amihez a Secondhand Songs-on 113 feldolgozást találtam felsorolva, pedig ez egy elektronikus zenével fogalkozó oldal. Az öreg egyébként itt járt kb. 3 éve, és amikor hallgattam, megértettem, mi az a nyugalom és méltóság, amihez 70 évet kell élni, hogy be tudd mutatni.
1959 és környéke egyébként is nagy jelentősséggel bír, a klasszikus jazz fénykora. Utána elindulnak a kísérletezések, keresik a hangot. A Kraftwerk és Jean-Michelle Jarre által is használt ARP2600 szintetizátornak köszönhetően beköszön az elektronika is a jazzbe, majd a jazz, a rock és a latin zene - és bármi más - keverékeként létrejön a világon valaha létezett legjobb és legnehezebb élőzene, a fúziós jazz.
Lenyugodnak a kedélyek, a smooth jazz képes még a pop világába is feljutni, egyesek szerint lejutni. Szerintem újabb remény arra 30 év után, hogy az is megszeresse a jazzt, aki nem zenész.
Végül ismét teret adva az elborulásnak, jellemzően részben vagy főként samplingelt vagy bakelit alapokkal elindul az az általam is képviselt vonal, amibe aztán a jazzy house-tól kezdve a rappeléssel megtűzdelt hangszeres jazzig minden belefér, és egyszerűen hanyagul a nu jazz elnevezéssel illetik, és magyar előadói a koncertéletben olyan soha nem látott népszerűségre tettek szert, amelyre szerintem 20 éven át a többi népszerű zene stílus között a Benkón kívül senki nem volt képes. Folyt. köv.
Most indulnom kell a Jazzy rádió dalversenyének díjkiosztójára, kíváncsi vagyok a díjazottakra, és fellép a tavalyi győztes is. Magára ismer valaki a cikkből? Várom azok hozzászólását, akik 8 évesen már rá is úntak a jazzre, esetleg külön szobájuk volt a zenegyűjteménynek. Egyúttal beköltöznék a szobájukba.
Pingback: B-oldal » Krakózia kedvenc zenésze 2009.04.15. 08:28:35
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.10.13. 11:16:45
Akkoriban nem volt egy vasam sem arra, hogy CDket vegyek és még internet sem igazán, hogy utánanézzek. De tetszett és szinte minden este ott ültem a rádió előtt és hallgattam a műsort. Majd, kiderült, hogy bátyám feleségének szüleinek van jó pár igazi régi bakelitje. Aretha Frankiln, Louis Armstrong, és egy igazi _válogatás kazetta_ készült hát ebből, ami a mai napig megvan...
Azóta meg van nu jazz, acid jazz, és a többi stílus, meg internet és zeneboltok, szóval fordult egyet a világ, a jazz viszont azóta is az nekem, ami. Csak ezt akartam mondani.
GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.10.13. 15:00:39
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.13. 16:14:28
Nagyon nagy zene, a feldolgozások között a "Jamaican in New York" mellett még néhány kombinációval elférnénk! "Egy magyar Nepálban", "két argentin Hong-Kongban", stb.:
www.secondhandsongs.com/song/11054
Abban a Sting számban Branford Marsalis játssza a szaxofon szólót, akinek ugye a tesója, Wynton is zenész. Branford évekig nyomta a Tonight Show with Jay Leno-ban mint "Showder Band", a saját bandája talán az első már nem acid jazz, hanem nu jazz cucc, amit valaha hallottam: Buchshot LeFonque.
www.youtube.com/watch?v=ZtltFfF5PhU
www.youtube.com/watch?v=Nh86k1VwilM
www.youtube.com/watch?v=hmmzBF72qSo
És akkor még 1920-1945 közti dolgokat nem is méltattuk. Egyre kell nagyon vigyázni, fúziós zenét éhgyomorra ne hallgasson az ember, mert könnyen hangszert vált inkább, hátha az jobban megy. Én ezt tettem...
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.13. 17:11:17
:D
Szétkommentfloodolom a béoldalt.
GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.10.15. 08:12:09
Igen, szomszédok vagyunk! És gratulálok a B-oldalhoz! Mindjárt jól be is linkelem a GregJazzBlogról! :)
GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.10.18. 00:30:12
Káin és Ábel (Branford & Wynton):
www.youtube.com/watch?v=CS-1LTAr-6Y
Porchmonkey 2008.10.21. 14:07:35
www.youtube.com/watch?v=JN-6qygjsGg
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.21. 15:14:17
Szájtrombitálásra még egy példa, Raul Midon:
www.youtube.com/watch?v=BTv24sSNXHc
(Szar a gitár riff is...)
Porchmonkey 2008.10.22. 23:29:41
ZZZZZ 2009.04.15. 23:25:36
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.04.16. 00:16:30
Hardcore jazz cuccai voltak ahhoz képest, h nekem előtte "csak" Benkó CD-k, kazik, teljesen más szak... A dixie meg a ragtime az olyan, mint az állatok, növények vs. gombák - kurva jó, de se helyváltoztatásra, se fotoszintézisre nem képes. Utána már magamtól vettem a dolgokat, meg egyszerre ömlöttek be az impulzusok a zenekarba is, 2-4 éven belül mindenki átváltozott.