Magyar Dal Napja

Magyar Dal Napja

Az m1-en egész nap a Magyar Dal Napja, azaz a Sziget mínusz egyedik napjának koncertje megy. Az angolok a királynő születésnapjára szoktak ekkora bulit rendezni, mondjuk, hogy akkor ez volt a névnapja. Ott voltunk ezen a magyar Live Aid-en, így a mai tv műsor is megihletett, hogy emlékeinket papírra (blogba) vessük. Hiszen volt ott minden, cowboy kalapok, öreg sztárok, összeborulás, rossz fogak, régi hangszerek, összeállás csak erre a koncertre, festett hajak, magyar dalok és persze legendák.

Fény:

  • Sör
  • 50.012 ember (a 12-nek egyenként köszönjük az emléket)
  • Félmeztelenül összeborulva énekelni tudás hívés
  • Budapest Bár + MR2 All Stars (Németh Juci, Kiss Tibi, Harcsa Veronika...)
  • Jegyár (2.500 Ft)
  • Szakcsi-Babos feat. Harcsa Veronika (bár szerintem ezalatt sörpult támasztás volt)
  • Társulat: István a király
  • Részeg hollandok, akikkel kiabáltuk, hogy "Koppány! Koppány!"
  • EDDA: A kör
  • Fenyő Miki és Szikora Robi (a magyar Phil Collins) + Plexi vokálozott a Kaszabububan
  • R-GO gidák :)
  • Csík Zenekar: Most múlik pontosan
  • A többi bulisátor is kinyitott (vagy ez a munka miatt árnyék?) 

Árnyék:

  • WC távolsága
  • a Quimby csak egy dalt játszott
  • Jóbanrosszban Tibi és mutáló Puskás Peti
  • URH, Európa Kiadó hangszerelése
  • Ákos 40 éves jubileumi száma, öncélúskodás
  • Nagyszínpad-HÉV távolság 2x annyi volt időben, mint a HÉV-haza
  • Másnapi munka

Tanulság:

  • sörtől is be lehet rúgni
  • a dal a miénk

A teljes program valami ilyesmi volt. Az emlékkiesések miatt jövőre ugyanúgy el kell mennünk újra, mint a Van Gogh múzeumba Amszterdamban.

Emlékek forrása: nosferato és Interstellar Overdrive sördúlta emlékezete.

Mókus és a 40+: Dunántúli sláger (eredeti: Csókolom zenekar)

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr66730057

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: B-oldal » Bréking: Ismét lesz Magyar Dal napja 2009.06.09. 20:36:20

[...] BRÉKING: Szeptember 13-án ismét lesz Magyar Dal Napja. A pontos menetrendet és fellépőket még nem ismerni, de biztosnak[...]

Pingback: B-oldal » BRÉKING: Ismét lesz Magyar Dal napja 2009.06.09. 20:07:59

[...] BRÉKING: Szeptember 13-án ismét lesz Magyar Dal Napja. A pontos menetrendet és fellépőket még nem ismerni, de[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csettlik 2008.10.24. 20:49:23

Az eredeti nem Amorf, hanem Csókolom zenekar. Amorf is csak feldolgozta.

roli101 2008.10.24. 20:54:46

Ahogy nézem a tévében, nagyon sajnálom, hogy nem mentem el.

johevi 2008.10.24. 21:08:17

Szerintem a gondolat remek, főleg egy ilyen külföldicentrikus fesztivál esetén. Sajnálom hogy az M1-en az utolsó két blokk gyakorlatilag ugyanaz volt, mintha nem lett volna elég anyag... Jó volt látni a generációk találkozását ( Bródy-Cipó - mégha utóbbit nem is kedvelem, Presser - Ákos, Presser - Quimby ) és végre Konczon kívül más is el tudja énekelni a "Ha én rózsa volnék"-ot pl Rúzsa Magdi. Király volt Pici utcatáblás pólója: MIÉNKITTA :-))))))

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.10.24. 21:15:10

Ilyen pólókat lehetett a Szigeten kapni (LGT shop is volt), szerintem a neten is árulják.

knor 2008.10.24. 21:27:04

Pont akkor kapcsoltam oda, mikor Rúzsa M. énekelte a "Ha én rózsa volnék" számot. Gyorsan el is kapcsoltam. Olyan orrhangja van, hogy azt rossz hallgatni. Koncz Zsuzsa 100x szebben adja elő, de még Péter Szabó Szilvia is. Rúzsa egyedül csak az Eurovíziós dalfesztiválón tetszett.

ch 2008.10.24. 21:35:11

EDDA: A kör inkább sötétség. A Pataki nem is énekelt, végig alibizett.

Gyulus 2008.10.24. 21:56:11

Szerintem nagyon jó volt az egész, már amennyit láttam belőle. :)
Nem volt rossz Rúzsa Magdi Rózsa volnék-ja, inkább az volt a furcsa, hogy amikor végzett, teli szájjal nevetni kezdett, miközben az embernek a hideg futkos a hátán ettől a számtól, bárki énekli is.

Gyulus 2008.10.24. 21:57:34

Már úgy értem a hidegfutkosást, hogy annyira telitalálat.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.10.24. 22:29:31

Én egy Deák Billt hiányoltam azért...beszállhatott volna az István a királyba...

Lega 2008.10.24. 22:32:54

Hallgassátok meg a Rózsa volnék c. opuszt Herczeg Flórától. No, az valami!!!!!!!!!
Amúgy igazából ez a panoptikum inkább itt-ott vicces volt, itt-ott meghökkentően érdekes, de legtöbb esetben szánalmas. Ákos és Edda annyira nem kellett oda, mint svábbogár a kenyérgyárba. Szóval gáz volt. Meg a végén az a hamishangú kislány. Hogy az ki volt? Kinek a kije? Sosem fogom megfejteni.

forro 2008.10.24. 22:34:24

Na ez az. Ettől az "interpretációtól" NEM futkosott a háton a hideg... sajnos, Rúzsa Magdinak láthatólag sem érzelmileg, sem szakmailag fogalma sincs erről a dalról... a délszláv kesergőkben jobban otthon van...
A Magyar Dal Napja egy óriási dolog: néha tényleg nem árt rádöbbenni, hogy nem csak MusicTV ranglistákra érdemes odafigyelni...:-))

johevi 2008.10.24. 22:47:35

Itt nem az előadásokon volt a hangsúly, mert volt valóban egy-két gáz szám, előadás. De az ötlet, a gondolat nagyon jó volt.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.24. 22:49:02

A kislány szegény nagyon édes volt, de olyan hamis, hogy majdnem kiment az összes vér a lábamból. Lehet, hogy kiállt tök előre és ott nem hallott magából semmit, fura dolog ilyen hangosítás mellett színpadon lenni. Amúgy szerintem Wolf Kati kishúga lehet :)) Nagyon kis.

A külföldiek nyilván nem tolongtak utána a magyar CD boltokban, mert a legtöbb fellépő nem a milánói Scalaból igazolt át a popzenébe, a számok története, a szövegek, a furcsa együtt zenélések és az esemény jellege adták együtt ezt a különös ízt, amit ki-ki a maga módján ért vagy érez meg. Gyanítom, mindenki 1-2 előadót otthonfelejtett volna, de nem tudja azt mondani, hogy nem szórakozott embertelen jól.

És után a buli a B-oldal sátorban, húú!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.24. 22:52:25

(Jegy: 2500. WC: csak jól kellett helyet találni, a színpaddal szemben a bal oldalon, ahhoz nem volt messze. Igaz, a HÉV onnan még messzebb volt - de nem kellett azonnal a végén kimenni, osztjónapot.)
Vagy nem voltak 50e-n, vagy a másnapi Iron Maidenen voltak 80e-n, de ez a tömeg semmi nem volt a másnapihoz képest :)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.10.24. 23:14:07

2 dolgot tudok biztosan: nem a koncert után mentem haza, és nem HÉV-vel :)) asszem 04.30-kor hívtam a taxit. A köztes időben a VOLT sátor vendégszeretetét élveztem.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.10.25. 00:08:36

Sajnos csak az m1-en láttam, de így is tetszett, majd jövőre élőben:D

gitáros 2008.10.25. 00:18:41

A Ha én rózsáról egy emlék:
Valamikor 1980 körül, a lengyelországi "események" idején ment a mozikban Koncert c. Illés-film. Amikor a dalt Bródy elénekelte, az utolsó versszakot a film közönsége állva énekelte, utána hatalmas taps...

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.10.25. 00:51:02

Hát ez valóban nem rossz...
Herczeg Flóra - Ha én rózsa volnék
www.youtube.com/watch?v=KoANRP5u2q0

0xFFFF 2008.10.25. 07:18:47

"ch 2008.10.24. 21:35:11
EDDA: A kör inkább sötétség. A Pataki nem is énekelt, végig alibizett. "

Soha nem is tudott. Ő csak egy mélymagyar sámán, aki zsidózik, közben zálogházat tart fenn, ami köztudottan a zsidó és cigány keverék otthona..

Rambo 2008.10.25. 08:15:43

Volt egy olyan előérzetem, hogy erre a koncertre nem szabad kimenni. Megnéztem a TV-ben. Lottóznom kéne.

Valószínűleg már a Balázs Fecó blokk alatt kifolyt volna az agyam az orrlikaimon. De legalább nem hallottam volna Attist, a hazafias rockert. És a nyomorult tábortüzi gitározás Bródyval...ó anyám.

Barnabás 2008.10.25. 08:37:57

A kommentek alapján, volt akinek tetszett,volt akinek nem,de igy van ez rendjén.Egyébként a mai,fiatal "sztárok" is lesznek egyszer öregek, és lesznek rossz fogaik.

katatones · http://katatones.blog.hu 2008.10.25. 08:53:26

Nyáron én is ott voltam az ominózus napon a Szigeten és leginkább azt nehezményeztem, hogy megasztár és társulat csillagocskák is felléptek a nagy öregek között. Ettől függetlenül jól éreztem magam, csak a koncert közepén nem kellett volna kiválnom a tömegből elhagyva barátaimat mert majdnem sírás lett a vége. Brühü. :-)

Ditke 2008.10.25. 08:59:33

Az elejéhez hozzászólva:, ezt írják a YouTube-on:
"Halihó!
Tom Waits: Yesterday is here, Franks wild years c. albumról."
Márnint az eredeti dal.
Megyek, megnézem.

bovaryné 2008.10.25. 09:16:54

Csettlik! A Csókolom szám sem eredeti. Egy Tom Waits szám feldolgozása az. (Kissé átírt szöveggel)

www.youtube.com/watch?v=UtusutxVrxg

bovaryné 2008.10.25. 09:18:50

Ja, bocs, a szőkeségért!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.10.25. 09:24:34

bovaryné! Maximum respect! köszönjük az ismeretbővítést. Kifejezetten szeretjük az ilyen, "te ennek ismered az eredetijét?!" témát! Én itt az "Amorf ördögökig" tudtam....:)))

A.G. 2008.10.25. 09:31:11

A Vikidál nem tudott énekelni. Mint ahogy a Frenreisz sem. Legalábbis most. Hamisak voltak.

Celtic 2008.10.25. 09:37:16

En meg eleg rossz erzessel mentem oda ("valami hakni, mindenki lenyomja a legnagyobb sikeret aztan slussz") ehhez kepest nagyon is jo volt. Jo, neha elmentem korbenezni, de a 75%-at vegigneztem. Nem szeretem a Republicot (az elso lemezt kiveve), de amikor a sikerszamot vegig a kozonseg enekelte, szegeny Cipo meg csak nezett butan, az nagyon nagy volt :) Vikidal meg valami szornyen nezett ki, nagyon nem illett oda. Sztem Pataky-t nem lattam meg 1-2 "sikeres embert". Viszont a Csik zenekar tenyleg nagy volt, bevallom, akkor hallottam eloszor, ugyhogy vasarnapra berelt helyem volt a Vilagzenein :) Meg az egesz, sokkal roszabbra szamitottam, ez nagy volt.

UI: szerintem _nem_ lesz jovore. Egyszeri es megismtelhetetlen volt (szerencsere, mert tenyleg nagy hakni lenne belole kulonben)

www.sziget.hu/fesztival/hirek/108422.html
Idezet: "Bár a Sziget most egy egyszeri és megismételhetetlen alkalmat teremt a közös dalolásra, a szervezők szándéka szerint a Magyar Dal Napja a jövőben jeles eseménnyé válik: a következő évtől, szeptember harmadik vasárnapja a magyar nyelven született dal ünnepe lesz szerte hazánkban."

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.25. 09:42:55

Mórning! Megjött a know-how. Bovaryné óriási, továbbjutottál! Megnéztem, hátha rá lehet licitálni, de nem, tényleg Tom Waits az eredeti.

Továbbá feldolgozták:
The Walkabouts (1993)
Human Drama (1993)
Scarlett Johansson (May 20, 2008) (???)

:))

gitáros 2008.10.25. 09:52:05

A.G.: szegény Gyula már régen kinyírta a torkát... Mégis még mindig beteszik egy rakás produkcióba.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.25. 09:56:20

A.G.: egy egészen vaskos bekezdést tele lehetne írni azzal, hogy kik énekeltek hamisan :) Még jó, hogy nem ezen múlt. A tömegpszichózis volt inkább a kulcs. Ott kellett lenni.

Celtic: akkor viszont te voltál Max Romeo / Lee Perryn? Mert az vasárnap volt az IWIW (EZ MOST REKLÁM! KÉRÜNK PÉNZT!) sátorban. Én meg nem. Jövőre roadshowt terveznek, vagy több helyszínes bulit. Tudod, amikor reggel Phil Collins még Londonban énekel, de délután már Eric Clapton mögött dobol Philadelphiában...

Celtic 2008.10.25. 10:10:52

Nem, nem voltam. Igazabol (szokas szerint) ossze-vissza csatangoltam. Itt hallgattam egy kis zenet, ott egy kis masikat. A Csik-ot is csak felig lattam, mert baratnom nem birta elviselni :( Nem baj, nekem meg a Tankcsapda nem jott be, ugyhogy vegulis PUF-on talaltunk ujra egymasra :)

Nekem valahogy a Sziget ilyen: maszkalas egesz nap, mindenbol egy kicsi.

Azert azt sajnalom, hogy Enzo Avitabile-t nem lattam :( ket eve hihetetlen jo volt ( azota be is szereztem 2*3 szamos koncertvideot)), most meg eppen csak belekukkantottam :( mert "menjunk ide meg oda..."

Jovore tudtommal nem ilyen regvolt sztarok lesznek, hanem az ifju tehetsegekrol fog szolni. Mintha valahol ezt olvastam volna.

bandibá 2008.10.25. 10:20:46

Én Pataky Attilánál kapcsoltam be, de azt hittem elromlott a hallásom. Olyan hamisan énekelt, hogy az már zavaró volt a fülemnek. Képtelen volt kiénekelni a hangokat. De a többi előadó rendben volt.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.25. 10:27:12

Celtic, van esetleg egy húgod? :)

Szombaton azt hiszem, három kürtős kalácsot ettem meg, annyira be voltam már rúgva, ki kellett bélelnem magam, és persze többször elvesztem. Ezért volna jó a BNV-n tartani a Szigetet, mert ott emékszem gyerekkoromból, hogy ha elveszek, akkor a szökőkútnál kell találkozni, de a Szigeten nincs szökőkút.

Ilyen apróságokon múlik egy emberi élet. Azóta se kerültem elő.

Celtic 2008.10.25. 10:32:31

Nem, egy ocsem van, de mar nos es most varjak a gyereket :)

Mi is mindig kijeloltunk 1-2 helyet es ilyen SMS-ek mentek: "langosos", "gyrosos", "bungee" meg hasonlok es ilyenkor mindig tudta az ember, hova kell menni :)
En rogton a nulladik napon rugtam be kemenyen, aztan csak gyogsoroztem a tovabbiakon :) Hol van mar az az ido, amikor egy hetig tudtam inni... Viszont jozanon (vagy max. spiccesen) sokkal tobb zenet lat az ember es azok is joval elvezhetobbek :) (Najo, leszamitva az URH-t, az nagyon nem jott ossze, de par eve az Europa Kiado ugyanilyen szornyu volt a Nagyszinpadon. Kispal meg egesz jo volt, pedig ket eve en mar temettem...)

Jaj, a fenebe, kell itt visszaemlekezni ezen a borus oktoberi napon :(

Bierkamp 2008.10.25. 11:09:24

ÁÁÁ..néztem egy darabig és meg kellett állapítanom, hogy ez nem a dal napja volt, hanem a nyári zsidó fesztivál egy része. Egymás után jöttek ki a " göndör hajuak". (Presser, Dés, Gerendás, Somló, Geszti, és a többi...) Jól kitalálták maguknak...hehe:)

Bobby 2008.10.25. 11:09:26

6almas buli volt. És végre magyar fizetéseknek tervezték a jegyárat is!
Csík zenekar 4ever!!!

Bierkamp 2008.10.25. 11:11:03

Na meg a Bródy...a fél Fonográffal

Bierkamp 2008.10.25. 11:13:06

Az LGT gitáros, valami förmedvényt zongorázva üvöltözött hamisan, Pataky hamis volt, Ruzsa inkább menne vissza a Vajdaságba...sok szar volt egy rakáson

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.25. 11:17:49

Birka nem tudok rajtad kiigazodni, az érdemi kommenteket (pl. h Karácsony hamis volt) külön írd be, hogy legalább annyi nyoma maradjon, a többit egy másik blogba kellene leírnod, mi itt szeretjük, hogy nem vagyunk egyformák.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.10.25. 12:44:03

Demjén mondjuk nem értem miért nem volt ott az eseményen. (Nem felekezeti hovatartozását szeretném firtatni.)

asbi 2008.10.25. 18:59:07

www.youtube.com/watch?v=yuxoYsJpKWc

feltettem Rúzsa Magdi videóját, szerintem nem volt olyan rossz.. :)

Bőrdzseki 2008.10.27. 13:02:23

Mókus és a 40+ az egyik kedvencem. Az eredetit én az Amorf ördögöknek tulajdonítottam, de be kell valljam, hogy ez a feldolgozás sokkal jobban tetszett.
Amúgy ha lesz, jövőre biztosan kint eszek a Magyar dal napján.

Ja! És ha eddig még nem mondtam volna, tecccik a blog. olvasgatni szoktam, csak kommentelni nem nagyon :)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása