Hooligans hasonmás zene

Hooligans hasonmás zene

2008.12.13. | Horváth Oszkár

Tavaly a Story! online-ban felröppent a hír, hogy a Hooligans egyik slágere egy Hanson dalra naggggyon hasonlít. Persze az orgánum nem meglepő módon a "lopás" kifejezéssel élt, gondolom ezt úgy úszhatták meg, hogy a megjelenés így is úgy is a zenekar hírnevét építi. Tóth Tibor zeneszerző nem erőltette meg magát a reagálással: "(...) Összesen tizenkét hang van, amit ha össze-vissza variálnánk, akarva akaratlanul is hasonlítana egy másik dallamra. (...) a t.A.T.u.-t is meggyanúsították, hogy az egyik slágerüket a Good Charlotte-tól lopták. (...) mennyi az esélye annak, hogy a két zenekar hallott egymásról?"

Hát ha mi hallottunk mindkettőről, akkor ők is hallottak egymásról, ezt ne feszegessük. Ami pedig a hangokat illeti, egy néhány egymást követő hangból álló dallamra több százezer kombináció van, ha még a ritmikát is hozzávesszük, akkor több millió. Ha egy egész versszakot vagy refrént tekintünk, akkor több tízmillió. Ha ezek után két szám még hangszerelésében is hasonlít, az nem a vak véletlen műve, de meg kell védjem a magyar előadókat: inkább csak a hasonló gyökerek (értsd, ahogy akarod), közös példaképek okozhatják a hasonlóságot. Mindenki döntse el maga:

Eleve a Story! online-on mellékelt szám nem a "Szabadon", hanem a "Játszom". Ezt hasonlítják össze az "I will come to you" c. Hanson számmal. Az igazi logikai buktató azonban az, hogy egy másik forrás ugyanezt (!) a "Christmas time"-mal veti össze, ami szintén Hanson. Na most akkor két Hanson számra hasonlít? A Hooligans akkora genyó és zenei mumus, hogy egy számához mindjárt kettőt is ellop három pisis szörfösivadéktól? Szerintem egyszerűbb a dolog: sablon zene, sablon hangszerelés, sablon eredmény. Fülbemászó, egyszerű, közérthető: ebből bazmeg ez jön ki. Se egy rendhagyó zárlat, se 4-5 szólamú akkordok, se transzponálás, se moduláció, se komolyabb riff vagy kiállás, se egy jellegzetes overdrive hangszín, se billentyű. Na... nem ezeken a számokon oktatják a zeneelméletet.

Ezzel az erővel azt is mondhatnánk, hogy a refrén egy része hasonlít a Roxette Listen to your heart-jára, vagy a Vereckei-hágó George Michaeljének, Homonyik Sándornak Álmodj királylány c. dalához. A Boci-boci tarkát meg Strausstól lopták, ha-ha, rács mögé minden óvodással, követ a nyakukba és a folyóba velük!

Amikor a New York Post magazin a Red Hot Chili Peppers "Dani California" és Tom Petty "Last dance with Mary Jane" című száma között próbált hasonló feszültséget kelteni, Petty egy Rolling Stone interjúban reagált: "egy csomó rock'n'roll szám hasonlít. Kérdezzétek meg Chuck Berryt. A The Strokes koppintotta tőlem az American girlt saját, Last Nite című számához, és aztán láttam velük egy interjút, amiben beismerték. Hangosan röhögtem, annyit mondtam 'Jól van, egészségetekre!'. Engem aztán nem zavar."

Idén decemberben hasonló kellemes ügyben találta meg Joe Satriani elismert gitáros a Coldplay zenekart, szerinte a "Viva la vida" az ő "If I could fly" elnevezésű dalát használta ugródeszkának - a Stereogum információi szerint ha Satrianin múlik, ebből bírósági ügy lesz. A Coldplay tisztelettel tagadja a vádakat. Mondjuk én se feküdtem le Richard Burtonnel, és a dalszöveg szerint Billy Jean sem Michael Jackson fia (mondjuk lehet, örül is neki, hogy nem rokonok:).

Ez a megmondalakapunak viselkedés azonban időnként eredményre vezet, és a bíróság megállapítja a szerzői jog megsértését (copyright infringement), nyilván legtöbbször azért, mert valóban lopásról van szó. Timbaland például Nelly Furtado 2006-os albumán a Do It című számban "elfelejtette" megemlíteni Janne Sunit szerzőként - pert vesztett. Jobbat mondok, 2005-ben a belga Salvatore Acquaviva pert nyert Madonna ellen, mert 80-as évek eleji Ma View Fout L'camp dalának dallamát Madonna 1998-ban Frozen néven hála nélkül vitte sikerre. A számot betiltották a belga TV-kben és rádiókban, visszavonták a lemezeket, bár kártérítést nem ítéltek meg.

Nem záródott jóváhagyó ítélettel a Nirvana Come as you are c. száma elleni per, az ügyet ejtették Kurt Cobain halálakor, a Killing Joke addig állította, hogy a sláger híres riffje az ő Eighties c. számukból való. Fellebbezés után nyerte csak meg a Bee Gees azt a pert, amelyben 1977-es How deep is your love c. dalukat támadta Ronald H. Selle, aki 1975-ben írta a hasonló, soha ki nem adott Let it end (azaz hadd legyen vége) című számot. Nos, ha másnak nem, a pernek tényleg vége is lett, ilyen szempontból szegény Ronald gyerek is elégedett lehet.

Hogy szakmai fejtegetésemet alátámasszam (eleve mi lehet a szakmám?), egy már-már a hallgathatatlanságig bonyolított szerzeményt, a magyar Mizar zenekar Eternity c. darabját csatolom. Azért, mert ez a fajta vokális fúziós zene az, ami a plagizálásban se donor, se recipiens oldalról nem fog részt venni. Mivel ők nyerték a 2007-es Jazzy Dalversenyt, rendszeresen hallhatók a rádiócsatornán. A Hooligans rajongóknak nem lesz vele metszete, de ha az a kérdés, hogy melyik zenén lehet a zeneelmélet és dalszerzés elegánsabb fogásait prezentálni, akkor például ezen. Akinek itt van egy kis Diana Krall érzése, ne piruljon el, Sárközy Fanni hasonló kompetenciával bír.

Mizar - Eternity:

Előző cikkünk: Gyöngyhalászok »

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr2819500

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: B-oldal » Nyomokban Jamiroquait tartalmaz 2009.04.07. 07:57:41

[...]/>Korábban említettem már a Mizart itt a B-oldalon, egyszer pozitív ellenpéldaként hoztam őket, amikor egy elég jól feltetovált,[...]

Pingback: B-oldal » 36 dal ugyanarra a 4 akkordra 2009.02.18. 08:54:13

[...]alt="" />Korábban a kommentelőkre számítottam a Hooligans szétalázásában, én magam ugyanis nem érzem teljesen megalapozottnak, hogy ha[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.12.13. 09:04:36

Tóth Tibor zeneszerző... OMG :-)
Az I will come to you mp3 nálam error gyanús, nem jön be.
A poszt szuper. A Christmas time kánon pedig... LOL Álrockerek, áléletérzéssel. Amúgy egy-két óráig tényleg fülbemászó a Hooligans (is), de épp emiatt könnyen feledhető. A Csipába... ööö picsába.

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2008.12.13. 09:57:12

pompás post. el tudnék még viselni ilyeneket.
a hooligans tagjait meg vigye el a tinnitus.

Tomekkowal 2008.12.13. 10:03:39

Úgy döntöttem,hogy nem szívatom magam azzal hogy Hooliganst és Hansont hallgatok,szóval így belehallgatás nélkül elhiszem hogy hasonlít:)
TokioH meg a Hansontól nyúlta le a "nézzünk ki mint egy rossz csaj" image-et:)

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.13. 10:05:13

Minek után a midik csak úgy keringenek a neten, adott a lehetőség dallamok remixelésére :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.12.13. 10:07:38

Miért, a hooligans vér nem válik vízzé című dala meg egy az egyben ozzy-tól van nyúlva, ha jól emlékszem. Nincs új a nap alatt, Béláim.

emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.13. 10:09:44

Az I will come to you mp3 nálam is error, de az összehasonlítás jó. Amúgy meg nincs új a nap alatt. Ez kb olyan, mintha Christina Aguilera azt nyilatkozná, hogy a Car wash című számát őelőtte még senki sem énekelte. Laikusként úgy érzem, minden harmadik szám egy régi, néha elfeledett sláger (vagy nem sláger) feldolgozása, minden második pedig részben vagy tökéletesen megegyezik egy másikkal. De manapság, amikor valóban sablonzenék tucatjai árasztják el a rádiókat, tévéket, olyan, mint ha ugyanazt hallgatná az ember, más előadásmódban.

Én nem szeretnék egy Hooligans rajongót sem megsérteni, nyilván az én zenei ízlésemben is lehet kivetni valót találni, de a "Tóth Tibor zeneszerző" kissé túlzás, mint a "Kasza Tibi fotóművész" és nem nehéz sikeresnek lenni a 12-15 évesek között ezzel a szerintem ál-rockzenével, amit a fiúk játszanak. Ha meghallgatod pl a Játszom és a Szabadon című számukat, rájössz, hogy még magukat is másolják. Nem is kicsit. Na már ennyi, remélem senkit nem untattam. Béke és szeretet!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.12.13. 10:21:34

Az mp3 linket javítottam. Azt hiszem, egy Szécsi Pál hasonlóságot is felfedeztek, a Story! Online cikkben megemlítik.

@Tomekkowal: esküszöm, tegnap, amikor beszéltem erről egy barátommal, én is a Tokyo Hotelt említettem meg, mert bennem hasonló benyomást kelt a kettő.

@phreeq: 1 hónapja van bent a szerkesztőségben egy cikkem "2Pac legnagyobb száma Joe Cocker" címmel, már rég kijött volna, csak a wpaudioplayer (beépített mp3 lejátszó), ami a nosferato.funky.hu lapomon kiválóan működik, itt nem akar menni. Abban nem nyúlásokról, hanem feldolgozásokról / samplingről van szó, ahol a feldolgozás esetleg nagyobb siker lett.

Köszi :)

vmaast 2008.12.13. 10:30:07

Hááát...a több tízmillióra rúgó kombináció azért nem annyira áll meg, hiszen nem minden variáció kellemes, illetve hallgatható az ember számára. Ilyen megközelítésben az analóg modem bugyborékolása is zenének minősülne :). Így inkább elhiszem egy kortárs zeneszerző azon véleményét (sajnos nem emlékszem a nevére), hogy figyelembe véve az európai nyolchangú skála által nyújtott variációk számát, a XIX. század közepére gyakorlatilag elfogytak a harmóniák, vagyis nem igazán lehet újat kitalálni. Ez tiszta matematika, bár a zene is felfogható annak. Ettől függetlenül a Hooligans sem más, mint a százalékosan legszélesebb és zeneileg legkevésbé igényes réteg kiszolgálója, amire ugyanúgy szükség van, mint az igazi zenére. Pnt az elébb hallgattam végig a Pink Floyd "Wish You Where Here" című albumát. Ezután a Hooligans? Mit mondhatnék... :) Az írás egyébiránt tetszik.

Karmoss (törölt) 2008.12.13. 10:40:46

A Do it-et nem Nelly Furtado hanem Janne Suni irta. Egyebkent ott van a wikis cikkben, csak kicsit figyelmesebben kéne elolvasni.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.12.13. 10:47:06

@Karmoss: köszi, javítottam. Egyáltalán nem olvastam azt a Wiki cikket, máshol olvastam erről, ott félreérthetően volt leírva, Janne Suni nevét nem is említették. Illetve emiatt azt is elírtam, hogy a Loose Timbaland albuma, de nem, tehát az Nelly Furtadoé. Így már jó?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.12.13. 10:55:53

@vmaast: szerintem nagyon negatív a kortárs zeneszerző. Ha nem a kromatikus 12 hangos skálával számolunk, hanem azt mondjuk, hogy pl. egy fülbemászóbb melodikus moll-skálával dolgozunk, és feltételezzük, hogy 2 oktáv az énekes hangterjedelme, akkor az is 12-15 hang, és szinte bármilyen sorrendben nyomogatsz belőle 5-6 hangot, és az első fokon, vagy a második (kilencedik) fokon, vagy ötödik fokon fejezed be, akkor JÓ dallam jön ki.

Ha ezt mondjuk nem preparált zongorán, hanem értelmes hangszereken adja elő, még mindig az emberi találékonyság tiszteletére szólít fel az eredmény. Óhatatlan a hasonlóság, gyakran szórakozom azzal, hogy mi mire hasonlít, de egy teljes refrén és pláne teljes szám esetén akkor is még lehet újat alkotni, popzenében is, nemcsak kísérleti zenében.

De lesz majd egy poszt, amely pont arról beszél, hogy ezzel nem kell foglalkozni, mert a legjobban úgy lehet befutni, ha fogsz egy 70-es évek beli slágert és csinálsz belőle egy ütős mai ÚJ számot (nem konkrét feldolgozást).

A kortárs zeneszerzővel meg szívesen leülök matekozni, Excelben lehúzunk 50 véletlenszerű dallamot egy nyálas skálán, és mind jó lesz...

vmaast 2008.12.13. 11:16:44

Hmm...lehet hogy kissé eltúlozta, de azon azért érdemes elgondolkodni, hogy (és most lépjünk tovább ez említett XIX.-ik századtól) mi lehet az oka a zenei fejlődés, illetve útkeresés látványos eltűntének, csak a mondjuk 20-30 évvel ezelőtti állapotokkal szemben. A klasszikus zenéhez nem igazán konyítok, de ha könnyűzenei viszonylatban valami igazán színvonalasat akarsz hallgatni, nagyon meg vagy lőve. Na most ezt jól megkevertem. Egyszerűbben: Sem a jazz, sem a progresszív zene, sem a fúziós zene, sem a rock nem alkot az utóbbi évtizedekben semmi újat, vagy maradandót, nem véletlen hogy a legtöbben visszanyúlnak a hetvenes évek felé. Talán a kísérleti zene még keresgél valamerre, de az a hallgathatótól sokszor messze áll. Hol vannak az olyan újítók, mint Miles Davis, John McLaughlin, Wayne Shorter, Klaus Shulze? Sokszor úgy érzem, tényleg elfogyott a zene. Az újítás manapság az össze nem illő stílusok keverésében merül ki, crossover...vagy mi, de elég halottnak tűnik az ügy.

Blogregény 2008.12.13. 11:31:50

Akár nyúlt, akár nem, nem érdekel!! Én mai magyar rocknak a Tankcsapdát tartom, a " régebbiek" közül- persze, rossz a szóhasználat, mert még ma is aktívak- az EDDA áll közel a szívecskémhez. A H-t egyszerűen nem szeretem. Ki a bubánat találta ki, hogy egy rockzenekar énekesét úgy kell hívni, hogy Csipa? Hihetetlenül idétlen.

KopaszMercis 2008.12.13. 11:42:36

Gyerekek

Tok mindegy ki mit csinal, bar nem rajngok ertuk de mar beatles mindent megirt amit meglehetett, mindenki mas csak ujra ragja ugyanazt a szart. Van aki jol a donto tobbseg pedig botranyosan szarul - ertsd: osszes magyar banda. Meg a legjobbak is max kozepszarok

Xevax Tavax 2008.12.13. 11:56:03

Vmaast-tal nem értek egyet, szerintem a dolgok túlzott leegyszerűsítése az hogy nincsenek igazán új alkotások. Hangszínekben, dallamokban, ritmusban is rengeteg az újító, hallgatható, sőt jó szám, más kérdés hogy a mainstream popzene még sosem volt ennyire fos mint az utóbbi 5 évben. Ennek az is árthat, hogy az európai kultúrkör tagjainak (beleértve az amcsikat, ausztrálokat) nagy része teljesen ingerszegény, a legbejáratottabb beatek és dallamok tökéletesen megfelelnek nekik, míg egy másik jentős réteg meg van győződve, hogy az "igazi zene" az, amelyben akusztikus hangszerek (+elektromos gitár, wtf?) vannak, tonális dallamokkal, versszak-refrén-verszak énekkel.

Így aztán semmitmondó, Timbaland által futószalagon gyártott alapokra éneklő rnb előadók számait tízmilliók látják youtube-on, egy kísérleti electro-t, indusztriális metált vagy darkstep drumandbasst játszó formációt pedig rendszerint pár tízezren... pedig az ilyen, sokak számára elvontnak, elborultnak tűnő hangzásvilágok gyakran teljesen újak, és ha van rá befogadókészség, sok örömöt is tudnak szerezni.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.12.13. 12:14:27

Ezt a Coldplay dolgot konkrétan nem fogom fel...aki meghallhatta a 2 számot (remélem ti is), egyszerűen levágja a dolgot...óriás lopkovics.

vmaast 2008.12.13. 12:17:23

Ebben teljesen igazad van, de az általad említett stílusok nagyon szűk keresztmetszetű rétegzenék. Persze ettől még zenék, de erre utaltam a kísérleti zene említésével. Amúgy az electro-nak, és a ind. metal-nak is van igen komoly múltja, illetve vannak olyan előadók, akikből ezek a stílusok kinőttek, és táplálkoznak.

zsoltix 2008.12.13. 12:20:47

A szédült kislányoknak, akik őket hallgatják, szerintem tökmindegy, kitől nyúltak le számokat:)

zsoltix 2008.12.13. 12:33:56

Egyszer voltam Hooligans koncerten, akkor még nem volt ismert zenekar, rájuk se bagózott senki,mikor saját számokat játszottak. Gondolom ezt ők is észrevették, aztán elkezdtek Red Hot Chilit meg Marilyn Mansont nyomni,arra már jobban beindult mind a 15-20 ember,akik ott voltak:)

Xevax Tavax 2008.12.13. 12:37:32

Igen, pont ez a baj, hogy szűk keresztmetszetű rétegzenék. Anno a legtöbb igazán újító zenekar hasonlóan kezdte, a Pink Floyd például kezdetben kis létszámú, excentrikus angol egyetemista közönségnek játszott, ahol mondani sem kell mennyi volt a tiszta ember. Általában minden innovatív stílus az újat kereső, ezáltal kissé deviáns fiatalokban gyökeredzik (beleértve a komolyzenét is, de mintha a festészettel is hasonló lenne a helyzet.) Az viszont teljesen igaz, hogy a mai popzenében NINCS újítás, ahogy a postban említett együttesek is bizonyítják. 1969-ben valószínűleg több értékes világsláger született, mint 1990-2008 között, sőt ma már kicsit hihetetlennek tűnik az is, hogy a nyolcvanasok közepén a Depeche Mode a tiniújságok állandó szereplője volt, azaz a tinilányok eléggé komplex zenét játszó csávókra buktak - ez ma teljesen elképzelhetetlen lenne :)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.12.13. 12:38:35

Azzal nincs baj, ha egy zenekar másoktól játszik koncerten, sőt 1-2 szám erejéig szerintem kifejezetten érdekes. A legnagyobbak is szoktak a legnagyobbaktól. Pl Dream Theater konkrét albumokat (Pink Floyd, Iron Maiden, Metallica...) vitt színpadra, tisztelgés jeléül.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.12.13. 12:45:46

Én már korábban gondolkodtam ezen és szerintem a válasz is megvan.

Régen:
- zenekar azért jött össze mert zenélni akart
- saját dolgot akart csinálni
- életforma, életmód
- mindig újat, fejlődni, mást írni, belekóstolni más stílusba

Ma:
- a zenekart, vagy az előadót MESTERSÉGESEN hozzák létre
- NEM Ő ÍRJA A DALT, hanem megírják neki, majd bevásárolják a rádióba. Mivel nem ő írja, így érzés sincs benne.
- nem életmód, mert csak felemelik és eldobják, újabb előadót vesz elő a GYÁRTÓ
- nem kell az új, a más stílus. könnyen futtatható, egy-két hónapos dolog kell. második, harmadik album már nem érdekes.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.12.13. 12:54:04

phreeq - A tinnitus nagyon xar, hidd el nekem, inkább ne kívánd senkinek (a hallás meg nem feltétlenül károsodik mellette, úgyhogy ennyit erről).

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.12.13. 13:50:49

a hooligans szerintem a Királylány (vagy mi) c "slágeréhez" a Black Sabbath N.I.B. riffjét nyúlta le, attól lett ilyen sikeres.

bedoboember 2008.12.13. 15:47:12

Érdekes a téma. Ha valaki írt már dalokat, az tudja, hogy ha kitalálsz valamit, amire azt mondod: Na most megtaláltam!, kiderül, hogy valamire mégis hasonlít.
Hát persze, mert mindenkire ráragad valami a kedvencektől. Sőt csak tőlük.
Én nem szeretem azt, amikor odáig jut egy zeneszerző, hogy matekozzon a dalok fölött. Persze ízlések és pofonok, tehát van akinek a hooligans is megfelel.
Azért szeretem személy szerint az Isten háta mögött zenekart, mert tudom, hogy a számaik jammelésből, gyakorlásból és az őket ért hatások kifejezéséből születik, nem pedig excelben. Üditő kivételeknek tartom őket.

Paul McCartneyt meg a világ legnagyobb zenészének tartom. Ó csak jöjjön hozzánk mégegyszer, mielőtt...

És ez sem hülyeség, csak picit túlzás:
www.youtube.com/watch?v=qmUT6twDJxE

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.12.13. 16:29:28

Nagyon vicces, de Brian May a saját blogjában is foglalkozik a témával, ha nem gond idevágom:

**Fri 12 Dec 08**
SATRIANI, COLDPLAY, AND IMPONDERABLE MYSTERIES

[In response to whether Brian had an opinion about Joe Satriani being accused of copying Coldplay track...... see LETTERS]

Quite a few people have asked me this question. Since I have the highest regard for both parties in the dispute, it's probably better for me not to have an opinion! To be honest, I just don't know. It may not even be possible to know for sure how the similarity between the tracks occurred. To me, there is always an area of uncertainty. We are all influenced by the world around us, from childhood to the grave, the sounds, the experiences, the images, the News, and by what comes to us via our friends, people we encounter in the street; and, of course, music, which reaches our ears in all kinds of ways.

If anyone tells me they have no influences, I don't believe them. It's what we DO with these influences which counts. If we're lucky, our brains get inspired to create, and I believe that this happens when we process what we are feeling about all this 'input'. So the results, our art, our poetry, our songs, are a mixture of our emotions and the things which caused those emotions. And if you look at the oeuvre of any composer in history in detail, it's generally very possible to figure out what his influences were. But when any of us write a song, when the initial blast of inspiration comes into the head, I know all of us have a moment of wondering if we really did hear it before somewhere ! Once we've bounced it off a few friends and they don't say something like "Oh that sounds just like Slipknot's first album, track 4", we begin to have confidence that the thought really did arrive on the wings of angels, rather than a half-remembered snippet heard from our neighbour's alarm clock radio!! If you do find out later that something you wrote is very similar to something that someone else wrote, they may be various explanations, one of which is that you BOTH got influenced by something previous to it all! I think, as a scientist, that it's very difficult to prove causality! Lawyers, of course, can prove almost anything, given enough money (or so I am told!!!)

Whatever the official outcome of this, I'm certain there was no intention of plagiarism here - it reminds me of the George Harrison case some years ago, which I think upset him very much.

I will probably continue to regard this as another one of those unsolved Mysteries of Rock!

cheers
Bri

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.12.13. 17:46:40

Impresszióim:

- A rádióba történő bevásárlás és az, hogy a kiadó beküldi a promó lemezeit az új felvételekkel számomra hasonlóan a függetlenek helyzetét nehezíti meg. Egyúttal valahol önbeteljesítő jóslat, az fog tetszeni, amit sokat hallasz. Azért még így is mindenkinek megvan az esélye. Óriási botrány volt ebből az 50-es években az USA-ban, konkrétan a megvesztegerésre van is egy szleng kifejezésük, ami kifejezetten erre utal.

- Ez egy üzletág, talán az 50-es években lehetett még bambán meglepődni rajta, ha valaki hirtelen nagyon jól kezdett keresni vele, a mélypont pedig a 90-es években jött el a "csinált" zenekarok terén, szerintem kicsit jövünk ki ebből a gödörből, az internet visszafoglalta a pénzeszsákoktól a közönség figyelmét.

- Azért ez abnormális, hogy kirakom hangmintával alátámasztva, hogy a Hooligans mennyire nem eredeti zene, és nem az a reakció, hogy menjek az anyámba, hanem az, hogy mondtok még 3-4 számot tőlük, ami nyúlásnak tűnik. Mennyire ciki...

Brian írását majd elolvasom, állandóan írogat nekünk :)) A George Harrison ügy: hosszan perelték a Chiffons' "He's So Fine" dalában hallható dallam felhasználásáért (?) a My Sweet Lord c. számban. Azt hiszem, erre gondol Bri(an) van de Kamp.

szvob. 2008.12.21. 09:18:55

a Hoolignas játszom című dala konkrétan ebből a két Hanson dalból van összevágva.
Nem hasonlít, nem hajaz, nem közös gyökerek, hanem egy az egyben nyúlás. Akkordok, átkötések, frazírok, hanszerelés.
Ha a hanson perelne - nyerne.

Tóth Tibinek pedig nem ez az első esete, amikor pofátlanul lop mástól.

Én is zenélek tizenéve, tudom, hogyan születik egy dal. Ez sima lopás - higgyétek el. De hát ez Magyaroroszág, ahol ha a sztár és a politikus lop, az nem meglepő. Ezért nincs belőle botrány.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.12.21. 12:04:28

@jimmy13: ezt a spirituszt vártam a kommentekből :) Nálam sokkal jobban fel voltak ismerősök háborodva. Érdekes fejhallgatóban meghallgatni a mixet, ki van panorámázva kb. 90%-ban a két oldalra a két szám. Egyik fülemen be, másikon ki edzés :)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása