Óriási aranyhal: péntek este a Dürerben

Óriási aranyhal: péntek este a Dürerben

2009.05.04. | Rálf atya

A munka ünnepét a szerkesztőség 2/3-a azzal ünnepelte, hogy a napközbeni fakultatív program után elmentünk a Dürerbe jól megnézni az Óriást, meg a 10 éves Fish! lemezbemutató koncertjét.

Már a májusi programajánló összeállításakor éreztük, hogy ha jót akarunk magunknak meg a sörgyáraknak, nem hagyjuk ki a bulit. A címben elsütött olcsó poén amilyen rossz, annyira jók voltak a bandák. Az előzenekaroknak adott lehetőséget és sokszor hálátlan feladatot a Peacetones és a Metrosection kapták, akik derekasan helyt állva megoldották a feladatot, hozták a kötelezőt, kicsit többet is, először láttam őket, ígéretesek.

Hasonlóan hozzájuk, az Óriást is sajnos csak most láttam először. Annak idején meghallani és megszeretni őket csak a pillanat műve volt, letöltöttem a 2007-es cuccukat az oldalukról, rögtön a fejemhez kaptam és rohantam megvenni a Jön albumot. Mindkettőt rongyosra hallgattam, nagy elvárásokkal álltam Dürerben. Már az első dal után megnyugodtam, olyan élményt adtak, amit az utóbbi időkben nem sok banda. Sorba jöttek a jobbnál jobb, zseniálisabbnál zseniálisabb dalok, penge hangzással, lendületes előadásban. Számomra kétségtelenül az utóbbi idők legjobb debüt lemeze a Óriásé és a legizgalmasabb rockzene képzeletbeli díja is az övék a hazai szintérről. Ezért is ütött szíven, amikor a Lángoló Gitárok interjújában olvastam, hogy tokkal-vonóval 250 db ment el eddig a Jön albumból. Ez méltatlanul és megalázóan kevés, én kérek elnézést a zenekartól. Ennyire nem jutott el az emberekig, ennyire nem kapták el a fonalat, vagy ennyire leszarják a CD-t és inkább leszívják valahonnan? Mindegyik gáz, pláne ha mind egyszerre fennáll. Ha nagyon kukacoskodni akarnék, max egy fogást lehetett találni a bulin, a szövegek egyszer-kétszer nem lettek 100%-ban kiénekelve. Kár is volt ezt szóba hozni, nem volt le semmit a koncert értékéből.

Végül jöttek a 10 éves halacskák, akiknek ráadásul ez a lemezbemutató koncertjük is volt. Ez utóbbi jobban lejött a buliból, sokat elnyomtak az új, magyar nyelvű dalokból. De erről később. A 10 az sok, még gombócból is. Ismerve a srácok munkásságát, látva már őket többször színpadon, nagyon itt lenne már az idő, hogy úgy igazán befussanak: mondjuk egy aranylemez átadós-Pecsás lemezbemutató, nagyművházas-ottalvós turné, győzzék visszautasítani az RTL Reggeli meghívásokat, nagy bulikat csapjanak a londoni és a torontói magyarok házában. Náluk nehéz a viccet félretenni, de ha most ezt tesszük, akkor is arra lyukadunk ki, hogy jöhetne már egy megérdemelt, komolyabb áttörés, reméljük ennek előszele a rádiós játszások, az egyre több és komolyabb fesztivál szereplések, a fasza klipek.

Ha nem említi Krisztián, hogy micsoda öreg, ráncos faszok és pont 10 évesek, senkinek sem tűnt volna fel a jubileum. Se régi tag, se torta, se 10 csöcsös csaj, se semmi. Vagy csak én hittem, hogy lesz valami? Nem vártam, hogy Zsolti szétkenjen egy tortát Senior Hal fején, de hogy ennyire szerények lennének? Megkapták viszont a legnagyobb szülinapi ajándékot, a közönség őszinte tapsát és szeretetét. Az új dalokat nem vesézném ki, kerítek erre majd külön alkalmat, legyen annyi még a végén, hogy a Fish! esetében minden együtt van, ami a közönségileg szélesebb és szakmailag szűkebb sikerre predesztinálja őket és ezt péntek este is alátámasztották.

A két zenekar aktuális klipje: 

Fish! interjú decemberből | 15 éves a Junkies

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr511101357

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

altero 2009.05.04. 08:30:58

Az Óriással kapcsolatban egyetértünk, nekem is megvan a lemezük, többször is láttam őket, mindig jók.
Ellenben a Fish!-sel kapcsolatban én is tudnék egy borzalmas szóviccet (a magánhangzót o-ra cserélném a nevükben), mert szerintem szánalmasan gyenge Hooligans-utánérzés ez az új slágeres vonal, amivel most próbálkoznak befutni.
A cikknek örültem, de "a 10 az sok, még gombócból is" annyira szörnyű közhely, hogy még viccből se sütném el, és a szórendre is jobban figyelhetnél, de ezeket leszámítva rendben.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.05.04. 10:20:35

:) Krisztián, dobjatok fel 1-2 plusz tetkót akkor szerintem, nincs mese. Én 1-2 agresszívabb donáldrágósat tudok esetleg adni, bár nekem is kell a strandra.

vegaaa 2009.05.04. 10:27:55

Ez az Óriás klip kicsit a Snow Patroltól a Signal Fire-ra emlékeztet, de ettől függetlenül baromi jó, ötletes.

bing 2009.05.05. 13:06:25

mi is szoktuk magunkat fosh nak hivni és szeretjük a jó, és én személyszerint a rossz szóvicceket is
de a huligensz párhuzamot akkor se értem
sztem csak felületes ismeretség után lehet ilyesmit kijelenteni
aki veszi a fáradtságot és utánanéz a dolgoknak, esetleg meghallgatja a lemezt annak talán leesik miről van szó, és hova lehet valójában pozicionálni a zenekart és az új lemezt
de hogy koncerten mi a hasonlóság azt már végképp nemtom

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása