Megszűnik a Danubius és a Sláger?

Megszűnik a Danubius és a Sláger?

2009.10.28. | Horváth Oszkár

Tegnap még úgy volt, hogy várjuk a döntést, és akár kizárhatják a két országos frekvenciára július végén kiírt pályázatban befutóként álló FM1-et és Adveniot. Kisebb politikai kitérőként a háttérsztori, hogy tavaly az új médiatörvényben kitalálta az Országgyűlés, hogy a Sláger és a Danubius kapja meg az eddigi 12 év mellé további 7 évre az országos sugárzás jogát, cserébe azért, hogy vállalják, hogy (elsőként) átállnak a digitális sugárzásra. Ez sem rossz. A köztársasági elnök (azért sem írom ide a nevét keresőszónak) azonban visszadobda a törvényt, ami ezúttal véleményem szerint jó húzás volt, remélem, jövőre, az új csatornákat megismerve ugyanezt fogom mondani. Az Alkotmánybíróság döntése alapján tavasszal megsemmisítették ezt a törvényt, és júliusban kiírtak egy pályázatot a két frekvenciára. VÉRFRISSÍTÉS!

Azt mindenki elolvashatja, milyen kizárások és próbálkozások jellemezték a döntéshozatalt. Legtöbbször szívesen elvasalnám az ORTT-t, nem szépítek, azóta nem nézek rájuk jó szemmel, mióta az HBO-n nincs pornó, és helyette 16-os és 18-as karikákban gyönyörködhetünk. Itt azonban szép dolgok történtek, egyrészt az elnök (szintén nem csinálok belőle keresőszót) a két befutót ki akarta zárni a versenyből. Részben olyanra hivatkozva, amely ok miatt korábban már kizártak indulót. Mindenki döntse el, hogy az vezérelte, hogy megpróbált kiállni a Sláger és a Danubius mellett, vagy mert egyszerűen ha valakit valamiért kizárnak, akkor ugyanazért zárják ki a másikat is. A verseny jó, és az is jó, ha szabályos. A másik szépsége a dolognak, hogy minden törekvése ellenére úgy leszavazta a két (szintén nem keresőszó:))) legnagyobb parlamenti párt vállvetve, ahogy az a demokráciában elő van írva.

Azt mondják, 2009. november 18-án befejeződhet az adás. Aki most kezdene ujjongani, hogy eltűnik az éterből Boros és Bochkor, ne kezdjen, őket ugyanis kétmillióan hallgatják reggelente, ami a két új adó vállalásait tekintve (350 illetve 355 millió Ft-ot helyeztek letétbe, az állam felé vállalt koncessziós díj felét) szerintem elkerülhetetlen lesz.

Mind a Danubius, mind a Sláger sokat tett azért, hogy a kereskedelmi rádiózás járható út legyen Magyarországon, kitaposták az ösvényeket, kialakították az országunkban működtethető üzleti modelleket, és valahol ennek az úttörésnek köszönhetjük, hogy más kereskedelmi rádiók tartósan üzemelnek, és van választék. És éppen ezt az "egyéb" választékot hallgatjuk mi (lásd Overdrive majd Nosferato véleményét a magyar rádiókról).

És akkor térjünk át a zenére. A zenei választékot illetően nagyon támogatom az ORSZÁGOS vérfrissítést. Az MR2-n már régóta lovagolunk, igazából kétévente szükség volna hasonlóra, és ez most megtörténhet, pláne, hogy az FM1 vezetője a Radio Cafét is irányító Kádár Tamás. Arra számítok, hogy a frekvenciáról el sem hangoló hallgatók legfőbb igényei továbbra is ki lesznek szolgálva, lesznek átvett műsorok, lesznek átvett zenék, és nagyon remélem, hogy lesznek átvett (háttér)alkalmazottak, mert az ő biztos helyüket látom a legkevésbé.

A pályázat egyik megkötése a magyar zenék aránya, amivel kapcsolatban őszintén remélem, hogy nem a Hajnal című számot kell még 2.000-szer meghallgatni, refrénnel szorozva az ugye 400.000. Ahogy az internet is felgyorsította az undergroundból való előtörést, a tündöklést és a bukást, ezt most a rádiók is követhetik, és nagyon szeretném, ha tartósan produkálnának új, koncertező egylemezes magyar zenekarokat a rádiós játszásban, és így többen megélhetnék azt, amit az MR2 három évvel ezelőtti zászlóshajói.

Rádióhallgatásomnak ugyan az 5%-át teszi ki az érintett két rádió, de köszönöm a munkáját mindazoknak, akik ezeket a csatornákat üzemeltették, kiemelten az első néhány évet, és kiemelten a háttérszemélyzetet. Remélem, az találja meg a helyét máshol legelőször, aki megérdemli, mint ahogy remélem, az nyerte ezt a pályázatot, akit mi megérdemlünk.

Hajrá zenekarok, gyerünk műsorvezetők, hurrá technikai stáb!

Magyar rádiós valóság | Magyar rádiós valóság kettő

207 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr301481434

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nehéz a boldogságtól búcsút venni 2009.10.30. 08:16:02

Van itt volt bőven hörgés, és szerintem lesz is amíg a pártok döntenek olyan kérdésekről is, mint a rádiófrekvenciák kiosztása. Mi is megmondtuk a magunkét, de szerintem nem szabad sokat foglalkozni ezzel. Ebben országban nincs akarat és szándék, hogy ...

Trackback: Búcsú a Slágertől és a Danubiustól 2009.10.28. 16:47:33

Mit mondjak? Bejött a jóslat. Hihetetlen. Vorg a Hallhatatlan Báró törzskommentelőnk ezt írta: "Gondolod, hogy a Slágernek és Danubiusnak annyi? Nehezen tudom elképzelni, hogy két népszerű adót megszüntetnek, hiszen már évek óta sugároznak. Vagy?&...

Trackback: Slágertelenül 2009.10.28. 15:18:58

Mivel már foglalkoztam korábban a témával, a véleményem ismert. Így a mai döntés kapcsán most csak annyit teszek, hogy kommentár nélkül közreadom a Sláger rádió vezetőjének sajtóközleményét, még úgy is, ha néhol egy kicsit hatásvadász módon van megfoga...

Trackback: Megegyeztek 2009.10.28. 15:07:27

Megoldották a médiatörvény anomáliáit, hibáit és tévedéseit. Sikerült felszámolni a működésképtelen és csak kádertemetőnek használt megyéket. Hatékonnyá tették az önkormányzati rendszert. Most már nem lesz 39 fős településnek önkormányzata.   Si...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ördög_ (törölt) 2009.10.28. 21:09:42

Ó, még a Juventus is eltűnhetne, meg az összes crytalnoxbébigabi és társai-féle zenéket nyomató gagyi rádió...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.10.28. 21:12:27

@ördög_: ha nem hallgatod, miért zavar? ha meg mindenhol a te kedvenc zenéd lenne, nem győznél váltogatni... :-))))

ördög_ (törölt) 2009.10.28. 21:14:49

@idelle: világzenén belül és kívül is még sok hallgatható zene van.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.10.28. 21:16:54

@ördög_: persze, de ehhez minek rádió? amúgy meg a tömeg nem a te zenédet akarja hallgatni.

ördög_ (törölt) 2009.10.28. 21:20:53

@idelle: egy ideig muszájból hallgattam, de kicsit sok volt belőle :) Az a baj az említett két rádióval, hogy tényleg ugyanaz a 15 szám megy egész álló nap (jó, kicsit sarkítottam), általában a rádióra hamar rá lehet unni sajnos :(

ördög_ (törölt) 2009.10.28. 21:24:16

@idelle: ebben igazad van, hogy a tömeg nem az én zenémet akarja hallgatni, de mivel az adók túlnyomó része nem is játszik egyebet crystalnoxbébigabin kívül, sok emberhez el sem jut más zene. Nem is tudják, mennyi jó zene van...

Morrózió 2009.10.28. 21:26:06

Na most akkor jól leleplezem magam: ritkán hallgatok mainstream-et. Ha valami, amit hallgatok azzá válik, szép lassan elpártolok tőle. Nem hallgatom kevésbé kommersz előadók mainstream slágereit sem. Ez eleve kizárja, hogy pár percnél tovább tudjak megmaradni a két fent emlíett csatornán. Viszont elég gonosz vagyok ahhoz, hogy tudjak a vesztünön kárörvendeni, pedig bármi veszi át a helyét, ha ugyanazt a réteget célozza meg, mint elődei, akkor ugyanúgy nem fogom hallgatni.
Egyszóval semmi közöm a csatornákhoz, mégis hozzászólok a róluk szóló cikkekhez.

innye 2009.10.28. 21:27:02

idelle 2009.10.28. 21:08:47

nem kell elitistának lenni ahhoz, hogy ne minden nap paprikás krumplit egyél. hallgass bele külföldi mainstream adókba, nem ugyanazt a 90 számot cirkuláltatják évekig.

Deuce Bigalow 2009.10.28. 21:29:02

ja és ja: v.ki magyarázza már meg, hogy miért nincs elég frequency itthon? mi pöcsért kell versengeni érte? USA-ban annyi rádió van mint a szemét, itthon miként van ez is korlátozva?? Mo-on a frekvenica is kevesebb??

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.10.28. 21:35:42

@innye: én nem hallgatok rádiót, pontosabban mióta nincs időm elmenni újat venni az eltörött transmitterem helyett, az autóban Jazzyt hallgatok. néha-néha nyomogatok, olyankor fél percekre belehallgatok másba is. (nem beszélve a vendéglátó egységek rádióhallgatási terndjéről... :-) hogy miért kell Máthé Pétert, Balázy Fecót, meg Demjén Rózsit adni fényes nappal, persze én sem értem.

ahhoz képest egyébként, hogy a Sláger indulásakor gyakorlatilag csak a YMCA, az In the Navy, meg az Elmegyek, elmegyek volt a repertoárjukban, ma már játszanak mindent.

néhanapján pl. adtak Hobot, aztá nleszoktak róla. erre csak azt tudommondani, amit a kínai piacon mondott nekem egyszer egy eladó: "nem kel, nem kel..."

Morrózió 2009.10.28. 21:39:02

@idelle: "elment a metró, üres az állomás..." ezt is sokat játszották, aztán már nem, pedig

thunderstorm88 2009.10.28. 21:40:42

internetradio ftw. ott lesz szevaz az ortt-hez hasonlo szaroknak. odaáig nem ér el a mocskos politika keze. beszelgetos politikai musort márpedig NEM fogok reggel hallgatni azistenb+

ördög_ (törölt) 2009.10.28. 21:41:30

@idelle: ja, a Sláger tényleg ezeket tolta, de eltelt egy csomó idő és olyan számok is slágernek meg retrónak számítanak, amelyekre a rádió indulása előtt senki nem így gondolt :D

Sanyix 2009.10.28. 21:44:33

Szerintem kellene egy Fesztivál Rádió. A Sziget-Hegyalja-Volt-BalatonSound fesztiválokon hallott zenekaroktól lennének zenék, és nem ilyen elektronikus gagyi nyálas vacak amit most nyomnak a rádiók. Végre lehetne gitár, dobok, fúvós hangszerek hangját hallani, és nem csak az elektronikus másolatukat!
Nem baj ha több stílus is előfordul, (rock, jazz, elektronikus...) de mindenből minőségit játsszanak!

Girhes Joe 2009.10.28. 21:49:22

@Deuce Bigalow:
Bameg, senki nem érti, hogy a frekvenciaelosztást kifejezetten kemény nemzetközi szerződések szabályozzák? Az USA úgy használja az egész FM tartományt, ahogy akarja, mert akkora böhöm nagy ország, hogy senkit nem zavar vele. De itt ebben a trianoni posványban, ahol lassan már mi vagyunk a térség legnagyobb országa, szét kellett osztani, ki, hol, mennyit adhat, mert a rádióhullám nem áll meg a határon. Az egy dolog, hogy egy URH adó 60-80 kilométerig ad hallgatható minőséget, de zavarni egy másik adót ugyanazon a frekin, azt bezzeg 150-200 kilométerről is tud, ha rosszul jönnek ki a légköri viszonyok. Hallottam én már idegen nyelvű foszlányokat a Slágerbe ágyazva 100.8 Mhz-en, méghozzá Solton, az ország kellős közepén.

Naszóval úgy állunk, hogy van pár frekvenciánk, amiből jelenleg 5 db közel országos, meg még 2-3 darab szét van szabdalva régiókra. Namármost:
- vagy lemondunk a 3 db közszolgálati rádióról és kipályáztatunk közülük valamennyit a kereskedelmieknek,
- vagy a regionálisokat is becsoportosítjuk országossá,
- vagy csak 2 db országos kereskedelmi freki marad.
Lehet választani, ez politikai kérdés. Jelenleg ez utóbbit választották a bölcs vezérek. A pályázat tisztasága az egy másik kérdés, de jelen helyzetben NINCS kettőnél több országos kereskedelmi frekvencia.

Diopapa_sok 2009.10.28. 21:52:18

@NGA: Mielött ilyet leírsz, azért az tudod, hogy a Sláger mit fizetett (meg mit nem/mivel tartozik a mai napig) és persze azt is tudod, hogy az új adók mennyit fognak fizetni? Mert ha igen, akkor jövőbe látó vagy, pls dobj már meg a jövő heti lottószámokkal. Köszi

ördög_ (törölt) 2009.10.28. 21:55:29

@David.HDcopy: zenék mindenképpen jobbak, de szerintem oda nem engedik be Balázsékat.

Girhes Joe 2009.10.28. 22:02:54

Ami meg a zenei ízléseket illeti, tudomásul kell venni, hogy egyetlen országos adó sem engedheti meg magának, hogy a széles tömegek ízlésétől eltérő zenét játsszon, réteg ill. elitzenével (nézőpont kérdése) rövid úton elássák magukat. Nem véletlenül lett ez belőve úgy, hogy van egy retro tömegrádió meg egy maizene tömegrádió, ezekre van a legszélesebb igény. Én azt mondom, hogy ha tényleg elhallgat a Danubius meg a Sláger (ami szerintem nem fog bekövetkezni, előbb pereskednek majd évekig), akkor az utódok kísértetiesen hasonló műsorral fognak nyomulni. A Borosbocskor majd megy a szoci adóhoz (hiába örülnék jobban, ha eltűnnének), a fideszes meg keres másik két majmot konkurenciának, és innentől már csak az a kérdés, hogy a SzociFM-é lesz a retró és a FideszFM-é a mai (nekem ez a tippem), vagypedig fordítva. Nem lesz itt semmiféle politikai betelefonálós dumaműsor, max. a 3 perces hírek szerkesztésén, meg a reggeli majmok témaválasztásán lesz tetten érhető bármiféle pártkötődés. MÁST NEM ENGEDNEK A PIAC TÖRVÉNYEI!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2009.10.28. 22:06:53

@Gergő77: és ez volt az optimista verzió! A pesszimistát nem akarod levezetni, vagy azt már Te sem mered?!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2009.10.28. 22:10:28

Egyébként el fog hallgatni mindkét adó, mert a bírósági hercehurca nem halasztó hatályú itt... Tehát utána meg értelmetlenné válik szinte a pereskedés, csak a kártérítés mértékén fognak vitatkozni!

Girhes Joe 2009.10.28. 22:20:11

@Boli:
Ez nem az optimista verzió, ez az EGYETLEN reális verzió. Főleg, ha a Te sejtésednek megfelelően tényleg nem tudják a régiek elsumákolni a leállást. Ugyan nincs halasztó hatály, de láttunk már ebben az országban "érdekes" jogértelmezést...
Szerinted kinek vannak arra felesleges milliárdjai, hogy éjjel-nappal politikai dumát nyomjanak országosan, de a legjobb esetben pár %-nyi, ráadásul már úgyis saját elkötelezett szavazónak? Ennyire még a politikusok se hülyék. Lefogadom, hogy ezekben az új rádiókban is csak nyomokban lesz politika, mint a régiekben, csak most előre leosztották, melyik párt verzióját melyik rádió hírblokkja adja le.
A rétegzene is pontosan emiatt van kilőve, országosan labdába sem rúg, hát még ha csak a 18-49 korosztályt nézzük, a többire úgyis tojnak a hirdetők.
Látsz egyéb reális lehetőséget, akár optimistát, akár pesszimistát (bár ez nézőpont kérdése)?

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2009.10.28. 22:32:00

@Caravallo: Ugyan mitől lenne nemzetellenes, csak mert ellenvéleményt mernek nyilvánítani? Tudod az éremnek is két oldala van, és a demokráciában a diktatúrával ellentétben szabadon dönthetek, kinek az igazságát teszem magamévá. Te csak hallgasd a Lánchíd Rádiót, más meg hadd hallgassa a Klubrádiót.

THC 71 2009.10.28. 22:43:21

Egy kalap szar volt mindkettő zenei kínálata(egy rádiónál ez a lényeg nem Bochkor Gabi jópofizása).
Reméljük valami jobb jön....és nem a Mirigy himnuszt meg a Gyöngyhajú lányt kell 3500-szor meghallgatni.

El Argentino 2009.10.28. 22:45:22

Majd ha ráérek hullajtok utánuk 1-2 könnycseppet.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 23:00:49

@THC 71: Ja! Kb. két cd-jük volt, amiért fizettek az előadók, közben meg ordenálén röhögtek az erőltetett poénjaikon.
Valahogy úgy működtek, hogy addig sulykolták a hallgatókba, hogy mi a király, amíg azok rá nem bólintottak. Boltokban meg azért szólnak ezek, mert nem kell rá odafigyelni, felületes, nem zavarja a pénztárost az összeadásban...
Petőfin miért tudnak jó zenéket összeválogatni? Csak nem azért mert nincs fizetett "sláger"lista?

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 23:03:41

Borosra meg még emlékszem akkoriból, amikor még gitározgatott és élvezhető, jó humora volt. Most meg csak a fogait villogtatva lesi, hogy mikor röhög a Bocskor, hogy le ne maradjon.

Sanyix 2009.10.28. 23:06:52

Azt valószínűsítem, hogy egyik kedvenc zenekaromat, az ISMERŐS ARCOK-at a 'jobb' rádió meg bal sem fogja játszani, hiába vannak jó, gitáros-elgondolkodtatós számaik, a dalszövegeikben ilyenek vannak hogy 'Erdély' meg hogy 'hazaszeretet'*, ez ugye nyilvánvalóan nacionalista és szélsőséges. És hogy mennyire, arról mindenki megbizonyosodhat a jútyúbról, meghallgatva zenéiket.
*ja meg még van képük a határon túli magyarság témájával is foglalkozni

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.10.28. 23:08:26

@Sanyix: azért amikor még $texas volt a nevük, fogyaszthatóbbak voltak. Igaz, akkor még nem a szomorkodtatásra, meg az elgondolkodtatásra, hanem a szórakoztatásra mentek. És profik voltak benne!

Der Beste 2009.10.28. 23:24:48

@espadazo: A sok sznob hallgassa csak a Petőfit.
Én magyar dalokat akarok hallgatni magyar nyelven.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.10.28. 23:36:39

Tudjátok mit? nem szoktam ennyire általánosítani,de akik rinyálnak emiatt a két fostalicska rádió miatt, azok mind agyatlan faszok! Mégis mi a faszra számítottatok? hogy szarabb zenéket adnak? ENNÉL MÁR NINCS LEJJEBB! Nem kurva mindegy honnan kapjátok a hígagyú, ezerszer lejátszott igénytelen szar zenéteket? vagy ne adj isten jobb zenéket adnak? Úristen bassza meg, hát még a végén ragad rátok valami kibaszott igényesség! Magyarországon ez ellen küzdeni kell! tüntessetek bassza meg!

én meg remélem, h idővel az rtl klub meg a tv2 is erre a sorsra jut... beszarok bakker már órák óta... azon pattognak, hogy ezeket már régóta szeretik... jegyezzétek már fel az IP címeket, aztán küldjetek ki minden ilyen rinyapinának egy méretes faszkorbácsot...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 23:36:49

@Der Beste: Akkor sűrűbben kellene a Petőfire csavarni, mert igen sok magyar zenét hallok rajta, még úgy is, hogy inkább a Kossuth, meg a Tilos pártján állok. Persze nem non-stop, az tény :-)

fedélzeti kompót 2009.10.28. 23:37:38

@Der Beste:
Csak a hold az égen,
Csak a nap ragyogjon,
Simogasson a szél,
Simogasson, ha arcomhoz ér,
Csak a hold ragyogjon,
Csak a nap az égen,
Nekem semmi más nem kell!

VÁP VÁP VÁP SUVÁP
VÁP VÁP SUVÁP VÁP
VÁP VÁP VÁP SUVÁPÁPP ÉJJJJ

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 23:38:01

@Kobunko: Nyuginyugi! :-) A többiek sem gondolták komolyan, csak mindenkinek tartozni kell valahová :-)

Der Beste 2009.10.28. 23:38:58

@Kobunko: S te mondanád meg, mi számít igényesnek?

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 23:39:13

@Der Beste: ...de mondjuk akkor egy ungarische nick jobban nézne ki! ;-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.10.28. 23:41:03

@espadazo: egy valamit ne felejtsetek el: nap mint nap odaülni, ha esik, ha fúj, ha dugtál, ha nem, ha véres a reggeli székleted, ha hígfosásod van, és kötelezően jópofáskodni, az nem egy könnyű műfaj.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 23:42:58

@idelle: A poénjaik meg pont olyanok, mintha minden reggel véres lenne a székletük és hetek óta nem dugtak volna.

Bedina74 · http://anyaapagyerekek.blog.hu 2009.10.28. 23:49:50

Én ritkán hallgatok rádiót, mégsem szeretném, hogy megszünjön ez a két adó.

Der Beste 2009.10.28. 23:54:01

@espadazo: Mi a név?
Mit rózsának hívunk.....

ördög_ (törölt) 2009.10.29. 00:00:21

@idelle: persze, hogy nem könnyű, de akinek nem megy, az ne csinálja.

Der Beste 2009.10.29. 00:07:24

@ördög_: Épp ez az. A bumerángosoknak megy ez, ezért csinálhatják ennyi ideje.

Thulsa Doom (törölt) 2009.10.29. 00:32:50

Jól lezsírozta egymás közt a Maszop meg a Fityisz.
Na nem mintha hiányozna ez a két fos adó, de az előzményekből ítélve a következők sem lesznek jobbak.

pistiahegyrőlakiegyből 2009.10.29. 00:43:51

Fedélzeti kompótom, milyen igazad van. Tekergetve az állomásokat azonnal tudom, (max. 2 mp) ha a Slágerrádióra "tévedtem" a 10 éve kiba*ottan stabil zenei repertoárjuk már egyszerűen irritál, és még azzal büszkélkedtek, hogy ők aznap nem ismételnek...... Hú ! francba !

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.10.29. 00:48:05

Már sokszor mondtam: nekem az álmom egy koncertfelvételek játszó rádió! nem kell a szoki single lejátszás. Érdekes rádió kell, ahol 1 dal megszólalhat ötféleképpen, mert egy zenekar 72-97-ig számtalan módon játszotta élőben. Ez kellene a zeneszeretőnek.

combo 2009.10.29. 01:02:57

No, szerintem a tisztelt felháborodott közvélemény sikeresen el lett víve a málnásba. Ebben a hírben nem az a botrány, hogy nyílt politikai propaganda-adókat kapunk (a pályázatban meg van szabva, hogy legalább mennyi zenét kell adni, ha hallgatottságot akar, nem fog politizálni stb.), hanem az, hogy a pártok a csókosaikat jó kis bevételi forráshoz juttatták, és legalább tudják majd miből finanszírozni a Lánchíd Rádiót, mondjuk. Na, ez a botrány!

használt cikk · http://www.hasznaltcikk.hu 2009.10.29. 01:47:14

ugyan a zsebekbe és a politikai szándékokba nem láthatunk bele, de érthetetlen, hogy ebben az országban még azt is szétcseszik, ami már működött

használt cikk · http://www.hasznaltcikk.hu 2009.10.29. 01:48:25

aztán majd 2 év múlva sírnak, mint a fürdőskurva, hogy a "piaci körülmények" alakulása miatt ne ennyi, hanem annyi legyen a díj, és már rég le van vajazva, hogy lejjebb fogják engedni...

magyar-magyar szótár 2009.10.29. 05:47:08

Mint fogyasztó és népidemokratikus (= hülye áálatt) azt várom, mitbánoménmiszínben, de feltámad és országosan fogható lesz a néhai EstFM .
A kényeskedőknek: Az ugye cuki volt, a félbulvár működés, a féligüzletialapű, hogy ezek a rádiók is, muint a vízművek-elektromosművek "nyugati tulajdonba adott bármik" annáliskevesebbet fizettelk és még a "zálságra tekintettel abból is lealkudtak". Ki nem tudja, hogy a nyugatiak már a 70-es években flkészítették a Keleti Szektor korrupcióira ügynökeiket. Ismertem egy német pasast, aki cukorgyári berendezésekkel ügynökölt, egy bőrönd fütyülőskvarcórával meg logaritmikus zsebszámolóval kezdte és végül egy kistáskában egy BMW papírjait meg kulcsai vitte magával.
Nem sajnálom a Danóóbijoszt, mert hol vannak már a Buza Sándor vezette műsorok, onnan vettem fül a Hendrix-féle koncert Johnny B. Good-ot és hol van az eredeti Slágerrággyó, ami beszopatta a 49 és halálközötti korosztályt a régi számokkal.
Számítógép szerkeszti be mindkét "rádiónál" ugyanazt az 52 számot, Natalia Imbruglia mostani karrierje megérte a régi egyszámát.. Jaj.

Ha valami más jön, jobb.. és tényleg úgy fizetnek, ahogy egy üzleti alapon működő és nem sajtosan pár.káp. medencei korruptív akkor jó. Ha meg nemfizetnek, kilehet őket rúgni azonnal.

magyar-magyar szótár 2009.10.29. 05:49:06

@combo: A pártok csókosai a hoaxhír. Mert azért ne feledjétek, hogy a slágereseknek meg danóbioszosoknak a "rendes" elektronikus meg papírsajtóval vannak haveri kapcsolatai. És jó "csak a politikára fogni mindent" A kvantumfizikai méretű SZeDdösSZe is kapott vón jutalomfalatot, kussolnának, ennyi.

Thulsa Doom (törölt) 2009.10.29. 06:24:07

Azért az megnyugtató, hogy végre "magyar zene" címén nem kell örökké gyöngyhajúlányt, demjénrózsit, csárlit és társait hallgatni. Már eddig is éppen eleget szennyezték az étert ezekkel a szarokkal.
Ideje beújítani.

pistii 2009.10.29. 07:03:04

Két gagyi, igénytelen rádió megszűnik. Évek óta ugyanazok a zenék szóltak. Hallgatta még ezeket egyáltalán valaki? Miért kell ekkora cirkuszt csinálni? Én örülök neki. Ezekben a rádiókban megállt az idő, csak unalom volt.

w126sd 2009.10.29. 07:34:14

Szombaton dobok a perselybe a zsinagógába hogy ez a két szar adó megszünik végre!A tálibokat lehetne valatni a két genny alak vinnyogásával amit reggelente levágnak egy rakat pénzért!
Nekem ne vihogjon senki,meg ne ugasson hülye reklámokat órákon át,hülyítve a népet.Halelúja!!!!

Balt 2009.10.29. 07:54:40

"Még az életben nem hallottam olyat, hogy valaki azt mondja "nem hallgatok Slágert, mert ilyenes""

Pedig hallhatnád. Nekem pl. feláll a szőr a hátamon a Boros+Bochkor (és klónjaik, inkluzíve Balázs+Jani) igénytelen idiótizmusától, amire persze az a válasz, hogy a hülyeség pártfüggetlen. Ez persze igaz, de valahogy az a közvélekedés, hogy az intézményes hülyeség (lásd: oktatás elsorvasztásától a pszichiátria felszámolásáig) ehhez a kurzushoz kötődik...

joskafiser 2009.10.29. 07:56:36

2 millioan reggelente. hat persze. 10 millioan, nem ? vagy meginkabb 15.

Micro_fine 2009.10.29. 08:10:52

A népbutitásra szerződött két adót ejtette a hatalom. Gyaníthatóan nem etikai indokok vannak a háttérben, majd megláttjuk, mondta a vak ember, mi fog történni.

statez 2009.10.29. 08:15:24

Ez az össznépi rinyálás ezért a két gagyi adóért már önmagában gyanús. Hogy politikai döntés született? Hát persze, miután a pártok delegáltjai ülnek az ORTT-ben. Akkor is az született, mikor megkapta a Danubius meg a Sláger a frekvenciákat, sőt, amikor meghosszabbították a szerződéseiket, akkor is. De akkor is az született volna, ha most újra megkapják, csak akkor legfeljebb más befektetőknek, és más pártoknak kedveztek volna. De milyen pártoknak? Az SZDSZ és az MDF már nem, a Jobbik még nem létezik. Úgy hogy hagyjuk már ezt a műrinyálást a demokráciáról meg az egyéb parasztvakításról. Amúgy meg azok a pályázók nyertek, akik a legtöbbet ígérték, nem? Vagy nem azoknak kellett volna?

ArgonX 2009.10.29. 08:28:34

Én már évek óta nem hallgatok rádiót hála a Slágernek és a Danubiusnak. Évek óta ugyanazokat a számokat tolják. Akárhányszor odakapcsoltam, habzó szájjal nyúltam egy CD után, csak az unásig ismert szar dalokat ne halljam.

Boros-Bochkor párosról inkább meg nem is mondok semmit. Már a nevük hallatán is sikítva mászok a plafonra...

capor_ 2009.10.29. 08:33:15

Volt pár annyira népszerű arc/műsor (boros-bochkor pl) akiket biztos nem hagynak eltűnni. Szóval aki ezeket sajnálja inkább várja meg mit fog felmutatni a két új.
Nekem személy szerint minden reggelemet tönkretette ez a két majom, ugyanis a céges buszon ez bömbölt minden nap... De ha valakiknek ez tetszik, hát hajrá.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.29. 08:58:41

@NGA: a két jelenlegi adó 12 éve szintén 55% körül ajánlott fel a bevételéből. Ami esetenként lehetett több, mint amit az újak fognak produkálni, ellenben az utóbbi évben már csak 5 illetve 10%-ot adtak. Ennél több lesz az újak 55%-a. Ha nem basszák el beszélgetős műsorral, persze.

@Sanyix: ez a fesztviál rádió kurva jó ötlet. De minimum műsorsáv, vagy fesztivál nap. Azon mondjuk mindketten meglepődnénk, hány olyan élő zenekar van, aki olyan zenét játszik fesztiválokon, amit nem szeretünk, de igény volna rá, és talán a többség is elhiszi, hogy az jó.

@idelle: neked is igazad van, könnyű mondani, hogy a nagy csatornák szart adnak, de a nagy többségnek TÉNYLEG nem is kell annál sokkal jobb. De legalább próbáljuk ki. Oldies rádió amúgy is kell, csak ne hazudja senki, hogy változatos, ha nem az, és akkor mondjuk legyen tényleg oldies.

Engem tényleg a zene érdekel. A bolgáruras és lánchidas témával nem lehet pénzt keresni, azonnal rá fognak jönni, ha meg is próbálják.

Technika: az országos _frekvenciákon_ osztozunk a szomszédos országokkal, nekik olyan helyen van az országos frekvenciájuk, ahol meg nekünk nincs közel egyetlen kisebb adó sem, amibe belezavarna. Ettől még országos _rádió_ lehet, csak 8-10 különböző frekvencián ad. De ezt ki is kell ám építenie a tulajdonosnak, aki vagy bele mer vágni, vagy nem.

Az (10 évnél újabb) autórádiók jó része elvileg gyűjti a rádióadásból, hogy milyen más frekvenciákon található meg, és ha a mozgásod miatt gyengül a jel, automatikusan átáll a másikra. Így ha nem is országos, de nagy kiterjedésű rádiócsatorna létezik még, és előbb-utóbb több országos lesz. Csak lassan.

Tightend 2009.10.29. 09:11:37

A Bumeráng érdekli a népet, nem a zene. Én is azért hallgattam, ha zenét adtak addig áttekertem. Az összes többi reggeli mókás műsor élvezhetetlen.

2009.10.29. 09:25:44

Létezik ember az univerzumban aki a BB párost viccesnek tartotta? Félelmetes. Különben meg más néven, plusz 2%-nyi pártpropagandával tökugyanolyan két rádió fog működni, a piac diktál, nem lesz, se szociológusos mélyinterjú, se metálzene, se parlamenti közvetítés, pont ugyanaz lesz, mint eddig volt, mert országos frekivel nem lehet kísérletezni meg újítgatni. És az igénytelen BB is pillanatok alatt leigazol majd ez egyikhez, és folytatódik minden, ahogy eddig volt, tavaszra már senki nem fog emlékezni a Slágerre és a Dan.-ra, mert az igénytelen igények ugyanúgy ki lesznek elégítve.

2009.10.29. 09:32:51

A BB-t meg senki se sajnálja, mert mivel övék a leghallgatottabb reggeli műsor, és gyakorlatilag ők maguk a Sláger rádió, annyi zsozsót kérhetnek az igazolásért, amennyit nagyon nehéz elképzelni. Úgyhogy ők tisztességből nyavajognak még egy kicsit, de szerintem már a napokban elindulnak az alkudozások, és végül hatalmasat fognak kaszálni.

Balance Of Power 2009.10.29. 11:22:36

@Gergő77: "Ami meg a zenei ízléseket illeti, tudomásul kell venni, hogy egyetlen országos adó sem engedheti meg magának, hogy a széles tömegek ízlésétől eltérő zenét játsszon, réteg ill. elitzenével (nézőpont kérdése) rövid úton elássák magukat. Nem véletlenül lett ez belőve úgy, hogy van egy retro tömegrádió meg egy maizene tömegrádió, ezekre van a legszélesebb igény. " - ezzel csak egy gond van, hogy a radiok alakitjak a "szeles tomegek izleset". Tehat igenis megtehetik, hogy ne ugyanazt az 50 szamot rotaljak es igenyesebb dolgokat adjanak le. Es nem, nem arrol beszelek, hogy Dream Theater-t adjanak orrba-szajba, de vitathatatlan az, hogy barmilyen zenet nyomatnak ezerrel, azt megszereti az atlagember.

@fedélzeti kompót: Ezen felrohogtem! :D:D:D

@Interstellar Overdrive: Na, ez pl. valoban egy kurva jo otlet!

Balt 2009.10.29. 11:51:02

Sajátos humorra vall a slager.hu honlapon olvasható nekrológon politikai döntésről és demokráciadeficitről hablatyolni. A szélsőlyobbódali Index írtaípár hete:

A két másik kizárt rádiónak is voltak kormánykapcsolatai, az FM1 konzorcium tagja lett volna a nagy állami beruházásokban, többek közt az MTV székházépítésében is érdekelt Wallis, aki végül mégsem csatlakozott (talán, mert érezte, hogy esélytelen a pályázat), a Zene Rádió tulajdonosa pedig éveken át vezette a szocialistákkal is jó viszonyt ápoló Legardere-csoporthoz tatozó Rádió1-et. Az MSZP befutói mégsem ők voltak; az Index információi szerint a szocialista párt belső körei egyértelműen a Slágert támogatták. Ebben nincs semmi meglepő, a Sláger első vezérigazgatója, György Gábor 2004-ben az MSZP EP-listáján is szerepelt, és 2005-től az Európa Bizottság magyarországi képviseletének a vezetője.

György Gábor az iparági híresztelések szerint a Danubius magánkézbe adásánál is ott volt a háttérben, de a német-osztrák tulajdonban lévő rádiónak amúgy sem kell keresnie a kormánykapcsolatokat: a tulajdonos EBRD a Hospinvest résztulajdonosaként is támogatta a szocialisták kórház-privatizációs terveit.

Most (vagy) akkor pártrádiókról beszélhetünk...? :))

Girhes Joe 2009.10.29. 12:44:05

@Balance Of Power:

"a radiok alakitjak a szeles tomegek izleset"
Ez is igaz, valóban, de ettől még amit én írtam, az is igaz marad. Mert valójában egy összetett kölcsönhatás van a rádiók és a tömegízlés között. Igen, lehet, szokták is a tömegízlést befolyásolni, szépen lassan, fokozatos iránymódosítással, finom adagolással. Vagy lehet állandó értéken tartani, ha nem újítunk be semmit. Egy dolgot nem lehet: figyelmen kívül hagyni a tömegeket. Az a rádió elássa magát, amelyik egyik napról a másikra szembemegy a tömegigénnyel (rétegzene, politikai duma, satöbbi). Ezért az újak is csak azt csinálhatják, hogy felveszik a ritmust Sláger és Danubius stílusban, aztán legfeljebb lassan driftelnek el tőle valamilyen irányba.

Ami meg az igényességet illeti: ez roppantul szubjektív dolog. Van akinek csak a megszokott formákat kikezdő, marháraprogresszív stílusok érik el az igényesség mércéjét, de nekem pl. az ilyen zenéktől feláll a szőr a hátamon. Ugyanakkor egy Bonanzát/Ákost, egy Demjént, vagy egy Omegát, KFT-t, Zoránt, akárkit a Sláger műsorából én nem neveznék igénytelennek, inkább csak megszokottnak. Jók ők a maguk stílusában, ezerszer jobbak mint egyes "új felfedezettek". De míg egyeseknek a megszokottság egyenlő az unalommal, közben még a relatíve fiatalabb korosztályokban is VANNAK SOKAN, AKIK ÉPP A MEGSZOKOTTAT SZERETIK, és a folyamatos újítgatástól másznak falra!!!

Balance Of Power 2009.10.29. 13:28:55

@Gergő77: Direkt nem akartam izlesvitaba szallni, mert azt en is elismerem, hogy a fenti eloadok a maguk stilusaban igenyesek. De eletmuvuk sokkal nagyobb annal (sot, slageruk is sokkal tobb van), mint amennyit jatszanak beloluk. Vagy a tomegek akkor is elkapcsolnanak, ha egy kevesbe ismert Zoran, Demjen stb. szam csendulne fel idonkent, mondjuk a hatodik lemez b oldal elso dala?! Az "amit ismerek, az jo, szivesen hallgatom akar egymillioszor, minden mas pedig szar"-hozzaallast te nem igenytelensegnek nevezed?

Girhes Joe 2009.10.29. 16:13:20

@Balance Of Power:

Az "amit ismerek, az jo, szivesen hallgatom akar egymillioszor, minden mas pedig szar"-hozzaallast te nem igenytelensegnek nevezed?

Nem. Ez is csak egyfajta ízlés a sok közül. Méghozzá kifejezetten széles tömegeknek ilyen típusú az ízlése, elég csak egy koncerten megfigyelni, mikor hág tetőfokára a buli. Naná, hogy akkor, amikor a közönség által legismertebb számokat játssza a banda. Még akkor is, ha nem kommersz műfajról van szó.

És itt többnyire nem arról van szó, hogy soha semmi új nem kerülhet be az XY által kedvelt dalok közé, hanem arról, hogy az ilyen, konzervatív ízlésű ember irtózik a drasztikus váltásoktól. Ha az ő megszokott dalaihoz közeli stílusban hall újat, jó esély van rá, hogy bekerül a kedvezményezettek közé, és később már ezt is szívesen meghallgatja egymilliószor. Az ilyen emberek ízlése is fejlődik, csak nem forradalmi módon, hanem evolúciósan. Nem kéne lenézni őket, mert az elitisták "csak az új, csak a progresszív, csak a forradalmi a jó, ami régi és közkedvelt, az csak a letűnt korok itt maradt szara" hozzáállása legalább annyira lenne igénytelennek nevezhető, mint az újítástól való irtózás.

Már ha ez lenne az igényesség mércéje. De ebben a kérdésben nincs semmilyen objektív mérce. És a szubjektív mércék is csak abban értenek többé-kevésbé egyet, hogy ha valami túlzottan az egyszerűsítés felé halad (szövegek, dallamok, hangzás...), az előbb-utóbb gagyi lesz, azaz igénytelen. De olyan nincs az én mércémben, hogy a régi nagyok az idő múlásával egyszer csak igénytelenné válnak, ilyen erővel Beethovenért rajongani maga lenne az übergagyiság.

Girhes Joe 2009.10.29. 16:41:39

@Gergő77:

A konzervatív ízlésvilág kapcsán ajánlott olvasmány a csúfosan elbukott nagy 1985-ös Coca-Cola ízváltás (részletesen ír róla az angol Wikipedia).

Akkor annyi történt, hogy a Coca-Cola fejesei elhatározták, hogy megújítják az italt. A különbség a régi és az új között nem volt nagyobb, mint ma a Pepsi és a Coca között, és a vakteszteken is kifejezetten jónak értékelték a tesztelők az új italt. Nosza rajta, akkor jó nagy csindadrattával egyik napról a másikra megváltoztatták az ízt. A váltás azonban napok alatt akkora felháborodást keltett, hogy a fogyasztók követelésére az újjal párhuzamosan a régit is visszahozták Coca-Cola Classic néven, és ez igen rövid időn belül agyonvágta a versenyben az újat.

Egyesek szerint az egész bukás egy előre eltervezett műbalhé volt, hogy a Coca-Colát a figyelem középpontjába állítsa. Ugyanis ha a cél csak a receptúra megváltoztatása lett volna, azt fokozatosan, hónapokon keresztül apró lépésekben adagolva észre se vette volna a fogyasztók 99%-a, ezt még kutatásokkal is alátámasztották.

Nos, a zenében is pontosan így működik a tömegízlés!

Balance Of Power 2009.10.29. 16:57:10

@Gergő77: Elbeszelunk egymas mellett. ""csak az új, csak a progresszív, csak a forradalmi a jó, ami régi és közkedvelt, az csak a letűnt korok itt maradt szara"" - errol szo nincs. Eppen hogy a "lenezett" tomegek zarkoznak el minden mastol (NEM az ujtol!), ami nincs benne az 50 dalos repertoarban. Ez egy klasszikus tyuk vagy tojas vita: miert lettek pont azok a dolgok az o "kedvencei"? Hat azert, mert belenyomtak a fejebe - a radioallomasok izlesformalok es ezert santit az, hogy nekik kell alkalmazkodniuk. Nem egyaltalan nem kell, hiszen ok diktalnak. Amit ezerrel nyomnak, az slager lesz es kesz - belemegy az emberek fejebe.

Voltam egyszer gombtekergetos radios felmeresen - rendkivul tanulsagos volt...

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.10.29. 17:02:19

@Balance Of Power: mondom én! :) csak ehhez is kell jó sok felvétel, eleve jó minőségben. persze engem ritkaságok is érdekelnének, elfogadva h nem 100%-os minőséget kapunk. Amúgy az MR2 akusztik műsora ezért jó kezdeményezést. koncerteket a rádióba!!!

Girhes Joe 2009.10.29. 17:02:38

@Balance Of Power:
"Nem egyaltalan nem kell, hiszen ok diktalnak. Amit ezerrel nyomnak, az slager lesz es kesz"
Akkor ha holnaptól death metalt játszik a Sláger rádió éjjel-nappal, abból is sláger lesz? Kötve hiszem.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.29. 17:36:44

@Gergő77: a kólás sztori alapján előfordulhat az is, hogy elindulnak az új rádiók teljesen random műsorral, kis felháborodás, kicsit visszajönnek a régi zenék felé, és többen fogják őket hallgatni, mint korábban a két nagy rádiót. Kurva érdekes lesz, bárki is lesz döntési helyzetben a műsorstruktúrát és a zenei rendezést illetően, annak egyedülállóan jó melója lesz. Fordítva azonban, ha elindulnak ugyanazokkal a zenékkel, és fokozatosan változtatnak, tényleg ízlés-szélesedést érhetnek el, és hallgatókat sem vesztenének. Az egy tök jó feladat.

Érdekes amúgy kicsiben nézni azt, ami a Rise FM körül megy. Ott is frekvencia-einstand volt. Most már 2-3 hete újra Pont FM a neve, de egyáltalán nem rock zene megy, mint ezen a néven korábban. De nem is a Rise zenéi, az ment kb. 5 napig. Hanem átvették az Absolute FM műsorát, ami amúgy hihetetlenül jól válogatott fekete zene (egy nap leadják 2x, ahogy megfigyeltem, adtam a dolognak egy napot), de szerintem a Rise csapat csinálta ezek közül a legprofitábilisabb műsort és hozzá való BTL-t.

Leeroy of SMV Design 2009.10.29. 18:23:51

Konkrétan az Abszolút mögött a volt Pont FM szerkesztője, Jones áll szintén, ahogy pár éve a Rádió Extrém esetében is így volt, amely a Mária Rádió indulása miatt kényszerült megszűnni. (És kevesen tudják, hogy a mára ismertté vált francia arc, Cooky is az Extrémben kezdte, és itt nyomta, amíg a trágya Rádió1-be át nem igazolt.)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.29. 18:37:42

Az Absolute-Jones az világos, azt nem tudtam, hogy a Pont FM-hez is köze volt. Nem hallottam rajta :) Most hallom.

Leeroy of SMV Design 2009.10.29. 18:45:49

BTW., akkor (2005-ben tán?) senki nem köpködött, hogy az egyetlen fekete zenét játszó adó eltűnik.

hapcika 2009.10.29. 18:59:45

@nosferato: Azért kiváncsi lennék arra, milyen képet vágsz, ha jövöre a kedvenc számodat félbeszakítják, hogy Orbán vagy Lendvai "aranymondatait" bemondják?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.29. 20:17:52

@hapcika: pókerarccal készülök. A kedvenc számom még nem hangzott el rádiócsatornán. De ha ilyen történne, elég ijesztően festenék, és ezt nem az arcjátékom határozza meg, mivel az nem megfigyelhető annál az ordítozásnál, csapkodásnál és rángatózásnál, amit rendezek.

Inkább olyan lehet, hogy:

- "Mindjárt kapcsoljuk élőben, de amíg nem kezdődik, nosferato teljesen ismeretlen, unalmas, és állandóan ismétlődő jellegtelen zenéit játsszuk, hallgassák szeretettel (...) de már jelzik is a kollégáim, hogy kapcsolják a székházat, akkor lehúzom ezt a szart. Istenem de megkönnyebbültem."

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.29. 22:13:16

a danubiusról fingom nincs, de a sláger, mint pártrádió ... na ez galaktikus muhaha. az utóbbi kb. 4 évben kétszer került rajta szóba a politika, az egyik esetben úgy, hogy a pokorninak volt egy tényleg tök jópofa 2. kerületi akciója (zíbra), és bár nem említették egy szóval sem, de a pokorni mégis csak egy fideszes bácsi, a másik esetben meg egy őrült kezdett összeesküvés-elméletbe ágyazottan világmegváltani. udvariasan hallgatták, amíg lehetett, aztán elhajtották a fenébe, ahová való volt, "nem politizálunk" felirat kíséretében.

én tökre elhiszem a "de politikai döntés volt, hogy az is, hogy" kezdetű mondókákat, de ha tényleg az is volt, hát a sláger esetében nem bírok pártot mondani, amelyik ezzel szócsövet kapott volna, az biztos. danubiust meg ismétlem, nem ismerem eléggé

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.29. 22:14:13

@nosferato:

hapcika baller troll, csak szólok

Balance Of Power 2009.10.30. 08:38:39

@@Gergő77: Nem tartom kizartnak, hogy igy lenne. Hiszen megbeszeltuk, hogy birkak a hallgatok.
A death metal nyilvan kisse tulzas, de ha belegondolunk, igenis vannak olyan szamok a sima rotacioban, amik egyaltalan nem kompatibilisek az un. tomegizlessel. Pl. Enter sandman, ami brutalsulyos a mai napig, vagy pl. Van Halen-Jump, ami pedig tele van rafinalt zenei finomsagokkal.
Ja, es akkor ugye letezik egy varosi legenda arrol, hogy a ker.radioknal a gitarszolo tiltolistan van. Ennek persze pont ellentmond a fenti 2 pelda...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.30. 09:15:55

Reggel volt az FM1 tulajdonosának, az Econetnek a vezetője a Gazdasági Rádióban. Ő persze hivatalból is azt mondja, hogy zene lesz, de nagyjából körberöhögte a dolgot. Hogy a 35% magyar zene vállalást mennyire tudják hozni, azzal kapcsolatban szkeptikusabb vagyok, de ő is teljesen egyértelműnek látja, hogy ilyen hallgatottságot csak zenerádióval lehet fenntartani, ez álla pályázatukban, és ezt is akarják csinálni.

Nagy önbizalma volt még valamiben, a mozi mellett a rádiós reklámköltés az, ami az elmúlt évben (években) egyre csökkenő növekedést mutatott, ami elmondása szerint nemzetközileg nem a jellemző irány, és bizakodó, hogy ezt megfordíthatják. Na ez is egy keményebb vállalás, ami kevésbé biztos, mint az, hogy zenét fognak nyomni. A bejelentéssel viszont a tőzsdén jegyzett Econet már nyert, két napja többször kellett leállítani a kereskedést a bejelentés miatti kereskedési zűrzavar miatt.

Emellett a hirado.hu oldalon van egy szavazás azzal kapcsolatban, ki mit vár a változástól, mert ez volt az Este tegnapi adásának témája. A bölcsek és a pesszimisták állnak közel egyenlően, az egyértelműen optimisták és a nemtörődömök képviselik a kisebbséget:

- 46% (1876 szavazat): Megvárom mit csinálnak, majd akkor értékelek.
- 41% (1680 szavazat): Bosszantó, hogy a politika ebbe is beletenyerelt.
- 10% (417 szavazat): Én örülök, már untam ugyanazokat a zenéket hallgatni.
- 3% (136 szavazat): Nem nagyon hallgattam őket, nincs véleményem.

Leeroy of SMV Design 2009.10.30. 12:01:05

Mindenesetre az Econet másik adója, a Radio Café a magyar rádiós paletta egyik legigényesebb szereplője, így jogosan várható, hogy tömegízlés címszóval ezúttal se trágyalét rakjanak le az asztalra.

Der Beste 2009.10.30. 13:20:32

@Gergő77: Végre egy értelmes ember, aki helyesen látja a dolgokat, s "helyre teszi" az "igényes zene" szemellenzős sznobjait.

Gratulálok a hozzászólásaidhoz.

Huhogó 2009.11.02. 10:44:12

@Balance Of Power: Birkák a hallgatók.. de te is sokat hallgattad nem?!

betonacel 2009.11.02. 10:58:40

@Huhogó: Már miért lennének birkák a hallgatók?? szerintem a rádión nem lehet terelgetni az embereket (legalábbis ami engem meg az ismerőseimet illeti) Mi nem ragaszkodunk egyik rádióhoz sem azt hallgatjuk ahol éppen találunk egy olyanszámot ami vmiért akkor éppen tetszik vagy szívesen hallgatjuk, Egyéb műsort pedig az ember úgyis csak akkor hallgat meg rajta, hogyha az az Ő véleményével egybevág.

Oltógép 2009.11.02. 11:13:52

@Yann Le Pentrec: Ez így van! Ellenben az nem biztos, hogy teljesen másolni fogják a műsorstruktúrát, de egy biztos: jobb adást fogunk kapni ugyanazon a frekvencián, mint eddig! Hulljon a férgese...

Balance Of Power 2009.11.02. 11:32:02

@Huhogó: Sokat hallgattam a mit? Az emlitett szamokat? A radiot? Bocs, ezt nem teljesen ertem.

A radiok nyomnak X szamu notat, ez belemegy az emberek fejebe es egy ido utan mar elhiszik, hogy a sajat kedvenceiket halljak. Ha ezek kikerulnenek a rotaciobol es bekerulne helyettuk valami mas, ami hasonlo de nem ugyanaz, viszont viszont nem ismerik, elkezdenek betelefonalni, hogy hol van. Mi ez, ha nem birka magatartas?
De az is lehet, hogy egy ido utan elfelejtenek az elozot es megkedvelnek az ujat, sot lehet hogy meg kesobb elindulnanak es maguk keresnek kedvencet maguknak utmutatas nelkul. Egy probat megerne.

Balance Of Power 2009.11.02. 11:33:14

@betonacel: Ez te vagy meg az ismeretsegi korod. De ti kisebbseg vagytok.

betonacel 2009.11.02. 12:03:18

@Oltógép: A jobb adást, majd meglátjuk... Erről úgyis csak utólag lehet majd nyilatkozni mert lehet hogy finom a vanília fagyi de ameddig a csokit nem kóstoltad addig nem tudhatod... És még az is megeshet hogy visszasírod.

Huhogó 2009.11.02. 13:04:16

@Balance Of Power: Bocsi, valahogy a hszedből úgy látszódott , hogy jól ismered az említett rádió műsorait.
''Ha ezek kikerulnenek a rotaciobol es bekerulne helyettuk valami mas, ami hasonlo de nem ugyanaz, viszont viszont nem ismerik, elkezdenek betelefonalni, hogy hol van. Mi ez, ha nem birka magatartas?''
Pedig pont te mondtad, hogy amit sokat nyomnak, az bele megy az emberek fejébe, ebben igazad is van teljesen. Akkor nem értem miért mondasz magadnak ellen pár sorral lejjebb.
Arról meg, hogy birkák e a hallgatók nem nyitok vitát, mert ez tény, hogy nagy részük az. Ahogy a gyózi show rajongók a tv-nél stb sorolhatnám, akármilyen mocskot befogad a gyomruk, csak agytompító hatása legyen... kérdés, hogy mi fog érvényesülni az "elárverezett" frekvenciákon.
Bocsi, de egyszerűen csak úgy éreztem, hogy lebirkáztad magad.

Balance Of Power 2009.11.02. 13:49:41

@Huhogó: Akaratom ellenere jol ismerem a kinalatot. Igy jo a megfogalmazas? Hiszen eleg sok idot toltottem eletemben kocsikban, otthonokban, irodakban, ettermekben stb. ahol slagerdanubiusjuventusroxy fos szol.
Egyebkent a zenen kivul a kereskedelmi radiok hangvetele is irritalo szamomra, ez a "hudehepikeslazakvagyunklepacsizunkmindenhallgatovalkozbenteljesenmesterkeltazegesz"-stilus es most nem a BB-parosra gondolok, azok legalabb tenyleg sikhulyek es ez valahol szimpatikus is.

betonacel 2009.11.02. 16:55:54

@Yann Le Pentrec: Úgy tudjuk, a Neo FM nem másolja sem zenei világában, sem műsorstruktúrájában a konzorciumban tulajdonos Radiocafét, de várhatóan több régi műsorvezető feltűnik a november 19-én induló műsorfolyamban. Akár már novembertől műsort kaphat a Neo FM-en többek között Hajós András is, illetve Lovász László, de a tárgyalások még jelenleg is folynak.

forrás: index.hu/kultur/media/2009/10/29/kevesebb_zene_a_neonon_kultura_es_klasszikusok_a_klasszon/

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása