Low budget sci-fi filmek, amiket látnod kell

Low budget sci-fi filmek, amiket látnod kell

A minap low budget filmeken gondolkodtam és érdekes felismerés tört rám, miszerint meglepő módon a sci-fi műfaj tudja felmutatni a legtöbb kevés pénzből készült, de értékes művet. Ezekből válogattam most párat, melyeket mindenképp látnod kell, ha még nem láttad. Szólok, a District 9 a maga 30.000.000 dolláros büdzséjével ezekhez képest már szuperprodukció, míg záró gondolatként egy összehasonlító adatot is mellékelek: Megdönteni Hajnal Tímeát - kb. 1.500.000 dollár.

cube_slice.png

(A poszt végén lévő 2 film nyomokban scifit is tartalmaz és mindenképp érdemes megnézni.)

1. Moon (5.000.000 dollár)

2. Monsters (500.000 dollár)

3. Cube (350.000 dollár)

4. Another Earth (200.000 dollár)

 5. Los Cronocrímenes (2.600.000 dollár)

6. Europa Report (kevesebb mint 10.000.000 dollár)

7. Primer (7.000 dollár)

8. Pi (60.000 dollár)

9. Sound of my Voice (135.000 dollár)

10. Safety not guaranteed (750.000 dollár) 

 

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr555827014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theus 2014.02.23. 19:53:56

Ezek jó részét láttam és jó része szar.
A Moon szar
Monsters szar
Cube jó régen láttam, akkor tetszett
Another Earth szar
Los Cronocrímenes nem rossz
Europa report, úgy próbálták nyújtani a filmet, hogy hülyére vágták, lineárisan lehet, hogy egész jó lett volna
Prime hihetetlenül rossz film ami nagyon okosnak akar tűnni
Pi egynek jó
Sound of my Voice nem láttam
Safety not guaranteed nem is néztem végig olyan szar

A tanulság, nincs olyan, hogy az ember véletlen rábukkan egy instant klasszikusra amiről senki nem tud csak ő.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.02.23. 20:13:01

a megdönteni tímeát annyiba került? pfff brutális
hajrá magyar állami dolgozó értelmiség...

AnarchoAteista 2014.02.23. 20:37:39

Ízlések és pofonok, de szerintem a Moon igenis jó (és elgondolkodtató) sci-fi, amiből manapság sajnos igen kevés készül...

komplikato 2014.02.23. 21:02:57

@theus: Kb. egyik értékeléssel sem értek egyet, de hát mint írták ízlések és pofonok változóak, meg van akinek nincs. Nyilván a tévedés jogába belefér, hogy én vagyok ez utóbbi, csak nem tudok róla.

"Prime hihetetlenül rossz film ami nagyon okosnak akar tűnni"

Talán egyik legsúlyosabb, (ha nem a LEG) időutazós film. Szerintem rohadt sokat vitatkoztunk a megfelelő fórumon róla, aztán valami kompjúter agyú rajongó lerajzolta gyengébbek kedvéért az összes idősík történéseit ... Szerintem lehet rajta annyit vitatkozni, mint azon pl. mi volt az Eredet vége. :D
És akkor a tanulságairól nem is szóltunk.

LúzerMan 2014.02.23. 21:07:22

Azt mondják, hogy az Őslakos (The Man from Earth) is igen tuti scifi, pedig csak 200.000 $-ból készült.
Még nem láttam, most fogom megtekinteni.
Addig is, szakértők mondhatnának róla véleményt.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2014.02.23. 21:17:10

@theus: dühös kismalacnak tűnsz. mondj olyat ami jó!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2014.02.23. 21:18:30

@LúzerMan: Láttam, nem rossz, de nekem az nem tetszett, hogy túlságosan a vallási vonalra megy rá a film.

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2014.02.23. 21:19:18

az őslakos úgy sci-fi, hogy nem sci-fi (a magamfajta modern gyereknek már legalább egy űrhajó/lézerpisztoly/idegen faj kell a sci-fi-séghez) :)
a kocka hatalmas film, számomra klasszikus darab.
a felettünk a föld is jó film, de a sci-fi csak a hátteret szolgáltatja a történésekhez.
egyébiránt további tippek: www.imdb.com/keyword/low-budget-film/?genre=sci-fi&min_votes=100

Alick 2014.02.23. 21:23:40

Az Őslakó eléggé a lista élére kívánkozik...

Alick 2014.02.23. 21:25:42

@komplikato: néhány szezonnyi Doctor Who után már nem is tűnik vészesen komplikáltnak.
:))

komplikato 2014.02.23. 21:28:21

@LúzerMan: Lassú folyású elbeszélős film, ha tudsz értékelni egy jó krimit ahogy kibontakozik tetszeni fog, ha nem bírsz megnézni egy filmet amiben gyakorlatilag pár ember beszélget egy bulin ... akkor nem fog bejönni. Mondjuk nekem nem kicsit hajazott a Karpeta doktor esete c. csehszlovák sci-fi/krimire. (Igaz az cserében dög unalmas, kb. úgy viszonyulna ehhez a filmhez, mint a Forest Gump könyv verziója a nagyságrendekkel jobb film verzióhoz. Sehogy.)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.02.23. 21:36:22

Cargo
www.imdb.com/title/tt0381940/
Szerintem egész jó kis svájci Alien-utánzat (hangulatában legalábbis)

Extracted
www.imdb.com/title/tt1757746/
Ez meg kicsit az Inception-re hajaz, de ez egy kifejezetten alulértékelt gyöngyszem.

Illetve ha jöhet posztapok (bár ha a Monsters szerepel, miért ne), akkor a Stake Land
www.imdb.com/title/tt1464580/
na meg a nálunk forgatott Open Grave
www.imdb.com/title/tt2071550/

@komplikato: Ezt még imdb-ről kukáztam régebben
docs.google.com/document/d/17eNR_QRRgRobdBHbTcFWj1EAyrNOHpSslMbPTf2r8eM/edit
@LúzerMan: Nem kifejezetten sci-fi (gondolom az megvan, hogy az egész annyi, hogy 5-en ülnek egy szobában és beszélgetnek), inkább egy érdekes gondolatkísérlet, de kétségkívül jó film.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2014.02.23. 21:44:50

@danialves: az Extracted és az Open grave új nekem, köszi. Ezek inkább horrorok?
A Stake Land egynek nem rossz, de a zombifilmeket nem akartam idemosni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.02.23. 21:56:04

@Interstellar Overdrive: Extracted nem horror, inkább egy krimi/thriller, ha esetleg ismered a Robin Williams-féle "Final Cut"-ot, arra hasonlít sok szempontból.
Open Grave-ben ugyan vannak horror elemek, de az is inkább egy thriller, nem az ijesztgetésről szól. (És egyébként kvázi egy zombifilm, bár nem a klasszikus fajta.)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2014.02.23. 22:04:29

@danialves: Kösz a tippeket (jöhet még ha hasonló témában van ötlet!).

Nekem még ez jutott eszembe, de ez nem nagy ritkaság: The Divide (www.imdb.com/title/tt1535616/?ref_=nm_flmg_act_26), 3 M USD-ből az is megvolt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.02.23. 22:17:13

@Interstellar Overdrive: Mondjuk az ahogy hallottam, elég szar lett, az nem művészet 3 millióból. :D

Most így hirtelen beugrott még a német Hell (ez is posztapok), meg tulajdonképpen a Battle Royale is sci-fi valamilyen szinten. Illetve talán az Exam ( www.imdb.com/title/tt1258197/ ) háttersztorija is valami science-fiction, de erre lehet, hogy már rosszul emlékszem.

Globetrotter2014 2014.02.23. 22:49:32

Kevésbé Sci-fi, inkább supernatural, de Shiamalayan elég jó filmet hozott össze 10 millióból, aki még nem látta, egy nyugis estét megér a Devil. Pedig az elmúlt pár évből nem sok Shiamalayan fil ugrik be ami tetszett volna...

Hasonló vonalon mozgott a Frailty. szintén hasonló büdzséből. Persze ezeket könynebb összehozni mint a Scifiket., mert kevesebb díszlet kell....

LúzerMan 2014.02.23. 22:56:18

Köszi mindenkinek a visszajelzést.
Közben megnéztem. Tetszett.
Jó kérdés, hogy az Őslakos scifi-e? (A lézerpisztolyok és az űrhajók nekem is hiányoznak.)
Viszont tudományos és fantasztikus, ha szó szerint nézzük.

komplikato 2014.02.23. 23:26:48

@Alick: Na igen, meg mondjuk az időutazásos angol ragozás Douglas Adamstől a Dirk Gently könyvből is felkészíthet ilyenekre. :D

JosephSmith 2014.02.23. 23:57:09

@endike: pofád befogod, te kis veréb

2014.02.24. 07:03:06

@danialves: nagyon jókat sorolsz, mindet láttam, imádom ezeket a kisköltségvetésű, fantáziadús, nagystúdiós kötöttségek nélküli filmeket. Hogy én is hozzátegyek egyet, amit eddig asszem senki nem említett: The human race. Ragyogó kis gore/thriller, ami a végén sci-fi be megy át. Kicsit az Éhség viadala nyomán, de lecsupaszítva, nyersen és kíméletlenül. Ezt is fillérekből forgatták, tudtommal majdhogynem amatőr gárdával.

Gyingizik 2014.02.24. 07:54:32

@LúzerMan: Valóban jó, semmi CGI nincs benne, csak megérkezik néhány arc egy kéróba, és egy szobában beszélgetnek, mégis fenn tudja tartani a feszültséggörbét. De nagy számnak se mondanám, csupán az a trükk, hogy megidézi az aranykor sci-fi irodalmának történeteit, amikor még sci-fi nem volt egyenlő a giga űrcsatákkal, szörnyekkel.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2014.02.24. 11:38:11

A Moon az kurva jó film volt szerintem, az Európa riportot rohadtul vártam, de még 5 perc alatt áttekerve is legalább fél órányi fájdalmat okozott.

Zsíros Bödön 2014.02.24. 20:56:22

Primerről nem hallottam, örülök, hogy megláttam ezt a bejegyzést, legalább lesz mit nézni legközelebb

Border 2014.02.24. 22:31:17

Pirx kalandjai? :-)

Yes\'nSKi 2014.02.24. 22:31:25

énis beraktam párat letölteni köszi az infokat. Az extracted tényleg jó

paráznabillegető 2014.03.01. 20:06:39

the ice pirates (1984), 9m$ budzsé. és még szórakoztató is, mondjuk lehet, hogy klasszikus...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.03.01. 21:40:49

@shitgun: a human race tényleg jó volt, kivéve a legvégét, azzal kb romba döntötték az egészet. pedig szinte a "the cube" kategória addig

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása