Nomen est omen a zenében

Nomen est omen a zenében

2008.11.19. | katácska!

Tádám. Nekem jutott a megtiszteltetés, hogy védőháló és bukósisak nélkül felkonferáljam nektek katatonest, blogunk első vendégszerzőjét. Összeállítását hosszas kutatómunka előzte meg (ármánykodás, kutatások a zenekarok anyakönyvi kivonatai között, stb.)  így bármilyen tévedés, csak a véletlen műve lehet. Köszönjük neki az írást! Az alábbiakban a Művésznő cikkét olvashatjátok, így hát nem is locsogok tovább, fanfárok és dobpergés közepette színpadra szólítom katatonest! (Overdrive)  

Egy érdekes dolog jutott minap az eszembe. Nyilván sokan vannak, akik hozzám hasonlóan nem tudnak zene nélkül élni. Sem otthon, sem útközben, sem munkahelyen, sem reggel, sem délben, sem este. Semmikor. Ennek ellenére, talán csak  a leghűségesebb rajongók gondolkodnak el azon, hogy mi rejtőzik kedvenc zenekaruk neve mögött. Miért éppen azt a nevet választották?

Csak úgy? Esetleg van mögötte valami ésszerű magyarázat? Belőtték magukat és úgy maradtak?

Összegyűjtöttem pár példát, amiről bizton tudható miért éppen az, ami. A teljesség igénye nélkül, íme néhány érdekes "megoldás":

Pearl Jam - állítólag, hangsúlyozom állítólag, a zenekar egyik tagjának nagyija - aki mellesleg a Pearl névre hallgatott - finom és ütős hallucinogén lekvárt tudott készíteni, amit a fiúk egyöntetűen díjaztak. A kétkedők szerint azonban csupán arról van szó, hgy a zenészek ezzel a kis sztorival akarták lerázni a nevük felől érdeklődő médiát. Hatásos...

 

ABBA - a tagok keresztneveinek első betűiből összeállított mozaikszó (Agnetha, Björn, Benny, Anni-Frid). Ugye milyen egyszerű? És még jól is hangzik. Az Edda zenekarra nem jó a megoldóképlet.

R.E.M. - Rapid Eye Movement. Tesztkérdés lesz, úgy figyeljetek: az alvás egyik fázisának tudományos rövidítése; gyors szemmozgás, az álmok nagy része is ebben a szakaszban jön létre.

30Y - szombathelyi buszjárat. Se több, se kevesebb. :-) Hogy mikor szűnt meg nem tudom, egy biztos: már nem szerepel a helyi menetrendben.

AC/DC - a zenekart alapító két testvér (Malcolm és Angus Young) édesanyja volt a keresztanya, miután ezt a feliratot látta egy varrógép oldalán és megtetszett neki. Jelentését a zenészek kezdetben az egyenáram/váltóáram (alternating current/direct current) párosítással magyarázták, később tökösebbre változtatták: Anti-Christ/Death to Christ.

Pink Floyd - két jól csengő nevű blues-zenész (Pink Anderson, Floyd Council) ihlette a nevet. A dolog érdekessége, hogy a zenekarhoz tulajdonképpen semmi közük nem volt. A fogakra ennek ellenére felhívnám a figyelmet.

The Rolling Stones - akár a félrefordítós blogban is szerepelhetne... (van ilyen?) Sokan tévedésből és az együgyű rádiós műsorvezetők pontatlan felkonferálásaiból adódóan úgy tudják, hogy a zenekar neve: gördülő kövek. Felejtsétek el! The Rolling Stones - Nyughatatlan emberek. A zenekar logója a naaagy piros kiöltött nyelv még ennél is érdekesebb. Beee!

 

Stone Sour - egy helyi (Des Moines, Iowa) italkülönlegességről kapta nevét. Van benne narancslé, whiskey meg valami savanyú cucc.

Guns 'N' Roses - két együttes összevonásával alakult: Hollywood Rose és L.A. Guns. Az előbbi zenekarban Axl Rose, Tracii Guns és Izzy játszott, utóbbiban pedig Ole Beich és Rob Gardner. Az első bemutatkozásnál Gardner és Guns nem tudtak megjelenni, így Slash és Steven Adlert ugrottak be a helyükre. Ettől függetlenül a nevet megtartották.

Anima Sound System - a legenda szerint állítólag (bizonyíték itt nincs) a kezdőbetűk rövítése miatt (ASS) lett ez a zenekar neve. 

Yonderboi - nevét William Gibson: Neurománc című scifijéből "szerezte", ahol az egyik szereplő Yonderboy, egy fiatalokból álló banda (Panther Moderns) vezetője. Személyes megjegyzés: ő az egyik legeslegeslegkedvencebb előadóm - ahogy a B-oldal mondja EVÖR.

UB40 - a név, a zenekar gitárosának, munkanélküli segélylapjának sorszámát takarja. Takarta.

Coldplay - igazi kultúrsznobok, nevüket Philip Horkys: Childs Reflections, Cold Play című verseskötet ihlette.

Pet Shop Boys - azoknak akik a 80-as években minden vasárnap behangolták a Petőfi Rádiót pontban 16:00:00 órakor és lelkes hallgatói voltak a Poptarisznyának, valamint a Pop-Tari-Topnak, nyilván nem mondok újat. Valami oknál fogva B.Tóth László minden egyes felkonferálásnál hangsúlyozta, hogy a zenekar néhány barátja egy kisállatkereskedésben dolgozott, innen a név...

A végére három világtörténelmi vonatkozású névválasztás maradt, ami esetleg azt is feltételezi, hogy kedvenc zenészeink nemcsak a kottát forgatták az iskolapadban. :-)

U2 - a zenekar kezdetben Feedback, majd The Hype néven futott, de mivel nem találták egyik verziót sem elég ütősnek, U2-vá avanzsáltak, ami egyébként egy kémrepülőgép típusa volt a hidegháború idején.

U96 - ugyancsak egy tengeralattjáró nevét jelöli a rövidítés. A zenekar maga, a német techno műfajában alkotott maradandót - ugyanabban az időszakban, mikor az Ein, zwei, polizei... uramatyám, emlékszik rá valaki rajtam kívül? A U96 Das Boot című felvétele egyébként sokáig vezette a nemzetközi zenei listákat. A dalhoz készült klip érdekessége, hogy eredeti felvételek szerepelnek benne, a II. világháború idején az Atlanti-óceánon portyázó náci katonák mindennapjairól. Azért 15 éve egész jó volt a német techno,  megérne egy külön posztot. :-)

B52's - a B52 Stratofortress egy nehézbombázó elnevezése. Tekintélyt parancsoló gép, mellyel csak az USA légiflottája rendelkezik. A zenekart magát, a The Flinstones c. filmhez írt főcímzenéjéről (Meet The Flinstones) ismerhetjük leginkább. Szerintem mind a zenekar mind a zene, teljesen feledhető...

184 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr94776609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TomAce · http://zsemoll.blog.hu 2008.11.19. 10:44:38

fasza a poszt:)
ez az AC/DC-s, krisztusos dolog biztos? nem csak valami agyhalott amerikai találta ki, valami demagóg keresztény könyvben? ugyanott, ahol a KISS nevét úgy magyarázták: Knights In Satan's Service...LOL

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 10:52:37

Művésznő odatette magát, nem hiába.
Zenei aláfestésnek, pedig Stone Sour - Through Glass: www.youtube.com/watch?v=cUSgZDcF-xE

Zubu 2008.11.19. 10:57:08

U2 lerágott csont, de pl. Guns érdekes, nem tudtam.

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2008.11.19. 11:42:12

Én Kadlott Karcsi névválasztásáról szeretnék többet hallani. Esetleg Frankie Childról (Hujber Ferenc). Köszönöm.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2008.11.19. 12:05:00

Azért érdekes lett volna az U2-es repülőgép a II.világháborúban...(első repülése 1955)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 12:11:33

(köszi a javítást, Bono is írt sms-t)

Ádám20 2008.11.19. 12:15:04

Szikora Robi Goooo, R-go

2008.11.19. 12:34:43

Nagyon jó a poszt, köszi szépen az infókat. :)
A UB40 talán a legdurvább ezek közül. :)

Case 2008.11.19. 12:35:49

Yonderboi az a csóka aki liftzene szerűt állít elő, ugye?

lopoech 2008.11.19. 12:37:43

Malcolm és Angus Young ötlete volt az ac/dc név, miután meglátták Margaret nővérük írógépének hátulján a felratot. egyenáram/váltóáram. úgy érezték ez jól fedi a banda nyers energiáját, erőtől duzzadó fellépéseiket, és zene iránti szeretetüket.
hamá vki azt írja h "nagy kutatómunkát" végzett nem árt ha van is mögötte valami.

Case 2008.11.19. 12:38:12

szikora robi csikidamja ami érdekes
valami bítlisz nevű fiú banda egyik számában a shake it up-ot értette félre a szerencsétlen.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.19. 12:39:15

bár érdekes lenne még itt további egy két magyar előadót is olvasni, vannak érdekes nevek:
CPG, Picsa, Fürgerókalábak, Magozott cseresznye, Üveges csirkeszemek, ...
ezek közül némelyek eredetéről már hallottam, de biztos lehetne még találni érdekességeket

illetve kiegészíteném egykét formációval még az összeállítást :):

Bunyós Pityu: régen bokszoló volt, és istván a keresztneve
Postás Józsi: régen postás volt, és józsef a keresztneve
Márió és a harmónikás: Máriómak hívják az énekes csávót, aki egy harmónikással lép fel duettben

homepolgár 2008.11.19. 12:41:00

Nem akarok fikázni, de aki egy kicsit is zenekedvelő, annak ezt a névsort belépőszinten tudnia kell :)

Az Anima Sound System név eredetmagyarázata meg egy nagy marhaság: az Anima azt jelenti latinul, "lélek", a sound system meg a jamaikai reggae és dub stílus alapfogalma, a DJ-k, zenészek és énekesek faluról falura járó kompániája.

A U2 pedig nem csak a hidegháború idején repült, mind a mai napig használják, nézz utána.

A "rolling stone" pedig annyit tesz az angol nyelvben: csavargó.

Morgó Muki 2008.11.19. 12:41:38

Ej mi a kő tyúkanyó kend a szobában lakik itt BAND

Vajh honnan a név?

Detox 2008.11.19. 12:43:56

"A dalhoz készült klip érdekessége, hogy eredeti felvételek szerepelnek benne, a II. világháború idején az Atlanti-óceánon portyázó náci katonák mindennapjairól."

Egy darab eredeti felvétel nincs benne, az összes snitt Wolfgang Petersen Das Boot című 1981-es filmjéből van:

www.imdb.com/title/tt0082096/

Adamek 2008.11.19. 12:44:54

A Pet Shop Boys-ról azt hallottam, hogy a Monty Python Papagáj jelenet c. alkotásáról kapta a nevet a jelenet 2 szereplője után. (két enyhén b*zi csóka szerepel benne)

geza 2008.11.19. 12:45:02

Javaslom nézz utánna mit jelent a londoni szlengben a „Pet Shop Boy” :-))

csudri 2008.11.19. 12:45:36

"A zenekar maga, a német techno műfajában alkotott maradandót - ugyanabban az időszakban, mikor az Ein, zwei, polizei..." Ez a mondat így elég fura, mert azt szűrheti le belőle valaki, hogy az Ein, zwei, polizei is egy zenekar. Nem, az egy számcím! Az előadó tudtommal a Das Modul. 90-es évek német technojáról csak pontosan írj, ha lehet, főleg egy olyan postban, amiben bandanevek a téma!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.19. 12:46:23

Érdekes, mert én meg azt hallottam a csikidámról, hogy a karaván hangját (tevegelés) akarta utánozni. :)

Az AC/DC az ausztrál szlengben a biszexualitást jelenti, egyesek szerint polgárpukkasztás áll a névválasztás mögött.

A R.E.M.-nél ez a hivatalos változat, de azt is olvastam Stype-tól, hogy Random End Masturbation-t fed.

A UB40 titkát az angoltanárnőnk fedte föl jópár évvel ezelőtt.

Pomme 2008.11.19. 12:46:25

A 30Y pécsi buszjárat, és amennyire én tom, nem szűnt meg.

emgergo 2008.11.19. 12:47:20

AC/DC: az Anti Christ... verzió szerintem is csak belemagyarázat. Viszont a jelzés szlengben a biszexualitásra is utal (erről nem tudtak Youngék :) )

Az UB40 az munkanélküli-segélyt igénylő lap, nem csak a gitáros találkozott vele :) Jól rímelt a zenekar elég erős politikai töltetű első számaira. Itt egy UB 40: blog.mlive.com/soundcheck/2008/03/medium_ub40.jpg

Ill. a Rolling Stones Muddy Waters blueszenész egy számáról (Rollin' Stone) szedte össze a nevet.

Jó a post, szerintem van még jó néhány érdekes névmegoldás (Lynyrd Skynyrd pl.)

Morgó Muki 2008.11.19. 12:47:38

Pomme-nak már csak azért is igaza lehet, mert a zenekar maga is pécsi.

Rálf atya 2008.11.19. 12:47:53

Én úgy olvastam, hogy a Pet Shop Boys-os fiúk egy kisállatkereskedésben futottak össze elősször. Persze ettől dolgozhattak ott barátaik...

thetriggerhappy 2008.11.19. 12:48:04

annak akinek a b52's ról csak és kizárólag a flinstones film jut eszébe, nem biztos, hogy zenei témájú cikkeket kellene írnia....

pet 2008.11.19. 12:48:54

...én úgy tudtam, hogy a Pet Shop Boys arra a bizonyos papagájos Monty Python jelenetre hajaz. Főleg a legutolsó két mondatra... Ismerve a zenészek irányultságát, simán hihetőbb :D

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.19. 12:49:41

"Márió és a harmónikás: Máriómak hívják az énekes csávót, aki egy harmónikással lép fel duettben "

Az a sarlatán önmagát kíséri tangóharmónikán. Persze van olyan tudás, amire nem büszke az ember.

1,2 Polizei nem Scooter - szám volt? És az a moslék ma is el tud adni lemezeket!

SzocsO 2008.11.19. 12:50:17

Hát ha tengeralattjáró vagy bombarepzaj, akkor inkább az utóbbi, sztem kábé 50x jobb mint a német tekno, az már akkor is szar volt, a nosztalgia sem szépítette meg : )
amugy lehet h eredeti felvételek is, de jobbára a filmből vett jelenetek sztem
a RS amugy egy Muddy Waters szám is, én úgy tudtam, h onnan is vették a nevet - nyilván a nyughatatlan értelmezésben szerepel a bluesban is : )

Pomme 2008.11.19. 12:50:52

Amit az AC/DC-ről idebiggyesztettetek, az egy az egyben a "Sátánizmus és Rockzene" c. oktatókönyvecskéből származik, melyet a Vatikán Fő-Fő démonológusa írt a 90'es évek elején.

Mellesleg 1az1ben marhaság.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.19. 12:51:02

Lynyrd Skynyrd

Egy Skinner nevű tornatanárról kapta a nevét az együttes. Gáz, de vicces.

maydayray 2008.11.19. 12:51:28

Dolly Roll: Dolly elcsavargott?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.19. 12:51:35

nekem is pécsinek rémlik a 30Y, de attól még lehet szombathelyi buszjárat a neve... persze valószínűbb a pécsi busz

SzocsO 2008.11.19. 12:52:51

arról nem beszélve, hogy micsoda zenerajongás és szeretet az, amikor a muzsika helyett az ember azzal szórakozik, hogy minek miért éppen az a neve : )

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2008.11.19. 12:52:55

Remek poszt, köszönjük a Művésznőnek!

Egy-két adalék: A G'NR tagjainak eleinte nem igazán tetszett a névösszevonogatós ötlet, 'AIDS'-nek, majd 'Head Of Amazon'-nak szerették volna nevezni magukat, aztán aludtak rá egyet és maradt a Guns 'N Roses, mindannyiunk örömére.

A Pink Floydhoz még annyit, hogy miután kiötlötték ezt a nevet, rájöttek, hogy bizonyos nyelvjárásokon a 'floyd' szó vágósúlyban lévő hízósertést jelent, ezért lett az együttes jelképe a rózsaszín malac - és ezért is került fel az 'Animals' album borítójára is.

A hazai zenekarnevek között elég sok a vicces(kedő), főleg a punkok között, én a leghangosabban a Dzsófaszalasszó nevén röhögtem, de a Radikális Amputáció, a Disztraktor, vagy a Fostartály neve is tetszik. Ezeket anno csak a nevük miatt kezdtem el hallgatni...

maydayray 2008.11.19. 12:53:15

nem a Das Modul csinálta az eins zwei polizei-t

Adamek 2008.11.19. 12:54:07

Stingről mi az igazság?
Azt mondják a csíkos pólójáról kapta a nevet, de egyesek szerint amikor tanárkodott gyakran használgatta a fullánkját a diáklányokon :) (don't stand so close to me)

emgergo 2008.11.19. 12:54:11

Eleve az a "Sátánizmus és rockzene" emlékeim szerint egy az egyben baromság.

SzocsO 2008.11.19. 12:54:13

Dolly Roll: Dolly elcsavargott?

nem, hanem tkp. a jelly roll az us szlengben régen a puncit jelentette, innentől megvan a skr nevének adója : )

2008.11.19. 12:54:54

lopoech 2008.11.19. 12:37:43
A nővérük adta nekik az ötletet, és porszívó volt az a varrógép. Legalábbis Angus maga így mesélte egy '97-es interjúban.
/egyébiránt az akkori szlengben ez a biszexualitásra is egyfajta szinoníma volt/

Persze lehet, hogy van ennek a sztorinak is vagy ezer verziója :)
Csak úgy megemlítettem - ha már csomót keresünk azon a bizonyos kákán...

Nem vagyok fideszes 2008.11.19. 12:55:16

Az Animals-ről hallottam eme sztorit valahol, aztán vagy igaz, vagy nem: egyszer, egy riporter megkérdezte őket, hogy miért lettek éppen Animals. Erre az énekesük, Eric Burdon (valóban rettentő rusnya egy ember, olyan pattanásos volt a képe, mint egy 13 éves kamaszlánynak) belehajolt a csávó arcába és valami irdatlan zoral fejet vágva imígyen szólt: "Cos' we look like animals!" Mitwww.youtube.com/watch?v=Hg7jzi9JAkw mondjak, van benne valami...

Ehune lehet csekkolni Eric barátunk ábrázatját:

emgergo 2008.11.19. 12:55:20

Az Eins, zwei, polizei az a Modo nevű förtelem volt.

garand 2008.11.19. 12:56:14

Az AC/DC-magyarázat elég pontatlan, a második része hovatovább az unatkozók aljassága is, igaza van TomAce-nek.
lopoech verziója az eredetiségről már jobb, de én úgy emlékszem, hogy Angus egy interjúban személyesen nyilatkozta, hogy egy porszívó volt a névadójuk...:)) A második részt meg mindenki felejtse el, a zenekar tagjai ilyet sosem mondtak, az egész cirkusz a "highway to hell". nóta miatt tört ki (ez meg a hell's bells volt egyáltalán az a két nóta amiben az alvilág téma előjött...) Ezzel az erővel Chris Rea is lehetnea sötét oldal felknet lovagja a "Road to hell" miatt háá nem....?

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2008.11.19. 12:58:04

maydayray 2008.11.19. 12:53:15
nem a Das Modul csinálta az eins zwei polizei-t

Nem, az a Mo-Do nevű előadó szerzeménye. Magyarosítást is kapott fél évvel később, a Soho Party az 'Ecc, pecc, kimehetsz' mondókát illesztette a német eredetire.

Leslieke 2008.11.19. 12:58:54

Ha már szóba került az Edda.
Jelentése: Óészaki mitológiai és hősi énekek.

garand 2008.11.19. 12:59:59

VicGilson köszönöm! Nem rozsdásodik még az öreg agyam olyan gyorsan:)) Persze a das boot kapcsán sem kommentálnám a kicsit sem demagóg "náci katonák" egyszerűsített leírást... Inkább nézd meg a filmet kedves postíró (ha láttad akkor mégegyszer és újra és újra ameddig rá nem jössz, hogy ki benne a náci és, hogy miről is szól alapjában véve)!

gramercy (törölt) 2008.11.19. 13:00:06

váltóáram/egyenáram, nem fordítva

2008.11.19. 13:00:25

emgergo 2008.11.19. 12:47:20
Tudtak róla, de bevállalták. Gondolom polgárpukkasztásnak is jó volt. Ill. nagyon gyorsan kellett nekik egy név (Angus elmondása szerint).

Adamek 2008.11.19. 12:54:07
Van olyan verzió is, miszerint Sting csípős, szurkálós sítulusa miatt ragadt rá ez a név. + még ugye a csíkos póló... Evidens volt a 'fullánk'. Persze nem is élt szerzetesi életet annak idején :)

Nem vagyok fideszes 2008.11.19. 13:01:05

No, ezt elcsűrtem, sebaj.

Másik: a Smells like teen spirit nótacím meg állítólag onnan származik, hogy egyszer Kurt Cobain valami nem túl illatos dezodort használt, mire egy haverja röhögve jegyezte meg, hogy: "Kurt smells, like teen spirit!" Tudni kell, hogy a "Teen Spirit" egy ámerikában kapható baromiolcsó (teszkógazdaságos) dezodor, ami kb. olyan lenézésnek örvend arrafele, mint nálunk a nyolcvanas években a Pitralon fantázianevű szoc. reál. arcszesz.

Kilgore Trout 2008.11.19. 13:01:45

"annak akinek a b52's ról csak és kizárólag a flinstones film jut eszébe, nem biztos, hogy zenei témájú cikkeket kellene írnia.... "

Hát valahogy pont ez jutott nekem is az eszembe a hölgy eme mondatáról. A B'52-es zenekar kb. a 70-es évek eleje óta ontotta magából az akkor new wawe-nek nevezett tök jó nótákat. Az "Üvegtörők" c kultfilmben a főszereplő Hazel O'Connor szobájának a falán is feltűnik a zenekar plakátként. stb. Szóval azért ez gáz.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.19. 13:02:24

ezek nektek az ezoterikus zenekarnevek? vagy csak amikre legjobban ugranak az emberek? pf.

a b52'sről meg legalább a rock lobster vagy love shack, a flintstones film azoknak jut eszébe, akik a zenei műveltségüket egy évfolyamnyi popcornból szedték össze.

Rob67 2008.11.19. 13:02:35

A nyolcvanas évek néhány szösszenete:
Kézi Chopin, Üllői Úti Fuck, de a legédesebb a Moho Sapiens
De nem volt rossz a Spandau Ballet, Duran Duran, sem.

2008.11.19. 13:02:53

garand 2008.11.19. 12:59:59
Nem tesz semmit :)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.11.19. 13:02:59

Ember! Te nem ismered a B´52-t, ha ilyeneket írsz róla. (Persze, ha csak a Fintstonesből van meg...)

szasza1000 2008.11.19. 13:03:43

nagyon nagy kutatomunka valoban, ket perc alatt talalni a neten dogivel ilyen oldalakat: pl
library.thinkquest.org/4626/rock.htm

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.19. 13:04:40

Szép kis összeállítás, kár, hogy nem az én műfajom.

Titus Pullo Urbino 2008.11.19. 13:09:47

Kinopuskin magyar zenekar (Balassagyarmat) a Puskin moziról kapta a nevét

fmj 2008.11.19. 13:09:56

A B'52-vel kapcsolatban tett megjegyzéseddel nagyon nem értek egyet. Ismerethiányból fakadt, vagy alapból nem értékeled az olyanokat, akik 30 év múltán is friss zenét tesznek le az aztalra, amelyik kenterbe veri a most feltűnő sok kis alternatívnak mondott zenét? De jól tudom, nem érdemes ízlésekről vitatkozni, de van akinek van, van akinek meg csak simán nincs...:)

THK 2008.11.19. 13:10:42

a Level 42 hogyan maradhat ki?

a tagok Douglas Adams rajongók, és a "Galaxis Útikalauz Stopposoknak"-ból jött a nevük, mint válasz az élet nagy kérdésére

ElPadre 2008.11.19. 13:12:22

egy, aki a b52's-t a flinstones filmzenéből jegyezte meg, és érezhetően tovább se ment a banda kutatásában, az ne írjon róluk, főleg ne ilyen "zene, banda feledhető" jellegű "faszamegmondógyerekvagyok" stílusban. a b52's az egyik legjobb bulizenekar, egy rakat remek számuk van, a visszatérő albumuk érdekes és releváns, és még mindig van egy jó adag pofátlanság az amúgy vidám zenéjükben, ami azért egy olyan zenekartól, amiben az egyik tag már túl van a hatvanon (és még mindig jó nő), és úgy általában jó ötvenesek, plusz túlélték a gitárosuk (aki cindy frontasszony testvére volt) halálát, nem kis teljesítmény.

kettő, igen, létezik a b52-es bombázó, de a bandát spec a kate és cindy akkori és még sokáig hordott, eléggé jellegzetes és őrült hajviseletéről nevezték el, aminek szintén b52 volt a neve, és asszem az alakja miatt, mivel hasonlított valamelyest a b52 bombázókra.

szóval ha ilyen vendégírók vannak, akkor inkább ne legyenek. éljen a kezdeményezés, de ha már ilyenre ragadtatja magát bárki, legalább csinálná jól...

Enok mester 2008.11.19. 13:14:23

A Doorsot is lehetne kultúrsznobnak tekinteni, mármint az érzékelés ajtói után...

Nem említették a Beatlest, pedig az egy érdekes nyelvi játék eredménye, beat + beetle. Lennon azt mesélte, hogy álmában megjelent egy ember egy lángoló süteményen, és azt mondta neki: Legyetek Beatles! Vagy negyven évvel később McCartney ki is adott egy lemezt Flaming Pie címmel, amin azt énekelte, hogy "I am the man on the flaming pie".

szobatars 2008.11.19. 13:18:06

Dire Straits = elég kétségbeejtő anyagai helyzetben voltak a tagok.
King Cromson = A név az együttes bemutatkozó albuma (In the Court of the Crimson King) címadó dalának szövegéből származik.(Még jó, hogy Kozsó nem "Batman" néven énekel..:-))
Uriah Heep = Charles Dickens: David Copperfield c. regénye egyik szereplője.
Deep Purple = Peter DeRose: Deep Purple című dala után
Cream = az alapítók igazán a krém voltak az akkori rockzenében.

stb. stb. stb.

ElPadre 2008.11.19. 13:18:22

oh, közben más is kéjbordát ragadott a b52's védelme érdekében. jó érzés ezt tudni, hogy nem csak én vagyok ilyen weirdo, akinek bejön ez a zene, de nagyon. :)

egyébként én akkor zúgtam bele véglegesen a b52's-ba, amikor kint, franciaországban, nővéreméknél, egy kicsit bezöldülve, beraktuk, BAKELITEN, azt a sárga remixalbumot (ami egyébként, legjobb tudomásom szerint, az első remixalbum volt a világon), amit az első lemezük legjobb számaiból csinálták, és megvilágosodtam: igen, ez a zene, ami eddig hiányzott az életemből. :)

a cikk írójának meg javallom a private idaho, roam, give me back my man meghallgatását. ha ezek után is irreleváns bandának tartja a b52's-t, lelke rajta, ízlések és pofonok ugye...

Farkasbab 2008.11.19. 13:21:42

thetriggerhappy 2008.11.19. 12:48:04
annak akinek a b52's ról csak és kizárólag a flinstones film jut eszébe, nem biztos, hogy zenei témájú cikkeket kellene írnia....

egyetértek.

egyáltalán, 30 alattitól zenei cikk elég fura...
tekintve, hogy már a tüctüc idején szocializálódott...

zseboroszlan 2008.11.19. 13:22:03

B'52 - (szvsz) A lányok frizurájának a neve is B'52. Eredetileg a frizura kapta a nevét a bombázóról.

p 2008.11.19. 13:22:08

30Y - pécsiek, buszjárat :)

kurvaanyadat 2008.11.19. 13:23:06

Te szerencsetlen idiota!
Szerinted a b52's azert szar mert te 2-3 szamot hallottal toluk.Szerintem mindenkinek jobb lenne, ha most azonnal armtalanitanad a gepedet!

vidor 2008.11.19. 13:23:39

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-
"bár érdekes lenne még itt további egy két magyar előadót is olvasni, vannak érdekes nevek:
CPG"

a cpg-re egy verzió a cigánypusztító gáz, de ezt csak egy barátom másodunokatestvére olvasta valahol.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.19. 13:23:51

"egyáltalán, 30 alattitól zenei cikk elég fura...
tekintve, hogy már a tüctüc idején szocializálódott..."

na, azt hittem a posztnál jobban semmi sem fogja kiakasztani a bullshit-detektorom...

dr. Wilbur Swain 2008.11.19. 13:26:09

animáról annyit, hogy barátném igencsak csípte őket, és ezért első e-mail címének a banda nevének rövidítését használta, plusz az akkori életkora
na, így jött ki az ass18@... kapott is vagy tízmillió pornó-spamet :D

s1e 2008.11.19. 13:28:13

A Coldplayhez még annyit hozzáfűzznék, hogy az igaz hogy az a bizonyos könyv ihlette a nevet, na de nem Chris Martin volt az akit megihletett, hanem az évfolyamtársát, akinek a zenekarának a neve volt Coldplay, és miután nem nagyon menta szekerük C.M. úgymond felhasználta a nevet.

Terlis 2008.11.19. 13:30:44

Nem tetszett a cikk. Sok ismerethiány, tévesztés és hülye személyes vélemény van benne. Pl. annyi együttes van, mér egy olyan nevének az eredetét írod le, ami szted érdektelen? Ja, hogy Amerikában alap az együttes, még a Family Guyban is benne volt a Rock Lobster? Akkor legalább add meg neki a tiszteletköröket, vagy mint már írtam, ne foglalkozz vele.
A bevezetőben megírod, hogy "biztosan tudható miért éppen az, ami", aztán rögtön leírsz egy Pearl Jam-féle humbukot...
A Sour jellegű italokról olvashatsz az angol wikipédián. Alapvetően tömény + citromlé, ez utóbbi miatt sour. Még valami keserű lötty...mi? Ajánlom neked a megkóstolásukat, lehet részegen okosabb vagy.
stbstb. (U2 kémrepülő? Dupla jelentés - You Too?)
ennél én saját tudásból jobban írok és többet tudok, hosszas kutatómunka nélkül...

név 2008.11.19. 13:32:10

akkor is rock lobster !!!&

fehso2 2008.11.19. 13:32:46

Ti tudtátok a Rolling Stones igazi jelentését!
Gratulálok!
Ezt az általam a magyar médiában látott/hallott összes trendike pics@ és f@sz elrontotta

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:35:21

Háháh, mennyi okos ember! Végre itt összegyűjtöttük őket!

Walaki 2008.11.19. 13:42:10

A 30Y asszem pécsi éjszakai buszjárat a főpályaudvar és a Kürt u. közt jár!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:43:36

Na, akkor kezdjük...

30Y: valóban pécsiek, de a buszjárat, melyről a nevüket kapták szombathelyi (interjú velük itt: www.origo.hu/techbazis/mobilnet/20080519-mobilinternet-30y-beck-zoli-gradvolt-endre-szombathely.html)

B52:))) Inkább arról beszéljünk, hogy Karda Bea 52 évesen B52 néven jött ki....nemá azt izéljük, hogy valakinek nem tetszik egy zenekar...háhá, ez gyerekes. Mondtam már, ízlésről vitatkozni....

Az olyanokat, mint Douglas Adams megemlítése, RESPEKT! 42! :))) Többiektől is ilyen színvonalat várok.

ElPadre 2008.11.19. 13:44:52

ja persze, hogyha valakinek yonderboi a beszt mjúzik evör, akkor ne csodálkozzunk, hogy a b52's-ra így tekint. nekem spec yonderboi az, aki úgy általában kellemes, de abszolute irreleváns zenét csinál. nem rossz, sőt, jó, csak sosem értettem, mi ez a rohadt nagy felhajtás körülötte, mert én az égvilágon semmi kiemelkedőt, semmi korszakalkotót nem hallok benne. pl. hasonló műfajban jon hopkins nekem jobban bejön, és még rá se mondanám azt, hogy ha nem lenne, a zenei világ érezhetően szegényebb lenne.

THK 2008.11.19. 13:44:57

bőgőmackó: ez jópofa, de nyilvánvalóan a Pet Shop Boys ismertsége után született kifejezés (ráadásul sokan nem is értenek egyet vele, a 17/11 arány nem túl megbízható)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:45:29

Jelentkezőket várok! :)) Ki hívja Angust és ki a Pet Shop Boys-t? :) Ma mindent kiderítünk...

Találtam még ilyet:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_band_name_etymologies

Meg ilyet: library.thinkquest.org/4626/rock.htm

Építőt!

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.11.19. 13:45:50

30Y Szombathely...

www.a38.hu/?p=programok&id=1178

Köszönök minden hozzászólást, a NEM építő jellegűeket különösen. :-)

Adamek 2008.11.19. 13:47:01

Douglas Adams

Most tisztelsz? :)

margar 2008.11.19. 13:47:16

Level 42: egy interjúban az egyik tag úgy mondta, hogy amikor nevet kerestek, valamelyikük éppen a 42. oldalon tartott egy könyvben.

De az is lehet, hogy az interjú fordítója nem hallott még a HHGG-ról, ezért írta a fentit.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:48:03

Ha megmondod, hogy melyik zenekarral lépett fel DA, akkor igen. (HA nem, akkor is!).

Én egy nem kicsiről tudok...1994-es albumuk címét is sugallta...

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2008.11.19. 13:48:04

vidor 2008.11.19. 13:23:39

a cpg-re egy verzió a cigánypusztító gáz, de ezt csak egy barátom másodunokatestvére olvasta valahol.

Hát nem. A Genyó Szívó Disztroly 7. számában fekete-fehéren szerepel, hogy a CPg jelentése Come on Punk's Group, vagy Coitus Punk Group. Maguk a tagok is folyamatosan lavíroztak a két változat között.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.19. 13:48:29

vidor 2008.11.19. 13:23:39

a CPG-nél a CP stimmelt a G az gépezet.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:50:12

Mert fontosak vagytok nekem! Egy szombathelyi barátom interurbán küldi :)

"...A 30Y valóban egy szombathelyi buszjáratról kapta a nevét, de a buszjárat még mindig közlekedik, nem szűnt meg, csak éppen más számozással jár. Az egykori 30Y ma a 3-as busz, amely továbbra is Szombathely Olad és Kámon városrésze között szállítja az utazni vágyókat.

Az Anima elnevezéséről nem tudok semmit, de megkérdezem egy szombathelyi haveromat e témában.

Illetve van egy szombathelyi metál zenekar, a HALOR. Ennek neve onnan eredeztethető, hogy amikor a zenekar dobosa az Államigazgatási Főiskolán egyik alkalommal a vizsgaeredményét ment megnézni, és az adott kar hirdetőtábláján kereste a vizsgaeredményét, akkor szemet szúrt neki HALász ORsolya neve és vizsgaeredménye."

Ezt várom!

ElPadre 2008.11.19. 13:51:10

IO: nem is ízlésekről beszélünk. hanem arról, hogy amit és ahogy kedves cikkíró írt, az 1, nem állja meg a helyét, 2, rettentő mód lekezelő. tudod, amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten is. és ha már zenei témájú blogot üzemeltettek, amiben hozzá lehet szólni a postokhoz, akkor ne legyetek kiakadva, hogy egy ilyen szintű, lesajnáló, és megalapozatlan vélemény után kaptok egy kis flame-et az arcotokba. ha nem tetszik: ne engedjétek a commenteket, vagy ne üzemeltessetek blogot, vagy, ami tán a legjobb lenne, ne engedjetek olyannak postolni, aki így áll a zenéhez (és még a házi feladatát sem csinálta meg rendesen, heh).

mert a b52's-t nem szeretni lehet. azzal nincs is semmi baj. de egy 20+ éves karriert, ami nagyon sok embernek okozott nagyon kellemes és vidám perceket, nem kéne így egy mondtadban, ilyen kifejezésekkel lesajnálni. szóval, ha nem vagytok b52's fanok, semmi gond, de akkor inkább ne írjatok róla, jó? és főleg ne ilyen marhaságokat.

(a karda beátás dologról meg ne is beszéljünk.)

BMWkiller · http://gazz.blog.hu 2008.11.19. 13:51:25

Amit az AC/DC-ről idebiggyesztettetek, az egy az egyben a "Sátánizmus és Rockzene" c. oktatókönyvecskéből származik, melyet a Vatikán Fő-Fő démonológusa írt a 90'es évek elején.

Megerősítem! Tényleg egy túlbuzgó egyházfi találta ki ezt a hülyeséget. Az AC/DC-nek semmi köze a sátánizmushoz.

Walaki 2008.11.19. 13:52:02

Leslieke 2008.11.19. 12:58:54
Az Edda meg eredetileg Edda művek volt, a magyarázat meg .os!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:53:00

Utolsó védelem a Művésznő érdekében, remélem lecsendesítem a fals kritikákat és helyreáll a cikk helyessége:

"1981 augusztus 19-én Neil és Chris véletlenül találkoztak egy műszaki (elektronikai) boltban a Kings Road-on, Chelseaben, Londonban. Mikor kiderült, hogy mindketten érdeklődnek a dance zene iránt, elkezdtek közösen dalokat írni. Kezdetben West End-nek hívták magukkal, később azonban felvették a Pet Shop Boys nevet, néhány barátjuk után, akik egy kisállat kereskedésben dolgoztak Ealing-ben. "Úgy gondoltuk ez úgy hangzik, mint egy angol rap együttes."

Walaki 2008.11.19. 13:56:52

a CPG nem CP Galeri?

Liberté_73 2008.11.19. 13:57:58

na, és a "Kati és a f*ckin' kerekperec" ??
arról nincs genezisinfo?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:58:24

ElPadre! Páááádre! Na, nincs itt gond. Nagyjából egyetértek azzal amit mondasz! Pár kritika volt, ami nem volt helyénvaló, azt helyretettem :)) (lásd kommentjeim). A jogos kritika RISZPEKT, sőt ELVÁRT, mi is fejlődünk, meg mindenki más is. Ha elolvasod a B52 részt, láthatod a mondat elején: "szerintem". Így SZERINTEM lehet véleményt alkotni. Ha megkarcolt egy b52 rajongót, hát így járt :). Te is karcoltál meg már gondolom zenét / filmet / sportcsapatot. Ilyen az ember, véleményt alkot. Mi is, ti is. Ugyanakkor a nem jogos kritikákra visszacsapunk, mózesre tanítunk mindenkit, heccből verekszünk :)

Amúgy én sem szeretem a B52. TE meg lehet olyan nem szeretsz, amit én szeretek. De amit én nem szeretek, az az, ha bárki azt gondolja, hogy a flame az rossz. Ha az arcunkban van picit, legalább jobban fogunk hasonlítani Danny Trejo-ra! :)))

Köszi a kommenteket!

Kilgore Trout 2008.11.19. 13:59:54

Még a 90-es évek elején leszálltam a Körtéren a 61-es villamosról, és egy plakátra esett pillantásom, amelyen a "Táncosokkal Farkaló" c zenekar koncertjét hirdették. Egész nap, ha eszembejutott, hangosan röhögtem. Aztán egyszer hallottam őket zenélni. Na, akkor viszont kiábrándultam. Azt hittem, ilyen névválasztáshoz csak jó zene lehet, hát nem.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.11.19. 14:00:36

Yonderboi onnan is ismeretes lehet, hogy a CSI Miami egyik epizódjának, valamint a Harmadik műszaknak is szerzett (film)zenét.

THK 2008.11.19. 14:00:45

Persze a magyarázatok gyakran lehetnek hamisak, de a Level 42 esetén szerintem nincs ok kételkedni az összefüggésben: DA a 70-es évek végén írta a művét, ami rádióadásként hamar népszerű lett, a banda pedig 81-ben alakult

Tomi 2008.11.19. 14:00:46

Emgergo: Szerintem valószínű a Bob Dylan: Like a rolling stone

www.youtube.com/watch?v=xO0gSJGJ7Fs

Ugyanis Jagger-éket Dylan zenéje (is) inspirálta, le sem tagadhatják.

klu 2008.11.19. 14:01:05

30Y pécsi...

white_widow 2008.11.19. 14:06:18

vidor - nem cigánypusztító gáz, hanem cigány pusztító gépezet...

Kilgore Trout 2008.11.19. 14:07:10

Érdekes még a Led Zeppelin neve is.
"A névválasztásról szóló egyik történet mára már legendává vált: Keith Moon és John Entwistle azt mondta, hogy egy supergroup, amiben Page és Beck társai lennének, úgy zuhanna le, mint egy ólom (lead) zeppelin. Az ólom zeppelin kifejezés John Entwistle-től ered, aki a rossz koncerteket hívta így. Az együttes felvette a nevet, de Peter Grant menedzser javaslatára az a-t kihagyták belőle, hogy „az ostoba amerikaiak” ne keverjék össze a 'vezető' jelentésű lead szóval."
Forrás: Wikipedia

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 14:09:56

NA, ma közösen megtanultuk, hogy a 30Y szombathelyi. Ne lépjünk vissza.

A Rolling Stones sztorinak tudtommal van olyan epizódja, hogy egy dal ihlette őket. WikiAnswersnek utánanézve:

"THE ROLLING STONES - from the Howlin' Wolf blues song "Rolling Stone" - Keith Richards was a fan of the version recorded by Muddy Waters."

Há',ne tudom...van közöttetek egy igazi rajongó? vagy egy orvos? vagy valaki aki a gépet tudja vezetni?

Wagner Úr 2008.11.19. 14:12:47

Rolling Stones: Bob Dylan számról

Hodgf 2008.11.19. 14:14:10

Nem tudjátok a Jeff Beck miről nevezte el a zenekarát? (Jeff Beck Group)

attesz 2008.11.19. 14:16:23

szerintem a Flintstones-filmzene - vagyis inkább ugyebár főcímzene - nem B52's szerzemény, hanem egy elfogadható feldolgozás. de végül is nincs jelentősége...

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2008.11.19. 14:16:53

Hányszor kell még elmondani, hogy a CPg-nek SEMMI KÖZE a cigánypusztító gáz/gépezet agymenéshez??????

Azért gyökeresedhetett meg ez a hülyeség, mert a CPg-t annnak idején összemosták a Mos-Oi nevű, felvállaltan skinhead együtessel, őket is leültették, a CPg-t is. A két zenekar pere is nagyjából egy időben zajlott. De úgy látszik, az agymosás azóta is tart.

paprika 2008.11.19. 14:17:20

én spec nagyon sajnálom, hogy nyáron nem tudtam élőben megnézni a B52'st. lehet, öreg vagyok? :)

úristen, emlékszik még vki a skid rowra? hehe, én is. tehát öreg vagyok :))

new order, faith no more, miegyéb...

a Sárga Taxit ismeritek? na, az meg tesóm cipősdobozáról :)))))))

paprika 2008.11.19. 14:22:51

bakfitty, még életemben nem hallottam, de olyan jó neve van, hogy meg kő néznem :)

white_widow 2008.11.19. 14:26:07

Aggódom a testi épségedért Képkocka...
Több fegyelmet 8as

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.11.19. 14:33:40

Hát, a U2-nak a The Hype találóbb lett volna (és most jöhetnek a kövek :D)
Mindenesetre szerintem a Feedback szerintem "ütősebb" hangzású. Már ha csak a gitárok gerjedésére is gondolunk.

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2008.11.19. 14:41:35

Én egyértelműen már csak Kadlott Karcsi nevének eredetét szeretném tudni.

A B52's Love Shack videóban mindig alig vártam azt a részt, amikro a dobos újraindítja a zenét egy ütéssel. Néha dobverővel a kézben. :)

gszlaszlo 2008.11.19. 14:42:37

Na tehát a Rolling Stones, az valójában Szakadt csavargók
lásd még Bob Dylan: Like a rolling stone – innen van a nevük

sánta csiga · http://www.veveve.hu 2008.11.19. 14:42:39

Emberek!

CPG: Com'n Punk Group!!

Az egykori angol 'bítlisz' együttes énekelte egyik számában a "com'n, com'n"-t és B.Zoli zenekarvezető, szakközépiskolai osztálytársam /Déri Miksa- SZEGED/,az egyik szünetben ötlötte ki a zenekar nevét!
Még valami?!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.11.19. 14:49:51

A hozzászóláspalettáról még hiányoznak az alábbi, általában szerepeltetett vélemények:

- én a mainstreammel ellentétes irányban megyek
- régebben ismerem XY-t
- ha ez neked underground akkor szart se tudsz

A "ha te erről ismered, akkor hülye vagy" megvolt többször is, azt köszönöm. Szerintem jó a cikk TÉMÁJA, és van miről beszélni. Van, amire több elmélet is van, és adódhatnak több tíz évvel ezelőtti félrefordításból eredő legendák is.

A főoldalon megjelenő "Misztikus zenekarnevek" érdekes interpretációja a "Nomen est omen a zenében"-nek, hát ez így sikerült :)

Amiért irónia nélkül is hálás vagyok:
- ami kimaradt, ami még érdekes
- valós rosszul tudások kijavítása

Esetleg az igazolt jó megfejtéseket utólag beírhatnánk a cikkbe az utókor és a jövő Google vitézeinek épülésére.

CryingMonkey 2008.11.19. 14:55:34

"Yonderboi onnan is ismeretes lehet, hogy a CSI Miami egyik epizódjának, valamint a Harmadik műszaknak is szerzett (film)zenét."
Élvezet volt olvasni a kommenteket, de ez aztán betette a kaput.
Ha egy 20 másodperces laboratóriumi vizsgálat (CSI Miami) során hallható dallam (?) neked (film)zene és ezt még fel is kéne ismerni....
Más: kinek is lehetne innen IS ismeretes a Yonderboi?
Netán azoknak, akik nagyítóval olvassák a kimerevített stáblistát?

coucou 2008.11.19. 14:56:14

spamdog 2008.11.19. 12:05:00
Azért érdekes lett volna az U2-es repülőgép a II.világháborúban...(első repülése 1955)

spam,
a posztíró hidegváborút írt....
arról meg pl. itt:
en.wikipedia.org/wiki/Cold_War

egyébként HavocS-ra reagálva lehettek volna még "Bono & The Hypes" is :)

mézes · http://www.mezesterdkalacs.blog.hu 2008.11.19. 15:00:00

Bob Dylan Like a rolling stone, esetleg Muddy Watters, vagy a hatvanas évek 'Gördülő kövön nem nő moha' mottója lehetett az inspiráció. 'Nyughatatlan emberek'...nem, persze átvitt jelentése ez. A nyelvet Andy Warhol tervezte.

mézes · http://www.mezesterdkalacs.blog.hu 2008.11.19. 15:00:34

Bob Dylan Like a rolling stone, esetleg Muddy Watters, vagy a hatvanas évek 'Gördülő kövön nem nő moha' mottója lehetett az inspiráció. 'Nyughatatlan emberek'...nem, persze átvitt jelentése ez. A nyelvet Andy Warhol tervezte.

ElPadre 2008.11.19. 15:04:10

igen, azért nemzeti büszkeségünket dagaszthatja az a tény, hogy yonderboi 1-1 számát beválogatták ilyen nagy presztízsű sorozatokba. (bár én pont a miami-t nem nézem, nem bírom horatio cane szemüveg-le-szemüveg-fel színjátszását.)

de attól még nem írt spec nekik zenét yonderboi, csak beválogatták 1-1 számát. persze ez is nagy érdem. :) csak hogy tudálékos legyek. :)

IO: szívesen, ez a jó hozzállás. az, hogy a nevedet meg egy pink floyd-számból vetted, kifejezett plusz. sok sikert a jövőben is. :)

Veterán 2008.11.19. 15:06:41

"szikora robi csikidamja ami érdekes
valami bítlisz nevű fiú banda egyik számában a shake it up-ot értette félre a szerencsétlen. "

Mindig hatalmas tisztelet ébred bennem amikor szakértő emberek cáfolhatatlan bizonyosságú kijelentéseit hallhatom vagy olvashatom, például arról, hogy ki mikor mit értett félre. Vagy hogy ki a szerencsétlen. Hail Case.

HDCase 2008.11.19. 15:14:03

Nem vagyok profi angolos, sem pedig alaposan jártas az amerikai szlengben, de a Pearl Jam kifejezést hallottam már használni az ejakulátumra.. ami tulajdonképpen még helytálló is volna.

Ráadásul a "Singles" c. 1992-es filmben PearlJamék zenekara Citizen Dick, ami ugye megintcsak félreérthetô (van is egy rész a filmben "Touch Me, I'm Dick" számukról hasonló aspektusban).
Vagy csak én látom az összefüggést?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 15:21:57

ElPadre! Megbeszéltük!

Veterán! Kizárt dolog, mert nem tudom. De ezt a sikidábébi félreértést tv interjúban én is hallottam Szikorától. Meg a tevés megoldást is....Ő se tudja, de olvassa a Béoldalt :)

bc52ftw 2008.11.19. 15:22:00

B52 bulizene, nem otthon kell hallgatni kazirol mosogatas kozben :-)

www.warehousecomic.com/comic_184.php

Rumlis 2008.11.19. 15:27:34

Azt hallottátok, hogy van egy B seiten nevű osztrák együttes akinek a neve onnan ered,h. a lemezek B-oldalán sok zenei csemege található!

Erről írtak a skacok már: b-oldal.blog.hu/2008/11/18/blog_keresztapak

zs 2008.11.19. 15:30:09

W.A.S.P. esetében mit tudtok? Állítólag ők sem emlékeznek rá. Egyszer Blackie ígv válaszolt egy interjúban: "We Ain't Sure, Pal" :)

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.11.19. 15:32:40

"30Y - szombathelyi buszjárat. Se több, se kevesebb. :-) Hogy mikor szűnt meg nem tudom, egy biztos: már nem szerepel a helyi menetrendben."

Nem pécsi? A zenekar az, pécsi egyetemi napokon mutatkoztak be és itt van olyan busz, az visz a szeneshez is asszem :D

HDCase 2008.11.19. 15:41:02

"Interstellar Overdrive · b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 13:48:03
Ha megmondod, hogy melyik zenekarral lépett fel DA, akkor igen. (HA nem, akkor is!).

Én egy nem kicsiről tudok...1994-es albumuk címét is sugallta... "

Természetesen a Pink Floyd-ról van szó.

nemá 2008.11.19. 15:43:07

Nemá' hogy B52's felejthető!?
Hát a Loveshock? nem szabadna pubertás kor előtt blogot írni
ehh

Rockavimoya 2008.11.19. 15:46:39

w.a.s.p. - az együttes tagjai (pontosabban blackie) több változatot is lebegtetett már:
we are sexual perverts, we are so perfect, white anglo-saxon protestants, we are so powerful, we are satan's people, we are satan's preachers, illetve a már említett we ain't sure pal.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 15:47:27

A B52 rajongókat kárpótolni fogjuk egy cikkel....

Nem is. Kitaláltam! Kiderül ki itt a divatBÉ52-es. Várjuk postacímünkre a b52 zenekarról készülő cikkeket!

nosferato@b-oldal.hu
overdrive@b-oldal.hu
ralf@b-oldal.hu

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.11.19. 15:48:28

kommenteket elolvasva, visszavonom :D

sankó panza 2008.11.19. 15:53:51

Szerintem a cikk nem lenne rossz, ha kicsit élvezetesebb stílusban, több tényanyaggal , néhány ütős poénnal alátámasztott szösszenet lenne. így szerintem itt bárki összeollózhatna néhány mainstream zenekar honlapjáról egy-két érdekesnek tűnő magyarázatot.Igazándiból a kommenteket sokkal élvezetesebbnek találtam...Bocsi nem tudom mi alapján szűritek , hoyg kinek a cikke kerül "főoldalra" de ez sajnos így (hiába is jó a téma) elég vérszegény

Lafayette Ron Hubbard 2008.11.19. 15:55:28

W.A.S.P

White Anglo-Saxon Protestant
We Are Sexual Perverts
We Are So Perfect
We Are Satan's People
...
We ain't sure, pal

:)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 15:57:00

Nekünk tetszett / TETSZIK a cikk, ezért vállaltuk fel. Nincs nagyon mit ezen magyarázni...

(főoldal = Index főoldalra, oda nem mi tesszük, hanem kiteszik, ezúton is meghajlás, köszönet, riszpekt)

Visszajelzést köszi.

Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.11.19. 16:01:48

Szomorusag lenne ha a b52's csak a fredi beni filbol lenne ismeros a nagyvilag szamara....

H.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 16:02:36

Bakfitty! Nononono. Nem wikipedia kell. Érzések. Emlékek. Mitől SZERETI, mit ADOTT neki. Nekem ez egy tinglitangli csapat. Valakit viszont lehet a nagy házibulikra emlékeztet. Vagy bármire. Emlékek kellenek, nem kórtörténet, vagy "felcsaptam a lexikont".

szóval ilyen típusú cikket várunk, ha valaki küld, főhajtás.

SpiderJerusalem 2008.11.19. 16:08:17

Edd a szart amit az edda szart!:)

Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.11.19. 16:09:06

paprika: a Skid Row-tol az 18 and life c. ballada a rockballadak alfeja es omegaja. A monkey bussines-re meg ki ne emlekezne.

Szvsz megerne egy cikket a Skid Row balszerencseje....pont abban az evben jelent meg az atuto zeneket tartlamazo, kiforrott albumuk amikor kijott a Metallica:Metallica (aka Black Album) es a Use Your Illusion I-II. A vilagpiac nem viselt el egy kvazi negyedik zsenialis albumot....

Az 18 and lifeot erdemes meghallgatni a Metal Skool (mostman Pink Steelnek hivjak magukat) es Pink eloadasaban. Rajon az ember h Pink tkp. nem popudvoske hanem rocker.

H.

paprika 2008.11.19. 16:16:30

Horasz, ismerem a Skid Rowt, akkor biztosan nem írtam értelmesen. pont ez az, hogy mivel ismerem, bizonyára öregnek számítok, mert a mai fiatalok :))) azt sem tudják, miről is van szó.
ez most kicsit off, de eszembe jutott. nem az énekesük énekelt abban az összedobott bandában, aminek mintájára itthon a jack jacket megcsinálták? nu, ennek utána nézek, most lehet, senki nem tudja, mit hordok itt össze :)
B52'shoz nincs köze, az tuti :)))

sirmorton 2008.11.19. 16:19:31

V' Moto-Rock: a Volán támogatta Demjén Rózsi zenekarát.

Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.11.19. 16:25:21

Paprika..ohh elnezest...vagtame n h te szereted a Skid Row-t hiszen mar a nevere is alig emlekeznek mostansag...csak amolyan egyeterteo informacio atadas volt kis szosszenetem.

Igen o szerepelt benne. Mostanaban az arc Axl Rose uj bandajaval turnezik.

Sarga Taxi a rockabilly vonalon nyomul ha jol emlekszem ugye? Mert akkor buliztam rajuk/veluk az Amigoban:)

H.

2008.11.19. 16:38:52

Érdekes még a méltán híres W.A.S.P. zenekar neve, mely eredetileg gúnyos módon az amerikai középosztályra utalt (white anglo-saxon people), aztán Blackie Lawless utólag azt terjesztette, hogy a we are sexual perverts rövidítése. Amire jó bizonyíték volt első átütő "slágerük" a Beast, fuck like an animal című dal.

2008.11.19. 16:40:38

Bazzeg, most látom, hogy megelőztek!

zt 2008.11.19. 16:42:42

"W.A.S.P. esetében mit tudtok? Állítólag ők sem emlékeznek rá. Egyszer Blackie ígv válaszolt egy interjúban: "We Ain't Sure, Pal" :) "

We Are Sexual Perverts.

emberem kedvenc gyerekkori bandája:)))

sldfsldfsdfsdfs 2008.11.19. 16:48:05

Pearl Jam = egy drogfajta neve

2008.11.19. 16:48:51

Homályos emlékeim szerint Igor egyszer azt nyilatkozta, hogy a Sepultura portugálul sírtáncot jelent és a Motörhead Dancing on your grave című száma ihlette. Valaki meg tudja erősíteni?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.19. 16:52:26

Hallottam! Sepultura portugálul sírhelyet jelent.

duncan 2008.11.19. 17:09:47

Level 42 (ha még valaki emléxik rá): az együttes egyik tagja éppen valami videójátékkal játszott, amikor a névválsztással kínlódtak, és pont a 42. szinten tartott, amikor kipattant az isteni. Állítólag...

Edda: gondolom tudjátok, hogy a skandináv Edda-dalok (valami eposz..) után kapták a nevet, bár az akkori hatalmasok Edda Göring (H. Göring lánya) keresztnevének használatával is megvádolták Attisékat

Bon Jovi: ezt nem írom, túl könnyű...

Skid Row = nyomortanya. Hogy miért, azt nem tudom...

The Doors: aki látta a filmet, az tudhatja...

Iron Maiden: vasszűz, középkori kínzóeszköz, erős áthallással Maggie Thatcher (kicsiknek: volt angol miniszterelnök, az egyik borítójukon Eddie az ő képét tépi a falról) becenevére (Vaslady)

Sepultura: sírkő

Cadaveres de Tortugas: remélem ismeritek, kitünő banda volt :(, egyébként teknőshullákat jelent a nevük

P. Mobil (R.I.P. Tunyo!): Perpeetum Mobile, vagyis örökmozgó rövidítése

P. Box: Pandora's Box, avagy Pandora szelencéje

Ailaoshi · http://miraculousmandarin.weebly.com/ 2008.11.19. 17:11:08

Oké, a Queensryche nevét ki magyarázza el nekem? (hol van a kettőspontos ipszilon billentyű?????) :)

duncan 2008.11.19. 17:11:21

zt: W.A S.P.: White Anglo-Saxon Protestant, azaz fehér angolszász protestáns, egybeírva pedig darázs

Sting, ha már itt tratunk: fullánk, a szókimondó stílusa miatt

duncan 2008.11.19. 17:19:55

Jethro Tull: középkori angol író, korszakalkotó könyvet írt a mezőgazdaságról

Alice Cooper: boszorkány volt, legalábbis ezért égették meg...

duncan 2008.11.19. 17:23:01

Hladno Pivo: horvát punkegyüttes, = hideg sör No comment :)

Volt a Bjelo Dugme is a jugo időkben, az fehér valami,ennyire nem vágom a délszláv nyelveketz :)

duncan 2008.11.19. 17:25:30

Ladánybene 27: a tagok a községben működő KISZ-építőtáborban haverkodtak össze, a tábornak ez volt a telefonos "hívószáma" valamikor Bell után nem sokkal :)

most viszont hazamentem, elég a dolgozásból :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.11.19. 17:50:59

@nemá: pubertás érzetet annyival tudom emelni, hogy nem Loveshock, hanem Loveshack.

Érdeklődőbbeknek: a shack az vmiféle kis kuckó, zug, kunyhó, vityi, ilyesmi. Tehát itt pl. "szerelmi fészek" vagy ha úgy tetszik, potenciális kúróhely, baszoba, vagy egy jó kis szórakozóhely ahol lehet csajokat felszedni. Gondolom van frappáns fordítás a kontextusnak megfelelően, nem tudom, miről szól a szám, mert ezt még akkor hallgattam, amikor még azt hittem, hogy a Maybe az egy keresztnév :)) 90 körül, azt hiszem, Tone Loc, Holly Johnson és The Bangles volt még valamilyen titkos algoritmus alapján összehányva arra a kazettára.

Hasonló még:
- Radio Shack - műszaki-szakik nagy örömére létező elektrotechnikai bolthálózat az USA-ban... mondjuk rádió-sufni
- Crab Shack - rákkuckó, étterem név (fiktív, My Name Is Earl c. sorozat)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.11.19. 17:53:15

@Duncan tényleg, Bell után :D Van is valahol egy hangposta üzenet, hogy "Alexander Bell vagyok, kerestem! Kérem hívjon vissza. A számom 1."

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.11.19. 18:25:12

Óóó
nahát
mennyi, de mennyi hozzászólás,alig győztem végigolvasni őket...
Csodás :-))
Sajnálom, hogy napközben nem tudtam reagálni, köszönet minden kommentért és helyesbítésért, jöhet még. :-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.19. 18:54:21

duncan,

tévedés. Egyik korai zenekarával a Phoenix Jazzmennel sárga fekete csíkos ruhában lépett fel, és az akkori zenekarvezetője Gordon Solomon azt mondta, tisztára olyan, mint a dongó, mire a többiek elkezdték Stingnek szólítani, ami végül rajta maradt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.19. 18:59:59

A Queensrÿche az első demójukon található Queen of the Reich (félig ugye angol, félig német) című számuk torzan ejtett címe után kapta a nevét, az umlautot szimplán viccből (állítólag metal umlautnak hívták, lásd Motörhead) rakták az ipszilonra. Eredeti nevük egyébként The Mob volt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.19. 19:05:29

CPg = Common Punk Group, a cigánypusztítós faszság éppenséggel a kirakatper egyik mellékterméke volt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.19. 19:09:55

Hogy Douglas Adams kivel zenélt, azt most nem keresem ki, de pl. Michale Moorcock a Hawkwinddel volt jó haverságban, szövegeket is írt nekik.

camparisoda 2008.11.19. 20:53:11

Látod, debütáló katatones, kaptál hideget és meleget. De a célodat elérted, a gondolatébresztő megtörtént, és a nagytudású zene(kar)szakértők megnyitották tudásuk csatornáit.
Én ezért olvasom a b-oldalt. :)

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.11.19. 21:15:28

camparisoda,

hideg-meleg... ez így van rendjén... a közönynél pedig nincs rosszabb, úgyhogy tulajdonképpen nem elégedetlenkedek :-)

duncan 2008.11.19. 21:24:11

mavo: igaz, miután írtam, a kollégám szintén felvilágosított...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.20. 15:14:08

Interstellar Overdrive,

azóta ráleltem, köszönöm.

duncan,

tévedni emberi dolog ...

camparisoda,

szerintem nem kapott hideget-meleget. Néhol kis korrektúra, és jó sok plusz adalék, jó lett ez így.

Simon Templar 2008.11.20. 16:37:10

Horasz: Bizony, a Skid Row méltatlanul elfeledett, alábecsült zenekar, bár a Subhuman Race-szel nagyon mellényúltak, szóval nem csak a piaci törvények tettek be nekik...

rettentó 2008.11.20. 16:47:12

duncan: Alice Cooperhez: a boszorkányos sztori a szellemidézéssel együtt merő kitaláció volt Alice és a zenekar részéről, amikor már hatszázadszor kérdezték meg, hogy miért egy női nevet választottak. Valójában az interjúk 99%-ában és Alice önéletrajzi köteteiben (Me, Alice és Golf Monster) olvasható a megfejtés: az Alice Cooper tipikus amerikai átlag női név és sokkolni akartak vele, hiszen:
1) sokan azt hitték egy szőke tündér fog folk rock dalokat előadni a koncerten (amerikai fülnek a név kb. úgy hanzik mint nekünk a Szentpéteri Csilla vagy a Horgas Eszter), erre kaptak az arcukba egy Pink Floyd-Doors-féle elborult zenét (a két első lemezükre gondolok)
2) női név egy derékig érő hosszúhajú férfiakból álló zenekarnak, akik elég androgün módon öltözködtek (különösen Alice, az énekes) és ezzel a glam előfutárai voltak
A névvel kapcsolatban a Be my Lover című dal szövegét is ajánlom figyelmetekbe.

rettentó 2008.11.20. 16:49:51

Mellesleg ha először ír ide a cikk szerzője, valami új, eredeti dologgal is előállhatott volna. Ezeket a wikipédiában is meg lehet nézni. Szóval nehogy már azt higyje, hogy ez a gyüjtögetés a rockújságírás netovábbja ;-)
Reméljük, diszkográfiákat nem fogtok közölni... :-)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2008.11.20. 17:16:41

Ha majd másodszor, vagy harmadszor ír, akkor sem fogja hinni...

Rettentó! ha van irományod, küldd már el!

rettentó 2008.11.21. 08:44:32

"Rettentó! ha van irományod, küldd már el!" Az a baj, hogy én is csak kompilációt tudnék küldeni... :-) Na jó, végülis biztos van még a világon, aki nem tudja, mi (volt) az a U2. De a Coldplay neve nekem is újdonság!!!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.27. 18:13:52

Ha nekem lenne, küldhetném én is? :-)

dijozsgyor 2008.11.28. 20:54:02

Jókésőn szólok, de azt hogy hagyhatta mindenki szó nélkül, hogy sokak szerint Bob Dylan 1965-ös dala ("Like a Rolling Stone") adta a 63-ban már vígan nyomuló Rolling Stones nevét.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.11.28. 21:52:54

@dijozsgyor: jó megfigyelés :) Többen azt mondták, hogy a névadó a Rollin' Stone c. szám Muddy Waters-től, ami viszont 1950-es. Akkor ez nyilván az ő igazukat erősíti, a Bob Dylan elmélettel szemben pedig egyenesen elsöprően.

Jesszi 2008.12.02. 18:29:22

mert pécsiek :))
de a név eredete (ahogy többször ki lett javítva a kommentek közt) szombathelyi busz...

robinsoncaruso · http://robinson.blog.hu 2008.12.04. 15:10:22

a B52's nem a bombázóról kapta a nevét tudtommal, hanem így neveztek egy hajstílust, ami a csajoknak van.
en.wikipedia.org/wiki/B-52s

a Level 42 sem onnan. a Level tetszett nekik, mert oda-vissza ugyanaz, a 42-t meg a Galaxis Útikalauzból vették.
www.guardian.co.uk/notesandqueries/query/0,5753,-21320,00.html

Laudrup 2008.12.09. 14:17:38

Szerintem a B'52-re azt mondani, hogy felejthető, az egyszerűen nem fair: az a tény hogy valaki csak a Flintstones film-dalt ismeri tőlük, jelzi, hogy mennyit tud róluk. Rock Lobster, Planet Claire, B'52 Girls, Private Idaho, stb, kb. akkora partyslágerek voltak, mint a Maddness Nightboat to Cairo-ja. Az igaz, hogy nem tegnap, de ez nem érv. More respect plíz.

Laudrup 2008.12.09. 19:01:44

Duncan: nekem a Stingről az üt be, hogy fekete-sárga csíkos pulóverben mászkált, úgy nézett ki mint egy darázs- ezért ( is ) fullánk a beceneve.
Bár a kutyát sem érdekli ma már, de azért álljon itt egy másik telitalálat név: DEVO!!! - de-evolution...

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása