Miért nem szeretem a U2-t?

Miért nem szeretem a U2-t?

Volt már ilyen. Most ismét gondolkodom.

A kérdés ismételten pontosításra szorul. "Miért nem szeretem a U2-t, de tulajdonképpen miért is ne szerethetném". Tudom, kicsit vásárra viszem a bőröm.

Ellenben a kulcsszó: SZERINTEM.

 

 

5 ok, amiért nem szeretem a U2-t:

  • Nekem a U2 mindig a túlságosan jófiú, tévé- és rádióbarát rockzenét jelentette, ráadásul 1991 után igazán nagy kísérletek és meglepetések nélkül.
  • Megőrjít Bono kampánysorozata. Nyilván az akciók létjogosultságát nem vitatom, de remélem, malawi árvákat nem kezd el importálni...
  • Valahogy sose kapott el a U2 mint koncertzenekar. Hiába a sok fény, a nagy show, az egész nekem valahogy nem áll össze és nem veri ki a biztosítékot.
  • The Edge... nos, hogyan mondjam el neked... nem... nem elég improvizatív nekem. Éppen karizmatikus szólóin gondolkodom, de valahogy egy sem jut eszembe.
  • Valahogy egy ellaposodási folyamatot érzek... a 2000-es években csak olyan albumaik voltak, melyek mellett lassítás nélkül, kisebb-nagyobb vállrándításokkal tudtam elmenni.

5 ok, amiért szerethetném a U2-t:

  • Minden kétséget kizáróan kijelenthető: zenetörténetileg megkerülhetetlen albumokat adtak ki. Az 1991-ig tartó karrierükből kiemelendő a The Joshua Tree (1987) és az Achtung Baby (1991). FOR SÚR!
  • Bono az egyik legkarizmatikusabb előadó EVÖR, aki még mindig rendelkezik a frontemberek régi-régi stílusjegyeivel és repertoárjával.
  • One. Ugye nem kell magyaráznom. Megunhatatlan.
  • Egyik kedvenc animációs klipem a Hold me, Thrill me, Kiss me.
  • Semmi köze a U2-hoz, de nem Bono sora volt a legborzongatóbb a Do they know it's Christmasban? ("Well tonight thank God it's them, instead of youuuuu")

Közben persze rájövök, hogy számtalan dalukat szerettem és a mai napig szeretem. Pride, Mysterious ways, Where the streets have no name, With or without you (persze), és a The Million Dollar Hotel című filmhez készített dalaik is zseniálisak. És hát ne felejtsük el: változatlan felállás a kezdetek óta.

Ennek ellenére magamnak aztán nem dőlök be.
 

Miért nem szeretem a Rolling Stonest? | Minden, amit a Pink Floydról sosem akartál megtudni

 

102 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr821194258

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: frases tumblr bonitas 2018.02.18. 23:46:22

Il Basilico - első benyomás #2 - KARDAMOM

Trackback: Zoltanius World 2009.06.19. 13:49:38

U2 Full StoryShort story of U2. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cojones 2009.06.19. 12:27:14

Jó meglátások. Főleg, amit Edge-ről ír. Tényleg mintha kottából játszana.
Hogy nem tudott megújulni? Tényleg nem tudott. De a nagy zenekarok, előadók nagy része is ugyanazt nyomja, mint 20 éve.
A U2 is ugyanazt csinálja mindig. De hát minek változtatni, ha még mindig bejön?

Sanch 2009.06.19. 12:28:05

Tökre igazad van. De az U2 nem az igazi trash vonalon mozog. Tudod drog-csajok-miegymás. Pont ezért sem annyra masszív a zenéjük sem. Sosem lesz több GnR, az utolsó reményem a VR feltámadása... Na de, U2 jó, de ha szereted az alteros gondolatokat finoman implementálva tehetséges zenészektől. Én azért nem szeretem, mert nem üt. De nem rossz!

Mitya Ivanov 2009.06.19. 12:40:23

nagyjából egyetértek a poszttal, és elmondom azt is, hogy 1988-óta, pontosabban a Desire c szám miatt lettem U2 rajongó. Beszerztem minden lemezüket, ronygyosra hallgattam kazettán. Ez az POP ig így ment, pontosabban a Zooropa már törést jelentett, arra a lemezre nagyon ráuntam. De utána a POP-ot megint zseniálisnak tartottam. És itt jött a törést, a következő lemezeikbe belehallgattam és ugy döntöttem nem veszem meg őket. a How to dismantle....-c lemezük vissza a gyökerekhez stílusban készült, de semmi karizma, hamar megunható. Az utolsó lemezüket pedig nem is ismerem. Nenm is tudom mi a címe

Ez egy folyamat, és Edge kottaszerű játéka ugyanúgy rajta van a Joshua Tree-n s, szóval nem ez a gond. És nem is a megújulási képtelenség az oka, hiszen ha az U2diszkográfiában hasonló lemezeket keresünk, akkor csak a Boy&October, The Joshua Tree & Rattle&Hum állítható egymás melllé, a többi nem hasonlít az előzőre. Sőt, talán probléma is volt a sok kisérletezgetés. A Zooropát pl. soha nem bocsájtom meg:) A gond talán a frontember központúság, ripacskodás, szereplési vágy. Nem tudom mi. Tényleg nem

bruTe 2009.06.19. 12:41:20

De nagyon egyetértek! Én különben nagy rajongójuk voltam még tinédzser koromban (jó 10 éve bakker), de aztán egyszercsak azt éreztem, hogy ennyi, kifújt, nem tudnak felcsigázni már, így kb 2000-től már nem is figyelem, mit hoznak ki. Ha meg valahol belefutok egy számba, konstatálom, hogy ugyanaz, mint akkor volt. Az utolsó album, amit sokszor meghallgattam, az a POP volt, amin még volt törekvés az újításra, még ha nem is sikeredett igazán eredetire, inkább erős trendszag áradt belőle.

Azt hozzátenném a poszthoz, hogy szerintem kiemelendő még a Zooropa album, és azért is mondom ezt, mert a U2-tól szokatlanul "nehéz" anyagnak tartom, amit akár évekig is lehet érlelni, forgatni magadban, míg egyszercsak beüt úgy igazán

üdv, jó munkát
bruTeman

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.06.19. 12:42:47

A teljes U2-életműben összesen két lemez van, amit meg tudok hallgatni, az Achtung Baby és a Pop. Hogy mi a baj velük, azt meg megírtam már én is: www.clusterone.hu/mindig-viccelunk-kategoria/988-mi-a-baj-a-u2-val

kaktusztea 2009.06.19. 12:43:26

Jó bejegyzés szerintem is.
Volt egy erős U2 korszakom, és nekem is a régebbiek jönnek be, nem mert olyan ortodox lennék, hanem ott azért még karcolt jó pár szám, volt ízük. ("Silver and Gold" abszolút kedvenc)
És a lassúbb számokra is igaz ez.
Az újak olyan semmilyen agyonfinomított szintetikus izék.
Bono meg a koncerteken végig jeje-zi, meg oo-oo-oo-oo-zza a számokat hullámvasút módban.

bruTe 2009.06.19. 12:45:43

@kaktusztea: SIlver and Gold ROCKS, mennyit próbáltam anno megszerezni a szövegét (a végén Bono monológját)
:D
"Az újak olyan semmilyen agyonfinomított szintetikus izék." --> Na ennél jobban meg sem lehetett volna fogalmazni.

carlo74 2009.06.19. 12:46:26

tök egyszerű a válasz (és szubjektív is):
irritál bono hangja. tudom, hogy jó zene, jó arcok, de utálom a hangját. bocs.

LuckyLoser 2009.06.19. 12:46:52

Igen.
A Joshua tree a régi időszak utolsó albuma. Az Achtung baby meg az új korszak kezdete. Az AB benne nálam a TOP10 EVÖRben és a JT sincs messze lemaradva. De akkoriban a világ is nagyot változott. Vagy ez csak a volt vasfüggöny innenső oldaláról tűnik így.

Szóval egyetértek

he 2009.06.19. 12:47:08

Hahó! És mondd, az új albumról mi a véleményed? Érdekelne a véleményed, mert még nem döntöttem el, érdemes-e megvenni... Kösz, É

2009.06.19. 12:48:20

The Edge gitárjátéka és gitár hangzása (effekt kezelés) stílust teremtett. Nincsenek karizmatikus gitárszólói? Ettől lehet nem szeretni, de attól még minden rendes gitáriskolában külön fejezetet kap.

gyz 2009.06.19. 12:51:52

nekem a jútú a rockzenében a tömény unalom és a megmagyarázhatatlan világsiker szinonímája.

nem újító, nem forradalmi, zeneileg nem kiemelkedő, de nem is extrém, tabudöntögető, még csak nem is hatásvadász: se arra nem jó, hogy az ember fejhallgatóval a fején, sötét szobában minden egyes hangban elmélyülve élvezkedjen, se arra, hogy a kocsiban jó hangosan nyomatva, széles vigyorral lefejelje rá a korányt.

madz 2009.06.19. 12:53:47

mennyire egyetértek... meg úgy mindenkivel. sajnos.
én a POP-ig amolyan diehard-rajongó voltam, de tényleg. a zooropa is tetszett, a POP-nál már éreztem valamit, de még belefért. azóta... sajnos csak a fejem tudom szomorúan csóválni a legutóbbi három (vagy mennyi is?) albumra.
de az Achtung Baby akkor is hibátlan mestermű.

I'll be Beck! 2009.06.19. 12:59:06

És a guitar rigben a the edge signature sound az egyik leghasznosabb. Persze annak aki nem tud játszani. Hogy miért azt ő tudja, meg aki tud. De szórakoztatóiparról lévén szó, ez egyébként nem oszt, nem szoroz. Én személy szerint épp azért rühellem őket, mert túlművészkedik a dolgukat. A zenebohóc az zenebohóc.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.06.19. 13:03:53

kövezzetek meg, de nekem még a fejem is megfájdul a U2 zenéjétől.

(pedig jó zene az bizonyosan, csak én legszívesebben átszúrnám a hangszórót egy nagykéssel ha meghallok egy jútú számot. Szerintem.)

Deuce Bigalow 2009.06.19. 13:09:02

én is a régebbi U2-t kedveltem, az achtung baby óta nem igazán fogtak meg, de aztán elkezdtem megnézni az újabb koncert felvételeiket, és rájöttem, hogy pl. a how to dismantle... albumon is vannak q. jó számok, pl. Sometomes you can make, it, city of blinding lights, original of the species. és sztem a koncertek igenis kiválóak ,és kaszott jók, több szinttel a sima album felett.
Nehéz persze egy A.B. szintű albumot összerakni, nem is nagyon van rá példa a zene parban, hogy egy csapat több tökéletesnek mondható albumot tudjon produkálni.
EDGE pedig nem szólista, de valami ultra élmény amikor a koncerteken felerősítik a gitárjátékát, és utána rohadtul hiányzik, hogy a stúdiófelvételen alig hallani!
Az új album, hát neház ügy, elsőre egyáltalán nem tetszet,, aztán többszöri meghallgatás után azt kell, hogy mondjam, hogy a magnificant, a no line.., get on your boots, moment of surrender, i'll go crazy egész jók! DE! ehhez többször kell meghallgatni, és nem munka mellett...
amúgy nekem nem kifejezzetten tetszik Bono hangja, a páromnak meg pont az, de azt kell, hogy mondjam ha egy együttes 33 éve nyomja az ipart, és ilyen sikeresen, akkor emelem kalapomat, és max. respect!
megyünk is aug-ban Zágrábba a koncertre, annak ellenére, hogy nincs közel, nem olcsó, és gondolom leginkább az új album számai lesznek előadva!

virtual-horgasz 2009.06.19. 13:11:39

A U2 teljes munkásságából egy nagylemeznyi igazán jó számot tudnék összerakni, aztán kifújt.
Annyira méretpontos, annyira steril, annyira homogén az egész...
Mint egy C-vitamin tabletta. Bárki beveheti, könnyű lenyelni, de igazából nem sok hatással van rád.

just Cheech (törölt) 2009.06.19. 13:17:40

Én valahogy mindig olyan mesterkéltnek és megmódoltnak találtam a zenéjüket. Soha nem tetszett. Ráadásul az ismerőseim közül is mindig a legnagyobb seggfejek szerették...
Bocs az általánosításért, de van a U2 rajongókban valami ostoba sznobéria, és az ehhez társuló kispolgári 'józanság' teszi őket igazán nevetségessé.
Persze mindegyik meg van róla mgyőződve, hogy neki valami állatira különleges és kifinomult ízlése van...
Persze biztosan vannak kivételek (a jelenlévőkön kívül is :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.19. 13:21:17

Egyszer letöltöttem az Achtung Baby-t. Mai napig nem értem mi a nagy szám rajta. a Joshua Tree magvan, de összesen, ha 3 jó szám van rajta és mivel azokat agyonjátszák a hátamon feláll a szőr a nagy többségétől. A One, With or Without you számoktól már hányni tudnék.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.19. 13:22:51

@LuckyLoser: A vasfüggönyös résszel egyetértek. Nekem a JT = '80-as évek végi hangulat. Repedés a páncélon.

just Cheech (törölt) 2009.06.19. 13:25:03

ja, a one, az nagyon szar, de a feldolgozásai általában még rosszabbak...

Malachi 2009.06.19. 13:29:45

Mondhatnám South Parkosan, hogy Bono egy rakás szar, de egyrészt nem mindig volt ez így, másrészt meg izé.

Nem tudok mást mondani, mint néhányan előttem, a POP-ig szinte bármelyik, azóta semmi. Meg azért ne felejtsük az azokat a 90-es évek elei Zooropa turné koncerteket, a belógatott Trabikkal, eléggé korszakosak voltak.

U2 volt, már nincs.

momoska 2009.06.19. 13:31:10

Sziasztok!

Örülök, hogy szóba került ez a U2 téma. Időről-időre újra visszatérő kérdés amit felteszek megamnak... Valamiért mindig kitaszítja a lelkem. Kívülről rendben van, de belülről valamiért bűzlik. Langyi, nem őszinte, afféle állami zenekar. Számomra a művészet nem csak feltár, hanem alternatív megoldásokat is kínál... A U2 lapít ha baj érheti... Van aki nem művész szakember, és tényleg égeti a tűz. Pl.: "All You Need Is Love, Love Is ALL You Need" vagy " Do me a favour! Open the door! Let'em in" vagy "Sowing The Seeds Of Love" vagy Woman In Chains ( So Free Her )"

A U2 politikus zenekar... Addig megy el ameddig lehet. Nem szól be igazán, de a tetőre felmegy zenélni mert meg kell mutatni, hogy mernek packázni a hatalommal... :) A U2 igazság szerint úszik az árral együtt mint a döglött hal. Arró jó, hogy ne változzon semmi.


Üdv.: Siklós Olivér

Zizi6785 2009.06.19. 13:31:57

SZERINTEM...

91-ig voltak jók, onnatól pont az a baj, ellentétben a posztíró véleményével, hogy túl sokat kisérleteztek.
Edge-t nem engedem bántani, ahogy írta is már valaki, az ő játékát oktatják az iskolákban, tehát ha a többi gitáros elismeri, akkor biztosan nem rossz.
Bono tényleg egy fura figura, de legalább nem rossz ember! Próbál a jó dolgok mellett kiállni. Ezt az is alátámasztja, hogy a zenekarban még nem volt tagcsere, tehát a többiek ie elviselik.
A 2009-es No line... album egy kicsit a régi UF, JT és R&H-os időket hozza vissza, úgyhogy aki akkor szerette őket, nem fog csalódni. Mintha lezárult volna a 1991-2008-as időszak, kár, hogy elpazaroltak tízenakárhány évet...
Szerintem!

NeoExDeath 2009.06.19. 13:32:05

Hát én ellentmondanék. Nem fejtem ki a véleményemet, mert ugye egyéni ízlés mindenkinek, de a U2 sztem teljesen cool.

A The Edge gitárjátékához annyit szólnék hozzá, hogy pont azért tartja a legtöbb értő az egyik legújítóbb gitárosnak, mert bebizonyította, hogy rendkívül egyszerű gitárjátékkal is brutális hangzást és hangulatot lehet teremteni. Ergo a gitározás nem abból áll hogy hány note-ot tudsz lefogni egy másodperc alatt. Egyébként mint tudjátok a U2-ban Edge az egyetlen gitáros (Bono néha besegít de őt ne számítsuk, Adam meg ugye basszeros), ezért nincs külön gitáros a ritmusra, és külön a szólókra. Edge ezeket a feladatokat egyedül oldja meg elképesztően ügyesen. Másrészt pedig gyakorlatilag stílusteremtő az effekt kezelése.

Akinek a gitárjáték annyi hogy speedgitár szólókat akar hallani folyamatosan az nyílván nem U2-t hallgat. Az meg hülyeség hogy Edge nem szólózik, egészen konkrétan olyan király szólói vannak mint az állat (és azok is egyszerűek, baj?) lásd:

www.youtube.com/watch?v=bEyrhdBIyD8&fmt=18
4:04-től
www.youtube.com/watch?v=jejpb0M0w_I
3:49-től

Ja és az új albumról a Magnificent, és a Breathe is abszolút zseniális, aki már megunta a U2-t adjon esélyt ezeknek :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.19. 13:37:14

Egy jó U2 album van, a War. Esetleg még a Joshua Tree, de azon már nem tudni, hogy az eMTiVí csinált minden számból slágert, vagy tényleg olyan jók.

Edge egyik karizmatikus gitárszólója ott jön, amikor Bono azt mondja: c'mon Edge, little brush! Mindenki tudja, hol s mikor mondja...

Zizi6785 2009.06.19. 13:39:21

Az új albumról még annyi:

Annyi zene ömlik manapság az emberre, és annyi benne a szemét, hogy már tényleg kénytelen vagyok megválogatni, mi az amit többször is meg akarok hallgatni. Na a NLOTH az nálam ilyen lett. (Pedig több, mint tíz éven keresztül nem tudtam még csak egyszer sem meghallgatni az aktuális új lemezeket, mert annyira nem jöttek be.)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.19. 13:42:46

Interstellar Overdrive! Ha meglesz Áki is, utána nem lehetne nekimenni egy másik, szerintem elég megosztó bandának, a REM-nek? :)))

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2009.06.19. 13:43:50

Szerintem a U2 tökéletes megnyilvánulása a modoros zenének. Mivel a slágereitől agybajt kapok, ezért soha nem hallgattam mást tőlük. Valószínűleg nem is fogok. Feltételezem, hogy ugyanolyan középszerű, kimért, unalmas izé az összes többi számuk is, mint amiket a rádiókban adnak.

Sztravinszka 2009.06.19. 13:43:51

One? Ez egy megmagyarázhatatlan, jellegtelen fosrakás. Még a fülem is leesik tőlük. Yes béb, you leave a bad taste...

zako1 2009.06.19. 13:44:16

Hófehérke és a hat gyászoló törpe küldi mindenkinek a U2-tól Vidor without you címû számot...

Bocs.

maydayray 2009.06.19. 13:46:20

@maydayray: jó, a coldplay még szarabb

2009.06.19. 13:46:46

Az a zenekar, amelyik megcsinálta a Joshua Tree-t, már letett annyit az asztalra, mint sok másik ezer ócskaság. Hogy ezen túl is számtalan jó vagy kiváló albumuk van, rengeteg jó számmal, az már csak a ráadás.
Nekem sosem jött be az igyuk, meg drogozzuk agyhalottra magunkat stílusú rocker imázsa, mert attól kultikus figurák leszünk bizonyos szubkulturális körökben.

jancika 2009.06.19. 13:46:46

Bono-nak a Frank Sinatrás "I've got You under my skin" miatt sok mindent meg lehet bocsájtani.

MacPhisto 2009.06.19. 13:48:04

A With or Without Younál csak az unalmasabb, hogy ki miért nem szereti a U2-t. Ezredszer.

Ne hallgasd. Miért kell ebből statementet csinálni? ja mert megkerülhetetlenek? :-D

Sok okos hozzászóló meg fogadjunk nem hallgatta meg félszer sem a legutóbbi albumot, ami az elmúlt 10 év legjobb anyaga tőlük...

just Cheech (törölt) 2009.06.19. 13:48:08

(ja és ahogy észrevettem, a u2 rajongóknál általában automatikusan megy a bowie-depesmód-rem trió : )

Zizi6785 2009.06.19. 13:57:11

just Cheech!
Ellenpéldaként itt vagyok én, nekem Bowie, na az a dög unalom, depecstől hányok (bár nem is tudom ez a kettő hogy jön ide), na jó a REM még elmegy:-)

xboxer 2009.06.19. 13:59:31

én nagyon örülök, hogy ennyien nem szeretik a U2-t!
volt három szuper, invenciózus lemezük: Achtung, Pop, Zooropa. Ezek előtt cikisek voltak, utánuk meg csak önismétlő lemezeket csináltak.
a szinpadi show-ik viszont profik. uncsik, de profik.
Bono olyan amilyen, de nem túl rocksztáros , inkább olyan okoskodó managertípus.
Az Edge jól nyomja, de nem egy Hendix. Ő is uncsi.
a U2 zenéjével az a bajom, hogy geci unalmas, homogén dalfolyam az egész. Nulla dinamika (mint pl a Stooges), semmi improvizáció(mint pl a LedZep), semmi dirty sound (mint pl a Stones), hideg, precíz kiszámítható unalom az egész. Igazi rádióbarát, háttérzene jellegű tucatzene.

senyagrb 2009.06.19. 13:59:36

Edge nem újító? Az életben nem jön rá senki, hogy egy-egy hangzása miből áll össze. Persze a kora dolgaiktól eltekintve biztos van benne sok szakmai segítség hozzáértő hangtechnikusoktól (most már ki tudja hány "szekrényből" jön ki egy egyszerű U2-style "tiszta" gitárhang), de ki nem használ technikát, effekteket akár összekeverve is manapság? Nem egy Angus Young stílusú gitáros, aki kitekeri csutkára a Marshall-ját és küldi, ez biztos (bár ő sem virgázza szét a zenét, de amit játszik az ott van is királyul szól), de pont az egyszerűsége a nagyszerű. Slashben sem azt szereti senki, hogy milyen standard skálákat használ, hanem azokat a hangokat, amelyek csak úgy ott vannak és az ő albumos szólói is igencsak jól kitaláltak és megírtak. És még lehetne sorolni.

Korszakos, stílusteremtő zenekar, a mostani angolszász zenekarok szeretnének akár egy akkordot is úgy játszani, ahogy Jutúék. Persze ez ötlet és tehetség hiányában elég nehéz ...

Aki bonyolultat akar az meg hallgasson Helmetet :-))))).

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.06.19. 14:07:34

Egy tipikus zenekar, akik:

a) pop. mint ilyen - értéktelen.
a) nélkülözik a finom zenei megszólalást, ehelyett van egy soundjuk, amiről bármikor, bármely 5 mp-es sample alapján felismerhető
c) irritáló a frontember
d) a DM és a U2 rajongóknak nagy a közös halmaza.

SZERINTEM ;););)

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.06.19. 14:10:35

@senyagrb: épp erről a röhelyes szarakodásról szól ez a moku-documentary: www.apple.com/trailers/sony/itmightgetloud/

pontosan erről van szó benne, mutatja is a csóka, h "ezt játszom -> ez lesz belőle". Ehhez képest meg ott van Page meg ott van White, aki egy kib*szott kólásüvegből is tud hangszert fabrikálni. Inkább 1000 The Racounteurs, mint 1 U2...

momoska 2009.06.19. 14:10:55

@Zoltanius: Sziasztok!

Örülök, hogy szóba került ez a U2 téma. Időről-időre újra visszatérő kérdés amit felteszek megamnak... Valamiért mindig kitaszítja a lelkem. Kívülről rendben van, de belülről valamiért bűzlik. Langyi, nem őszinte, afféle állami zenekar. Számomra a művészet nem csak feltár, hanem alternatív megoldásokat is kínál... A U2 lapít ha baj érheti... Van aki nem művész szakember, és tényleg égeti a tűz. Pl.: "All You Need Is Love, Love Is ALL You Need" vagy " Do me a favour! Open the door! Let'em in" vagy "Sowing The Seeds Of Love" vagy Woman In Chains ( So Free Her )"

A U2 politikus zenekar... Addig megy el ameddig lehet. Nem szól be igazán, de a tetőre felmegy zenélni mert vagány.. :) Nem véletlenül az izlésformáló, diktáló idióta celebvilág ismertebb képviselőinek is nagy kedvence... Kedvenc film : Matrix Kedvenc étel : Olasz Kedvenc zenekar : U2 :))) A U2 igazság szerint úszik az árral együtt mint a döglött hal, és közben bő vízben állandóan mossa kezeit... Arró jó, hogy ne változzon semmi.


Üdv.: Siklós Olivér

nas 2009.06.19. 14:16:55

Hát azért tessék elolvasni az Edge a gitárforradalmár című cikket. Lehet, hogy nem improvizatív, viszont másképp szólal meg, mint a többiek.

itt a link:
hvg.hu/awan2megmondja/20090319_u2_theedge_wan2.aspx

És hiába, már Brian Eno sem a régi. Hangzásilag ő rázta gatyába a U2-t, csak mostanában lejáratja magát olyan igazi híg szarokkal, mint a Clodplay. Ami tényleg kurvára gagyi. Rosszul szól, karizma 0, mondanivaló 0 koncertben pedig még Kozsó is többet villant.

just Cheech (törölt) 2009.06.19. 14:20:50

a depesnek a 'dörtibb' részét szokták szeretni, a faith and devotion-tól errefelé. rem-től is a monster-től erre... : )

Zizi6785 2009.06.19. 14:23:16

na én depecset semerre, rem-t monster-től inkább arra:-)

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.06.19. 14:23:56

nekem pár évente jön egy U2-s korszakom, a klasszikus lemezek közül inkább az újabbakat szeretem (AB, zoorope, pop, a régieket nem annyira ismerem, de onnan is vannak jó számok a fülemben) a még újabbak nem hagytak annyi nyomot (kivéve az uccsó).. ellenben most megint rajta vagyok, ez az új cucc nekem nagyon bejött. hogy ki mennyire ripacs, hogy mit kaparászik bono a politikában nem érdekel, ha épp rajta vagyok, akkor hallgatom őket ha nem, akkor mást hallgatok. edge játéka nekem is bejön, egy unikum, azonnal rá lehet ismerni, függetlenül attól milyen gyors.

amit szerintem még meg kell említeni, az Brian Eno, akinek szerintem elég sokat köszönhetnek a fiúk (is).

Circus 2009.06.19. 14:26:07

ööö... izé...
tudom, hogy ez egy blog, tehát erősen szubjektív véleményt hordoz, pláne a hozzászólások (bár a 'U2 az szar' szintűekkel nem tudok mit kezdeni), de hadd kérdezzem már meg:

Ha nem tetszik, miért hallgatjátok?
Továbbmegyek, tényleg akkora kielégülést okoz ide felgyönni, lefikázni valami hírességet? :)

Én elég erősen a new wave-szintipop vonalról indulva belenőttem a Queen-U2 zenei vonulatba, és mára ezen túl erősen mindenevő lévén a JÓ zenét szeretem, nem az ilyet, vagy az olyat. Még jó, hogy nem vagyunk egyformák.

Nem állok neki kielemezni zeneileg egyik produkciót sem, mert nem értek hozzá. Van, amikor napokig U2-t hallgatok, van amikor 5 mp után továbbléptetek, mert sok.

Ja, mégvalami:
@molnibalage: "egyszer letöltötte..."
na, innentől kezdve légy szíves, ne kritizáld. Nem illik. Neked ingyen van.

Mitya Ivanov 2009.06.19. 14:30:52

@nas: kösz a cikket. Igen én is igy éreztem, mikor a The Fly-t meghallottam valamelyik Tvben. Borsózik a hátam

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.06.19. 14:32:17

@nas: az új coldplay-t nem hallottam még (az az igazság, hogy régieket se sokat)

G1 2009.06.19. 14:48:10

Sajnos párom szereti. Szerintem viszont egy szánalmas 0 a zenéjük, 1000 millió együttest jobbnak gondolok náluk. Viszont jó a menedzserük és a PR-osuk...

freestate 2009.06.19. 14:54:23

Mindenki a One-t emlegeti, pedig arról a lemezről a legszebb dal a záró Love is blindness. Főleg a Sydney koncertfelvétel.

www.youtube.com/watch?v=P8oy0nR1Nhw&feature=related

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.06.19. 14:54:59

@efes: Persze, lehet, bár az REM-mel kapcsolatos ismereteim hiányosak, nagyon. Be kell vallanom. Nem szívesen írnék róluk úgy, hogy nincs meg az összkép.

Shirkan8 2009.06.19. 14:56:59

A cikk nagyon jó; akár még azonosulni is lehet vele.
A U2 kb tíz éve nagy rajongás. Talán akkor értem be rá....
Érdekes módon nekem éppen azok a számok a kedvencek, amelyek nincsenek a kirakatban: Kite, A man and a woman, Crumbs from your table, Miss Sarajevo, Yahweh stb..
Az új lemez összességében nem tetszik. Van egy-két zene, ami okay, de pl. a Get on your boots halálos. Ha a lejátszás ehhez a számhoz ér léptetem is tovább.
Most megyek koncertre Zágrábba. Majd' megőrültem, hogy jegyet szerezzek, de már nem érzem a várakozás kellemes bizsergését. Dehát U2 koncert nélkül nem hallhatok meg :-)
Szóval a lényeg a lényeg. A U2 kitörölhetetlen zenetörténelem; és jó, hogy voltak, vannak, lesznek.

Bono ezt mondja a Silver and gold koncert változatában:

This song was written in a hotel room in New York city
'round about the time a friend of ours, little Steven,
was puting together a record of artists against apartheid

This is a song written about a man in a shanty town outside of Johannesburg
A man who's sick of looking down the barrel of white South Africa
A man who is at the point where he is ready to take up arms against his oppressor
A man who has lost faith in the peacemakers of the west while they argue
and while they fail to support a man like bishop Tutu
and his request for economic sanctions against South Africa

Am I buggin' you? I don't mean to bug ya

Okay Edge, play the blues

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.06.19. 14:57:52

@nas: a kurvasok effekt meg delay meg kompresszor meg zengető meg kórus stb elfedi, hogy The edge nem tud gitározni

nem csoda, gyakorlás helyett is csak a millió a kütyüjét basztatja:))

és még egy szavazat a U2=nyálas popzenére, bár Bono tényleg zseniális - nincs még egy ekkora naaagy sztár ilyen kicsi hanggal:)))

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.06.19. 15:00:38

Örülök, hogy a téma sokakat megindított és annak is örülök, hogy nem mocskolódunk, hanem beszélhetünk. Tényleg nagy eredménynek tartom. És igen, valaki említette: ez egy blog. Személyes vélemények, élmények, érzések tárháza. Nem az általános igazságot, vagy axiómákat akarunk kiadni, így ez a "cikk" sem annak készült.

Viszont meglep, hogy 90%-ban egyet értetetek velem :))) Elcsodálkozom, hiszen sok u2 rajongó van és az ő véleményük ugyanúgy érdekel.

Most már kellőképpen populista voltam, így befejező 4.

A Kárpátok Ostora 2009.06.19. 15:12:10

@Interstellar Overdrive: Azért nincs mocskolódás, mert a U2-nak nincsenek igazi vérmes rajongói. Ez egy más marketing-koncepció: széles tömegeknek kellemes minőség, de semmi karakter, ráadásul kicsit már pocakot eresztettek és megkopaszodtak azok, akik megtéphettek volna. Ennek is van létjogosultsága.
Részemről, ha a csajom beteszi a U2 válogatását a kocsiban, nem vágom ki az autóból, de semmi esetre sem mennék el egy koncertjükre. Na jó, ingyen lehet, hogy lenéznék egy félórára,

Deuce Bigalow 2009.06.19. 15:24:22

sztem alapvető hiba az emberek hozzállásában, hogy míg a pop rajongók azért fikázzák mert nem elég pop, a rock rajongók meg azért mert nem elég rock, tán nem azért van ez, mert igazán egyik kategóriába sem sorolható. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy Mo.-on kevésbé szeretik, nem véletlenül volt egyedül nálunk az egész világon félházas a '93-as koncert, és nem is jönnek azóta sem...
Edge nem tud gitározni, Bono nem tud énekelni, valahogy mégis egész jól "elvannak"... meg a politikai indíttatások.. miért baj az, ha v.ki a népszerűségét jótékony célra is fordítja, melyik frontember csinál ilyet Sting-en és pár másikon kívül? Bono-nak igen megvannak az allűrjei, de könyörgöm, nektek milyen allűrjeitek lennének szerintetek, ha istenként imádna 80e ember a koncertjeiden? ja, és nem arról híresek, hogy lebontanak egy lakosztályt a hiltonban, stb...
v.ki írja, hogy nem tud változni az együttes.
a U2 pont abban jó, hogy finoman változik a korral, míg megtartja az egyediségét, fejlődik is, de megmarad a gyökereinél, az alapoknál!
én sem annyira az 100x rádióban elcsépelt számait szeretem, a nem felkapottakhoz azonban idő kell, mert könnyű elsőre elsiklani, leminősíteni.

gmintgéza · http://gmintgeza.blog.hu/ 2009.06.19. 15:25:51

gézára velük! kösz a tippet ;)

cserenkov 2009.06.19. 15:30:38

A U2 Go Home, Live From Slane Castle egy szenzációs koncert dvd. emlékezetes Edge pedid szerintem ritmusgitáros, de a legnagyobbak egyike, lásd: Pride, I Still Havent't Found What I1m Looking For, Vertigo, Mysterious Ways Sunday Bloody Sunday stb.

sprenczl 2009.06.19. 15:33:26

Kurva jó az új lemez. Meg az előző is. Meg a War, meg a J.T., meg az Achtung Baby, meg kinek melyik.
Nos, a többi zenekar sem bír többet letenni az évtizedek alatt az asztalra. Talán AC/DC, Stones? Gázrózsák? Ugyan már!
A fentebb olvasott kritikusok kedvenc gigamega sztárjai meg valahogy nem lettek felsorolva....ehe.....nincs mit összevetni? Edge játékát pedig nem véletlenül van dícsérve a kollégái által...hoppácska. Talán kicsit érteni is kellene hozzá és nem a tinidiszkós emlékekből nyammogni.

mertcsak 2009.06.19. 15:38:18

az Achtung baby-ig szinte minden albumnak volt karaktere, najo, meg a Zooropanak is
de az azota kijott albumokat bar hallgattam joparszor, unalmas egykaptafa :( es sirok, hogy az a U2, amibe anno beleszerettem, hova tunt .. mert persze az albumokat megveszem, koncertekre elmegyek, de azt a 20 evvel ezelotti fílinget nem hozza

Sztravinszka 2009.06.19. 15:46:00

@sprenczl:

Nesze, egy kedvenc dal, fikázd kedvedre, nem fogok sírva összeomlani :))

www.youtube.com/watch?v=scDdiHIP4ag

nemuccaszoc 2009.06.19. 15:48:09

Én se szeretem őket.

Kopi3.14 2009.06.19. 15:50:13

U2 koncertre egyet tudok mondani: Katowice, Vertigo tour. Na aki ott volt, az soha nem feledi. A koncertet sem, s a közönséget sem. Ahogy megvolt a kötődés a régi lengyel koncerthez, korábbi élményekhez. Az álóhelyiek vöröset emeltek fel, az ülőhelyiek fehéret egy megadott pillanatban, Bono teljesen ledöbbent. Azon ott kellett lenni.
Koncertileg a pizzarendelést sem kellett volna kihagyni anno, vagy amikor elkezdett koncertről vezető politikusokhoz telefonálni.

A U2 nem önmagában zúzós, kemény rock, nem lázadás. Ők inkább a változás, elfogadás, segítség zenéjét adják. A please pl ilyen. A korábban emlegetett Love is blindness. A személyes élményekből táplálkozó Sometimes you can't make it on your own.
Amiért a one zseniális: felhívta a figyelmet egy problémára, mégpedig olyan módon, ami végképp megkerülhetetlenné tette, s a médiacirkusz rájátszott. Miért kellett három videoklip egy számhoz? Mert az első ketővel baja volt a tv-knek. Pedig mindekttő nagyon erősen támogatta a szöveget, s hatékonyan hívta fel a foigyelemet bizonyos társadalmi- emberi problémákra.
A Numb szintén zseniális. Mysterious ways also. Even better detto.
A Mofo megint remek lett. Nagyon nagy király a Lemon.
Tulajdonképpen az all that you cant leave behind lett egy kilógó album, a többi teljesen jól adja a fejlődését a bandának.
Bono nem nagy hangú, de ahogy képes előadni magát, azzal válig ikonná, sztárrá. Edge gitárjátéka valakinek tetszik, valakinek nem. Ahogy a Lasúkezűt sem szeretheti mindenki, miként Santanát sem. Szerintem simán ott van a legjobbak között.

S U2-t nem lehet úgy megérteni, megkedvelni nem lehet csak úgy, hogy leülök, meghallgatom pár számuiat egyzer, aztán megy az egész, ahhoz sok esetben speciális pillanatban, lelki állapotban felhangzó speciális szám kell.

miért nem érkezett több U2 rajongó eddig ide, Talán mert nem olvasák a b oldalt, maradnak az A-nál. :)

Kopi3.14 2009.06.19. 16:06:34

@cserenkov: kösz, hogy megemlítetted a Sunday-t. Na, azt a film végén érdemes meghallgatni, koncertfelvételként. Ott üt, de nagyot. pont a rosszhangú Bono által.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.06.19. 16:21:56

@Kopi3.14: A Numb azért zseniális, mert rajongó vagy. Ha odaviszed azt a számot egy olyan embernek, aki nem U2 rajongó, vagy nem ismeri annyira a U2-t, esetleg kurvára nem is nyitott az újra, akkor elhajt a francba. Vágom a Numb-ot, értem mit akarsz vele mondani, de kb. olyan, mintha a Red Hot Chilitől a Pea című számot ajánlanám, vagy a Pink Floydtól az On the run-t...

(A zseniális Pea - www.youtube.com/watch?v=2JGF2UfBJUw; és a zseniális On the run - www.youtube.com/watch?v=vLQrzPZB58A)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.19. 16:35:29

A U2 egy tizenkettő egy tucat garázzenekar volt/van.

Valamikor a nyolcvanas évek közepén együtt ittak a Brian Enoval. És megkérdezték Enot:

- Eno bácsi, hogy kell zenélni?

- Az nektek bonyolult volna - mondta Eno bácsi. - De! Nézzétek csak, ha ezt potit így tekerem, emezt meg emígy ezen delay-effekten, akkor a gitár így csinál, hogy pimpilintypilinty. Tök zsír, ugye, srácok?

- Jujjj, hozzatok gyorsan szigszalagot! - kiabálta Edge. - had ragasszam le a potikat, hogy valaki el ne tekerje őket. De állat: pimpilintypilinty!

No, azóta is le vannak ragasztva a potik és azóta is: pimpilintypilinty...

Akinek ez bejön: hallgassa:-D

ü
bbjnick

2009.06.19. 16:37:43

A U2 egy unalmas, vértelen és egy ideje már kifejezetten ciki popzenekar. Bebőrzik a szemem, hogy évente megválasztják őket a világ legjobb rockzenekarának. Azér' mer Bono kiflicsücsköket dobál az afrikai kölköknek, még nem lesz jó a zenéjük.

Zizi6785 2009.06.19. 17:05:09

Azért itt van egy-két b-oldalas hozzászóló!

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2009.06.19. 17:06:35

én csak annyit, hogy a Zooropa és a Pop még szerethető volt. Aztán lefelé a lejtőn. :-)
gus.hu/archives/2008/04/07/Vasarnap_Macskamentes_es_U23D/

CernaGeza 2009.06.19. 17:08:26

ez a legutóbbi sláger ami a cspból is folyik annyira krv. idegesítően szar, hogy nagyon. Bono egyre jobban liheg és o-o-o-zik, valami gépzenére

blaiser 2009.06.19. 17:19:45

Csak meg kell nezni, 1976, az alakulasuk eve ota eltelt 33 ev, ez a zenekar egy oskovulet. Zenekar legyen a talpan aki 33 ev alatt kiadott 12 vagy 13 albummal folyamatosan olyat alkot amit mindenki kedvel. Legyen forradalmi is meg popularis is, hozza a regi stilust de ne legyen unalmas, kavet ne fozzon? Tejjel vagy cukorral? :)

Lehet nem szeretni, de tisztelni illik. Szvsz.

Kopi3.14 2009.06.19. 17:43:53

@bbjnick: Ja, nyolcvanas közepe. Addigra már egy halom albummal bírtak, a szigeteken befutott banda voltak, akkoriben hódították a nagy vízen túli teületkeet...

@Interstellar Overdrive: ezzel kb semmit nem mondtál: aki nem érdeklődik, az Nirvanáért sem érdeklődik, ha az nem neki megfelelő... Süketnek lehet dícsérni Paul Pottsot, nem fogja meghatni. De Domingo sem. És semelyik énekes.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.19. 18:16:41

@Kopi3.14:

Pedig úgy volt az, ahogyan mondtam.:-D

Keress vissza a régi U2-felvételek között. Nagyjából a nyolcvanas évek közepéig (most azon lehet vitatkozni, hogy nyolcvanháromig vagy nyolcvanötig:-)) egy punknak túl popos, popnak túl punkos langyos (postpunk) "rockzenekar" volt U2. Mikor Brian Enoval kezdtek együtt dolgozni, akkor találták ki a mai soundjukat (ami végülis bejött nekik, és ragaszkodnak is hozzá kegyetlenül:-)) Sz'val valahogy így:-)

ü
bbjnick

Kopi3.14 2009.06.19. 18:19:48

@bbjnick: Egyrészt őket rockbandának titulálták a szaksajtóban mindig is, másrészt a punk vonalhoz nem kötődtek zeneileg- az maradjon a Clash és társai :)- a hangjuk meg már korábban is megvolt, legfeljebb csiszolódott. De aztóta is változott, lásd pop, Zooropa, Achtung Baby egyes számai, vagy most a NLOTH, de már a How to is másabb volt az előzőkhez képest. nincs egységes hangzzásuk ezen a téren, albumról albumra ávltozik. Csak sokan nem hajlandók észrevenni.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.06.19. 18:21:56

@Kopi3.14: na. megnyilvánulásod alapján 'rajongó' vagy, ami nem baj, de rajongókkal nem szeretek vitatkozni, mert azok vakok.(én is tudok az lenni). Kiemelve a Numb-ot azt mondtam, hogy van egy zenekar, amit ha kedvelsz, akkor "egy Numb is tud zseniális lenni". A Numb helyére helyettesíts be egy másik zenekar megosztó / nem egyértelműen könnyed dalát, majd próbáld olyannal, akit ráadásul nem is kedvelsz. És gondolkozz, hogy mások miért nem tartják zseniálisnak.

Floyd84 2009.06.19. 19:17:01

Azzal egyetértek, hogy Bono irritáló lett, a rádiók által agyonjátszott slágerek unalmassá váltak, ma már nem sok újat mutat a zenekar. De egy ilyen, harminc éve minimum korrekt (néhányszor igen magas) színvonalon működő bandát nem kéne simán leszarozni az alapján, hogy nem szimpi a zenekar, meg nem olyan virtuóz, meg nem olyan zúzós stb...! Akkor nem ezt kell hallgatni, és kész.

A másik, hogy kíváncsi vagyok, akik The Edge játékát baszogatják, hányan fogtak már kezükben gitárt, hánynak jelenti a 'jó gitáros' kifejezés az 'énjátszomalegtechnikásabbszólót típusú gitárhuszárokat, akik csak éppen érzést nem képesek a játékukba belevinni. Edge néhány üveghanggal, egy-egy akkordfelbontással képes tartalmasan lekísérni egy számot, arról nem is beszélve, hogy a hangszínei/játéka mennyire kurva jó és egyedi.

A belinkelt cikk nagyon találó, amelyik a fő utálat okát Bonoban és a hatalmas egojában jelöli meg. Engem is irritál, ahogy az éneklése is. Ha megnézek egy 82-83-as koncertet, még szimpatikus az az odaadás, ahogy a közönséget kezelte. Ma már csak a közönség rajongása van, meg az ő nagy arca. Bár abba is érdemes belegondolni, hányan tudnánk szerénynek maradni, mikor egy turné alkalmával százezrek imádnak bennünket...

Számomra a kedvenc korszakuk a War/Unforgettable időszak volt.... Aztán még volt három jó időszak: Joshua, Achtung, Pop (Zooropa-t sajnos még nem volt kedvem meghallgatni, lehet az is jó...)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.19. 20:36:33

@Circus: Tudod, mielőtt megvettem volna a JT után. Jó, hogy elővigyázatos voltam.

A The Corrs is régen nagy kedvencem volt (a régi albumok miatt). Aztán kijött a Borrowed Heaven. Egyből megvettem. Van rajta 3 jó szám talán és szökőévenként hallgatom. A következő albumot elővigyázatosságból letöltöttem. 10 percet sem volt a vinyón. A Acthug Baby olyan 20 percet bírt ki.

Ulf 2009.06.19. 23:05:07

Szerintem az van, hogy az Under a blood red sky lemez, annak ellenére, hogy már régóta nagykorú lett, idén 26, még mindig tud úgy csillogni, tud olyan kedvenc lenni, mint bármelyik új album. Azok örök érvényű, megunhatatlan számok. Nem szeretem az ilyen magasztalást, de erre nem lehet mit mondani.
A New Year's Day-től még mindig kiráz a hideg.

Azzal meg egyetértek, hogy az utóbbi lemezeik már nem hozzák azt, amit a kezdetekben. Újítottak, csak nekem rossz irányba. Nem véletlen, hogy a koncertjeiken a legnagyobb sikert még mindig a régi számok aratják.

Fejlődő Szervezet 2009.06.20. 00:34:34

Istenem. Ide kellet jönnöm, hogy Valaki szívemből szóljon, hálám sírig.
Köszönöm.

Fejlődő Szervezet 2009.06.20. 00:38:05

És hát ne felejtsük el: ugyanazok próbálnak pénzt kiszívni a húszéves imidzsből. Fogalmazzunk így. Mert zene azóta kevéssé feflismerhetó.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.06.20. 13:27:05

@Floyd84: ha a 'belinkelt cikk' címen a Cluster One-os 'Mi a baj a U2-val?'-t érted, akkor olvasd el még egyszer, egyáltalán nem Bono 'hatalmas egójáról' van szó. Hanem arról, h Bono szarul néz ki. Fenntartom, h a U2-val elsősorban ez a baj :) Másodsorban meg, h az Achtung Baby-n és a Popon kívül igazából nem csináltak túl sok jó lemezt. Sőt.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.06.20. 13:53:09

@Lamorak: Minden rocksztár egyetlen csajozási lehetősége az, hogy rocksztár lett.

Floyd84 2009.06.20. 17:18:05

Lamorak: Jogos, elsőre is felfogtam, csak rosszul fogalmaztam :) Egyébként tetszett az írás.. :)

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.06.20. 18:28:27

@Interstellar Overdrive: igen, és erre Jarvis Cocker az élő bizonyíték.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.06.20. 19:15:52

@bbjnick: posztpunk, mekkora vicc, inkább new wave-nek indult és elrockosodott, nem mintha szeretnék értelmetlen cimkékkel dobálózni, de hát komolyan, már a legelső U2-kon is ugyan mi kapcsolható a punkhoz egyáltalán?

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2009.06.21. 12:32:05

Nekem sokáig a U2 volt a no.1, de aztán a 2000 utáni dolgaik miatt hamar elkezdtek a leves felé kacsintgatni, majd a How To Dismantle...album után gyorsléptekkel el isindulni feléje. Most meg már benne is vannak.

De a Pop albumig igenis fontos, megkerülhetetlen zenekar voltak és ezt kár lenne megtagadni tőlük. És miközben agyondícsérjük a Joshua Tree-t és az Achtung Baby-t, azt se feledjük, hogy volt a kettő között egy Rattle and Hum, ami egy nagyon alulértékelt lemez, pedig megeszi reggelire a Joshua Tree-t szőröstül-bőröstül.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.06.21. 13:12:49

...ha már brit, meg nagy énekes meg nagy gitáros meg stílusteremtés meg nagy számok meg nagy lemezek meg nagy szavak meg minden, amit a rajongók a U2-ban látni vélnek: az már nincs.
de volt: Queen.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.06.21. 16:16:08

Na a U2 szerintem a klasszikusan modoros zenekar, ha a közéleti szerepvállalásukat nem is tekintem. A millió dolláros hotel pedig életem egyik legborzasztóbb filmje volt :-))

A Zooropa (Vorsprung durch Technik) szerintem is a legjobb albumuk, csúcspont a Stay. Régebbiek közül az Unforgettable Fire, New Year's Day.

Amit még érdekesnek tartok, az az "írségük" maximális hanyagolása, bármiről is legyen szó. Afrika meg a Greenpeace fontosabb számukra, mint Dublin - a Sunday Bloody Sundayön kívül nem is jut eszembe kapcsolódó számuk.

Megítélésük hazai pályán elég ellentmondásos: annyi kritikát, mint ők, szerintem kevesen kapnak az írektől - mégis, ha hirtelen ott koncerteznek, percek alatt eladják a többszázezer jegyet is akár.

Becsülöm azt, hogy változatlan felállásban zenélnek már a kezdetek óta, ilyen szinte nincs is a hasonlóan népszerű együttesek között.

Mitya Ivanov 2009.06.21. 18:50:24

@Modor Tibi: az ír témát a Please c szám is előhozza elég rendesen.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.06.22. 16:48:57

@Modor Tibi: az ír téma ott van nem csak a 'Please'-ben, hanem a Pop lemez sok más számában is, bár nekem már ott is feszegette a 'balfasz politizálás' határát, de a 'Wake Up Dead Man'-t lehetetlen nem megbocsátani. A Pop kérdés nélkül kib nagy lemez, nekem személyesen is revelációértékű volt, h miket lehet az effektekkel csinálni, és határozottan több benne a humor meg az önirónia, mint az Achtung Baby-n (ami szintén k jó).

A. Dalton 2009.06.23. 11:16:07

érdekes, aki nem nagyon szereti a U2-t, annak a Pop eléggé bejött, viszont a legtöbb fan-nak elég nagy "kitérő" volt a pop annak idején

nbsz 2009.06.24. 09:53:38

Eddig nem is gondoltam bele hogy mennyire megtudja osztani a U2 az embereket. Én is abba a vonulatba tartozom akik a POP-ig tekintik a alap zenekarnak őket. Az AB szerintem a legtutibb tőlük. A POP-ot nem tudtam végig hallgatni amikor megjelent, azóta eltelt pár év és már nem tartom rossznak sőt. Az új lemez nálam átlagos besorolást kapott, meglennék nélküle, de a sárba nem tipornám semmiképpen sem.
A koncertjeik látványosak az tény, igaz ez sok embert meg tud "vezetni" hangzásban is jók. Én még a Stadionban láttam őket, örülök hogy ott voltam, 2. helyezés az én koncert élmény listámon a Floyd után.

nbsz 2009.06.24. 10:03:08

Edge-t kihagytam. Az tág fogalom hogy ki az aki tud és ki az aki nem tud gitározni. Én spec nem tudok, ha összeszedem magam 1 akord megy.
Ő meg pár albumot lepakolt az asztalra lehet nem szeretni, de így nem igaz hogy nem tud. Az Achtungig ő is "szokásosan" nyomta szerintem, de aztán talált magának egy kupac drótot meg áramkört amivel elkezdett játszadozni. Attól még meg kell tudnia pengeti a húrokat.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása