Unbending Trees: akiket a Myspace-n fedeztek fel

Unbending Trees: akiket a Myspace-n fedeztek fel

Az alábbi sorokon az Unbending Trees nevű zenekarral készült interjúnkat olvashatjátok. A zenekar nevében Hajós Kristóf, énekes válaszolt.

B-oldal: Kérlek, mutasd be a zenekart, hátha van olyan, aki nem meri megkérdezni, hogy kik is vagytok.
Hajós Kristóf: Mi egy kamara popot játszó kvartett vagyunk, félúton a komoly és a könnyűzene között. Az alapját a mivoltunknak Havasi Balázs zongoraművész darabjai és játéka, valamit az én elbeszélő énekem és szövegeim adják meg. Mindezt színezi, kiegészíti és magasabbra emeli Honyecz Ferenc, aki hárfán és basszusgitáron játszik, illetve Gábor Andor ütős, aki képes a legmeglepőbb dolgokból is ritmust és zenét kicsiholni. Azt hiszem ez elég jól összefoglal minket.

B-oldal:  Angliában szinte híresebbek vagytok, mint Magyarországon…Mennyire kacsingattok ti kifelé és mennyire a magyar hallgatók meghódítása a cél?
Hajós Kristóf:
Nem hiszem, hogy híresebbek lennénk kinn, mint itthon, ezt szereti a sajtó kicsit felfújni. Híresebbek vagyunk Angliában, mint más magyar zenekar, játszott a BBC, iderepült a The Times kritikusa interjúért, jegyezte a lemezünket a The Guardian, a The Independent stb., de nem vagyunk ismertebbek, mint bármelyik a szakma által elismert, de nem mainstream zenekar.
Nem úgy alakultunk, hogy bármerre is kacsintgatnánk. Lemezszerződést kaptunk egy pár másnak írt demora, nagyon gyorsan kellett zenekarrá formálódnunk, nem volt idő azon gondolkodni, hogy ki a mi közönségünk. A bemutatkozó EP-re mind kinn, mind itthon kedvező volt a reakció, a "You Are A Lover" itthon például az 5. volt az akkor indult MTV Hungary játszási listáján.

B-oldal: A legenda szerint az Everything But The Girl zenekar alapítója, Ben Watt csapott le anno egy Myspace-re felrakott dalotokra és így kaptatok szerződést. Hogy emlékeztek vissza erre a történetre?
Hajós Kristóf: Ez nem legenda, ez így volt. Három dal volt fenn, abból a célból, hogy "rendes" énekeseknek eladjuk őket, a "You Are A Lover", az "Alfred's Lovesong" és a "Messiah". Hozzáadtam "friend"-ként a Ben profilját, akitől jött egyszer csak egy üzenet, hogy "Baromi jó a hangod, vannak még dalok?". Én azt hittem, hogy biztos kamu a profil, vagy valami titkárnő csinálja, és mondtam, hogy "ja van még". Erre kérte, hogy küldjem el mailen. Elküldtem, ígéretekkel teli a padlás, igazából nem vártam semmit. Erre jött az, hogy szeretne leszerződtetni. Ekkor épp Londonba készültem szabadságra, így úgy kívántam a csalót leleplezni, hogy találkozót javasoltam. Ezt elfogadta, és valóban ő volt. Ha! Na, erre mit lépjek. Leszerződtünk.
B-oldal:Mennyire érzitek a bőrötökön, hogy ilyen támogatótok van?
Hajós Kristóf: Hogyne éreznénk. Nagyon jó referencia. Az anyagunk nyilvánvalóan rengeteg emberhez nem jutott volna el nélküle. Nem ismerném a Tracey-t (Tracey Thorn, ex- Everything But The Girl), aki most épp a "You Are A Lover"-t dolgozza fel a következő stúdiólemezére. Viszont az is biztos, hogy hiába ad akár a királynő is oda egy újságírónak valamit, ha az nem tetszik az illetőnek.
De vicces, hogy van még a Benen kívül egy neves támogatónk, aki jobban a háttérben maradt. A zenekar rajongója Bertis Downs, az REM menedzsere. Ő segített például angliai menedzsmentet találni (Peter Jenner & Co, ex-Pink Floyd, The Clash, stb.).

B-oldal: Ha jól olvastam, a ”Guys That Died” című dalotokhoz egy angol úriember (bizonyos Howard J. Hardiman) készített képregényt? Hogy jött ez a megkeresés és mi lett a sorsa e nem túl szokványos dolognak?
Hajós Kristóf: Howard nagyon jó barátom. Fantasztikus, többnyire nagyon szomorú képregényeket rajzol (cutebutsad.co.uk). Mi akkor csináltuk a dalainkhoz kapcsolódó összművészeti asszociációs projektet és megkérdeztem Howardot, hogy volna-e kedve ehhez a dalhoz képregényt rajzolni. Volt. Most egyébként rajtunk a sor, a honlapján decemberben megjelenő online adventi naptár (melynek minden ablaka mögött főhőséhez, a Borzhoz kapcsolódó alkotások lesznek elrejtve) egyik meglepetése lesz egy olyan Unbending dal, ami még soha sehol nem hangzott el, és valószínű nem is fog. Egy rövid kis szösszenet, ami az előző lemez felvételekor készült felvételi szünetben, és kivételesen nem csak a szövegét, de a zenéjét is én írtam.

B-oldal: Elvileg van polgári foglalkozásotok a zenekar mellett… ennek ellenére gondolom, eljátszotok a gondolattal, hogy milyen fényes lehet az Unbending Trees zenekar jövője. Ilyenkor mire gondoltok, milyen célokat tűztetek ki magatok elé?
Hajós Kristóf: Nekem és Andornak van polgári foglalkozásunk. Balázs és a Feri a zenélésből él. Eljátszottam persze, de a vége az lett, hogy maradjon csak meg a polgári foglalkozás. Klisé, de a zeneipar átalakulóban. Nagyon instabil, percről-percre változik minden. De ez csak az egyik fele. Úgy gondolom, hogy a hétköznapi munka és a zene teremti meg számomra azt a harmóniát, amit kerestem.

B-oldal:  Mely zenekarokra, előadókra tekintetek csodálattal? TOP5 kedvenc zenekar EVÖR?
Hajós Kristóf: Hát a magam nevében tudok nyilatkozni: Pulp, Eurythmics, The Cardigans, ABBA, Nick Drake forevör!

B-oldal: Hol láthat titeket a nagyérdemű legközelebb?
Hajós Kristóf: Aki résen volt, az december 19-én este fél 9-kor a Várban található Zenetudományi Intézetben. Erre az előadásra a legnagyobb meglepetésünkre minden fizetett reklám nélkül 4 hét alatt elfogytak a jegyek. Három darab volt még pénteken. A helyszínen fogunk még 15 pótszék jegyet kiadni az első 15 érkezőnek. Délután is lesz egy előadás, elsősorban a szakmának és a sajtónak, de erre is vásárolható pár jegy az Eklektika restolounge-ban. Ráadásul a két koncert nem lesz ugyanaz, mert túl sok olyan dal van, amit szeretnénk játszani. A koncerteken Bocskor Bíborka, Lina Chilra, portugál énekesnő és Poniklo Imre (ex-Amber Smith) lesznek a vendégek.

B-oldal:  Küldjetek egy dalt a B-oldal olvasóinak!
Hajós Kristóf: Hmm... Talán legyen ez, most nagyon ilyen hangulatban vagyok:

Berges Dalma újra a Realistic Crew-ban | Gary Moore interjú

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr991564603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.12.02. 08:59:56

Nekem ez nagyon tetszik, gratulálok! Az EBTG-t is szerettem, Nick Cave-et meg Pulpot ugyan nem hallgatok, de egy kedves barátnőm próbálta belémdiktálni. A You are a lover még pont olyan jó hangulatú szomorú szám, amitől nem vágod fel az ereidet, mint pl. Damien Ryce-tól, akit amúgy szintén szeretek. Tök jó!

ElviraMujito · http://www.mujito.com/ 2009.12.02. 12:49:27

Hangulatos, finom kis zene ez és tényleg jól egyensúlyoz a mélység és a már elviselhetetlenül öncélú szomorúság között, ha lehet így fogalmazni. Nekem a Tracey Thornnal közös dal is nagyon tetszett! Ja, és a videóklip egyszerűségében is nagyon ötletes. Hajrá, így tovább :)

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.12.08. 23:33:04

@nosferato: milyen vicces, nekem az Unbending sokkal szomorúbb, mint Damien Rice, legtöbbször. Én viszont az Everything But the Girlt és az ABBÁ-t nem viselem el :)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása