Parov Stelar zsenije

Parov Stelar zsenije

2010.02.21. | B-vendégszerző

Marcus Füreder nagyon bátor! Mondom ezt azért, mert szerintem merész húzás volt 2004-ben jazz zenével próbálkozni az elektronikus zenei szcénán belül. Ugyanakkor okos dolog is, hiszen mára sikerült igencsak eltorzítani és egysíkúvá tenni ezt a szépreményű műfajt, és egy efféle fúzióból csak jó dolog sülhet ki. Gondoljunk csak vissza a jazz n' bass próbálkozásokra, hiszen voltak nagyon jól sikerült darabok, mint például Dkay Individual Soul című albuma. Vagy ott van a Dzihan & Kamien egész munkássága, akik jó adag elektronikát vittek bele a dologba és megalkották saját downtempo, illetve trip-hop műfajértelmezésüket, melyek bővelkednek a jazz műfajából ismert stílusjegyekben. És ha már szóba került egy osztrák banda, kanyarodjunk vissza a Parov Stelarhoz. Zenéje abszolút unikumnak számít, hiszen a downtempo, a nu jazz, a house, a breakbeat és a funk elemei keverednek benne, ami még felsorolva is sok, no de lássuk mi sül ki ebből. 

Marcus Füreder aka Parov Stelar gondolt egy nagyot és 2004-ben kiadott egy semmihez sem hasonlító, nagyon új hangzású albumot saját kiadója, az Etage Noir Recordings égisze alatt. Ez volt a Parov Stelar Rough Cuts című albuma, melyen még érezni lehetett az óvatos kísérletezést, hogy mennyire működik együtt a hangszerek és potméterek világa, de az album a bizonyíték rá, hogy a kettő nagyon is jól kombinálható. Itt még érezhetően az instrumentális számok vannak túlsúlyban egy-egy hangszerrel kiegészítve, de aki hallgatott már Dzihan & Kamient az nem fogja magát idegenül érezni, és nem fog értetlenül nézni zenehallgatás közben. Viszont már ezen az albumon megüti fülünket egy szám a Kiss Kiss, mely jóformán az összes olyan elemet tartalmazza, amely a későbbiekben meghatározza a Parov Stelar hangzásvilágát.

2005-ben másodikként jelent meg a Seven And Storm című album, ami talán még visszafogottabb, mint az első, leginkább egy downtempo vagy trip hop lemezre hasonlít, de akárcsak a Rough Cuts esetében, itt is van olyan szám ami már a későbbi albumok világát idézi. A Spygame simán lehetne bármelyik "kémfilm" zenéje olyan profin hozza azoknak a moziknak a hangulatát, és ha meghallgatod, simán bele tudod élni magad. És bár beleillik a többi szám által felállított struktúrába, stílusával mégis kiemelkedik a lemezen található többi dal világából.

2007-ben jelent meg a Shine című album, ami olyan erős anyag lett, hogy Marcust az ismertség felé, minket pedig egy teljesen új zenei világba repített. Olyan nevek járultak hozzá az album sikeréhez, mint például Lilja Bloom, aki a legújabb albumon is közreműködik és kölcsönöz leírhatatlan hangulatot minden számnak, vagy Kristina Lindberg és Gabriella Hanninen. A legtöbb szám esetében könnyed breakbeat szolgáltatja az alapot, de a hangszerek használatával kitűnően oldja a breakbeatre jellemző durvaságot! Minden szám egy meglepetés, minden szám egy élmény, komolyan mondom minden szám egy teljesen más világ, és hihetetlen hangulata van az egész albumnak. Természetesen itt is találkozhatunk instrumentális darabokkal, de már azok is jóval bátrabbak, sokkal jobban vannak felépítve. A Come Closer nyitja a lemezt, könnyed hangzással, és Kristina Lindberg hangjával kitűnő felvezetése az 55 percnyi zeneélvezetnek. A Good Bye Emily már kezdi megmozgatni végtagjainkat, valahogy bátrabb az egész, és itt lehet érezni elsőként, hogy ez az album kicsit pörgősebb, kicsit pimaszabb, mint az eddigiek, és ezt egy percig sem akarja titkolni, Gabriella Hanningen pedig kitűnő választás volt, mert hangja jócskán hozzájárul a "parovszteláros" hangzáshoz. A harmadik szám a Shine, az album egyik legkiemelkedőbb darabja, az a pont ahonnan már követeljük az album többi részét, valamint érezzük, hogy Marcus teljesen feltérképezte azt a területet, amelyen belül ő alkotni szeretne, és amelyen belül egyszerűen képtelen hibázni. Totális elmebaj mikor a komor basszussal induló számot egy könnyed zongorajáték kezdi kisérni, majd Lilja Bloom hangja teszi gyengédebbé a kicsit durvább ütemekkel megáldott számot, és természetesen a füstös bárok hangulatát idéző hangszerek is megszólalnak. Ezt követi egy kitűnően felépített instrumentális darab a Tango Muerte, később pedig találkozhatunk Füreder úr hangjával is, hiszen a Lost In Amsterdam-ban, ő "énekel". Az album első számainak lendületét viszi tovább a Love (Part1), és itt fedezhető fel leginkább, hogy Parov Stelar munkássága tulajdonképpen két félből áll össze egy egésszé.

Egyrészről vannak a kevésbé pörgős, "nyugodtabb hangszerelésű" alkotások, mint a Love előtt felcsendülő Little Lion, ami a maga sajátos tempójával, és érdekes átvezetéseivel egy kitűnő "előjáték" a kicsit mozgalmasabb szám előtt. Másrészről vannak az "elektronikusabb" darabok, amik eszméletlen buli hangulatot ontanak magukból! Az album legismertebb száma a Charleston Butterfly, amely kitűnő hangulatot teremt, hiszen a hangszereket sikerült nagyon eltalálni, Gabriella Hanninen hangja pedig tökéletesen egészíti ki azokat. A lemez hátralévő részében találkozhatunk az On My Way Now (Love Part 2) című számmal, mely valóban az első rész által megkezdett bulizósabb vonalat viszi tovább, aztán a Crushed Island egyszerűen csak elvarázsol minket, majd egyszercsak azt vesszük észre, hogy az elektronikus és akusztikus hangszerek kombinálásával létrehozott hanganyag valósággal rabul ejt minket. Az ezt követő War Inside sem a mindennapi darabok közül való, ebben is van jónéhány meglepő fordulat, mígnem a bohókás Happy End után, egy kitűnő szám, a Crushed Islandhez hasonló hangzású Homesick zárja az albumot, és ad egy utolsó impulzust az agynak, hogy irány bulizni. MOST! 

A 2008-as Daylight albumon már jól ismert számokkal találkozhatunk, olyan darabokkal kiegészülve, mint a Parov Stelar himnuszává vált Chambermaid Swing ami lassú tempójával és karakteres hangzásával, egy semmivel sem összetéveszthető zenét eredményezett, továbbá itt kapott helyet a Wanna Get című szám először, a Room Service és a Night in Torino valamint a Sugar című szépreményű alkotásokkal kiegészülve. 

2009-ben újabb válogatás album jelent meg That Swing - Best Of névvel, melyen szintét a már jól ismert számok kaptak helyet, megfejelve mégtöbb újabb remek zenével. A könnyed Matilda, az eleinte elvetemült elektrokorcs hangzatát keltő Spider (ahol másfél perc után derül fény a szám valódi mivoltára), a mélyebb ütemekkel operáló, iszonyatosan jól kitalált The Flame of Fame, a house-ra hajazó, teljesen elborut Hotel Axos, valamint a trip-hop műfaj kedvelőinek kedveskedő Nowhere, mind-mind a 2009-es Coco-t vezetik elő, amiről most nem írnék többet, mert a karakterszám súlyos tízezrekben lenne mérhető :D. Amúgy is nemsokára jön a TOP5 Parov Stelar Live Band EVÖR!!!

Írta: MutánsTehén

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr511711438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.02.21. 10:53:13

Ez egy nagyon jó írás:) Szépen körüljártad a műfajt, amit lássuk be, nagyon nehéz még önálló műfajként jellemezni. Nekem leginkább az electro-jazz, electro-swing elnevezések jönnek be. Mostanában én is teljesen belezúgtam ebbe a világba, és olyanokat fedezek fel, mint Senior Coconut, Club des Belugas, Bebo Best & Super Luonge Orchestra, DJ. Kormac...
Ez most a nagy kedvenc számom: sargacsik.hu/pg/izap_videos/group:1001/play/4742

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.02.21. 10:58:00

abszolút favorit. nem lehet leszakadni a zenéjéről. a powder-t, és a coco-ról a your man-t többszázszor hallgattam meg.

Tordapeti (törölt) 2010.02.21. 11:15:48

...ha nem ismerném az emberi tudat fikciós lényegű működését, el nem tudnám képzelni vagy gondolni, hogy ezek az irgalmatlan szarok mitől lennének vagy lehetnének zenének nevezhetnők egyáltalán....

Mert tetszik tudni, semmi sem attól lesz az, ami, mert valaki valahol ráfogja, a többi birka meg elhiszi neki.

A zenének önálló tárgyi lényege van tehát, ami annyit tesz, hogy nem kinevezéses alapon megy a dolog. Ezt a zörejmoslékot is hívhatod tehát akárminek, ez akkor is csak egy darab szar marad, és semmiképp sem sem zene.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.02.21. 11:17:52

@Tordapeti: Azt gondolom, ízlésről nem szabad vitatkozni, de tudnád valahogy pontosítani, hogy neked mi a zene? Komolyan érdekel, erről szól az egész.

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.02.21. 11:24:50

@Tordapeti: "A zenének önálló tárgyi lényege van tehát, ami annyit tesz, hogy nem kinevezéses alapon megy a dolog. Ezt a zörejmoslékot is hívhatod tehát akárminek, ez akkor is csak egy darab szar marad, és semmiképp sem sem zene."
Megértem a feszültségedet, hiszen valószínüleg csak azt a dallamfolyamot vagy képes elfogadni, ami könnyen emészthető számodra. Igen, ez is zene, ráadásul klasszikus műfajok és a legújabb elektronikus irányzatok nagyon intelligens, érzékeny ötvözete. Ahhoz hogy élvezni tudd ezt a zenét, olyan tulajdonságokkal kell rendelkezned, mint: humorérzék, játékosság, zenei műveltség, tolerancia, liberalizmus, szeretet...

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.02.21. 11:28:25

és igen... az, hogy kinek mi tetszik...semmi értelme.
csak próbáltál szépen megfogamazni egy kis fröcsögést. ez nem érvelés, hanem egy szimpla "nekem nem tetszik". :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.21. 11:46:03

@Tordapeti: egyáltalán nem elborult Parov Stelar, többször végighallgattam az albumát, 1-2 fincsi hangszínen kívül nekem igazából nem tetszik. Ennek ellenére ahogy a ClusterOne-os Lamorakkal pl. lassan már biztosan tudom, hogy ha vmi nekem tetszik, akkor neki nem :))), 10 éve azt mondom, hogy nincs olyan, hogy szar, olyan van, hogy nem tetszik. Kultúra kérdése a hozzáállás mások ízléséhez, és elfogadni azt, hogy szubjektív dolgokban nem egy igazság létezik. Amíg ez nem megy, addig a véleményed sem üt elég jól. Nagyon kevés ember van, akinek a véleményét tényként lehet elfogadni, mert ahányszor vitában próbálod közelíteni magadhoz, alulmaradsz, ilyen Szupermen Zsolti, Fiala, Csiszár. Nem mondom meg, melyiküket szeretem :)

Most nyilván úgy érzed, megírtad a legtökéletesebb kommentet EVÖR, amely lehozza az eltévelyedett embereket Parov Stelarrol, mint amikor a szülők a South Parkban csürhéstül mennek a Phil Collins koncertre, hogy a Ridalinnal benyugtatózott gyerekeket hazarángassák. De nem. Viszont amit te gondolsz Parov Stelarról, én azt gondolom Kurtág Györgyről, Terry Bozzioról, sőt, igazi népkedvencekkel is vagyok így. Teljesen megértelek. Akkor jövő héten ugyanebben az időben találkozunk.

Tordapeti (törölt) 2010.02.21. 11:52:12

@SárgaEminenciás_sargacsik.hu:

"....ez is zene, ráadásul klasszikus műfajok és a legújabb elektronikus irányzatok nagyon intelligens, érzékeny ötvözete. Ahhoz hogy élvezni tudd ezt a zenét, olyan tulajdonságokkal kell rendelkezned, mint: humorérzék, játékosság, zenei műveltség, tolerancia, liberalizmus, szeretet.."

Tisztelettel megköszönve, erről beszéltem. Mindenhez lehet tehát ideológiát gyártani, mint példád mutatja, mivel gondolkodásunk, szemléletünk fikciós működése agyműködésünk fizikai lényege.

Csakhogy ettől még bárminek megmarad az ő saját, eltüntethetetlenül önálló tárgyi lényege, ami abszolút független attól, ki minek gondolja.

A zene sem attól zene tehát, hogy ki minek gondolja. Saját lényege van, amely definiálható. Ez a moslék pedig ebbe a definicióba sajnos nem illeszthető.

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.02.21. 12:09:33

@Tordapeti: sok szót használsz ahhoz, hogy ne mondj semmit.

Tordapeti (törölt) 2010.02.21. 12:12:58

@nosferato: Sajnos téves. Nekem Kurtág, Eötvös, a 180-as csoport, Berg, Schönberg, Cage, stb, (a végtelenségig sorolhatnám a sok hagyjukkicsodát) ugyanazt a fiktív elmebajt termeli. Közük nincs semmihez, ami zenének volna mondható.

Bartókról mondták annak idején, amit Eötvös Péter is hangoztat magáról előszeretettel: Majd ötven év múlva... Majd... Majd akkor mindenki... Hát persze.

Tisztelettel emlékeztetnék az egyszerű tényre: Bartók halála óta jóval több, mint ötven év telt már el. Érzékszerveim fogyatékos volta okozhatja, de az utcákon, Bartók nevét eksztázisban hörgő, hömpölygő néptömegnek valahogy nyomát sem látom.

Tordapeti (törölt) 2010.02.21. 12:16:30

@SárgaEminenciás_sargacsik.hu:

Attól tartok, ennél tömörebben és világosabban erről a témáról nem lehet beszélni. Ki tudja, talán épp ez a baj.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.02.21. 12:19:41

@Tordapeti: Azt látom, hogy van elég bajod a világunkkal, de avass be a tiédbe... Most hogy Bartók is kapott egy csomagot, avass már be abba, hogy te kire nézel fel, milyen zenét hallgatsz. Meglátjuk, az szét lehet-e kapni egy nickname mögül...

batorfya 2010.02.21. 12:26:56

A szerzőhöz: miért is bátor Füreder, és miért volt merész húzás 2004-ben (!!!) jazz zenével próbálkozni az elektronikus zenei "szcénán" belül? Mikor nem volt merészség, és kitől nem volt az? Egyáltalán miért merészség?

lolcode · http://isten.aldja.szalaiannamari.at 2010.02.21. 12:33:12

"Marcus Füreder nagyon bátor! Mondom ezt azért, mert szerintem merész húzás volt 2004-ben jazz zenével próbálkozni az elektronikus zenei szcénán belül. U"

zokogok

ahaha legjobb bazmeg, korulbelul 365.000 ugyanilyen NAGYON BATOR zenekar van, pont 2003 volt az az ev amikor tomkelegevel jelentek meg a hasonszoru koncepciotlanul unalmas szart jatszo egyuttesek, ennek a foshalomnak a tetejen ketsegkivul a legfantaziatlanabb parov csillar van

ha mar jazz es elektronika akkor talan forss bar nyilvan nem mond neked semmit a nev

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.21. 12:35:23

@Tordapeti: egyedül Gyurcsány Ferenc tudta elérni, hogy az utcán eksztázisban hörgő, hömpölygő néptömegek kántálják a nevét, és ő se zenében utazik, inkább táncművészet. A nemzeti alaptantervbe bekerülni néhány országban mindenesetre elég jó jel, sok huszonéves suhancnak sikerült az elmúlt két évszázadból. Bartók amúgy jó példa, DJ-nek ő is jobban tetszik, mint producernek...

Én egyedül azt nem értem, hogy a meg nem értett művészek, mint Bartók, Parov Stelar és te, miért nem tartotok jobban össze. Ez valahol az ő hibájuk is, én belátom.

adamm123 2010.02.21. 12:36:58

@lolcode: A(z) ""forss bar"" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 136 találatból. (0,24 másodperc)

???

ZsuKov 2010.02.21. 12:51:43

Parov Stelar mint meg nem értett művész :DDDDDDDDDDDDDDDDD

jézusom baszki, ez tényleg marha merész húzás volt tőle. kicsit művelődj még, aztán nem fogsz leírni iylen f*szságokat, hogy a jazz fúzionálása az elektronikus zenével 2003-04 táján merészség.

batorfya 2010.02.21. 13:03:17

"Bátor" és "merész" jazz + elektronika lemezek 2004 előtt

St. Germain - Boulevard / F-Comm 1995, The Ballistic Brothers - Rude System / Island Records 1996, Innerzone Orchestra - Programmed / Talkin’ Loud 1996, Nuyorican Soul - Nuyorican Soul / Giant Step 1997, Kevin Yost - One Starry Night / IRec 1998, Joe Claussell - Language / Ibadan 1998, Llorca - Newcomer / F-Com 2001, Jazzanova - In Between / JCR 2002

+Az összes Phil Asher féle Jazz in the House válogatás, Mark Farina Mushroom Jazz sorozata, a MAW fél munkássága, Rainer Trüby, OM Records, King Street, Nite Grooves, Nuphonic, Ibadan, és még vagy száz.

szóval szerintem nem olyan bátor

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2010.02.21. 13:22:06

jópofa, ügyes zene, de nem úttörő, nem is túl bátor. Nem tudnék egyetlen bátor osztrák zenei projektet sem mondani.
@Batorfya: sőt továbbmegyek
Mutáns tehén figyelmébe ajánlom az 1991-ben indult The Rebirth of Cool című válogatás sorozatot
www.discogs.com/viewimages?release=1812030

2010.02.21. 13:22:56

Milyen praktikus! Ezt a cikket egy az egyben átveheti a modoros blog is. Meg Stelart is :o) Cuki zene, csak tudnám, mire föl dől mindenhonnan kb. egy éve.

Thresher 2010.02.21. 13:33:39

@Tordapeti: Köszönöm hogy megmondtad nekem mi a zene, kitünő alapot adtál az életem átértékeléséhez. Sajnos nem vagyok még agyoninformált, megtennéd nekem hogy elmondod milyen jól definiált határai vannak a képzőművészetnek, a táncnak és a éneklésnek?

Légyszilégyszi.

Szibarita 2010.02.21. 13:37:57

Mar attol fuggetlenul, hogy Stelar kitalalt-e valamit (nem), teljesen hallgathatatlan. Langyi dogunalom, amiben semmi ujszeru vagy izgalmas sincs. Tenyleg, ha magyar lenne, legalabb elfogadnam, hogy elo emberek erre akarjanak bulizni, igy viszont a letezo legnagyobb rejtelyek egyike.

A lounge Amokfutokja.

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.02.21. 13:48:28

@Thresher: Ezt nem bírtam megállni röhögés nélkül:) Kicsit olyan, mint a Holt költők társaságában a G. Evans Pritchard professzor bevezetése a költészetbe...Francba vele! Tépjék ki! A költészetet nem lehet méricskélni! (A zenét sem...)

BÁNYAI 2010.02.21. 14:02:06

Jól fogtad meg a lényeget, ez a Parov Stelar - bár a neve egy sör márkája is lehetne -, zseni!
Nékem ez jön be:
www.youtube.com/watch?v=JRtHYiWmsoA&feature=related

Pg09 2010.02.21. 14:11:00

@matraszentanna: Koossssssssssssssssssssszzzzzzzzzzz! :)

rostos 2010.02.21. 14:27:00

Ez a zene a 17-25 éves pesti (magukat intellektuelnek képzelő) picsáknak jön be. Számított valaha az ő véleményük egy fikarcnyit is?
Hát akkor meg?

Thresher 2010.02.21. 16:33:38

@rostos: Nem védeni akarom Stelart, mert nekem se jön be a zenéje, de ha már te is olyan okos vagy, akkor melyik a zenei műfaj, amiben meg a te véleményed számít?

Empirikus élményeim alapján azt vettem észre, hogy aki hányingert kap pölö az electronikus zenétől, meg kijelenti hogy az nem zene, az szemrebbenés nélkül képes élvezettel hallgatni egy gyomorhangos ork-metált, vagy kurvás/fukszos gangszta-rappet...Mert az zene.

Értem én a kettősmércét, csak nem szeretem.

rostos 2010.02.21. 18:02:32

@Thresher: 1. Nem mondtam, hogy lenne ilyen, de én nem is teszek úgy
2. Ha az 'empirikus élményeim' helyett csak egyszerűen azt írnád, hogy 'tapasztalataim', akkor nem túnnél orbitális faszfejnek és kevesebbet is kellene gépelned
3. Ugye nem az a fajta vagy aki még mindig a matula Bekapod a pikapod cikkéhez veri a seggét és teljes mellszélességgel védi az elektronikus zenét?
4. Ha már jazz és elektronika, akkor Herbie Hancock

Thresher 2010.02.21. 18:39:58

@rostos:
1. Még midig várom az első kérdésemre a választ.
2. A modorossági poén c. kurzusból egyes. Mellesleg imádok gépelni, főleg neked.
3. A pölö azt jelenti hogy például. Ezért képzeld el, bármilyen zenei stílus odarakható. De örülök hogy sikerült megérteni a lényeget. Amúgy a "mert nekem se jön be a zenéje" részt tudod értelmezni? Mert akkor szövegértésből is kapa. (Értsd: az is egyes)
4. Ki a rák mondta hogy nem?

Köszönöm ezt a centire kimért lebaszást, de sajnos ez faszán mellé ment.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.21. 19:31:40

Tényleg, ki tud régebbit mondani? Herbie Hancock nagyon jó példa, mert ugye az US3 is neki köszönheti a sikereit. Én azt mondom, hogy Joe Zawinul, mert tudomásom szerint ő kezdett először ilyen Moog és hasonló jellegű szintiket bevinni a zenéjébe, előtte ő is simán zongorázott.

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.02.21. 19:59:32

...ezen a "2004-ben merészség ilyennel előállni" mondaton én is fennakadtam, de nem nagyon akartam ebbe ennyire belemászni, hogy jó e az írás, vagy sem, meg szinte verekedésig elmenni, hogy ki szerint mi a jó zene, és mi nem...

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.02.21. 23:37:36

Még sose posztoltam ide, ezért üdv mindenkinek.
Sokáig fontolgattam, hogy mit is lehetne erre a mi-a-tuti-zene vitára válaszként megszülni, aztán eszembe jutott egy általam látogatott angol zenei blog, ahol ezt nálam sokkal jobban körülírta ún. Tim. Tessék:

"Taste is subjective. What you like your neighbor may not. Angrychairs has never really dedicated itself to just one genre or scene, In fact some people enjoy the quirky off beat random shit that does make an appearance every now and then. If you don't like something, why bother focusing on it? Bashing it, hating it, Its a waste of YOUR time, not ours. What's posted is posted, liked by some, hated by some. I do not need to hear your bitching about genres, just move the fuck along to what you like. If you don't like anything here, then go find a different blog. Understand?"

Felhasznált irodalom:
angrierchairs.blogspot.com/2010/01/attention.html

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.22. 07:48:52

@Artsuhtaraz: üdv. az "i'ts a waste of YOUR time, not ours" eléggé helytálló :)

Ernoke 2010.02.22. 12:00:38

@Szibarita: ezzel nagyon egyetértek. próbáltam hallgatni tőle ezt-azt, de nem értem, mit esznek ezen ennyire, ilyen unalmas, tizenkettő egy tucat diszkóshitnek tűnt nekem. de én nem igazán értem a popzenét, meg sznob is vagyok, nem biztos, h számít a véleményem.:D

MutánsTehén 2010.02.23. 20:27:22

@batorfya, lolcode: Azért írtam, hogy véleményem szerint Marcus Füreder nagyon bátor, mert ahogy lolcode is írta, rajta kívül még volt vagy 365.000 ilyen bátor ember, de ezek közül a köztudatban mégiscsak pár név mozog, és aki kicsit is jártas ebben a világban, az se tud rengeteg előadót felsorolni. Szerintem aki próbál olyan zenét csinálni, ami mindenki számára emészthető, plusz meg is lehet belőle élni, és nem egy iszonyatos fos, hanem egyedi bír maradni, az bátor. Szerintem egyáltalán nem fantáziátlan a zenéjük, legalábbis én nem érzem annak, de ez ízlés kérdése, és még csak huszonöt éves kis picsa sem vagyok hogy ilyeneket írok:D Nyilván ez az én álláspontom és nektek is van sajátotok, ezért nem is akarok vitába bonyolódni. Fross nevét és munkásságát ismerem, bár kétségkívül nem a legismertebb előadók egyike. A Sonar Kollektiv-en belül van még jó pár nagy tehetség, az én kedvencem Slope Basscheck című számának Fross átirata soundcloud.com/forss/slope-basscheck-forss-conservative-mix :D

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.23. 21:01:54

@MutánsTehén: az eleje kurva unalmas, de a beat kurva jó benne! A basszussal is szépen összejátszik, nagyon király timing, a hihat triola teljesen beteg, és még a cineken is bit crasher van. Realistic Crewban nagyon sok ilyet hoz a dobos (Szőcs Gergő).

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.10.10. 12:44:16

Valahogy minden szamban menne van valami kibaszott nyomaszto melabu. Kellemes zene, de hamarosan felharapom az ereimet, ha a shift+del el nem viszi.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása