Filmajánló: Kaméleon

Filmajánló: Kaméleon

Vannak még csodák. Legalábbis szerintem. Pénteken behúztam az Esőembert a Belvárosi színházban, szombaton pedig ismét egy Nagy Ervin - Kulka János - koprodukció jött velem szembe 990 Ft-ért. A Kaméleon című magyar film.

Mit is tehet ilyenkor egy filmrajongó? Végiggondolja magában a Csak szex és más semmi - Valami Amerika - Szabadság, Szerelem és egyéb badarságok során szerzett maradandó sérüléseit, aztán összeszámolja, hogy mennyi érdekes film áll otthon, vagy bizalmat szavaz egy magyar alkotásnak. Utóbbi győzött, főleg, mert felsejlettek a baráti ajánlások, így péntek után a szombat estét ismét Nagy Ervinnel és Kulkával töltöttem... Hm.

A Köntörfalak óta amúgy is nagyon magas a léc, amit egy magyar filmnek meg kell ugrania, de ez a film nagyon odabaszott. Nincs kedvem finomkodni, mert ez így van. Goda Krisztina maximum riszpekt, így kell történetet vezetni és így kell kockákra bontani azt a nézőknek. A sztori röviden: a sármos szélhámos gazdag és buta (jellemzően csúnyácska) hölgyeknek ígér fűt-fát, majd szépen megcsapolja a bankszámlájukat, majd jön a nagy falat, mely a torkán akad. Nagy Ervin (később rájöttem ő a magyar Matthew McConaughey, csak rajta van póló) tökéletesen hozza a szélhámost, a film elején elhangzó 1-2 bénácska mondat és nézés ellenére. A haverját játszó Trill Zsolt, a pszichológus László Zsolt, valamint a célkeresztben lévő hölgyet alakító Hámori Gabi tökoké, Csányi Sanyi, akit - sajnos - nem lehetett kihagyni, pedig pont eleget szerepelt, ráadásul most a fasz rossz végén áll. Aki viszont a legnagyobb arc: a Kulka. Anélkül, hogy az egyik fő poént lelőném, szerintem Mágenheim doki óriási fricskát dob a nézőknek.

Nos, kevés olyan filmet láttam mostanában, melynek nézése közben többször hangosan és magamban is feltettem azt a kérdést, hogy "na bazdmeg ebből mi lesz?!". Ez kérem, ilyan film volt, megfelelő iramban pörgetve a sztorit. A film után elolvastam pár kritikát a neten, meg is lepett, a 2008-as premier után többet lehúzták az alkotást. Pedig a sztori tökéletessége minden kliséjével együtt pont abban van, hogy feldolgozható bárhol a világon. Akár neves, mainstream arcokkal is...

Mivel a Kaméleont nem dolgozta fel egy amcsi rendező sem, így legalább nem kell azt mondanom, hogy "az eredeti jobb volt". A Kaméleon önmagában kurvajó! Főleg, ha azt is hozzáteszem, hogy 990 Ft-ért azt is ki tudod védeni, hogy valami Gagyi mami / Nemzetbiztonság Bt. áldozatává válj... Kötelező!

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr192590610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ernoke 2011.01.18. 09:12:17

biztos ízlés dolga, de nekem a Kaméleon nézhetetlenül rossz film volt, negyed óra kínlódás után abbahagytam (lehet, h utána jó lesz, de képtelen voltam kivárni). tele volt irreális marhaságokkal, amiken csak röhögni tudtam...

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.01.18. 10:13:33

@Ernoke: Erre írtam, hogy "film elején elhangzó 1-2 bénácska mondat és nézés ellenére."

Utána szerintem jó lesz.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.18. 10:46:18

Szerintem is Qjó, magam is értetlenkedtem a negatív kritikákon.
Kis szpojler:
Szerintem külön erénye, hogy műfajilag krimi (is), szándékos bűncselekmény van, még sincs benne gyilkosság és ennek ellenére izgalmas, a logikai csavarok mint minden valamirevaló krimiben jó ritmusban követik egymást, majd összeáll a kép.
Szpojler:
És azót sincs gyorsabb adatátvitel, mint amikor a Kulka csukott ablakán féltéglához kötött DVD-t dobnak be:-)

DonnaQ · http://vojazs.blog.hu/ 2011.01.18. 13:56:51

Nekem is nagyon bejött, Kulka különösen- Érdekes amit Csányiról írsz, nekem ő hol bejön, hol nem, ebben szerintem kifejezetten jól adta a buta sorozatszínészt :-)

Osvaldo Cavandoli 2011.01.18. 14:53:56

Nekem Csányitól a Poligamy tetszett. A Kaméleont is láttam, valóban remek volt.

rettentó 2011.01.18. 14:55:54

"Nos, kevés olyan filmet láttam mostanában, melynek nézése közben többször hangosan és magamban is feltettem azt a kérdést, hogy "na bazdmeg ebből mi lesz?!"."

Igen. És mivel vastag betüvel nem írhatom: ezt TÉNYLEG EGY NAGYON JÓ FILM.
Goda Krisztina korábbi filmjeivel mindig volt valami bajom , de ezzel nagyot dobbantott, itt már minden a helyén van. Semmi modorosság,
semmi műviség, erőltetettség, ami a Csak szex és más semmiben volt még bőven. És Csányi elviselhető ideig van a vásznon :-)

jadviga79 2011.01.18. 15:25:43

A film egyenesen szuper! Nagy Ervin óriási benne, és a többi szereplő is. A maga nemében Kulka is, kár hogy ennyire jól alakította saját magát. A film utóhatásaként teljesen antipatikussá vált, azóta egyetlen előadást sem tudok megnézni, amelyben szerepel.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.01.18. 16:34:36

Csodálkozom, hogy csak most nézted meg. Nemrég láttam másodszor, és újranézve is ugyanolyan jó. A kritikával egyetértek; mindenki nagyot alakít, Goda Krisztinának valóban kalapemelés, és azért akartam még egyszer megnézni, hogy a) a poén ismeretében jól megfigyeljem Hámori Gabi játékát b) megbámuljam még egyszer azt az elképesztő teljesítményt, amit Kulka János nyújt ebben a filmben.
Kötelező, igen.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.01.18. 17:39:43

@Felicitasz: Mostanában mindenféle filmeket nézek, pótlok, logika nélküli sorrendben. Most jutottam el hozzá. Az új és a régebbi filmeket vegyítem...

Veder1 2011.01.18. 23:42:39

Hát szerintem erős közepes. A történet sokszor hiteltelen, a csavarok erőltetettek. Nagy Ervin egyáltalán nem hiteles az árvaházi szélhámos szerepében, ami nagy kár mert az egyik kedvenc színészem és a Katonában eddig mindig tetszett. A mellékszereplők közül Kulka és Trill kiemelkedik, és Csányinak is testhezállóbb a szerepe, mint a Csak szex és mást semmitben volt, mindez azonban nem tudja feledtetni a forgatókönyv hiányosságait...

dr. Dolan 2011.01.19. 09:44:06

Szerintem nem lett rossz film.
Egyszer-kétszer nézhető

rettentó 2011.01.20. 08:32:08

" A történet sokszor hiteltelen, a csavarok erőltetettek."
Házi feladat: sorolj fel legalább 2 erőltetett csavart a filmből.
Vagy a való életből...

simaboru 2011.01.21. 00:31:16

jófilmaz.
kulkának rég kellett volna már egy ilyen szerep

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása