Megérkezett Manoya, avagy Hódosi Enikő első dala, hamarosan jön a többi is, Lázár Tibi (Occam) támogatásával. Ez is bebizonyítja, a zene jövője kurvára nem az X-faktor, hanem az ilyen alkotói műhelyekből kijövő produkciók. Várom a folytatást.
Manoya - Rebirth by LG Soundcloud 08
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2011.12.14. 22:44:47
Az X-Faktor egy sztár-kereső műsor: olyan embereket keresnek, akik népszerűek lehetnek, akik jól állnak a színpadon, akik jó előadók - ezért is olyan nagy hangsúlyú a közönség szavazata. És azzal együtt, hoyg sok remek ember kap így lehetőséget, remek "utógondozással", menedzseléssel, lehetőséggel (érdeke a csatornának és az előadóknak is), ez NEM zeneszerzői verseny, ennek NEM célja a zenei sodor átirányítása, ez bizony tényleg a népszerűségről, és vállalltan arról szól.
Az érdekes számomra, hogy sokan (öreg zenészek, alternatív arcok, újságírók, akárkik) zeneszerzőkkel, kész zenekarokkal szembesítik őket, és "rántják le" (?) róluk a leplet. De miért is? Ezek NEM dalszerzők, NEM reformerek, NEM forradalmárok - sőt: ezek MOST lesznek sztárok, és "CSAK" előadók. Hogy jók-e vagy nem azon lehet vitatkozni, de a cél a népszerűség, a sztárság - és azért csak-csak megtöltenek pár sportcsarnokot itt és ott (együtt pláne, de időnként külön külön is).
(Azért a minőségről a sok fanyalgás ellenére valamit mond, hogy Presser, Balázs Fecó, Miklósa Erika meg ki tudja még ki dolgozik nagyon szívesen ezekkel a versenygyőztesekkel és helyezettekkel. És ismét: nem szerzőként, de előadóként.)
Mondandóm lényege: lehet utálni az X-Faktort meg bármi egyebet, csak más előadók érdekében (is) tegyük meg azt, hogy nem olyanokkal hasonlítjuk össze, akik nem ugyanazon a pályán fociznak.
Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.12.14. 23:15:26
mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2011.12.14. 23:35:53
"a zene jövője kurvára nem az X-faktor, hanem az ilyen alkotói műhelyekből kijövő produkciók"
(Azért nehogy már egy reklámszlogennel azonosítsunk egy műsort... ;-) Amúgy meg bocs, és béke - talán tényleg apróság, de az is igaz hogy mindig meglepődöm az ilyen oldalrúgásokon, hát most kiszaladt belőlem.)
potter 2011.12.17. 22:52:41
ecky 2011.12.18. 22:03:31
szóval értem azt amit írtál és nagyrészt igazat is adok Neked. csak azért lássuk a hátrányait is a dolognak.
mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2011.12.19. 03:03:04
Bocsánat, de azt várni hogy a szakma nagy öregjét annyian ismerjék (és valaki úgy támogassa), mint egy MOST felkapott sztárt: naívság. A SZTÁRSÁG leglényege, hogy NÉPSZERŰ, és a tehetségkutatók erre építenek, eszerint válogatnak - s hogy jól teszik-e vagy sem, azt azért jól jelzi hogy még a kiesők is folyamatos szereplői azóta is musicaleknek, színdaraboknak, ilyen-olyan fellépéseknek, nagy koncerteknek, meghívja őket Balázs Fecótól kezdve mindenki (vagy ők hívják meg a nagy öregeket). És hát JÓÓÓÓHOGY több támogatást kapnak, mint egy "egyszerű rockzenész" - ez számomra a rendszer működőképességét jelzi: hát jóhogy fektetek abba, akit ÉN fedezek fel az ÉN szempontrendszerem szerint. Illetve azt is jelenti, hogy a kiválasztottam fontos nekem, pénzt áldozok rá, ez mindkettőnknek jó: ő jól énekel, én támogatom és híres lesz és sokat ad el, amiből én is részesülök. Ez elég kerek - nagyjából ezt sírta és vágyta volna az egész agyar hetvenes és nyolcvanas évek: LEGYEN szponzoráció, legyenek szervezők, turnémenedzserek, promóterek. Ezeknél a tehetségkutatóknál VAN - és működik is.
De vissza a sztár kontra "nagy öreg" dologra: ez mindig is így volt: a Neoton Famíliát többen ismerték mint a KEX-et, a Boney M-et többen mint Roy Harpert, egyik örök nagy kedvencemet. Lehet ezen sírdogálni, de egyszerűen más pályán fociznak, és más a viszonyuk a dalokhoz, dalszerzéshez, és az időhöz is. Csupán önvédelemből is gondolom (ahogy fentebb is írtam), hogy felesleges ezekbe a fiatalokba rugdosni és hasonlítgatni őket az igazi reformerekhez, dalszerzőkhöz, forradalmárokhoz, rockzenészekhez. És nem azért mert "jobbak" vagy "rosszabbak", hanem mert MÁS a kettő. És mert felesleges, energiapocsékolás másokat ekézni. :-)