TOP500 album EVÖR

TOP500 album EVÖR

Szerintetek melyik minden idők legjobb albuma? Van egyáltalán ilyen? Van értelme ilyenen gondolkodni? A Rolling Stone magazin megpróbálta.

A Rolling Stone magazin szerkesztői történetesen 237 megkérdezett "illetékes" szavazatai alapján állították össze minden idők legfontosabb albumainak listáját. A felkért szavazók közt zenészek, újságírók, lemezkiadók vezetői, valamint rádiós műsorvezetők voltak, a voksokat pedig az Ernst & Young cég dolgozta fel (a súlyozásos módszer lényegét mondjam el, vagy a Coca Cola receptjét?). Az eredmény a Rolling Stone: Minden idők 500 legjobb albuma című könyv lett.

Az 500-as lista inkább az "amerikai ízlést" követi, mint az európait. A listán legtöbb albummal (nyilván?) a Beatles és a Rolling Stones szerepel (10-10), de a nyomukban ott van Bob Dylan (9), valamint a jó öreg Bruce Springsteen (8) és a The Who is (7). A statisztikusok számára mondom, hogy a legtöbb album a 60-as és a 70-es évekből reprezentálja magát (több mint az 500-as lista 60%-a), melyet tetéz, hogy az első 10 albumból 7 a 60-as években született.   

Vannak érdekes dolgok az 500-as listán... Kinek vérmérséklete szerint lehet meglepő, vagy érthetetlen a The Clash - London Calling 8. helyezése, vagy az, hogy csak az első 10-ben 4 Beatles album szerepel. Ellenben a Dark side of the Moon "csak" a 43., a Led Zep IV. a 66., Back in Black a 74., A Night at the Opera 226., a Metallica "Fekete Album" 249., a Blood Sugar Sex Magik 306., a Rage against the Machine 364. és még sorolhatnám. Lehet érvelni, okoskodni, veszekedni, miközben vallom, ízlésről nem lehet vitatkozni. Miközben ütköznek a korszakok, a stílusok, a legendák, saját kedvenceit mindenki feljebb tolná és bevallom, én is széttárt karral értetlenkedtem a könyvben található 1-2 helyezés felett. Mindamellett, hogy nem vagyok ellene a "listázásnak" (sőt, imádom megismerni mások listáját), túlságosan is tisztelettudó ez az 500-as felsorolás, és azon túl, hogy számomra sok a nem annyira ismert amerikai előadó, a rap, valamint az elektronikus (hát még az egyéb alternatív irányzatok) nagyon alulreprezentáltak ezen az 500-as listán.

Ugyanakkor maga a "bakelit méretű" kiadvány - azon túl, hogy csodás album borítókkal illusztrált - nem csak jó vitaindító, de jól indítja el a gondolkodást és az érdeklődést is. Hiszen mennyi csodálatos zenei album létezik és még mennyit nem ismertünk meg. A könyvet lapozgatva lehet vitatni a kifelejtetteket és lehet lehúzni a megkoronázottakat, ugyanakkor nem szabad csukott szemmel (és füllel) elutasítani az ismeretleneket. Kíváncsi vagyok, hogy ti ebből az 500-as listából mennyit hallgattatok végig az elejétől a végéig, sőt mi több, mennyit tudhattok személyes gyűjteményetekben.

TOP10 album a Rolling Stone magazin által megkérdezettek szerint EVÖR:

1. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, The Beatles (1967)
2. Pet Sounds, The Beach Boys (1966)
3. Revolver, The Beatles (1966)
4. Highway 61 Revisited, Bob Dylan (1965)
5. Rubber Soul, The Beatles (1965)
6. What’s Going On, Marvin Gaye (1971)
7. Exile on Main St., The Rolling Stones (1972)
8. London Calling, The Clash (1979)
9. Blonde on Blonde, Bob Dylan (1966)
10. The Beatles, The Beatles (1968)

(Az 500-as lista megtalálható a Wikipedia-n, de a könyvvel összehasonlítva, a sorrendben 1-2 eltérést tapasztaltam.)

A Rolling Stone: Rolling Stone: Minden idők 500 legjobb albuma című kiadvány a Cartaphilus kiadó gondozásában jelent meg, a kiadó oldalán meg is rendelhető.

Rolling Stone: Interjúk | Robert Plant a britek kedvenc rockénekese


 

 

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr511071314

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.04.18. 09:16:49

Csak hadd mondjak annyit, h sztem kib gusztustalan, h minden ilyen lista kötelezően 15%-a Beatles (akkor is, ha nincs is annyi Beatles lemez), és nagy része olyan, amit csak azok hallgatnak, akik 30 év úgyis ugyanazt hallgatják. Nehogy bárki egy pillanatig azt higgye, h az ilyenek jelentenek bármit is.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.18. 10:03:38

@Lamorak: A gusztustalan helyett én inkább úgy fogalmaznék (ahogy a cikkben is), hogy "túlságosan is tisztelettudó" a lista. Csak Beatles-szel kezdődhet. Csak Beatles-szel kezdődhet? A szubjektivitást és a kultúrkört meg nem lehet kiölni belőle. Sosem hallgattam végig egy Bruce Springsteen lemezt se (ciki?) és 8 is van a listán...Mi lesz, ha 20 év múlva újra megkérdezünk 237 embert? Lehet akkor már kevesebb lesz a válaszadók közt, aki a Beatles-szel együtt járt suliba...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.18. 10:30:11

@Interstellar Overdrive:

számomra elég egyértelmű, hogy az "illetékesek" kiválasztásával nagyjából el is dőlt legalább a top 50.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.18. 10:36:26

Én egyébként a Who-n tudom lemérni ezt a dolgot. Összesen 11 stúdió albumuk készült, ebből 7-tel lenni a listán vicces. És amint céloztál rá, ez valóban az amerikai ízlésvilág kifejeződése: az Államokban a Who nagyságrendekkel sikeresebb volt, mint odahaza, brit banda létükre.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2009.04.18. 11:00:22

@Lamorak: Ilyennek képzelem egy országos pártlista összeállítását, dekázás erre-arra. Az élre a megkérdőjelezhetetlen góré kerül, ezen nincs és nem is lehet vita (Beatles). Az összes hely további 3 helyére a góré klónjai (Beatles, Beatles, Beatles). Be kell még rakni a nagy ellenlábast, meg valami punkot, meg valami négert.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.18. 11:03:21

@vegyeskazetta: szerintem ez rossz felfogás....szerencsére a saját lista összeállításától senki sem tilt el...a könyv / lista gondolatébresztőnek jó! sőt...

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2009.04.18. 11:07:50

Egyébként a Facebookon most terjed egy alkalmazás, na az jó, pedig utálom a Faceook alkalmazásokat. Válaszd ki a TE 5 kedvenc lemezedet. Na, annak van értelme, mert rövid és személyes, próbáljátok ki. Ott elgondolkodik az ember.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2009.04.18. 11:11:38

@Interstellar Overdrive: Igen, szerintem több értelme is lenne, ha saját listákat csinálnánk... mondjuk ti, én, a többi zenei blogger. A dinoszauruszok megalomán listái szerintem nevetségesek.

lamb79 2009.04.18. 11:20:20

a cikk király, koszi. de tényleg.
"Szerintetek melyik minden idők legjobb albuma?" mindenkine vannak kedvencei.
"Van egyáltalán ilyen?" kérdés az, hogy akarok-e egy lemezt a tobbi kedvencem folé helyezni.
"Van értelme ilyenen gondolkodni?" szerintem nincs.
"A Rolling Stone magazin megpróbálta." oket feltétel nélkul elfogadják mint egy komolyabb kivitelu konnyuzenei magazint, de aki rendszeresen olvassa, rájohet hogy a nagyrésze csak milliomos rocksztárok picsogását tartalmazza.

másik dolog: miért lenne mérvadó számomra 237 másik ember véleménye? akár zenészek, akár szakértok, lehetnek akárkik. annak ellenére hogy az elso 10ben nekem nagyrészben tetszo lemezek vannak, ez a lista is totál értelmetlen. pl egy death metal rajongó nem értene egyet a listával csakúgy mint az aki a hip-hopot szereti.

péti 2009.04.18. 11:48:47

Gyerekek nincs mit tenni. Ha egyszer a Beatles készítette minden idők legjobb dalait és lemezeit nem kerülhetnek az utolsó helyekre. Vitán felül a legnagyobbak voltak, maradnak és lesznek! Csinálja ezt utánuk valaki .
A Beatles volt a rockzene legnagyobb hatású és legsikeresebb zenekara, akik 2004 végéig világszerte több mint 1,3 milliárd lemezt adtak el – többet, mint bárki más. A művészetek bármely ágát is nézzük, kevesen voltak, akik népszerűségükhöz, kritikai elismertségükhöz és széleskörű kulturális hatásukhoz mérhetőek.
Ez van..

gyz 2009.04.18. 12:04:36

@péti: ez egy dogma ugyebár. Mi az, hogy vitán felül?

most mondjam azt, hogy vitán felül hülye, aki szerint a legjobb 10-ben nincs ott a Dark Side of the Moon vagy az In the Court of the Crimson King?
Vagy aki 2. helyre tesz egy Beach Boys albumot?

Nem mondom természetesen. Játék ez a listázgatósdi, sokan szeretik böngészni, helyeselni vagy fikázni, és hát a lap célja éppen az, hogy minél többen elolvassák, és vitatkozzanak rajta.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.04.18. 12:09:10

@vegyeskazetta: "meg valami négert" :)) De tényleg kb. ez lehet. A Facebook alkalmazás elég jól hangzik...

Ez tényleg botrányos, a sok Beatles is, amit amúgy én nagyon szeretek. És az is, hogy 15 évből jön össze. Nem az elmúlt 20 évet hiányolom a TOP10-ből, hanem mondjuk az 50-es évekből valamit, vagy akár korábbról Bing Cosby bármijét, Elvis, Rat Pack, stb... és nem szór a stílus se eléggé, mert a másik irányban meg nagyon nincs ott se a diszkókorszak, se a Saturday Night Fever soundtrack, se Jacksontól a BAD vagy a Thriller, vagy a Metallica fekete, amik mondjuk voltak akkora befolyással a felcseperedő és későbbi sztár zenészekre, mint a Beatles, vagy Elvis (eleve ő is hol van?). A Beach Boys ha nem lenne a TOP10-ben, szintén szót emeltem volna, ez legalább megnyugtató.

Az 500-as lista már megnyugtatóbb, mindjárt a 11-edig helyen Elvis (őt pl. nem szeretem, de az ki a faszt érdekel), 17. Nevermind, 20. Thriller.

A Kraftwerk ott van a listán. Ezzel le is tudták a kötelező kört. A Massive Attack ott van, a Portishead ott van, ez engem megnyugtat. Van Public Enemy, ez okés... Grandmaster Flash nincs, nem okés. A Wu-Tang 36 chambers ott van, azt minden évben 1 hónapig hallgatom.

Az elektronikus zenében azért inkább a mixek és válogatások az igazán meghatározók az emberek számára, amik igényesek ÉS sokan megvették (olyan sorozatok, mint a Global Underground, Ministry of sound, Café del mar, Hotel Costes, Earth, 88.1FM, BBC Radio One, de akár a kevésbé fenhéjazó Club Sounds is nagy hatással volt, főleg az európaiakra).

Én azért nem vagyok úgy igazán megsértődve, mert az első 50 esetében tőlem akár kockával is kidobhatnák a sorrendet. Ha meg a wikipédiánál többet meg akarok tudni tunyában fekve otthon, akkor egy ilyen képeskönyv óriási ujjbenthagyásos lapozgatásos élményt adhat, tele van borítófotókkal gondolom, kis sztorikkal, és azokban talán a helyezések némi alátámasztásával. Az a 257 ember bedobhatott 1-2 nyomós érvet, amikor a saját TOP20-ukat összeállították. Az 500 számít, nem az első 10.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.18. 12:13:09

@nosferato: Tele van kurvajó képekkel, majd kölcsön adom :) Közelharcban is hasznos, akkora!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.04.18. 12:21:59

"És az is, hogy 15 évből jön össze" - ez alatt azt értem, hogy a TOP10 1965 és 1979 közötti... nekem például 1959, 1983 és 1991 talán a legfontosabb a zenében, mind kilóg.

Csináltam egy kimutatást az 500-as listából:

50-es évek: 10 album
60-as évek: 114 album
70-es évek: 192 album
80-as évek: 85 album
90-es évek: 77 album
2000-es évek: 22 album

Előadók a listán 2000-ben vagy később: Beck, Bob Dylan (2x), Coldplay, D'Angelo, Diana Ross and The Supremes, Eminem (2x), Jay-Z, Linda, Ronstadt, Loretta Lynn, Madonna, Muddy Waters, No Doubt, Outkast, Peter Wolf, Radiohead, Sam Cooke, The White Stripes, U2.

gyz 2009.04.18. 12:32:08

@nosferato: Eminem 2 album, miközben a King Crimson egyáltalán nem szerepel rajta. Érdekes...

Leonard Zelig 2009.04.18. 12:36:30

2. Beach Boys ?????????????????????????

Akkor csocsi, ennyit erről, ugorgyunk.

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2009.04.18. 12:37:19

Ez a lista túl sokat akar markolni, de igen keveset fog.

Hol van a Manic Street Preachers-féle 'The Holy Bible'?

Miért van a hatvanas évek ennyire felülreprezentálva?

Mit keres Bob Dylan a Top 10-ben?

Nemrég jelent meg egy másik hasonló könyv, abban 1001 lemez volt, nem 500, azzal többé-kevésbé egyet tudtam érteni - meg a bejegyzések is kicsit informatívabbak voltak, mint ebben a könyvben.

Ja és még valami: ami dicsőséget folyamatosan a Beatles-re tolnak, annak ideje lenne már a Pink Floydra átszivárognia.

yandi 2009.04.18. 12:54:32

Az Abbey Road kimaradt!!!!
Lehet nem szeretni a Beatlest. Sőt, a tényeket sem kell szeretni.
De: ki adta, adja el a legtöbb lemezt? Akik megveszik, azok mondanak igazi ítéletet, nem a pár száz szavazó.
Pl.: 40 évvel ezelőtt 4 fickó átment a zebrán, azóta zarándokhely a zebra, webkamera mutatja a világnak a szent helyet. Bárki megpróbálhatja, csinálja utánuk!

brassmonkey24 2009.04.18. 12:55:05

Számomra a Beatles dögunalmas zene,RAMONES fényévekkel jobb náluk,első tíz albumuk kötelező mindenkinek

lofaszjoskasenki 2009.04.18. 12:56:33

@gyz: milyen dogma? a tényekkel (lemezeladási számok, ismertségi mutatókj stb.) azért elég nehéz vitatkozni barátom.

lofaszjoskasenki 2009.04.18. 12:58:33

@yandi: pontosan így van! nem kötelező szeretni, nyilván ízlések és pofonok. de a tényeket azért talán mégiscsak tisztelni kéne.

mehr luft 2009.04.18. 13:02:17

@brassmonkey24:
Számomra a Ramones dögunalmas zene,BEATLES fényévekkel jobb náluk,első tíz albumuk kötelező mindenkinek

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.04.18. 13:08:09

TOP5 lemezeladás EVÖR:

1. The Beatles (UK, 1960-1970)
2. Elvis Presley (US, 1953-1977)
3. Michael Jackson (US, 1967-)
4. Frank Sinatra (US, 1935-1995)
5. Bing Crosby (US, 1926-1977)

(Ezért hiányolom Bing Crosbyt a listáról.)

Kapcsolódó cikkek:
b-oldal.blog.hu/2008/11/28/top5_lemezeladas_evor
b-oldal.blog.hu/2008/12/23/szent_pop (kislemez eladások)

Herrera kapitány 2009.04.18. 13:17:03

Slayer - Reign in Blood... ha sellout metallicaék felfértek, ez a minimum:)

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.04.18. 13:24:13

mondjuk ez egy 2003-as lista.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.04.18. 13:39:49

Most végigpörgettem az egészet, számolgattam. Ami lényeges, hogy rengeteg olyan előadó van közte, akinek szeretem 1-2 számát, de a környékén sem jártam az albumának. Talán ezeket volna érdemes meghallgatni. Talán nem.

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.04.18. 14:12:04

fostalicska, mert ez semmire se jó.
inkább én összeállítom az 1373 kedvenc növényem listáját és kiadom.

snakekiller23 2009.04.18. 14:12:54

Beach Boyson ne tessék fennakadni, a Pet Sounds, az kérem Pet Sounds; korának egyik leginnovatívabb poplemeze.

nothing_fancy 2009.04.18. 14:38:08

Egy ilyen lista vagy összeállítás segít abban, hogy megismerj olyan zenéket, amiket eddig nem ismertél; több információt gyűjts össze a már általad ismert előadókról. Puffogni meg hüledezni, hogy miért nincs előrébb a kedvencem, miért nincs hátrébb akit utálok: na az teljesen felesleges.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.04.18. 14:46:21

Hát pedig ha bármilyen "legjobb >#&@ listájá"-t összeszavaznak bárhol, azon ott lesz a Beatles - amivel én amúgy maximálisan egyetértek. Legfeljebb a Revolver helyére én is odatenném az Abbey Roadot.

Szerintetek a NÉP hogy fogadná, ha 1-2 elborult zenész kedvencét, mondjuk a King Crimsont meg a Perfect Circle-t tennék az első helyekre? Vagy Közép-Európa isteneit, a Depeche Mode-ot? A könyvet nem lehetne eladni, még ha páran egyet is értenének vele :))

Mondjuk én jobbat állítottam volna össze: a dobogóra odapakoltam volna a Halvány őszi rózsát a 3+2-től, hadd ismerje meg őket a nagyvilág!

redriot77 2009.04.18. 14:56:02

Látszik, hogy amerikaiak csinálták: a Def Leppard két lemezzel is szerepel a listán, a Judas Priest és az Iron Maiden viszont hiányzik. Hiába, náluk NEM volt kiemelt prioritású cél, hogy amerikai rádióbarát 3 perces slágereket fossanak futószalagon... A Leppardnál meg igen.

Ami viszont tényleg meglepő: hova tűnt a DEEP PURPLE??? Egy Top500-ból kihagyni őket teljesen... Bezzeg "No Doubt" meg Jay-Z ott figyel. Ennyit az amerikai újságírókról.

Szintén fura még, hogy koncert, sőt válogatás(!) lemezek is vannak a listán.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2009.04.18. 14:56:32

@nosferato: Ezzel mind egyetértek, főleg a kockadobással. :)

Az a legnagyobb bajom az ilyen komolykodó, megalomán listákkal, hogy borzasztó komolyan veszik magukat, nincs bennük egy csepp humor vagy (ön)irónia se, se meglepetés, hanem unalmasak, kiszámíthatóak, nyomasztóak. Nem akarok neveket mondani, kikkel van bajom, és kiket tettem volna én rá, felesleges. Képkockának is igaza van, a 60-as évek felülreprezentáltságából világosan látszik, kiknek az ízlését tükrözi egy ilyen lista.

A másik, amitől lábrázást kapok, a "Rock and roll hírességek csarnoka" vagy mi, de ugyanez a kategória.

Eastbay1 2009.04.18. 15:07:35

@mehr luft:
Számomra a Beatles dögunalmas zene,RAMONES fényévekkel jobb náluk,az Anthology kötelező mindenkinek.

Eastbay1 2009.04.18. 15:12:36

Interstellar Overdrive:
A London Calling azért van tízben, mert gyakorlatilag nincs rajta töltelékszám. 19/19 klasszikus szerintem nem rossz arány. Még egy ilyen lemezt ismerek, az a Nevermind, de az is ott van az elején.

Dead-End 2009.04.18. 15:13:16

500-as listában Marvin Gaye a hatodik? Szép, és szerintem, meg is érdemli. :)

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.18. 15:19:42

@nothing_fancy: PONTOSAN! Ezért kellenek az ilyen listák (is).

nzi 2009.04.18. 15:50:59

A sorrenden persze lehet vitázni, de azét tényleg őrült hiányok:
- King Crimson kihagyása teljesen reménytelen
- Deep Purple hiányzik, miközben mindenki a Smoke on-t tanulja meg először gitározni...

- Iron Maiden egyáltalán nincs, pedig a legnagyobb létszámú koncertet adta eddig - ever.
- Slayer nincs
- Dream Theater nincs
Pedig fordulópont és hatás szempontjából megkérőjelezhetetlenek.

Hogy ne csak a gitárosok
- Fatboy Slim nincs
- Prodigy nincs !
- Asian Dub Foundation nincs
- Transglobal Underground detto
- Apollo 440 detto

Pedig róluk szólt a 90-es évek, egy Moby és két Beck nagy nehezen belefért...

Brit pop alig, pedig elég meghatározó napjainkig
Blur? Happy Mondays? EMF? Primal Scream?

Police 3 albummal, Sting egyetlen eggyel sem.
Jethro Tull csak 1 és Zappa csak 2 "nem lehet kihagyni" tiszteletkör.

És végül, ha egyébként (a bármilyen audiovizuális) hatást nézzük napjaink zenéjére, a Spice Girlsnek ott kellene lennie.


Ui:
A Rolling Stonestól egyébként az Exilet a legjobbnak tartani merő, a 70-es évek végéből származó sznobizmus. Sokkal jobb albumaik vannak.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.18. 15:55:02

@nzi: Queen-től nem elég az 1 album :)

Asian Dub Foundation és úú Transglobal Underground úúú de kell a Szigeten a világzenei sátor, ott csodák vannak.

nzi 2009.04.18. 16:25:00

Igaz, a Quenntől is lehetne több. Most látom, hogy a Faith No More is kimaradt...

nzi 2009.04.18. 16:32:06

Sőt, ahhoz képest, hogy a 60-as, 70-es évek túlreprezntáltak, nem csak a Crimson, hanem a Nice és az ELP is kimaradt. A RS szerk. nem nagyon rajonghat sem Emersonért, sem Lake-ért...

vegaaa 2009.04.18. 23:19:32

Akik a Ramones-t vetik össze a Beatles-szel azoknak azt tudom mondani, hogy ne hallgassanak zenét fül nélkül, mert úgy nincs sok értelme.

Egyébként lehet kicsit célravezetőbb lett volna ennél a listánál, ha előadóként egy lemez került volna fel.

A Highway 61 Revisited pedig nagyon jó helyen van ott, Bob Dylan minden szavával emberek milliót mozgatta meg akkoriban, hát még ha hozzávesszük, hogy kiket inspirált a nagyok közül. Mondjuk az én szívemben a Blood On the Tracks nagyobb helyet foglal el mint a Blonde On Blonde.

A Clash London Calling albumára pedig a punk jelzőt ráhúzni kicsit erős, mivel szerintem mindegyik szám az albumról más stílus felé kalandozik.

gyz 2009.04.18. 23:57:42

@lofaszjoskasenki: a lemezeladások alapján lehet listát csinálni a legnépszerűbb együttesekről. De azt nem mondhatod, hogy egyszersmind a legjobbak is lesznek.

Az tény, hogy a Beatles a világ legismertebb, és legsikeresebb zenekara.

Az NEM tény, hogy egyben a legjobb is. Főleg nem olyan fölénnyel, amilyet ez a lista sugall.

Eastbay1 2009.04.19. 02:46:15

@vegaaa: Nebasszmár, rock+dub+funk+rockabilly+ska+reggae=punk a'la Clash. A punk csak egy gyűjtőnév mint a grunge meg a new wave, mert nem érzi magát jól a kis lelkünk címkézés nélkül.
Ramones vs Beatles: nézd, ha a Beatlest tartanám jobbnak akkor azt hallgatnám, az ízlések és pofonok témája. Nem hinném, hogy a hangszeres tudástól függene a zene milyensége (egy bizonyos szint felett), nem kell azért lenézni zenekarokat, mert egyszerűbb zenét játszanak.

Rálf atya 2009.04.19. 12:17:04

Most akkor mi alapján szavazgattak az okosok? Nem tudjuk? remélem ők tudták.
Overdrive, igazad van, fogjuk fel ezt az egészet vitaindítónak, látókör bővítőnek, és akkor még jó is lesz, hisz szeretjük az ilyesmit.
De azért nem hagynám szó nélkül, hogy:
-valóban, válogatás lemez, best of is szerepel a listán, ami kérdőjeles. Vagy előtte csak kislemezeket adott ki a banda?
-nehogy már a U2 All That You... lemeze előrébb legyen, mint a Pink Floyd Wish You Were Here albuma, meg sok másik alapvetés. Nehogymár felférjen az 500-ba
-vak vagyok, vagy tényleg nincs fenn a Vulgar Display of Power a Pantera-tól? Mindenki sorolhatná műfajtól függetlenül a kedvenceit, de ennek tényleg ott lenne a helye. Vagy a Number of the Beast-nek a Maiden-től, ne adj isten egy Roots-nak a Sepultura-tól.
-a Beatles-en lehet persze vitatkozni, de azért senki se a Love Me Do-ból induljon ki.

indeus · http://kinema.blog.hu 2009.04.19. 14:24:05

ezek a listák agyonhypeolt, overrated albumokról szól, illetve olyanokról, akiknek muszáj benne lenni. olyan, mint a 100 film, amit meg kell nézned, mielőtt meghalsz. total bullshit

amúgy meg nálam az evör lista valahogy így kezdődik (legtöbbször meghallgatott, és még most is hallgatok lista)

1. rage against the machine (1992)
2. run dmc: raising hell (1986)
3. snoop dogg: doggystyle (1993)
4. metallica (1991)
5. beastie boys: ill communication (1994)
6. terry lee brown jr: brother for real (1996)
7. thievery corporation: the mirror conspiracy (2000)
8. michael jackson: bad (1987)
9. madonna: ray of light (1998)
10. depeche mode: ultra (1997)

biztos van, akit kihagytam, de most így fejből ellennék ezzel a 10 albummal évekig.

indeus · http://kinema.blog.hu 2009.04.19. 14:29:52

persze kimaradt a prodigy jilted (1992), fatboy slim you've come (1998), bt: movement in still life (1999), massive attack: mezzanine (1998), crystal method: vegas (1997)

na jó, elég ebből, úgyse érdekel senkit :D

LWPLICM 2009.04.20. 10:16:34

erre a listára jelentősen rányomja a bélyegét, hogy Amerikában készült. Se Queen, se Led Zeppelin..stb.
A briteké jobban közelítene az én ízlésemhez, abban biztos vagyok - persze az is attól függ, hogy melyik réteg újság rakja össze.

vegaaa 2009.04.20. 17:40:46

Queen van (1, modnjuk elég kevés), Zeppelin meg 5 van az 500-as listán...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.04.20. 22:52:16

@LWPLICM: volt egy korábbi hír, miszerint Robert Plant a britek kedvenc énekese, az a lista ugyanúgy fura. :( Itt van róla szó:

b-oldal.blog.hu/2009/01/06/robert_plant_a_britek_kedvence

Én többször átfutottam az 500-as listát és tul.képpen mindenbő találtam ott szószólót, amire igényem volt, bár konkrét nevek valóban hiányoznak róla. Az kevésbé zavar, hogy hiányoznak, mint az, hogy egyesek 5-6 albummal vonulnak fel rá, ami képtelenség, ezzel kb. 50 nevet leszorítottak, és nem érzem indokoltnak kiemelni nagyon meghatározó nagyon nagy zenészek 5-6 albumát. Max. 2-t.

rettentó 2009.04.22. 15:00:47

Basszus, ezt nem hiszem el:
NINCS BLACK SABBATH!!!!!! Sem.

Gyerekek, a Beatles túl sok albumot adott ki, ezért van velük tele a top 10 :-) Nyugi. Egyszer mindenki megszereti a Sgt. Peppert, vagy előbb meghal.
Tök felesleges azon tűnődni, hogy valami miért hányadik, hiszen a választottaknak nyilván csak a kedvenc lemezüket kellett megnevezni.
Nagyon-nagyon sznob, new york-i lista.

rettentó 2009.04.22. 15:03:25

Gondoljatok arra, hogy nem biztos, hogy ti a hiányolt lemezt neveznétek meg, ha kérdeznének.
Az előző hozzászólásomhoz: lehet valamit bővebben tudni a módszerről? Tehát lehet, hogy 5-ös vagy 10-es listát kellett összeállítaniuk?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.22. 17:16:33

@rettentó: lehet. majd bemásolom, mert a könyvben le van írva!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.23. 16:52:56

@nosferato: Igen :)

Esküszöm, ha egyszer hazajutok (venezuelai börtönben ülök) begépelem az ígért szavazás értékelési algoritmust. A 257 nevet nem.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.04.24. 19:15:33

NA!

"A szavazatokat az Ernst & Young könyvelőcég értékelte ki a Rolling Stone szerkesztőinek felügyelete mellett. Minden első helyezett 100 pontot kapott, minden második 50-et, minden harmadik 33 1/3-ot és így tovább, egészen az ötvenedik helyezettig adott 2 pontig. Ezután rangsoroltuk a legalább 5 szavazólapon szerepelő adatokat."

Ennyi a misztikum.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.04.25. 12:18:22

Ez az 1/x első ránézésre hülyeség, de tulajdonképpen nem rossz, mert minél lejjebb van valami az egyéni listán, annál kevésbé számít, hogy egy helyezéssel feljebb vagy lejjebb van. De hogy az első helyezett 2x annyi pontot érdemeljen, mint a második... az egyéni TOP10 pontozásán azért finomítottam volna.

Ha pedig ezek szerint az a 257 ember fejenként 50 albumcímet adott le, akkor ami nem szerepel legalább 5 ember listáján akárhányadik helyen, joggal marad ki az értékelésből. Annak ellenére, hogy elsőre pont ezt kritizáltam volna... nem rossz ez.

1-2 kulcs nevet mondj már a listáról, hátha azok alapján megtalálom a neten a teljeset!

Rob67 2009.05.09. 12:17:07

@gyz:
A vitán felül az jelentheti azt, hogy 1,3 milliárd lemezt eladni az tény.
Megkérdőjelezhetetlen.
Nem kell szeretned, de ennek a kulturális hatása messze nem azonos a King Crimson-éval, még ha adott estben joban is szereted (amint én is az 1982-es Quartet című albumot az Ultravoxtól).
A másik meg azért elég komoly zenei űrre vall: a Beach Boys 'Pet Sounds' című albumát ne keverd a Surfin USA és a Cocomo vonulathoz. Ez az album való igaz, hogy a poptörténelem egyik leg inspirálóbb albuma, amely bevallottan hatással volt még magára a Beatlesre, a Rolling Stonsra, a Pink Floydra és David Bowie.ra is.
Ék pedig aztán ha jól tudom erősen befolyásolták a többit :)
Persze lehet hogy minden a Metallica-val kezdődött...

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása