Új Megadeth album - Endgame

Új Megadeth album - Endgame

2009.09.16. | Péter Bócsi

Pár napja immár hivatalosan is elérhető az új Megamouth, akarom mondani Megadeth lemez, s ahogy egy találkozóra sem illik idő előtt érkezni, az értékelésnek is most jött el az ideje.
Bevallom, a Megadeth-tel úgy vagyok valahogy, mint Overdrive a Dreammel: én sem vagyok ősrajongó, nem akkor szálltam be a buliba, amikor a legtöbben, viszont ma már talán jobban tisztelem őket, illetve Dave Mustaine-t, mint azok, akik amúgy "imádják" a bandát, de mégis mindig csak a fika megy.

Hogy ez miért alakulhatott így? Egyrészt Dave, aki többszörös visszaeső mindenben, amit normális ember nem követ el, egy ideje tiszta, egyre normálisabb, sőt, mi több egészségesebb életet él, motivált és boldog. Kövezzetek meg, nekem ez imponál, mert nagyon nagy ütésből állt talpra. Másrészt szakított a múlttal, és többé nem kívánja pokolba egykori vetélytársát, Mr. James Hetfield urat (na, jó, csak egy kicsit). Harmadrészt pedig fantasztikus társakat toborzott maga mellé, akikkel készen áll arra, hogy most nagyon megmutassák.

Amúgy Mustaine motiváltsága érthető. Megjárták már párszor a poklot mindenféle tekintetben, de az előző lemezei az erősödés jeleit mutatták. Ráadásul egy nem is olyan régi szakkönyv őt hozta ki a legjobb heavy-metal gitárosnak, ami, még ha nem is igaz, vagy mondjuk úgy, eléggé szubjektív, de azért mégis... (Persze, ahogy olvastam, az igazi örömöt az adta neki, hogy megelőzte Kirk Hammetet és Hetfieldet.)
Nem fogom dalonként szétcincálni a lemezt, az általános véleményemet mondom ehelyett. A cucc egy része vadkan módra rohan, vad és technikás a másik részében menetelősebb, kimértebb témák sorjáznak, és akad őszinte kísérlet némi lírázásra is, ami engem nem zavar. Megadeth-es mércével mérve kimondottan dallamos az anyag, nekem ez is bejön. Dave soha nem tudott igazán énekelni, de ezt már úgy megszoktuk, hogy szerintem zavaró is lenne, ha mostanra megtanult volna. Nem kell aggódnod: a hang maradt az a megcsonkított pitbullra emlékeztető fröcsögés, ami volt.

Ami azonban nekem a legjobban tetszik, az a bitang erős felállás, és az ebből fakadó zeneiség. Nem tudhatjuk, hogy meddig maradnak így, Dave kiszámíthatatlan, de Chris Broderick gitáros, akit a Nevermore nevű tánccsoportból csaklizott el, egészen elképesztő dolgokat tud (na, ja a Nevermore-ba akárkit nem vesznek be). Tőle tényleg elvárható, hogy megdobja a Megadeth dalokat. Ha engem kérdezel, megtette! (Egy szóló még Jeff Loomis-szal a Nevermore-ban, ilyet meg kevés metal gitárostól láthatsz!)

Aztán ott van James Lomenzo basszer, akinek, akár egy luxus prosti, mindenki megvolt, aki számít (a White Lion nevű bandával berobbanó zenész játszott már David Lee Roth-tal, Ozzyval, Ace Frehleyvel, a Black Label Societyben Zakk Wylde-dal), most pedig Mustaine akarta őt. Hidd el, nem véletlenül. A dobosokhoz nem értek, ők nekem olyanok, mint a kapus a fociban, úgyhogy Shawn Drover méltatását rátok hagynám.

Nem akarok provokálni, de ha már Megadeth, nem hagyhatom ki a Metallicával való összehasonlítást. Szóval nálam régen a Talicska simán kiütötte volna a Megadeth-et, de jelenleg  a Megadeth pontozással győzne. Meggyőző fölénnyel.

Az erősen politikus Endgame legtutibb dala: Head-crusher. Vigyázat, aprít, mint egy jobb fajta szecskavágó!

Dream Theater: Black Clouds & Silver Raining | Béke veled - Ritchie Kotzen új albuma

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr401354009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.09.16. 12:43:00

utolso lemez, amit hallottam toluk a youthanasia volt, az mar annyira nem tetszett, de az elotte levo (jo) par igen.

so far so good so what,
peace sells but who is buying
rest in peace

most igy kapasbol ennyi jut eszembe.

sajnos a klipet megnezni meg nem tudtam, mert a youtube csak veszettul teker, hogy betoltse, de nem jut el odaig.

metallica, halottrol jot vagy semmit.

:)

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.09.16. 15:44:09

tenylge pofas szam, es szerintem is veri a femecsket.

ulver 2009.09.17. 17:05:17

Rosszabbra számítottam, őszintén. A Youthanasia-ig nekem is megvolt mindegyik, hallgattam is sokat, de utána kicsit kiestem a képből. Az ez előtti United valami lemezt hallottam, nem tetszett. Most instrumnetálissal kezd, mint a So far... (jó pont), a 44 minutes a Countdown-on is lehetett volna (jó pont), de a vége felé már kicsit egyforma (rossz pont). Kell még pár hallgatás neki.
(És mindenképpen jobb, mint az új Muse).

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.09.19. 23:41:46

azert a szamok felepitese eleg hasonlo.

kezdodik refren szolo, refren, es a vegen a befejezes elott meg egy szolo.

a hardest part or-tol meg rosszul vagyok.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása