Az igazi 90-es évek - TOP10 britpop EVÖR

Az igazi 90-es évek - TOP10 britpop EVÖR

2010.11.10. | Modor Tibi

A 70-es 80-as évek szülöttei közül még mindig olyan sokan visszasírják a 90-es éveket: Use Your Illusion, Coco Jumbo, Torn, It's No Good, Raveland, Földtörténet, Üssük le a DJ-t, Weather with you, Protection - kinek éppen mi hiányzik, vagy mi rángat belőle felszínre valami távoli emléket.

Szakmai, definíciós elemezgetésbe nem szeretnék belemenni - ahogy a Német Újhullámnál, itt is nagyvonalúan értelmezünk: most britpopnak számít minden egyesült királyságbeli együttes, akik gitárra és dobra épített rockzenével futottak be a 90-es évek elejétől és alkottak helyenként a 2000-es években is.

Blur - Girls and Boys

Akkor kezdjük 1994-ből, ahonnan sokan mérjük a britpop fősodrát - persze ezt főleg a slágerlistáknak (és azon belül a brit top 40-nek) köszönhetjük.

Az akkori sötét hangulatú Zooropa (U2), Songs of Faith and Devotion (Depeche Mode), az idétlen Take That, a eurodance és társai között furcsa volt ezt hirtelen egyszerre látni és hallani. Élénk színek, melegítőfelsők, szabálytalan fogsorok, csúnya SZTK-szemüvegek, kócos frizurák, óriási zene - és valami érdekes nyelv.

Az iskolai angoloktatáson alapuló tudásommal akkoriban folyton próbáltam megfejteni és leírni a szöveget hallás után (bell ace = police; grace = Greece), hát igen. Érdekes dolgokat hallottunk néha. Déli suttyók, akik akkor már három éve sikeresek voltak. 

Pulp - Common People

A legjobbak közé soroltam, mégse tudok róla sokat írni. Nagyon jó zene egy 1978 óta működő, életművét tekintve közepes és kevésbé népszerű britrock-együttestől.

The La's - Doledrum

Állítólag ők találták fel a britrockot - bár leginkább akusztikus gitáron játszottak fel mindent. Háromakkordos, skiffle-szerű zene - az ősökre is rájátszva durva, liverpooli kiejtéssel, egyenesen 1990-ből.

Egyetlen albumukról egy kislemez lett sláger (There She Goes) - igazi művészet volt ebből máig hét további válogatásalbumot kihozni. Ügyes.

The Stone Roses - Ten Storey Love Song

A La's után ők a másik "legendás" együttes, akik minimális életművel halhatatlanná válhattak. A Ravasz, az Agyból (és persze akárhonnan is) ismerős lehet a Fool's Gold összetéveszthetetlen riffje, vagy a Love Spreads regresszív rocktémája. Tribute-együttesek haknizzák végig az óceáni éghajlat országait a mai napig, magukat félisteneknek képzelve - ennyire persze nem voltak jók, de pár dalért kár lett volna, ha nem születnek meg.

A 10 Storey Love Songot kevesen ismerjük itthon, mégis az egyik legjobb, legszebb a műfajban. Ha valaki képes túllépni a szám első percének felesleges zajain, bizonyára egyet fog érteni.

Elastica - Waking Up

A női együttesek általában olyanok, mint a női labdarúgó-csapatok: ügyesen és ugyanazt művelik, mint férfikollégáik, de valahogy olyan paródia-hatást kelt az egész produkció.

Ám az Elasticának sikerült valami jót is összehoznia azon az egy (na jó, két) albumon. Az énekes-frontnő - magyar zsidó származású; kinézetre fel se tűnne a Belvárosban - Justine Frischmann pedig a blurös Damon Albarn barátnője, emellett a Suede alapítója is volt. Volt valamikor.

Blur - Coffee + TV

És már megint a Blur! De egyszerűen nem tudtam kihagyni ezt a számot a felsorolásból, annyira tökéletes. Csak évekkel később vettem észre, hogy a Kegyetlen játékok című, meglehetősen jó soundtrackkel rendelkező rossz filmben is felhasználták több más brit számmal együtt (ld. Bittersweet Symphony). Hát igen.

Franz Ferdinand - Take me out

A 2000-es évek kevés jó brit produkcióinak egyike. Bár saját stílusukat "dallamos tánczene"-ként szeretik nevezni, nekem jó lesz britpopnak is. Az együttes skót - glasgow-i - , de pont az énekes Alex Kapranos angol-görög származású.

A Franz Ferdinand második albumán hallható Eleanor Put Your Boots On egészen beatlesi szintekre emelte őket, de mégis az első slágert szántam a mai összeállításba.

The Verve - Lucky Man

Ilyen az igazi britpopos. Kórosan sovány, csapzott, bamba, drogos, beképzelt hatást keltő. A Coffee + TV-hez hasonlóan a Verve Bittersweet Symphonyja is film által lett világhírű - így azzal ma nem is foglalkozunk.

A Lucky Man a Knocking on Heaven's Door nem túl egyedi hármas akkordmenetét felhasználva tette ezt a sablont sokadszorra is naggyá. Óriási szám még mindig.

Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor 

2005, elcsukló, mutáló hang, tökéletesen amatőr hatás - az Arctic Monkeys a neten lett naggyá, komolyabb kiadói támogatás nélkül.

Az első album után azt hihettük sokan, hogy valami óriási karriert fog befutni a zenekar - ebből aztán maradtak a hazai sikerek. Jól elturnézgatnak, volt még két újabb lemezük - nem is baj. Azért a Szigeten megnézném őket már lassan...

Oasis - Live Forever

A legjobbat a végére hagyjuk - nemcsak az Oasis miatt. Az Oázisról többet is lehetne írni: egy senkiházi, identitászavaros testvérpár, akik sessionzenészekkel vették magukat körbe, mert ők nem értenek semmihez. Írek, de inkább angolok szeretnének lenni (ezt mondjuk megértem) - manchesteriek, de irigykednek a liverpooliakra (ezt is megértem).

A Live Forever - a zenészek minden emberi gyengesége ellenére a 90-es évek brit rockjának zenitje: ezt a szintet meg lehet közelíteni sokaknak, de többet aligha lehet már egy dalba belesűríteni.

Mit temethettek Liamék? Talán az alázatot és a szerénységet.

 

Pont 10 - így terveztem. Még persze rengeteg legjobb számot vagy bandát lehetett volna megemlíteni, de majd máskor. A Suede, Wonderwall, Supergrass, Radiohead, Travis, Coldplay, Killers, Mando Diao stb. direkt maradtak ki - mindamellett ott is születtek jó szerzemények. Majd talán legközelebb.

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr562417617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chino 2010.11.10. 08:27:56

Nem véletlen került bele a Blur kétszer. :) Számomra beszt evör favorit zenekar ebből a műfajból. És szerencsére ők nem csak egy két számra vagy egy két albumra tudtak összehozni jó zenét.

aranyláz 2010.11.10. 09:00:22

Korrekt összefoglaló, bár egyik se igazán az én világom, de vannak kedvenc számaim tőlük, a Blur-től a Song 2 és a Beetlebum pl. zseniális szerintem. Az Oasistől pedig a Wonderwallt és a Whatevert imádom.

Leadfoot 2010.11.10. 09:01:31

@Chino: Hát igen, ebből az időszakból a Blur és az Oasis egyértelműen a meghatározó bandák. Üssetek, de én minden hibájukkal, giccsességükkel együtt szeretem mindkettőt.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.11.10. 09:50:21

Van egy zászlóm, rajta "Utálom a britpop-ot", épp lengetem :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 10:23:51

@Interstellar Overdrive: ugyan, kérlek - a Queen is az volt egy korábbi korszakban :D

RobinH · http://unsigned.blog.hu 2010.11.10. 11:12:10

Egész korrekt, de azért ha már tényleg "igazi 90-es évek" a lista, akkor egy Garbage, vagy egy Manic Street Preachers el kellett volna, hogy férjen rajta. (Mondjuk a Franz Ferdinand, vagy az Arctic Monkeys helyén)

Dionysos 2010.11.10. 11:36:01

@Interstellar Overdrive: lengethetjük ketten, vagy én is csináljak egyet?-))

karloszky 2010.11.10. 11:36:35

nem minden brit pop britpop, sőt, számos nem brit popbanda popja britebb, mint sok nem britpop de brit popbanda popja

escargot 2010.11.10. 11:46:29

@RobinH: A Garbage mióta britpop? Na jó, Tibi fenti definíciójába zeneileg többé-kevésbé belefér (gitár és dobalapú), viszont legalább annyira amerikai, mint brit.

budai zöld 2010.11.10. 11:47:48

Király a lista, de azért...

"Állítólag a La's találta fel a britrockot."
Szerintem inkább a hatvanas években találták fel és azóta tradicionális, örök műfaj. A Jamet, akikhez a Blurt hasonlítják sokszor, már 1980-ban mod-revivalnek hívták.

A kétezreseket szerintem is kár volt belekeverni, megértek volna egy külön listát, és így fölöslegesen veszik el a helyet pl. a korai Radioheadtől (My Iron Lung, Just, sőt, Anyone Can Play Guitar).
Meg az Ocean Colour Scenetől ("a második legjobb brit együttes a Beatles után de az Oasis előtt").
www.youtube.com/watch?v=rfTePpibSxc&feature=related

Mr.Treeger 2010.11.10. 11:52:42

Radiohead nélkül nekem egy kicsit sánta ez a lista.
Mindig leírom a ha britpop kerül szóba: Beatles: I'm the Walrus dala számomra minden brit pop szám alapja

ShanklyGates 2010.11.10. 11:56:51

Az Elastica-nál kár volt nem említeni, h szinte hangról hangra sikerült lemásolniuk a Stranglers No More Heroes témáját... Nekem ők az igazi britpop-zenekar: egy fingóvicc elképesztő hype-al. 2 év múlva már anyjuk sem emlékezett rájuk.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.11.10. 11:59:47

@karloszky: hűanyám, a fenti mondatodért le a kalappal...

És csatlakoznék a zászlóvivőkhöz - bár csalárd módon, nagyon időnként és nagyon hangulattól függően azért tudok találni benne némi élvezetet.

HPotter 2010.11.10. 12:04:31

ez a lista teljesen rendben van, úgy látom a zenei ízlésem - ellentétben azzal, amit eddig tapasztaltam -mégsem egy magányos, senki által meg nem értett jelenség. A blur és az oasis páros a 90-es években a kizárólagos (majdnem) zenei inputot adta nekem, mindent rongyosra hallgattam tőlük, talán ezért is nehezebb most ismét elővenni, egész egyszerűen oly mértékig ismerős, hogy - soha nem gondoltam volna, hogy ez le lehet írni - unalmas. De akkor szabályosan az életem volt, és az életet jelentette. Nagyon jó zenék voltak, nagyon jó arcok, az élet önnyű volt, gondtalan, a legnagyobb probléma az volt, ha az oasis wonderwall-ja a brit listán 40 hét után az első helyről leesett a másodikra, na azon nagyon kivoltam.

HPotter 2010.11.10. 12:07:19

@budai zöld: ocean color scene: na igen, breakfest at Tiffanny's az jó volt, de más...? Koppenhágában az oasis előzenekara volt 97'-ben, volt szerencsém hallani őket, és hát...

Hepciás 2010.11.10. 12:10:54

Nálam britpopból a Pulp This is Hardcore albumáról a Sylvia minimum top 10-es. Csöpögős-e vagyok?

Korrekt a poszt. Az írója szerintem megfontolhatná, hogy rendszeresen blogoljon, akár egy teljesen saját blogon is. Úgy tűnik van érzéke hozzá.

őzsuta 2010.11.10. 12:11:38

jesus and mary chain
sugar

Palmer Eldritch 2010.11.10. 12:12:28

Erről rögtön eszembe jutottak még előadók pl. Farm :)
www.youtube.com/watch?v=F7MwXniOD44
vagy Happy Mondays
www.youtube.com/watch?v=J2yK-NUyAIY

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 12:13:28

@budai zöld: igen, a 2000-eseket jobb lett volna a Travisszel, Coldplayjel összevennem - bár ott nekem kihívás lesz összesen akár 10-et is kiválogatnom :) mindegy, ez most már így marad - a kommentekben meg bővítünk.

@ShanklyGates: na erről fogalmam se volt. Komoly, de hát az Oasis is mindent lopott.

Bellagio 2010.11.10. 12:19:26

A brit pop-nal hanyingerebb zene egyszeruen nem letezik. Lehetetlen szarabbat csinalni! Meg az osztrak es bajor kocsmadalok is jobbak :(

walter77 2010.11.10. 12:20:03

Én is csatlakoznék azokhoz akik hiányolják a radiohead-et.
Én mondjuk azt sem értem, hogy a Suede és a Supergrass miért maradt ki szándékosan.
...és az én személyes listámban a James nevű zenekar is bekerülhetett volna...

Tarkin kormányzó 2010.11.10. 12:30:13

na, nem hiába rühellem a brit poppot. tényleg ezek a a legsúlyosabb szarok

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.11.10. 12:32:48

Meglepődtem az Arctic Monkeys-on meg a Franz Ferdinand-on, mivel őket abszolút nem sorolnám a britpop irányzatba alapvetően, de mindegy.

De az Arctic Monkeys első lemeze óriási kedvencem, kár, hogy azóta nem hozták azt a formát többször. A Franz Ferdinand is hozhatott volna ki erősebb albumot legutoljára, de őket is bírom. A többi dal közül csak a Coffee+TV-t szeretem.

Egy óriási tévedés van a cikkben: a Killers semmiképpen sem britpop, mivel Las Vegas-i zenekar. Az meg legjobb tudomásom szerint Nevada, USA.

86c 2010.11.10. 12:33:44

HPotter: breakfast at tiffany? te tudod miről beszélsz? az egy egészen más brigád.

egyébként meg Bonehead-et vagy Guigsy-t sessionzenésznek nevezni csöppet túlzás pontosabban orbitális faszság.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 12:34:09

@walter77: mert nem komázom őket, de ti nyugodtan kiegészíthetitek a listát.

@Tarkin kormányzó: @Bellagio: mit szerettek akkor? Okarínát, Claydermant, Enyát, Limp Bizkitet, Stinget, Mode-ot, Chris Normant?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 12:41:51

@Imiface: a Mando Diao sem brit, ráadásul elég szar is mindkettő. Sokan mégis ebbe a vonalba illesztették őket.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.11.10. 12:47:00

@Modor Tibi: Na jó, de a cikk elején ezt a feltételt állítottad: "most britpopnak számít minden egyesült királyságbeli együttes, akik gitárra és dobra épített rockzenével futottak be a 90-es évek elejétől és alkottak helyenként a 2000-es években is."

Azt hittem, ehhez ragaszkodsz az egész cikk során.

A Mando Diao-t nem ismerem, a Killers-től meg csak a Sam's Town-t hallgattam rongyosra, zseniális lemez szerintem.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 12:50:56

@Imiface: így van, ki is hagytam őket, ahogy a végén mellékesen megemlítettem. Bele lehet kötni bizony, de szerintem nem ez a lényeg.

emgergo 2010.11.10. 12:56:03

Ha már Blur, akkor nekem a (talán) kevésbé ismert Badhead az "abszolút britpop szám", hangzásban talán a legtökéletesebb lenyomata a stílusnak.

A Live Forever meg top 1 britpop evör :)

walter77 2010.11.10. 12:57:49

@Modor Tibi:

"- De miért?
- Csak!
- Ja, az más."
(Annie Hall, ...legalábbis, ha jól emlékszem)

ezt el is tudom fogadni amúgy :)

MetálFater (törölt) 2010.11.10. 13:00:34

Ilyen xar helyett, inkább az új Molly Hatchet albumról (2010 - Justice) írnátok kritikát vazze!

Tiger Woods 2010.11.10. 13:06:32

a cím alapján aszittem ez jó lesz, de ami alatta van azt nem értem...

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.11.10. 13:11:38

Látom én, hogy szándékosan maradt ki a Suede, csak az okát nem értem. Mert azért mégiscsak ök voltak a másik alapbanda a Blur mellett. (és ez most független attól, hogy nekem speciel a kedvenceim az egész britpop színtérrõl, amiért különben nem vagyok oda-vissza.)
Szóval... értitek, ez olyan mintha csinálna valaki egy metal top10 listát, de kijelentené, hogy az Iron Maiden kimarad, mert csakmert.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.11.10. 13:18:42

Én is beszállok a zászlólengetésbe, de saját zászlóval, "Mi a faszom az a britpop?" felirattal. De üde színfolt ez így is, ugyanis hálát kell éreznem, amiért nem Katy Perry a téma. Az volt asszem a B-oldal legmélyebb pontja 2010-ben.

Tibi, köszi az összefoglalót, valamennyit okosodtam, de megmaradok britpop esetén annál a definíciónál, hogy "akiknek minden irányból a szemükbe lóg a hajuk".

HPotter 2010.11.10. 13:29:19

@86c: valóban, deep blue something. Az oceán kékje bezavart....na meg öregszem. Ezer bocs, remélem elfogadod. A session zenész témában egyetértünk.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.11.10. 13:48:52

@Modor Tibi: Nem kötözködés volt ez, inkább értetlenkedés.:)

johevi 2010.11.10. 14:08:51

Újra összeáll a Pulp pár koncertre!!!! Én még írtam volna Editors, Interpolt.

Bár 2010.11.10. 14:21:42

Mi a fasznak jön ide a sok hülye csak azért, hogy beírja, hogy ő mennyire utálja a britpopot?
Csak hogy már én is csúnyán beszéljek.
----
Egyébként a posztoló is hülye: "életművét tekintve közepes" - a Pulpról
He?

Tiger Woods 2010.11.10. 14:25:48

@johevi: meg Kasabiant és Kaiser Chiefsot. A Blur is csak azért szerepel kétszer, hogy ne maradjon hely a White Stripes-nak, mi?!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 14:50:24

@Imiface: hát a nagy sietségben tényleg előidézhet bizonyos disszonanciát az olvasóban.

@walter77: ezek személyes kedvencek, a Suede nem maradt le semmilyen kuponról vagy nyereményről. Persze lehetett volna az eladási számokat vagy az NME kritikáit alapul venni, de minek? :)

@Bár: nem muszáj egyetérteni, hülye.

goumba 2010.11.10. 14:55:52

@Hepciás: jaj, ez a Sylvia már nem is csöpög, hanem egyenesen ragad. de ha már ragacs, akkor inkább másik lefelé lépcsőző melódiáik: Trees, vagy a Birds In Your Garden ;-))) de legesleginkább Disco2000!!!

goumba 2010.11.10. 15:03:04

@emgergo: ha blur, akkor egyértelműen song2 ;-)))

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 15:13:16

Sleeper: Inbetweener még jó volt :)

pepin_nymburk 2010.11.10. 15:13:19

Szerintem is híg fos tengere a britpop a brit sajtó által sokszor túllihegett együttesekkel, de volt és van olyan pár zenekar, ami gyöngyszemeket tett le az asztalra, azokat kéretik nem bántani. A Blur, Suede, Franz Ferdinand, sorolhatnám...Óriásiak. Ami meg szar, azt úgyis elfelejti a közönség

goumba 2010.11.10. 15:15:40

És akkor az én listám, 90-es évek és a britpop TÁJÉKÁRÓL:
Radiohead, Deus, Suede, Pulp, Muse, Blur, Travis, Garbage, Coldplay, Manic Street Preachers, Placebo, Franz Ferdinand, Vank (románok), HS7. És persze Rammstein és Bowie, bár ezek már végképp nem britek és nem popok ;-)))

Spiritmonger 2010.11.10. 15:17:12

kevés nagyobb bűnt követtek el a zene ellen, mint a britpopot
ennyi tehetségtelen, a hangszerrel bánni nem tudó, hamisan éneklő, a műértelmiségi fazont megjátszó figurát egyetlen másik szcéna sem tudott kitermelni, ráadásul a töketlen jelző a legszebb, amit lehet rájuk mondani

egyszerűen hiányzik a stílusból a kraft, az életszeretet, a tökösség
meg kell nézni a közönség összetételét egy koncerten, és abból minden kiderül
a legcsúnyább nők a britpop koncerteken vannak, tipikus belvárosi bölcsészlányok, épeszű embernek ez a zene nem jön be

goumba 2010.11.10. 15:19:10

@pepin_nymburk: RADIOHEAD, bár azok oxfordiak és nem popot jáccanak

Spiritmonger 2010.11.10. 15:20:17

@nosferato: nagyon szép definíció, liegészíteném azzal, hogy nem tudják magukat igazán jól érezni

goumba 2010.11.10. 15:25:31

@Spiritmonger: pl. johnny greenwood? kortársaink közül valószínűleg a legnagyobbb... és még a haja is a legtöbb irányból lóg a képébe...

ghalleck 2010.11.10. 15:40:44

B@ssz@ meg, ha már "britpop", és Oasis, akkor "Rock 'n' Roll Star"! A legelső számuknál jobb dalt azóta se szereztek!

goumba 2010.11.10. 15:45:08

@ghalleck: egy oasis számban még csak véletlenül sem lehet meglepődni. bárhol félbehagynák, az ember simán végigénekelné első hallásra.

walter77 2010.11.10. 16:15:16

@Spiritmonger:

Jesszus ember, azért olyat kijelenteni, hogy "kevés nagyobb bűnt követtek el a zene ellen, mint a britpopot" az nagyon gáz, pláne ha figyelembe vesszük, hogy milyen elképesztően bugyuta anyagokat dobtak akkoriban piacra (C&C music factory, 2unlimited, a boy meg a girl bandák, ugyanmár említésre sem méltóak...)

Tehetségtelenek?!

Nem is tudom mit túráztatom magam, egyszerűen elképesztően sok hülyeséget hordtál össze a fenti pár sorban...
nincs kraft... közönség összetétele... a legcsúnyább nők ott vannak...

nevetséges

nzi 2010.11.10. 16:20:12

1988-1992: még rave-nek is hívták egy részét és akár bele is férne a fenti definícióba, bár jobbak voltak mint a 90 évek közepének mesterkéltebb zenekarai...)
- Primal Scream (Loaded, bár azt az elektro egyik ősének is tekintik, aztán meg tiszta rock n roll)
- Happy Mondays (Step On, Kinky Afro)
- The Charlatans (Only I know)
- Soup Dragons (I'm free)
- Sőt akár még az EMF is belefér

goumba 2010.11.10. 16:33:41

ez viszont igazán jó és nem is britpop: www.youtube.com/watch?v=Z5U84E9bY0Y

Bár 2010.11.10. 16:35:47

@Modor Tibi: Bunkónak se lenni muszáj.

walter77 2010.11.10. 16:36:11

@goumba:

Hát igen, ezekre gondoltam...

misikapitany 2010.11.10. 16:45:09

Nem akarok trollkodni, de ennek a postnak az ég világon semmi értelme nincs azon kívül, hogy megtudhatjuk belőle Modor Tibi kedvenc britpop számait.

Ha azt a címet adod , hogy "TOP10 kedvenc számom a 90-es, 00-es évekből, amik az én értelmezésem szerint britpopnak számítanak", akkor semmi gond nem lenne ezzel. De szerintem egy múfajnak megvannak a korlátai, a szabályai, korszakai stb. Ha te ezeket átszabod és saját szájízed szerint értelmezed, akkor onnantól kezdve hiteltelen amit írsz.

Így is álltam hozzá egyébként miután elolvastam a bevezetőt, de sajnos utána is ellentmondásokba keveredtél. A The Pulp-ot lehet, hogy Mo-n kevesen ismerik csak, de Nagy Britanniában pl. akkora sztárok voltak, hogy a common peoplre vasaltak otthon a háziasszonyok. Nem véletlenül lett a pitchfork top 200 tracks of the 1990s listáján a második. Ha valamit nem tudsz, de írni szeretnél róla, akkor legalább olvass utána.

Arctic Monkeys, 2005: még a saját britpop értelmezésedbe se fér bele, Killers szintúgy.

Ha valamit csinálsz, csináld jól, ne nagyvonalúan mert úgy semmi értelme. Ez egyébként az egész blogra vonatkozik.

Ja és nem személyeskedni akartam, a modoros blogot nagyon szeretem egyébként. Ez csupán egy negatív kritika.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.10. 17:02:12

@Bár: nem hát: te hülyézted le a posztírót.

@misikapitany: jó, hogy előre leírtam: "Szakmai, definíciós elemezgetésbe nem szeretnék belemenni - ahogy a Német Újhullámnál, itt is nagyvonalúan értelmezünk: most britpopnak számít minden egyesült királyságbeli együttes, akik gitárra és dobra épített rockzenével futottak be a 90-es évek elejétől és alkottak helyenként a 2000-es években is."

Ja, a Pulpnak volt tényleg két No. 2 kislemeze. Arctic Monkeys nálam belefér a műfajba, Killers nem.

Az örök klasszikus tanácsom viszont az, hogy ha te ennyire faszán tudod és nyomod, akkor érdemes neked is belevágni egy saját blogba - ha már gyorsan regisztráltál egy nicket emiatt. Sőt, zenei újságírással akár pénzt is tudsz keresni.

Gazz 2010.11.10. 17:04:42

@Spiritmonger: Szerintem a heavy metál hajmetál és hörgős változatai valamint az új hullám együttesenként több szart kent a zene dicsőségoszlopára, mint az összes britpop együttes együtt.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.11.10. 17:08:41

@misikapitany: EZÉRT regisztráltál, hogy ezt elmond?

Olvasd már el a bevezetőt: "Szakmai, definíciós elemezgetésbe nem szeretnék belemenni - ahogy a Német Újhullámnál, itt is nagyvonalúan értelmezünk".

Elemezd.

Azért mert a TE KEDVENCED még nincs benne egy TOP10-ben még nem rossz a világ. Addig, amíg egy posztíró úgy kezdi: "szerintem". Modortibi a saját véleményét írta le, nem a tiéded. Juj, csúnyarossz.

Várom a pályamunkádat az emailcímemre.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.10. 17:42:22

Nekem ezekről automatice azok a 60-as évekbeli próbálkozások jutnak eszembe, amikből majd kinő a Yardbirds és társai. Vagy még tán a punk-mozgalom.

Nem szeretem. Nagyon nem. Valahogy hangzásilag annyira.... üres. Vagy ritmikátlan, dallamtalan. Mittomén. A gitár is furán szól. Alice Cooper papát is "dicsértem" rendesen, mikor kiadta az Eyes-t. Első hallgatás után került is azonnal az "ezeket akkor, ha már tényleg semmi, de semmi nincs" doozba.

misikapitany 2010.11.10. 17:52:01

Pontosan ezért regeltem, jól látjátok. Egyszer el kell kezdeni,nem? Probléma ezzel?

Tisztában vagyok vele, hogy ezek Modor Tibi kedvencei. Úgy látszik, hogy én értettem félre ezt az egész blogot. Én azt gondoltam, hogy ti elsősorban ezt egy zenei blognak szánjátok, ahol hasznos információkat szerezhet az ember értesülhet újdonságokról, releváns kritikákat olvashat stb. De ha ez nem így van, hanem olyan dolgokról írtok, amik meghatározták a TI életeteket, akkor oké, postoljátok ki a kedvenceiteket . Sokan kommentelnek, biztos sokan olvassák a blogot és szeretik.

Tehát akkor, ha te elemeznéd az én kommentemet első felindulásod után, akkor látnád, hogy a bevezető, vagyis a britpop értelmezése után úgy kezdtem el olvasni, hogy itt most Modor Tibi kedvenc számait fogom látni. Oké hagyjuk a pulpot, ne foglalkozzunk vele. De nézzük az értelmezést: "most britpopnak számít minden egyesült királyságbeli együttes, akik gitárra és dobra épített rockzenével futottak be a 90-es évek elejétől és alkottak helyenként a 2000-es években is." Arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a killers nem egyesült királyságbeli, az arctic monkeys pedig eleve a 2000-es években tűnt fel, tehát nem futhattak be a 90-es években,ahogy a franz ferdinand sem, de azt ki is felejtettem a kommentből. Ezek az ellentmondások, amikre fel szerettem volna hívni a figyelmet.

Az ÉN kedvencemet pedig nem hiányoltam egy szóval sem, és nem magát a top 10-et fikáztam, hogy mi került bele és miért, mert alapvetően nem érdekel a véleményetek a legjobb 10 britpop dalról. Most légyszi küldjetek el az anyámba és mondjátok, hogy akkor ne olvassak B-oldalt. Nem is teszem, csak kint volt a blogketrecben és felkeltette az érdeklődésemet a cím, ezért olvastam el a postot, de ez teljesen lényegtelen.

Nem véletlenül nem indítok saját blogot és zenei újságírással sem foglalkozom, mivel nem értek a zenéhez annyira, amennyire ez a két tevékenység megkövetelné azt. Mutassátok meg hol kritizálok szakmailag. Oké a pulpos részt nevezhetjük annak.

Szívesen küldök neked egy pályamunkát az e-mail címedre mondjuk a "TOP10 indie rock szám evör" címmel. De az egészet úgy fogom kezdeni, hogy "szerintem". Ha tetszik, kipostolod? (mondd, hogy igen és akkor majd megnézhetem magam)

@Modor Tibi: ha zenész lennél és egy kritikus negatív kritikát írna az új albumodról, akkor neki is az örök klasszikus tanácsodat adnád?
Az írásodat kritizáltam nem téged, sajnálom hogy személyeskedésnek vetted, elmondtam, hogy nem az.

Spiritmonger 2010.11.10. 18:58:05

@walter77: nem csak, hogy nincs kraft, a stílust egy szóval a "töketlen" jelző jellemzi

CrunchyFrog 2010.11.10. 19:08:43

A Franz Ferdinand meg az Arctic Monkeys hogy jön a britpophoz? Szegény jóval előbb elhalálozott, úgy a Be Here Now megjelenésének táján.

Jarvis Cocker 2010.11.10. 19:16:57

@Modor Tibi: Csatlakoznék misikapitanyhoz, beálltam a sorba, és én is regisztráltam csak azért, hogy ezt ide leírjam, mert nincs jobb dolgom és van kedvem ahhoz, hogy lehülyézzenek majd.

01 Az összes szám fasza, amit megemlítesz.

02 Szeretem az ilyen összeállításokat, eszembe jutnak róla elfelejtett számok, hangulatok, szintén faszák.

03 A modorost rendszeresen olvasom, szeretem az írásaid, no off a személyed ellen.

Viszont a cím elég félrevezető, még ha utána megmagyarázod, akkor sem passzol az írásodhoz. Ha pedig te is tudod nagyon jól, hogy ez itt most nem az igazi 90-es évek, és nem is TOP10 britpop szám lesz, akkor ne add neki ezt a címet. Az Arctic Monkeys és a Franz Ferdinand (főleg az Arctic Monkeys) olyan messze van a britpoptól, mint a Strokes vagy a Rolling Stones, vagy akármi, de a Stone Roses sem érzi túl jól magát mint britpop banda. A Pulp-ot középszerűnek nevezni pedig erős hiányosságokra utal, ezzel nincs amúgy semmi baj, csak ha igazából fingod sincs róla (ahogy írod is), akkor nem kell kitölteni csak úgy valamivel a helyet ami lehet, hogy baromság. (Nem vagyok nagyon oda a Pulp-ért amúgy én sem, de most hirtelen ez a nick jututt az eszembe).

Ezek a dolgok amúgy el is mennének (meg persze, hogy nem kell ezt komolyan venni, ha sörözünk, én is csak simán lehülyézlek röhögve és eléneklem a Take me Out-ot), de azt szerintem eléggé benézted, hogy valaki (misikapitany itt) mond neked egy normális kritikát, te meg rögtön letámadod, hogy ha ő ilyen faszán tudja, akkor...

Remélem páran lehülyéznek és remélem elég modoros is voltam, sőt ahogy a végére értem már a hirtelen felindulásom is alábbhagyott, de most már elküldöm, csókolom.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.11.10. 20:42:11

@misikapitany: Igen. Érdekel a TOP10 indie rock szám EVÖR szerinted.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.11.10. 20:49:25

@misikapitany: A másik dolog: nézd meg a címkefelhőben a TOP1, a TOP5, a TOP10 alatt lévő írásokat. Itt senki sem orákulum, mindegyik cikk szubjektív és tök jó, ha másnak más a TOP5, vagy a TOP10. De mindig fura azzal találkozni, hogy jön egy troll és azt kérdi, "Hogy a kurva anyádba maradhatott ki ez és ez?". Azért, mert ez az enyém, az meg a tied. Egyébként meg utálok rajongókkal vitatkozni. Amúgy pedig a blog pozitív hangvételű (tényleg nézd meg az írásokat), egy kezemen meg tudom számolni hányszor volt negatív hangnem írásainkban. (Az ugye nem negatív, ha valaki kimarad a TOP5-ből?)

Amúgy üdvözölve vagy itt és örömmel veszem, ha olvasol, vagy véleményed van.

De azt sem gondoltam volna, hogy kb. 1200 cikk után pont ez a britpop izé veri ki a biztosítékot. (Nem mellesleg a britpop szerintem egy híg valami, uncsi számomra. Szerintem.)

üdv,
overdrive

misikapitany 2010.11.10. 21:07:00

@Interstellar Overdrive: nem vagyok pulp rajongó és britpop rajongó sem. nem hiányoltam semmit a top 10-ből, én is gyűlölöm, (olvasóként) ha idióták elkezdenek fröcsögni, anyázni és okoskodni. Mondom, nem a britpoppal, a témával, vagy a szubjektivitással volt a bajom, hanem ahogyan ez tálalva lett.. Szóval írtam egy szerintem tök normális hangvételű kommentet, amire kaptam két indulatos, át nem gondolt, támadó hangvételű választ.

A véleményemet továbbra is fent tartom, ezentúl sem foglak olvasni titeket (gondolom nem érint negatívan) de örülök, hogy kaptam egy normális választ.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.11.10. 21:29:52

@misikapitany: Nem az zavar, hogy nem olvasol, hanem az, hogy 1 cikk alapján véleményt mondasz az oldalról. De tudok aludni majd, csak én másképp csinálnám.

misikapitany 2010.11.10. 22:44:04

@Interstellar Overdrive: nem egy cikk alapján mondok véleményt. Nem tudom mióta létezik az oldal, de szerintem több éve, mert régebben (talán még amikor indulhatott) olvasgattam. Sőt kommenteltem is azt hiszem pont kétszer, csak másik felhasználó névvel, amire már nem emlékszem. Szóval olvastam egy darabig, aztán az a véleményem alakult ki, hogy nem tetszik az oldal, mert felületes és nem eléggé objektív. Ez alapján mondom, amit mondok.

Evil Dick 2010.11.10. 23:20:51

@goumba: "És persze Rammstein és Bowie, bár ezek már végképp nem britek és nem popok ;-))) "

Bowie mióta nem brit?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.11.10. 23:27:14

@misikapitany: A blog egy szubjektív műfaj. Remélem nem tőlem tudtad meg.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.11. 00:34:13

Szerintem zárjuk le aVVal a témát, hogy mindenki, aki nem ért velem egyet, igaza van. Köszöntem.

goumba 2010.11.11. 09:00:12

@Evil Dick: amióta annyira nagy internacionális világsztár ;-)
a britséghez kell pár tucat becsődölt ipartelep, glasgow-i akcentus és huszonéves hajarcba hullás ;-)))

goumba 2010.11.11. 09:09:04

@Modor Tibi: Na, nem köll megsértődni, de szerintem is picit jellegtelen és tingli-tangli számocskák lettek itt felsorolva. Az pedig direkt érdekelne, hogy a "A Suede, Wonderwall, Supergrass, Radiohead, Travis, Coldplay, Killers, Mando Diao stb. direkt maradtak ki - mindamellett ott is születtek jó szerzemények" mondatból az "ott is" ugye csak véletlen elírás volt? ;-))))

goumba 2010.11.11. 09:12:03

blur, pulp: ok, bár a 2xblur szerintem kicsit túlzás. nem kell mindig elhinni, amit a fontoskodó szakújságírók "battle of britpop" címmel elnyáladzanak...

goumba 2010.11.11. 09:13:52

The La's - Doledrum: a háttérvokálozást leszámítva egy gyengécske beatles szám, valamelyik elfeledett béoldalról, já-ijá-ijáá-ijááá

goumba 2010.11.11. 09:15:58

Stone Roses: peregjen a gitár, csörögjön a dob és a csörgő, omoljon a zene, mint húsdarálóból a kolbásztöltelék, vég nélkül

goumba 2010.11.11. 09:17:45

Elastica - Waking Up: folyamatos gitárnyeggetés, unalmas, kétakkordos melódia, nyema énekhang

goumba 2010.11.11. 09:24:22

Franz Ferdinand - Take me out: hát igen, fasza volt, bár azóta kicsit kifulladtak. Az Eleanor Put Your Boots On pedig szintén valami méltán elfeledett bítlesz szám lehet(ne)...

goumba 2010.11.11. 09:26:02

The Verve - Lucky Man: úgy alapjába véve kellemes is, meg szép is, mégsem tudtam sosem szeretni őket. a faszi végiggyalogolja az összes klipjét és oasis nótákat fúj, picit talán karcosabban annál.

goumba 2010.11.11. 09:29:00

Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor: egész egyszerűen nem üti meg az ingerküszöbömet. mi ez? totál béna az egész.

goumba 2010.11.11. 09:32:42

Oasis: na, ők azok, akiket sohasem bírtam. csata a blurrel. a gallagher fívérek torzsalkodása. közben meg csak ömlik és ömlik az abszolút kiszámíthatóság és középszer a hangfalakból. ezek tényleg bármikor lemehetnek a színpadról, aztán mindenki énekelje végig a számaikat, elsőre el fogják találni, hogyan és miként kell.

Gazz 2010.11.11. 09:45:40

@ShanklyGates: Azért az az Elastica-s csaj nagyon ott van szerintem. Nem a szokásos birkaképű angol tyúk, hanem igazi egzotikus szépség. Sunáznám kategória nagyon.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.11. 10:06:52

@goumba: na ez már igen! :) ja, hát az említett együtteseket nem tudtam összeegyeztetni ezzel a vonallal. Viszont egy "lágy énekhangos-zongorás" Coldplay-Keane-válogatáson is érdemes lehet elgondolkodni valamikor.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.11.12. 14:00:11

@goumba: Kérlek szépen, az az egyetlen igazán tökös rockdal ebben a válogatásban, csodálkoztam is, hogy bekerült.:)

andorka 2010.11.23. 23:10:15

Britpop '90-es évek, nekem:
The Lightning Seeds - What If...
Blur - Tender
Oasis - Live forever
Suede - Can't get enough
Ash - Kung Fu
Radiohead - Karma Police

Leginkább személyes élmények miatt.

Asidotus 2010.12.02. 15:43:12

Hál istennek (vagy valami hasonlónak), de elmúltak a 90-es évek borzalmas zenéi.

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása