2012 legjobb filmjei a B-oldal szerint

2012 legjobb filmjei a B-oldal szerint

polisse.jpgMiközben blogokon, filmes és nem filmes portálokon olvasgattam a tavalyi év legjobb filmjeiről szóló értekezéseket, valahogy nem voltam elégedett. Nyilván ez a listakészítés velejárója így – nem megbántva egyéb oldalak listáit – bennem is megért a tavalyi év értékelése. Nem akartam most TOP10, vagy TOP20 listát összerakni, inkább érzéseim alapján hoztam létre a lenti csoportokat. A 2012-es évet átgondolva (bármennyire is pozitív a megközelítésem) nem lettem elégedettebb.

Sok filmet láttam, de igazán emlékezetes szerintem kevés volt. Ezeket a “kifejezetten tetszett” szekció első tíz felsoroltja között találjátok, ahol a sorrend sem véletlen. Sok, kifejezetten nagy dírrel-dúrral beharangozott alkotásban csalódtam (Shame, Looper, Skyfall, nem is sorolom tovább, mert még a Messzi dél vadjainál is rezeg a léc), persze ez legyen az én problémám. Persze nehéz az évet úgy értékelni, hogy pici csúszásban mindenképpen vannak a mozik (lásd “Még nem láttam”), így az évet azért még pár kifejezetten várt film felhúzhatja.

Sebaj, azért nézünk filmeket, hogy jól érezzük magunkat, utána ujjongjunk, meglepődjünk, vagy csalódjunk, elemezzünk, érzelmeskedjünk, év végén pedig visszatekintsünk. Így átgondolva (kiegészítve azzal, hogy sok régi filmet is megnéztem) nagyon szép év volt a 2012-es, ráadásul valamiért úgy érzem, 2013 tényleg tényleg nagyon erős év lesz.

Kifejezetten tetszett (sorrend sem véletlen):

Fogalmam sincs, hogy 2011-es, vagy 2012-nek tekintsük, de ne hagyd ki:

another.jpg
Egynek jó volt:

Csalódások:

  • Skyfall
  • Looper
  • Shame
  • Cosmopolis
  • A hatalom árnyékában
  • Martha Marcy May Marlene
  • Play
  • Taken 2
  • Total Recall
  • The Hunger Games

suszter.jpg

Még nem láttam (de fogom):

Ezekre még oda fogok figyelni, bár nem kaptak nagy publicitást:

The Imposter 2.jpg

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr155001131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2013.01.09. 09:33:53

Sokat lehetne vitázni, érvelni, de ugye ízlés..:)
A Raid Redemption ajánlásáért jár a piros pont..:)

Mefi · http://mefi.be/ 2013.01.09. 11:49:26

A Taken 2-től én is többet vártam, de a csalódás-kategóriások közül nekem több is kifejezetten tetszett.

dr. mesterséges színezék 2013.01.10. 12:07:23

Mivel a Barfi nincs ott a kiemeltek között következik, hogy a megnézendő között kéne lennie... de ott sincs.
Szarvas hiba.

EnCIS 2013.01.10. 14:11:55

kicsit többet vártam annál, mint, hogy ezek jók/ezek rosszak, inkább kevesebb film, és több miért. számomra úgy lett volna élvezhető

diceMan 2013.01.10. 19:58:57

nagyon jó lista - a prometheust kivéve :(

2013.01.10. 20:47:03

A The Imposter és a Compliance - a szűk réteg számára - igencsak ígéretes darabok.

Csumpitáz Alfréd 2013.01.10. 21:27:58

Nagyon tudom ajánlani a Take Shelter-t és a Pszichoszinglit (az angol címe természetesen sokkal jobb: Young Adult).

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása